MTV en muziek uitzendenquote:Op zondag 17 juli 2005 17:07 schreef Dead-Doll het volgende:
TMF is bagger geworden..
MTV is daarentegen nog wel okay omdat ze niet alleen maar de nieuwste nummers draaien, maar ook oudere..
Ongelooflijk dat de term new wave al valt. Mijn vooroordeel is nog niet bevestigdquote:Op zondag 17 juli 2005 17:08 schreef punkjunk het volgende:
new waveen punk (mits heel oud) ska en reaggea
heb je wel es gehoord van de new wave band mecano?quote:Op zondag 17 juli 2005 17:10 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat de term new wave al valt. Mijn vooroordeel is nog niet bevestigd
Nee, ik ben absoluut niet thuis in de new wave. Mijn gebied is soul, funk, disco, jazz en allerhande vormen van electronicaquote:Op zondag 17 juli 2005 17:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
heb je wel es gehoord van de new wave band mecano?niet die pop italiane dus
ook leukquote:Op zondag 17 juli 2005 17:15 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nee, ik ben absoluut niet thuis in de new wave. Mijn gebied is soul, funk, disco, jazz en allerhande vormen van electronica
En je hebt nog vinyl ookquote:Op zondag 17 juli 2005 17:17 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ook leukmaar zeker niet deel van mijn vinyl verzameling
![]()
je moet wat hehquote:Op zondag 17 juli 2005 17:35 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
En je hebt nog vinyl ookMan, jouw generatie weet normaliter echt niet meer wat LP's zijn
Even heel kort gezegd: het is het vervolg op de punk uit de jaren zeventig. De muziek was tegendraads en origineel, waardoor het moeilijk in te delen was bij de reguliere popmuziek. Vandaar dat er gesproken werd over een nieuwe stroming, new wave dus. Deze stroming was er van ongeveer 1977 - 1987quote:
hier ook: common, mf doom, immortal technique, fonky family enz.. en veel rowwen heze natuurlijk!quote:
quote:Op zondag 17 juli 2005 20:42 schreef Snqqpy het volgende:
unclefunk en je houd nieteens van funk
quote:Op zondag 17 juli 2005 17:15 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nee, ik ben absoluut niet thuis in de new wave. Mijn gebied is soul, funk, disco, jazz en allerhande vormen van electronica
quote:
quote:Op maandag 18 juli 2005 14:58 schreef kibber het volgende:
Oja, en die Nederlandse bagger als Frans Bauer..
Al die piraten bagger dus
Het valt op hoeveel namen er genoemd worden die ik totaal niet verwacht had te lezen. Het is daarbij ook veel alternatiever dan de verwachting.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:47 schreef IceHeat het volgende:
Stelletje Alto's
Ik dacht dat dit een Breezer forum moest worden
Wat is nu weer j-rock en j-pop?quote:Op maandag 18 juli 2005 23:32 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Sympho metal , nu metal, hardcore (beide varianten), hardstyle (soms), terror speedcore, j-rock, j-pop. Soms klassiek, en disney dingen zoals alladin soundtrack enzo, en als ik er 'n bui voor heb kan ik rap en r&b ook erg waarderen =)
En al die samples van Jaren 80 hitsquote:Op maandag 18 juli 2005 23:42 schreef hollander76 het volgende:
Grand Master Flash is toch ook wel geweldig
Een van de eerste vinylvernaggeraars, maar wel geinig dat scratchen
Jaa!!quote:Op zondag 17 juli 2005 21:29 schreef cyberrobin het volgende:
Gorillaz, The Killers, Green Day, Snow Patrol, Rage Against the Machine, Rammstein, Brainpower.
Dat dus!
En Ali B danquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:51 schreef DeathStella het volgende:
New wave, post punk, '80, dark wave, dark pop, synth pop, goth, cyber goth, medieval, neo-classic, klassiek, neo folk, indie, shoegaze, dream pop, electro, goa, ebm en brit pop.![]()
Natuurlijk ben ik sommige van deze stromingen meer thuis dan in andere.
en Taproot?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:32 schreef Taproot het volgende:
Ik hou wel van veel soorten, behalve dan gangsterrap.
Rammstein, Dandy Warhols, soms ook eens techno, lighthouse family om wat bij te bezinnen, maar ook Indiase muziek. Bv Zakir Hussain (tabla, een soort van drum) Baluji Shrivastav (sitar) of sommige muziek van Asha Bhosle (ik kan wel niks begrijpen van wat ze zingt maar ik vind het heel mooi klinken)
Die vond k vroeger wel goed, nu niet meer zo, ben k n beetje eentonig gaan vinden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
en Taproot?
of komt je nick daar niet van daan![]()
* MidnightRambler denkt met heimwee terug aan de oude Box.quote:Op zondag 17 juli 2005 17:07 schreef Dead-Doll het volgende:
TMF is bagger geworden..
MTV is daarentegen nog wel okay omdat ze niet alleen maar de nieuwste nummers draaien, maar ook oudere..
Ik schaar mij met mijn inmiddels al weer 18 jaar dan ook eerder bij de tieners.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:06 schreef IceHeat het volgende:
[..]
En Ali B danWat ben jij? Een neppuber ofzo
ik gok japan-rock/pop vrienden van me luisteren er naar en ik vind het best goede liedjesquote:
Alex FM sucks, eerst was The Box zooo leuk..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:10 schreef MidnightRambler het volgende:
[..]
* MidnightRambler denkt met heimwee terug aan de oude Box.![]()
quote:Op zondag 17 juli 2005 17:35 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
En je hebt nog vinyl ookMan, jouw generatie weet normaliter echt niet meer wat LP's zijn
quote:Op zondag 17 juli 2005 17:52 schreef RiddlerMark het volgende:
lijst met veel bands die ook mijn HD bevolken![]()
quote:
quote:
Een van de beste rockband's uit de 70's 80's natuurlijk.quote:
quote:
quote:Op zondag 17 juli 2005 17:46 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Even heel kort gezegd: het is het vervolg op de punk uit de jaren zeventig. De muziek was tegendraads en origineel, waardoor het moeilijk in te delen was bij de reguliere popmuziek. Vandaar dat er gesproken werd over een nieuwe stroming, new wave dus. Deze stroming was er van ongeveer 1977 - 1987
Zijn groepen als The Cure, Curve en Dead can dancequote:
Omdat er al eerder mensen dit niet wisten...quote:
Dan is bij deze het vooroordeel bevestigdquote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:24 schreef kippiej het volgende:
Hardstyle![]()
Dj Luna
Deepack
Danielle Mondello
Technoboy
Duro
Chiren & Trilok
Zany
Charly Lownoise
Ultrasonic
Blutonium Boy
Showtek
Zero Vision
Hardheadz
Pavo
Punk Brozz
Scantraxx
DJ Isaac
Max B Grant
Zenith
Pila
Donkey Rollers
Tuneboy
Gizmo
Norman
Jimmy The Sound
Derb
Maar wel mongooltjes als 50 cent en Het Spel? ;rquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:02 schreef rotskibo het volgende:
Hiphop
Alleen geen mongooltjes als Lange Frans, Ali B enzo
Er is meer dan dat...quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:35 schreef Eveli het volgende:
[..]
Maar wel mongooltjes als 50 cent en Het Spel? ;r
Kun je dr eens wat noemen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 03:44 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Er is meer dan dat...
Londonse rap is okay..
Ze hebben meestal wel erge beats maar hun teksten zijn matig.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:35 schreef Eveli het volgende:
Maar wel mongooltjes als 50 cent en Het Spel? ;r
Die beats maken ze zelf ook niet, toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Ze hebben meestal wel erge beats maar hun teksten zijn matig.
Meer Jay-Z, Nas, Eminem, Dre, Snoop, Kanye West, DMX, 2Pac en Common.
Nee, hun producers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:21 schreef SilverBullet het volgende:
Die beats maken ze zelf ook niet, toch?
Ok, dacht ik al, oa Dr Dre dusquote:
Encore was juist zn slechtste cdquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:31 schreef Hbjr het volgende:
Eminem: nummers zijn grappig en gewoon direct
-Encore
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:55 schreef mstx het volgende:
Joss Stone vind ik trouwens ook wel puik
Ik voeg bij deze ook Klassiek en reggea toe, luister ik sinds 'n paar dagen en is erg leuke muziek.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:32 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Sympho metal , nu metal, hardcore (beide varianten), hardstyle (soms), terror speedcore, j-rock, j-pop. Soms klassiek, en disney dingen zoals alladin soundtrack enzo, en als ik er 'n bui voor heb kan ik rap en r&b ook erg waarderen =)
uit mn fotoboek:quote:Op woensdag 5 april 2006 17:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik zit ongeveer op de lijn met Boeman..
Ongeveer
I know, vaste aanhanger van je radioshow enzoquote:Op woensdag 5 april 2006 17:39 schreef Boeman het volgende:
[..]
uit mn fotoboek:
Lijstje: the mars Volta dEUS !!! blur placebo kaizers orchestra interpol the smiths autechre kid 606 aphex twin erlend øye sigur rós andreas tilliander saybia the killers zita swoon the bravery bloc party editors röyksopp underworld oasis suede (the tears) nine inch nails coldplay athlete stereophonics admiral freebee the beatles the who art brut kings of leon the futureheads the strokes the departure audio bullys 22-20's at the drive-in eels rammstein foo fighters franz ferdinand gem the von bondies the prodigy the hives the clash the arcade fire supergrass soulwax silverc... voor de rest moet je in mn fotoboek wezen![]()
Sorry, niet verkeerd opvatten, maar dit zijn echt geen alternatieve bands.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:45 schreef Borreke het volgende:
my favo bands/artiesten:
radiohead
peal jam
interpol
bjork
breaking benjamin
air
cave in
creed
idlewild
k's choice
metallica
portishead
red hot chii peppers
snow patrol
roots
st germain
tool
we are scientists
zitten wat afwijkende in, maar over het meren deel alternative rock, rock en een btje indie en dat soort muziek![]()
Lemon Jellyquote:Op donderdag 6 april 2006 18:11 schreef Zuen het volgende:
Vooral hiphop, lounge, reggea, jazz etc.
Paar voorbeelden:
A tribe called Quest
Wu-tang Clan
Lemon Jelly
Aesop Rock
Memphis Bleek
Rakim
Digable Planets
The Maxwell Implosion
Miles Davis
Blue Note Trip reeks
(Oude) Mobb Deep
Salmonella Dub
Sufjan Stevens
en nog veel meer maar ik heb geen zin om het allemaal hier te typen
o.a.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:03 schreef Luiss het volgende:
Ik luister eigenlijk bijna alleen maar electronische muziek (oa trance , dance , Dnb , etc etc ) . De laatste tijd luister ik ook wel wat andere muziek soorten zoals hip hop .
Dingen die ik vaak luister :
The prodigy
Underworld![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Orbital![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Felix da Housecat
Nee ok, maar "alternatief" betekent afwijkend, of anders dan de heersende norm, en dat kun je niet zeggen van deze muziek, niet dat het slecht is ofzo.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:34 schreef Borreke het volgende:
valt toch wel mee met op tv? ja creed,metallica,rhcp wel, maar dat zijn de voornaamlijkste.... wist de bands niet echt anders in te richten
is ook gewoon de shizzlequote:Op zondag 9 april 2006 03:24 schreef Jajong het volgende:
Negermuziek!
Now playing: Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.quote:
eensch isquote:Op zondag 9 april 2006 15:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dance / Trance / Hard Trance / Techno / Etc![]()
Laat maar zeggen: Muziek van Trance Energy, Sensation White / beetje begin tot midden van black
Goeie smaakquote:Op dinsdag 11 april 2006 01:31 schreef Der_Feuermeister het volgende:
(Alle soorten) Metal.. Industrial.. Hardcore (metal).. Grindcore.. Goregrind.. Medieval.. etc etc etc..
Paar (met een nadruk op paar.. whehe) van m'n favo bands: Rammstein, Fear Factory, Brujeria, VNV Nation, Mnemic, Clawfinger, KMFDM, Lamb of God, Killswitch Engage, Leng Tch'e, In Extremo, Excrementory Grindfuckers, Children of Bodom, Cradle of Filth.. En nog veel en veel meer.. (en een heleboel bands waar toch nog haast nooit iemand van gehoord heeft)
quote:Op zondag 9 april 2006 15:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dance / Trance / Hard Trance / Techno / Etc![]()
Laat maar zeggen: Muziek van Trance Energy, Sensation White / beetje begin tot midden van black
Tijdens uitgaan valt daar best mee te leven hoor. Maar natuurlijk ga ik liever naar pop-podiumsquote:
Ik mag jou welquote:Op dinsdag 11 april 2006 01:31 schreef Der_Feuermeister het volgende:
(Alle soorten) Metal.. Industrial.. Hardcore (metal).. Grindcore.. Goregrind.. Medieval.. etc etc etc..
Paar (met een nadruk op paar.. whehe) van m'n favo bands: Rammstein, Fear Factory, Brujeria, VNV Nation, Mnemic, Clawfinger, KMFDM, Lamb of God, Killswitch Engage, Leng Tch'e, In Extremo, Excrementory Grindfuckers, Children of Bodom, Cradle of Filth.. En nog veel en veel meer.. (en een heleboel bands waar toch nog haast nooit iemand van gehoord heeft)
Ik luister graag naar R&B en urban. (en nu maar hopen dat een chick in pub dit leest en gek op me word)quote:Op zondag 17 juli 2005 17:23 schreef Orealo het volgende:
Punk Rock !
Helemaal fan van de band Bad Religion !
2005, toen was ik nog een PUB''erquote:Op woensdag 12 april 2006 10:35 schreef outcast-within het volgende:
[..]
Ik luister graag naar R&B en urban. (en nu maar hopen dat een chick in pub dit leest en gek op me word)
Het is fotoboek gerelateerd enzquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:52 schreef Zuen het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Niet iedereen hoeft van die rockmuziek ofzo te luisteren.
Dus?quote:
Richie Hawtin FTW! Closer is wat mij betreft het stoner albumquote:Nee - woensdag 12 april 2006 @ 23:02 .
Alle vormen van techno incl minimal
Progressive house
Progressive trance
IDM
Nou bij deze danquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:55 schreef Eveli het volgende:
[..]
Goeie smaakenne wat dat laatste betreft: try me!
![]()
En zo hoort het ookquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef deadfucked het volgende:
[..]
Ik mag jou welIig, het grindcore/goregrind gedeelte
![]()
Voor de rest is het hier grindcore, goregrind, brutal death metal, gorenoise, deathgrind etc etc. En soms een beetje Metallica e.d.
Hm ik ken er 3, namelijk Behexen, Diecast en Krabathor.quote:Op maandag 17 april 2006 00:06 schreef Der_Feuermeister het volgende:
[..]
Nou bij deze dan: Klozecore, Humungoud Fungus, Behexen, Diecast, Krabathor, Nun Whore Kommando 666, achja ik kan uren doorgaan :| whehe
[..]
En zo hoort het ook![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |