Ik denk dat Weening wel de beste kans maakt.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik weet niet of Weening ook de prijs voor de strijdlustigste renner heeft gewonnen.
Casar en Rasmussen maken in ieder geval ook aanspraak op die prijs.
Bij een snelheid van 50 km/u 0.28 cmquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nu nog bepalen welke snelheid ze hadden in de sprint, en er een afstand worden berekend.
Dat is ongeveer 3.8mmquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nu nog bepalen welke snelheid ze hadden in de sprint, en er een afstand worden berekend.
quote:Zabriskie Escapes Elimination
The winner of stage one finished over 51 minutes behind the winner of stage eight. Dave Zabriskie was dropped on the first climb of the stage but he has been able to escape elimination by finishing about a minute within the time limit which is calculated on a percentage of the winner’s time.
55? Zeg maar 15 m/s. Dus 3 mm? Lijkt me nog vrij veel...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
8mm hadden ze het op de mof overquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
55? Zeg maar 15 m/s. Dus 3 mm? Lijkt me nog vrij veel...
Ja moffen. Die maken het minder erg natuurlijk. 8mm zou betekenen dat de rond de 20 ofzo ligt.quote:
Volgens mij is dat precies het type klim wat een Hincapie en Popovych prima aan moeten kunnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:53 schreef flyckje het volgende:
ach dit was een lange zachte klim voor de buitenbladdraaiers.
Kloden stond nauwelijks op de foto.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja moffen. Die maken het minder erg natuurlijk. 8mm zou betekenen dat de rond de 20 ofzo ligt.
Nee, bij een lagere snelheid zou het afstandsverschil juist kleiner worden. 8 mm afstand verschil zou betekenen dat ze een weergaloze snelheid zouden hebben. Voor twee anti-sprinters na zo'n lange dag lijkt me dat niet erg waarschijnlijk. Bij een snelheid van 50-60 km/h zit je rond de 3 mm. Dat lijkt me een goede schatting.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja moffen. Die maken het minder erg natuurlijk. 8mm zou betekenen dat de rond de 20 ofzo ligt.
NU ik toch lekker op dreef ben om tekenen aan de wand te zien: dat is goed mogelijk. Armstrongs beoogde helpers in de bergen reden wel allemaal een goede tijdrit. Het kan dus zijn dat dat ze teveel hebben getraind op het continu rijden met een bepaald vermogen. Je kunt dan natuurlijk ook prima hard een berg op knallen, maar het wordt moeilijk als van ze gevraagd wordt om heel plotseling met meer vermogen te trappen. Dat zag je ook wel. De eerste aanval werd nog beantwoord, bij de tweede lagen ze er allemaal af.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar die waren er eerder af dan Savoldelli. Kennelijk hebben die dus moeite met tempoversnellingen.
normaal zouden die dat idd perfect aankunnen. Maar als de benen slecht zouden zijn tja. maar dit is niet de col waar je grote verschillen op gaat maken. Morgen zal belangrijker zijn. en dan zullen we pas kunnen zeggen wat zen team doet. Ik heb trouwens niemand van zijn team zien bekkentrekken ook lance niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat precies het type klim wat een Hincapie en Popovych prima aan moeten kunnen.
Volgens de toursite heeft Weening de prijs van de strijdlustigste renner gewonnen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat Weening wel de beste kans maakt.
Maar Casar is een fransman natuurlijk.
Eigenlijk verwacht ik van morgen minder dan van vandaag.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:02 schreef flyckje het volgende:
[..]
Morgen zal belangrijker zijn. en dan zullen we pas kunnen zeggen wat zen team doet.
Mss is dit altijd al verkeerd gebleken want zij zijn het altijd die het tempo eerst hoog leggen en dan azevedo met lance afshieten. maar als de ander aanvallen zijn ze mss sneller genekt.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:01 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
NU ik toch lekker op dreef ben om tekenen aan de wand te zien: dat is goed mogelijk. Armstrongs beoogde helpers in de bergen reden wel allemaal een goede tijdrit. Het kan dus zijn dat dat ze teveel hebben getraind op het continu rijden met een bepaald vermogen. Je kunt dan natuurlijk ook prima hard een berg op knallen, maar het wordt moeilijk als van ze gevraagd wordt om heel plotseling met meer vermogen te trappen. Dat zag je ook wel. De eerste aanval werd nog beantwoord, bij de tweede lagen ze er allemaal af.
Niet geheel toevallig kon ook Basso niet direct antwoorden, waar ie dat vorig jaar nog wel eens deed. Basso heeft ook veel op de tijdrit getraind.
Ik zie Armstrong ervoor aan dat hij zó kat en muis speelt dat hij de anderen laat geloven dat hij verzwakt is, fozo.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:02 schreef flyckje het volgende:
[..]
normaal zouden die dat idd perfect aankunnen. Maar als de benen slecht zouden zijn tja. maar dit is niet de col waar je grote verschillen op gaat maken. Morgen zal belangrijker zijn. en dan zullen we pas kunnen zeggen wat zen team doet. Ik heb trouwens niemand van zijn team zien bekkentrekken ook lance niet.
Jaquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Volgens de toursite heeft Weening de prijs van de strijdlustigste renner gewonnen.
Ik denk echt niet dat het een tactiek was. Azevedo en Popo kunnen zelf ook een goed klassement rijden, die gaan echt niet doelbewust tijd verliezen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:06 schreef flyckje het volgende:
[..]
Mss is dit altijd al verkeerd gebleken want zij zijn het altijd die het tempo eerst hoog leggen en dan azevedo met lance afshieten. maar als de ander aanvallen zijn ze mss sneller genekt.
Ook kun je zeggen ze gingen er allemaal tesamen eraf gingen buiten savoldelli mss was het dus instructie van lance en puur tactisch. dit zou ook overeenstemmen met het spelletje hij deed me tmobile. Maar je kunt het dus zowel positief als negatief benaderen. Wachten op morgen voor conclusies zou ik zeggen.
Ik zeg al jaren: vroeg aanvallen, dan maak je het de ploeg van Armstrong moeilijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:06 schreef flyckje het volgende:
[..]
Mss is dit altijd al verkeerd gebleken want zij zijn het altijd die het tempo eerst hoog leggen en dan azevedo met lance afshieten. maar als de ander aanvallen zijn ze mss sneller genekt.
Ook kun je zeggen ze gingen er allemaal tesamen eraf gingen buiten savoldelli mss was het dus instructie van lance en puur tactisch. dit zou ook overeenstemmen met het spelletje hij deed me tmobile. Maar je kunt het dus zowel positief als negatief benaderen. Wachten op morgen voor conclusies zou ik zeggen.
8e maarquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:08 schreef brighton het volgende:
[..]
Ja![]()
Rabo stijgt bovendien naar de achtste plek in het ploegenklassement en Weening zesde in het jongerenklassement.
Als dat een groepje van een man of 8 is, zonder Armstrong, dan wordt het écht leuk.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:06 schreef flyckje het volgende:
edit : morgen moeten ze zowiezo over al die cols en zal dsc tempo moeten maken dus zal duidelijk aangeven hoe sterk ze zijn. op laatste col zou er eventueel een aanval kunnen komen. en met een groepje bovenkomen en zo naar de finish gaan.
Klopt, maar Azevedo werd vorig jaar ook nog 5e.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:10 schreef flyckje het volgende:
bij dsc rijden ze maar voor 1 man hoor, niet voor meerdere.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Zo'n grote risico's nemen in een relatief onbelangrijke etappe enkel en alleen om een spelletje te spelenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zie Armstrong ervoor aan dat hij zó kat en muis speelt dat hij de anderen laat geloven dat hij verzwakt is, fozo.
Ligt eraan wie... Als Ullrich gaat zal een Basso ook heus wel tempo maken, of Menchov, Leipo, heras, Mayo. Die zien dan ook hun klassement in gevaar komen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat een groepje van een man of 8 is, zonder Armstrong, dan wordt het écht leuk.
Mij ook, maar als Armstrong toch weer de tour wint, dan zal het wel weer gepresenteerd worden als een strategisch spelletje (deden ze ook met de tour van 2003. In de winter een interview gelezen met Bruyneel, die zei: "Vinokourov lieten we op Alpe d'Huez maar rijden, die was toch niet belangrijk voor het algemeen klassement". Yeah, right.)quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Zo'n grote risico's nemen in een relatief onbelangrijke etappe enkel en alleen om een spelletje te spelen, Armstrong en Bruyneel zijn wel slimmer dan dat.
Nee, zo werkt het niet in het wielrennen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zie Armstrong ervoor aan dat hij zó kat en muis speelt dat hij de anderen laat geloven dat hij verzwakt is, fozo.
Als Basso ook in dat groepje zit van Ullrich, met Heras, Klöden, Julich, Beloki, Vino, Landis, Mancebo bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ligt eraan wie... Als Ullrich gaat zal een Basso ook heus wel tempo maken, of Menchov, Leipo, heras, Mayo. Die zien dan ook hun klassement in gevaar komen.
heeft hij nochtans al meer gedaan hoor. zelfs nu in dauphine, ook al eens toen pantani nog reed. Het is ook lance niet die failde vandaag maar eerder zen team. of en team dit doet denket het niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet in het wielrennen.
Bergop misschien. Maar als hij tussen 2 cols in alleen komt te zitten, kan hij echt niet elke aanval counteren. Hij kan uiteraard hopen dat Basso wel achter Ullrich zal gaan, Landis achter Vino en Mancebo achter Kloden, maar daar kan hij niet op rekenen. Als z'n ploegmaats hem aan de laatste col afzetten en hem dan alleen laten, dan doet hij het wel alleen, maar vroeger.... ik zou er niet op rekenen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:15 schreef JohnDDD het volgende:
Als Armstrong goed is maakt het aantal renners van T-Mobile niet uit, dan knalt hij iedereen eraf.
Ja precies. Want hij zat nu alleen.Als 'ie lek was gereden, was dat niet prettig voor hem geweest.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sowieso proberen zijn ploegmakkers zo lang mogelijk bij hem te blijven, dat is ze vandaag slecht gelukt.
Precies.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bergop misschien. Maar als hij tussen 2 cols in alleen komt te zitten, kan hij echt niet elke aanval counteren. Hij kan uiteraard hopen dat Basso wel achter Ullrich zal gaan, Landis achter Vino en Mancebo achter Kloden, maar daar kan hij niet op rekenen. Als z'n ploegmaats hem aan de laatste col afzetten en hem dan alleen laten, dan doet hij het wel alleen, maar vroeger.... ik zou er niet op rekenen.
Dat verbaast me. Die lui hebben de hele week nog maar weinig gedaan!quote:"There was really nothing we could do about that, sometimes we have a bad day. I think that maybe the team has been working more than we need to this week," Armstrong said.
Gewonnen door David Etxebarria?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:18 schreef Wombcat het volgende:
In de tour van '96 was er een etappe naar Pamplona. Ook iets van 80km vlak op het einde. Iedereen dacht, daar gebeurt niets. Er reed een groep weg met Ullrich, Riis, Virenque en nog 5 man, en die pakten 4 minuten en werden de eerste 8 in het klassement (wel was het klassement daarvoor ook al redelijk gesettled, want het was de laatste bergetappe).
Ik verwacht niet dat zoiets morgen ook gebeurt, maar het zou wel leuk zijn.
Ja, echt hard hebben ze nog niet hoeven rijden, zou ik denken.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat verbaast me. Die lui hebben de hele week nog maar weinig gedaan!
Inderdaad, hij was net zo blij dat de 2 Belgische ploegen al het werk hadden gedaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat verbaast me. Die lui hebben de hele week nog maar weinig gedaan!
Nee, Dufaux dacht ikquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Gewonnen door David Etxebarria?![]()
144.......dat komt ongeveer overeen met mijn harstslag tijdens de finalequote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:03 schreef JohnDDD het volgende:
8 mm zou betekenen dat ze 144 km/u reden
Dat zegt niet zoveel als je er bij zat. Het zegt vooral wat als iemand er niet bij was.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die is echt in goede doen, volgens mij. Evenals Beloki.
Even opgezocht, Etxebarria won in '99 in Pau in een groep met net zo'n soort ontsnapping.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, Dufaux dacht ik
Edit: goed gedacht: Dufaux voor Riis, met 20 seconden voorsprong op Virenque, Ullrich, Leblanc, Ugurmov, Escartin en Luttenberger. De tweede groep (met o.a. Rominger en Indurain, de grote favorieten voor die tour) pas op 8'28!! Na de laatste echte col was het toen 100 km naar de finish (etappe van 262 km).
Exact.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat zegt niet zoveel als je er bij zat. Het zegt vooral wat als iemand er niet bij was.
Daar zit wel wat in. De verwachtigen omtrent Beloki en mayo waren niet hoog. Maar tot nu toe rijden ze zonder zich bovennmatig in te spannen goed mee.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel als je er bij zat. Het zegt vooral wat als iemand er niet bij was.
Zou wel leuk zijn in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik verwacht wel een goed klassement van Beloki.![]()
Ik vind ze op papier sterker, met Popo en Savoldelli erbij.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:41 schreef Zwansen het volgende:
Ja maar toch zijn ze wel in vorm. Anders winnen ze die ploegentijdrit niet. Met op papier toch een iets minder team dan vorig jaar, zonder ekimov namelijk.
Dat zal de komende dagen uitwijzen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:41 schreef Zwansen het volgende:
Ja maar toch zijn ze wel in vorm. Anders winnen ze die ploegentijdrit niet. Met op papier toch een iets minder team dan vorig jaar, zonder ekimov namelijk.
Die ploegentijdrit hoeft niet zoveel te zeggen over de individuele vorm van de renners in de bergen, dat is toch heel wat anders. Bovendien hadden ze daarbij relatief sterke zwakkere schakels vergeleken met andere ploegen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:41 schreef Zwansen het volgende:
niet per sé overschat, maar misschien heeft hij wel veel geforceerd in de Giro om die maar vooral te winnenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:45 schreef Zwansen het volgende:
Savoldelli wordt overschat ben ik bang, maar goed we zullen zien.
Maar Valverde reed wel erg sterk, die kan nog wel eens leuke dingen gaan laten zien!
24quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:52 schreef methodmich het volgende:
Hoe oud is Pieter nou? Ik dacht pas 22 eigenlijk...
Ik vind Valverde ook een coole renner, maar ik zat wel effe op hem te vloeken toen ie steeds op kop zat te stampen met Lance in zijn wiel.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:52 schreef methodmich het volgende:
En hoewel ik Valverde-fan ben, kon ik vandaag leven met het feit dat hij de vluchters niet bij had gehaald.
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:00 schreef JohnDDD het volgende:
OMG
Zijn ze zeker vergeten dat bergje 500 keer op te rijden van de winter.quote:"Dit was wel een heel andere berg dan
in de Alpen of Pyreneeën. Misschien lag
hij ons niet? Toen ik de aanvallen be-
antwoordde, ging ik in het rood. Vanaf
dan was het devies: schade beperken."
Het lijkt wel Sinterklaas vandaag!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:00 schreef JohnDDD het volgende:
OMG
Bij zijn aankomst in het hotel ging de
gele trui nog een stapje verder: "Ik
heb geleden. Het was een klotedag."
Volgens Armstrong is Discovery Channel
aan bezinning toe. "We moeten nadenken.
Op de laatste col waren we met 35 ren-
ners, maar ik had geen enkele ploegmaat
meer. Dat mag niet meer gebeuren. Toen
ik hier aankwam, vroeg ik mijn makkers
wat er gebeurd was. Niet dat ik boos
was, ik wilde het gewoon begrijpen."
"Dit was wel een heel andere berg dan
in de Alpen of Pyreneeën. Misschien lag
hij ons niet? Toen ik de aanvallen be-
antwoordde, ging ik in het rood. Vanaf
dan was het devies: schade beperken."
Ze hebben toch geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:05 schreef methodmich het volgende:
Scheelt misschien dat Klöden meer voor het klassement gaat, anders hadden ze misschien fel geprotesteerd.
8 secondjes?quote:Hoewel, een Tourzege...
Nou, beetje heftig reageren ofzo. Nu werd erg snel aangenomen dat Pieter ook daadwerkelijk won, wat zo echt niet te zien was.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ze hebben toch geen poot om op te staan.![]()
[..]
8 secondjes?
Ik had vandaag ook ontzettend veel zin om de samenvatting nog een keer te kijken jaquote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
* BliksemSchigt geniet maar nog eens van het tourjournaal
Op de uitvergrotingen van de fotofinish is wel een verschil te zien.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, beetje heftig reageren ofzo. Nu werd erg snel aangenomen dat Pieter ook daadwerkelijk won, wat zo echt niet te zien was.
Waar kan ik die aanschouwen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Op de uitvergrotingen van de fotofinish is wel een verschil te zien.
Heb je dit topic wel eerst helemaal doorgelezen?quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:27 schreef Vork het volgende:
En wie nu nog niet overtuigd is
Lijkt me duidelijk
Nee.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Heb je dit topic wel eerst helemaal doorgelezen?![]()
[..]
Hoop jij echt op 7 x Lance?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:17 schreef JohnDDD het volgende:
God ik hoop maar dat Armstrong doping gebruikt en dat hij en zijn team hadden besloten pas vanaf morgen te beginnen.
Serieus dat hoop ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |