abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:35:40 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29007802
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen die ad's slikken of geslikt hebben en zie het eerlijk gezegd toch niet als zo'n prachtig wondermiddel als jij hier beschrijft. Het is een hulpmiddel en over het algemeen gaat het met iemand zeker wel wat beter als hij ad's slikt.....maar om nou te zeggen dat die lui in mijn omgeving allemaal transformeerden tot uitermate stabiele en tevreden, nou nee.
dus omdat jij toevallig die ervaring hebt is dat ook zo
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:36:25 #152
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29007824
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het een lichamelijk probleem is. Het heeft gevolgen voor je psyche, maar dat heeft een aandoening als, zeg, een trage schildklier ook, zij het minder direct.

V.
Inderdaad, het gaat om een stofje wat niet goed aangemaakt/verwerkt wordt. Bij suikerziekte wordt insuline niet goed aangemaakt, dat compenseer je door insuline te spuiten. Bij een stoornis in de serotonine huishouding slik je een ad. Het is een lichamelijke 'stoornis' die gevolgen voor je koppie heeft.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_29007863
Prozac is echt rotzooi
het veranderd je hele persoonlijkheid!
Daarbij als je antidepressiva slikt vind je het dan verantwoord om ouder te zijn van een kind????
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29007881
Oh en kunnen we ALSJEBLIEFT niet gaan doen alsof we kunnen bepalen of het een lichamelijk of geestelijk probleem is Dat weet niemand nl. nog en dus vast ook geen enkele Fok user (en anders moet ie maar gauw naar een wetenschappelijk tijdschrift met zijn bevindingen). Lichaam & geest hangen samen, en bij mensen die nooit last hebben gehad van depressies maar na het overlijden van een dierbare in de rouw zijn wordt OOK een lager serotoninegehalte gemeten. Dan is de persoon niet depressief omdat hij een stofje mist, hij is het stofje minder gaan aanmaken omdat hij depressief was.

Andersom kan ook, dat je al vanaf je geboorte dat stofje minder aanmaakt. Maar dat is dus bij niemand aan te tonen of het nou de kip of het ei was. Dus laten we svp hier niet gaan doen alsof we de wijsheid in pacht hebben.
pi_29007910
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
dus omdat jij toevallig die ervaring hebt is dat ook zo
Omdat ik toevallig die ervaring heb is het in elk geval niet zo dat het spul ALTIJD werkt als een wondermiddel, inderdaad
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:39:41 #156
136 V.
Like tears in rain...
pi_29007927
Exquise me, maar als je van geboorte af aan een stofje tekort komt, is dat toch in principe een lichamelijk probleem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29007932
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20694571/

http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=152

zo maar een paar dingen over prozac, de rest zoek je dan maar ff zelf via google..
Maar wat ik er zo al over las is het grote zooi.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29007990
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef Verbal het volgende:
Exquise me, maar als je van geboorte af aan een stofje tekort komt, is dat toch in principe een lichamelijk probleem.

V.
Bij mijn weten wordt niemand daar bij zijn geboorte al op getest
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:41:53 #159
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008003
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen die ad's slikken of geslikt hebben en zie het eerlijk gezegd toch niet als zo'n prachtig wondermiddel als jij hier beschrijft. Het is een hulpmiddel en over het algemeen gaat het met iemand zeker wel wat beter als hij ad's slikt.....maar om nou te zeggen dat die lui in mijn omgeving allemaal transformeerden tot uitermate stabiele en tevreden, nou nee.
Misschien de verkeerde ad? Geen therapie? De juiste ad zorgt nml wel degelijk voor stabiliteit, alleen zijn er zo veel verschillende mensen, zoveel lichamen die anders reageren, het is zoeken naar de juiste medicatie in de juiste dosering en het hangt ook van het ziektebeeld en de consequentheid bij het slikken af.

Je hoort mij echt niet zeggen dat het een wondermiddel is. Slik nu in totaal 7 jaar en ben er 2 keer helemaal vanaf geweest. De bijwerkingen kunnen zeer vervelend zijn. Ik ben er zelf bv 34 kilo door aangekomen. Verder heb ik pas sinds kort therapie, daar ik niet mijn hele leven wil blijven slikken. Als ik de juiste dosering kan ik zonder klachten mijn leven leven, ik vertik het alleen om afhankelijk te zijn van een pilletje, ben nu dus bijna van de medicatie af.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_29008009
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:24 schreef SP het volgende:

[..]

Vat het niet te persoonlijk op, maar misschien zijn sommige mensen met dit soort "mankementen" inderdaad niet geschikt om kinderen te nemen.
Wat een onzin. Ze mist gewoon een bepaalde stof, die dan weer aangevuld word met AD. Dan kun je prima voor je kind zorgen hoor.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_29008040
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:42 schreef Scandalous het volgende:
Wat een onzin. Ze mist gewoon een bepaalde stof, die dan weer aangevuld word met AD. Dan kun je prima voor je kind zorgen hoor.
Of je leest de rest van het topic eerst ook even
pi_29008061
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:43 schreef thaleia het volgende:

[..]

Of je leest de rest van het topic eerst ook even
Ja sorry, ik kwam die post tegen en wilde meteen reageren. Ik lees weer verder
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_29008081
ik vind dat je niet zwanger moet worden zolang je nog afhankelijk bent van AD

je kindje heeft niets aan een labiele moeder..dus voor zijn/haar gezondheid. Wees verstandig en zorg je dat je eigen psyche eerst in orde hebt, voordat je een nieuwe creeert.

als je het, ondanks alles, toch zo graag wil..wil ik allleen dit tegen je zeggen: van egoisme worden anderen niet beter
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29008086
Weet je ik ben niet zo voor antidepressiva's omdat het vaak het gedrag in stand houdt.
Je kunt het best zelf.
Schop onder je hol en lopen maar weer.
Tegenwoordig moet iedereen aan de pillen als ze een probleempje hebben.
Hou toch op en schei toch uit.
Vroeger in de oorlog was er geen antidepressiva en die mensen redden het ook!
Daar wordt je nml sterk van.
Die farmaceutische industrie verdiend per jaar tonnen aan mensen die zichzelf laten ringeloren door de artsen.
En als je vanaf je geboorte een stofje tekort komt dan leer je daar op den duur ook wel mee omgaan mits je geen zooi inneemt.
Ze maken het liefst een onzekere kasplant van je zodat ze jaren geld kunnen innen via jou en jouw geestelijke toestand wordt er niet beter op.
Dus stop met die zooi, laat zien dat je een sterke meid bent en neem een kind.
Knap je van op!
Zorgen voor een ander is gezond nml
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:45:40 #165
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008106
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Prozac is echt rotzooi
het veranderd je hele persoonlijkheid!
Daarbij als je antidepressiva slikt vind je het dan verantwoord om ouder te zijn van een kind????
Alle ad's zijn zooi als je het zo wilt bekijken, dat geldt voor veel medicijnen, maar dat ze je persoonlijkheid veranderen is onzin. Het kan inderdaad voorkomen, heb ook gehoord dat de sex minder lekker is, dat mensen geen gevoel van geluk of verdriet meer kunnen hebben, dat alles vlak is. Mijn ervaring is anders, ik kan lachen, ik kan huilen, ik kan genieten van alles in mijn leventje. Ook de sex bevalt me prima.

Ik slik dus ad, ben een alleenstaande moeder van 2 kinderen. Dus in jouw ogen onverantwoord bezig??
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:45:58 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008117
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef thaleia het volgende:

[..]

Omdat ik toevallig die ervaring heb is het in elk geval niet zo dat het spul ALTIJD werkt als een wondermiddel, inderdaad
heb ik dan gezegd dat het dat wel altijd doet ?
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:46:01 #167
136 V.
Like tears in rain...
pi_29008118
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:41 schreef thaleia het volgende:

[..]

Bij mijn weten wordt niemand daar bij zijn geboorte al op getest
Nee, maar iemand zonder 'aanleiding' die vanaf zijn of haar jeugd depressief is en baat heeft bij AD's en zonder weer depressief wordt, mist kennelijk dat stofje, of heeft er iig te weinig van.

En het stofje wordt niet aangevuld met een RSSI, de aangemaakte serotonine in het lichaam blijft langer beschikbaar voor het wordt afgebroken. Het is geen substitutie zoals het bij suikerzieken of schildklierpatiënten wordt toegepast.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29008132
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je ik ben niet zo voor antidepressiva's omdat het vaak het gedrag in stand houdt.
Je kunt het best zelf.
Het is niet altijd een optie hoor, sommige mensen hebben het nou eenmaal nodig. Makkelijk praten zo.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:47:46 #169
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008173
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:38 schreef thaleia het volgende:
Lichaam & geest hangen samen, en bij mensen die nooit last hebben gehad van depressies maar na het overlijden van een dierbare in de rouw zijn wordt OOK een lager serotoninegehalte gemeten. Dan is de persoon niet depressief omdat hij een stofje mist, hij is het stofje minder gaan aanmaken omdat hij depressief was.
Waar kan ik dit laten testen???? Ben namelijk erg benieuwd hoe het bij mij in elkaar steekt, maar de huisarts, de psych en in het ziekenhuis zeggen ze het niet te kunnen testen!!
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:51:13 #170
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008294
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef zhe-devilll het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20694571/

http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=152

zo maar een paar dingen over prozac, de rest zoek je dan maar ff zelf via google..
Maar wat ik er zo al over las is het grote zooi.
Dit geldt niet alleen voor Prozac, bij elk medicijn is wel iets te vinden wat niet okee is. Ben absoluut geen voorstander van Prozac hoor, maar heb me toen dit in het nieuws kwam verdiept in de situaties die hier beschreven worden, daar ik zelf ook slik. Was me rot geschrokken. Achteraf blijkt dus dat het individule gevallen zijn!!!

Lees de bijsluiters van verschillende medicijnen maar eens, heb een keer medicatie van de uroloog gekregen waarin stond dat je er psychotisch van kon worden, terwijl het medicijn voor mijn blaas was
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:51:43 #171
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008319
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Bennie_K het volgende:

je kindje heeft niets aan een labiele moeder..dus voor zijn/haar gezondheid. Wees verstandig en zorg je dat je eigen psyche eerst in orde hebt, voordat je een nieuwe creeert.

als je het, ondanks alles, toch zo graag wil..wil ik allleen dit tegen je zeggen: van egoisme worden anderen niet beter
beetje offtopic.. maar goed sommige psychische ziektes draag je je hele leven met je mee.
Ze hoeven niet altijd actief te zijn maar punt blijft dat je een ziekte hebt.
Dan zou je dus nooit aan kinderen mogen beginnen want stel toch dat ik depressief wordt of stel dat? je kan ook ineens een terminale ziekte krijgen of door een ongeluk verlamd raken.
dat is het risico van het leven dan zou niemand aan kinderne mogen beginnen want zekerheid heb je eenmaal nooit
pi_29008367
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:45 schreef _evenstar_ het volgende:
heb ik dan gezegd dat het dat wel altijd doet ?
Jezus Christus, heb ik gezegd dat jij dat hebt gezegd?

V, tuurlijk kun je beredeneren of het waarschijnlijk het een of het ander is, maar zeker weten doe je het nooit dus ik begrijp niet waarom men in dit topic dingen zo stellig durft te beweren.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:53:40 #173
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008393
Noem het voor mij part een lichamelijk probleem...

( Waarom iedereen gelijk in een spastische verdediging schiet zodra je zegt dat de instabiele productie van een stofje, waarvan we weten dat deze directe betrekking heeft op het geestelijk welzijn, een geestelijk probleem wordt genoemd, is mij een volstrekt raadsel... )
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:37 #174
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008427
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Bennie_K het volgende:

En als iemand met de ad prima functioneert?? En als een vrouw pillen voor haar hart slikt, of insuline moet spuiten? Dan ook maar geen kind? En wat als je ziek wordt nadat je moeder bent geworden en ad nodig hebt? Kinderen inleveren?

Sorry, maar egoïsme is iets heel anders hoor!!! Zou als ik jou was het hele topic lezen, misschien dat je beeld dan minder bevooroordeeld is.
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:53 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008439
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Noem het voor mij part een lichamelijk probleem...

( Waarom iedereen gelijk in een spastische verdediging schiet zodra je zegt dat de instabiele productie van een stofje, waarvan we weten dat deze directe betrekking heeft op het geestelijk welzijn, een geestelijk probleem wordt genoemd, is mij een volstrekt raadsel... )
het een geestelijk probleem noemen of iemand mentaal niet tip top/labiel noemen zit al een verschil in..
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:55:59 #176
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008474
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Je kunt het best zelf.
Daar wordt je nml sterk van.
Die farmaceutische industrie verdiend per jaar tonnen aan mensen die zichzelf laten ringeloren door de artsen.
En als je vanaf je geboorte een stofje tekort komt dan leer je daar op den duur ook wel mee omgaan mits je geen zooi inneemt.
Ze maken het liefst een onzekere kasplant van je zodat ze jaren geld kunnen innen via jou en jouw geestelijke toestand wordt er niet beter op.
Dus stop met die zooi, laat zien dat je een sterke meid bent en neem een kind.
Knap je van op!
Zorgen voor een ander is gezond nml
Het is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt!!!
Druifje!!
pi_29008482
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Dan zou je dus nooit aan kinderen mogen beginnen want stel toch dat ik depressief wordt of stel dat? je kan ook ineens een terminale ziekte krijgen of door een ongeluk verlamd raken.
dat is het risico van het leven dan zou niemand aan kinderne mogen beginnen want zekerheid heb je eenmaal nooit
Nee, maar als je de zekerheid al wel hebt dat er 'bemoeilijkende factoren' zijn dan heb je de plicht die mee te nemen in je overwegingen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:58:54 #178
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008582
Als je pilletjes nodig hebt omdat je zonder die pilletjes het leven niet aankan, mag je best stellen dat je zonder die pilletjes mentaal niet tip top in orde bent...

Ik zie het probleem niet, eerlijk gezegd...
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:59:42 #179
136 V.
Like tears in rain...
pi_29008611
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:51 schreef Diesz het volgende:

[..]

Dit geldt niet alleen voor Prozac, bij elk medicijn is wel iets te vinden wat niet okee is.
Ik heb een korte periode samengewerkt met Ivan Wolffers, en hij zei altijd dat de werkzaamheid van een medicijn evenredig is aan de bijwerkingen. Met andere woorden: een medicijn zonder bijwerkingen werkt niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29008664
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als je pilletjes nodig hebt omdat je zonder die pilletjes het leven niet aankan, mag je best stellen dat je zonder die pilletjes mentaal niet tip top in orde bent...

Ik ook niet hoor, en ik zie ook niet waarom mensen altijd zo krampachtig willen beweren dat het echt heus in hun geval puur een lichamelijke kwestie is hoor, zeker geen geestelijke. Alsof je minderwaardig bent als je mentale klachten hebt ofzo?
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:01:48 #181
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008689
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:01 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor, en ik zie ook niet waarom mensen altijd zo krampachtig willen beweren dat het echt heus in hun geval puur een lichamelijke kwestie is hoor, zeker geen geestelijke. Alsof je minderwaardig bent als je mentale klachten hebt ofzo?
Dat bedoel ik.
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:01:54 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008692
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:56 schreef thaleia het volgende:

[..]

Nee, maar als je de zekerheid al wel hebt dat er 'bemoeilijkende factoren' zijn dan heb je de plicht die mee te nemen in je overwegingen.

Het lastige met geestesziektes is dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik denk dat iedereen een afweging maakt en daar zijn of haar voors en tegens bij heeft zitten. dat is humaan en een verplichting als je geplant aan kinderen wilt beginne vind ik. onmgeacht je wel of niet een medische achtergrond hebt.

je hebt nooit zekerheid in het leven. Iemand met reuma kan de ziekte hebben en er vrij weinig last van hebben en er heel oud mee worden.. een ander niet.. dat is niet altijd te voorspellen.
dit zijn even voorbeelden probeer alleen duidelijk te maken dat je simpelweg nooit maar dan ook nooit zekerheid hebt.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:01:56 #183
136 V.
Like tears in rain...
pi_29008695
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wel. Iemand met suikerziekte (type a dan) kan zonder spuit het leven niet aan. Is die automatisch geestelijk niet tiptop in orde?
Een hypothyreoot kan zonder pilletjes het leven niet aan. Mentaal niet tiptop in orde?
Iemand met Crohn kan zonder pilletjes...

Zie je het probleem nu wel?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:03:01 #184
136 V.
Like tears in rain...
pi_29008738
quote:

Alsof je minderwaardig bent als je mentale klachten hebt ofzo?
Uhhh, in dit topic zie ik eeen boel minderwaardige reacties over TS en haar mogelijke plannen, hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:03:11 #185
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008743
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:01 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik wel. Iemand met suikerziekte (type a dan) kan zonder spuit het leven niet aan. Is die automatisch geestelijk niet tiptop in orde?
Een hypothyreoot kan zonder pilletjes het leven niet aan. Mentaal niet tiptop in orde?
Iemand met Crohn kan zonder pilletjes...

Zie je het probleem nu wel?

V.
Heb jij het hele topic wel doorgelezen?
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:03:58 #186
136 V.
Like tears in rain...
pi_29008768
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:03 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Heb jij het hele topic wel doorgelezen?
Grotendeels, ja.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29008771
Ik zie dat je er een maakt door de angst voor vooroordelen, ja
pi_29008804
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:03 schreef Verbal het volgende:
Uhhh, in dit topic zie ik eeen boel minderwaardige reacties over TS en haar mogelijke plannen, hoor.

V.
Dat moet je dan bestrijden door duidelijk te maken dat iemand met geestelijke klachten niet minderwaardig is, niet door krampachtig te gaan ontkennen dat het geestelijke klachten betreft.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:05:03 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008809
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:04 schreef thaleia het volgende:
Ik zie dat je er een maakt door de angst voor vooroordelen, ja
die snap ik even niet
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:05:32 #190
136 V.
Like tears in rain...
pi_29008823
Maar wat ik ook zie is dat het topic nu grotendeels niet gaat over de vraag van de TS, maar over of zij gechikt is of ouder, al of niet labiel etcetera.

Vreemd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29008835
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:05 schreef _evenstar_ het volgende:
die snap ik even niet
Dat was een reactie op "zie je het probleem nu wel"
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:06:26 #192
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008853
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Grotendeels, ja.

V.
Mevrouw heeft het over pyschotherapeuten, prozac en seroxat...
Ga jij me nu vertellen dat het hier puur lichamelijke klachten betreft?
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:07:19 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008886
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:06 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

verbals reactie was een reactie op anderen niet op de TS.. de discussie is alleen niet meer zoals het topic was bedoeld schat
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:10:05 #194
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008971
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:07 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

verbals reactie was een reactie op anderen niet op de TS.. de discussie is alleen niet meer zoals het topic was bedoeld schat
Oh..
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:16:12 #195
136 V.
Like tears in rain...
pi_29009147
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:04 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat moet je dan bestrijden door duidelijk te maken dat iemand met geestelijke klachten niet minderwaardig is, niet door krampachtig te gaan ontkennen dat het geestelijke klachten betreft.
Ik ontken niets krampachtig. Maar ik ga er vanuit dat het niet aan ons is om te oordelen over TS' mogelijke ouderkwaliteiten. Die beslissing is volgens mij aan TS en haar vent. Haar dokter en psycholoog vonden het geen probleem en toch wil ze meer info. Lijkt mij behoorlijk verantwoord bezig. Daarnaast zegt ze op een kinderdagverblijf te werken, ik neem aan gediplomeerd. Lijkt mij iemand die behoorlijk zou moeten kunnen inschatten wat kinderen met zich meebrengen. Maar hier in het topic weet men het beter en komt men met waardeoordelen.

Ik blijf het apart vinden. Waarom niet gewoon die vrouw helpen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:18:44 #196
136 V.
Like tears in rain...
pi_29009228
quote:

[..]

Nee, je hebt mij horen zeggen dat het een lichamelijke klacht is, met gevolgen voor de psyche. De aanleiding is zeer waarschijnlijk lichamelijk. Een stofwisselingsprobleem. En Prozac is ervoor om die stofwisseling te helpen.

Mijn reactie is meer gericht tegen mensen die het hebben over 'labiel' enzo. Daar kunnen wij niet over oordelen, en komt veroordelend en minderwaardig over.

En jaagt mensen met vragen blijkbaar weg van dit forum. Nice going

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29009251
Iedereen reageert op elkaar en daardoor gaat de discussie een andere kant uit, zie je wel vaker gebeuren in topics en in dit topic doe jij daar zelf net zo hard aan mee hoor
pi_29009279
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:18 schreef Verbal het volgende:
Nee, je hebt mij horen zeggen dat het een lichamelijke klacht is, met gevolgen voor de psyche. De aanleiding is zeer waarschijnlijk lichamelijk. Een stofwisselingsprobleem.

V.
En waarom is dit nou precies zo belangrijk?
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:21:06 #199
136 V.
Like tears in rain...
pi_29009302
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:19 schreef thaleia het volgende:
en in dit topic doe jij daar zelf net zo hard aan mee hoor
Dat ontken ik ook niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:22:10 #200
136 V.
Like tears in rain...
pi_29009343
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:20 schreef thaleia het volgende:

[..]

'belangrijk'
Jij was toch degene die problemen had met ongeïnformeerd geblaat?
Waarom ben je daar zo selectief in dan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29009380
Wat was dan precies het ongeinformeerde geblaat dat je probeerde te ontkrachten?
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:24:04 #202
136 V.
Like tears in rain...
pi_29009410
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:23 schreef thaleia het volgende:
Wat was dan precies het ongeinformeerde geblaat dat je probeerde te ontkrachten?
In essentie de implicaties in dit topic dat TS getikt is.
Dat is niet aan ons om daarover te oordelen, zie mijn post daarover hierboven.
En ik vind het prima dat je mij wilt verwijten dat ik een taboe in stand houd, als je daar blijer van word... Ik verbaas me er alleen over dat je mensen die de vooroordelen hebben niet aanspreekt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29009518
Ah juist. Vandaar het moeilijke gedoe over lichamelijk vs geestelijk, want als je een lichamelijk probleem hebt met geestelijke consequenties ben je niet getikt, en als de geestelijke problemen niet voortkomen uit een lichamelijk probleem, dan wel?

Wat een onzin en wat een moeilijkdoenerij over twee dingen die gewoon samenhangen.

Ik vind het erg jammer dit, als je je stoort aan vooroordelen over een bepaalde groep mensen hou je ze alleen maar in stand door per se te willen aangeven dat jij heus niet bij die groep hoort.

- "Marokkanen zijn een lager ras"
- "Maar ik ben geen Marokkaan hoor, ik ben slechts een halfbloed. Echt!"

Ik ga maar even iets doen waar ik wat vrolijker van word.

[edit]Dit was een reactie op je posting voor je edit
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:34:17 #204
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29009755
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb een korte periode samengewerkt met Ivan Wolffers, en hij zei altijd dat de werkzaamheid van een medicijn evenredig is aan de bijwerkingen. Met andere woorden: een medicijn zonder bijwerkingen werkt niet.

V.
Dat bedoel ik dus.
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:35:29 #205
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29009801
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, je hebt mij horen zeggen dat het een lichamelijke klacht is, met gevolgen voor de psyche. De aanleiding is zeer waarschijnlijk lichamelijk. Een stofwisselingsprobleem. En Prozac is ervoor om die stofwisseling te helpen.

Mijn reactie is meer gericht tegen mensen die het hebben over 'labiel' enzo. Daar kunnen wij niet over oordelen, en komt veroordelend en minderwaardig over.

En jaagt mensen met vragen blijkbaar weg van dit forum. Nice going

V.
Man, ik slik die zooi zelf ook...
En ik weet donders goed dat ik zonder die zooi behoorlijk wat labieler ben...

En de TS is dat ook... Nou en?
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:35:52 #206
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29009817
quote:

[..]

Nee, ik schaam me ook absoluut niet voor mijn 'mankementje', maar kan wel sacho worden van mensen die denken het zo goed te weten.

Het gaat hier om een lichamelijke afwijking die psychische klachten veroorzaakt. Wat is daar moeilijk aan??
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:37:36 #207
136 V.
Like tears in rain...
pi_29009880
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:27 schreef thaleia het volgende:
Ah juist. Vandaar het moeilijke gedoe over lichamelijk vs geestelijk, want als je een lichamelijk probleem hebt met geestelijke consequenties ben je niet getikt, en als de geestelijke problemen niet voortkomen uit een lichamelijk probleem, dan wel?
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

Ik.

Zeg.

Dat.

Het.

Niet.

Aan.

Ons.

Is.

Om.

Te.

Oordelen.

Over.

De.

Geestelijke.

Gezondheid.

Van.

TS.

Of

Haar.

Geschiktheid.

Als.

Ouder.

!

!

!
quote:
Wat een onzin en wat een moeilijkdoenerij over twee dingen die gewoon samenhangen.
Ik vind het erg jammer dit, als je je stoort aan vooroordelen over een bepaalde groep mensen hou je ze alleen maar in stand door per se te willen aangeven dat jij heus niet bij die groep hoort.
Flikker toch op met je gezeik. Blijkbaar vind ik mezelf volgens jouw 'logica' dan getikt, want ik loop bij een psycholoog maar ik heb geen serotoninetekort. Wat meteen maar mijn punt bewijst. Dank daarvoor.
quote:
Ik ga maar even iets doen waar ik wat vrolijker van word.
Ga in ieder geval iets doen waar je minder domme dingen door post.
quote:
[edit]Dit was een reactie op je posting voor je edit
Like I fucking care

Djiezus, wie doet er goddomme moeilijk zeg.

V.

O ja : ' '
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:37:51 #208
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29009888
quote:

[..]

Het gaat over psychische klachten met een lichamelijke oorzaak.
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:38:35 #209
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29009911
Wat een krampachtig gedoe, zeg...
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:39:15 #210
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29009946
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ontken niets krampachtig. Maar ik ga er vanuit dat het niet aan ons is om te oordelen over TS' mogelijke ouderkwaliteiten. Die beslissing is volgens mij aan TS en haar vent. Haar dokter en psycholoog vonden het geen probleem en toch wil ze meer info. Lijkt mij behoorlijk verantwoord bezig. Daarnaast zegt ze op een kinderdagverblijf te werken, ik neem aan gediplomeerd. Lijkt mij iemand die behoorlijk zou moeten kunnen inschatten wat kinderen met zich meebrengen. Maar hier in het topic weet men het beter en komt men met waardeoordelen.

Ik blijf het apart vinden. Waarom niet gewoon die vrouw helpen?

V.
Omdat een heleboel mensen blind zijn als het gaat om verder lezen dan hun neus lang is en graag in hun vooroordelen blijven hangen
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:40:19 #211
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29009982
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:20 schreef thaleia het volgende:

[..]

Omdat het precies is waar de discussie nu over gaat.
Druifje!!
pi_29010070
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:35 schreef Diesz het volgende:

[..]
Het gaat hier om een lichamelijke afwijking die psychische klachten veroorzaakt. Wat is daar moeilijk aan??
Omdat mensen in deze gevallen nog steeds niet weten wat de kip of het ei is. M.a.w. heb je een psychische stoornis waardoor je de stof mist, of mis je de stof en heb je daardoor een psychische stoornis. Bij mij bleek wel dat iedere keer dat ik genezen was verklaard en ik stopte met de medicijnen (3x tevergeefs, 4e keer echt!), ik net zo hard weer terug viel. Waarom? mijn psychische stoornis was nog niet helemaal verholpen. Pas de laatste keer kon ik (en nu nog) zonder medicijnen.
Ik geloof dus niet zo makkelijk dat het alleen aan het stofje ligt, maar dat zul jij zelf moeten beoordelen. Vandaar ook mijn eerdere advies om er toch goed over te praten met deskundigen.
uit een aspergernest
pi_29013258
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:15 schreef Diesz het volgende:

[..]

Lijkt me dat je als je zelf beseft dat je voor dat flatgebouw staat, je zelf ook beseft dat het niet het moment is om een kindje op de wereld te zetten en dat een verbod niet nodig is toch?
Er zijn genoeg depressieve mensen die zich dat niet beseffen.
Er zijn genoeg mensen die kinderen nemen omdat ze denken dat ze van kinderen gelukkig te worden, of dat hun man bij hun wil blijven.

Ik denk niet dat ikzelf ooit zo kan denken, ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om depressief te zijn of een andere geestelijke aandoening te hebben.
Ik denk bij mezelf toch altijd, stel je niet aan, jank ff en ga er weer voor.
Zoveel mensen maken nare dingen mee en het zit niemand altijd mee, waarom moeten jullie jarenlang naar therapie en pillen slikken terwijl ik na een week mijn leven weer oppak. En dat lukt ook altijd.

Maar zo werkt het natuurlijk niet, ze zeggen dat iedereen depressief kan worden of iets anders.
Ik neem aan dat dat waar is en vind het naar dat mensen dit meemaken.
Dus stel dat ik zo ga denken, dan wil ik graag dat iemand me tegen houd ja.

En over die stofjes, tja, dat zoiets waar is kan ik ook soms niet bij, maar het zal wel.

Maar weer over die pillen. Ik weet van mijn stiefmoeder dat zij er niet van kan slapen en er ook slappillen bij moet slikken.
Hierdoor is zij soms in de war.
Of dat bij iedereen zo is weet ik niet, maar zoiets vind ik ook gevaarlijk.
En die medicijnen zelf, word je daar niet duf van?
En de gelukkige momenten, voel je die nog wel?
  donderdag 21 juli 2005 @ 17:42:36 #214
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29015861
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:42 schreef wendytje het volgende:

[..]

Omdat mensen in deze gevallen nog steeds niet weten wat de kip of het ei is. M.a.w. heb je een psychische stoornis waardoor je de stof mist, of mis je de stof en heb je daardoor een psychische stoornis. Bij mij bleek wel dat iedere keer dat ik genezen was verklaard en ik stopte met de medicijnen (3x tevergeefs, 4e keer echt!), ik net zo hard weer terug viel. Waarom? mijn psychische stoornis was nog niet helemaal verholpen. Pas de laatste keer kon ik (en nu nog) zonder medicijnen.
Ik geloof dus niet zo makkelijk dat het alleen aan het stofje ligt, maar dat zul jij zelf moeten beoordelen. Vandaar ook mijn eerdere advies om er toch goed over te praten met deskundigen.
Er zijn meerdere manieren om naar dit soort dingen te kijken.

3 keer stoppen met medicijnen, terugval. Zolang je niet met je stoornis om kan gaan (oftewel, zolang je nog niet weet hoe je moet leven zonder het stofje), dan val je inderdaad terug! Dat betekent niet dat je door therapie het stofje zelf weer aan bent gaan maken. Dat het nu goed gaat betekent nml niet dat je lichaam het stofje weer aanmaakt! Het zegt alleen dat het nu goed gaat zonder medicijnen.

Bij mij is het zo dat ik het stofje mis en daardoor klachten heb gekregen, zolang ik het stofje aan vul heb ik geen klachten. Daarnaast leer ik nu technieken aan om zonder dat stofje ook gewoon te kunnen leven en dan de medicijnen helemaal kan stopppen.

Maar hoe dan ook is het inderdaad zo dat je goed met deskundigen moet praten om tot de juiste conclusie te komen als je aan kinderen wilt beginnen terwijl je medicijnen gebruikt!!!
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 17:51:49 #215
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29016063
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

Er zijn genoeg depressieve mensen die zich dat niet beseffen..
Dat klopt, maar ik reageerde nu op wat jij over jezelf vertelde.
quote:
Er zijn genoeg mensen die kinderen nemen omdat ze denken dat ze van kinderen gelukkig te worden, of dat hun man bij hun wil blijven.
Zo zijn er veel te veel en dat staat helemaal los van een psychische ziekte hebben. Zat gezonde vrouwen die het als machtsmiddel gebruiken.
quote:
Ik denk niet dat ikzelf ooit zo kan denken, ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om depressief te zijn of een andere geestelijke aandoening te hebben.
Zoveel mensen maken nare dingen mee en het zit niemand altijd mee, waarom moeten jullie jarenlang naar therapie en pillen slikken terwijl ik na een week mijn leven weer oppak. En dat lukt ook altijd.
Ow ja, ga jij even je huilbui over het stoten van je teen, een ruzie met een vriendje of een extra kilo vergelijken met een werkelijke depressie of andere psychische aandoening!!!
quote:
Maar zo werkt het natuurlijk niet, ze zeggen dat iedereen depressief kan worden of iets anders.
Dus stel dat ik zo ga denken, dan wil ik graag dat iemand me tegen houd ja.
Wie zegt dat je je tegen laat houden.......
quote:
En over die stofjes, tja, dat zoiets waar is kan ik ook soms niet bij, maar het zal wel.
Je begrijp wel dat suikerziekte met insuline te maken heeft? Heeft ook met een 'stofje' te maken.
quote:
Maar weer over die pillen. Ik weet van mijn stiefmoeder dat zij er niet van kan slapen en er ook slappillen bij moet slikken.
Hierdoor is zij soms in de war.
Of dat bij iedereen zo is weet ik niet, maar zoiets vind ik ook gevaarlijk.
En die medicijnen zelf, word je daar niet duf van?
En de gelukkige momenten, voel je die nog wel?
Als ze zo veel slaappillen nodig heeft, dan lijkt het me dat de ad die ze slikt niet werken zoals zou moeten. Tijdens het opbouwen kunnen slaapproblemen voorkomen, maar daarna moet dat toch wel over gaan hoor.

Ik slik zelf ook, ben verre van in de war, ook nooit last van gehad. Word er ook niet duf van ofzo. En de gelukkig momenten.... zeker weten dat ik die voel!!! Net zoals pijn en verdriet voel ik ook verliefdheid, blijheid en geluk. Het heeft bij mij mijn gevoel niet afgevlakt, heb zelfs geen problemen met klaarkomen zoals bij veel medicijnen een bijwerking zou zijn. Dus ik denk dat dat echt per persoon verschilt!!
Druifje!!
pi_29016179
Jezus V, wat maak je je druk.
pi_29017514
Dank je Verbal, ik probeer maar steeds niet te reageren omdat ik deze discussie al te vaak heb gevoerd en ik me alleen maar ga opvreten, maar je verwoordt precies wat ik denk.
mooi he, alles
pi_29025705
Hmmm, misschien heb ik me niet goed uitgedrukt hoor, maar ik heb het niet over het stoten van m'n teen.
Ik kan het mezelf niet voorstellen dat ik na iets ingrijpends zo in mekaar zak zoals sommigen, maar ik dacht dat ik duidelijk was over het feit dat dat wel kan.
Maar het lijkt me dan ook logisch dat niet iedereen depressief raakt van een ingrijpende gebeurtenis, dus een beetje jammer dat je daar zo raar op reageert.

En natuurlijk zijn er meer mensen die kinderen als machtsmiddel gebruiken, maar daar hebben we het nu niet over, maar om je gerust te stellen, dat keur ik ook af.

Maar goed, iemand vertelde mij ooit dat je gelukkige momenten dan ook niet echt meer voelt, jij dus wel, mooi voor jou!
Maar als dat bij iemand met een baby niet zo is, zou dat wel erg jammer zijn.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:11:38 #219
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29027786
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:42 schreef Troeta het volgende:
Hmmm, misschien heb ik me niet goed uitgedrukt hoor, maar ik heb het niet over het stoten van m'n teen.
Ik kan het mezelf niet voorstellen dat ik na iets ingrijpends zo in mekaar zak zoals sommigen, maar ik dacht dat ik duidelijk was over het feit dat dat wel kan.
Maar het lijkt me dan ook logisch dat niet iedereen depressief raakt van een ingrijpende gebeurtenis, dus een beetje jammer dat je daar zo raar op reageert.
Ik reageer fel vanwege een stukje wat je schreef in je vorige reactie

quote:

Het kwam erg denigrerend over, zo van hey, als ik me rot voel en er zelf uit kom, dan moet een ander dat ook kunnen. Je kan gewoon geen appels met peren vergelijken en dat deed jij hier in mijn ogen wel!
quote:
En natuurlijk zijn er meer mensen die kinderen als machtsmiddel gebruiken, maar daar hebben we het nu niet over, maar om je gerust te stellen, dat keur ik ook af.
Daar twijfel ik ook niet aan.
quote:
Maar goed, iemand vertelde mij ooit dat je gelukkige momenten dan ook niet echt meer voelt, jij dus wel, mooi voor jou!
Ben er inderdaad blij om, heb de verhalen ook gehoord dat het anders kan uitpakken.
quote:
Maar als dat bij iemand met een baby niet zo is, zou dat wel erg jammer zijn.
Been there, done that!!! Twice!!! Geloof me, hoe rot ik me ook voelde, mijn kids kwamen altijd op de eerste plaats!!! Beide waren huilbaby's en het was verre van makkelijk, maar ben dolgelukkig met mijn mannetjes! Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, het zou heel jammer zijn als je niet kan genieten van je kindje.
Druifje!!
pi_29028619
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 01:11 schreef Diesz het volgende:

[..]

Ik reageer fel vanwege een stukje wat je schreef in je vorige reactie
maar na dat stukje kwam dit stukje weer
quote:
Maar dat had ik misschien wat beter moeten uitdrukken.
Ik kan me gewoon niet inleven dat ik zo depri zou zijn dat ik er medicijnen voor zou moeten nemen, maar aangenomen van anderen kan dat dus wel.
Net zoals ik me niet voor kan stellen dat iemand anorexia heeft. Hoe kan je jezelf nou dik vinden als je een visgraatje bent. Zo'n gedachtengang was het van me.

Ik ben blij dat mensen wel gewoon kunnen leven met die medicijnen en daar moeten zeker kinderen bij kunnen hoor.
Maar zoals ik bij mijn stiefmoeder zie vind ik het niks.
Lekker je kinderen kind laten blijven zonder hele verhalen of zelfmoordpogingen in hun leven.

Maar ik blijf het eng vinden om medicijnen te slikken tijdens een zwangerschap.
Vooral als er nog zo weinig bekend is over evt. gevolgen ervan.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 16:34:02 #221
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29043574
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 02:04 schreef Troeta het volgende:

[..]

maar na dat stukje kwam dit stukje weer
[..]

Maar dat had ik misschien wat beter moeten uitdrukken.
Ik kan me gewoon niet inleven dat ik zo depri zou zijn dat ik er medicijnen voor zou moeten nemen, maar aangenomen van anderen kan dat dus wel.
Net zoals ik me niet voor kan stellen dat iemand anorexia heeft. Hoe kan je jezelf nou dik vinden als je een visgraatje bent. Zo'n gedachtengang was het van me.

Ik ben blij dat mensen wel gewoon kunnen leven met die medicijnen en daar moeten zeker kinderen bij kunnen hoor.
Maar zoals ik bij mijn stiefmoeder zie vind ik het niks.
Lekker je kinderen kind laten blijven zonder hele verhalen of zelfmoordpogingen in hun leven.

Maar ik blijf het eng vinden om medicijnen te slikken tijdens een zwangerschap.
Vooral als er nog zo weinig bekend is over evt. gevolgen ervan.
Dat las ik ook wel, maar juist die combinatie was zo raar

En inderdaad, het is heel moeilijk om de ziekte van een ander te begrijpen. Depressiviteit is mij ook vreemd, maar door wat ik allemaal heb meegemaakt kan ik me er wel wat meer bij voorstellen.

Verder heb je helemaal gelijk als ouders zo goed mogelijk moeten zorgen dat hun kind gewoon kind kan zijn!!!!
Druifje!!
pi_31580409
Nieuws van 7-10-2005 op Ouders Online:
quote:
Seroxat kan de foetus schaden

Het veel gebruikte anti-depressiemiddel paroxetine (merknaam Seroxat) kan geboorte-afwijkingen veroorzaken als het gebruikt wordt in de eerste 3 maanden van de zwangerschap. Dat heeft de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) gemeld op basis van wetenschappelijk onderzoek.

Uit het onderzoek van de FDA is gebleken dat baby's van vrouwen die in de eerste 3 maanden van hun zwangerschap paroxetine gebruikten, vaker dan gemiddeld geboorte-afwijkingen vertonen, waaronder hartafwijkingen.

De Britse producent GlaxoSmithKline heeft aangekondigd de resultaten van het onderzoek te zullen vermelden in de bijsluiter van het medicijn, al staat voor Glaxo zelf het verband tussen paroxetine-gebruik en geboorte-afwijkingen nog lang niet vast.

Let op: arts-onderzoeker Martine van Eijk, de medicijnen-specialist van Ouders Online, waarschuwt dat nu alle selectieve serotonine heropnameremmers (SSRI's) verdacht zijn geworden. De volgende middelen zijn dus af te raden in de eerste 3 maanden van de zwangerschap (we noemen eerst de stofnaam en daarna tussen haakjes de merknaam):
# citalopram (Cipramil);
# escitalopram (Lexapro);
# fluoxetine (Prozac);
# fluvoxamine (Fevarin);
# paroxetine (Seroxat);
# sertraline (Zoloft).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')