abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:35:40 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29007802
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen die ad's slikken of geslikt hebben en zie het eerlijk gezegd toch niet als zo'n prachtig wondermiddel als jij hier beschrijft. Het is een hulpmiddel en over het algemeen gaat het met iemand zeker wel wat beter als hij ad's slikt.....maar om nou te zeggen dat die lui in mijn omgeving allemaal transformeerden tot uitermate stabiele en tevreden, nou nee.
dus omdat jij toevallig die ervaring hebt is dat ook zo
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:36:25 #152
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29007824
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het een lichamelijk probleem is. Het heeft gevolgen voor je psyche, maar dat heeft een aandoening als, zeg, een trage schildklier ook, zij het minder direct.

V.
Inderdaad, het gaat om een stofje wat niet goed aangemaakt/verwerkt wordt. Bij suikerziekte wordt insuline niet goed aangemaakt, dat compenseer je door insuline te spuiten. Bij een stoornis in de serotonine huishouding slik je een ad. Het is een lichamelijke 'stoornis' die gevolgen voor je koppie heeft.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_29007863
Prozac is echt rotzooi
het veranderd je hele persoonlijkheid!
Daarbij als je antidepressiva slikt vind je het dan verantwoord om ouder te zijn van een kind????
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29007881
Oh en kunnen we ALSJEBLIEFT niet gaan doen alsof we kunnen bepalen of het een lichamelijk of geestelijk probleem is Dat weet niemand nl. nog en dus vast ook geen enkele Fok user (en anders moet ie maar gauw naar een wetenschappelijk tijdschrift met zijn bevindingen). Lichaam & geest hangen samen, en bij mensen die nooit last hebben gehad van depressies maar na het overlijden van een dierbare in de rouw zijn wordt OOK een lager serotoninegehalte gemeten. Dan is de persoon niet depressief omdat hij een stofje mist, hij is het stofje minder gaan aanmaken omdat hij depressief was.

Andersom kan ook, dat je al vanaf je geboorte dat stofje minder aanmaakt. Maar dat is dus bij niemand aan te tonen of het nou de kip of het ei was. Dus laten we svp hier niet gaan doen alsof we de wijsheid in pacht hebben.
pi_29007910
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
dus omdat jij toevallig die ervaring hebt is dat ook zo
Omdat ik toevallig die ervaring heb is het in elk geval niet zo dat het spul ALTIJD werkt als een wondermiddel, inderdaad
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:39:41 #156
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29007927
Exquise me, maar als je van geboorte af aan een stofje tekort komt, is dat toch in principe een lichamelijk probleem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29007932
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20694571/

http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=152

zo maar een paar dingen over prozac, de rest zoek je dan maar ff zelf via google..
Maar wat ik er zo al over las is het grote zooi.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29007990
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef Verbal het volgende:
Exquise me, maar als je van geboorte af aan een stofje tekort komt, is dat toch in principe een lichamelijk probleem.

V.
Bij mijn weten wordt niemand daar bij zijn geboorte al op getest
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:41:53 #159
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008003
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen die ad's slikken of geslikt hebben en zie het eerlijk gezegd toch niet als zo'n prachtig wondermiddel als jij hier beschrijft. Het is een hulpmiddel en over het algemeen gaat het met iemand zeker wel wat beter als hij ad's slikt.....maar om nou te zeggen dat die lui in mijn omgeving allemaal transformeerden tot uitermate stabiele en tevreden, nou nee.
Misschien de verkeerde ad? Geen therapie? De juiste ad zorgt nml wel degelijk voor stabiliteit, alleen zijn er zo veel verschillende mensen, zoveel lichamen die anders reageren, het is zoeken naar de juiste medicatie in de juiste dosering en het hangt ook van het ziektebeeld en de consequentheid bij het slikken af.

Je hoort mij echt niet zeggen dat het een wondermiddel is. Slik nu in totaal 7 jaar en ben er 2 keer helemaal vanaf geweest. De bijwerkingen kunnen zeer vervelend zijn. Ik ben er zelf bv 34 kilo door aangekomen. Verder heb ik pas sinds kort therapie, daar ik niet mijn hele leven wil blijven slikken. Als ik de juiste dosering kan ik zonder klachten mijn leven leven, ik vertik het alleen om afhankelijk te zijn van een pilletje, ben nu dus bijna van de medicatie af.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_29008009
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:24 schreef SP het volgende:

[..]

Vat het niet te persoonlijk op, maar misschien zijn sommige mensen met dit soort "mankementen" inderdaad niet geschikt om kinderen te nemen.
Wat een onzin. Ze mist gewoon een bepaalde stof, die dan weer aangevuld word met AD. Dan kun je prima voor je kind zorgen hoor.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_29008040
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:42 schreef Scandalous het volgende:
Wat een onzin. Ze mist gewoon een bepaalde stof, die dan weer aangevuld word met AD. Dan kun je prima voor je kind zorgen hoor.
Of je leest de rest van het topic eerst ook even
pi_29008061
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:43 schreef thaleia het volgende:

[..]

Of je leest de rest van het topic eerst ook even
Ja sorry, ik kwam die post tegen en wilde meteen reageren. Ik lees weer verder
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_29008081
ik vind dat je niet zwanger moet worden zolang je nog afhankelijk bent van AD

je kindje heeft niets aan een labiele moeder..dus voor zijn/haar gezondheid. Wees verstandig en zorg je dat je eigen psyche eerst in orde hebt, voordat je een nieuwe creeert.

als je het, ondanks alles, toch zo graag wil..wil ik allleen dit tegen je zeggen: van egoisme worden anderen niet beter
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_29008086
Weet je ik ben niet zo voor antidepressiva's omdat het vaak het gedrag in stand houdt.
Je kunt het best zelf.
Schop onder je hol en lopen maar weer.
Tegenwoordig moet iedereen aan de pillen als ze een probleempje hebben.
Hou toch op en schei toch uit.
Vroeger in de oorlog was er geen antidepressiva en die mensen redden het ook!
Daar wordt je nml sterk van.
Die farmaceutische industrie verdiend per jaar tonnen aan mensen die zichzelf laten ringeloren door de artsen.
En als je vanaf je geboorte een stofje tekort komt dan leer je daar op den duur ook wel mee omgaan mits je geen zooi inneemt.
Ze maken het liefst een onzekere kasplant van je zodat ze jaren geld kunnen innen via jou en jouw geestelijke toestand wordt er niet beter op.
Dus stop met die zooi, laat zien dat je een sterke meid bent en neem een kind.
Knap je van op!
Zorgen voor een ander is gezond nml
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:45:40 #165
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008106
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Prozac is echt rotzooi
het veranderd je hele persoonlijkheid!
Daarbij als je antidepressiva slikt vind je het dan verantwoord om ouder te zijn van een kind????
Alle ad's zijn zooi als je het zo wilt bekijken, dat geldt voor veel medicijnen, maar dat ze je persoonlijkheid veranderen is onzin. Het kan inderdaad voorkomen, heb ook gehoord dat de sex minder lekker is, dat mensen geen gevoel van geluk of verdriet meer kunnen hebben, dat alles vlak is. Mijn ervaring is anders, ik kan lachen, ik kan huilen, ik kan genieten van alles in mijn leventje. Ook de sex bevalt me prima.

Ik slik dus ad, ben een alleenstaande moeder van 2 kinderen. Dus in jouw ogen onverantwoord bezig??
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:45:58 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008117
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef thaleia het volgende:

[..]

Omdat ik toevallig die ervaring heb is het in elk geval niet zo dat het spul ALTIJD werkt als een wondermiddel, inderdaad
heb ik dan gezegd dat het dat wel altijd doet ?
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:46:01 #167
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29008118
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:41 schreef thaleia het volgende:

[..]

Bij mijn weten wordt niemand daar bij zijn geboorte al op getest
Nee, maar iemand zonder 'aanleiding' die vanaf zijn of haar jeugd depressief is en baat heeft bij AD's en zonder weer depressief wordt, mist kennelijk dat stofje, of heeft er iig te weinig van.

En het stofje wordt niet aangevuld met een RSSI, de aangemaakte serotonine in het lichaam blijft langer beschikbaar voor het wordt afgebroken. Het is geen substitutie zoals het bij suikerzieken of schildklierpatiënten wordt toegepast.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29008132
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je ik ben niet zo voor antidepressiva's omdat het vaak het gedrag in stand houdt.
Je kunt het best zelf.
Schop onder je hol en lopen maar weer.
Tegenwoordig moet iedereen aan de pillen als ze een probleempje hebben.
Hou toch op en schei toch uit.
Vroeger in de oorlog was er geen antidepressiva en die mensen redden het ook!
Het is niet altijd een optie hoor, sommige mensen hebben het nou eenmaal nodig. Makkelijk praten zo.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:47:46 #169
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008173
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:38 schreef thaleia het volgende:
Lichaam & geest hangen samen, en bij mensen die nooit last hebben gehad van depressies maar na het overlijden van een dierbare in de rouw zijn wordt OOK een lager serotoninegehalte gemeten. Dan is de persoon niet depressief omdat hij een stofje mist, hij is het stofje minder gaan aanmaken omdat hij depressief was.
Waar kan ik dit laten testen???? Ben namelijk erg benieuwd hoe het bij mij in elkaar steekt, maar de huisarts, de psych en in het ziekenhuis zeggen ze het niet te kunnen testen!!
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:51:13 #170
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008294
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef zhe-devilll het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20694571/

http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=152

zo maar een paar dingen over prozac, de rest zoek je dan maar ff zelf via google..
Maar wat ik er zo al over las is het grote zooi.
Dit geldt niet alleen voor Prozac, bij elk medicijn is wel iets te vinden wat niet okee is. Ben absoluut geen voorstander van Prozac hoor, maar heb me toen dit in het nieuws kwam verdiept in de situaties die hier beschreven worden, daar ik zelf ook slik. Was me rot geschrokken. Achteraf blijkt dus dat het individule gevallen zijn!!!

Lees de bijsluiters van verschillende medicijnen maar eens, heb een keer medicatie van de uroloog gekregen waarin stond dat je er psychotisch van kon worden, terwijl het medicijn voor mijn blaas was
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:51:43 #171
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008319
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Bennie_K het volgende:

je kindje heeft niets aan een labiele moeder..dus voor zijn/haar gezondheid. Wees verstandig en zorg je dat je eigen psyche eerst in orde hebt, voordat je een nieuwe creeert.

als je het, ondanks alles, toch zo graag wil..wil ik allleen dit tegen je zeggen: van egoisme worden anderen niet beter
beetje offtopic.. maar goed sommige psychische ziektes draag je je hele leven met je mee.
Ze hoeven niet altijd actief te zijn maar punt blijft dat je een ziekte hebt.
Dan zou je dus nooit aan kinderen mogen beginnen want stel toch dat ik depressief wordt of stel dat? je kan ook ineens een terminale ziekte krijgen of door een ongeluk verlamd raken.
dat is het risico van het leven dan zou niemand aan kinderne mogen beginnen want zekerheid heb je eenmaal nooit
pi_29008367
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:45 schreef _evenstar_ het volgende:
heb ik dan gezegd dat het dat wel altijd doet ?
Jezus Christus, heb ik gezegd dat jij dat hebt gezegd?

V, tuurlijk kun je beredeneren of het waarschijnlijk het een of het ander is, maar zeker weten doe je het nooit dus ik begrijp niet waarom men in dit topic dingen zo stellig durft te beweren.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:53:40 #173
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29008393
Noem het voor mij part een lichamelijk probleem...

( Waarom iedereen gelijk in een spastische verdediging schiet zodra je zegt dat de instabiele productie van een stofje, waarvan we weten dat deze directe betrekking heeft op het geestelijk welzijn, een geestelijk probleem wordt genoemd, is mij een volstrekt raadsel... )
...dass wir fliegen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:37 #174
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_29008427
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Bennie_K het volgende:

En als iemand met de ad prima functioneert?? En als een vrouw pillen voor haar hart slikt, of insuline moet spuiten? Dan ook maar geen kind? En wat als je ziek wordt nadat je moeder bent geworden en ad nodig hebt? Kinderen inleveren?

Sorry, maar egoïsme is iets heel anders hoor!!! Zou als ik jou was het hele topic lezen, misschien dat je beeld dan minder bevooroordeeld is.
Druifje!!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:54:53 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29008439
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Noem het voor mij part een lichamelijk probleem...

( Waarom iedereen gelijk in een spastische verdediging schiet zodra je zegt dat de instabiele productie van een stofje, waarvan we weten dat deze directe betrekking heeft op het geestelijk welzijn, een geestelijk probleem wordt genoemd, is mij een volstrekt raadsel... )
het een geestelijk probleem noemen of iemand mentaal niet tip top/labiel noemen zit al een verschil in..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')