abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28754269

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 meets geweest. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Overzichtje van Fok!'ers met motoren:

  • Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CR-500 '86 - (Patrick281)
  • Honda VFR-750 '94 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki KLX-650R '93 - (Patrick281)
  • Kawasaki KLX-650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki Z750 '80 - (Zonder_ZX9R)
  • Kawasaki ZXR-400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX-6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX-6R '98 - (Youssef)
  • Kawasaki ZX-7R '96 - (One_Punch_Mickey)
  • Moto Guzzi California Special 1100i '99 - (greedkillingz)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX-600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)


    FAQ (Frequently Asked Questions):

    Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

    Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

    Laatste topics :

    Fok Motorclub [SC Deel 267] Weer een Youp topic kutpaupers!
    Fok Motorclub [SC Deel 268] BE to the rescue
    Fok Motorclub [SC Deel 269] Dat is een lekker nummertje
    Fok Motorclub [SC Deel 270] motor kijk dag invasie
    Fok Motorclub [SC Deel 271] Vernieuwde OP

  • pi_28754281
    TT
    pi_28754297
    WTF, voor het eerst zet je meteen de OP erin
    pi_28754332
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:25 schreef hicham het volgende:
    WTF, voor het eerst zet je meteen de OP erin
    met streepjes
    pi_28754353
    @riet: hoe was italy ??
    pi_28754365
    idd, viel me al op Ik vroeg nog waar de streepjes precies moesten, maar omdat ik geen antwoord kreeg heb ik het zo gelaten

    Waarom heb je het nou bij een paar motoren wel gedaan ,en bij een paar niet, heb je daar nog een goede onderbouwing voor of hoe zit dat
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:27:14 #7
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28754374
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:17 schreef hicham het volgende:
    Je had laatst nog een hele stapel oude dingen opgehaald, en nu gooi je zelf een deel weg
    Of zijn dit alle uitgelezen delen
    Ondermeer door jullie commentaar heb ik mij beperkt tot het houden van de jaargangen vanaf 2002.

    1 complete doos kon daardoor weg en het werd nog een complete doos met bladen die ik onder dezelfde criteria uit mijn slaapkamer verwijderd heb.

    Er was iemand die ze op wilde halen, maar die laat al 3 weken niets van zich horen.
    pi_28754477
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:27 schreef hicham het volgende:
    idd, viel me al op Ik vroeg nog waar de streepjes precies moesten, maar omdat ik geen antwoord kreeg heb ik het zo gelaten
    zo dus
    quote:
    Waarom heb je het nou bij een paar motoren wel gedaan ,en bij een paar niet, heb je daar nog een goede onderbouwing voor of hoe zit dat
    ...dacht ik volgens mij heb ik ze allemaal gehad waar ze moeten staan iig...
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:30:37 #9
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_28754489
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    @riet: hoe was italy ??
    Goed natuurlijk... alleen zo jammer dat je geen zin meer hebt om te rijden zodra je weer in NL bent Zo saai hier.....

    Echt super gewoon daar, je hebt daar opzich niks aan vermogen want 98% van de wegen zijn bochtig zonder ook maar 1 behoorlijk recht stuk Echt heerlijk gestuurd.. wil nu weer terug, maar ja

    Heb een web albumpje met foto's online staan, maar die ga ik hier niet neerzetten, mail die wel even
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:31:44 #10
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28754535
    quote:
    Makster in deelte 271: Ik hoop het, heb LANG gezocht naar passend ander spul maar nada voor de KLX650
    Mja, op Polisport.com ook niets te vinden, lijkt allemaal erg Amerikaans georienteerd, net zoals Acerbis.
    Alleen hier kennen ze dan alleen een KLX110.. Acerbisje ging nog tot 400 voor een hoop onderdelen, en voor enkele delen stond er nog wel eens een verdwaalde 650.

    Edit: heb gevraagd de kappen voor bij de tank, onder het zadel, achterspatbord, tank en ook nog vorkpootbeschermers.
    pi_28754567
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:30 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]

    Goed natuurlijk... alleen zo jammer dat je geen zin meer hebt om te rijden zodra je weer in NL bent Zo saai hier.....

    Echt super gewoon daar, je hebt daar opzich niks aan vermogen want 98% van de wegen zijn bochtig zonder ook maar 1 behoorlijk recht stuk Echt heerlijk gestuurd.. wil nu weer terug, maar ja

    Heb een web albumpje met foto's online staan, maar die ga ik hier niet neerzetten, mail die wel even
    klinkt goed welkom in holland wij zijn al blij met de mooie wegen in Limburg

    ik check ze morgen wel ff, duik zo me nest in
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:33:25 #12
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_28754613
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

    [..]

    klinkt goed welkom in holland wij zijn al blij met de mooie wegen in Limburg

    ik check ze morgen wel ff, duik zo me nest in
    Zat daar nog te denken, echt triest inderdaad om het halve land af te rijden voor een klaverblad bijvoorbeeld
    pi_28754630
    geniepige tvp
    Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:36:20 #14
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_28754737
    Je begint de dag zo, en je eindigt de dag zo (wel variatie natuurlijk )



    En dan pak je weer eens een pas

      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:37:49 #15
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28754897
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:36 schreef Rietvaerder het volgende:
    Je begint de dag zo, en je eindigt de dag zo (wel variatie natuurlijk )

    [afbeelding]

    En dan pak je weer eens een pas

    [afbeelding]
    maar lijkt me net iets te kleine bochtjes om er lekker doorheen te jasse, of lijkt dat maar zo (1e pic)

    i'm off
      dinsdag 12 juli 2005 @ 23:42:36 #17
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_28754976
    Die bochten zijn idd schraap-schraap, maar goed, wat ik al zei, er zijn echt 1001 verschillende bochten.... voor iedereen is er wel een bocht
    pi_28754989
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

    [..]

    ...dacht ik volgens mij heb ik ze allemaal gehad waar ze moeten staan iig...
    Waarom bijvoorbeeld wel bij de CR van Patrick281 (wiesda ) een streepje en bij de CBR van Raus niet (en de VFR van Mercy wel weer)
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:37 schreef Worldbeater het volgende:
    Ik zag vorige week nog deze CBR600RR staan bij Motoport.
    Achterbandje was irl helemaal plat gewoon.

    [[url=http://img312.imageshack.us/img312/9348/0708132003x1ua.th.jpg]afbeelding][/URL]
    Toffe slijtboutjes ook
    pi_28754996
    Doorzichtig vizier maar even getest Nu nog pinlock erin en op vakantie dermee

    Had nog nooit zonder getint vizier gereden
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28755073
    Heb ik nu een keer de FIPO
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:37 schreef Worldbeater het volgende:
    Ik zag vorige week nog deze CBR600RR staan bij Motoport.
    Achterbandje was irl helemaal plat gewoon.

    [[url=http://img312.imageshack.us/img312/9348/0708132003x1ua.th.jpg]afbeelding][/URL]
    Die zag ik vandaag ook staan. Is niet echt een goede verkoopstrategie.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Crashcat op 12-07-2005 23:56:54 ]
    なんだっけ
    pi_28755301
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:42 schreef Phatzak het volgende:
    Doorzichtig vizier maar even getest Nu nog pinlock erin en op vakantie dermee

    Had nog nooit zonder getint vizier gereden
    Met dit weer niet echt nodig die pinlock toch?
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:45 schreef Crashcat het volgende:
    Hen ik nu een keer de FIPO
    Bij lange na niet
    quote:
    [..]

    Die zag ik vandaag ook staan. Is niet echt een goede verkoopstrategie.
    Oh, het moet een verkoopmotor voorstellen
    Dacht dat het iemand was die z'n motor had achtergelaten voor onderhoud ofzo
    pi_28755595
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:51 schreef hicham het volgende:
    [..]

    Bij lange na niet
    [..]

    Oh, het moet een verkoopmotor voorstellen
    Dacht dat het iemand was die z'n motor had achtergelaten voor onderhoud ofzo
    He, verdorie. Ander keer sneller op f5 drukken dan

    Maar de motor bij wie die band hoort, is een zwarte Fireblade uit '03 geloof ik. Het was iig. geen 600rr
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:00:15 #23
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28755630
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:36 schreef Rietvaerder het volgende:
    Je begint de dag zo, en je eindigt de dag zo (wel variatie natuurlijk )

    [afbeelding]

    En dan pak je weer eens een pas

    [afbeelding]
    Ziet er inderdaad heerlijk uit die bochten ja.
    Maar frankrijk kan er ook wel wat van, heb hier nog wel een paar leuke foto's van de pireneëen
    Heerlijke wegen die af en toe toch wel wat tricky kunnen zijn.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:05:59 #24
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28755825
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:45 schreef Crashcat het volgende:
    Heb ik nu een keer de FIPO

    Die zag ik vandaag ook staan. Is niet echt een goede verkoopstrategie.
    Waarom niet door een oma'tje op gereden.

    FS kon met haar handen niet van een rode R1 afblijven.
    Klein piccie, want ik mocht hem eigenlijk niet posten.
    (ze was niet opgemaakt .. vrouwen..)



    Samen met een Aprilia RSV waar ze ook op gezeten heeft waren dit de enige 2 mooie motoren uit volgens'r.
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:59 schreef Crashcat het volgende:
    He, verdorie. Ander keer sneller op f5 drukken dan

    Maar de motor bij wie die band hoort, is een zwarte Fireblade uit '03 geloof ik. Het was iig. geen 600rr
    Ow ja, klopt.

    Keek nog even om welke motor erbij hoorde.
    Seatpijp dus dacht automatisch 600RR.
    pi_28755973
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:05 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Waarom niet door een oma'tje op gereden.

    Samen met een Aprilia RSV waar ze ook op gezeten heeft waren dit de enige 2 mooie motoren uit volgens'r.
    R1 en de RSV huh.. Die krengen gaan sneller dan je sambal bij kan zeggen.
    Doe mij de 600RR maar. Alleen ze zijn zo hoog geworden, qua zithoogte dan
    なんだっけ
    pi_28756164
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:51 schreef hicham het volgende:

    Met dit weer niet echt nodig die pinlock toch?
    n00b
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:05 schreef Worldbeater het volgende:

    [afbeelding]
    Ik wil niets zeggen hoor, ... Maar heeft diegene daar linksonder op de foto zichzelf wel eerst opgemaakt? Want dit lijkt nergens naar

    Bolletje deeg enzo.
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:20:12 #27
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756204
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:11 schreef Crashcat het volgende:

    R1 en de RSV huh.. Die krengen gaan sneller dan je sambal bij kan zeggen.
    Doe mij de 600RR maar. Alleen ze zijn zo hoog geworden, qua zithoogte dan
    Het is maar wat je gewend bent.

    Bij mijn tweede motor dacht ik ook dat ik snel een liesbreuk zou krijgen.



    Bij het eerste proefritje schoot het in mijn been namelijk.
    Daarna nooit meer last van gehad.

    En ja design 1986.
    Het was toen winter 1993.
    pi_28756306
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:20 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Het is maar wat je gewend bent.

    Bij mijn tweede motor dacht ik ook dat ik snel een liesbreuk zou krijgen.

    [afbeelding]

    Bij het eerste proefritje schoot het in mijn been namelijk.
    Daarna nooit meer last van gehad.

    En ja design 1986.
    Het was toen winter 1993.
    3,2,1, Commence launch.....And, we have lift-off
    Geen gezeik met de aerodynamica
    なんだっけ
    pi_28756349
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:20 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]


    En ja design 1986.
    Het was toen winter 1993.
    Je had hier ook een keer hier een foto gepost van 1 of andere motor met een overdreven voorspatbord, waardoor maar een klein deel van het voorwiel over bleef om te zien. Die heb ik vandaag IRL gezien, welke motor was dat ook al weer (oud model met 'mooi' design en veel tupperwear ) Als je weet welke ik bedoel
    pi_28756374
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:26 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Je had hier ook een keer hier een foto gepost van 1 of andere motor met een overdreven voorspatbord, waardoor maar een klein deel van het voorwiel over bleef om te zien. Die heb ik vandaag IRL gezien, welke motor was dat ook al weer (oud model met 'mooi' design) Als je weet welke ik bedoel
    Bmw?

    なんだっけ
    pi_28756422
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:26 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Bmw?

    [afbeelding]
    Ja die was het volgens mij

    Maar dan in het blauw

    Ik vroeg het trouwens niet aan jou

    pi_28756456
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:28 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Ja die was het volgens mij

    Maar dan in het blauw

    Ik vroeg het trouwens niet aan jou



    Ik verveel me
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:30:47 #33
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756475
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:24 schreef Crashcat het volgende:
    3,2,1, Commence launch.....And, we have lift-off
    Geen gezeik met de aerodynamica
    Jij hebt geen gezeik, maar gewoon een probleem.
    Misschien kan je een condoom op je hoofd zetten om toch iets van de Cw waarde af te snoepen.
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:26 schreef hicham het volgende:
    Je had hier ook een keer hier een foto gepost van 1 of andere motor met een overdreven voorspatbord, waardoor maar een klein deel van het voorwiel over bleef om te zien. Die heb ik vandaag IRL gezien, welke motor was dat ook al weer (oud model met 'mooi' design en veel tupperwear ) Als je weet welke ik bedoel
    Suzuki DR800 Dr Big.

    pi_28756488
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:30 schreef Crashcat het volgende:

    [..]



    Ik verveel me
    pi_28756516
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:30 schreef Worldbeater het volgende:

    Suzuki DR800 Dr Big.

    [afbeelding]
    Lees eens bij voordat je reageert
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:33:42 #36
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756554
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:28 schreef hicham het volgende:
    Ja die was het volgens mij

    Maar dan in het blauw

    Ik vroeg het trouwens niet aan jou

    Ow, een K1.. dat was Marty's natte droom vroeger.

    Enn ik ben in maart nog bij een DR800 wezen kijken om er een SM van te maken.



    Dacht dat nog niemand dat gedaan had.
    pi_28756565
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:30 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Jij hebt geen gezeik, maar gewoon een probleem.
    Misschien kan je een condoom op je hoofd zetten om toch iets van de Cw waarde af te snoepen.
    Mwuahahahaha

    Ik ben masochistisch aangelegd
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:31 schreef hicham het volgende:

    [..]

    [afbeelding]
    Tnx for the cheering up
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:35:21 #38
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756596
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:32 schreef hicham het volgende:
    Lees eens bij voordat je reageert
    Je had het tegen mij, dan moet die shopper guy niet reageren natuurlijk.

      woensdag 13 juli 2005 @ 00:37:03 #39
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756635
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:34 schreef Crashcat het volgende:
    Ik ben masochistisch aangelegd
    Je mag er wel een luchtgaatje in maken hoor.

    In Jappenland hebben ze ook Fulcrums die van niets iets kunnen maken qua foto.

    pi_28756638
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:35 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Je had het tegen mij, dan moet die shopper guy niet reageren natuurlijk.
    Aagh, ga op je fietsje trappen joh

    なんだっけ
    pi_28756646
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:35 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Je had het tegen mij, dan moet die shopper guy niet reageren natuurlijk.

    [afbeelding]
    Maar dan wel de blauw met gele versie



    -edit
    Die heb jij net gepost Google afbeeldingen search
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:39:31 #42
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756697
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:37 schreef Crashcat het volgende:
    Aagh, ga op je fietsje trappen joh

    Daarna hoef je inderdaad niemand meer op zijn bek te slaan. Genoeg gesport.

    20 keer aantrappen vanmiddag, de straat uitrijden, bij de eerste bocht was de demper er alweer af.
    Even demper aangeduwt, 1 keer trappen en lopen, terug naar huis, half uur sleutelen, weer 10 keer trappen.
    Dat heet nou zwemmen in het zweet.

    Edit:: onderweg nog een keer uitgezet omdat ik alweer met een open systeem reed.
    Warm dus wel 1 keer trappen en lopen.

    Laatste 8 kilometer gewoon met open uitlaat gereden en weer door alle rode stoplichten gegaan omdat stationair al helemaal geen gehoor is.
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:41:56 #43
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756784
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:37 schreef hicham het volgende:

    [..]

    Maar dan wel de blauw met gele versie

    -edit
    Die heb jij net gepost Google afbeeldingen search
    Had jij je lenzen niet in
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:39 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Daarna hoef je inderdaad niemand meer op zijn bek te slaan. Genoeg gesport.

    20 keer aantrappen vanmiddag, de straat uitrijden, bij de eerste bocht was de demper er alweer af.
    Even demper aangeduwt, 1 keer trappen en lopen, terug naar huis, half uur sleutelen, weer 10 keer trappen.
    Dat heet nou zwemmen in het zweet.

    Edit:: onderweg nog een keer uitgezet omdat ik alweer met een open systeem reed.
    Warm dus wel 1 keer trappen en lopen.

    Laatste 8 kilometer gewoon met open uitlaat gereden en weer door alle rode stoplichten gegaan omdat stationair al helemaal geen gehoor is.
    Een woord.... Pampers

    Op mf staat ook ook een supermotard te koop. Niks voor jou?
    なんだっけ
    pi_28756814
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:41 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]

    Wel bijlezen heH.
    Objection! Zelfde minuut, telt niet
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:46:40 #46
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28756878
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:42 schreef Crashcat het volgende:
    Een woord.... Pampers
    Mja, voor de oude uitlaat moesten er 2 veren op de uitlaatbochten en die had ik de vorige keer niet terug gekregen.
    Als het bochtensysteem warm wordt dan zet het dus wel 2-3 centimer uit en druk zo de bocht of de demper eraf, hoe vast je hem ook zet.
    quote:
    Op mf staat ook ook een supermotard te koop. Niks voor jou?
    Klopt, een CR500 .. van mij?

    Nee, koop geen andere motard nu, KLX wordt een hypermotard of er komt een ZZR-1100 o.i.d. voor.
    Ik heb geen gouden bankrekening meer zoals vorig jaar.

    Dan had ik wel een nieuwe Husk gekocht.
    pi_28756933
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:46 schreef Worldbeater het volgende:


    Klopt, een CR500 .. van mij?
    Is dat ding van jouw? degene zonder contact

    edit: Deze is een KTM http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/103735/1
    なんだっけ
    pi_28757061
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:49 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Is dat ding van jouw? degene zonder contact

    edit: Deze is een KTM http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/103735/1
    quote:
    5. Wou van de supersport af met die gigantische boetes in Belgie... na gisteren een politieauto gekruist te hebben, op 1 wiel, op het voetpad lijkt met dat wat utopisch


    Ik ga neer
      woensdag 13 juli 2005 @ 00:56:20 #49
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28757077
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:49 schreef Crashcat het volgende:
    Is dat ding van jouw? degene zonder contact

    edit: Deze is een KTM http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/103735/1
    Ze hebben allemaal geen contact fabrieksaf.
    Een originele crossmotor heeft geen startmotor, of een noodzaak tot enige vorm van beveiliging.

    De CR heeft wel een contactslot, dat heeft diegene erop gezet die er een SM van maakte.
    Den KLX heeft inderdaad helemaal geen contactslot.

    En deze motoard is een Belg en die hoeven niet eens verlichting erop te hebben om er mee op de weg te rijden.

    Maar omgebouwde machines krijg je sowiezo nooit door de keuring, andere wielen kan al een onoverkomelijk probleem zijn.
    pi_28757122
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:55 schreef hicham het volgende:
    [..]



    Ik ga neer
    Trustuh
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:56 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]
    Kee.. Ik ben van de generatie X. Je weet wel. Degenen die niks weten
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 01:03:30 #51
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28757223
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 00:58 schreef Crashcat het volgende:
    Kee.. Ik ben van de generatie X. Je weet wel. Degenen die niks weten


    Ik wist het tot voor kort ook niet, maar vind het nu vanzelfsprekend.

    Iedere crossmotor kan je dus zo starten en mee wegrijden.
    Mits je weet hoe het werkt uiteraard.

    Bij een SM meeting kan je dus snel een nieuwe motor scoren als ze even niet opletten.

    En ik ben ook neer.
    pi_28757252
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:03 schreef Worldbeater het volgende:

    [..]



    Ik wist het tot voor kort ook niet, maar vind het nu vanzelfsprekend.

    Iedere crossmotor kan je dus zo starten en mee wegrijden.
    Mits je weet hoe het werkt uiteraard.

    Bij een SM meeting kan je dus snel een nieuwe motor scoren als ze even niet opletten.
    Wanneer is er weer een nieuwe meet
    Tis makkelijk manouvreren in R'dam
    なんだっけ
    pi_28757261
    Trustuh..
    なんだっけ
    pi_28757281
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:05 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Wanneer is er weer een nieuwe meet
    Tis makkelijk manouvreren in R'dam
    Deze zondag is een meet rond de Veluwe, we zien je daar wel
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28757312
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:06 schreef Phatzak het volgende:

    [..]

    Deze zondag is een meet rond de Veluwe, we zien je daar wel
    Veluwe

    Ik ben bang voor katachtigen... en ik moet werken
    なんだっけ
    pi_28757403
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:08 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Veluwe

    Ik ben bang voor katachtigen... en ik moet werken


    Bolletje deeg enzo.
    pi_28757417
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:14 schreef Phatzak het volgende:

    [..]







    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 01:36:22 #58
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28757817
    Das inderdaad het lastige van de horeca.
    je werkt als anderen vrij zijn.

    Ik ben er zondag en de week er op niet bij omdat ik komende week een cursus heb.
    Ben ik nu al voorbereidend werk voor aan het doen,
    Lastig om aan het studeren te gaan als je dat jaren niet gedaan hebt.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28757859
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:36 schreef bwt het volgende:
    Das inderdaad het lastige van de horeca.
    je werkt als anderen vrij zijn.

    Ik ben er zondag en de week er op niet bij omdat ik komende week een cursus heb.
    Ben ik nu al voorbereidend werk voor aan het doen,
    Lastig om aan het studeren te gaan als je dat jaren niet gedaan hebt.
    Ik stimuleer gij wel.

    Veel succes. Zelf ben ik ook van plan om volgend jaar weer te gaan studeren..
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 01:41:25 #60
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28757908
    Hey, zei jij niet 30 minuten geleden dat je ging slapen?
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      woensdag 13 juli 2005 @ 01:41:27 #61
    53708 ondeugend
    Lost in Sound
    pi_28757910
    Schnelle tvp...

    Doei !
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      woensdag 13 juli 2005 @ 01:43:49 #62
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28757963
    bye
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28758168
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:41 schreef bwt het volgende:
    Hey, zei jij niet 30 minuten geleden dat je ging slapen?
    Wie?? Ik
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 02:01:57 #64
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28758261
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 01:05 schreef Crashcat het volgende:
    Trustuh..
    Deze dacht ik te lezen als zijnde - ik ga pitten
    na verder beraad met mezelf is het ook te intepreteren als zijnde - hey, jij daar - slaapze
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28758290
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 02:01 schreef bwt het volgende:

    [..]

    Deze dacht ik te lezen als zijnde - ik ga pitten
    na verder beraad met mezelf is het ook te intepreteren als zijnde - hey, jij daar - slaapze
    Was te lui om het nog bij de vorig berichtje te quoten
    Tis nacht hé
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 02:21:49 #66
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28758479
    Ik ken het probleem.
    Vooral nu ik zonder werkzaamheden zit.......
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28758509
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 02:21 schreef bwt het volgende:
    Ik ken het probleem.
    Vooral nu ik zonder werkzaamheden zit.......
    Huh.. Moest je niet voor je werk studeren?

    edit..voor en cursus dus.

    Ook werkloos?
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 02:29:21 #68
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28758543
    werkeloos per 1 augustus,
    de cusrsus wordt voor de helft betaald door de werkgever (budget voor outplacement en training) en de andere helft door mij zelf (uit het bruto bedrag van mijn oprot premie)
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      woensdag 13 juli 2005 @ 02:31:26 #69
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28758575
    zit nu thuis omdat er geen werkzaamheden meer zijn voor mij.
    En mazzel dat deze cursus week nog voor 1 augustus is.
    de andere 2 cursus weken zijn wel voor mijn eigen tijd.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28758596
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 02:29 schreef bwt het volgende:
    werkeloos per 1 augustus,
    de cusrsus wordt voor de helft betaald door de werkgever (budget voor outplacement en training) en de andere helft door mij zelf (uit het bruto bedrag van mijn oprot premie)
    Lullig..
    Gelukkig 'help' ik in het weekend nog bvij mijn ouders.
    Hadden zejouw nietmeer nodig, of was je over de scheef gegaan
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 02:40:52 #71
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28758697
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 02:32 schreef Crashcat het volgende:

    [..]

    Lullig..
    Gelukkig 'help' ik in het weekend nog bvij mijn ouders.
    Hadden zejouw nietmeer nodig, of was je over de scheef gegaan
    "reorganisatie"
    De hele helpesk is buiten gezet, de helpdesk wordt nu door een extern callcentre gedaan.
    En daar zit je dan te kijken.
    Weer hard zoeken naar een job waar ze kennis en papieren vragen.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28758809
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 02:40 schreef bwt het volgende:

    [..]

    "reorganisatie"
    De hele helpesk is buiten gezet, de helpdesk wordt nu door een extern callcentre gedaan.
    En daar zit je dan te kijken.
    Weer hard zoeken naar een job waar ze kennis en papieren vragen.
    Lijkt wel of reorganiseren in is. Een maat van mij werkt bij een bedrijf
    die de reorganisaties handelen.
    Laten we maar zeggen dat hij een hele snelle getaway-car heeft

    Maar ik ga nu ook plat. Ben al zo'n 24 uur wakker.
    Deze keer ben jij de bikkel

    G'night dude

    ps: Veel succes bij het vinden van een mieuwe baan.
    なんだっけ
      woensdag 13 juli 2005 @ 02:54:13 #73
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28758823
    i do my best and more
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28759672
    morgen
    pi_28759695
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28759700
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 23:42 schreef hicham het volgende:
    Waarom bijvoorbeeld wel bij de CR van Patrick281 (wiesda ) een streepje en bij de CBR van Raus niet (en de VFR van Mercy wel weer)
    ik weet niet of het allemaal zo hoort heb het gewoon een beetje gedaan zoals ik dacht dat het moest...
    quote:
    Toffe slijtboutjes ook
    doet me denken aan die reclame met die jongen met die tepels
    pi_28759704
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 07:15 schreef Phatzak het volgende:
    heb je je route al gevonden
    pi_28759711
    Route heb ik sowieso

    Maar mijn eigen beschrijving volgens mij niet meer Rijden doen we toch wel
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28760008
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 07:19 schreef Phatzak het volgende:
    Route heb ik sowieso

    Maar mijn eigen beschrijving volgens mij niet meer Rijden doen we toch wel
    pi_28760056


    ha kijk, dat is goed. Meteen bij het opstaan/eerste posten het hebben over routes voor de meet.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_28760094
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 07:19 schreef Phatzak het volgende:
    Route heb ik sowieso

    Maar mijn eigen beschrijving volgens mij niet meer Rijden doen we toch wel
    Gaat oma mee achterop dan?

    [ Bericht 2% gewijzigd door Rausdouwer op 13-07-2005 08:39:26 ]
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_28760115
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:29 schreef Rausdouwer het volgende:
    Gaat oma meer achterop dan?
    edit:

    [ Bericht 13% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 13-07-2005 08:39:57 ]
    pi_28760205
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

    [..]

    ging het te langzaam
    ik dacht dat ze niet konden rijden omdat ze op bezoek kwam.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_28760207
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:39 schreef Rausdouwer het volgende:

    [..]

    ik dacht dat ze niet konden rijden omdat ze op bezoek kwam.
    dat heb ik nu ook door
    pi_28760365
    gisteravond kwam een buur (ex-blade rijder) even kijken toen ik terugkwam van rijden, was gezellig hij moet nog ff overgehaald worden om ook weer een motor te gaan rijden even later kwam een andere buur even langs die een ZX9R rijdt...en op een gegeven moment kwam het verschil in wegrijden met koude motor ter sprake.

    hij claimde dat hij zijn motor eerst warm liet draaien - goed gassen als hij ijskoud is (zodat de olie goed kan circuleren) voordat hij gaat rijden, maar gaat dan wel meteen vol op het gas en volgens hem start ik de mijne altijd en rijd dan meteen weg.

    maar wat ik doe is starten, helm op en handschoenen aan en dan rustig wegrijden. pas als ik tegen de 20km verder ben ga ik wat meer op het gas...volgens die buur is dat dus te kort (tijd van helm opzetten en handschoenen aantrekken), maar is dat ook zo hoe doen jullie het??
    pi_28760396
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    gisteravond kwam een buur (ex-blade rijder) even kijken toen ik terugkwam van rijden, was gezellig hij moet nog ff overgehaald worden om ook weer een motor te gaan rijden even later kwam een andere buur even langs die een ZX9R rijdt...en op een gegeven moment kwam het verschil in wegrijden met koude motor ter sprake.

    hij claimde dat hij zijn motor eerst warm liet draaien - goed gassen als hij ijskoud is (zodat de olie goed kan circuleren) voordat hij gaat rijden, maar gaat dan wel meteen vol op het gas en volgens hem start ik de mijne altijd en rijd dan meteen weg.

    maar wat ik doe is starten, helm op en handschoenen aan en dan rustig wegrijden. pas als ik tegen de 20km verder ben ga ik wat meer op het gas...volgens die buur is dat dus te kort (tijd van helm opzetten en handschoenen aantrekken), maar is dat ook zo hoe doen jullie het??
    zo'n beetje hetzelfde als jij. Het gaat niet alleen om de motor zelf. Je banden moeten ook nog warm worden.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_28760539
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:55 schreef Rausdouwer het volgende:
    zo'n beetje hetzelfde als jij. Het gaat niet alleen om de motor zelf. Je banden moeten ook nog warm worden.
    ja, ok dat is wat anders het gaat mij nu even om het blok
      woensdag 13 juli 2005 @ 09:11:39 #88
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28760646
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    gisteravond kwam een buur (ex-blade rijder) even kijken toen ik terugkwam van rijden, was gezellig hij moet nog ff overgehaald worden om ook weer een motor te gaan rijden even later kwam een andere buur even langs die een ZX9R rijdt...en op een gegeven moment kwam het verschil in wegrijden met koude motor ter sprake.

    hij claimde dat hij zijn motor eerst warm liet draaien - goed gassen als hij ijskoud is (zodat de olie goed kan circuleren) voordat hij gaat rijden, maar gaat dan wel meteen vol op het gas en volgens hem start ik de mijne altijd en rijd dan meteen weg.

    maar wat ik doe is starten, helm op en handschoenen aan en dan rustig wegrijden. pas als ik tegen de 20km verder ben ga ik wat meer op het gas...volgens die buur is dat dus te kort (tijd van helm opzetten en handschoenen aantrekken), maar is dat ook zo hoe doen jullie het??
    Wat ik doe is erg vergelijkbaar met OPM.
    Ding starten met choke er op. Na een paar seconden zakt het toerental iets terug ten teken dat de olie door het blok gaat. Vervolgens zal na een seconde of 20-30 (ligt aan de omgevings temp.) het motorblok langzaam hoger in de toeren gaan draaien. In de tussentijd heb ik de helm opgezet en de handschoenen aan. bwt stapt op en rijd weg. Ik houd me de eerste paar km aan wat ze zeggen over het inrijden -> niet te hoog in de toeren. Daarna pas steviger gas geven as usual dan zijn de banden ook wel een eind op temeratuur en kan ik sturen wat ik wil.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28760991
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:11 schreef bwt het volgende:
    Wat ik doe is erg vergelijkbaar met OPM.
    Ding starten met choke er op. Na een paar seconden zakt het toerental iets terug ten teken dat de olie door het blok gaat. Vervolgens zal na een seconde of 20-30 (ligt aan de omgevings temp.) het motorblok langzaam hoger in de toeren gaan draaien. In de tussentijd heb ik de helm opgezet en de handschoenen aan. bwt stapt op en rijd weg. Ik houd me de eerste paar km aan wat ze zeggen over het inrijden -> niet te hoog in de toeren. Daarna pas steviger gas geven as usual dan zijn de banden ook wel een eind op temeratuur en kan ik sturen wat ik wil.
    choken is niet eens nodig bij de mijne maar dus even wachten moet voldoende zijn dus
      woensdag 13 juli 2005 @ 09:43:42 #90
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28761141
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

    [..]

    choken is niet eens nodig bij de mijne maar dus even wachten moet voldoende zijn dus
    In de zomer niet echt. Maar als de temperatuur omlaag gaat tot onder de 15-18 graden dus echt wel.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28761164
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

    [..]

    choken is niet eens nodig bij de mijne maar dus even wachten moet voldoende zijn dus
    Of het voldoende is weet ik niet, maar mijn verhaal komt overeen met dat van bwt. Ik moet ook starten met Choke erop. Soms rijd ik ook wel eens meteen weg. Ik heb best veel naar andere motorrijders gekeken en bijna iedereen start eerst de motor, doet dan de helm op en handschoenen aan en rijdt dan weg.

    Ik snap dat het hier om het motorblok gaat, maar hoe dan ook zou ik het niet doen zoals die bladerijder. Je banden moeten al eerst opgewarmt worden dus het lijkt me dan al logisch dat zoiets ook voor het motorblok geld. Een vraag van het theorie-examen gaat toch ook over het stationair laten lopen van de motor? Het is wel een milieuvraag maar in het antwoord wordt geadviseerd niet eerst heel lang met stationair draaiende motor stil te gaan staan. Met de auto warm je de motor toch ook eerst op door de eerste kilometers niet vol door te trekken e.d. Als je aan dat soort dingen denkt, dan kun je volgens mij al een logische conclusie trekken.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_28761247
    kom op zeg, waar hebben we het over. 9 van de 10 van ons wonen in de bewoonde wereld, dus voor je op een stuk bent waar je uberhaupt lekker door kan karren heb je al wat woonwijken en stoplichten gehad. Je word zo'n beetje gedwongen rustig warm te rijden op die manier.
    Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_28761338
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:44 schreef Rausdouwer het volgende:
    Ik snap dat het hier om het motorblok gaat, maar hoe dan ook zou ik het niet doen zoals die bladerijder. Je banden moeten al eerst opgewarmt worden dus het lijkt me dan al logisch dat zoiets ook voor het motorblok geld.
    maar ik heb echt alleen over het blok, dat banden opgewarmd moeten worden staat los van het blok. dat het niet onbelangrijk is, is een 2e en het ging niet om de blade rijder, maar om die kawasjaak
    quote:
    Een vraag van het theorie-examen gaat toch ook over het stationair laten lopen van de motor? Het is wel een milieuvraag maar in het antwoord wordt geadviseerd niet eerst heel lang met stationair draaiende motor stil te gaan staan. Met de auto warm je de motor toch ook eerst op door de eerste kilometers niet vol door te trekken e.d. Als je aan dat soort dingen denkt, dan kun je volgens mij al een logische conclusie trekken.
    ja precies zoiets had ik ook maar door die 9 rijder ging ik twijfelen en vroeg ik me af wat jullie deden. flink gassen met een koud blok of koude banden doe ik sowieso niet
      woensdag 13 juli 2005 @ 09:55:15 #94
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28761342
    Ik zit binnen 2 KM en 3 stoplichten op de snelweg. Maar die snelweg zie ik alleen als ik snel ergens verder weg moet zijn.
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28761411
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:49 schreef Gebakken_vissie het volgende:
    kom op zeg, waar hebben we het over. 9 van de 10 van ons wonen in de bewoonde wereld, dus voor je op een stuk bent waar je uberhaupt lekker door kan karren heb je al wat woonwijken en stoplichten gehad. Je word zo'n beetje gedwongen rustig warm te rijden op die manier.
    die 9 rijder presteert om in de wijk tegen de top van zijn toerental aan te zitten als ie koud wegrijdt regelmatig rijdt ie van het parkeerpleintje achter ons huis naar voren en weer heen en weer; dit alles vol op het gas (voorzover dat kan)

    ook zit er een halve km verderop een cafetaria waar hij regelmatig zonder helm heen rijdt en weer vol op het gas
      woensdag 13 juli 2005 @ 10:04:22 #96
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28761515
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:39 schreef Rausdouwer het volgende:
    ik dacht dat ze niet konden rijden omdat ze op bezoek kwam.
    En ik dacht achterop omdat hij rustig ging rijden.
    Als grapje bedoelt, dat wel.

    Maar wat stond er in de post van OPM.
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
    hij claimde dat hij zijn motor eerst warm liet draaien - goed gassen als hij ijskoud is (zodat de olie goed kan circuleren) voordat hij gaat rijden, maar gaat dan wel meteen vol op het gas en volgens hem start ik de mijne altijd en rijd dan meteen weg.
    Lang warmdraaien is iets van vroeger heb ik begrepen, uit de tijd dat olie nog geen multigrade was.

    En olie is al op de belangrijke plaatsen in een fractie van een seconde na het starten.
    Ik heb wel al eens vaker gezegd dat de motor eerst even moet lopen voordat je wegrijdt.
    Maar hier gas bij geven is onzin, en inderdaad zelfs schadelijk bij hoge toerentallen.
    Het koude blok moet na het starten wel lekker rond kunnen lopen, dus niet dat hij net aan blijft lopen, want dat is slecht voor de oliedruk.
    Even starten, en voorzichtig 300 toeren erbij of zoiets, maar altijd onder de 2.000 toeren blijven.
    Maar het verschilt van motor tot motor wat lekker is, de Beemer deed 100 toeren meer dan standaard en liep erg mooi rond.
    Na een halve minuut is de olie echt wel rond als je wilt dat deze al iets warmer is geworden.
    In het blok is de snelheid hiervan namelijk ook best wel hoog.
    Ik geloof dat tijdens het rijden de hele olievoorraad van 4 liter in 10 seconden passeert.
    Dat benne een pomp.

    Even warm worden schijnt overigens ook belangrijk voor de kleppen te zijn.
    De klepspeling warm en koud is namelijk een enorm verschil.

    Maar hoe dingen uitzetten onder warmte heb ik gisteren wel met mijn uitlaat gemerkt.

    En niet starten en laten draaien op de zijstandaard heH.

    Maar helm en handschoenen aan is zeker wel genoeg qua tijd dus.
    Rustig warmrijden.
      woensdag 13 juli 2005 @ 10:09:13 #97
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28761606
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 10:04 schreef Worldbeater het volgende:
    [..]
    En niet starten en laten draaien op de zijstandaard heH.
    Hoe moet ik dat dan anders doen?
    Zonder middenbok?
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
    pi_28761629
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 08:29 schreef Rausdouwer het volgende:

    [..]

    Gaat oma mee achterop dan?
    MF Oma

    Nee, we gaan gewoon laat op de dag meeten heb ik begrepen

    Enuuhhh, wat een discussie over warmrijden. Eer dat je schade ondervind aan het feit dat je eventueel niet warm heb gereden heb je dat ding toch weer zo verkocht
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28761676
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 10:09 schreef bwt het volgende:

    [..]

    Hoe moet ik dat dan anders doen?
    Zonder middenbok?
    Ik rij altijd meteen weg en doe eerst helm en handschoenen op voor ik wegrij.

    Maar dat is ook meer omdat ik niet met 6000 toeren de motor wil laten "warm draaien" en iedereen die rond het plein woont wakker wil maken. En bij kawa schijn je nu eenmaal geen keuze te hebben tussen choke + 6000 toeren of 0 toeren. Daarom rij ik altijd meteen weg Dan hou ik hem zelf laag in toeren (onder de 4000 )

    Maar al heel gauw beslis ik daarna dat 6000 en 8000 ook wel kan. Met een interval van 5 minuten ofzo
    Bolletje deeg enzo.
      woensdag 13 juli 2005 @ 10:14:06 #100
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28761685
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 10:09 schreef bwt het volgende:
    Hoe moet ik dat dan anders doen?
    Zonder middenbok?
    Erop zitten is een optie.

    Maar als je motor schuin staat belast je hem theoretisch extra op oliedruk met koude motor.
    De ene motor zal hier ook weer wat meer of minder kritisch in zijn.
    Mensen die zeggen dat ze het altijd zo doen weten niet hoe een motor is waarbij het niet gebeurt is.
    Het vertaald zich niet in merkbare sporen op korte termijn, en je blok gaat er ook niet direct van stuk.
    Het verschil uit zich in sneller olieverbruik door een iets hogere slijtage, en het blok wordt wat losser in het rondlopen door een grotere lagerspeling.

    Maar het is enigzins is spijkers op laag water, dus ik vermeld expres theoretisch.
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 09:44 schreef Rausdouwer het volgende:
    Je banden moeten al eerst opgewarmt worden dus het lijkt me dan al logisch dat zoiets ook voor het motorblok geld.
    Alleen niet helemaal dezelfde belangen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')