Zelfde hier in Arnhem.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht na wat regendruppels afgekoeld.
Het is nog een aardige tijd blijven regenen he in Lwdquote:Op maandag 18 juli 2005 21:43 schreef plankie het volgende:
harhaling van mijn sluitpost van 101:
Nieuw buitje ligt klaar in de buurt van Texel nu, drijft richting friesland over de waddenzee
Dat wel jah, en volgens mij komt er straks nog meerquote:Op maandag 18 juli 2005 22:08 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Het is nog een aardige tijd blijven regenen he in Lwd![]()
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi -MK-
Ik zag het ook, ik heb voor het eerst mijn D70 gebruikt voor dit.
En moet zeggen, paar van de 23 zijn gelukt![]()
Geen statief, gewoon uit de hand, volgende keer zoek ik een open plek op met mijn camera + statief.
Foto's volgen zo
Mjah, ach, mwoah....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:56 schreef -Mk- het volgende:
Groningen heeft waarschijnlijk iets moois nu?
als je nou heel heel heel aardig wilt doen in het vervolg, of in een gekke bui ofzo,quote:SpeedyGJ SpeedyGJ is momenteel niet aanwezig op het forum SpeedyGJ - maandag 18 juli 2005 @ 21:38 Bekijk het fotoboek van SpeedyGJ Bekijk de homepage van SpeedyGJ profiel edit quote
18-07-2005 radar code: 457519
Usericon van SpeedyGJ
Deze gebruiker heeft een MSN-adres in het profiel vermeld staan.
Nieuwe deel staat klaar.
Hoofdmenu Website
Website Forum VERNIEUWD
Website Made By SpeedyGJ | Webhosting By Vevida.
Nicequote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
-MK-
Als verassing heb ik deze nog
En daar ben ik erg trots op.
Mijn eerste bliksemflits gefotografeert
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:10 schreef coz het volgende:
[..]
als je nou heel heel heel aardig wilt doen in het vervolg, of in een gekke bui ofzo,
zou je het laatste topic kunnen openen , ja laatste post editen en de link naar het volgende topic plaatsen..
Thnxquote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:12 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Nice![]()
Deze vond ik net op het Weeronline.nl forum, uit Sneek:
[afbeelding]
Gedaan... Telkens op het verkeerde moment gedrukt plus dat leukste net om de hoek van het balkon gaande wasquote:
Eigenlijk zou die bliksem 5 seconden moeten blijven zodat je 'm netjes op de foto kunt zettenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:24 schreef Khalein het volgende:
[..]
Gedaan... Telkens op het verkeerde moment gedrukt plus dat leukste net om de hoek van het balkon gaande wasKutweer
hebben die mensen ook een mooie gps coordinaten lijst van die inslagen ?quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:12 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Nice![]()
Deze vond ik net op het Weeronline.nl forum, uit Sneek:
[afbeelding]
Ging inderdaad flink tekeer, ben maar opgestaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:56 schreef -Mk- het volgende:
Groningen heeft waarschijnlijk iets moois nu?
Ik heb een GPS en dan moet ik dus elk puntje opzoeken op die blikseminslagen kaart en dat dan invullen op het kaartje van em GPS en dan de coördinaten opschrijvenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:34 schreef coz het volgende:
[..]
hebben die mensen ook een mooie gps coordinaten lijst van die inslagen ?
xml laagje er overheen en --> google earth browser ?
lijkt mij [14.gif]
quote:Woensdag ontstaan vooral in het noorden buien. Een klap onweer is ook mogelijk. Naast buien is er ook af en toe zon en het wordt ongeveer 20 graden. De westenwind is boven land matig en aan de kust krachtig, in het Waddengebied enige tijd hard, 7 Bft. Bij buien kan de wind ook landinwaarts flink uitschieten.
roflquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:09 schreef drelletje het volgende:
Ik heb een GPS en dan moet ik dus elk puntje opzoeken op die blikseminslagen kaart en dat dan invullen op het kaartje van em GPS en dan de coördinaten opschrijven
Neuh beetje veel werk... en ook niet precies
Zie me signature
Iddquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:50 schreef i2Them2 het volgende:
duidelijk te zien dat ze in een paar minuten veel groter zijn![]()
Hoop dat ik de komende 3 weken daar ook nog iets zal krijgen dan als ik mijn vakantie er houquote:
Fijn, weer geen strandweer..quote:Op woensdag 20 juli 2005 06:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er onstaan al een paar buien in het noorden.
Vandaag is er ook kans op onweer.
[offtopic]quote:Hoewel de spreiding van de extremen flink toeneemt (van 4 tot 20 gr C) lijkt het er dus op dat het iets te koele weer vanaf zaterdag al weer voorbij is. De wisselvalligheid houdt aan, en met de zuidwestelijke aanvoer vanaf het weekeinde lijkt de kans op onweersstoringen daarmee ook toe te nemen.
Nou hopen dat die voorspelling een beetje klopt, vooral dat onweerquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:27 schreef Marky-Boom het volgende:
Dis altijd leuk:
van het knmi ( ECMWF-model tot +240 uur )
[..]
[offtopic]
Mooie website geworden, de nieuwe van het knmi![]()
[/offtopic]
Waar koerst dat heen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:51 schreef Againzender het volgende:
Hm, er is een aardige buienlijn met onweer aan het vormen boven de Noordzee!
ik denk van NW naar ZO, maar heb het niet echt gevolgd, zie het net pas.quote:
Ah momenteel is het hier even droog en wat lichter aan het worden in Leeuwarden, dus dat stukje komt zo je kant opquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:00 schreef clauwheee het volgende:
Ja ik moet ook nog boodschappen doenEn zit ook maar te wachten, mietje dak ben
Van NW/ZO, ok...ik zit in NO
Met onweer maar niet echt veel en lijkt er op dat het over almere/leltstad die kant op trektquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:51 schreef Againzender het volgende:
Hm, er is een aardige buienlijn met onweer aan het vormen boven de Noordzee!
Ah, ok, bedankt, ga ik me vast voorbereidenquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:02 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Ah momenteel is het hier even droog en wat lichter aan het worden in Leeuwarden, dus dat stukje komt zo je kant op.
Ga ik nu snel boodschappen doen![]()
Niet alleen in Enschede-Zuid, Enschede-Noord ook.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:26 schreef Funnie het volgende:
Onweer, veeeel wind & regen
@Enschede-zuid
Inderdaad, het heeft hier in Oss slechts vanmorgen even geregend, voor de rest niks, nakkes, nada!quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:31 schreef flugeltje het volgende:
Brabant doet weer eens niet mee??
Wel prachtige wolkenluchten die langstrekken, maar er komt gewoon niets uitvallen.
offtopic, met mij gaat het uitstekend!quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:27 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Niet alleen in Enschede-Zuid, Enschede-Noord ook.
Hoe is het met je trouwens?
ook off-topic: Tofquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:36 schreef Funnie het volgende:
[..]
offtopic, met mij gaat het uitstekend!![]()
Sorry wat zei ik? Het GIET hier ..quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, het heeft hier in Oss slechts vanmorgen even geregend, voor de rest niks, nakkes, nada!
Net een gigantische stortbui met wat onweer enzo over Eindhoven noordquote:Op woensdag 20 juli 2005 18:11 schreef indahnesia.com het volgende:
Moah.. er komt een behoorlijk donkere pluk wolken over in Eindhoven, maar regenen wil het nog niet echt.
hier vijf druppelsquote:Op woensdag 20 juli 2005 18:24 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Net een gigantische stortbui met wat onweer enzo over Eindhoven noord![]()
al weer voorbij![]()
De regen daar is echt zalig!quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wat een bui 1,5 uur geleden zeg! Gieten dat het deed. Het deed de Indonesische vrouw naast me denken aan haar geboortelandOnweer erbij. Geweldig weer om buiten te zijn.
Nu schijnt de zon.
Dat is zeker een verschil, zou hier zo waarschijnlijk ook wel wat beter wordenquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:04 schreef Allan24 het volgende:!
Richting het zuidoosten:
[afbeelding]
Richting het noordwesten:
[afbeelding]
Onvoorstelbaar als je 't vergelijkt met voorgaande foto van i2Them2, zoals je kunt zien is hier een mooi blauwe lucht en schijnt de zon volop!
op http://www.weeronline.nl/nlnlreif.htm is dat wel te zien.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:13 schreef Funnie het volgende:
wat zijn de weersverwachtingen voor nu tot en maandag enzo?
Moeten we eerst nog maar eens bekijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:59 schreef Oom_Agent het volgende:
hmmm donderdag 30 graden en een goede onweerskans..
Dat verandert nog wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:46 schreef -CRASH- het volgende:
Volgens Weathernews.nl wordt het Donderdag maar 220
[afbeelding]
Mwah. Er is toch wel een aantal uitschieters geweestquote:
Ja ok maar dat was allemaal erg vroeg (en vaak 'benauwd' warm), nu de meeste mensen vakantie hebben valt het nogal tegen..Niet dat ik nu vakantie heb ofzo, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen, die in Nederland blijven, balenquote:Op zondag 24 juli 2005 13:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah. Er is toch wel een aantal uitschieters geweest. Paar warme weken. Maar 't wordt snel afgewisseld door minder hete perioden
.
Inderdaad, morgen zouden de buien wel eens stevig kunnen gaan uitpakken. Geen overbodige luxe om een code aan te vragen inderdaadquote:Op zondag 24 juli 2005 15:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geweldig!!!!!!!!!!!
Naar een aantal klote dagen te hebben gehad, temp van 15 graden schijnt nu de zon, af en toe een wolkje ervoor maar dat maaktn iet uit.
De temp: 20.9 is gewoon perfect!
Wel komt vanuit het zuiden uit een regen gebied over ons land, en morgen komen er flinke buien vanuit het zuiden opzetten met onweer.
Helaas moet ik dan werken, maar morgen is weeronline code wel waard
Die is totaal niet betrouwbaar.quote:
Ik dacht dat ie wel redelijk goed was, het blijft tenslotte een verwachting.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:38 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Die is totaal niet betrouwbaar.
Hou die site regelmatig in de gaten en 9 van de 10 keer klopt het totaal niet.
Zo zag het er hier zo'n tweeenhalf uur geleden ook uit, daar gaat een mals regenbuitje uit komenquote:Op zondag 24 juli 2005 19:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier komt nu een flinke donkere wolken opzetten.
Lijkt wel of het hier op elk moment kan los barsten![]()
Cam gaat idd mee, denk dat er nog wel wat leuke situaties gaan ontstaan, zo niet, dan donderdag welquote:Op zondag 24 juli 2005 19:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idd, het klopt wat Richard zegt.
Anyway, morgen meen ik wel mijn camera mee, je weet maar niet.
quote:Northeastern France, Belgium, the Netherlands and parts of Germany ...
Main feature of interest will be a depression which could develop somewhere over the English Channel...Models don't agree very well how strong this system will be and how far east it will move...Global models show strong modification of low level wind field and up to 15m/s low level shear over parts of Belgium, Netherlands and north west Germany.... Steep low level lapse rates and slightly cooler mid levels could provide about 200 J/kg of instability and scattered TSTMs should develop. Deep layer shear between 15 and 20m/s will be enough for some storm organisation and main risk will be a locally severe wing gust threat. Exact development of depression important for tornado threat but low LCLs,0-1km SRH values up to 200 m**2/s**2 and those strong shear values would be conducive for a few tornadoes...Uncertainness of system and insolation inhibit issuing a SLGT ATM.
Ik denk dat we wel eens een paar selfclouds of whales mouth wolken gaan krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:10 schreef Oom_Agent het volgende:
Tornado kansje morgen volgens Estofex:
[..]
eerste buitje trok net over Amsterdam, toen ik aan het fietsen wasquote:Op maandag 25 juli 2005 06:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eerste bui is onstaan in het zuiden, de zwaarste moeten nog komen
Hier staat de tuin ook blankquote:Op maandag 25 juli 2005 12:20 schreef MrLunk het volgende:
Wolkbreuk in Haarlem...
De putten kunnen de waterstroom al haast niet meer aan !
Heftig zeg zoveel regen !
Hier ook in Bloemendaal, my god wat een hemelbreukquote:Op maandag 25 juli 2005 12:20 schreef MrLunk het volgende:
Wolkbreuk in Haarlem...
De putten kunnen de waterstroom al haast niet meer aan !
Heftig zeg zoveel regen !
thanks voor de code!quote:Op maandag 25 juli 2005 08:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
eerste buitje trok net over Amsterdam, toen ik aan het fietsen was
Code: 081027
Gaat het Eindhoven dus weer voorbij..quote:Op maandag 25 juli 2005 16:04 schreef hellmondunited het volgende:
en noodweer in roermond(vriendin zit vast in de trein
)
Centrum was net niks aan de hand.. (helaasquote:Op maandag 25 juli 2005 16:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gaat het Eindhoven dus weer voorbij..Ik zal maar eens in het centrum gaan kijken, ben nu wel zo'n beetje afgewerkt.
Er lijkt anders nog een buitje vanuit België jullie kant op te komen....quote:Op maandag 25 juli 2005 16:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gaat het Eindhoven dus weer voorbij..Ik zal maar eens in het centrum gaan kijken, ben nu wel zo'n beetje afgewerkt.
quote:Op maandag 25 juli 2005 16:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja ik weet het allemaal niet meer, ik ben gewoon pissig vandaag
Ik heb helemaal geen zin in werk meer, daarnaast wil die verdomde klote kut radar van weeronline ook niet meer mee werken, elke keer als ik de nieuwe update's wil halen moet ik opnieuw inloggen, nog even en ik ga hier echt serieus over klagen, ik ben het gewoon helemaal zat.
En waar blijven die verdomde beloofde veel regen??![]()
![]()
Edit:
Daarnaast haat ik mijn weersoftware![]()
![]()
Als ik vrij kan krijgen dan wil ik wel even kijken wat ik kan regelenquote:Op maandag 25 juli 2005 17:05 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
ik denk dat jij toe bent aan een heerlijke vakantie.
Vandaag valt het allemaal wel wat mee. Zoals je zelf ook al zei donderdag afwachten, en als je echt in de piepzak zit kom je donderdag maar mooi een bakkie doen hier in dronten![]()
Jammer is dat he, ik zie op de radar dat er nogal wat aankomt vanuit Belgiëquote:Op maandag 25 juli 2005 17:14 schreef flugeltje het volgende:
Roze maandag valt volledig in het water. Het zeikt hier al de hele dag....
`Niet alleen in Maastricht zie ik:quote:Op maandag 25 juli 2005 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het regent hier bij vlagen behoorlijk hard.
L1.nlquote:Noodweer zorgt voor wateroverlast
Op verschillende plaatsen in Zuid-Limburg heeft noodweer vanmiddag tot wateroverlast geleid.
Bij de brandweer kwamen veel meldingen binnen, vooral uit Landgraaf en omgeving. De A79 was tussen Voerendaal en Heerlen korte tijd overstroomd.
Ik ben benieuwd wat de verwachting morgen zal zijn. Zo extreem veranderen zal het wel niet. Maar goed.. hier mag het wel iets warmer worden.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:28 schreef Oom_Agent het volgende:
Omgeving Berlijn vrijdag mogelijk 40 C !!![]()
Zeer warme lucht zal zich daar nestelen op 850hPa![]()
[afbeelding]
Ik zal het meteen even melden op mijn website.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:59 schreef JoeKurr het volgende:
Even een mededeling:
Mijn webserver is een beetje over zijn nek aan het gaan, die ga ik deze week opnieuw installeren.
Dingen als de userkaart, fotoalbum en de directe link naar dit topic werken dan (tijdelijk) niet meer.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 07:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Weet er iemand toevallig een goede site voor het weer in de Ardennen en Luxemburg?
Ik denk dat er ouderwets grootschalig onweer gaat voorkomen. Alles ziet er zeer convectief uit, koele lucht ten westen (UK 17 C) en hete lucht ten oosten ( Duitsland tegen de 40 C do) en een lage drukgebied die warme vochtige lucht naar onze omgeving pompt. (Spanisch Plume)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:06 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Oom agent, wat denk jij van donderdag en vrijdag?
Dat wordt dus feest hier in Eindhoven...... Hell yeah.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:07 schreef Oom_Agent het volgende:
Lang verhaal.
Zal nu meteen nog even snel voor het slapen gaan de weizigingen even doorbrengen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:12 schreef JoeKurr het volgende:
Weer een mededeling:
Ik heb mijn webserver opnieuw geïnstalleerd.
Een paar dingen zijn nu tijdelijk offline, andere pagina's heb ik ondegebracht op mijn flightsim website,
die werken dus nog gewoon.
Dingen die momenteel niet werken:
- Fotoboek
- Actueel weer Gilze-Rijen
- Weather Cam Oosterhout
- Bliksem / neerslag combinatie-kaartjes (sites waar die van afhankelijk zijn, zijn veranderd, die laat ik dus weg)
Dingen die wel werken:
- DASOO link naar het laatste topic
- FOK! Userkaart (ben bezig aan een nieuwe, betere versie)
Ik hoop de offline items tegen het eind van de week weer in de lucht te hebben.
peuneveu?quote:Op woensdag 27 juli 2005 02:24 schreef star_gazer het volgende:
Dames en heren weerkenners: gaat het nog wat worden deze zomer of wat
Ik word zo onderhand zwaar peuneveu van dit chagrijnige zeikweer
Ja, ik heb wel eens beter weer op mijn verjaardag gehadquote:
Tja, ik verbaas me er ook over.. het regent hier al zekerdrie uur en de zon heb ik nog niet gezien! 28 graden my ass... maar wie weetquote:Op woensdag 27 juli 2005 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
peuneveu?
Maar ik sta ook met stijgende verbazing naar de voorspellingen te kijken26 graden?? 28? Oh vast
het giet hier kopjes en schoteltjes en meer dan 13 graden wordt het niet
Boven Belgie is het al aan het opklaren, dus wie weet wordt het nog met mijn verjaardagquote:Op woensdag 27 juli 2005 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tja, ik verbaas me er ook over.. het regent hier al zekerdrie uur en de zon heb ik nog niet gezien! 28 graden my ass... maar wie weet![]()
Teerd!quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:39 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens beter weer op mijn verjaardag gehad
Dank uquote:
De opklaringen naderen vanuit het zuiden inderdaad:quote:
Hey, gefeliciteerd. Same here.quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:42 schreef Againzender het volgende:
[..]
Boven Belgie is het al aan het opklaren, dus wie weet wordt het nog met mijn verjaardag
Populaire verjaardagsdag is ditquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hey, gefeliciteerd. Same here.En ik zit normaal meestal ook buiten met de verjaardagsvisite op mijn verjaardag, maar dat zit er vandaag niet in ben ik bang, het is hier (Stadskanaal) nu nog geen 19 graden, een beetje grauw, geen echt mooi zomerweer.
Laat maar komen, ik zwem vanavond wel naar huisquote:Very large hail and damaging wind gusts are not ruled out. Chance for tornadoes should increase during the day as LLS is expected to increase over northern France, southern British Isles, Benelux, and western Germany ... reaching more than 15 m/s late in the period as indicated by latest GFS model run. Long-lifed tornadic supercells are not ruled out ... capable of producing strong tornadoes over northern France/Benelux.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |