Zo had ik het nog niet bekeken... klinkt heel aannemelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:55 schreef Enyalius het volgende:
daar vraag je wat.
volgens mij zul je geen beelden of iets dergelijks in zo'n bol zien. ik heb het vermoeden dat het meer een middel is om je te helpen om in het ledige te focussen en zo de beelden in je gedachten op te roepen. maar ja dat is dus gewoon een manier van leren omgaan met je helderziendheid. maar das mijn theorie er over
Whehehequote:Op zondag 21 augustus 2005 23:16 schreef freija het volgende:
Ik heb wel regelmatig deja-vu's, maar ben er zo aan gewend dat ik het niet als bijzonder ervaar.
Dromen doe ik regelmatig en levendig, maar meestal heb ik wel de indruk dat het over mijzelf gaat (dat me dingen worden uitgelegd). Tijdens hypnotherapie geleerd me hier bewuster van te worden en zonodig vraag ik voor het slapen gaan om iets nogmaals/anders uit te leggen zodat ik het beter begrijp, en dat werkt ook best goed moet ik zeggen.
Met tarot voel ik meestal heel duidelijk iets, maar eigenlijk doe ik het niet zo vaak, heb denk ik niet zoveel vragen en als ik mn gevoel volg kom ik er meestal ook wel uit.
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dergelijke gaves verder ontwikkeld hebben.
Hoe doe je dat en wat brengt het allemaal met zich mee?
(in het kader van mijn vraag 'wil ik het eigenlijk wel?')
Nee, een weg terug is er ook niet, dus dat bedoel ik niet. maar het kan wel een bewuste keuze zijn om bepaalde gaven vérder te ontwikkelen, toch?quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
WheheheAls je een gave hebt, heb je er in zo´n geval dan nog iets in te willen. Als je een roeping hebt dan moet je daar voor je gevoel iets mee. In mijn ogen is dat met gaves van deze aard niet echt te vergelijken met een teken of muziektalent of zo.
Jij ontwikkelt toch ook verder. Ook dat is iets dat al dan niet op je pad komt. Mijn ervaring is dat het leven zelf je zo´n kant al dan niet opstuurt. En idd..... dat is niet altijd even comfortabel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:40 schreef freija het volgende:
[..]
Nee, een weg terug is er ook niet, dus dat bedoel ik niet. maar het kan wel een bewuste keuze zijn om bepaalde gaven vérder te ontwikkelen, toch?
Ik denk dat je niet per definitie kunt stellen dat je alles automatisch verder ontwikkelt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 23:59 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jij ontwikkelt toch ook verder. Ook dat is iets dat al dan niet op je pad komt. Mijn ervaring is dat het leven zelf je zo´n kant al dan niet opstuurt. En idd..... dat is niet altijd even comfortabel.
En dat was precies mijn reden om te beweren dat het geen gave is zoals tekenen of pianospelen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:36 schreef freija het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet per definitie kunt stellen dat je alles automatisch verder ontwikkelt.
Bepaalde gaven hebben aandacht en inzet nodig om verder te kunnen ontwikkelen.
Ik denk dat het een enkele keer wel spontaan kan gebeuren, maar voor de meeste dingen zul je je toch moeten inzetten, vandaar de keuze: ontwikkel ik deze gave bewust, of niet.
Ik kan me bij bepaalde gaven idd ook voorstellen dat het niet erg comfortabel is, vandaar dat ik me afvraag of het verstandig is me bewust ervoor in te zetten deze gave te ontwikkelen...
Ja, zo'n aan/uit knop zou wel een uitkomst zijn he!quote:Op maandag 22 augustus 2005 08:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En dat was precies mijn reden om te beweren dat het geen gave is zoals tekenen of pianospelen.
Als je goed kunt pianospelen maar je krijgt er wel kramp van in je vingers.... nou, dan stop je ermee.
Een onderdrukking van helderziende gaven lijkt vaak juist te zorgen voor het ontstaan van vreemde klachten.
Ik vind het ook niet altijd leuk om dingen van mensen te zien of te weten en dat is me regelmatig gebeurd. Toch doe ik er niets voor om het te ontwikkelen. Wel heb ik een paar keer mijn neus gestoten door er juist niet op te vertrouwen en er niets mee te doen. Tis maar een voorbeeldje hoor.
Ik ken ook mensen die lichamelijk ziek werden en die nadat ze de ruimte hadden gegeven aan hun gave nergens meer last van hadden.
Wat ik wel zou willen ontwikkelen is een manier om de keus te hebben in wanneer ik het wel/niet wil gebruiken. Een aan/uit knop![]()
Laat je alsjeblieft niet pushen. En al helemaal niet door iemand die je eigenlijk intuitief al niet vertrouwd. Vetrouwen is toch wel een eerste vereiste om je door iemand te laten begeleiden op dat gebied. Vetrouw op je intuitie.quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:28 schreef freija het volgende:
[..]
Ja, zo'n aan/uit knop zou wel een uitkomst zijn he!Maar tegenhouden is geen (goede) optie, idd. Ben opgegroeid met veel kritiek, waardoor ik niet helemaal mezelf kon zijn en veel onderdrukte. Het heeft eerst mis moeten gaan voordat ik leerde dat ik wel normaal was en ik het durfde toe te laten en erop te vertrouwen. Nu ben ik eraan gewend, wat komt dat komt en dat is oke. Wat dat betreft is m'n leven in heerlijk rustig vaarwater gekomen en kan ik weer genieten.
Maar nu is er iemand in m'n leven gekomen die me pusht dit actief verder te gaan ontwikkelen en dat brengt veel onrust bij me teweeg. Ik ben bij die persoon niet op m'n gemak, ik vertrouw hem eigenlijk niet helemaal, tegelijkertijd ben ik wel geïnteresseert om wat hij voorstelt verder te onderzoeken. De combinatie maakt me dus een beetje op m'n hoede, vandaar dat ik nu een m'n igen weg zoek en via dit forum meer hoop te weten te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |