Beetje laat met reageren, maar dank je!quote:Op zondag 31 juli 2005 00:42 schreef IrisVrede het volgende:
hoihoi mensen
ik vind het gaaf dat er meer mensen zijn die aan tarot en zo doen.
Ik heb zelf verschillende dingen (helaas nog niet allemaal op dezelfde plek verzameld)
Op het moment heb ik een tarotsoort en het boek der antwoorden. Hopelijk kan ik morgen de rest meekrijgen (runne, astrologie en I-muntjes)
Ik ben nog niet erg vaardig met leggen, maar voor mij zelf gaat het goed op
@Miss Sly: ik gebruik voor jou de tarot die nu in mijn bezit is.
De kaart die ik trok is de gehangene uit de grote arcana (ondersteboven)
Ik gebruik het ondersteboven zelf niet (ik weet namelijk niet goed hoe ik dat moet duiden)
maar de gehangene staat voor opoffering. Door deze opoffering kan je leven een nieuwe wending krijgen en de veranderingen zorgen voor innerlijke rust.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:37 schreef Mirage het volgende:
vamperotica,
ik trok voor jou
The Lady of the Harvest
Completion. Grief. Loss. Harvest. Release.
[afbeelding]
It is time to accept change, to move on to the next phase.
Power and strenght in the present and future come from releasing the past.
This is a time of liberation, and we might as well cooperate with it.
It will happen, whether we want it or not. Release and liberation may be painful or joyful,
depending on the circumstances. Cry is you need to, be joyful if that is appropriate,
but in either case trust the process, acknowledge what you feel, and prepare to move on.
Heel veel succes vamperotica
quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:02 schreef Tha_Erik het volgende:
@Mirage, wat zijn die kaarten mooi!
En ik heb na dit compliment ook meteen een verzoek![]()
Zou je voor mij een kaart willen trekken uit je prachtige deck?
En is het mogelijk om dat met een bepaalde vraag te doen (ben niet zo bekend met kaarttrekken), want ik stap over naar een andere klas en nou vroeg ik me af hoe het volgende schooljaar gaat lopen, of ik er misschien advies voor kan krijgen.
Als zo'n vraag niet mogelijk is dan is een algemene trekking natuurlijk ook nooit weg.
![]()
quote:
ik zou het wel fijn vinden als dat mogelijk is. Het gedeelte over opoffering is nameljik nogal summier en lastig voor me en wat meer verduidelijking zou fijn zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:48 schreef IrisVrede het volgende:
@ mss_sly: ja in dit geval heb ik er echter niks mee gedaan >> het maakt het namelijk nog moeilijker om een kaart te duiden>>> misschien dat iemand die al langer kaarten legt het wel kan duiden
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:19 schreef Mirage het volgende:
Tha_Erik,
voor jou trok ik
Iris of the Rainbows
Hope. Promise for the future.
[afbeelding]
Iris tells us that light is breaking through our present darkness, and that hope is a powerful factor in speeding up this process. She does not promise us that the storm is over, nor does she say that it will never storm again, but she does say that there is brightness and beauty here. She also tells us that there is something to be gained by this passage through the storm. And the sooner we learn what it is, the sooner the storm will end. Always, a passage through the storm is a time of potential growth, a time to allow the deadwood of our past to be blown away to make room for the green shoots of new growth. At this point, it is useful to ask ourselves what we still need to release and to look after protecting and nurturing the seeds we have planted. Iris suggests that the cultivation of patience may also be helpful at this time. The storm is breaking up. Are we ready for the change? If we are presently frogs, the faeries say, the time of our transformation, foretold by the rainbow, may be at hand. Then we shall be kissed by the puissant light of the sun--and discover if we are still frogs or if we have become something much more.
Ik denk dat het ook vrij algemeen is omdat de vraag algemeen was >>> meestal als je een persoon beter leert kennen kan je een kaart ook beter plaatsen, ondanks de algemene trekking.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:10 schreef miss_sly het volgende:
ik zou het wel fijn vinden als dat mogelijk is. Het gedeelte over opoffering is nameljik nogal summier en lastig voor me en wat meer verduidelijking zou fijn zijn.
Dank je wel, ik vind het een mooie en hoopvolle kaart. Bedankt!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:51 schreef Mirage het volgende:
Saleheim,
ik trok voor jou
She of the Cruach
The Receptive principle. Nurturing. Fertility.
[afbeelding]
She of the Cruach may indicate a form of pregnancy, a neccesary time of nurturing and development. We need to be open to her overflowing grace. She may also indicate a need to allow her nurturing grace to flow through us to others in the form of unconditional love and giving and spiritual healing. She tells us of the need for unconditional recieving, of making the best of what we are offered. She also reminds us that unbounded love and grace is ours, just waiting to be accepted.
The precense of this card in a reading radiates comfort and nurturing to other cards around it.
Ja hoor .... dat mag!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:10 schreef Diaan73 het volgende:
Hallo ben ook nieuw hier en mag je zomaar vragen om een kaart te laten trekken?
Ik trok deze voor je.....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:27 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wil iemand voor mij een kaart trekken mbt persoonlijke groei/ontwikkeling ?
(03-03-1979 / Raalte)
Geweldig zeg. Zou iemand voor mij een kaart willen trekken voor relatie, carriere, kinderen ? (als dat mogelijk is... ik vind het erg interessant allemaal maar heb er niet heel veel verstand vanquote:
Dank je wel! Wat een mooie kaartquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:45 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik trok deze voor je.....
De Hogepriesteres
Deze kaart staat voor onze onbewuste krachten, onze intuïtie en ons vertrouwen in het leven. Deze kaart symboliseert de verborgen waarheid die zich aan onze bewuste geest onttrekt. Op het terrein van werk geeft De Hogepriesteres aan dat het met het thema van deze kaart te maken heeft, zoals dat bijvoorbeeld het geval is op esoterisch of therapeutisch gebied, of ze toont ons de houding die we ten opzichte van ons werk zouden moeten innemen: geduldig en met een ontvankelijke geest, ons laten leiden door onze innerlijke stem. Met betrekking tot ons bewustzijn symboliseert zij een periode van onbewuste beelden en creatieve dromen. In onze persoonlijke relaties staat De Hogepriesteres voor begrip en genegenheid, voor intimiteit en zielsverwantschap. En ook voor de zekerheid dat een onzichtbare band ons met onze partner verbindt.
Voorzichtige herinnering voor het geval het niet gezien isquote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Mirage, kun je voor mij een kaartje trekken mbt relatie(s)?
Dank je
Ik trok deze voor je.....quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geweldig zeg. Zou iemand voor mij een kaart willen trekken voor relatie, carriere, kinderen ? (als dat mogelijk is... ik vind het erg interessant allemaal maar heb er niet heel veel verstand van) Dan hebben jullie zeker mijn geboortedatum en plaats nodig? Dat is 19-11-1973, Enschede.
Net als Miss_Sly plaats ik ook een kleine reminderquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:48 schreef MaLo het volgende:
Hoi!
Ik ben helemaal nieuw op deze pijler. Erg geïnteresseerd in kaartleggingen, maar er nog nooit wat mee gedaan.
Vraag 1:
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot werk / carriere? (Indien gewenst: geboortedatum 23-07-1979, geboorteplaats Oldenzaal)
Vraag 2:
wat is een goede deck voor een beginner? Ik had al begrepen dat het een set moest zijn met duidelijke afbeeldingen, omdat die voor beginners wat eenvoudiger te duiden zijn?
Alvast bedankt.
Ik wil er graag een voor je trekken hoor.... ben er alleen niet zo goed in het uitleggen van de kaart.....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
Net als Miss_Sly plaats ik ook een kleine reminder.
Dank je wel voor je trekkingquote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:36 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik wil er graag een voor je trekken hoor.... ben er alleen niet zo goed in het uitleggen van de kaart.....
De Duivel
Dit is de kaart waar we het minste grip op hebben, aangezien zijn gezicht voor iedereen weer anders is. Het gemeenschappelijke zit in gevoelens van afhankelijkheid, hulpeloosheid en machteloosheid, en het steeds opnieuw weer stranden van onze goede voornemens. Als verleider manifesteert De Duivel zich aan ons in een verlokkende vorm, en deze kaart wijst erop dat we met vuur spelen en verduveld goed moeten oppassen dat we onze vingers niet branden. Op een diep niveau toont deze kaart ons onze donkere schaduwzijde. In ons werk kan de verleiding komen door 'het grote geld' waarbij we van de goedgelovigheid van onze zakenpartner profiteren, maar het kan ook zijn dat we werk moeten doen wat tegen onze principes indruist, en waarbij we bang zijn om te weigeren uit angst ons werk te verliezen. In persoonlijke relaties is deze kaart eveneens een waarschuwing dat de waan van korte duur kan zijn.
Dit is dus de uitleg uit n boekje....
Concentreer je op datgene waar je iets over wilt weten en geef even een teken, dan trek ik een kaartje voor je.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:47 schreef Jenny24 het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen maare : zou iemand voor mij ook een kaartje willen trekken misschien ??
Concentreer je even op waar het iets over moet zeggen....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:29 schreef Diaan73 het volgende:
Freija... wil je ook nog even kaart(en) voor mij trekken. Zie mijn post van 5 aug. 8:27 uur.
1 onderwerp tegelijk, anders gaan dingen door elkaar lopen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:38 schreef Diaan73 het volgende:
okay... relatie, carriere en kinderen.....
Is goedquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:41 schreef freija het volgende:
[..]
1 onderwerp tegelijk, anders gaan dingen door elkaar lopen.
Relatie?
ik dacht...ik doe maar weer es een kaartje. de vraagstelling die ik gebruikte was Kinderen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geweldig zeg. Zou iemand voor mij een kaart willen trekken voor relatie, carriere, kinderen ? (als dat mogelijk is... ik vind het erg interessant allemaal maar heb er niet heel veel verstand van) Dan hebben jullie zeker mijn geboortedatum en plaats nodig? Dat is 19-11-1973, Enschede.
Heel herkenbaar.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:48 schreef Enyalius het volgende:
[..]
ik dacht...ik doe maar weer es een kaartje. de vraagstelling die ik gebruikte was Kinderen.
[afbeelding]
Seven of Wands
stukken die ik uit de tekst pak waarvan ik vind dat ze van toepassing zijn op jouw.
This card relates to the ability to triumph over difficult odds through persistance and courage. The oppurtunity for succes. An encouragement to persist against difficult odds because the tide could turn in you favor at any time.
hieruit maak ik dus op dat je kinderen wilt, maar er tot nu toe nog geen geluk mee hebt. dat je gewoon moet blijven proberen en dat het vanzelf wel goed komt o.O
Nou vooruit....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:04 schreef Diaan73 het volgende:
Mag ik dan nog zo brutaal trouwens zijn om nog een kaart te vragen wat betreft carriere?
mn boekje geeft geen interpretaties tav gezondheid, maar je zou uit het algemene stukje je eigen interpretatie kunnen opmaken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Heeft iemand nog zin en puf om voor mij een kaart te trekken mbt gezondheid?
Eigenlijk wel.... ik werk bij de overheid en daar gaan ze alle P&O-afdelingen waar ik ook werksluiten en 1 grote centrale P&O (het zgn. P-direkt) maken is nu uitgesteld tot 1 jan. 2008. In die zin wordt mijn baan bedreigd en moet gaan nadenken wat ik wil in de toekomst. Het kan zijn dat er nog wat taken achterblijven, en daarin heb ik dan concurrentie.... Dit alles is ons "opgedrongen" door de politiek in Den Haag die geen snars verstand heeft van hoe het op de werkvloer in den lande gaat....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:16 schreef freija het volgende:
is best een uitgesproken situatie... herken je er wat in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |