abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29405504
irisvrede@hotmail.com
pi_29410437
vamperotica,

ik trok voor jou

The Lady of the Harvest
Completion. Grief. Loss. Harvest. Release.

It is time to accept change, to move on to the next phase.
Power and strenght in the present and future come from releasing the past.
This is a time of liberation, and we might as well cooperate with it.
It will happen, whether we want it or not. Release and liberation may be painful or joyful,
depending on the circumstances. Cry is you need to, be joyful if that is appropriate,
but in either case trust the process, acknowledge what you feel, and prepare to move on.

Heel veel succes vamperotica
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator woensdag 3 augustus 2005 @ 23:39:31 #153
5428 crew  miss_sly
pi_29410539
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:42 schreef IrisVrede het volgende:
hoihoi mensen

ik vind het gaaf dat er meer mensen zijn die aan tarot en zo doen.

Ik heb zelf verschillende dingen (helaas nog niet allemaal op dezelfde plek verzameld)
Op het moment heb ik een tarotsoort en het boek der antwoorden. Hopelijk kan ik morgen de rest meekrijgen (runne, astrologie en I-muntjes)

Ik ben nog niet erg vaardig met leggen, maar voor mij zelf gaat het goed op

@Miss Sly: ik gebruik voor jou de tarot die nu in mijn bezit is.
De kaart die ik trok is de gehangene uit de grote arcana (ondersteboven)
Ik gebruik het ondersteboven zelf niet (ik weet namelijk niet goed hoe ik dat moet duiden)
maar de gehangene staat voor opoffering. Door deze opoffering kan je leven een nieuwe wending krijgen en de veranderingen zorgen voor innerlijke rust.
Beetje laat met reageren, maar dank je!
Ik heb niet veel ervaring, maar dat ondersteboven kan dus wel iets betekenen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_29411040
Saleheim,

ik trok voor jou

She of the Cruach
The Receptive principle. Nurturing. Fertility.

She of the Cruach may indicate a form of pregnancy, a neccesary time of nurturing and development. We need to be open to her overflowing grace. She may also indicate a need to allow her nurturing grace to flow through us to others in the form of unconditional love and giving and spiritual healing. She tells us of the need for unconditional recieving, of making the best of what we are offered. She also reminds us that unbounded love and grace is ours, just waiting to be accepted.
The precense of this card in a reading radiates comfort and nurturing to other cards around it.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29416523
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:37 schreef Mirage het volgende:
vamperotica,

ik trok voor jou

The Lady of the Harvest
Completion. Grief. Loss. Harvest. Release.

[afbeelding]

It is time to accept change, to move on to the next phase.
Power and strenght in the present and future come from releasing the past.
This is a time of liberation, and we might as well cooperate with it.
It will happen, whether we want it or not. Release and liberation may be painful or joyful,
depending on the circumstances. Cry is you need to, be joyful if that is appropriate,
but in either case trust the process, acknowledge what you feel, and prepare to move on.

Heel veel succes vamperotica

Dank je Mirage!!

Klein detail....
Ik ga dus verhuizen, maar wel terug naar mn ouderlijk huis....

[ Bericht 4% gewijzigd door vamperotica op 04-08-2005 06:53:45 ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_29418182
@ mss_sly: ja in dit geval heb ik er echter niks mee gedaan >> het maakt het namelijk nog moeilijker om een kaart te duiden>>> misschien dat iemand die al langer kaarten legt het wel kan duiden
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:53:18 #157
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29418289
[opdringmodus]
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:02 schreef Tha_Erik het volgende:
@Mirage, wat zijn die kaarten mooi!

En ik heb na dit compliment ook meteen een verzoek

Zou je voor mij een kaart willen trekken uit je prachtige deck?
En is het mogelijk om dat met een bepaalde vraag te doen (ben niet zo bekend met kaarttrekken), want ik stap over naar een andere klas en nou vroeg ik me af hoe het volgende schooljaar gaat lopen, of ik er misschien advies voor kan krijgen.

Als zo'n vraag niet mogelijk is dan is een algemene trekking natuurlijk ook nooit weg.

[/opdringmodus]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_29418580
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[opdringmodus]
[..]

[/opdringmodus]

Zat voor vandaag in de planning
Ik lees altijd terug naar de volgorde van aanvragen en werk dan naar voren,
hier kan soms even overheen gaan als er op andere vlakken even drukte is.
Sir Winston Churchill
pi_29418616
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:48 schreef IrisVrede het volgende:
@ mss_sly: ja in dit geval heb ik er echter niks mee gedaan >> het maakt het namelijk nog moeilijker om een kaart te duiden>>> misschien dat iemand die al langer kaarten legt het wel kan duiden
ik zou het wel fijn vinden als dat mogelijk is. Het gedeelte over opoffering is nameljik nogal summier en lastig voor me en wat meer verduidelijking zou fijn zijn.
pi_29418774
Tha_Erik,
voor jou trok ik

Iris of the Rainbows

Hope. Promise for the future.

Iris tells us that light is breaking through our present darkness, and that hope is a powerful factor in speeding up this process. She does not promise us that the storm is over, nor does she say that it will never storm again, but she does say that there is brightness and beauty here. She also tells us that there is something to be gained by this passage through the storm. And the sooner we learn what it is, the sooner the storm will end. Always, a passage through the storm is a time of potential growth, a time to allow the deadwood of our past to be blown away to make room for the green shoots of new growth. At this point, it is useful to ask ourselves what we still need to release and to look after protecting and nurturing the seeds we have planted. Iris suggests that the cultivation of patience may also be helpful at this time. The storm is breaking up. Are we ready for the change? If we are presently frogs, the faeries say, the time of our transformation, foretold by the rainbow, may be at hand. Then we shall be kissed by the puissant light of the sun--and discover if we are still frogs or if we have become something much more.
Sir Winston Churchill
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:48:41 #161
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29419347
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:19 schreef Mirage het volgende:
Tha_Erik,
voor jou trok ik

Iris of the Rainbows

Hope. Promise for the future.

[afbeelding]

Iris tells us that light is breaking through our present darkness, and that hope is a powerful factor in speeding up this process. She does not promise us that the storm is over, nor does she say that it will never storm again, but she does say that there is brightness and beauty here. She also tells us that there is something to be gained by this passage through the storm. And the sooner we learn what it is, the sooner the storm will end. Always, a passage through the storm is a time of potential growth, a time to allow the deadwood of our past to be blown away to make room for the green shoots of new growth. At this point, it is useful to ask ourselves what we still need to release and to look after protecting and nurturing the seeds we have planted. Iris suggests that the cultivation of patience may also be helpful at this time. The storm is breaking up. Are we ready for the change? If we are presently frogs, the faeries say, the time of our transformation, foretold by the rainbow, may be at hand. Then we shall be kissed by the puissant light of the sun--and discover if we are still frogs or if we have become something much more.

Toch wle eng hoe toepasselijk dit is eigenlijk... misschien moet ik vaker in de kaarten kijken. Heel erg bedankt, hier heb ik zeker wat aan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_29420482
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:10 schreef miss_sly het volgende:
ik zou het wel fijn vinden als dat mogelijk is. Het gedeelte over opoffering is nameljik nogal summier en lastig voor me en wat meer verduidelijking zou fijn zijn.
Ik denk dat het ook vrij algemeen is omdat de vraag algemeen was >>> meestal als je een persoon beter leert kennen kan je een kaart ook beter plaatsen, ondanks de algemene trekking.
Ik kan nu wel een partijtje gaan raden maar dat lijkt me niet handig. Dan kan je twee dingen doen. Je verdiept je vraagstelling of je kijkt zelf in je eigen leven waar de term opoffering bij past>>> de vraag was algemeen dus waarschijnlijk is het antwoord ook algemeen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:48:00 #163
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29421601
Hoi!
Ik ben helemaal nieuw op deze pijler. Erg geïnteresseerd in kaartleggingen, maar er nog nooit wat mee gedaan.

Vraag 1:
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot werk / carriere? (Indien gewenst: geboortedatum 23-07-1979, geboorteplaats Oldenzaal)

Vraag 2:
wat is een goede deck voor een beginner? Ik had al begrepen dat het een set moest zijn met duidelijke afbeeldingen, omdat die voor beginners wat eenvoudiger te duiden zijn?

Alvast bedankt .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29426618
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:51 schreef Mirage het volgende:
Saleheim,

ik trok voor jou

She of the Cruach
The Receptive principle. Nurturing. Fertility.

[afbeelding]

She of the Cruach may indicate a form of pregnancy, a neccesary time of nurturing and development. We need to be open to her overflowing grace. She may also indicate a need to allow her nurturing grace to flow through us to others in the form of unconditional love and giving and spiritual healing. She tells us of the need for unconditional recieving, of making the best of what we are offered. She also reminds us that unbounded love and grace is ours, just waiting to be accepted.
The precense of this card in a reading radiates comfort and nurturing to other cards around it.
Dank je wel, ik vind het een mooie en hoopvolle kaart. Bedankt!
pi_29427189
Wil iemand voor mij een kaart trekken mbt persoonlijke groei/ontwikkeling ?

(03-03-1979 / Raalte)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_29429004
Mirage, kun je voor mij een kaartje trekken mbt relatie(s)?
Dank je
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 00:10:45 #167
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29433854
Hallo ben ook nieuw hier en mag je zomaar vragen om een kaart te laten trekken?
Make love, not war ☮
pi_29434662
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:10 schreef Diaan73 het volgende:
Hallo ben ook nieuw hier en mag je zomaar vragen om een kaart te laten trekken?
Ja hoor .... dat mag!
pi_29434719
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:27 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wil iemand voor mij een kaart trekken mbt persoonlijke groei/ontwikkeling ?

(03-03-1979 / Raalte)
Ik trok deze voor je.....

De Hogepriesteres
Deze kaart staat voor onze onbewuste krachten, onze intuïtie en ons vertrouwen in het leven. Deze kaart symboliseert de verborgen waarheid die zich aan onze bewuste geest onttrekt. Op het terrein van werk geeft De Hogepriesteres aan dat het met het thema van deze kaart te maken heeft, zoals dat bijvoorbeeld het geval is op esoterisch of therapeutisch gebied, of ze toont ons de houding die we ten opzichte van ons werk zouden moeten innemen: geduldig en met een ontvankelijke geest, ons laten leiden door onze innerlijke stem. Met betrekking tot ons bewustzijn symboliseert zij een periode van onbewuste beelden en creatieve dromen. In onze persoonlijke relaties staat De Hogepriesteres voor begrip en genegenheid, voor intimiteit en zielsverwantschap. En ook voor de zekerheid dat een onzichtbare band ons met onze partner verbindt.

vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:27:28 #170
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29439356
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:43 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ja hoor .... dat mag!
Geweldig zeg. Zou iemand voor mij een kaart willen trekken voor relatie, carriere, kinderen ? (als dat mogelijk is... ik vind het erg interessant allemaal maar heb er niet heel veel verstand van ) Dan hebben jullie zeker mijn geboortedatum en plaats nodig? Dat is 19-11-1973, Enschede.
Make love, not war ☮
pi_29440655
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:45 schreef vamperotica het volgende:

[..]

De Hogepriesteres
Deze kaart staat voor onze onbewuste krachten, onze intuïtie en ons vertrouwen in het leven. Deze kaart symboliseert de verborgen waarheid die zich aan onze bewuste geest onttrekt. Op het terrein van werk geeft De Hogepriesteres aan dat het met het thema van deze kaart te maken heeft, zoals dat bijvoorbeeld het geval is op esoterisch of therapeutisch gebied, of ze toont ons de houding die we ten opzichte van ons werk zouden moeten innemen: geduldig en met een ontvankelijke geest, ons laten leiden door onze innerlijke stem. Met betrekking tot ons bewustzijn symboliseert zij een periode van onbewuste beelden en creatieve dromen. In onze persoonlijke relaties staat De Hogepriesteres voor begrip en genegenheid, voor intimiteit en zielsverwantschap. En ook voor de zekerheid dat een onzichtbare band ons met onze partner verbindt.
Dank je wel! Wat een mooie kaart
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 22:27:08 #172
5428 crew  miss_sly
pi_29526872
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Mirage, kun je voor mij een kaartje trekken mbt relatie(s)?
Dank je
Voorzichtige herinnering voor het geval het niet gezien is
pi_29534388
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 08:27 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Geweldig zeg. Zou iemand voor mij een kaart willen trekken voor relatie, carriere, kinderen ? (als dat mogelijk is... ik vind het erg interessant allemaal maar heb er niet heel veel verstand van ) Dan hebben jullie zeker mijn geboortedatum en plaats nodig? Dat is 19-11-1973, Enschede.
Staven Twee

Staven Twee geeft aan dat we een neutrale en onverschillige positie innemen, en dat we in plaats daarvan duidelijk en ondubbelzinnig kleur moeten bekennen. Situaties die door deze kaart worden gekenmerkt hebben vaak iets verlammends, we kunnen het niet benoemen maar het gevoel dat er iets niet klopt is wel aanwezig. In feite hebben we ons zo afgeschermd dat niets ons meer wezenlijk kan raken.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 08:28:12 #174
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29534486
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:48 schreef MaLo het volgende:
Hoi!
Ik ben helemaal nieuw op deze pijler. Erg geïnteresseerd in kaartleggingen, maar er nog nooit wat mee gedaan.

Vraag 1:
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot werk / carriere? (Indien gewenst: geboortedatum 23-07-1979, geboorteplaats Oldenzaal)

Vraag 2:
wat is een goede deck voor een beginner? Ik had al begrepen dat het een set moest zijn met duidelijke afbeeldingen, omdat die voor beginners wat eenvoudiger te duiden zijn?

Alvast bedankt .
Net als Miss_Sly plaats ik ook een kleine reminder .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29534546
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 08:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Net als Miss_Sly plaats ik ook een kleine reminder .
Ik wil er graag een voor je trekken hoor.... ben er alleen niet zo goed in het uitleggen van de kaart.....

De Duivel
Dit is de kaart waar we het minste grip op hebben, aangezien zijn gezicht voor iedereen weer anders is. Het gemeenschappelijke zit in gevoelens van afhankelijkheid, hulpeloosheid en machteloosheid, en het steeds opnieuw weer stranden van onze goede voornemens. Als verleider manifesteert De Duivel zich aan ons in een verlokkende vorm, en deze kaart wijst erop dat we met vuur spelen en verduveld goed moeten oppassen dat we onze vingers niet branden. Op een diep niveau toont deze kaart ons onze donkere schaduwzijde. In ons werk kan de verleiding komen door 'het grote geld' waarbij we van de goedgelovigheid van onze zakenpartner profiteren, maar het kan ook zijn dat we werk moeten doen wat tegen onze principes indruist, en waarbij we bang zijn om te weigeren uit angst ons werk te verliezen. In persoonlijke relaties is deze kaart eveneens een waarschuwing dat de waan van korte duur kan zijn.

Dit is dus de uitleg uit n boekje....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')