abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2003 @ 15:22:26 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9601237
Ik heb me ooit een keer willen aanmelden bij een Golfclub (in Voorthuizen) omdat golf mij een leuke sport lijkt. Nu vroegen ze toen F 20.000 gulden inschrijfgeld en moest ik bovendien eerst een bepaald niveau halen (na mega veel lessen) voordat ik pas de baan op mocht. Dus ik vond dat te gortig en heb het niet gedaan.

Nu zag ik onlangs een beginners golfset te koop voor zo'n 300 euro met een aantal clubs en een mooie leren tas en toen dacht ik dat wellicht inmiddels het golfen wat minder elitair was geworden. Wie golft er eigenlijk van de Fokkers en is het idd nu meer betaalbaar geworden?

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_9601265
ik doe het niet, maart lijkt me wel gaaf
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_9601274
Ik heb het vroeger een paar keer met m'n opa op de driving range gedaan. Beetje balletjes rammen. Moet ik weer is gaan doen.
Maar volgens mij is baanpermissie nog steeds best duur. Verschilt per baan denk ik.
  zaterdag 5 april 2003 @ 15:25:29 #4
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9601281
vraag het eens aan golfer onze sportmod!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_9601306
Effe de topictitel aangepast, dan hebben we nu een centraal topic voor profgolf en voor recreatief golf.
pi_9601446
Met golfen in Nederland heb ik nog geen ervaring, maar ik hoor van anderen dat het tegenwoordig best betaalbaar is. Het blijft duurder dan de meeste andere sporten, maar als je een beetje zoekt moet er wel een club te vinden zijn die niet al te duur is.
Nadeel is dat de baan daar misschien niet zo goed onderhouden wordt als bij de club van 20.000 euro; voordeel is dat je waarschijnlijk leukere mensen tegenkomt dan de omhooggevallen kouwe kak die meestal op de duurdere clubs te vinden is.
Exacte prijzen kan ik helaas niet noemen, maar ik denk dat er wel clubs te vinden zijn waar je voor 1000 of 1500 euro per jaar lid van kunt worden.

Ik heb het zelf een paar keer gegolfd, en ik vond het erg leuk. Met een stel vrienden een beetje ouwehoeren en rondlopen, en af en toe een keer tegen een balletje slaan. En als het weer een beetje meezit, krijg je meteen een lekker kleurtje.

zaterdag 5 april 2003 @ 16:15:24 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9602009
Je kunt altijd beginnen bij een openbare club met lessen en met je GVB halen.
Op dit moment hebben de meeste besloten clubs nog altijd een wachtlijst.
Golfen is door de enorme populariteit juist niet meer elitair, maar doordat er veel meer golfers dan banen in Nederland zijn kan het soms een probleem zijn lid te worden van een club.

Meestal moet je wel een beginbedrag storten om lid te kunnen worden, daarna variëert de jaarfee. Ik zelf betaal voor mijn besloten golfclub ca. € 1.100 per jaar, maar mijn aandeel wat ik destijds heb gekocht voor 4000 gulden is intussen € 5.000 waard. (meer dan verdubbeld dus).

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9602295
ik golf soms.. ik kan allleen gratis golfen op de golfclub bij me in de buurt.. connecties he!!
Whaaaaa Free pron ;)
pi_11062080
hej.....
ik ben er laatst achter gekomen dat het golfen eigenlijk een hele leuke sport is zelf heb ik het nu al een beetje te pakken omdat k nog een club thuis had staan... alleen nu wil ik verder gaan... ben eigenlijk van plan om m'n gvb te halen.. Alleen weet iemand of je als jeugd lid goedkoper kunt golfen... das me verteld door m'n oom... omdat de club's meer jeugd willen!
Weet iemand hier wat meer over?

Stijn

Whaaaaa Free pron ;)
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:31:41 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11062840
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:06 schreef Twickelpics.nl het volgende:
hej.....
ik ben er laatst achter gekomen dat het golfen eigenlijk een hele leuke sport is zelf heb ik het nu al een beetje te pakken omdat k nog een club thuis had staan... alleen nu wil ik verder gaan... ben eigenlijk van plan om m'n gvb te halen.. Alleen weet iemand of je als jeugd lid goedkoper kunt golfen... das me verteld door m'n oom... omdat de club's meer jeugd willen!

Stijn

Meeste clubs hebben gereduceerde lidmaatschaps-tarieven en greenfee's voor spelers onder de 18 jaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_11064912
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:06 schreef Twickelpics.nl het volgende:
hej.....

Stijn

hoe zit het dan met je connecties?

Even een vraagje aan Golfer: hoe lang heb jij er over gedaan om van GVB naar handicap<36 te komen?

donderdag 12 juni 2003 @ 18:22:23 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11065757
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 17:41 schreef paricos het volgende:

Even een vraagje aan Golfer: hoe lang heb jij er over gedaan om van GVB naar handicap<36 te komen?

Half jaartje ongeveer.
Eerst GVB, daarna NGF-examen en dan kaarten lopen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_11077895
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 18:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Half jaartje ongeveer.
Eerst GVB, daarna NGF-examen en dan kaarten lopen.

ok, dat kaarten lopen wordt voor mij ook eens tijd, ik heb al 2 jaar mijn GVB, maar daarna te weinig gegolfd, tot sinds kort.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 13:25:36 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11084412
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 08:48 schreef paricos het volgende:

ok, dat kaarten lopen wordt voor mij ook eens tijd, ik heb al 2 jaar mijn GVB, maar daarna te weinig gegolfd, tot sinds kort.

Je zult wel eerst NGF-examen moeten doen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_11084452
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus je moet eerst een heel traject doorlopen voordat je uberhaupt de green op mag?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_11085707
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:25 schreef golfer het volgende:

[..]

hebbik al sinds een kleine 2 jaar, verleden jaar heel weinig gespeeld (o.m. door een blessure), nu weer fanatiek bezig maar nog niet constant geboeg om elke keer minstens 36 Stableford-punten te halen.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 14:16:13 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11085838
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:12 schreef paricos het volgende:

hebbik al sinds een kleine 2 jaar, verleden jaar heel weinig gespeeld (o.m. door een blessure), nu weer fanatiek bezig maar nog niet constant geboeg om elke keer minstens 36 Stableford-punten te halen.

Je kunt gewoon je qualifying kaarten inleveren. Er is tegenwoordig ook een categorie hcp. 36-54, dus eventueel kan je aan de hand van de ingeleverde kaarten een hogere handicap dan 36 toegewezen krijgen. Je kunt daarna altijd weer zakken naar aanleiding van je ingeleverde qualifying kaarten.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:27 schreef zjroentje het volgende:

Dus je moet eerst een heel traject doorlopen voordat je uberhaupt de green op mag?

Je zult bij de meeste clubs geen toegang krijgen indien je niet minimaal je GVB hebt.
Sommige clubs hanteren nog andere criteria, zoals een maximale handicap.
Poef.....gone! ©golfer
pi_11087029
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Je kunt gewoon je qualifying kaarten inleveren. Er is tegenwoordig ook een categorie hcp. 36-54, dus eventueel kan je aan de hand van de ingeleverde kaarten een hogere handicap dan 36 toegewezen krijgen. Je kunt daarna altijd weer zakken naar aanleiding van je ingeleverde qualifying kaarten.
[..]

ok, dat wist ik niet, ik zal er werk van maken
pi_11089640
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 14:16 schreef golfer het volgende:

Je zult bij de meeste clubs geen toegang krijgen indien je niet minimaal je GVB hebt.
Sommige clubs hanteren nog andere criteria, zoals een maximale handicap.

En GVB is Golf Vaardigheids Bewijs?

Dus ik kan niet zomaar gaan rammen op de green.

Lijkt me heel interessant en leuk om te doen, maar als ik dit lees hou ik het wel bij minigolf.

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_11089779
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 16:21 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En GVB is Golf Vaardigheids Bewijs?

Dus ik kan niet zomaar gaan rammen op de green.

Lijkt me heel interessant en leuk om te doen, maar als ik dit lees hou ik het wel bij minigolf.

op de green ram je meestal niet

je kunt overigens wel zonder diploma's rammen op de driving range

pi_11089836
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 16:27 schreef paricos het volgende:

[..]

op de green ram je meestal niet

Ik ram overal.
quote:
je kunt overigens wel zonder diploma's rammen op de driving range
Dat lijkt me nou es gaaf. Gewoon ongegeneerd hakken op de driving range. Kom altijd langs eentje met de trein (bij Best ligt een golfbaan) en dan krijg ik de kriebels.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 17:54:55 #22
48082 Twickelpics.nl
Zie signature!
pi_11091703
beetje slaag op de drive in rage is wel leuk... alleen als je verder wilt gaan zul je toch lid moeten gaan worden...

Maar "golfer"
hoeveel kost het ongeveer om te gaan beginnen met golfen... ben nu 16 jaar en kan het al een beetje... sla met de houten 5 gemiddeld 200 meter.. (zonder een of andere les!). Het lijkt me namelijk heel leuk om te gaan beginnen met golfen.. maar het punt is dat het gewoon zo duur is! en daar heb ik het geld niet voor! Maar weet jij dus hoeveel het ongeveer kost om te gaan beginnen?

Whaaaaa Free pron ;)
  vrijdag 13 juni 2003 @ 22:22:33 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11096670
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 17:54 schreef Twickelpics.nl het volgende:

Maar "golfer"
hoeveel kost het ongeveer om te gaan beginnen met golfen... ben nu 16 jaar en kan het al een beetje... sla met de houten 5 gemiddeld 200 meter.. (zonder een of andere les!). Het lijkt me namelijk heel leuk om te gaan beginnen met golfen.. maar het punt is dat het gewoon zo duur is! en daar heb ik het geld niet voor! Maar weet jij dus hoeveel het ongeveer kost om te gaan beginnen?

Zie mijn post van 25 april in dit topic.
Jij kunt waarschijnlijk als jeugdlid tegen een reduceerd tarief lid worden van een club in jouw omgeving.
Ga maar eens informeren daar.
Hou er wel rekening mee dat je sowieso wat lessen moet gaan volgen bij een pro en ver slaan is niet altijd een garantie voor goed golfspel.
Je punten verdien je meestal op en rond de green met het korte nauwkeurige werk.

vandaag zelf tweede plaats gewonnen op vrijdagavond-competitie van mijn club. 58 deelnemers vanavond.

Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2003 @ 22:24:18 #24
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_11096706
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 22:22 schreef golfer het volgende:

[..]

vandaag zelf tweede plaats gewonnen op vrijdagavond-competitie van mijn club. 58 deelnemers vanavond.

goed dat je weer begonnen bent!!!

ik heb volgende week 2 wedstrijden, vorige week een keer rondje van 34 gelopen dus dat gaat de goede kant op!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 13 juni 2003 @ 22:55:01 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11097307
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 22:24 schreef just me het volgende:

goed dat je weer begonnen bent!!!

ik heb volgende week 2 wedstrijden, vorige week een keer rondje van 34 gelopen dus dat gaat de goede kant op!

Netjes en inleveren die kaarten, he?
Binnenkort spreken we een keer af bij mij op de club, dan neem ik je mee als introducee.

Mailen daar wel even over.

Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')