Maar dat is nu alweer afgelopen [Golf] The British Openquote:Op donderdag 14 juli 2005 08:01 schreef tong80 het volgende:
Om 10 uur begint vanmorgen de British Open op de BBC.
Het lijkt erop dat Lafeber nu echt met de grote jongens mee mag gaan doen.quote:Maarten Lafeber is uitgenodigd voor het PGA Championship, dat van 11 tot en met 14 augustus wordt gehouden op de Baltusrol-baan in de staat New York.
De 30-jarige Eindhovense golfer dankt de uitnodiging aan z'n goede prestaties van de laatste maanden en zijn positie op de wereldranglijst (88ste).
Lafeber, die vorige week meedeed aan het Brits Open en al eerder speelde op het US Open, is de eerste Nederlander die op drie verschillende Majors aantreedt. De US Masters is de enige die nog op zijn lijstje ontbreekt.
Dat lijkt mij wel, dat laatste.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:42 schreef the_RAVEN het volgende:
voor de duidelijkheid, ik heb nog geen GVB maar wil deze wel halen. Heb al wel eens eerder gegolfd op een andere oefenbaan waar nog geen gvb voor nodig was. Ben dus nog een g0lfn00b
Vorige week woensdag ben ik naar een golfclub gegaan met mijn moeder (wel in het bezit van een GVB) en ik heb lekker gegolfd. 5x par gehaald, maar soms ook 8. De baan waar ik op gegolfd heb is een 9-holes par oefenbaan waar baanpermissie van de pro voor nodig is.
Nu is mijn vraag, bedoelen ze hiermee dat je les moet hebben gehad van een pro die zegt ja jij mag hier golfen of niet(of natuurlijk je GVB bezitten)
Bizar toeval, voor de 4e keer in iets meer dan een jaar tijd wordt DiMarco 2e op een groot toernooi.quote:
Tegen Paul McGinley dus.quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:14 schreef Leatherface het volgende:
De US Open winnaar moet het in de finale opnemen tegen Paul McGinley of Angel Cabrera.
Die streaker mocht er wezen.quote:Op zondag 18 september 2005 17:32 schreef Pistol_Pete het volgende:
Vrouwelijke streaker op de green
tussenstand A/S
Hij heeft zich wel voor de tweede kwalificatieronde geplaatst. Zou wel apart zijn, een Nederlander op de Amerikaanse Tour.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:47 schreef Pistol_Pete het volgende:
...
Muntz is hierbij zijn tourkaart kwijt en moet die opnieuw zien te veroveren op de Qualifying School in San Roque. Ondertussen probeert Muntz zich ook voor de Amerikaanse Tour te kwalificeren (alsof hij daar potten kan breken).
Ja, is best apart.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:56 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij heeft zich wel voor de tweede kwalificatieronde geplaatst. Zou wel apart zijn, een Nederlander op de Amerikaanse Tour.
Nee hoor, hij speelt met metalwoods.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:09 schreef CyFanate het volgende:
Speelt woods nog steeds met houten 3? Stond egt volledig verbaast toen ie aan kwam zetten met zijn tas
Dan moet je het niet over een HOUTEN 3 hebben, want die bestaan ook nog steeds.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:07 schreef CyFanate het volgende:
mon ami... alle woods zijn tegenwoordig metalwood. Maar het is voor het eerst dat hij een metalwood in zijn tas heeft zitten.
noem mij een fabrikant die deze nog serieus op de markt probeert te brengen? tegenwoordig is het heel gewoon om te spreken over houten 3 als je bedoelt een metalwoodquote:Op zaterdag 12 november 2005 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan moet je het niet over een HOUTEN 3 hebben, want die bestaan ook nog steeds.
Lafeber blijft er met een rondje 72 goed bijquote:Maarten Lafeber leek weg te zakken. Hij stond na de 12de hole op 3 boven par. Op de laatste drie holes maakte hij met drie birdies nog veel goed.Hij begint op de twaalfde plaats aan de slotdag.
Daly staat wel bekend om sappige verhalen.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:05 schreef mitt het volgende:
Trouwens, wat een verhaal van die Daly.
Moment dat z'n vrouw de bak ingaat staat hij lekker te meppen
handel in drugs oid.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daly staat wel bekend om sappige verhalen.![]()
Maar wat heeft die vrouw van hem dan uitgevreten?
van de telegraaf.quote:Sherrie Daly werd eind 2004 veroordeeld voor haar aandeel in illegaal gokken, witwassen van geld en handel in softdrugs. De rechtbank strafte haar met vijf maanden cel plus vijf maanden huisarrest. Haar ouders kregen zwaardere straffen opgelegd. Sherrie Daly liep vrij rond in afwachting van haar beroep. Dit is onlangs afgewezen en donderdag werd zij opgesloten in Lexington, Kentucky.
De 39-jarige John Daly bevond zich toen al in San Diego waar hij de Buick Invitational aan het voorbereiden was. Hij vertelde verrast te zijn door de snelle inrekening van zijn (vierde) echtgenote. „Als ik eerder had geweten dat dit stond te gebeuren, had ik hier niet gespeeld”,
Leuk, een proftournooi winnen als amateur en even 208.000 euro mislopen.quote:De Spanjaard Pablo Martín heeft bij
het Portugese Open historie geschreven
door als eerste amateur een toernooi op
de Europese Tour te winnen.De 20-jarige
Martín kwam in Quinta da Marinha na een
slotronde van 68 uit op 277, één minder
dan de Fransman Raphael Jacquelin.
Martín had al snel de achterstand van 2
slagen goedgemaakt op Norén,de leider
na drie ronden.De Zweed bakte er weinig
van (76 slagen) en droop beschaamd af.
Vier jaar terug was Martin al dicht bij
de primeur toen hij als koploper aan de
slotdag op Tenerife begon,maar 22ste
werd.In Portugal loopt hij overigens
als gevolg van zijn amateurstatus de
vette hoofdprijs van 208.000 euro mis.
Inderdaad goed voor het Nederlandse golf dat Luiten internationaal aan het doorbreken is.quote:Op maandag 10 december 2007 00:05 schreef thijsdetweede het volgende:
Leuk dat Joost Luiten zo lekker op komt. Vooral het bravoure van niet tevreden zijn met een topklassering maar hoe dan ook voor de winst gaan (wat op de Dutch Open bijna lukte, en nu iets misging) staat me aan. Nu nog iets stabieler worden; hij verklooit het nog iets te vaak op donderdag of vrijdag.
quote:Tiger Woods kan al na de tweede ronde van het Quail Hollow Championship in Charlotte zijn koffers pakken. Het is voor de Amerikaan pas de zesde keer in 188 PGA-toernooien dat hij de cut niet haalt.
Woods stelde op de eerste dag al teleur met een ronde van 74 slagen (+2), maar in de tweede ronde maakte hij het nog bonter. Zo sloeg hij na drie birdies en zes bogeys op de veertiende hole de bal in het water (double bogey) en had hij een hole later vier keer zijn putter nodig (wederom een double bogey).
Uiteindelijk ging Woods rond in 79 slagen. De laatse keer dat hij de cut miste was in 2009 op het British Open.
Daar moet ik ook even in gepost hebbenquote:
14 - 20 juni tochquote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:23 schreef Leatherface het volgende:
Ik zou er nog geen conclusies uit trekken met het oog op de US Open. Pebble Beach is wel een baan die Woods goed ligt.
quote:De Nederlandse golfers hebben op het prestigieuze PGA Championship weliswaar de cut gehaald, maar spelen in Wentworth vooralsnog een bescheiden rol.
Maarten Lafeber is de bestgeklasseerde van hen. De Brabander steeg na een ronde van 70 naar de dertigste positie (142). Robert-Jan Derksen is halverwege 54ste met 144 slagen. Joost Luiten zakte naar de 63ste plek, maar zijn totaal van 145 bleek precies toereikend.
Luke Donald is de nieuwe koploper. Voor de tweede dag op rij noteerde de Brit een ronde van 68. Drie spelers volgen op een slag. Titelverdediger Paul Casey en Padraig Harrington, die met 67 de beste dagscore had, staan op 138 (-4).
Al 4 dagen hoor.quote:Op zondag 23 mei 2010 18:22 schreef Piles het volgende:
Nu op BBC2: Rechtstreeks verslag van het PGA Championship 2010 in Wentworth, laatste ronde.
Tja, je weet maar nooit hequote:Op zondag 23 mei 2010 21:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Aangezien de winnaar bekend is lijkt me wel he
Gefeliciteerd. Op naar een EGA-handicap.quote:
Rechtsaf of linksaf?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:07 schreef Kreator het volgende:
Zojuist 50 ballen geslagen en sloeg ze stuk voor stuk rond de 250 meter (of meer).
quote:Tiger Woods shot a 7 over par 77 on Sunday in the final round of the World Golf Championships - Bridgestone Invitational to complete his worst tournament as a professional at 18 over par.
"I don't see how it can be fun shooting 18 over especially since my handicap is supposed to be zero," Woods said after the round in which he carded six bogeys and two double bogeys. It was his worst round of the four day tournament and tied his worst final round as a pro.
"It's nice that the tournament's over and we can focus on next week," the world's No. 1 golfer - at least for the moment - said. Phil Mickelson can take over the No. 1 spot in the world golf rankings if he finishes fourth or better on Sunday afternoon at Firestone Country Club in Akron, Ohio.
Woods and the rest of the tour head next week to Kohler, Wisconsin, and the PGA Championship, the last of the four major tournaments for 2010.
Ik kan het me wel voorstellen na alles wat er gebeurd is. Zo'n jongen moet zich weer helemaal thuis gaan voelen met het spel. Alles valt of staat met concentratie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:15 schreef Leatherface het volgende:
Maar nu schijnt hij echt slecht in vorm te zijn, hoewel ik er geen bewegende beelden van zag. Of hij strooit iedereen zand in de ogen.
quote:CRANS-SUR-SIERRE - Golfer Robert-Jan Derksen heeft een prima generale afgewerkt voor de KLM Open, die volgende week wordt gehouden op de Hilversumsche.
De Blaricummer eindigde zondag op de gedeelde vijfde plaats in de Omega European Masters in de Zwiterse plaats Crans-sur-Sierre.
Hij leverde in de slotronde een kaart in van 67 slagen (vier birdies) en kwam daarmee uit op een totaal van 272, twaalf slagen onder par.
De winst in Zwisterland was voor de Spaanse routinier Miguel Angel Jimenez. Hij legde vier keer de achttien holes ruim onder par af en eindigde op 263 slagen, 21 onder par.
Molinari
De Italiaan Edoardo Molinari, onlangs verkozen in het Europese team voor de Ryder Cup, werd tweede met drie slagen meer (266).
Diens landgenoot Matteo Manassero werd derde met 268 slagen.
Lafeber
Maarten Lafeber rukte dankzij een slotronde van 67 slagen (vijf birdies en één bogey) op naar de gedeelde 28e plaats in het klassement.
Ook Lafeber is volgende week present op de KLM Open, het toernooi dat hij in 2003 won.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |