abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29854002
Hallo allemaal!

Op een paranormaal-beurs heb ik ook een glazen bol gekocht.
Ik voelde me net zo'n ekster die geïntrigeerd werd door het glimmende object
Tarotkaarten leggen deed ik al wel, maar verstand van een glazen bol... nee.
Toch kon ik'm niet laten staan en sindsdien pronkt hij op m'n 'altaartje'.
Af en toe speur ik eens nieuwsgierig over het web naar informatie over het fenomeen 'bolkijken', maar jammer genoeg kan ik er weinig over vinden.

Wie heeft wel eens iets in een glazen bol gezien (in nuchtere toestand )?
Is het iets dat ik zou kunnen leren en zoja, waar/bij wie?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen!!

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:55:34 #2
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29854464
daar vraag je wat.

volgens mij zul je geen beelden of iets dergelijks in zo'n bol zien. ik heb het vermoeden dat het meer een middel is om je te helpen om in het ledige te focussen en zo de beelden in je gedachten op te roepen. maar ja dat is dus gewoon een manier van leren omgaan met je helderziendheid. maar das mijn theorie er over

een manier om dus je hoofd leeg te maken van overbodige gedachtes en zo de beelden van mogelijke toekomsten oproept. net zoals met een pendel als je teveel gedachtes hebt ga je dat ding zelf beinvloeden en krijg je incorecte antwoorden. en met tarot dat je kaarten trekt met betrekking tot je eigen situatie ipv de ander.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29854650
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:55 schreef Enyalius het volgende:
daar vraag je wat.

volgens mij zul je geen beelden of iets dergelijks in zo'n bol zien. ik heb het vermoeden dat het meer een middel is om je te helpen om in het ledige te focussen en zo de beelden in je gedachten op te roepen. maar ja dat is dus gewoon een manier van leren omgaan met je helderziendheid. maar das mijn theorie er over
Zo had ik het nog niet bekeken... klinkt heel aannemelijk.
Er heeft weleens iemand tegen me gezegd dat ik helderziend zou zijn.
Zelf heb ik daar nog maar weinig van gemerkt.
Ik hou het op hoogsensitiviteit; ik voel gemakkelijk (soms te makkelijk, wat vervelend kan zijn) dingen aan.
Of zou dat iets zijn om verder te ontwikkelen... maar dan vraag ik me tegelijk af: wil ik dat eigenlijk wel... (want wat brengt dat met zich mee??)
  zondag 21 augustus 2005 @ 23:05:45 #4
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29854790
helderziendheid is een veel voorkomende gave. maar het bestaat uit ongeveer 16 sub-gaves die onder dat ene kopje vallen. helderziendheid komt in vormen als deja-vu, dingen 1 minuut zien gebeuren voor het daadwerkelijk gebeurd, visoenen die een hele nacht duren of maar een paar minuten die je beelden uit een mogelijke toekomst tonen, devinaties gebruiken zoals tarot of theeblad bloembladeren lezen en dat soort dingen, of gewoon weten dat iets NU elders gebeurd en dat je opgebeld word en jij al weet wat er gaande is. etc
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_29855044
Ik heb wel regelmatig deja-vu's, maar ben er zo aan gewend dat ik het niet als bijzonder ervaar.
Dromen doe ik regelmatig en levendig, maar meestal heb ik wel de indruk dat het over mijzelf gaat (dat me dingen worden uitgelegd). Tijdens hypnotherapie geleerd me hier bewuster van te worden en zonodig vraag ik voor het slapen gaan om iets nogmaals/anders uit te leggen zodat ik het beter begrijp, en dat werkt ook best goed moet ik zeggen.
Met tarot voel ik meestal heel duidelijk iets, maar eigenlijk doe ik het niet zo vaak, heb denk ik niet zoveel vragen en als ik mn gevoel volg kom ik er meestal ook wel uit.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dergelijke gaves verder ontwikkeld hebben.
Hoe doe je dat en wat brengt het allemaal met zich mee?
(in het kader van mijn vraag 'wil ik het eigenlijk wel?')
pi_29855465
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:16 schreef freija het volgende:
Ik heb wel regelmatig deja-vu's, maar ben er zo aan gewend dat ik het niet als bijzonder ervaar.
Dromen doe ik regelmatig en levendig, maar meestal heb ik wel de indruk dat het over mijzelf gaat (dat me dingen worden uitgelegd). Tijdens hypnotherapie geleerd me hier bewuster van te worden en zonodig vraag ik voor het slapen gaan om iets nogmaals/anders uit te leggen zodat ik het beter begrijp, en dat werkt ook best goed moet ik zeggen.
Met tarot voel ik meestal heel duidelijk iets, maar eigenlijk doe ik het niet zo vaak, heb denk ik niet zoveel vragen en als ik mn gevoel volg kom ik er meestal ook wel uit.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die dergelijke gaves verder ontwikkeld hebben.
Hoe doe je dat en wat brengt het allemaal met zich mee?
(in het kader van mijn vraag 'wil ik het eigenlijk wel?')
Whehehe Als je een gave hebt, heb je er in zo´n geval dan nog iets in te willen. Als je een roeping hebt dan moet je daar voor je gevoel iets mee. In mijn ogen is dat met gaves van deze aard niet echt te vergelijken met een teken of muziektalent of zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29855643
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Whehehe Als je een gave hebt, heb je er in zo´n geval dan nog iets in te willen. Als je een roeping hebt dan moet je daar voor je gevoel iets mee. In mijn ogen is dat met gaves van deze aard niet echt te vergelijken met een teken of muziektalent of zo.
Nee, een weg terug is er ook niet, dus dat bedoel ik niet. maar het kan wel een bewuste keuze zijn om bepaalde gaven vérder te ontwikkelen, toch?
pi_29856125
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:40 schreef freija het volgende:

[..]

Nee, een weg terug is er ook niet, dus dat bedoel ik niet. maar het kan wel een bewuste keuze zijn om bepaalde gaven vérder te ontwikkelen, toch?
Jij ontwikkelt toch ook verder. Ook dat is iets dat al dan niet op je pad komt. Mijn ervaring is dat het leven zelf je zo´n kant al dan niet opstuurt. En idd..... dat is niet altijd even comfortabel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_29856941
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:59 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jij ontwikkelt toch ook verder. Ook dat is iets dat al dan niet op je pad komt. Mijn ervaring is dat het leven zelf je zo´n kant al dan niet opstuurt. En idd..... dat is niet altijd even comfortabel.
Ik denk dat je niet per definitie kunt stellen dat je alles automatisch verder ontwikkelt.
Bepaalde gaven hebben aandacht en inzet nodig om verder te kunnen ontwikkelen.
Ik denk dat het een enkele keer wel spontaan kan gebeuren, maar voor de meeste dingen zul je je toch moeten inzetten, vandaar de keuze: ontwikkel ik deze gave bewust, of niet.
Ik kan me bij bepaalde gaven idd ook voorstellen dat het niet erg comfortabel is, vandaar dat ik me afvraag of het verstandig is me bewust ervoor in te zetten deze gave te ontwikkelen...
pi_29859927
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 00:36 schreef freija het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet per definitie kunt stellen dat je alles automatisch verder ontwikkelt.
Bepaalde gaven hebben aandacht en inzet nodig om verder te kunnen ontwikkelen.
Ik denk dat het een enkele keer wel spontaan kan gebeuren, maar voor de meeste dingen zul je je toch moeten inzetten, vandaar de keuze: ontwikkel ik deze gave bewust, of niet.
Ik kan me bij bepaalde gaven idd ook voorstellen dat het niet erg comfortabel is, vandaar dat ik me afvraag of het verstandig is me bewust ervoor in te zetten deze gave te ontwikkelen...
En dat was precies mijn reden om te beweren dat het geen gave is zoals tekenen of pianospelen.
Als je goed kunt pianospelen maar je krijgt er wel kramp van in je vingers.... nou, dan stop je ermee.

Een onderdrukking van helderziende gaven lijkt vaak juist te zorgen voor het ontstaan van vreemde klachten.
Ik vind het ook niet altijd leuk om dingen van mensen te zien of te weten en dat is me regelmatig gebeurd. Toch doe ik er niets voor om het te ontwikkelen. Wel heb ik een paar keer mijn neus gestoten door er juist niet op te vertrouwen en er niets mee te doen. Tis maar een voorbeeldje hoor.
Ik ken ook mensen die lichamelijk ziek werden en die nadat ze de ruimte hadden gegeven aan hun gave nergens meer last van hadden.

Wat ik wel zou willen ontwikkelen is een manier om de keus te hebben in wanneer ik het wel/niet wil gebruiken. Een aan/uit knop
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:04:33 #11
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29860895
gaves trainen is lastig.

empathy en telepathy daar en tegen zijn makkelijker te trainen aangezien je daar meer controle over hebt. je gaat dan simpelweg vaker gebruiken en dan leer je door ervaring wel hoe of wat. deze gaves kun je dan ook gewoon aan/uit zetten op tijden dat je ze nodig hebt.

gaves zoals empathy/telepathy dat werkt door middel van oppikken van energien die een individu constant uitzend of van energie dat een persoon heeft achter gelaten in een omgeving. deze energien kun je grotendeels buiten houden door een psychish schild. dat schild filtered wat je wel en niet door wilt krijgen. als je met die gaves aan de gang wilt pas je het schild aan zodat die energien tijdelijk wel allemaal mogen doorkomen

helderziendheid/helderwetendheid daar en tegen zijn lastig. niet alleen bestaan ze uit meerdere kleinere gaves, maar in het begin heb je er ook totaal geen controle over. ze gebeuren gewoon van tijd tot tijd. als je voor jezelf gekozen hebt dat je er verder mee wilt kun je het tegen jezelf zeggen en voor het slapen gaan aan je gidsen vragen om je meer inzicht te verschaffen tijdens je dromen. ik kreeg toen een enorme lichtflits te zien voor ik in slaap viel gevolgd door dromen met informatie. in mijn gevoel moest ik gaan mediteren en een bepaalde energie leren oppikken om zo die beelden op te kunnen wekken. toen kwamen ze vaker en vaker, maar nog steeds heb ik ze pas 35-40% onder de knie. het is echt heel moeilijk en gaat vrij traag die ontwikkeling.

veel mensen maken zich altijd druk over de negatieve kanten. mijn vader ook die was bang dat hij dingen zou gaan zien die hij normaal nooit gezien heeft. persoonlijk vind ik dat de minder positieve dingen wel waard als je het vergelijkt met alle andere dingen die je ook krijgt. het is inderdaad niet leuk om familie leden zien te sterven voordat het gebeurd bijvoorbeeld. maar dat zie je niet zo vaak als dat je denkt hoor.

gaves kun je ook uitzetten, maar dat raad ik je niet aan. uitzetten is wat anders dan onderdrukken en ontkennen zoals nokwanda uitlegt. dan krijg je namelijk fysieke klachten, maar als je ze gewoon uitzet is er niks aan de hand. voor het uitzetten moet je wel met je gidsen overweg kunnen aangezien hun degene zijn die het voor je uitzetten. voorbeeld is dat een vrouw erg schrok van geesten en andere beelden die ze zag op het moment dat haar 3e oog geopend was. alhoewel dit geen gave is vroeg ze wel om het oog per direct weer te sluiten. en dat gebeurde. tijdens een reiki inwijding werd haar gevraagd of het oog geopened mocht worden. toen zei ze ja. besef dat je altijd een keus hebt, maar dat het geen speelgoed is dat je even uitzet als het tegen valt.

zelfs de minder positieve dingen in het leven zijn er voor een reden. het nadeel is dat het zoveel moeite en tijd kost om een kleine vooruitgang te krijgen

Daarom kies ik zelf om gewoon met energie te werken. dan zul je merken dat je veel dingen leert en oefent en dat de rest er vrolijk achter aan huppelt. en je krijgt van tijd tot tijd.
pi_29861207
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 08:38 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En dat was precies mijn reden om te beweren dat het geen gave is zoals tekenen of pianospelen.
Als je goed kunt pianospelen maar je krijgt er wel kramp van in je vingers.... nou, dan stop je ermee.

Een onderdrukking van helderziende gaven lijkt vaak juist te zorgen voor het ontstaan van vreemde klachten.
Ik vind het ook niet altijd leuk om dingen van mensen te zien of te weten en dat is me regelmatig gebeurd. Toch doe ik er niets voor om het te ontwikkelen. Wel heb ik een paar keer mijn neus gestoten door er juist niet op te vertrouwen en er niets mee te doen. Tis maar een voorbeeldje hoor.
Ik ken ook mensen die lichamelijk ziek werden en die nadat ze de ruimte hadden gegeven aan hun gave nergens meer last van hadden.

Wat ik wel zou willen ontwikkelen is een manier om de keus te hebben in wanneer ik het wel/niet wil gebruiken. Een aan/uit knop
Ja, zo'n aan/uit knop zou wel een uitkomst zijn he! Maar tegenhouden is geen (goede) optie, idd. Ben opgegroeid met veel kritiek, waardoor ik niet helemaal mezelf kon zijn en veel onderdrukte. Het heeft eerst mis moeten gaan voordat ik leerde dat ik wel normaal was en ik het durfde toe te laten en erop te vertrouwen. Nu ben ik eraan gewend, wat komt dat komt en dat is oke. Wat dat betreft is m'n leven in heerlijk rustig vaarwater gekomen en kan ik weer genieten.

Maar nu is er iemand in m'n leven gekomen die me pusht dit actief verder te gaan ontwikkelen en dat brengt veel onrust bij me teweeg. Ik ben bij die persoon niet op m'n gemak, ik vertrouw hem eigenlijk niet helemaal, tegelijkertijd ben ik wel geïnteresseert om wat hij voorstelt verder te onderzoeken. De combinatie maakt me dus een beetje op m'n hoede, vandaar dat ik nu een m'n igen weg zoek en via dit forum meer hoop te weten te komen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:32:07 #13
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29861271
niet haasten. gewoon lekker op je eigen tempo blijven gaan. iedereen leert op zijn eigen tempo en manier. als iets je nu niet lukt ga je je volgende leven gewoon verder. je kunt het niet eens haasten al zou je het willen. en of je het wilt ontwikkelen of niet is ook jouw keuze. ach er zijn genoeg mensen die anderen spiritueel begeleiden dus je kunt rustig iemand vinden die je verder helpt zodra je er zelf klaar voor bent. jezelf er in verdiepen en de theorie weten is altijd een goed begin

http://www.crystalinks.com/

mischien dat die site wat voor je is. heb ik vroeger gebruikt in den beginne toen ik alles nog zelf moest doen. gewoon veel lezen en experimenteren. kijken wat wel en niet voor je werkt

http://www.crystalinks.com/clairv.html

deze zijn voor helderziendheid. inclusief oefeningen. geen idee of ze daadwerkelijk werken of niet

en uhm...belangrijke les in het algemeen. altijd op je gevoel en intuitie vertrouwen. als iets niet goed aanvoelt get the hell out of there en doe wat wel goed aanvoelt.
pi_29861305
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:28 schreef freija het volgende:

[..]

Ja, zo'n aan/uit knop zou wel een uitkomst zijn he! Maar tegenhouden is geen (goede) optie, idd. Ben opgegroeid met veel kritiek, waardoor ik niet helemaal mezelf kon zijn en veel onderdrukte. Het heeft eerst mis moeten gaan voordat ik leerde dat ik wel normaal was en ik het durfde toe te laten en erop te vertrouwen. Nu ben ik eraan gewend, wat komt dat komt en dat is oke. Wat dat betreft is m'n leven in heerlijk rustig vaarwater gekomen en kan ik weer genieten.

Maar nu is er iemand in m'n leven gekomen die me pusht dit actief verder te gaan ontwikkelen en dat brengt veel onrust bij me teweeg. Ik ben bij die persoon niet op m'n gemak, ik vertrouw hem eigenlijk niet helemaal, tegelijkertijd ben ik wel geïnteresseert om wat hij voorstelt verder te onderzoeken. De combinatie maakt me dus een beetje op m'n hoede, vandaar dat ik nu een m'n igen weg zoek en via dit forum meer hoop te weten te komen.
Laat je alsjeblieft niet pushen. En al helemaal niet door iemand die je eigenlijk intuitief al niet vertrouwd. Vetrouwen is toch wel een eerste vereiste om je door iemand te laten begeleiden op dat gebied. Vetrouw op je intuitie.
Ontwikkeling zal op z´n tijd komen. Bewaar de rust in jezelf.
Als die persoon dan al een invloed heeft en het een en ander triggert, laat dat dan vanuit jou komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_29861509
Vertrouwen is sowieso niet m'n sterkste kant en ik ben dan geneigd om het daaraan te wijten i.p.v. mijn intuïtie te volgen. Tsja, patronen he.
Maar tot dusver heb ik bij hem wel de boot afgehouden. Alleen voel ik me nu wat rustiger, omdat, gaande dit gesprek, bij mij de twijfel 'ligt dit aan mij of aan hem' weggevallen is.
Ben ook erg druk geweest lately, ik merk dat ik daardoor al snel weer voornamelijk in m'n hoofd (ratio) vertoef. Goed om dingen weer even op de plaats te zetten waar ze horen Heb nu vakantie trek nu even aan de rem. Tai Chi helpt me daar ook goed bij
pi_29864572
freija, het is heel goed dat je nie verder gaat met iemand als je je niet op je gemak voelt bij de persoon.

Je eigen weg volgen.. dat is goed.
Je eigen tempo aanhouden hoort daarbij.

Ikzelf volg gewoon mijn interesse en gevoel.
Als je ergens aan toebent komt het vanzelf naar jóuw toe.
Of in de vorm van een bol die je opeens trekt, of in de vorm van sprongen in je ontwikkeling...soms in de vorm van een 9prettig) contact waar je spontaan inrolt en die je een stap verder helpt. Vaak is die persoon na de sprong net zo plits weer verdwenen als dat je tegen hem/haar aanliep.
Voor alles is een plaats en een tijd, ikzelf laat mij leiden op dit gebied ipv dat ik zelf de leiding neem.

De glazen bol... in mijn beleving werkt hij zo ongeveer als Enyalius in één van zijn 1ste posts beschreef.
De bol fungeert als medium om hetgeen je toch al zou kunnen zien op een makkelijker manier visueel te maken.

Succes !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')