Nu zag ik onlangs een beginners golfset te koop voor zo'n 300 euro met een aantal clubs en een mooie leren tas en toen dacht ik dat wellicht inmiddels het golfen wat minder elitair was geworden. Wie golft er eigenlijk van de Fokkers en is het idd nu meer betaalbaar geworden?
Ik heb het zelf een paar keer gegolfd, en ik vond het erg leuk. Met een stel vrienden een beetje ouwehoeren en rondlopen, en af en toe een keer tegen een balletje slaan. En als het weer een beetje meezit, krijg je meteen een lekker kleurtje.
Meestal moet je wel een beginbedrag storten om lid te kunnen worden, daarna variëert de jaarfee. Ik zelf betaal voor mijn besloten golfclub ca. € 1.100 per jaar, maar mijn aandeel wat ik destijds heb gekocht voor 4000 gulden is intussen € 5.000 waard. (meer dan verdubbeld dus).
Stijn
quote:Meeste clubs hebben gereduceerde lidmaatschaps-tarieven en greenfee's voor spelers onder de 18 jaar.
Op donderdag 12 juni 2003 16:06 schreef Twickelpics.nl het volgende:
hej.....
ik ben er laatst achter gekomen dat het golfen eigenlijk een hele leuke sport is zelf heb ik het nu al een beetje te pakken omdat k nog een club thuis had staan... alleen nu wil ik verder gaan... ben eigenlijk van plan om m'n gvb te halen.. Alleen weet iemand of je als jeugd lid goedkoper kunt golfen... das me verteld door m'n oom... omdat de club's meer jeugd willen!
Weet iemand hier wat meer over?Stijn
quote:hoe zit het dan met je connecties?
Op donderdag 12 juni 2003 16:06 schreef Twickelpics.nl het volgende:
hej.....
ik ben er laatst achter gekomen dat het golfen eigenlijk een hele leuke sport is zelf heb ik het nu al een beetje te pakken omdat k nog een club thuis had staan... alleen nu wil ik verder gaan... ben eigenlijk van plan om m'n gvb te halen.. Alleen weet iemand of je als jeugd lid goedkoper kunt golfen... das me verteld door m'n oom... omdat de club's meer jeugd willen!
Weet iemand hier wat meer over?Stijn
Even een vraagje aan Golfer: hoe lang heb jij er over gedaan om van GVB naar handicap<36 te komen?
quote:Half jaartje ongeveer.
Op donderdag 12 juni 2003 17:41 schreef paricos het volgende:Even een vraagje aan Golfer: hoe lang heb jij er over gedaan om van GVB naar handicap<36 te komen?
quote:ok, dat kaarten lopen wordt voor mij ook eens tijd, ik heb al 2 jaar mijn GVB, maar daarna te weinig gegolfd, tot sinds kort.
Op donderdag 12 juni 2003 18:22 schreef golfer het volgende:[..]
Half jaartje ongeveer.
Eerst GVB, daarna NGF-examen en dan kaarten lopen.
quote:Je zult wel eerst NGF-examen moeten doen.
Op vrijdag 13 juni 2003 08:48 schreef paricos het volgende:ok, dat kaarten lopen wordt voor mij ook eens tijd, ik heb al 2 jaar mijn GVB, maar daarna te weinig gegolfd, tot sinds kort.
quote:Dus je moet eerst een heel traject doorlopen voordat je uberhaupt de green op mag?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:25 schreef golfer het volgende:[..]
Je zult wel eerst NGF-examen moeten doen.
quote:hebbik al
Op vrijdag 13 juni 2003 13:25 schreef golfer het volgende:[..]
Je zult wel eerst NGF-examen moeten doen.
quote:Je kunt gewoon je qualifying kaarten inleveren. Er is tegenwoordig ook een categorie hcp. 36-54, dus eventueel kan je aan de hand van de ingeleverde kaarten een hogere handicap dan 36 toegewezen krijgen. Je kunt daarna altijd weer zakken naar aanleiding van je ingeleverde qualifying kaarten.
Op vrijdag 13 juni 2003 14:12 schreef paricos het volgende:hebbik al
sinds een kleine 2 jaar, verleden jaar heel weinig gespeeld (o.m. door een blessure), nu weer fanatiek bezig maar nog niet constant geboeg om elke keer minstens 36 Stableford-punten te halen.
quote:Je zult bij de meeste clubs geen toegang krijgen indien je niet minimaal je GVB hebt.
Op vrijdag 13 juni 2003 13:27 schreef zjroentje het volgende:
Dus je moet eerst een heel traject doorlopen voordat je uberhaupt de green op mag?
quote:ok, dat wist ik niet, ik zal er werk van maken
Op vrijdag 13 juni 2003 14:16 schreef golfer het volgende:[..]
Je kunt gewoon je qualifying kaarten inleveren. Er is tegenwoordig ook een categorie hcp. 36-54, dus eventueel kan je aan de hand van de ingeleverde kaarten een hogere handicap dan 36 toegewezen krijgen. Je kunt daarna altijd weer zakken naar aanleiding van je ingeleverde qualifying kaarten.
[..]
quote:En GVB is Golf Vaardigheids Bewijs?
Op vrijdag 13 juni 2003 14:16 schreef golfer het volgende:Je zult bij de meeste clubs geen toegang krijgen indien je niet minimaal je GVB hebt.
Sommige clubs hanteren nog andere criteria, zoals een maximale handicap.
Dus ik kan niet zomaar gaan rammen op de green.
Lijkt me heel interessant en leuk om te doen, maar als ik dit lees hou ik het wel bij minigolf.
quote:op de green ram je meestal niet
Op vrijdag 13 juni 2003 16:21 schreef zjroentje het volgende:[..]
En GVB is Golf Vaardigheids Bewijs?
Dus ik kan niet zomaar gaan rammen op de green.
Lijkt me heel interessant en leuk om te doen, maar als ik dit lees hou ik het wel bij minigolf.
je kunt overigens wel zonder diploma's rammen op de driving range
quote:Ik ram overal.
Op vrijdag 13 juni 2003 16:27 schreef paricos het volgende:[..]
op de green ram je meestal niet
quote:Dat lijkt me nou es gaaf. Gewoon ongegeneerd hakken op de driving range. Kom altijd langs eentje met de trein (bij Best ligt een golfbaan) en dan krijg ik de kriebels.
je kunt overigens wel zonder diploma's rammen op de driving range
Maar "golfer"
hoeveel kost het ongeveer om te gaan beginnen met golfen... ben nu 16 jaar en kan het al een beetje... sla met de houten 5 gemiddeld 200 meter.. (zonder een of andere les!). Het lijkt me namelijk heel leuk om te gaan beginnen met golfen.. maar het punt is dat het gewoon zo duur is! en daar heb ik het geld niet voor! Maar weet jij dus hoeveel het ongeveer kost om te gaan beginnen?
quote:Zie mijn post van 25 april in dit topic.
Op vrijdag 13 juni 2003 17:54 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Maar "golfer"
hoeveel kost het ongeveer om te gaan beginnen met golfen... ben nu 16 jaar en kan het al een beetje... sla met de houten 5 gemiddeld 200 meter.. (zonder een of andere les!). Het lijkt me namelijk heel leuk om te gaan beginnen met golfen.. maar het punt is dat het gewoon zo duur is! en daar heb ik het geld niet voor!Maar weet jij dus hoeveel het ongeveer kost om te gaan beginnen?
vandaag zelf tweede plaats gewonnen op vrijdagavond-competitie van mijn club. 58 deelnemers vanavond.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 22:22 schreef golfer het volgende:[..]
vandaag zelf tweede plaats gewonnen op vrijdagavond-competitie van mijn club. 58 deelnemers vanavond.
ik heb volgende week 2 wedstrijden, vorige week een keer rondje van 34 gelopen dus dat gaat de goede kant op!
quote:Netjes en inleveren die kaarten, he?
Op vrijdag 13 juni 2003 22:24 schreef just me het volgende:
goed dat je weer begonnen bent!!!
ik heb volgende week 2 wedstrijden, vorige week een keer rondje van 34 gelopen dus dat gaat de goede kant op!
Mailen daar wel even over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |