Voor zover ik weet is dit nog niet aangetoond idd. Voor die verklaring moet je aflevering 5 bekijken. Maar krijg ik nog antwoord op mijn discussiepunt?quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:08 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En hoe kwamen die zogenaamde eencellige dieren tot leven? Iets wat niet leeft kan toch niet levend worden?
En over leven op andere planeten heb ik nooit iets gehoord, alleen maar theorieen dat het misschien zo is.
Sorry ik moet weg kom er op terug, ik vind je antwoord in ieder geval eerlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:11 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dit nog niet aangetoond idd. Voor die verklaring moet je aflevering 5 bekijken. Maar krijg ik nog antwoord op mijn discussiepunt?
Kan het niet laten me te mengen in de discussie van met name deze geloofsbeleidenaar die zich voordoet als de man met de antwoorden die dit zonder voldoende wetenschappelijke onderbouwing doet.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar terug naar het onderwerp.
Ik heb een vraag naar iedereen die niet in God gelooft.
Hoe is leven onstaan op deze aarde?
Uitgaande dat iets wat niet leeft niet levend kan worden.
Wie heeft daarop een bevredigend antwoord?
quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:39 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik herhaal waarop ik maar steeds geen antwoord krijg:
Hoe kon het eerste leven onstaan en waar bestond dat uit!!!!!
Wie kan mij verklaren dat dode stof op een afgekoelde planeet spontaan levend is geworden.
Als je in een theorie gelooft ( er wordt aangenomen dat...) dan zou je toch minstens het antwoord weten net zoals ik ook een antwoord heb geformuleerd.
quote:Verder zou ik willen vragen, wat versta je onder leven?
Is leven de mogelijkheid tot reproductie?
Is leven alle dingen die groeien?
Alle objecten die onderhevig zijn aan verandering.
Is leven alles wat zich bewust is van zijn bestaan?
Is leven organisch materiaal?
etc etc etc
Belangrijk om te weten om een goed antwoord op je vraag te geven.
Hoe kun je nou antwoord geven op een vraag als de definitie van de vraag niet helder is. Overigens zou je nog terug komen op mijn vraag.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik heb iets gevraagd Erwin, je moet niet met wedervragen komen.
Eerst antwoord geven graag.
Nou goed dan. Zonder nou jouw exacte definitie van leven te kennen probeer ik het dan toch maar een beetje uit te leggen. Leven op het meest microscopische niveau bestaat uit cellen die zich voortplanten. Bacterien bijvoorbeeld. Bacterien staan er zoals je weet om bekend continu te muteren (evolueren). Dit blijkt bijvoorbeeld uit bacterien die resistent worden voor bepaalde medicijnen, wanneer ze hiermee in aanraking komen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat is er nou moeilijk aan wat levend is en wat dood is?
Waarom deze omtrekkende beweging?
De evolutie gaat toch uit van een begin?
Wat was dat begin?
Nee.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:44 schreef lionsguy18 het volgende:
De evolutie gaat toch uit van een begin?
Nee er bestonden geen zichzelf reproducerende molekulen. In de 1e instantie (omstreeks de vorming van de aarde) bestonden er waarschijnlijk slechts simpele atomaire molekulen. Deze atomen staan opgesomd in het periodiek systeem der elementen, en ik meen dat er ook bij staat welke atomen wel en niet in de natuur zijn aangetroffen, en welke in labratoria zijn ontwikkeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Dus er bestonden moleculen die zichzelf konden reproduceren.
Dus levende wezens.
Wie heeft die levende wezens geschapen?
En waren ze niet gebonden aan de eeuwig durende NATUURWETTEN?
Dus dat is het enige wat je er op te zeggen hebt?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:24 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik ben verbaasd dat mensen die een verstand hebben meegekregen dit soort onwaarschijnlijkheden tot steun in hun leven gaan beschouwen, terwijl wetenschappelijk is aangetoond dat het niet kan.
Het is dus toch een geloof wat mensen tot dit soort waanbeelden brengt.
steun ? welke steun ? misschien is het beter dat je je eigen drijfveren voor je geloof niet op anderen projecteertquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:24 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik ben verbaasd dat mensen die een verstand hebben meegekregen dit soort onwaarschijnlijkheden tot steun in hun leven gaan beschouwen
bron ?quote:terwijl wetenschappelijk is aangetoond dat het niet kan.
Ik vind van niet. Pol Pot, Stalin, Hitler en Mao handelden vanuit allerlei motieven, allemaal even verwerpelijk, maar het niet-geloven was niet hun drijfveer. Dit in tegenstelling tot allerlei groepen die vandaag de dag opereren. Die doen dat allemaal uit naam van hun geloof. Je praat dan over zaken als de Jihad, maar net zo goed over knokpartijen in Noord-Ierland, waar protestanten katholieken niet fatsoenlijk naast elkaar kunnen leven. En waarom eigenlijk? De ene groep eet met kerst een stukje brood en drinkt wat wijn, de ander niet.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:40 schreef lionsguy18 het volgende:
Het geloof brengt geen ellende in de wereld, maar de mensen. Als dat je enige argument is om athheist te blijven dan begrijp ik niet hoe je aankijkt tegen Pol Pot, Stalin, Hitler, Mao om maar eens een paar voorbeelden te noemen. Die waren allen toch echt niet religieus geinspireerd.
Dus je gebruikt een verkeerd argument.
Dus jij neemt Bansheeboy serieus? Ik allang niet meer. Bansheeboy is een troll die hier op Fok veel te veel bewegingsruimte krijgt. Verder gewoon negeren. Hoe Bansheeboy mij kwalificeert, zal me een rotzorg zijn. Ik ben trouwens niet anti-geloof, dus ook niet anti-islam. Ik ben wel anti-fundamentalisme. En ik stel wel dat er een moment komt dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. Ik doel op aanslagen door moslimfundamentalisten. We kunnen dat niet eindeloos blijven tolereren, en we kunnen niet tot in den treure blijven zeggen dat 95% van de moslims gewoon normaal is.quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:42 schreef Akkersloot het volgende:
Ik hoop voor je dat je dan ook niet direkt anti-islam bent. Want dan ben je volgens Bansheeboy extreem rechts (een paar jaartjes terug was het het nog "anti-islam = fascisme")
quote:Bidden helpt niet bij hartoperatie
Nu.nl, 15 juli 2005 07:50
LONDEN - Gebeden voor mensen die een hartoperatie moeten ondergaan, verhogen hun kansen op genezing niet en maken evenmin de kans op overlijden kleiner. Het Britse medische tijdschrift The Lancet publiceert zaterdag een ongebruikelijk onderzoek waarmee de gebrekkige invloed van gebeden wetenschappelijk is vastgesteld.
Amerikaanse artsen van het Duke Universitair Medisch Centrum in North Carolina onderzochten 748 patiënten die op het punt stonden onder plaatselijke verdoving een slagaderlijke hartoperatie met een catheter te ondergaan.
De groep patiënten werd verdeeld in mensen voor wie op afstand gebeden gezegd werden door christenen, moslims, joden, boeddhisten en andere gelovigen en patiënten voor wie niemand zich tot hogere machten richtte. Bovendien kreeg de helft van elke groep begeleiding aan het bed met muziek, ademhalingstechnieken en het gebruik van het voorstellingsvermogen.
Hartaanval
Na zes maanden bleek dat er geen wezenlijk verschil was tussen de patiënten voor wie was gebeden en de andere zieken. Een vergelijkbaar aantal mensen was overleden, had een hartaanval gehad of moest opnieuw worden opgenomen in het ziekenhuis.
De mensen die begeleiding aan het bed hadden gehad, bleken daarvan echter wel baat te hebben. Ze waren minder gespannen en bezorgd voorafgaand aan de operatie en het aantal overlijdens in die groep was na een half jaar iets lager dan in de groep patiënten die het zonder de technieken had moeten doen.
misschien waren de zieken waarvoor gebeden werd zelf niet gelovigquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:41 schreef Doffy het volgende:
Of God bestaat of niet, kunnen we nog steeds niet met zekerheid zeggen. Maar dat hij zich weinig aantrekt van gebeden, wél:
[..]
Ik kan tot op zekere hoogte nog wel met je meegaan. Natuurlijk: er zijn vooralsnog geen overtuigende bewijzen over hoe het leven precies is ontstaan. Er wordt veel onderzoek naar gedaan en we komen stukje bij beetje meer te weten.quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:39 schreef lionsguy18 het volgende:
.... waar de religie verweten wordt zich niet op wetenschap te baseren en ik diverse posts heb geplaatst waaruiot blijkt dat ik het juist wel vanuit die kant wil benaderen, vind ik het erg vreemd dat jij een schepper ontkent. - Leven kan helemaal niet zomaar ontstaan, want als dat zo was dan zou het nog iedere dag gebeuren en dat is niet het geval.
Ik herhaal waarop ik maar steeds geen antwoord krijg:
Hoe kon het eerste leven onstaan en waar bestond dat uit!!!!!
Wie kan mij verklaren dat dode stof op een afgekoelde planeet spontaan levend is geworden.
Als je in een theorie gelooft ( er wordt aangenomen dat...) dan zou je toch minstens het antwoord weten net zoals ik ook een antwoord heb geformuleerd.
heb je daar een bron bij ?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:47 schreef FuifDuif het volgende:
Grappig, Doffy, dat onderzoek. Andere gebedsonderzoekingen laten wel degelijk zien dat het een significant verschil maakt.
Ach het is nu.nl maar. Maar als de bron daarvan werkelijk The Lancet is, dan mag jij toch wel met hele goeie tegenbronnen aankomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:47 schreef FuifDuif het volgende:
Grappig, Doffy, dat onderzoek. Andere gebedsonderzoekingen laten wel degelijk zien dat het een significant verschil maakt.
Aaaaahquote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:53 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ach het is nu.nl maar. Maar als de bron daarvan werkelijk The Lancet is, dan mag jij toch wel met hele goeie tegenbronnen aankomen.
Ik ken die studie niet, dus ik kan er ook niet over oordelen, wel?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:57 schreef FuifDuif het volgende:
Aaaaah! De NDE-studie van Van Lommel waarbij hij concludeert dat een NDE echt moet zijn en niet kan worden verklaard door medischie/fysiologische mechanismen is ook gepubliceerd in The Lancet... maar dat is dan zeker een foutje van The Lancet geweest
?
Zie hier het perfecte voorbeeld van hoe ook de 'rationelen' zich beroepen op selectieve bewijsvoering.
Leg 's uit dan die wet?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar er is een absolute, onweerlegbare, onaantastbare, onveranderlijke WET, die een sprong van de ene soort naar de andere soort verbiedt!
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 09:41 schreef Doffy het volgende:
Of God bestaat of niet, kunnen we nog steeds niet met zekerheid zeggen. Maar dat hij zich weinig aantrekt van gebeden, wél:
[..]
nee hoor, want in de bijbel staat iets anders.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:50 schreef Bensel het volgende:
De redebn waarom leven nu niet gemakkelijk onstaat (biogenese) is omdat voor de noodzakelijke macromoleculen nu een hele boel enzymen die het afbreken zijn.. daarom kun je DNA ook niet isoleren op een tafelblad.. zodra puur DNA op het tafelblad komt, is het al zo goed als afgebroken door alle DNAses die rond ons zweven/liggen. Ook de huidige reactive zuurstof atmosfeer is niet geschikt voor langdurig goedhouden van macromoleculen.. 3 miljard jaar geleden was er een heel andere samestelling van de atmosfeer, (veel methaan en stikstof en CO2, weinig zuurstof) Waarin grotere moleculen heel lang konden blijven bestaan. Hierdoor vond ophopeing plaats == grotere kans op onderlinge reacties == grotere kans op leven
En zelfs als het leven niet op aarde kon ontstaan, het universum is zo onnoemelijk groot dat de kans dat elders ideale omstandigheden voor het onstaan van leven waren, bijna 1 is. En aangezien organisch materiaal extreme koudte en vacuum kan 'overleven', kan het ook zijn dat het leven op onze aarde van elders in het universum afstamt.quote:At the end of one week of continuous operation, Miller and Urey observed that as much as 10-15% of the carbon within the system was now in the form of organic compounds. Two percent of the carbon had formed amino acids, including 13 of the 21 that are used to make proteins in living cells, with glycine as the most abundant.
The molecules produced were relatively simple organic molecules, far from a complete living biochemical system, but the experiment established that natural processes could produce the building blocks of life without requiring life to synthesize them in the first place.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 14:56 schreef -erwin- het volgende:
[..]
nee hoor, want in de bijbel staat iets anders.![]()
En door wie is dan de aarde ontstaan, het heelal, zonnestelsels?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:09 schreef DionysuZ het volgende:
lionsguy18, je stelt eerder in dit topic dat leven niet spontaan kan ontstaan. In de vorige eeuw zijn heel veel experimenten uitgevoerd om de hypothese dat organisch materiaal uit anorganisch materiaal kan ontstaan te testen. Bijvoorbeeld het Urey-Miller experiment, waaruit bleek dat in de omstandigheden zoals op de vroege aarde organisch materiaal vrij simpel gevormd kon zijn zonder invloeden van buitenaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Miller-Urey_experiment
[..]
En zelfs als het leven niet op aarde kon ontstaan, het universum is zo onnoemelijk groot dat de kans dat elders ideale omstandigheden voor het onstaan van leven waren, bijna 1 is. En aangezien organisch materiaal extreme koudte en vacuum kan 'overleven', kan het ook zijn dat het leven op onze aarde van elders in het universum afstamt.
Conclusie: voor het ontstaan van leven op aarde is geen almachtige entiteit, god, nodig.
Waarom zou je nou voordat een bepaald onderdeel van een discussie is afgerond, ineens stoppen, en overstappen naar een ander probleem. Is dat omdat je geen redelijk weerwoord hebt, of kun je gewoon niet discussieren.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:20 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En door wie is dan de aarde ontstaan, het heelal, zonnestelsels?
Heeft niemand iets doen ontstaan?
Hoe verklaar je dat dan?
Nou nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:22 schreef -erwin- het volgende:
[..]
Waarom zou je nou voordat een bepaald onderdeel van een discussie is afgerond, ineens stoppen, en overstappen naar een ander probleem. Is dat omdat je geen redelijk weerwoord hebt, of kun je gewoon niet discussieren.
Hoe het zonnestelsel en de aarde zijn ontstaan is ook vrij simpel. We kunnen het dagelijks zien gebeuren door met sterke telescopen het universum in te kijken. Je hebt zogenaamde 'nevels', vol met waterstofgas. Als deze nevel verstoord raakt begint hij samen te trekken door de zwaartekracht. Deze verstoring kan het ontploffen van een nabije ster zijn bijvoorbeeld (zo is ons zonnestelsel begonnen, getuige de vele zware elementen). Door de hoge druk ontstaat er een protoster. Eromheen noemt men een accretieschijf, hieruit zijn de planeten ontstaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:20 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
En door wie is dan de aarde ontstaan, het heelal, zonnestelsels?
Heeft niemand iets doen ontstaan?
Hoe verklaar je dat dan?
In plaats van een technische discussie over bepaalde onderwerpen zoals de oerknal, evolutie theorie en andere natuurverschijnselen zou je naar mijn idee beter een logische disccusie kunnen voeren over bijvoorbeeld de oorsprong van de alternatieven zoals het christendom en de bijbel. Helaas wil jij die vraag niet beantwoorden.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:24 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nou nee.
Ik wil gewoon weten waar volgens goddelozen het begin der dingen is en hoe ze dat verklaren.
Het begin van leven, heelal , aarde, mens.
Als je ergens in gelooft moet het heel gemakkelijk zijn om daar een antwoord op te geven.
Als je dat niet kan geloof je in sprookjes zonder nagedacht te hebben.
Een kind kan makkelijker het verhaal van roodkapje uitleggen dan Einstein de relativiteitstheorie leeuwenjongen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:24 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nou nee.
Ik wil gewoon weten waar volgens goddelozen het begin der dingen is en hoe ze dat verklaren.
Het begin van leven, heelal , aarde, mens.
Als je ergens in gelooft moet het heel gemakkelijk zijn om daar een antwoord op te geven.
Als je dat niet kan geloof je in sprookjes zonder nagedacht te hebben.
*zucht, die discussie weer. Als je niet gelooft in UFO's, ben je dan een a-ufoist?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:28 schreef DionysuZ het volgende:
Atheïsme is ook zoiets. Dat noem ik ook een geloof. Je kunt namelijk niet met 100% zekerheid stellen dat er geen god bestaat.
ik sluit een god ook niet uit. op puur logische gronden kun je het immers ook niet uitsluiten, omdat er geen bewijs voor te leveren valt dat iets niet bestaat. echter, als je kijkt naar welke aanwijzingen er zijn, dan lijkt het niet erg waarschijnlijk dat er een god bestaat, en zeker niet de god zoals die in het christendom of de islam is omschreven. immers, hoe zouden deze mensen weten hoe die god is, en waarom weten ze dat.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:28 schreef DionysuZ het volgende:
Atheïsme is ook zoiets. Dat noem ik ook een geloof. Je kunt namelijk niet met 100% zekerheid stellen dat er geen god bestaat.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:28 schreef Nickthedick het volgende:
Ik dacht btw dat we hadden afgesproken deze loser niet meer serieus te nemen?
Prima hoor, ik neem jou ook niet serieus.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:28 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Een kind kan makkelijker het verhaal van roodkapje uitleggen dan Einstein de relativiteitstheorie leeuwenjongen.
Ik dacht btw dat we hadden afgesproken deze loser niet meer serieus te nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |