abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40505596
Voor mij is dit http://www.users.bigpond.com/rdoolan/nessie2.html nog steeds de meest logische theorie (zeker gezien die foto in TT)
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:59:00 #127
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40515883
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:37 schreef Noodly het volgende:
Voor mij is dit http://www.users.bigpond.com/rdoolan/nessie2.html nog steeds de meest logische theorie (zeker gezien die foto in TT)
Kijk en zo ontstaat er nu verwarring. Beetje jammer dat iedere mongool zonder de juiste informatie, zomaar het internet kan vervuilen door een website te plaatsen met onjuiste "feiten".

Het verhaal dat er een olifant door Ness zwom is al zeer oud. Dit zelfde verhaal komt ook op discovery voor, maar de 'legende' is toch totaal niet ontstaan door een foto.
De foto's kwamen later dan het verhaal.

Tevens klopt het wel, ik heb meerdere foto's gezien van die zwemmende olifant in loch ness, maar iemand heeft die foto genomen op zo'n manier om het te laten lijken dat het Nessie was. Dus de website die je geeft, leeft eigenlijk een beetje in een omgekeerde wereld!
Jammer!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:02:44 #128
154998 Manju
Home Is Where Your Heart Is
pi_40515996
Nessie bestaat niet. Er zijn geen redelijke antwoorden voor hoe dat beest daar zou leven, en waarvan (zo'n groot beest heeft ook grote honger), hoe hij daar gekomen is en hoe hij de tand des tijds heeft overleefd. Een leuke mythe die uit de hand gelopen is door vele aandachttrekkers die zogenaamd de mythe tot leven wilde brengen.
Pay Attention To Me, I Don't Talk For My Health
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:07:26 #129
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_40516109
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_40540671
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 14:39 schreef ThomasBerge het volgende:
Vooral Lake Champlain in de Verenigde Staten is vrij bekend, omdat daar ook eens een soortgelijke beroemde foto van een meermonster is genomen die vrijwel indentiek is qua uiterlijk aan Nessie

Dat is een zwemmende olifant, klinkt stom maar het is zo

Btw, waarom kijken we niet gezellig met z'n allen of we het beestje kunnen ontdekken?
pi_40547740
Heb afgelopen jaar met engels samen met iemand anders een presentatie over het monster van Loch Ness gehouden. Het blijft toch wel een interessant onderwerp, ookal denk ik eigenlijk dat Nessie niet bestaat.
pi_41195245
Jaaaren geleden waren er beelden op het rtl nieuws te zien van een zwemmend, vreemd beest. Het leek een beetje op en paard maar het was absoluut geen paard. Ze dachten toen ook dat het Nessie was.
pi_41196866
Dit is hem, ik weet het zeker:

KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_41197572
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:51 schreef Badabingea het volgende:

[afbeelding]
whaha Godnessiezilla
pi_41202047
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:51 schreef Badabingea het volgende:

[afbeelding]
Da's je moeder joh.
  zondag 27 augustus 2006 @ 09:37:58 #136
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_41216634
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 27 augustus 2006 @ 09:40:03 #137
22457 Patch
pi_41216648
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:48 schreef Urquhart het volgende:
Ik kwam pas dit filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=lF4QGqYtHG8

Maar gezien de overdreven reacties van de omstanders lijkt het naar mijn inzien in scene gezet.
Dat is dus uit http://www.imdb.com/title/tt0374639/
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 27 augustus 2006 @ 09:40:31 #138
22457 Patch
pi_41216652
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik vind de video die regelmatig op discovery te zien is een stuk geloofwaardiger.

Waar je een boot op zoek ziet gaan met een onderwater camera naar nessie, en zich een reusachtige vin richting de camera werkt.
Ook lijk je nog een glimps te zien van een kleintje nessie.
linkje?
pi_41628996
Nessie is een legende
pi_41636106
Nessie lives..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_41667856
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:59 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kijk en zo ontstaat er nu verwarring. Beetje jammer dat iedere mongool zonder de juiste informatie, zomaar het internet kan vervuilen door een website te plaatsen met onjuiste "feiten".

Het verhaal dat er een olifant door Ness zwom is al zeer oud. Dit zelfde verhaal komt ook op discovery voor, maar de 'legende' is toch totaal niet ontstaan door een foto.
De foto's kwamen later dan het verhaal.

Tevens klopt het wel, ik heb meerdere foto's gezien van die zwemmende olifant in loch ness, maar iemand heeft die foto genomen op zo'n manier om het te laten lijken dat het Nessie was. Dus de website die je geeft, leeft eigenlijk een beetje in een omgekeerde wereld!
Jammer!
Ik had anders een paar maanden terug een stukkie op Belgische TV gezien, waar ze iemand interviewden van het circus wat toendertijd daar in de buurt gestaan heeft, en die verklaarde ook dat ze goed hun olifant hebbben kunnen interviewen. Dan heb je het toch al redelijk uit de eerste hand, dacht ik zo.

Dat de legende daarvoor al bestond, klopt dan wel, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de legende klopt.
pi_41673852
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:32 schreef livEliveD het volgende:
In de mooie schotse hooglanden ligt een meer genaamd Loch Ness:
[afbeelding]

Een mooi gebied voor degene die van kastelen en mooie natuur houdt maar ook voor de die-hard Truther. Er zijn namelijk meerdere mensen die beweren dat er een monster rondzwemt in dit meer, genaamd Nessie. Deze uit de kluiten gegroeide walvis zou iets weg hebben van een dino, specifieker een Plesiosaurus. De volgende fake (!) foto geeft een impressie van het beest:

[afbeelding]

Wat denken jullie? Bestaat het beest wel of niet? Is het een truc om het toerisme in het gebied te stimuleren? Liegen/vergissen al deze getuigen zich? Weten jullie goed info? Hebben jullie meer foto's?

Twee goede links kun je hier en hier vinden. De laatste heeft het over een expeditie van 12 man die mogelijk Nessie met behulp van sonar hebben gespot.

Please press the issue [afbeelding]
Ik geloof er niks van, ik geloof eerder in Area 51, dan in dit.

Logisch geredeneerd, de eerste waarnemingen zijn er al van het begin van de vorige eeuw. Dat beest moest allang dood zijn. Hoe kan zo'n beest zich überhaupt voeden in zo'n klein meer, met kleine planten!?

Er is maar een, daarom kan het zich niet voortplanten.

En als het een prehistories dier is, overgebleven met het meer van Loch Ness als habitat, dan moet hij al miljoenen jaren leven!?

Die tweede foto is trouwens nep.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  zondag 10 september 2006 @ 14:11:10 #143
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41673988
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:06 schreef poldergeist het volgende:
Logisch geredeneerd, de eerste waarnemingen zijn er al van het begin van de vorige eeuw. Dat beest moest allang dood zijn. Hoe kan zo'n beest zich überhaupt voeden in zo'n klein meer, met kleine planten!?
Ja das de grote vraag.
quote:
Er is maar een, daarom kan het zich niet voortplanten.
Dat weten we niet echt
quote:
En als het een prehistories dier is, overgebleven met het meer van Loch Ness als habitat, dan moet hij al miljoenen jaren leven!?
Krokodillen overleven toch ook al miljoenen jaren
quote:
Die tweede foto is trouwens nep.
Staat ook in de OP
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_41674714
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:11 schreef livEliveD het volgende:

Krokodillen overleven toch ook al miljoenen jaren
Maar wel in een gigantisch groot habitat (de wereld) en met een aardig groot aantal, waardoor lokale rampen geen uitsterven veroorzaakt.

Het lage aantal sightings suggereert dat er een relatief kleine populatie in Loch Ness zou leven. Bij een populatie van 10 of meer zou ik meer "bewijs" verwachten. Er zal er maar een onvruchtbaar zijn, daar gaat je voorzichtig opgebouwde familie
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_41675652
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar wel in een gigantisch groot habitat (de wereld) en met een aardig groot aantal, waardoor lokale rampen geen uitsterven veroorzaakt.

Het lage aantal sightings suggereert dat er een relatief kleine populatie in Loch Ness zou leven. Bij een populatie van 10 of meer zou ik meer "bewijs" verwachten. Er zal er maar een onvruchtbaar zijn, daar gaat je voorzichtig opgebouwde familie
Om er nog maar over te zwijgen dat een dergelijk kleine populatie een te kleine genenpoel heeft.
pi_41699791
broodje nessie verhaal
0023
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 22:36:39 #147
8781 crew  Frutsel
pi_49982075
Scientist Boasts New, Quality Footage of Loch Ness Monster (FOX news)
EDINBURGH, Scotland — She's as much an emblem — and a tourist draw — as tartan, bagpipes and shortbread.

And now Nessie's back.

An amateur scientist has captured what Loch Ness Monster watchers say is among the finest footage ever taken of the elusive mythical creature reputed to swim beneath the waters of Scotland's most mysterious lake.

"I couldn't believe my eyes when I saw this jet-black thing, about 45 feet long, moving fairly fast in the water," said Gordon Holmes, the 55-year-old a lab technician from Shipley, Yorkshire, who took the video Saturday.

He said it moved at about 6 mph and kept a fairly straight course.

"My initial thought is it could be a very big eel, they have serpent-like features and they may explain all the sightings in Loch Ness over the years."

Loch Ness is surrounded by myth and mystery, as it is the largest and deepest inland expanse of water in Britain. About 750 feet to the bottom, it's even deeper than the North Sea.

Nessie watcher and marine biologist Adrian Shine of the Loch Ness 2000 center in Drumnadrochit, on the shores of the lake, viewed the video and hopes to properly analyze it in the coming months.

"I see myself as a skeptical interpreter of what happens in the loch, but I do keep an open mind about these things and there is no doubt this is some of the best footage I have seen," Shine said.

He said the video is particularly useful because Holmes panned back to get the background shore into the shot. That means it was less likely to be a fake and provided geographical bearings allowing one to calculate how big the creature was and how fast it was traveling.

While many sightings can be attributed to a drop of the local whisky, legends of Scottish monsters date back to one of the founders of the Christian church in Scotland, St. Columba, who wrote of them in about 565 A.D.

More recently, there have been more than 4,000 purported Nessie sightings since she was first caught on camera by a surgeon on vacation in the 1930s.

Since then, the faithful have speculated whether it is a completely unknown species, a sturgeon -- even though they have not been native to Scotland's waters for many years -- or even a last surviving dinosaur.

Shine doubts that last explanation.

"There are a number of possible explanations to the sightings in the loch. It could be some biological creature, it could just be the waves of the loch or it could some psychological phenomenon in as much as we see what we want to see," he said.

But Nessie isn't just an icon of the paranormal -- she's also an emblem of Scottish tourism. She has been the muse for cuddly toys and immortalized on T-shirts and posters showing her classic three-humped image.

The Scottish media is skeptical of Nessie stories but Holmes' footage is of such good quality that even the normally reticent BBC Scotland aired the video on its main news program on Tuesday.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,276793,00.html
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:10:06 #148
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49983819
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:10 schreef Spellmeista het volgende:
ohlala ook op nu.nl:
http://www.nu.nl/news/109(...)_camera_gesnapt.html
Oeioeioeioei . Hopelijk is het filmpje snel online te bewonderen .
pi_49984652
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:19 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Oeioeioeioei . Hopelijk is het filmpje snel online te bewonderen .
Inderdaad..
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')