nu.nlquote:DEN HAAG - Nabestaanden van de slachtoffers van de val van Srebrenica zullen uit de mond van minister Bot van Buitenlandse Zaken geen excuus horen. Wel is hij bereid met alle clubs van nabestaanden een gesprek aan te gaan als hij komende week een bezoek brengt aan Bosnie-Herzegovina.

quote:Op zondag 10 juli 2005 21:19 schreef sp3c het volgende:
och excuses mag best
'sorry dat we geprobeert hebben jullie te helpen ... doen we ook niet meer'

Zeer schandequote:Minister Bot van Buitenlandse Zaken zal bij de Srebrenica-herdenking geen excuses aanbieden aan de nabestaanden van de slachtoffers van de val van de moslimenclave Srebrenica. Wel wil hij een gesprek aangaan met alle clubs van nabestaan tijdens zijn bezoek aan Bosnië-Herzegovina.
Bot zal allereerst maandag aanwezig zijn bij de tienjarige Srebrenica-herdenking. Een woordvoerder van de minister heeft gezegd dat hij bij het bezoek geen rede zal voeren. Dinsdag daarentegen, als hij een bezoek brengt aan Sarajevo, zal hij met alle vertegenwoordigers van de nabestaanden een gesprek voeren. Dit doet hij dan niet om zijn excuses aan te bieden en ook niet om hen meer financiële steun te geven, maar om het medeleven dat Nederland heeft te benadrukken.
Inmiddels hebben nabestaanden van de slachtoffers van de val van de moslimenclave een rechtszaak aangespannen tegen de Nederlandse Staat. Volgens de nabestaanden heeft Nederland schuld aan de volkerenmoord, 10 jaar geleden in Srebrenica. De rechtszaak zou een schadeclaim voor de overheid tot gevolg kunnen hebben.

Jouw "waarheid" is ook partijdig.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:55 schreef Meki het volgende:
Hij ziet de waarheid niet onder de ogen
Rapporten die zeggen helemaal niks en zijn partijdig

de dutch batters wel, maar de regering niet. Only a fool brings a knife to a gunfightquote:Op zondag 10 juli 2005 23:51 schreef Martijne het volgende:
Rapporten van de VN, hebben uitgewezen dat de 'Dutch batters' alles hebben gedaan wat in hun mogelijkheden lag. Waarvoor moet Bot dan excusus aanbieden?

Die soldaten hadden niks om mee terug te schietenquote:Op maandag 11 juli 2005 19:02 schreef RijstNatie het volgende:
Bot moet zn klote bek houden.
Dutchbatters hadden wel meer kunnen doen, het gebeurde alleen niet.
En dan gaan ze nog een potje feesten met bier ook, terwijl zeker de helft wist dat de moslim's werden geexecuteerd.
De leger leiding heeft dit helemaal geweten, stelletje sufkutten.
Een echte soldaat had gewoon zn gun gepakt en die moslims niet laten gaan, desnoods schiete ze een paar servier's neer. Als de serviers op de nl's beginnen te schieten dan ist gewoon oorlog en dan gaan die serviers alsnog dood.

Ze hadden wel geweren. Zinloze doden bestaan niet, als er doden waren gevallen, dan was de wereld wakker en had NL wraak genomen op die stink serviers. Of wil je zeggen dat NL geen vliegtuigen, tanks en raketten hebben?quote:Op maandag 11 juli 2005 19:17 schreef Steeven het volgende:
[..]
Die soldaten hadden niks om mee terug te schieten. Ik ben benieuwd wanneer het bij je doordringt dat als de Nederlanders met hun waterpistolen wel hadden gevochten er alleen maar meer zinloze doden bijgekomen zouden zijn. Bovendien hebben niet alle soldaten stil gezeten, want Nederlandse commando's hebben met gevaar voor eigen leven gedaan wat ze konden mbv F-16's. Zoek eerder de schuld bij de Fransen die niet wilden helpen.
Bovendien volgt een 'echte' soldaat orders op, en gaat niet op eigen houtje de held uit lopen hangen.

De rel was dan nog groter geworden als er zinloze Nederlandse doden gevallen waren, terwijl bij voorbaat het al duidelijk was dat de Serviërs niet te stoppen waren. Hoe kun je dat verkopen in eigen land? De schuld kan eerder gelegd worden bij de VN, die een grote inschattingsfout bij Srebrenica hebben gemaakt.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:32 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Ze hadden wel geweren. Zinloze doden bestaan niet, als er doden waren gevallen, dan was de wereld wakker en had NL wraak genomen op die stink serviers. Of wil je zeggen dat NL geen vliegtuigen, tanks en raketten hebben?

Het is gemakkelijk om dit soort onzin van achter je PC op een computerscherm te schrijven als je er niet bij bent geweest en niet weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:02 schreef RijstNatie het volgende:
Bot moet zn klote bek houden.
Dutchbatters hadden wel meer kunnen doen, het gebeurde alleen niet.
En dan gaan ze nog een potje feesten met bier ook, terwijl zeker de helft wist dat de moslim's werden geexecuteerd.
De leger leiding heeft dit helemaal geweten, stelletje sufkutten.
Een echte soldaat had gewoon zn gun gepakt en die moslims niet laten gaan, desnoods schiete ze een paar servier's neer. Als de serviers op de nl's beginnen te schieten dan ist gewoon oorlog en dan gaan die serviers alsnog dood.

ja dat stond allemaal in NL want dat mochten we niet meenemen als we dat hadden was er echt wel iets gebeurd.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:32 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Ze hadden wel geweren. Zinloze doden bestaan niet, als er doden waren gevallen, dan was de wereld wakker en had NL wraak genomen op die stink serviers. Of wil je zeggen dat NL geen vliegtuigen, tanks en raketten hebben?

hoe had dit de massamoord precies voorkomen?quote:Op maandag 11 juli 2005 19:32 schreef RijstNatie het volgende:
[..]

Helpen? De schijn werd opgehouden dat we hielpen ja, maar op politiek vlak waren er gewoon geen goede randvoorwaarden om echt te helpen wat uiteindelijk resuteerde in de val van Srebrenica. Nederland had gewoon moeten beslissingen om met die verkeerde randvoorwaarden en slecht mandaat geen soldaten te sturen. Dat is wel invloed uitoefenen, maar dat is niet gebeurd. Nederland ging dus gewoon die missie in met de intentie om een veilige enclave te garanderen. Dat is mislukt, en er zijn politieke fouten gemaakt, zoals erkend in het NIOD-rapport en ook vanwege het aftreden van Kok-2 dat daaruit voortvloeide.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:30 schreef sp3c het volgende:
imo is dat onzin, dan ga je excuses lopen maken omdat je geprobeert hebt te helpen.
Nederland had geen inspraak in het mandaat of de VN resoluties, er werd ons gevraagd om militairen te sturen en dat hebben we gedaan.
Je zou excuses aan die militairen kunnen maken dat ze een half jaar op een andere planeet hebben gezeten maar verder ...

Misschien niet, maar dan was het onze verantwoordelijkheid niet. Nu hebben we wel de verantwoordelijkheid genomen, alleen .. nemen we toch de verantwoordelijkheid niet omdat het is misgegaan.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:58 schreef sp3c het volgende:
denk je dat de VN een 8000 man sterke missie gaat wijzigen voor 700 Nederlandse peacekeepers?

En dus hup naar de VN, want Nederland is in dit verhaaltje de regionale brandweerleiding die bevelen en middelen ontvangt van de centrale regering.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:25 schreef Sidekick het volgende:
En wat als je als brandweer een taak krijgt toebedeeld aan om brandbaar huis te moeten bewaken en te blussen wanneer er brand is of dreigt te ontstaan, om vervolgens met emmers water te moeten toekijken hoe het huis toch affikt, dan is dat gewoon een blunder van jewelste. Je kan de brandweermannen niet verwijten dat ze hun eigen leven niet in gevaar hebben gebracht omdat ze toch weinig tot niets konden uithalen, maar je gaat wel de overheid verwijten dat ze hun toegezegde hulp (het huis bewaken) niet konden waarmaken.

Bevel is bevelquote:Op maandag 11 juli 2005 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dus hup naar de VN, want Nederland is in dit verhaaltje de regionale brandweerleiding die bevelen en middelen ontvangt van de centrale regering.

Omdat we moreel gechanteerd worden met het slavernij verleden.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 03:29 schreef Lemmeb het volgende:
Waarom willen we toch altijd het braafste jongetje van de klas uithangen.

Ja maar de Nederlanders hebben niet geholpen. Of het moet zijn dat de handen schudden van de servische oppperbevelhebber vermoeiend is.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:25 schreef nixxx het volgende:
SCH!!!!!! Hierkomen!!!
Ben het eens met TS.. De enige les de we als NL hieruit hebben kunnen leren is ja, er zijn mensen die er hun hand niet voor omdraaien om duizenden burgers om zeep te helpen. En ook, als je ergens heengaat om te helpen zorg dat dat je je tegenstanders zoveel angst inboezemt dat ze er niet eens aan beginnen te denken om je aan te vallen..
hmm dat zijn twee lessen he

*zucht*quote:Op dinsdag 12 juli 2005 03:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja maar de Nederlanders hebben niet geholpen.

Correctie: omdat we ons moreel laten chanteren.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 03:32 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Omdat we moreel gechanteerd worden met het slavernij verleden.

Ja hehe.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:06 schreef Lemmeb het volgende:
Correctie: omdat we ons moreel laten chanteren.

Waarom? Voor een stel moslims die niet eens dankbaar waren dat we er überhaupt waren?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:21 schreef Megumi het volgende:
Kijk wat er toen in de krant had moeten staan is dat Nederlandse soldaten zich dood hebben gevochten om het leven van die burgers te redden en denk dan maar even aan de Perzen die een leger van Spartanen tegen kwamen.

Tja, dan moet je toch gewoon niet gaan?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom? Voor een stel moslims die niet eens dankbaar waren dat we er überhaupt waren?

Dus de moslims daar moeten dankbaar zijn dat er 10000 mensen zijn dood gegaan. Rare kijk op het leven heb jij.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom? Voor een stel moslims die niet eens dankbaar waren dat we er überhaupt waren?

Precies.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, dan moet je toch gewoon niet gaan?
Het is net zoiets als een loodgieter die komt opdagen maar dan niet de gootsteen wil ontstoppen

Tja dus jij vindt het ook aanvaadbaar de hand van Adolf Hitler te schudden terwijl je weet dat hij zes miljoen joden heeft vermoord en op de kop toe gooi je nog wat joden zijn richting uit. Want die waren in jou kamp aanwezig en hadden jou goed geholpen als tolk en dergelijke.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:29 schreef LekkerSimpel het volgende:
Tja, een politie die zijn wapen gebruikt tegen een crimineel, is meteen zelf een crimineel.
Een Nederlander die een Irakees doodschiet, wordt behandeld als een crimineel.
Tja, Nederlanders zijn medogenloze moordenaars. Real KILLING-MACHINES.....
(ooit gehoord van één Amerikaan/Brit, die een Irakees heeft vermoord??)
Ik weet bijna zeker dat Nederland totaal nergens schuld aan heeft, wat er toen is gebeurd.

Zet je breezer eens aan de kant en leer begrijpend lezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja dus jij vindt het ook aanvaadbaar de hand van Adolf Hitler te schudden terwijl je weet dat hij zes miljoen joden heeft vermoord en op de kop toe gooi je nog wat joden zijn richting uit. Want die waren in jou kamp aanwezig en hadden jou goed geholpen als tolk en dergelijke.

Dat zeg ik niet. Erg triest dat je dat ervan maakt. Tekenend, ook.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus de moslims daar moeten dankbaar zijn dat er 10000 mensen zijn dood gegaan. Rare kijk op het leven heb jij.

Wat mij betreft hadden we ook niet hoeven gaan. Die moslims hadden zelf ook genoeg schuld aan het conflict.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:28 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, dan moet je toch gewoon niet gaan?
Het is net zoiets als een loodgieter die komt opdagen maar dan niet de gootsteen wil ontstoppen

Tuurlijk had Nederland er geen schuld aan maar dan zeg je dus dat ze er niet waren. Neem ik aan dat is nieuw voor mij. Ze waren er keken toe en deden niks om die burgers te redden. Is mijn indruk maar heb het dus fout.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:46 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Zet je breezer eens aan de kant en leer begrijpend lezen.
En kijk meer TV, zodat je weet waarover je het hebt.
Nederland had er geen schuld aan, met wat er is gebeurd.

Ik zei al.... Kijk meer TV...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tuurlijk had Nederland er geen schuld aan maar dan zeg je dus dat ze er niet waren. Neem ik aan dat is nieuw voor mij. Ze waren er keken toe en deden niks om die burgers te redden. Meer info graag want er waren dus geen Nederlanders daar.

Nee leg mij eens uit zonder het over drank te hebben waarom men daar niet verantwoordelijk voor is. Leg mij eens uit waarom de bevel voerende Nederlander de handen schud van een nu gezochte oorlogs misdadeger.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:56 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Ik zei al.... Kijk meer TV...
Natuurlijk deden ze niets. Deden ze ook geheel moedwillig. Ze zaten te klaverjassen en bier te zuipen.
Mens, denk eens na voor je een breezer drinkt en daarna onzin uit gaat zitten kramen. Laat je eerst eens in/voorlichten.

Jij bent echt dom zeg. Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee leg mij eens uit zonder het over drank te hebben waarom men daar niet verantwoordelijk voor is. Leg mij eens uit waarom de bevel voerende Nederlander de handen schud van een nu gezochte oorlogs misdadeger.

Jij bent vast een moslim. Dergelijke domheid zie je wel vaker terug bij moslimsquote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:04 schreef Megumi het volgende:
Ne. Jij want je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Je ouders waren toch gewoon Nederlanders die naar Canada getrokken waren?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:16 schreef Megumi het volgende:
Weet je wat ik vindt ik ben Canadees ik vraag me bijvoorbeeld wel eens af waarom ik dat niet meer mag zijn terwijl mijn halve famillie het leven heeft opgeven voor dit land. En er liggen een paar van mijn famillie leden hier in de grond. Ik vindt jou een zak.

Wat een lulargument.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:16 schreef Megumi het volgende:
ik ben Canadees ik vraag me bijvoorbeeld wel eens af waarom ik dat niet meer mag zijn terwijl mijn halve famillie het leven heeft opgeven voor dit land. En er liggen een paar van mijn famillie leden hier in de grond.

En hij is geloof ik niet eens moslimquote:

Laat ik het zo zeggen had de oorlog aan Nederlands bevel gestaan hadden we verloren.quote:

Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. En nu optieftenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen had de oorlog aan Nederlands bevel gestaan hadden we verloren.

Dat licht niet zo makkelijk me vader is een Schot en een zeevrande famillie. Maar het word duidelijk tijd weer op te rotten naar me eigen land.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:19 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Je ouders waren toch gewoon Nederlanders die naar Canada getrokken waren?

Sterf.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. En nu optieften

Dat is veel te makkelijk gezegd.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:46 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Zet je breezer eens aan de kant en leer begrijpend lezen.
En kijk meer TV, zodat je weet waarover je het hebt.
Nederland had er geen schuld aan, met wat er is gebeurd.

Wel eens van ovbermacht gehoord? Ik vind die principes zonder risico altijd een beetje goedkoop.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee leg mij eens uit zonder het over drank te hebben waarom men daar niet verantwoordelijk voor is. Leg mij eens uit waarom de bevel voerende Nederlander de handen schud van een nu gezochte oorlogs misdadeger.

Slavernij is een universeel verschijnsel. De plek waar de eerste weerstand ertegen rees en waar het het eerste werd afgeschaft (1834) was Engeland. Het blijft dan ook altijd enigszins merkwaardig om voortdurend te zien dat juist het westen wordt aangesproken op haar dubieuze verleden, waar andere landen de dans ontspringen. Is dat historische onbenulligheid of zou er toch iets anders achter zitten?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 03:32 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Omdat we moreel gechanteerd worden met het slavernij verleden.

Hoeveel van dergelijke verhalen ken je eigenlijk? Die zijn best wel schaars he? Misschien zou je daar een conclusie aan kunnen verbinden. Overigens hadden de Spartanen een uitgelezen plek om zich te verdedigen, zeker gezien de beperkte mogelijkheden tot inzet van lange afstandswapens in die dagen, dus in het geheel niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 04:21 schreef Megumi het volgende:
Kijk wat er toen in de krant had moeten staan is dat Nederlandse soldaten zich dood hebben gevochten om het leven van die burgers te redden en denk dan maar even aan de Perzen die een leger van Spartanen tegen kwamen.

hmm ik weet niet of je het doorhebt maar de engelse hebben ook niets gedaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:22 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Dat is veel te makkelijk gezegd.
lees maar na ,wat de compagnie Chirurg erover zegt.
"er heerste een mentaliteit van Op-je-reet-blijven-zitten. "
de goede man schaamt zich dood voor de niet-actie van zijn mede soldaten
Natuurlijk waren ze in de minderheid, maar denk je nu echt dat een Engels detachement zo had geageerd? Nooit. Die hadden ook niet meer terug hoeven te komen naar Engeland. De Schande zou Gigantisch zijn geweest.
Nederland vlucht in allerlei politieke demnties , excuses en schuldtoewijzingen. De lafheid stinkt tot in de poltieke top.
Het was de bankroet verklaring van het Nederlandse defensie beleid.

Joh, ga je varken een beurt gevenquote:

hoe kom je daarop als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:37 schreef Steeven het volgende:
Ik kan niet geloven hoe hard en dom veel mensen hier nog over kunnen oordelen. Ik zag net nog een docu over een Nederlandse veteraan die daar was gestationeerd. Hij sprak met een Servische commandant en een Moslimse commandant. Die Serviër vroeg of de Nederlanders daar wel oorlogservaring hadden voor ze kwamen, met een vies lachje erachteraan. Omdat ze zo 'bang' keken. Nee, vind je het gek met je pispistooltjes tegen tanks en weet ik het wat. De Amerikanen daar wisten er wel raad mee. Al richtte een vijand een pistool op een soldaat, dan kwam daar een Abrahms voor terug met zijn dikke loop. Bij de Nederlanders echter was dit niet van toepassing, mede door de zwakke politiek, het genaai door bondgenoten en het gebrek aan wapens. Dat er nog steeds mensen rondlopen die de soldaten de schuld geven moeten ze sowieso ophangen
. Wat heb je eraan als die soldaten zich dood hadden gevochten? Werkelijk niks, want die moslims zouden evengoed wel gepakt worden.

Dat is ook een voorbeeld van een later stadium. De strijdende partijen waren gewoon aan het testen hoever het mandaat van een land kon gaan. Met de VS moet je niet fucken, maar aangezien de Nederlanders geen wapens hadden konden we niet terug dreigen. Maar dat is niet het enige, aangezien de Nederlanders ook niets móchten doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kom je daarop als ik vragen mag?
er waren geen Amerikanen in UNPROFOR of uberhaupt in dat land
Bill Clinton's beleid was 'no American groundtroops in Bosnia' hij verklaarde later dat dit was omdat hij niet wilde dat Amerikaanse soldaten live op CNN door allerlei lokaal tuig werden gepest net als bij de rest van UNPROFOR
eers tde enclaves leeg, daarna luchtbombardementen, daarna Amerikanen
Abramsen waren er ook niet, zwaarste wapens van UNPROFOR waren Deense leopard 1 gevechtstanks en die werden na een schietincident ook aan handen en voeten gebonden omdat daar 100 tot 200 serven bij om het leven zijn gekomen ... die mochten Dutchbat dan ook niet bevoorraden want dat is een flinke tocht door vijandelijk gebied
tegen de tijd dat er Amerikanse tanks waren had Nederland er ook zijn leopard 2's en m109 gemechaniseerde howitzers staan

Amerikanen nemen altijd álles mee. Die gaan daar niet onvoorbereidt zitten, zoals de Nederlanders moesten doen van Den Haag. Maar als je op de Nederlanders doelt, dat klopt helaas. De schuld ligt ook echt niet bij hen. In het stadium van Sebrenica werd er wel degelijk met de Nederlanders gefokt, maar onder de vlag van de VN daar zitten of onder de vlag van de NAVO is zo'n enorm verschilquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:04 schreef sp3c het volgende:
ze mochten die wapens uberhaupt niet meebrengen (enkel kleinkaliberwapens en zware machinegeweren) in later stadium (onder NATO vlag) werd er ook echt niet met Nederlandse eenheden gefokt! geloof me

dat drama in Somalie moet je niet vergeten hoor ... en dan zijn er nog de klachten van de huidige Amerikaanse militairen in Irak om meer pantser etc.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
Amerikanen nemen altijd álles mee. Die gaan daar niet onvoorbereidt zitten,
De Nederlanders moesten niets van Den Haag ... afaik zijn ze vrijwillig gegaan en wisten ze precies wat ze meekregen en belangrijker ze wisten dat de enclave niet te verdedigen wasquote:zoals de Nederlanders moesten doen van Den Haag. Maar als je op de Nederlanders doelt, dat klopt helaas.
in dat stadium werd er met iedereen gefokt!quote:De schuld ligt ook echt niet bij hen. In het stadium van Sebrenica werd er wel degelijk met de Nederlanders gefokt, maar onder de vlag van de VN daar zitten of onder de vlag van de NAVO is zo'n enorm verschil.

Tja, dat klopt. Hoewel, ze hebben er wel alles zitten, alleen hebben ze geen geld om alles te beveiligen met extra pantser enzo. Dat is het nadeel van een enorm leger.quote:dat drama in Somalie moet je niet vergeten hoor ... en dan zijn er nog de klachten van de huidige Amerikaanse militairen in Irak om meer pantser etc.
Yup, ik herinner me enkele verhalen van mariniers op tv die riepen, volgens mij bij BvD, dat zij die enclave wel verdedigd zouden hebben met de dood. Ja, met dat soort wapens is het een ander verhaal natuurlijkquote:daarna werden we verstandig, stuurden we jachtvliegtuigen en mariniers met 120 mm mortieren, lieten we die wat spelen met hun spullen en de volgende gronddetachementen hadden weinig problemen (maar wel de middelen om die problemen op te lossen)

ja hequote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:01 schreef lionsguy18 het volgende:
Het drama dat de moslims overkwam werd voorafgegaan door moorden van hun kant in 1992, waarbij 2000 serviers medogeloos werden afgeslacht.
Later namen de serviers wraak voor deze laffe daad, maar vergeten wordt dat de moslims het drama zelf over hen afgeroepen hebben.

Israel is eigenlijk ook een enclave, die is het ook geluktquote:Op woensdag 13 juli 2005 00:07 schreef Wokkel1982 het volgende:
Enclaves kun je niet verdedigen als je bedreigd wordt door een overmacht. Sim-pel.

Lik me reet debiel.quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:57 schreef HarigeKerel het volgende:
Israel is eigenlijk ook een enclave

Omgeven door Arabieren en zeezout, allebei hebben die moeite met nadenken op een hoger niveau als we de Nobel lijsten eens bekijkenquote:

Maar wel met luchtsteun die de Nederlanders niet hadden. Enne, zie jij veel Serven of Kroaten op de Nobelprijs lijst staan?quote:Op woensdag 13 juli 2005 01:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Omgeven door Arabieren en zeezout, allebei hebben die moeite met nadenken op een hoger niveau als we de Nobel lijsten eens bekijken![]()
![]()

Werden zij bedreigd door een overmacht?quote:Op woensdag 13 juli 2005 00:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Israel is eigenlijk ook een enclave, die is het ook gelukt![]()

Numeriek gezien wel degelijk ja, kwalitatief niet of nauwelijks. Israel heeft zich in beide oorlogen gered door zijn luchtmacht.quote:Op woensdag 13 juli 2005 01:14 schreef Wokkel1982 het volgende:
[..]
Werden zij bedreigd door een overmacht?

Nee oen, omdat ze er zin in hadden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
Israel heeft zich in beide oorlogen gered door zijn luchtmacht.

Die moslims daar in Srebrenica willen excuses, heeft niks met het braafste jongetje te maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 03:29 schreef Lemmeb het volgende:
Typisch Hollands om het überhaupt weer over excuses te hebben. Waarom willen we toch altijd het braafste jongetje van de klas uithangen.

Er kunnen gewoon F16's vanuit NL opstijgen, DLD zou ze echt niet neerschietenquote:Op woensdag 13 juli 2005 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
Maar wel met luchtsteun die de Nederlanders niet hadden.
Relatief gezien zijn het er vast meer dan het aantal moslims.quote:Enne, zie jij veel Serven of Kroaten op de Nobelprijs lijst staan?

ff hervullen onderweg.quote:Op woensdag 13 juli 2005 03:05 schreef sp3c het volgende:
lol Bosnie is toch iets te ver voor de F16 hoor

quote:Bot fel aangevallen door Srebrenica-nabestaanden
(Novum) - Minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) heeft dinsdag een pijnlijke confrontatie gehad met nabestaanden van de genocide in Srebrenica. De 'moeders van Srebrenica' bleken niet geïnteresseerd in het medeleven van de oud-diplomaat, maar kondigden in harde bewoordingen aan een schadevergoeding te zullen eisen, meldt het NOS Journaal.
Nederlandse blauwhelmen, die de VN-enclave beschermden, konden tien jaar geleden niet voorkomen dat Bosnische Serviërs onder leiding van generaal Ratko Mladic zevenduizend moslimmannen ombrachten. Dat drama werd maandag in Srebrenica door tienduizenden herdacht. Bot was gevraagd op deze herdenking niet te spreken, maar voor dinsdag stond wel een gesprek gepland met enkele nabestaanden.
Bot dacht hen tijdens de ontmoeting zijn medeleven te kunnen betuigen. Tot zijn verbazing nam het gesprek echter een heel andere wending. Er bleek een aantal advocaten aanwezig, en ook hadden de 'moeders van Srebrenica' een Amerikaanse professor meegenomen, gespecialiseerd in schadevergoedingszaken. De minister suggereerde enigszins uit zijn doen te zijn geweest: "Als er een batterij juristen naastzit, krijgt het gesprek een heel andere inhoud."
De nabestaanden eisten dat Bot zou erkennen dat alleen Nederland schuldig is aan de massamoord, dat er openlijke excuses komen, en dat een schadevergoeding betaald wordt. Dat alles ging hem veel te ver. "Ik begrijp het leed van de mensen, maar ik ga niet zeggen dat alleen Nederland schuld had aan de massamoord. Dat hebben in eerste instantie de Bosnische Serviërs."
"Het was een van de moeilijkste gesprekken die ik ooit heb moeten voeren", zei de minister, die zelfs het verwijt kreeg een oorlogsmisdadiger te zijn. "Dan houdt voor mij de discussie op", citeert Trouw hem woensdag.
Bron

ze lekeer hypocriet allemaal het is net als met micheal jackson ze willen gewoon geld zienquote:Op woensdag 13 juli 2005 10:32 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Als de 'slachtoffers' van Srebenica zonodig geld willen zien moeten ze aankloppen bij de daadwerkelijke daders, de Serviërs. Maar bij de Serven is waarschijnlijk niet zoveel te halen.

Uhuh. En daarom moesten de Europeanen de uitvinding van het kompas e.d. stelen van de Arabieren om vervolgens de Nieuwe Wereld te ontdekken.quote:Op woensdag 13 juli 2005 01:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Omgeven door Arabieren en zeezout, allebei hebben die moeite met nadenken op een hoger niveau als we de Nobel lijsten eens bekijken![]()
![]()

hmm dat is door de europeanen opnieuw uitgevonden. en anders van de chinezen gestolenquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:04 schreef Steeven het volgende:
[..]
Uhuh. En daarom moesten de Europeanen de uitvinding van het kompas e.d. stelen van de Arabieren om vervolgens de Nieuwe Wereld te ontdekken.

Nee, komt van de Arabieren. Chinezen waren sowieso geen zeevaarders, die mochten pas rond 1400 voor het eerst een beetje varen, waarna een nieuwe keizer die privileges meteen weer introk. Isolement all the way.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm dat is door de europeanen opnieuw uitgevonden. en anders van de chinezen gestolen

Hm, er zijn redelijk onderbouwde theorieen momenteel dat niet Columbus maar China als eerste Amerika ontdekt heeft, kijk maar eens hier: http://www.1421.tv/quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:18 schreef Steeven het volgende:
Nee, komt van de Arabieren. Chinezen waren sowieso geen zeevaarders, die mochten pas rond 1400 voor het eerst een beetje varen, waarna een nieuwe keizer die privileges meteen weer introk. Isolement all the way.

Het zou kunnen, maar in het boek dat ik moest leren op school stond wat anders. Dat is niet zomaar een boek:quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, er zijn redelijk onderbouwde theorieen momenteel dat niet Columbus maar China als eerste Amerika ontdekt heeft, kijk maar eens hier: http://www.1421.tv/
Een vloot van 3800 schepen is toch aardig groot voor een land wat geen zeevaarders was.
Dat lijkt me iets betrouwbaarder dan een paar vage theoriën, MAAR ik sluit niets uitquote:Een boek wat ik al eerder in dit draadje genoemd heb: "Eeuwen des Onderscheids - een geschiedenis van middeleeuws Europa" van Wim Blockmans & Peter Hoppenbrouwers. In sneltreinvaart worden de politieke, economische en maatschappelijke ontwikkelingen behandeld van de gehele middeleeuwen, uitermate geschikt om een totaaloverzicht te krijgen.
Je kan een uitgebreide recensie lezen op de site van het NRC: http://docenten.nrc.nl/artikelen/2002/08triomf.html

ok, als jij het zegt zal het wel zo zijnquote:Op woensdag 13 juli 2005 06:21 schreef HarigeKerel het volgende:
En toch deden ze het vanuit Turkije meneer sp3c

En gelukkig draaide de wetenschap in de Arabische landen niet op Joodse en Armeense wetenschappers toch?quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:04 schreef Steeven het volgende:
Uhuh. En daarom moesten de Europeanen de uitvinding van het kompas e.d. stelen van de Arabieren om vervolgens de Nieuwe Wereld te ontdekken.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |