Politiek Den Haag heeft dus de zaag in handen...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel.... ik werk bij de overheid en daar gaan ze alle P&O-afdelingen waar ik ook werksluiten en 1 grote centrale P&O (het zgn. P-direkt) maken is nu uitgesteld tot 1 jan. 2008. In die zin wordt mijn baan bedreigd en moet gaan nadenken wat ik wil in de toekomst. Het kan zijn dat er nog wat taken achterblijven, en daarin heb ik dan concurrentie.... Dit alles is ons "opgedrongen" door de politiek in Den Haag die geen snars verstand heeft van hoe het op de werkvloer in den lande gaat....
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:40 schreef freija het volgende:
[..]
Politiek Den Haag heeft dus de zaag in handen...
Proberen jezelf onmisbaar te maken misschien.
Boek:
Stel u krachtig in de confrontaties op. Laat er geen twijfel over bestaan dat u vastbesloten bent door te zetten en uw positie te verdedigen. Onderken en benut daarbij een belangrijk voordeel dat u hebt en dat u in staat stelt met een vaardige habdbeweging alle aanvallen af te slaan.
Wordt lastig maar doe mn best. Helaas kunnen we niet tegen Den Haag op... dat is al zo besloten en voor ons is het gewoon afwachten... het zou eerst 2006 zijn, maar het is inmiddels al 2 jaar uitgesteld. Hopelijk brengt een nieuw kabinet ons nieuwe hoop.
In ieder geval bedankt, nogmaals.![]()
Hmm...bedankt! Ik heb me eerlijk gezegd niet echt kunnen concentreren op mijn vraag want ik lees nu pas dat je wel een kaart voor me wilde leggenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:33 schreef freija het volgende:
Drs. Knijn:
Munten 5 is de kaart van crisis, ontberingen en onzekerheden. Ze staat voor een periode van benauwenis in ons leven, waarin we ons rot, zonder geluk, verlaten en vaak diep ellendig voelen. Doorgaans is ze niet zozeer de voorbode van echte verliezen en materiële nederlagen, als wel een aanwijzing dat we onzeker op onze benen staan en bang zijn dat de wankele bodem onder ons het begeeft. Ze representeert daarmee de benauwenis die in elke groeicrisis besloten ligt, wanneer we een vertrouwd en stabiel terrein prijsgeven teneinde ons te richten op nieuwe, grotere uitdagingen, maar ook de daarmee verbonden risico's.
Mythologisch beeld: de crisis van Job, of de zeven magere jaren van Egypte
Pfffff...... Moeilijk is dat toch... Je kinderen naar de opvang MOETEN brengen!!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dank je wel voor je trekking.
Ik ga eens goed nadenken over deze kaart. Een aantal dingen zijn zeker al heel herkenbaar.
werk moeten doen wat tegen onze principes indruist, en waarbij we bang zijn om te weigeren uit angst ons werk te verliezen.
Ik moet binnenkort verplicht 5 maanden fulltime werken (afstudeerstage) en ik voel me schuldig tegenover mijn dochtertje die daardoor 4 dagen in de week naar een of andere vorm van opvang moet. Dit was de reden waarom ik graag een kaartlegging wilde.
afhankelijkheid, hulpeloosheid en machteloosheid
Ik móet dit doen om mijn opleiding af te ronden, maar het liefst zou ik in een veel rustiger tempo afstuderen (een jaar 2,5 dag in de week bijvoorbeeld). Helaas is dit niet mogelijk; ik heb vanalles geprobeerd maar het kán gewoon niet zoals ik het het liefst zou zien.
het steeds opnieuw weer stranden van onze goede voornemens
Dit gebeurt me heel vaak in het leven, niet alleen op werkgebiedZo rook ik nog steeds
heb het geprobeerd zonder jouw aanwezigheid hier, maar krijg toch echt geen tinteling in mn vingers door om te weten welke kaart... misschien later een keerquote:Op donderdag 11 augustus 2005 07:48 schreef vamperotica het volgende:
Mmmmmmmmmm ik lust zelf ook wel weer een kaartje... Iemand zin om m voor mij te trekken?
Graag zou ik een kaartje willen met betrekking op de nabije toekomst....
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:38 schreef freija het volgende:
[..]
heb het geprobeerd zonder jouw aanwezigheid hier, maar krijg toch echt geen tinteling in mn vingers door om te weten welke kaart... misschien later een keer![]()
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:47 schreef Enyalius het volgende:
komt omdat ze de kaarten op eet. de kaarten zijn nu bang geworden
Dan hoop ik niet dat je het over lichamelijke verstopping hebt .....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:51 schreef freija het volgende:
hmmm, had er op de gok een uitgepikt en die ging wel over vertraging, verstopping, niet willen lukken, in die trant...![]()
ben écht goed zeg!![]()
![]()
hahaha, daarom beter met een gerichte vraag/onderwerp een kaartje trekken, anders kun je er al snel alle kanten mee uit en dan weet je nog niets...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 06:22 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je het over lichamelijke verstopping hebt .....
Ik bedoel... uhm... heerlijk onderwerp op de vroege ochtend!
Maaruh.. nou ja... De laatste tien kilo die ik bij de zwangerschap van t jongste minster erbij gevreten heb... T kind wordt volgende maand twee, maar ach kleinigheidje blijf je houden.... moeten er nog af... En als ik verstopt zit gaat t niet zo goed.....![]()
Ken natuurlijk ook verstopt zitten met allerlei emoties en dingetjes die ik allang een plekje had willen geven, maar die t niet helemaal eens zijn met de plekjes die ik ze geef.....
Verder schiet t met mn huisje natuurlijk ook niet op.... Of eigenlijk best wel, maar vind ik dat dan weer niet.
Genoeg vaag geluld!![]()
Of juist heel veel!....quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:40 schreef freija het volgende:
[..]
hahaha, daarom beter met een gerichte vraag/onderwerp een kaartje trekken, anders kun je er al snel alle kanten mee uit en dan weet je nog niets...![]()
Nog niet. Waren het niet drie maanden in plaats van weken?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:20 schreef Enyalius het volgende:
zou het kunnen proberen. laat me weten of het werkt
Datte.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:43 schreef Enyalius het volgende:
ben je bij een paragnost geweest die zo'n beetje hetzelfde zei?
En toch wil ik daar wel graag een antwoord op, met behulp van een kaartje, of stenen.....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 06:28 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Of juist heel veel!....![]()
Maar ja... De vraag of ik op de juiste weg bezig ben, is eik ook weer zo vaag of niet?![]()
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:26 schreef Alicey het volgende:
Oh, en als er nog mensen wachten op een kaart, wil ik wel trekken.
Graag.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:42 schreef Viperdesign het volgende:
Heeft iemand nog 'iets' voor mij? Persoonlijk geluk/relaties, doe maar wat..
quote:
geen idee niet gezien in ieder gevalquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Loopt er niet toevallig een topic over?
Als het op een vrijdagavond is kan ik in de meeste gevallen ook mee doen.
Nieuwe orakelsessie in #truthquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:03 schreef Enyalius het volgende:
[..]
geen idee niet gezien in ieder geval
Tarot of the Old Pathquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:27 schreef Enyalius het volgende:
ah ok. mooi deck van jouw trouwens. hoe heet het?
Dat wordt neuken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:42 schreef Enyalius het volgende:
denk dat het op zich wel duidelijk is of niet Freija?
Phew... nou, 'no pressure', hahahaquote:Op zondag 21 augustus 2005 17:42 schreef Enyalius het volgende:
de hoofdkaart
[afbeelding]
met de ondersteuning van
[afbeelding]
denk dat het op zich wel duidelijk is of niet Freija?
Uiteleg uit Werken met de Tarot, van Hajo Banzhaf:quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb even een vraag tussendoor. Ik heb wel eens het tarotstok van mijn moeder gepakt en even zoiets gedaan van "verleden/heden/toekomst" En toen kwam bij mijn toekomst de dood![]()
Daar was ik niet erg blij mee, dus ik denk; mooi nog een keer proberen.
Maar nu trok ik als toekomst weer de dood(overigens waren de andere kaarten wel anders, maar dat is buiten het punt)
Ik kon het uitlegboekje neit vinden, maar betekent het dat ik snel doodga? Ik wil nog niet dood! Of kan het ook iets anders betekenen...
quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:56 schreef freija het volgende:
[..]
Uiteleg uit Werken met de Tarot, van Hajo Banzhaf:
De Dood betekent het afscheid, het grote loslaten, het einde. daarmee is hij tegelijk een wegbereider voor het nieuwe, het komende; de kaart zelf houdt ons evenwel in eerste instantie het einde voor ogen. Daarbij kan het goed zijn dat het om een door ons lang voorzien, bevrijdend einde gaat, maar natuurlijk zien we ons met de thematiek van deze kaart ook voor onze pijnlijkste ervaringen gesteld. In tegenstelling tot Zwaarden Tien, die het willekeurige en daardoor ook voortijdige einde aangeeft, staat deze kaart altijd voor het natuurlijke einde en betekent dat het tijd is om iets los te laten. Ten onrechte behoort De Dood tot de meest gevreesde kaarten. De eeuwige optimisten, die de kaart niet begrijpen, duiden ze enkel als de verkondigster van het nieuwe en willen ons van het diepe beleven van het afscheid beroven. 'We hebben leven van sterven gescheiden en het interval tussen beide is vrees', zegt Krishnamurti, en 'Men kan niet leven zonder sterven'.
Valt wel mee dus
Ik sta zelf ook nog steeds versteld van de resultaten.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Best scary want dat klopt gewoon, ik trok die kaart toen ik in groep 8 zat en naar de middelbare moest
![]()
Heb je ook ervaring met glazen bol kijken?quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:26 schreef Enyalius het volgende:
persoonlijk vind ik devinaties lastig. je kunt er zelf weinig invloed op uitoefenen en als er iets is wat ik niet wil wat b etreft dit soort dingen is het wel controle uit handen geven. ik leg de kaarten en denk...tja het zal wel. maar heb totaal geen eiking om te zien of het echt klopt of niet. 1x in de zoveel een stoot energi door me lichaam...ok dan is het wel duidelijk maar dat gebeurd zo zelden met devinaties
Desalniettemin dank voor je reactie!quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:56 schreef Enyalius het volgende:
heb er antwoord op gegeven. heb zelf geen bol en heb ook geen behoefte zo 1 te halen dus kan niks zeggen vanuit eigen ervaring
quote:Op maandag 22 augustus 2005 16:38 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Z0u iemand een kaart mbt werk kunnen trekken v00r me?
Bedankt Freija! Wat een m00ie kaart (in eerste instantie bed0el ik dan qua uiterlijk met name maar 00k qua betekenis). Nieuwe ervaringen 0pd0en...dat wil ik inderdaad. Ben 0p het m0ment bezig met s0lliciteren dus ben benieuwd... 0f dat bij mij n0u v00rk0mt uit het weigeren v0lwassen te w0rden 0f geestelijke rijpheid...ik denk (h00p) een beetje van beiden... Aan de ene kant heb ik het idee dat ik het m0eilijk vind 0m (in s0mmige gevallen) mijn verantw00rdelijkheid te nemen v00r mijn werk 0ndanks mijn afger0nde studies. Aan de andere kant pr0beer ik dingen l0s te laten en te genieten van wat er 0p mijn pad k0mt en 0pen te staan v00r nieuwe dingen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:58 schreef freija het volgende:
[..]
[afbeelding]
De Dwaas toont het kind in ons. Hij staat voor een spontaan nieuw begin en openheid zonder vooroordelen. Hij is de uitdrukking van speelse onbezorgdheid en levenslustige zorgeloosheid en geeft aan dat we met verbazing en zonder vaste verwachtingen, en vaak ook zonder kennis vooraf, een nieuw levensgebied betreden. daarbij kan hij zowel voor een kinderlijk gemoed staan en aldus voor lichtzinnigheid, dwaze naïviteit en speelsheid, als domheden aangeven dan wel de eenvoud van wijs een deemoedig inzicht, waartoe we aan het eind van een lang, vaak vermoeiend zoeken kunnen komen. De Dwaas kan de schalk en vlegel in de trant van Tijl Uilenspiegel vertegenwoordigen, maar ook de door en door eerlijke raadgever aan het hof als alter ego van de koning. In ieder geval leeft hij geheel in het hier en nu en is hij de uitdrukking van openheid en spontane eerlijkheid en altijd bereid nieuwe ervaringen op te doen. Of die instelling nu voortkomt uit ons weigeren om ooit volwassen te worden, dan wel het levenswijze inzicht van geestelijke rijpheid is, kan alleen buiten de kaart om beoordeeld worden. De Dwaas wijst steevast op verfrissende ervaringen, die weliswaar vaak chaotische trekken hebben, maar, zelfs wanneer we 'op onze bek' gaan, geen werkelijk gevaar inhouden.
Op het terrein van het werk toont de Dwaas dat we een nieuw ervaringsterrein betreden, ten aanzien waarvan we weliswaar geen kennis vooraf bezitten, maar wel een grote bereidheid en nieuwsgierigheid om te leren en ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met onze nieuwe taakstelling. Inzake gebeurtenissen kan de kaart op verkeerd, ten dele idioot gedrag wijzen of op onverantwoordelijkheid. Haar diepere betekenis zit echter in het wijze inzicht dat de gangbare voorstellingen van zekerheid en succes slechts misleidende beloften en bedrieglijke schijn zijn, die ons niet de sleutel tot waarachtige vervulling en tevredenheid geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |