TVPquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:56 schreef Dizer het volgende:
TVP
Hier heb ik nog wel het een en andere te bespreken, maar ik heb een deadline over 2 uur
kun je instellenquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:00 schreef PDOA het volgende:
Ja, tv kijken op breedbeeld is hier echt een crime. Het verneukt alle verhoudingen.
Hoe kom je er ebij dat een 4:3 formaat handiger zou zijn?quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:53 schreef pberends het volgende:
Rare is dat als je nu naar je blikveld van je ogen kijkt, dat een 4:3 formaat veel handiger is dan een 16:9 formaat. Aangezien de 2 ogen naast elkaar staan is het inderdaad handiger dat het beeld horizontaal gezien wat breder is dan verticaal, maar bij 4:3 is het horizontale beeld al breder dan het verticale, dus dat was weer zo'n onzinnig argument om 16:9 in te voeren.
Zoals mijn opa. die kijkt echt alles breedbeeld! Ook al ziet het er niet uit!quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:03 schreef Tijn het volgende:
Ik heb niet zo'n "het moet beeldvullend zijn wat ik zie anders ga ik dood"-tic zoals veel mensen hebben
Ik ook en ik irriteer me best wel eraan, maar ik blijf niet dat verdomde beeld instellen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zoals mijn opa. die kijkt echt alles breedbeeld! Ook al ziet het er niet uit!
Wat kan mij "de meeste mensen" nou schelen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef pberends het volgende:
Meeste mensen kijken toch voor 80 procent ofzo tv en maar voor 20 procent films (al dan niet op tv).
Nogmaals, waarom is dat handiger?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef pberends het volgende:
4:3 is veel handiger.
Films zijn van oudsher al breedbeeld, om de simpele reden dat er dan meer beeld op het scherm past zonder dat een bioscoop belachelijk hoog hoeft te zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef pberends het volgende:
Dat het nut voor films heeft kan ik begrijpen, maar waarom zouden gewone tv-programma's dan ook opeens in breedbeeld moeten. Totale nonsens toch. Overigens snap ik totaal niet waarom films in 16:9 worden opgenomen, 4:3 is veel handiger.
Breedbeeld voor films is juist uitgevonden om te concurreren met de toen opkomende tv!quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef pberends het volgende:
Overigens snap ik totaal niet waarom films in 16:9 worden opgenomen, 4:3 is veel handiger.
Wij niet hoor, pb, wij kijken het Journaal, CSI (alle varianten) en Cold Case op TV en dat is het zo'n beetje wel, voor de rest zijn het DVD's of series op DVD.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef pberends het volgende:
Meeste mensen kijken toch voor 80 procent ofzo tv en maar voor 20 procent films (al dan niet op tv).
Dat het kut uitziet ligt niet aan de TV.quote:Op donderdag 14 juli 2005 16:39 schreef Gallorini het volgende:
Breedbeeld is gewoon kut. Ziet er niet uit gewoon. Geef mij maar grootbeeld.
Mijn breedbeeld tv stelt zich althans automatisch in, daar hoef ik niets voor te doen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:11 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik ook en ik irriteer me best wel eraan, maar ik blijf niet dat verdomde beeld instellen.![]()
Dat gebeurt regelmatig. Dat een 2.35:1 of 1.85:1 film op DVD wordt gereleased in 1.77:1. (of vaker nog 1.66:1) Of als een film op TV wordt uitgezonden in 1.33:1 (4:3). (converteren gebeurt ook: anamorphic release, maar dat wil je niet hebben want dan wordt het beeld uitgerekt)quote:Op donderdag 14 juli 2005 22:11 schreef 3st het volgende:
oke maar als ze zo'n film op dvd zetten kan dat beeld dan niet geconverteerd worden ofzo! De techniek staat tegenwoordig toch voor niks! Zit je naar star wars te kijken heb je nog meer zwarte balk dan beeld
raar blikveld heb jij, ik kan namelijk bijna tot 90 graden links en rechts van me dingen observeren, terwijl ik toch echt mn ogen moet bewegen, wil ik kunnen zien wat er aan het plafond hangt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:53 schreef pberends het volgende:
Rare is dat als je nu naar je blikveld van je ogen kijkt, dat een 4:3 formaat veel handiger is dan een 16:9 formaat. Aangezien de 2 ogen naast elkaar staan is het inderdaad handiger dat het beeld horizontaal gezien wat breder is dan verticaal, maar bij 4:3 is het horizontale beeld al breder dan het verticale, dus dat was weer zo'n onzinnig argument om 16:9 in te voeren.
Geen enkel probleem, is steeds leesbaar.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:06 schreef pberends het volgende:
Das grandioos inderdaad, ondertiteling onder de 16:9 resolutie.
Beide ogen vormen samen een beeld, dus gaat het om het beeld dat door beide gevormd wordt en niet de plaatsing tov elkaar.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:53 schreef pberends het volgende:
Heb je een wel een breedbeeld-tv dan ?quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:31 schreef 3st het volgende:
misschien beetje noob antwoord: als ik een dvd op breedbeeld kijk dan heb ik boven en onder in zwarte balken! Je wou me toch niet vertellen dat dat de bedoeling is want dat kijkt voor geen meter! Je kunt dan wel de boel instellen met als gevolg dat de ondertiteling uit beeld gaat... Vertel eens wat hier de achterliggend gedachte van is
Welke gasten waren er, zodat ik weet om welke afl. het gaat??quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:25 schreef CloudStrife het volgende:
Wel grappig:
Gisteren met Conan O Brien.
Sinds kort zenden zij in HD-TV uit, en 16:9. Lieten ze voor de grap zien hoeveel extra beeld ze nu kwijt kunnen. Lieten ze ook normaal zien, 4:3. Links en rechts zag je dus zwarte ruimtes. Daarna lieten ze dat opvullen met allemaal rare beelden, waaronder schoonspringers. Hilarisch.
Hoezo extra beeldquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:25 schreef CloudStrife het volgende:
Wel grappig:
Gisteren met Conan O Brien.
Sinds kort zenden zij in HD-TV uit, en 16:9. Lieten ze voor de grap zien hoeveel extra beeld ze nu kwijt kunnen. Lieten ze ook normaal zien, 4:3. Links en rechts zag je dus zwarte ruimtes. Daarna lieten ze dat opvullen met allemaal rare beelden, waaronder schoonspringers. Hilarisch.
Hoezo Europa loopt achter... net of in de VS de tv's wel in 1:85 zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef Dizer het volgende:
Breedbeeld is niet de toekomst. Gezien het feit dat films niet opgenomen worden in breedbeeld maar in 1.85:1 of 2.35:1 terwijl breedbeeld in 1.77:1 (16:9) is. Dit betekent onder andere dat Breedbeeld meer een investering is naar de toekomst. Want later zullen de televisies toch breder worden en minder hoog. Daarnaast is het ook zo dat filmmakers (lees Hollywood en andere grote instanties) niet in breedbeeld willen opnemen vanwege het feit dat er meer past op een film en er beter geëdit kan worden. Nou vraag je je natuurlijk wel af waarom er dan niet gelijk in Europa TV’s van 1.85:1 of 2.35:1 gemaakt worden, daar zijn er mogelijk twee antwoorden op:
Europa loopt achter…
Ooit gehoord van een monopolyspel?
Over het algemeen, laten maar Japan er niet bij betrekken.. moet ik gaan janken danquote:Op zondag 17 juli 2005 20:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoezo Europa loopt achter... net of in de VS de tv's wel in 1:85 zijn.
Waarom zou een filmregisseur zijn werk moeten aanpassen aan een standaard die voor televisies geldt?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:23 schreef pberends het volgende:
Het zijn gewoon achterlijke gekken die regisseurs. Ze moeten zich maar aanpassen aan 4:3 formaat, breed genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |