dus omdat jij toevallig die ervaring hebt is dat ook zoquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ken nogal wat mensen die ad's slikken of geslikt hebben en zie het eerlijk gezegd toch niet als zo'n prachtig wondermiddel als jij hier beschrijft. Het is een hulpmiddel en over het algemeen gaat het met iemand zeker wel wat beter als hij ad's slikt.....maar om nou te zeggen dat die lui in mijn omgeving allemaal transformeerden tot uitermate stabiele en tevreden, nou nee.
Inderdaad, het gaat om een stofje wat niet goed aangemaakt/verwerkt wordt. Bij suikerziekte wordt insuline niet goed aangemaakt, dat compenseer je door insuline te spuiten. Bij een stoornis in de serotonine huishouding slik je een ad. Het is een lichamelijke 'stoornis' die gevolgen voor je koppie heeft.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een lichamelijk probleem is. Het heeft gevolgen voor je psyche, maar dat heeft een aandoening als, zeg, een trage schildklier ook, zij het minder direct.
V.
Omdat ik toevallig die ervaring heb is het in elk geval niet zo dat het spul ALTIJD werkt als een wondermiddel, inderdaadquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
dus omdat jij toevallig die ervaring hebt is dat ook zo![]()
Bij mijn weten wordt niemand daar bij zijn geboorte al op getestquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef Verbal het volgende:
Exquise me, maar als je van geboorte af aan een stofje tekort komt, is dat toch in principe een lichamelijk probleem.
V.
Misschien de verkeerde ad? Geen therapie? De juiste ad zorgt nml wel degelijk voor stabiliteit, alleen zijn er zo veel verschillende mensen, zoveel lichamen die anders reageren, het is zoeken naar de juiste medicatie in de juiste dosering en het hangt ook van het ziektebeeld en de consequentheid bij het slikken af.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:34 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ken nogal wat mensen die ad's slikken of geslikt hebben en zie het eerlijk gezegd toch niet als zo'n prachtig wondermiddel als jij hier beschrijft. Het is een hulpmiddel en over het algemeen gaat het met iemand zeker wel wat beter als hij ad's slikt.....maar om nou te zeggen dat die lui in mijn omgeving allemaal transformeerden tot uitermate stabiele en tevreden, nou nee.
Wat een onzin. Ze mist gewoon een bepaalde stof, die dan weer aangevuld word met AD. Dan kun je prima voor je kind zorgen hoor.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:24 schreef SP het volgende:
[..]
Vat het niet te persoonlijk op, maar misschien zijn sommige mensen met dit soort "mankementen" inderdaad niet geschikt om kinderen te nemen.
Of je leest de rest van het topic eerst ook evenquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:42 schreef Scandalous het volgende:
Wat een onzin. Ze mist gewoon een bepaalde stof, die dan weer aangevuld word met AD. Dan kun je prima voor je kind zorgen hoor.
Ja sorry, ik kwam die post tegen en wilde meteen reageren. Ik lees weer verderquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:43 schreef thaleia het volgende:
[..]
Of je leest de rest van het topic eerst ook even
Alle ad's zijn zooi als je het zo wilt bekijken, dat geldt voor veel medicijnen, maar dat ze je persoonlijkheid veranderen is onzin. Het kan inderdaad voorkomen, heb ook gehoord dat de sex minder lekker is, dat mensen geen gevoel van geluk of verdriet meer kunnen hebben, dat alles vlak is. Mijn ervaring is anders, ik kan lachen, ik kan huilen, ik kan genieten van alles in mijn leventje. Ook de sex bevalt me prima.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:37 schreef zhe-devilll het volgende:
Prozac is echt rotzooi
het veranderd je hele persoonlijkheid!
Daarbij als je antidepressiva slikt vind je het dan verantwoord om ouder te zijn van een kind????
heb ik dan gezegd dat het dat wel altijd doet ?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef thaleia het volgende:
[..]
Omdat ik toevallig die ervaring heb is het in elk geval niet zo dat het spul ALTIJD werkt als een wondermiddel, inderdaad
Nee, maar iemand zonder 'aanleiding' die vanaf zijn of haar jeugd depressief is en baat heeft bij AD's en zonder weer depressief wordt, mist kennelijk dat stofje, of heeft er iig te weinig van.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt niemand daar bij zijn geboorte al op getest
quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je ik ben niet zo voor antidepressiva's omdat het vaak het gedrag in stand houdt.
Je kunt het best zelf.
Schop onder je hol en lopen maar weer.
Tegenwoordig moet iedereen aan de pillen als ze een probleempje hebben.
Hou toch op en schei toch uit.
Vroeger in de oorlog was er geen antidepressiva en die mensen redden het ook!
Waar kan ik dit laten testen???? Ben namelijk erg benieuwd hoe het bij mij in elkaar steekt, maar de huisarts, de psych en in het ziekenhuis zeggen ze het niet te kunnen testen!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:38 schreef thaleia het volgende:
Lichaam & geest hangen samen, en bij mensen die nooit last hebben gehad van depressies maar na het overlijden van een dierbare in de rouw zijn wordt OOK een lager serotoninegehalte gemeten. Dan is de persoon niet depressief omdat hij een stofje mist, hij is het stofje minder gaan aanmaken omdat hij depressief was.
Dit geldt niet alleen voor Prozac, bij elk medicijn is wel iets te vinden wat niet okee is. Ben absoluut geen voorstander van Prozac hoor, maar heb me toen dit in het nieuws kwam verdiept in de situaties die hier beschreven worden, daar ik zelf ook slik. Was me rot geschrokken. Achteraf blijkt dus dat het individule gevallen zijn!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:39 schreef zhe-devilll het volgende:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20694571/
http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=152
zo maar een paar dingen over prozac, de rest zoek je dan maar ff zelf via google..
Maar wat ik er zo al over las is het grote zooi.
beetje offtopic.. maar goed sommige psychische ziektes draag je je hele leven met je mee.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Bennie_K het volgende:
ik vind dat je niet zwanger moet worden zolang je nog afhankelijk bent van AD
je kindje heeft niets aan een labiele moeder..dus voor zijn/haar gezondheid. Wees verstandig en zorg je dat je eigen psyche eerst in orde hebt, voordat je een nieuwe creeert.
als je het, ondanks alles, toch zo graag wil..wil ik allleen dit tegen je zeggen: van egoisme worden anderen niet beter
Jezus Christus, heb ik gezegd dat jij dat hebt gezegd?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:45 schreef _evenstar_ het volgende:
heb ik dan gezegd dat het dat wel altijd doet ?
En als iemand met de ad prima functioneert?? En als een vrouw pillen voor haar hart slikt, of insuline moet spuiten? Dan ook maar geen kind? En wat als je ziek wordt nadat je moeder bent geworden en ad nodig hebt? Kinderen inleveren?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:44 schreef Bennie_K het volgende:
ik vind dat je niet zwanger moet worden zolang je nog afhankelijk bent van AD
je kindje heeft niets aan een labiele moeder..dus voor zijn/haar gezondheid. Wees verstandig en zorg je dat je eigen psyche eerst in orde hebt, voordat je een nieuwe creeert.
als je het, ondanks alles, toch zo graag wil..wil ik allleen dit tegen je zeggen: van egoisme worden anderen niet beter
het een geestelijk probleem noemen of iemand mentaal niet tip top/labiel noemen zit al een verschil in..quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Noem het voor mij part een lichamelijk probleem...
( Waarom iedereen gelijk in een spastische verdediging schiet zodra je zegt dat de instabiele productie van een stofje, waarvan we weten dat deze directe betrekking heeft op het geestelijk welzijn, een geestelijk probleem wordt genoemd, is mij een volstrekt raadsel... )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |