Drie? Ik ken er maar twee............quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:07 schreef tong80 het volgende:
Noem de drie leden van 'Herenleed'
Ik ken er ook maar 2: Armando en Cherry Duyns.quote:
Kun je duidelijker zijn ? Ik snap niet wat je bedoeld en voel me aangevallen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:20 schreef NoSigar het volgende:
Goed Pyl,![]()
behalve Sienna. (hahaha) Dat is natuurlijk Orvieto.
Overigens bevallen me de omgangsvormen in dit topic niet helemaal. Bovendien voegt het niets toe en het lijkt me vooral bedoeld om Tong aan zijn dagelijkse quotum van postings te laten komen, wat prima is hoor, maar zulke topics zijn er al zo veel.
Arrivederci.
W. F. Hermansquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:39 schreef tong80 het volgende:
Wie schreef onder deze pseudoniemen ?
Age Bijkaart, Pater Frater B.I.M. Boefjes, G. van Grijnen, Dirk Hosselaar, CamilleHouckaert, Fjodor Klondyke, OAS, Pater Anastase Prudhomme S.J., Ramsus, Ramsus II, Schrijver Dezes, Sita van de Wissel, L.A. deWitt en Prof. Dr. B.J.O. Zomerplaag.
Ja ik wist niet zeker of ie de grootste verzamling had maar het is wel goedquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:40 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij had ik in een eerder topic gelezen dat Hermans de grootste verzameling typemachines in Europa heeft.
Nee hij is zelfs nog meer ondergewaardeerd dan Koch! Hij is trouwens een tijdgenoot van Pyke Koch en woonde in Dezelfde stad. De straat op het schilderij is ook in die stad.quote:
Jaaa! Joop Moesman, de schilder uit Utrecht. DE Nederlandse surrealist, zelfs erkend door Andre Breton. Voor zover ik weet zijn er geen grote tentoonstellingen van hem geweest. Het schilderij wat ik gepost heb heet ' Het Gerucht' , is in het bezit van de Heineken-familie en hangt ergens in een private omgeving in Zuid-Frankrijk.quote:
Ik wilde een keer in een posterwinkel een poster van Moesman kopen. Ze zeiden dat ze hem niet konden vinden. Toen ik de poster aanwees ze de verkoper: 'Maar dat is toch een Dali?'. Inderdaad het doet denken aan Dali, maar Moesman schilderde al in deze stijl voordat de naam 'Dali' Utrecht had bereikt. Later toen Moesman in Tijdschriften plaatjes van Dali zag kwam een schok van herkenning over hem heen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:05 schreef wyccie het volgende:
Oeh dat zijn inderdaad mooie schilderijen. Ik houd daar wel van, dat verlaten gevoel, gevoel van lang geleden.
Maar, ik moet wel zeggen dat het veel op Dali lijkt, alleen helderder.
Het is inderdaad erg gewaagd voor die tijd. Het Centraal Museum in Utrecht mocht het schilderij zelfs niet aankopen omdat de gemeenteraad het te gewaagd vond. Achteraf hebben ze er spijt van gehad dat het schilderij niet is aangekocht.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:11 schreef tong80 het volgende:
Mooie anekdote ik vind het een schitterend schilderij, erg gewaagd ook voor die tijd.
Welke tijd is dat?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:11 schreef tong80 het volgende:
Mooie anekdote ik vind het een schitterend schilderij, erg gewaagd ook voor die tijd.
Ik moest ook aan Magritte denken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:22 schreef wyccie het volgende:
Ik vind wel dat het schilderij met de blote dame meer op Willink lijkt, en de rest van zijn schilderijen op Dali.
Vorig jaar stond er iemand met een kraampje tijdens de vierdaagsefeesten met zijn schilderijen. Ben de naam vergeten, maar dat was ook heel mooi, ook een mix tussen Dali, Willink (en een beetje Magritte).
Is dat een konijnenkeutel?quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind er geen zak aan,
maar dat moeten jullie wel voor je houden, hoor...
Nee.quote:
Ik heb ook niet deze van hem als tapijt hier liggen, als ie geraden is zet ik wel even de foto van ons tapijt hier neer. Die is wat rustiger en mooier qua kleurstelling.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:41 schreef wyccie het volgende:
oeh da's mij te druk als tapijt.
Ik heb een badmat van de Ikea op de grond liggen
Goedzo!quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Miro...
We kunnen er maar vanaf zijn. mensen...
Waarschijnlijk wel the goonies was eind jaren 50 begin jaren 60 met oa Peter Sellersquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zei toch theater? Of weet jij iets wat ik niet weet?
Ok, alleen de naam en waarom worden ook goed gekeurd.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:35 schreef wyccie het volgende:
Ik weet weel aan wie, maar niet door wie. En waarom is wel duidelijk.
Salvador Dali, en iemand (een andere schilder of zijn eerste vrouw?), zei dit omdat hij/zij vindt dat Dali te commercieel is, en bij alles wat ie doet op geld uit is.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:46 schreef sankarst het volgende:
[..]
Ok, alleen de naam en waarom worden ook goed gekeurd.
Neeeeeej! Echt waar? Beetje jammerquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:58 schreef golfer het volgende:
Avida Dollars is een anagram van de naam Salvador Dali.
Bijnaam aan hem gegeven omdat ie meewerkte aan Disney films.
Jaa goed! Avida Dollars is een anagram voor Salvador Dali. (loves Dollars). De leider van de surrealisten, Andre Breton gaf Dali deze bijnaam toen Dali naar de USA vertrokken was. Dali werd toen ook uit de groep van surrealisten gezet. Maar Dali zei: ' IK ben het surrealisme'quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Salvador Dali, en iemand (een andere schilder of zijn eerste vrouw?), zei dit omdat hij/zij vindt dat Dali te commercieel is, en bij alles wat ie doet op geld uit is.
Volgens mij werd die naam niet specifiek daarom gegeven. Die Disney film (destino) is tijdens het leven van Dali nooit afgemaakt, hij heeft er slechts ontwerptekeningen voor gemaakt. In 2003 is deze film afgemaakt.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:58 schreef golfer het volgende:
Avida Dollars is een anagram van de naam Salvador Dali.
Bijnaam aan hem gegeven omdat ie meewerkte aan Disney films.
Ik dacht dat Breton hem met name daarop aanviel, maar misschien heb je gelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:04 schreef sankarst het volgende:
[..]
Volgens mij werd die naam niet specifiek daarom gegeven. Die Disney film (destino) is tijdens het leven van Dali nooit afgemaakt, hij heeft er slechts ontwerptekeningen voor gemaakt. In 2003 is deze film afgemaakt.
Tering, je bent best wel goedquote:Op donderdag 21 juli 2005 00:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kan het niet goed zien, maar het zou best eens Lucebert kunnen zijn...
quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:30 schreef Meiske78 het volgende:
Heb je het over The Reduced Shakespeare Company wyccie?
Nog niet zo heeeel lang geleden gezien in t Nieuwe de la Mar. Was leuk iddquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:53 schreef wyccie het volgende:
Bingo!
Ik wil nog meer van ze zien, ze zijn leuk!
Het is een duitser?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:41 schreef tong80 het volgende:
Je zit erg ver uit de richting.
Als je goed kijkt staat er een tekst op het schilderij, misshien wijst die je de weg naar het juiste land.
Ja het is een echte AH, geen Albert Hein, maar een echte Adolf Hitler. Als zijn schilderijen wat beter hadden verkocht was waarschijnlijk de 2e wereld oorlog niet uitgebroken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:08 schreef pyl het volgende:
Is dat een echte AH, Sankarst?
En wat die van Tong betreft gok ik op Joseph Beuyss.
Weet het weer Alsem Kiefer.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:55 schreef tong80 het volgende:
Als je in het stedelijk de grote trap opklom kwam zijn meesterwerk je tegemoet.
Hun kind? Zijn vriendin is die ene die in gtst speelde en die het nu probeerd te maken in Hollywood? En de aanslag was door middel van een autobom?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:25 schreef tong80 het volgende:
Rob Scholte verloor z'n benen bij de aanslag, wat verloor hij en z'n vriendin nog meer ?
Inderdaad, dat moet hem zijn.quote:
Je hebt gelijk, Han van Meegeren is eind jaren 40 gestorven.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:53 schreef sankarst het volgende:
Nee, Wanneer leefde van Meegren? Toch niet in die tijd dat hij een Appel kon vervalsen?>
Jaa! helemaal goed!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:08 schreef golfer het volgende:
Geert Jan Jansen was het he, die vervalser?
Klopt als een bus.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:01 schreef wyccie het volgende:
Nescio, De Titaantjes?
Lijkt mij niet.quote:
Roald Dahl?quote:
Utrecht?quote:Op zondag 24 juli 2005 20:15 schreef sankarst het volgende:
Het oudste stedelijk museum in Nederland is het enige museum in NL wat een pand in haar bezit heeft wat op de werelderfgoedlijst staat. Hoe heet dit museum?
Dan neem ik aan dat het Het Centraal Museum in Utrecht is, dat je bedoelt?quote:Op zondag 24 juli 2005 21:32 schreef sankarst het volgende:
Neen het museum heet geen Utrecht. Maar je bent warm
![]()
Ja dat is wat ik bedoelquote:Op zondag 24 juli 2005 21:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat het Het Centraal Museum in Utrecht is, dat je bedoelt?
2 voor 12 is soms wat lastiger.quote:
Willem de Kooning?quote:
Nee.quote:
Nee, ook niet. Waren wel collega 50-ers van hem.quote:
Nee, hij behoorde tot de minder bekende vijftigers.quote:
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:52 schreef wyccie het volgende:
Is de kookaburra een Australische vogel?
Koos Schuurquote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:19 schreef wyccie het volgende:
Sorry, nog nooit van gehoord. Ik zal eens kijken of we dat boek hebben en of het waard is om aan te schaffen
quote:I have just returned from a visit to my landlord - the solitary neighbour that I shall be troubled with. This is certainly a beautiful country! In all England, I do not believe that I could have fixed on a situation so completely removed from the stir of society. A perfect misanthropist's heaven: andand I are such a suitable pair to divide the desolation between us. A capital fellow! He little imagined how my heart warmed towards him when I beheld his black eyes withdraw so suspiciously under their brows, as I rode up, and when his fingers sheltered themselves, with a jealous resolution, still further in his waistcoat, as I announced my name.
Beroemde openingszinnen van Wuthering Heights van Emily Brönte.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:23 schreef wyccie het volgende:
Van welk boek zijn dit de eerste regels?
[..]
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Beroemde openingszinnen van Wuthering Heights van Emily Brönte.
Dat was Emile Zola en de persoon op het plaatje lijkt mij van voor die tijd.quote:
Hadden ze toen ook al standup-comedians?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:47 schreef wyccie het volgende:
Nee. De man op het plaatje was grappig.
Geen idee. Scheepsjournaal van Bontekoe?quote:
Nou nou, valt me dan toch tegen dat je niet weet dat het Bredero isquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:28 schreef golfer het volgende:
Zijn ruïne is even verderop te vinden bij mijn woonplaats. En mijn wonigbouwvereniging is ook naar hem genoemd.
Brederode dus?
Je ziet, nobody is perfect.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:44 schreef wyccie het volgende:
Nou nou, valt me dan toch tegen dat je niet weet dat het Bredero is![]()
En het zinnetje is natuurlijk: 't Kan verkeren![]()
Nope.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:53 schreef wyccie het volgende:
Peppie van Peppie en Kokkie? Of Kokkie van Peppie en Kokkie?
Hele bekende hoor, maar ik denk dat anderen hem wel herkennen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:17 schreef wyccie het volgende:
Dan weet ik het niet, ik ben niet zo van de oude cabaretiers en revue-artiesten.
Correct.quote:
Was dacht ik al een keer langs gekomen:quote:
Het gezochte boek stamt uit begin jaren 50.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:54 schreef wyccie het volgende:
Dan kan American Psycho niet 30 jaar later geschreven zijn? Of snap ik het niet?
Was dat boek dat Lennon moest tekenen niet The Catcher In The Rye van Salinger?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:50 schreef tong80 het volgende:
Nee het gaat over een jong vent die zichzelf probeert te vinden door door Amerika te reizen als 'Zwerver.'
Maar je weet het vast wel?quote:
Correct en nu weet je dus ook waar ze wonen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:38 schreef wyccie het volgende:
Leon de Winter en Jessica durlacher, maar geen idee waar ze wonen.
Okee, dan kan ik ze een keer opzoeken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:41 schreef wyccie het volgende:
Of Vonne van der Meer en die van Specht en zoon, ....Otten
Soaps, Showbizz & Sterrenquote:Op woensdag 27 juli 2005 22:42 schreef wyccie het volgende:
Wat is SHO?
Die laatste is Simon Vinkenoog natuurlijk.quote:
Die rolstoel was een ludieke post op mijn vraag, hij had ook Rob Scholte kunnen zeggen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Die laatste is Simon Vinkenoog natuurlijk.
Die erboven is een rolstoel en die daar boven ken ik ook niet.
Voordat je die plaatste had iemand daar al het antwoord op gegeven: Keith Haring.quote:
Geen idee.quote:
Frans Kafka?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:02 schreef wyccie het volgende:
Nu weer een gewone vraag:
Hoe komt de Belgsiche band K's Choice aan haar naam?
en ik ben slapen
Uiteraard, als je het goed schrijft als Contant?quote:
Tong is slecht in spellincquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 02:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Uiteraard, als je het goed schrijft als Contant?
Ik heb geen idee. Heb je nog een andere hint?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:52 schreef wyccie het volgende:
Nee, het begint niet met een M en het eindigt niet op een e.
Briljant ben je.quote:
Correct.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:47 schreef wyccie het volgende:
Beetje groezelige Edward Hopper?
Ik maak het al niet te moeilijk, maar kijk eens naar de views die zijn best wel hoog. Ze weten het alleen niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Correct.
Hoe krijgen we meer deelnemers naar dit leuke topic?
Het blijft anders een soort 1-2-3tje tussen ons steeds maar?
Ik spring alleen even bij als jullie er echt niet meer uitkomen...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik maak het al niet te moeilijk, maar kijk eens naar de views die zijn best wel hoog. Ze weten het alleen niet.
#quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:55 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het vooral leuk als ik hier mooie schilderijen zie en nieuwe schilders ontdek.
Klopt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:08 schreef wyccie het volgende:
Ik dacht dat Olga een hersentumor had en dood ging, of is dat weer een ander verhaal?
Eyquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:49 schreef golfer het volgende:
Hoe krijgen we meer deelnemers naar dit leuke topic?
Het blijft anders een soort 1-2-3tje tussen ons steeds maar?
Nou, vooruit... Een makkelijke om er in te komen:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:47 schreef phileine het volgende:
Ik heb dit topic net ontdekt, maar ik zal mijn best doen om mee te doen. Kom maar op met die vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |