abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29105214
quote:
Op maandag 25 juli 2005 09:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

En nog niets gehoord over het aantal opgepakte terroristen door toedoen van de id plicht...
Hehe die hebben ze natuurlijk laten lopen na het cash betalen van de boete
pi_29105309
quote:
Op maandag 25 juli 2005 10:21 schreef FreedonNadd het volgende:

Hehe die hebben ze natuurlijk laten lopen na het cash betalen van de boete
Of ze hebben hun ID gewoon bij zich omdat hun geleerd is (wat Samir gelijk vergat maar die is niet zo slim) dat je als terrorist moet voorkomen om zulke futiliteiten gepakt te worden
pi_29113896
Geenstijl meldt dat Donner pas in 2008 de ID plicht wil evalueren.

Het is toch een slimme man, die Donner. In 2008 is de rest van de Europese Grondwet intussen ook door onze strot geduwd en heeft niemand er meer iets over te zeggen.

Iedereen een biometrische chip, iedereen 24/7 gelogd en gemonitord. Op naar een technocratische heilstaat waar onaantastbare regenten de skepter zwaaien. Waar je voor de zekerheid je mond maar wat vaker dichthoudt omdat je mening sommigen mogelijk onwelvallig is. Wel jammer dat we op weg naar die heilstaat tot nu toe nog geen positieve effecten zien, maar dat komt nog wel. Zeggen ze.

--
Bericht op GS: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/006403.html
  maandag 25 juli 2005 @ 18:37:49 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 juli 2005 @ 18:44:34 #245
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29118035
sieg heil enzo , ik ga gewoon de deur niet uit , en stuur geen emails , heb ook geen mobiel
ik maak muziek , en speel online games , dus donner kan me rug op
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 25 juli 2005 @ 18:45:31 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29118061
en die chip snij ik er de dag uit dat ie erin komt btw
dan maar geen eten , ga ik maar dood
  maandag 25 juli 2005 @ 19:38:55 #247
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_29119702
Trouwens wel grappig dat verhaal over genetisch gemanipuleerd eten dat misschien in een pessimistische toekomstvisie werkelijkheid gaat worden...
Stel je nou eens voor dat de overheid voedsel dusdanig kan manipuleren dat via het voedsel enkele eigenschappen die de mensheid rebels en opstandig maakt "geherprogrammeerd wordt" zodat er een vleugellam, buigzaam en mak leger van werkbijen ontstaat...

Verworden tot een productiemiddel zonder dat je er überhaupt zeggenschap over hebt. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_29123132
Je hebt geen gemodificeerd voedsel nodig om een kudde makke schapen te vormen, al klinkt dat wel heel gecharcheerd. Marketing is voldoende.

Je stelt grootse plannen voor die worden afgeschoten en gaat naar huis met een fractie. Precies wat je wilde. Stapje voor stapje druk je het 'grote plan' door. Je gooit wat mediacampagnes ertegenaan waardoor het lijkt alsof Nederland een soort Kaapstad is geworden mbt criminaliteit, of een Baghdad qua aanslagen. Geen hond die dat gelooft, maar het gaat om het idee. Het moet gaan rondzingen en sommige dingen willen mensen ook graag geloven. Puur uit lijfsbehoud, het zekere voor het onzekere. Wel zo handig. En dan de stapjes: mensen accepteren ze sneller, wennen er snel aan en vergeten ze ook nog eens snel. Kritiek verzandt rap door te weinig draagvlak, tenzij je het echt te bont maakt in een stapje. Daar kijk je als regent ook voor uit, beslissingen dienen plausibel en acceptabel te zijn. Jip en Janneketaal. Mocht je echt iets hebben wat je niet zonder droge ogen kunt verkondigen dan roep je dat het moet van iemand anders. Klaar.

De daadwerkelijke macht ligt niet in Den Haag of in Brussel, maar bij lobbies. Lobbies van groot-industriëlen, van gesubsidieerde idiële groeperingen en die van de oude garde. Beetje stemming maken bij de volksvertegenwoordiging om de publieke opinie te beinvloeden, beetje topambtenaren paaien voor de werking van binnenuit en je bent al een heel eind. Denk ik.

Kortom, binnen enkele jaren geeft iedereen mooi z'n vingerafdrukken af. De basisvoorwaarde om officieel mens te mogen zijn in een 'vrij' land, anders besta je simpelweg niet. Chip onder je huid is niet nodig, op enkele milimeters afstand is voldoende. Bij elke stap weet je zeker dat je gelogd wordt, en waarschijnlijk volautomatisch gecontroleerd door een soort overheidsgoogle. Geen robots.txt die eraan helpt, zelfs als je gewoon in je eigen huis zit. Prive. Een heerlijk vooruitzicht, nietwaar? Een smetteloze samenleving in 'vrijheid'. Totaal geen privacy meer. Nog een stapje overheidsbemoeienis verder mbt wat je eet en hoeveel je beweegt en Big Brother is echt realiteit. Een veiligheidsunit op ieders' schouder die bepaalt of iemand verdacht is of niet, of je tot een risicogroep behoort of niet. Niet alleen vanwege mogelijke aanslagen, maar ook of je in aanmerking kunt komen voor een dure hartaanval.

Beter van niet. De soep zal ook heus niet zo heet gegeten worden, maar laat men in ieder geval eerst maar eens uitzoeken hoe het komt dat door de eeuwen heen de criminaliteitscijfers zo'n beetje hetzelfde zijn gebleven op wat logische uitschieters na. Ondanks vergeldingen varierend van buro Halt totaan brandstapels. Ook eerst maar eens uitzoeken hoe het komt dat terrorisme door de loop van de eeuwen heen niet uit te roeien is gebleken, ondanks alle mogelijke opsporingsmethoden en repressailes. Over dat soort dingen spreekt geen enkele politicus natuurlijk wanneer er weer absurde maatregelen worden voorgesteld. In strijd met.. ja wat eigenlijk? Gestoorde jongeren? Recalcitrante Yehova-getuige-lookalikes die een bom tussen de deur leggen?

Tot slot, ik vind maatregelen prima. Maar als ze niet blijken te werken dienen ze te worden teruggedraaid. Een clausule die altijd en overal zou moeten gelden om te voorkomen dat we niet afglijden naar een verstikkende samenleving met uitgekiende mogelijkheden voor mensen die iets minder goede plannen hebben. Strijd met het terrorisme? Als ik terrorist zou wezen en van iedereen werd heel het hebben en houden vastgelegd dan wist ik precies wat ik ging doen om de samenleving te ontregelen. Geen ddos-attack, maar frunniken met gegevens. Mensen chantabel maken of in een kwaad daglicht stellen, opsoringsinstanties overuren bezorgen, onrust veroorzaken. Mensen die jarenlang bezig zijn met de voorbereiding van aanslagen met gekaapte vliegtuigen, inclusief bijbehorende cursussen, hebben ook genoeg tijd en middelen om zich op dit vlak te begeven.

Voorkomen is beter dan genezen, maar als je gezonde mensen verplicht paardemiddelen in te nemen dan heb je kans dat ze goed ziek worden.
pi_29196548
Petitie tegen bewaarplicht

European Digital Rights en XS4ALL lanceren een Europese campagne tegen de bewaarplicht verkeersgegevens voor internetgebruikers. Internetgebruikers wordt gevraagd de petitie tegen de bewaarplicht te ondertekenen op www.dataretentionisnosolution.com. De handtekeningen worden aangeboden aan de Europese Commissie en het Europees Parlement.
bron: http://www.bof.nl/

petitie is te tekenen op

http://www.dataretentionisnosolution.com/
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:10:46 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29209638
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:47 schreef ondersoeker het volgende:
Petitie tegen bewaarplicht

European Digital Rights en XS4ALL lanceren een Europese campagne tegen de bewaarplicht verkeersgegevens voor internetgebruikers. Internetgebruikers wordt gevraagd de petitie tegen de bewaarplicht te ondertekenen op www.dataretentionisnosolution.com. De handtekeningen worden aangeboden aan de Europese Commissie en het Europees Parlement.
bron: http://www.bof.nl/

petitie is te tekenen op

http://www.dataretentionisnosolution.com/
Ik wou dat net hier gaan plaatsen, heel goed initiatief is dat
Volgens mij pas vandaag gestart, maar hier is er ook nog n topic van:
http://forum.fok.nl/topic/733318
Daar staat an sich niet veel meer dan dit
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:13:21 #251
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29209727
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:21 schreef Keromane het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen, maar als je gezonde mensen verplicht paardemiddelen in te nemen dan heb je kans dat ze goed ziek worden.
Mooi gezegd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 07:00:34 #252
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29224318
Zo hey, nog beter nieuws:
Eerst een nieuw paspoort
http://www.rtl.nl/(/actue(...)ingerafdruk_1115.xml

en nu al gekraakt:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_pas_vervalsbaar.xml

Als er maar geen neefje in de paspoortbusiness zit die familie is van 1 of andere minister die er ook mee te maken heeft.
pi_29233395
Ik heb ook nog wel een plan van aanpak. Iedereen moet wereldwijd maar verplicht weer gaan naaktlopen net als vroeger. En als het te koud is doorzichtige kleding. Haren en schaamhaar dienen kort te worden gehouden. We hebben namelijk niets te verbergen en bommendragers pik je er zo uit. Huizen dienen voortaan gemaakt te worden van plexiglas, gordijnen worden illegaal.

Uiteraard is inkijk en bekeken worden niet leuk, dus komt er ook een verbod op kijken. Indien je geen ontheffing hebt dien je je blik naar de grond te richten. Altijd. Webcams registreren overtreders. Ergo: een heerlijke samenleving zonder boeven, geleid door mensen die weten wat goed voor je is. Jij weet dat namelijk niet. Wellicht dat je bovenstaande voorstel belachelijk vindt en dat spreekt boekdelen. Het is ieder weldenkend mens er alles aan gelegen om criminaliteit en terrorisme te bestrijden en dit is de enige effectieve manier. Het staat zelfs in diverse heilige geschriften dat naaktlopen ooit heel normaal was, religieuzen kunnen er ook niets op tegen hebben. Dus: wie niets te verbergen heeft...

Zonder gekheid, met sociale controle (vies woord) bereik ja meer qua veiligheid. Trouwens, zolang enge mensen met doorgeladen mitrailleurs of ontstekers en plattegronden naar huis worden gestuurd denk ik dat geen enkele maatregel ook maar iets verandert. Behalve het criminaliseren van gewone mensen en het bagataliseren van echte boeven.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:50:16 #254
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29250924
Je zou haast een boek kunnen schrijven
pi_29251856
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:45 schreef Keromane het volgende:
Ik heb ook nog wel een plan van aanpak. Iedereen moet wereldwijd maar verplicht weer gaan naaktlopen net als vroeger. En als het te koud is doorzichtige kleding. Haren en schaamhaar dienen kort te worden gehouden. We hebben namelijk niets te verbergen en bommendragers pik je er zo uit. Huizen dienen voortaan gemaakt te worden van plexiglas, gordijnen worden illegaal.

Uiteraard is inkijk en bekeken worden niet leuk, dus komt er ook een verbod op kijken. Indien je geen ontheffing hebt dien je je blik naar de grond te richten. Altijd. Webcams registreren overtreders. Ergo: een heerlijke samenleving zonder boeven, geleid door mensen die weten wat goed voor je is. Jij weet dat namelijk niet. Wellicht dat je bovenstaande voorstel belachelijk vindt en dat spreekt boekdelen. Het is ieder weldenkend mens er alles aan gelegen om criminaliteit en terrorisme te bestrijden en dit is de enige effectieve manier. Het staat zelfs in diverse heilige geschriften dat naaktlopen ooit heel normaal was, religieuzen kunnen er ook niets op tegen hebben. Dus: wie niets te verbergen heeft...

Zonder gekheid, met sociale controle (vies woord) bereik ja meer qua veiligheid. Trouwens, zolang enge mensen met doorgeladen mitrailleurs of ontstekers en plattegronden naar huis worden gestuurd denk ik dat geen enkele maatregel ook maar iets verandert. Behalve het criminaliseren van gewone mensen en het bagataliseren van echte boeven.
Waar en wanneer was het ooit verplicht om naakt rond te lopen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:14:53 #256
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29251923
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 23:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waar en wanneer was het ooit verplicht om naakt rond te lopen?
Heeeeel erg vroeger
Zo van toen men net uit afrika kwam zetten, en nog net geen aap meer was, toen ongeveer.
Alleen was er gewoon geen keus..
pi_29254767
... en geen terrorisme.

Nederland Naakt punt NL . Weg Met Terrorisme En Donner Is Een Watje. Iedereen verplicht naakt en verboden te kijken. Klaar.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 00:38:25 #258
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29255210
VERBOTEN VERBOTEN!! AUSWEISS
pi_29256164
Die bewaarplicht raakt kant nog wal, ik denk dat zo een beetje 60 procent van alle mensen zo een openstaande wifi verbinding kan pakken, gaat je persoonsregistratie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_29257522
Ho, het gaat natuurlijk wel verboden worden om je onder een andere naam of IP op internet te begeven. Net zo min dat je nu in een auto zonder kenteken mag stappen. Straks geldt je vingerafdruk die tot url's te herleiden is. Inclusief 'anonymous.com/index.php?mylink=secret'.

Over een paar jaar moet je verplicht inloggen met je bio-chip-paspoort om te internetten of bellen. In Belgie loopt al een experiment.

Meneer Donner stuurt dolgraag Nederlandse verdachten naar de US, ook al zijn ze er nooit geweest. Iedere poep en scheet wordt vastgelegd en kan gecontroleerd worden door duistere clubs. Zonder toestemming van de rechter. Nou ben ik idolaat van Meneer Donner, uit lijfsbehoud, voor de zekerheid, maar ik ben bang wat er gebeurt als een LPF kloon weer de macht krijgt. Of iets wat er qua opzet op lijkt. Hebben we dan nog steeds niets te verbergen?
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:36:37 #261
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_29460393
tvp. goed topic dit.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:42:33 #262
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29460433
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:10 schreef Keromane het volgende:
Ho, het gaat natuurlijk wel verboden worden om je onder een andere naam of IP op internet te begeven. Net zo min dat je nu in een auto zonder kenteken mag stappen. Straks geldt je vingerafdruk die tot url's te herleiden is. Inclusief 'anonymous.com/index.php?mylink=secret'.
Dat zie ik niet gebeuren omdat je ook DHCP-servers hebt waarbij vooraf niet bekend is welk IP-adres je hebt. Je krijgt er eentje toegewezen. Dus de combinatie tussen IP en account hoeft niet uniek te zijn.
pi_29462272
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 08:42 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat zie ik niet gebeuren omdat je ook DHCP-servers hebt waarbij vooraf niet bekend is welk IP-adres je hebt. Je krijgt er eentje toegewezen. Dus de combinatie tussen IP en account hoeft niet uniek te zijn.
De provider weet natuurlijk wel welk ip adres op welk moment aan welke klant is uitgedeeld, dat staan nl gewoon in hun dhcp logs. Als de provider niet weet wie je bent krijg je meestal ook geen ipadres waar je wat mee kan. Verder heb je in principe helemaal geen ip adres nodig om iemand te identificeren, als jij namelijk met je netwerkkaartje het internet opwil dan kun je allereerst herkend worden aan je macadres wat je eerst hebt moeten registreren, maar dat is te spoofen dus niet waterdicht. Maar tegenwoordig wordt wordt er iig met adsl steeds vaker in de telefooncentrale een zgn option82 waarde aan jouw dhcp requests geplakt, waaraan je feilloos bent te herkennen en identificeren, en daar valt niks aan te spoofen want dat gebeurt allemaal buiten je huis en invloed. Nou ja, of je moet de kabel op gaan graven in je straat of de telefooncentrale hacken maar dat is ook zo wat he.
Unox, the worst operating system.
pi_29467663
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 08:42 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Naast dat de provider verplicht is dit te loggen zal het in de toekomst erop uitdraaien dat je een uniek ID krijgt. Je digitale kenteken, geregistreerd en wel, gekoppeld aan je ID kaart. Net zoals in Belgie een proef loopt met echte MS Passports (paspoorten met chips van Microsoft). voor het gebruik van overheidsdiensten. Als de proef slaagt dan wordt het in heel Europa ingevoerd en is meneer Gates een nog rijker man. Never mind, uiteindelijk dien je hiermee dien je in te loggen als je wilt bellen/mailen/browsen. Die optie is al genoemd door de politiek.

Het is het aloude 'nood breekt wet'. Nog drie bommen en men zal beslissen dat er haast moet worden gemaakt met betere controlemogelijkheden. Wel typisch dat een minister in Engeland deze week heeft gezegd dat de Britse overheid te overhaast en enthousiast is geweest m.b.t. de ID plicht. Ook daar werd het verhaal afgestoken dat terrorisme en criminaliteit beter te bestrijden was. Natuurlijk is er geen reet veranderd, maar ja, ook daar houdt men de ID plicht er gewoon in.

Donner wil pas over enkele jaren een evaluatie. Tegen die tijd is de EU Grondwet een feit en zal ie zeggen 'jammer, maar het moet van Ameri... eehm Europa'.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:25:46 #265
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29467891
Dat is allemaal nog toekomstpraat, maar daarnet zat ik een pagina-3, groot verhaal te lezen.
In de haagsche courant.

Volgens een "onderzoek" wil 90% wel meer privacy inleveren, voor meer veiligheid.
Gelukkig ook nog wel de zin erbij dat het heel raar was, vergeleken met de jaren 70, waar men geeneens een postcode wou.

Enfin, vervolgens komt een dr.prof. om de hoek kijken, die volgens mij onder een steen heeft gelegen.
Want hij beanwoord als eerste de vraag niet die hem gesteld wordt.
Wel vind hij niet alles negatief/positief. Hij is voorzitter van CBP Centraal Bureau Persoonsgegevens dacht ik.
Hij zegt aan de ene kant dat alles al van Mohammed B. en de terroristen in Londen bekend was, en dat extra info niet helpt.

Aan de andere kant zegt hij weer dat er een wet is ingevoerd "voor de vakantie" die inderdaad toelaat welke boeken en video's je huurt. En die vraag beantwoord ie dan weer heel raar met een verhaaltje over een autoverhuurder en een gehuurde auto in een misdrijf. Dat vroeger de politie netjes aan de verhuurder de gegevens vroeg, en dat het nu verplicht is.

Met andere woorden, de politie kan nu zonder vragen binnen stormen.
Maar volgens hem veranderd dat de zaak niet, "het is alleen nu netjes vastgelegd."

Maar vervolgens gaat hij totaal niet in op de vraag of het goed is dat men weet wat voor boeken en video's je huurt.

Ook wordt er nog een scriptie van een promovendi in Groningen bijgehaald, waarin gezegd wordt dat een aanvraag ergens al kan resulteren tot een weigering van een lening.

Maargoed, alles voor de veiligheid

Gegevens:
College Bescherming Persoonsgegevens, http://www.cbpweb.nl/
Voorzitter is een secretaris geweest van D66.

Na 5 keer klikken land je inderdaad in een wirwar van woorden, bij veelgestelde vragen, waar zelfs een Minister Donner nog zijn hoofd over zou breken over wat er precies staat.

Wat een blaat om zo weinig, wat zoveel is.

Vrijheid.
pi_29468891
Als ik iets kwaads in de zin zou hebben zou ik me verre houden van conventionele middelen. Boeken lezen? Ik leen ze wel via via. Berichten? Geheimtaal, zoals de criminele wereld sinds jaar en dag advertenties in de Telegraaf zet. Wapens? Ik verzin desnoods zelf wel iets zoals een stevige katapult, een blaaspijp met gif of een plantenspuit met rotzooi erin. Bommen? Even sparen met oud en nieuw en bierflesjes met spijkers vullen. Iemand ombrengen zoals B. deed? Even langs de supermarkt voor een slagersmes en nog even een gedichtje tikken in MS Word.

Er wordt verdorie gedaan alsof het zo enorm moeilijk is om aan wapentuig te komen. Toegegeven, een kalasnikov is nog iets moeilijker dan een plantenspuit met zoutzuur, maar wat maakt het uit? Als je bij wijze van spreken hier 20 terroristen zou hebben die 'op scherp staan' dan hebben die voldoende mogelijkheden om rotzooi uit te halen om heel het land in rep en roer te brengen. Ook al vallen er nauwelijks slachtoffers. Nog erger? Stap met een paar medeterroristen een stampvolle kroeg binnen met kranten in de tas, zorg ervoor dat de stoppen doorslaan en steek de kranten aan en ga gillen. Succes verzekerd

Zomaar wat voorbeelden en iedere randdebiel kan zoiets verzinnen. Er wordt gedaan alsof we met miljoenen mensen te maken hebben die zichzelf willen bewapenen en op een ouderwetse manier de samenleving willen ontregelen. Nou, excuse me. De lui die zijn opgepakt zijn godsdienstwaanzinnige jongeren die in een andere tijd wellicht communist of anarchist waren geworden om zich af te zetten tegen de maatschappij.

Intussen is het in Nederland zover dat zelfs een posting als deze in prinicpe kan worden aangemerkt als 'ongewenst' omdat mensen op een idee kunnen worden gebracht, omdat terrorisme misschien gebagataliseerd wordt, of om weet ik wat. Onlangs is besloten geen strafvervolging in te stellen voor een paar Feyenoord supporters die op een forum waren gaan fantaseren hoe je een vliegshow kon verhinderen. Ik heb die thread gelezen en er was niets serieus aan. Toch werden de mannen opgepakt en berichtten de media vorige week nog dat 'de mannen van plan waren pijlen af te schieten en vliegtuigen te laten verongelukken. Of de fantasieen smakelijk zijn is een tweede, maar het wordt verdorie wel overtrokken.

Nee, ik vind het allemaal maar niks.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:29:33 #267
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29468991
Waarom kan het in Engeland wel in in NL niet? Nog zo een die niet helemaal op let wat er nou in eigen land gebeurt, terwijl ie met watertanden naar de politiestaat in spe, UK, kijk.

Te achterlijk om los te lopen.

Het slaat gewoon allemaal nergens op, als ik nu "George Orwell - 1984" het boek, zou gaan huren, krijg ik dan ook een vlaggetje voor mijn naam, omdat ik zogenaamd wel eens zou kunnen rebelleren hier of daar? Ik vond dat Keromane daar een goede uitspraak voor had.
quote:
En daarmee sluit ik het af. We wachten af wat http://www.ispo.nl/home/dossiers/bewaarplicht/ voor elkaar krijgt als de ministers terug komen van het "recess".

Wat mij betreft mag die vakantie ook wel eens afgeschaft worden, ze gebruiken die vakantie's alleen maar om juist de grootste regels door te voeren, wereldwijd.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:11:19 #268
89730 Drugshond
pi_29471997
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 11:19 schreef Schorpioen het volgende:

De provider weet natuurlijk wel welk ip adres op welk moment aan welke klant is uitgedeeld, dat staan nl gewoon in hun dhcp logs. Als de provider niet weet wie je bent krijg je meestal ook geen ipadres waar je wat mee kan. Verder heb je in principe helemaal geen ip adres nodig om iemand te identificeren, als jij namelijk met je netwerkkaartje het internet opwil dan kun je allereerst herkend worden aan je macadres wat je eerst hebt moeten registreren, maar dat is te spoofen dus niet waterdicht. Maar tegenwoordig wordt wordt er iig met adsl steeds vaker in de telefooncentrale een zgn option82 waarde aan jouw dhcp requests geplakt, waaraan je feilloos bent te herkennen en identificeren, en daar valt niks aan te spoofen want dat gebeurt allemaal buiten je huis en invloed. Nou ja, of je moet de kabel op gaan graven in je straat of de telefooncentrale hacken maar dat is ook zo wat he.
Aha nog een kenner in tha house
pi_29474905
quote:
Van iedere Nederlander zal worden vastgelegd onder welke nicknames hij zich op internet begeeft, naar welke websites ie gaat, op welke forums hij dingen plaatst, met wie ie e-mailt, welke zoekopdrachten worden ingegeven. Kortom alle verkeersgegevens. Data zelf zoals e-mailinhoud wordt niet bewaard.
Gatver, welke politieke partij doet hier iets tegen? Belachelijke maatregel
Gelukkig mag ik volgens mij nog net de bedenkers hiervan doodwensen niet?
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:59:36 #270
89730 Drugshond
pi_29475153
quote:
Op maandag 18 juli 2005 09:46 schreef Keromane het volgende:
Van iedere Nederlander zal worden vastgelegd onder welke nicknames hij zich op internet begeeft, naar welke websites ie gaat, op welke forums hij dingen plaatst, met wie ie e-mailt, welke zoekopdrachten worden ingegeven. Kortom alle verkeersgegevens. Data zelf zoals e-mailinhoud wordt niet bewaard.
Heb je hier een bron voor ?.

Ik krijg zin om een inhoudelijk artikel te schrijven naar een aantal media zenders. Of beter ik zet een Wok-schotel in de tuin om via een buitenlandse provider dit belachelijke systeem te omzeilen.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:26:37 #271
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29475653
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor ?.

Ik krijg zin om een inhoudelijk artikel te schrijven naar een aantal media zenders. Of beter ik zet een Wok-schotel in de tuin om via een buitenlandse provider dit belachelijke systeem te omzeilen.
Uit
http://www.dataretentionisnosolution.com/index.php?lang=nl
en
http://www.ispo.nl/home/dossiers/bewaarplicht/
is het redelijk te destilleren, dat van die nicknames weet ik niet, maar ik kan in ieder geval wel bevestigen dat het plan wat er nu ligt, er wel voor zorgt dat elke emailtje bewaard wordt, en welke sites je bezoekt.
De onderwerpregel, en naar wie je stuurt wordt bewaard, maar de inhoud zelf niet...

Oja, degene die je hiervoor dood mag wensen, bij deze wens ik de hersencellen die dit verzonnen hebben dood, de rest van de cellen, die wellicht goedbedoeld zijn, mogen blijven.
Minister Donner en Minister Remkes, die zijn een beetje doorgedraaid op dat punt.

Tis trouwens europees geregeld, vandaar dat de eerste site ook in zoveel talen is.
Nationaal kwam het er bij ons niet door, staat ook op die eerste site, dat het zelfs door regeringen zelf is afgewezen, maar nu alsnog van bovenaf door de strot wordt geduwd. De eerste en tweede kamer zijn het dus al niet eens met de plannen, dat lieten ze weten vóór het recess. Donner mocht van de tweede kamer niet eens naar Londen.

Toen was het recess, en mag iedereen blijkbaar even spelen.

En toen, toen ja, had Remkes het er in het kader van veiligheid, er maar even doorheengeperst, Europees.
Niet klein beginnen zeg maar.

Ziehier voor meer nieuws: http://www.bof.nl/
De eerste kamer is dus al fel tegen, dat wordt een leuk zooitje als het recess voorbij is

Oh, speciaal voor XS4ALL abbonees:
quote:
Abonnees van XS4ALL kunnen de 'steun Bits of Freedom' optie in het
XS4ALL service centre aanvinken. Bits of Freedom krijgt voor ieder
vinkje 1 euro per jaar. Dit kost de abonnee niets.
https://service.xs4all.nl/
En
quote:
Details over de conferentie ontbreken op dit
moment nog. Op de website van het Britse EU voorzitterschap staat de
bewaarplicht als prioriteit nummer 1 onder het kopje
terrorismebestrijding. De aanslagen in Londen van 7 juli kunnen ertoe
leiden dat de besluitvorming in een stroomversnelling komt. De Britse
voorzitter dringt al aan op formele goedkeuring van het voorstel
tijdens de vergadering van Europese ministers van justitie op 12
oktober.
bron: http://www.bof.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief_2005_13.html
Wat een schapeneukende, asociale, door mij ter dood veroordeelde teringmongool!
Ja je leest het goed, voor het eerst wens ik iemand een hartaanval toe, wat een hond! Nog voordat de vergadering gestart is gaat nota bene de voorzitter lopen lobbyen. Is dat niet een beetje precies wat de voorzitter juist moet voorkomen!?

Sterf britse voorzitter, sterf!
quote:
Subject:
  • Counter-terrorism

rules on retaining telecommunications data and exchanging information;
    a strategy to tackle recruitment to terrorism;
    evaluation of Member States’ counter-terrorism arrangements leading to shared best practise and recommendations;
    agreement of a programme to protect critical infrastructure; and
    introduction of an EU-wide strategy to tackle terrorist financing.
    Bron: http://www.eu2005.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/Xcelerate/ShowPage&c=Page&cid=1115138956534

• [ Bericht 13% gewijzigd door Yildiz op 06-08-2005 23:46:06 ]
      zondag 7 augustus 2005 @ 00:10:46 #272
    89730 Drugshond
      zondag 7 augustus 2005 @ 00:19:46 #273
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29476780
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 00:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

pffft... heftig heftig

Ken je het verhaal van de slang die in zijn eigen staart bijt.
    Ja, toen ie dat deed, kwam Yildiz eraan, en stampte de slangenkop met zijn eigen Silverback-schoenen aan gort
      zondag 7 augustus 2005 @ 00:32:15 #274
    89730 Drugshond
      zondag 7 augustus 2005 @ 09:16:41 #275
    89730 Drugshond
    pi_29481826
    Nog een leuke...... simpel straight and non traceble.
    quote:
    bron : Tweakers

e-Qaeda: van Afghanistan naar cyberspace

Door Mick de Neeve - zondag 7 augustus 2005 - 01:00 - Bron: Washington Post - Views: 3.133
    Bijna vier jaar na de aanslagen van 11 september 2001 en de daaropvolgende verdrijving van al-Qaeda uit Afghanistan is de beweging veranderd van een fysieke organisatie in een gedistribueerde verzameling van ad-hoc verbanden zonder vaste leidingsstructuur op het internet. De beweging vertoont qua structuur gelijkenis met andere online gemeenschappen. In november 2001 was de transformatie al aan de gang, zo werd door Hamid Mir, de biograaf van Osama bin Laden, opgetekend hoe de helft van de leden die de bases in Afghanistan verlieten om zich elders te verbergen naast een Kalashnikov ook een laptop meedroegen.

Computer-terrorist Dennis Pluchinsky, expert bij het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken, zegt dat het internet tegenwoordig een belangrijke drijvende kracht achter de beweging is. Door de wijze waarop het web in elkaar steekt, slagen regeringen er niet in om de aanwezigheid op het internet tegen te houden of zelfs maar te bemoeilijken. Voormalig CIA-operatieleider Michael Scheuer zegt dat het internet een belangrijke mogelijkheid wegneemt om leden te treffen wanneer ze het meest kwetsbaar zijn, namelijk als ze in beweging zijn. Ten eerste hoeft er veel minder gereisd te worden en ten tweede, als er wel gereisd wordt hoeft er veel minder materiaal mee. Geen schema's, ontwerpen of formules; informatie wordt online gezet en wordt ofwel versleuteld of raakt verloren in de veelheid aan informatie. Er worden enorme dynamische online bibliotheken van trainingsmaterialen gebouwd evenals forums waar experts vragen beantwoorden. Deze informatiebronnen handelen over de meest uiteenlopende zaken zoals het maken van een bom uit vrij verkrijgbare materialen, hoe het beste op Amerikaanse soldaten geschoten kan worden of hoe men onopvallend Irak binnen kan sluipen.

Volgens onderzoekers van het Terrorism Research Center werd de waardevolste informatie over de aanslagen van 11 september op kinderlijk eenvoudige wijze uit handen van de inlichtingendiensten gehouden. Khalid Sheik Mohammed, een van de planners van de aanslagen die later in Pakistan werd gepakt, wisselde berichten uit door steeds nieuwe gratis e-mailaccounts aan te maken en berichten als concept (draft) op te slaan. Vervolgens werden de gebruikersnamen en wachtwoorden verspreid, zodat de inlichtingendiensten bot vingen bij het onderscheppen van Mohammeds e-mailverkeer aangezien de berichten nooit werden verstuurd. Een andere manier die de onderzoekers ontdekten was het sturen van grote hoeveelheden e-mailberichten om één bericht te verbergen. Het leek dan om spam te gaan en werd genegeerd.

Volgens John Arquilla van de Naval Postgraduate School wordt tegenwoordig vaak zeer krachtige encryptie gebruikt, waardoor boodschappen niet in redelijke tijd te kraken zijn. In de Verenigde Staten is om die reden voorgesteld om het versleutelen van criminele informatie als misdrijf aan te merken. Naar aanleiding van de bomaanslagen in Londen roept de Britse politie de regering nu ook op om een vergelijkbare wet aan te nemen en het achterhouden van encryptiesleutels strafbaar te stellen. Dergelijke wetgeving is echter niet zonder problemen, zo kan gesteld worden dat het de bewijslast omkeert aangezien een verdachte zijn eigen onschuld moet bewijzen door een geldige sleutel te overhandigen.
    Bye bye overheid.
      zondag 7 augustus 2005 @ 10:15:31 #276
    89730 Drugshond
    pi_29482166
    nova@nps.nl
    quote:
    Redaktie van Nova : Van Afghanistan naar cyberspace (e-quida)

Geachte lezer,

Sinds geruime tijd wordt er in het nieuws gesproken over een terroristische dreiging en de mogelijke acties die de overheid zou kunnen nemen om deze strijd te kunnen winnen.

Op dit moment (as we speak), worden er besluiten genomen om al het internet verkeer te monitoren om daarmee de “mogelijke” daders te pakken te kunnen krijgen die zich bezig houden met het voorbereiden van een terroristische aanslag. De besluitvorming en het doel van deze overheidsmaatregelingen raken in mijn optiek kant-noch-wal.

De huidige beoogde maatregelingen die minster P.H. Donner wil voorstellen in overleg/combinatie met Europa (met als vaandeldrager het voorzitterschap van England voorop) zullen ertoe leiden dat de burgers straks opgescheept met een beperktere bewegingsvrijheid om zich vrijelijk te kunnen begeven op het internet tegen hogere kosten terwijl anderszijds de terroristen vrijspel hebben.

Op enkele internet forms wordt deze problematiek regelmatig besproken (en is inmiddels een sticky topic/item geworden) wat de mogelijke uitwijkmanoeuvres zijn om de beoogde maatregelingen te omzeilen.
    Het blijkt dat het kinderlijk eenvoudig is om een bepaalde boodschap zodanig te versleutelen of via anonieme proxy’s/websites te versturen dat de overheid technisch gezien hier nooit geen grip op zal kunnen krijgen. Er zijn zelfs mogelijkheden om zelfs zonder (e-mail) data te versturen over het i-net de terroristische gegevens toch aan de man te gebracht kunnen worden.

Een overzicht van de internet discussies kunt u vinden op de onder genoemde websites.
    Bewaarplicht is een feit
    Is digitale terrorisme bestrijding zinloos ?
    Verbieden van internet-sites met extremistische inhoud
    http://www.tweakers.net/nieuws/38385
    [Bits of freedom zal ook wel een duit in het zakje doen]

Ik kan me herinderen dat Nova een tijd geleden bovengenoemd onderwerp ook al eens onder de schijnwerpers heeft gebracht. Maar nu de overheid haast maakt met de “zogenaamde” bewaarplicht van al het internet, zeker na de aanslagen in Londen. Lijkt me het verstandig om dit hot item nog eens opnieuw in de schijnwerpers te plaatsen en te bespreken met een aantal internet deskundigen om de haalbaarheid van de beoogde
    EU-maatregelingen nog eens goed te toetsen waarmee een eventuele aanslag voorkomen zou kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
    -- Een internet vrijheidsstrijder. --

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 07-08-2005 19:58:15 ]
      zondag 7 augustus 2005 @ 10:58:26 #277
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29482556
    Mooi bericht Het is inderdaad al zo dat de eerste kamer minister Donner al terugfloot, maar nu deed Remkes het even gelijk maar even Europees voor hem. Dat kan toch niet!
      zondag 7 augustus 2005 @ 10:58:29 #278
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_29482558
    Minority Report era is aangebroken.

Die film van Spielberg is helemaal nog niet zo gek ... het wordt langzamerhand werkelijkheid.
    Maar als ik het goed heb heeft Spielberg de beste toekomstverspellers geraad pleegt.

Alles voor de veiligheid .. Sodemieter toch op. Ik voel met elke dag minder veilig in deze verrote wereld, die we op aandringen van Amerika doorvoeren.

Ik hoop echt dat China zijn opmars lekker ons Europa en USA wegveegd.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_29490116
    De Kamers kunnen zeggen wat ze willen, Brussel is de baas. Het resultaat van jarenlange machtsoverdracht. De EC kan in het kader van de 'nationale' veiligheid maatregelen nemen die dwingend worden opgelegd aan de lidstaten en gehonoreerd dienen te worden. Zelfs het Europese Parlement komt er niet bij aan te pas.

We moesten nodig 'JA' stemmen om achteraf onze toestemming te geven voor die machtsoverdracht. Een 'JA' had de afspraken formeel en 'democratisch besloten' gemaakt en niets had ratificatie van de overige onderdelen meer in de weg gestaan. De huidige afspraken golden echter al.

Misschien wordt Den Haag nu ook eens langzamerhand wakker. Europa was tot voor kort een non-issue en er is vele malen gewaarschuwd door Europarlementariers toen beslissing na beslissing werd genomen en Nederland het allemaal best vond door Grote Afwezige te spelen en Brussel als een vacaturebak voor gesjeesde politici zag. Wat door Den Haag werd beweerd in die campagne voor de grondwet, dat Nederland heel hard eraan had meegewerkt, klopt niet. Het is allemaal besloten en Nederland liet het maar gebeuren, Nederland heeft door desinteresse en versplintering in de gelederen nauwelijks invloed gehad.

Als je een grootmacht wilt vormen moet je absolute controle hebben, anders krijg je een lappendeken aan wetten, stelsels en meningen. Dan heb je geen grootmacht maar een vage federatie. In het kader van 'terrorisme' en 'criminaliteit' worden doodleuk allerlei maatregelen doorgevoerd om aan ieder persoon een kledinghangerhaak te bevestigen. Iedereen wordt een nummertje. Dat is heus niet om terrorisme of criminaliteit te bestrijden, maar is bedoeld om mogelijkheden te creeeren. Dat het verdomde makkelijk wordt om mensen te schaduwen. Dat het zelfs verdomde makkelijk wordt om mensen een profiel aan te meten waaraan de persoon in kwestie in werkelijkheid niet eens voldoet.

Het tragische met geschiedenis is dat het zich altijd herhaalt. Elke keer stappen mensen met naieve blik en 'het zal wel'-gevoel een groot avontuur in om er uiteindelijk elke keer weer achter te komen dat ze voor het lapje zijn gehouden. Dat die alwetende politici ook gewone mensen zijn met gewone-mensen-streken.

Indertijd moest Nixon aftreden na het Watergate schandaal. Hele boeken en films zijn erover gemaakt. Vorig jaar bleek dat de VN afgeluisterd werd. Het was niet meer dan wat gegrom toen het naar buiten kwam. Binnenkort? Iedereen wordt afgeluisterd. Of je nu politicius bent of niet. En door wie? Tja. Op papier door de politie, pas als ze denken dat je een naar mannetje bent, of dat je overbuurman dat is. Maar in de praktijk staan allerlei veiligheidsdiensten, vage spionageclubjes totaan persoonlijke organisaties van semi-godfathers al klaar. Iedereen met geld en een motief kan zich toegang verschaffen. Watergate is er niks bij.
      zondag 7 augustus 2005 @ 19:54:30 #280
    89730 Drugshond
    pi_29490625
    Je krijgt een verschuiving van de macht, dat is waar. Maar omgekeerd krijgen de cyber-specialisten een machtig digitaal wapen in handen. En reken maar van "Yes" dat er een terugslag komt van de beoogde voorstellen. Ze kunnen elk persoon verdacht maken zonder de afkomst zichtbaar te maken.
    - Dat worden nog leuke tijden -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')