abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 18:12:23 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28686390
Als we dan toch met zinnige argumenten bezig zijn:

Integrity wint dik als het om argumenten gaat in die mini-discussie, Monidique.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 10 juli 2005 @ 18:31:57 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28686713
Trolls zijn niet gewenst hier.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 10 juli 2005 @ 18:37:41 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28686825
En feedback in het feedbacktopic.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28687124
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:12 schreef Lemmeb het volgende:
Als we dan toch met zinnige argumenten bezig zijn:

Integrity wint dik als het om argumenten gaat in die mini-discussie, Monidique.

.
  zondag 10 juli 2005 @ 18:59:55 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28687236
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Dat gaat je verstand te boven heh.
pi_28687289
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat gaat je verstand te boven heh.
Inderdaad, leg het maar uit...
pi_28687862
Er zijn nog altijd meer Christenen in de Wereld dan Moslims, laatste cijfers die ik gezien heb is de Islam wat aan het inhalen.
pi_28687887
quote:
Op zondag 10 juli 2005 17:12 schreef Sidekick het volgende:
Monidique wint dik als het om argumenten gaat in die mini-discussie, Integrity. Constant herhalen hoe een ander niets van de situatie weet is geen argument, zeker niet als je in elke post zegt dat je te beroerd bent om het uit te leggen. Monidique heeft gewoon gelijk dat Darfur allang Islamitisch is endat er dus weinig meer te onderwerpen valt, zeker als het een strijd is tussen verschillende groepen moslims.
+ Reactie 2 van jezelf, o wijze moderater..En feedback in het feedbacktopic.

Ik zou zo zeggen bemoei je met je eigen discussie en neem het niet voor iemand op en bovenal spreek jezelf niet tegen.
pi_28687908
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Inderdaad, leg het maar uit...
Mijn iq ligt een tiental punten hoger dan dat van jou als het gaat om het macroinzicht Grapje. Nee dat weet ik natuurlijk niet. Ik denk dat Lemmeb mijn punt snapt in essentie en jij iets meer op de bijzaken hebt gelet. No problem there!
pi_28687956
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:29 schreef Integrity het volgende:

[..]

Mijn iq ligt een tiental punten hoger dan die van jou als het gaat om het macroinzicht
Dat is goed mogelijk, maar zei je enkele seconden geleden niet "Ik zou zo zeggen bemoei je met je eigen discussie en neem het niet voor iemand op en bovenal spreek jezelf niet tegen" tegen Sidekick? Niet dat ík er problemen mee heb, hoor, het is immers een forum, maar nogal tegenstrijdig, niet waar? Maar goed, als jij met je immense IQ voor Lemmeb kan spreken en mij uitleg kan geven, dan vind ik dat ook goed.
pi_28688032
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is goed mogelijk, maar zei je enkele seconden geleden niet "Ik zou zo zeggen bemoei je met je eigen discussie en neem het niet voor iemand op en bovenal spreek jezelf niet tegen" tegen Sidekick? Niet dat ík er problemen mee heb, hoor, het is immers een forum, maar nogal tegenstrijdig, niet waar? Maar goed, als jij met je immense IQ voor Lemmeb kan spreken en mij uitleg kan geven, dan vind ik dat ook goed.
Gelukkig maar, maar je punt is?

(Hehe, volgens mij had ik het tegen Sidekick en niet tegen jou , probeer het inhoudelijk dan discussieren we verder. Ik ben allergisch voor onpersoonlijke persoonlijke communicatieve reacties :p)
pi_28688091
Met andere woorden, lieve Monidique, lees gewoon ff flink terug en stel concrete vragen. Je haakt in op bijzaken en ik vind dat heel vermoeiend. Persoonlijk lullen moet je ook niet doen tegen een borderliner, dan hak ik toch overal in. Hou het gewoon inhoudelijk .
pi_28688122
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:34 schreef Integrity het volgende:

[..]

Gelukkig maar, maar je punt is?

(Hehe, volgens mij had ik het tegen Sidekick en niet tegen jou , probeer het inhoudelijk dan discussieren we verder. Ik ben allergisch voor onpersoonlijke persoonlijke communicatieve reacties :p)
Ik snap en snapte niet waar Lemmeb het over heeft. Dat geef ik toe en ik vraag hem dan ook uitleg te geven. Misschien snap ik dan wel wat hij bedoelt. Ik vraag hém dus om uitleg en jij antwoordt met " Mijn iq ligt een tiental punten hoger dan dat van jou als het gaat om het macroinzicht". Zoals ik al zei, daar heb ik niets tegen, maar één, ik vroeg om uitleg, die jij noch Lemmeb mij overigens gegeven hebben, en twee, je citeerde mijn bericht, dus het is aannemelijk dat je het tegen mij had en niet tegen Sidekick. Daarnaast citeerde ik een zin van jou tegen Sidekick, en dat moet dus kunnen vind ik, die nogal tegenstrijdig is met jouw reageren op een vraag van mij aan Lemmeb. Dat is een punt, denk ik.
pi_28688386
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:36 schreef Integrity het volgende:
Met andere woorden, lieve Monidique, lees gewoon ff flink terug en stel concrete vragen. Je haakt in op bijzaken en ik vind dat heel vermoeiend. Persoonlijk lullen moet je ook niet doen tegen een borderliner, dan hak ik toch overal in. Hou het gewoon inhoudelijk .
Ik heb geen vragen, ik had een opmerking op een post van jou. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is de kern van dit forum niet dat allerlei onwetende gebruikertjes vragen gaan stellen aan Integrity. Het is een onderdeel daarvan, natuurlijk, maar niet de kern. Ik zou natuurlijk heel graag net zo inhoudelijk zijn als jij, misschien dat ik ooit in mijn leven zal bereiken, maar vooralsnog heb ik geen vragen en maakte ik een toch inhoudelijke opmerking, die ik overigens beter had kunnen verpakken...
  zondag 10 juli 2005 @ 21:01:46 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28690503
Afijn, mijn menig over het geheel: moslims hebben al kansen genoeg gehad, zowel nationaal als internationaal. Ze maken er overal ter wereld een zooitje van, de hoogste tijd dus om daar voorgoed een einde aan te maken.
pi_28695000
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb geen vragen, ik had een opmerking op een post van jou. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is de kern van dit forum niet dat allerlei onwetende gebruikertjes vragen gaan stellen aan Integrity. Het is een onderdeel daarvan, natuurlijk, maar niet de kern. Ik zou natuurlijk heel graag net zo inhoudelijk zijn als jij, misschien dat ik ooit in mijn leven zal bereiken, maar vooralsnog heb ik geen vragen en maakte ik een toch inhoudelijke opmerking, die ik overigens beter had kunnen verpakken...
Mwoah, ik denk dat jij, als jij mij was, 1 van die 10 was die zichzelf van kant maakte. Maak niet van die achterlijke wensen en wees blij dat jij mijn ziekte niet hebt . Zelfs het woord grapje zie jij niet staan, als het je nie uitkomt of wel. Ik ben nu ook wat gal aan het spuwen hoor en net nu ik achter fok zit. Waar ging het onderwerp ook alweer over?
pi_28696080
quote:
Volkskrant van zaterdag, prof. Rik Coolsaet zei:

De aanslagen in Londen zijn niet gepleegd door Al Qa'ida. De reden: Al Qa'ida bestaat niet meer. ‘Ik probeer al twee jaar duidelijk te maken dat van Al Qa'ida als gestructureerd netwerk geen sprake meer is', zegt de terrorisme-expert no. 1 van België.

In plaats daarvan is er sprake van ‘geatomiseerde' groepjes, die elk voor zich hun organisatie en financiering ter hand nemen, en werken op grond van lokale motieven. ‘Kleinhandelaren in terrorisme', noemt Coolsaet hen.
Dat laatste is essentieel in zijn analyse. De terreuracties van de laatste jaren (Casablanca, Madrid, Beslan, Van Gogh) waren geen onderdeel van een wereldwijde strategie of beweging. ‘De groepjes pleegden aanslagen op eigen gezag', zegt Coolsaet. ‘Ze verwijzen alleen naar Al Qa'ida om zichzelf te rechtvaardigen, als een voorhoede die de ummah, de gemeenschap van gelovigen, gaat bevrijden.'

Coolsaet is hoogleraar internationale politiek aan de Universiteit Gent en directeur van het Koninklijk Instituut voor Internationale Betrekkingen. Het onafhankelijke KIIB is min of meer de denktank van het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken. Als zodanig is hij de belangrijkste adviseur van de regering inzake terrorisme.

Heb het tegen prof. Coolsaet niet over ‘moslimterrorisme', want dan reageert hij gebeten. ‘Ik heb een bloedhekel aan dat woord! In Nederland wordt het altijd gebruikt. In België noemen we het jihad-extremisme. Het heeft niets te maken met moslim zijn. Dat woordgebruik, begonnen door Pim Fortuyn, is deel van het probleem, niet van de oplossing. Je insinueert iets wat je niet mag insinueren.'

Al Qa'ida is niet langer een formidabele vijand op zich, maar is alleen ‘een inspirerende mythe voor anderen'. ‘Hoe komt het dat men dat niet doorheeft in Nederland? Ik roep het al twee jaar.'
en
quote:
Coolsaet: ‘Heel anders dus dan in België en Nederland. Hier is het de tweede en derde generatie, vooral uit Noord-Afrika. Jongeren die zich niet kunnen identificeren met het land van hun voorouders, maar tegelijk met de nek worden aangekeken omdat ze een andere naam hebben. Ze hebben te maken met discriminatie, onder andere op de arbeidsmarkt, waar hun leeftijdsgenoten geen last van hebben. Een klein deel radicaliseert daardoor, en een nog kleiner deel gaat over tot geweld.'
en verder
quote:
Tot de grondoorzaken rekent Coolsaet niet de armoede in de wereld, noch het fenomeen van mislukte staten. Wel ziet hij één mondiale grondoorzaak: een algemeen gevoel onder moslims te worden bedreigd en vernederd door het Westen. ‘Een gedeeld gevoel van vernedering, en een gedeeld gevoel van solidariteit.'

Daar binnen spelen zaken alks het Midden-Oostenconflict, de Irakoorlog en Guantánamo Bay wel een rol, maar ‘als vergoeilijkling van wat in essentie een lokale dynamiek is'.
  maandag 11 juli 2005 @ 21:59:51 #68
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_28719745
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

zonder aanziens des persoons discrimineren is dubbe lop
Discrimineren betekent letterlijk: onderscheid maken. Dat kan dus ook met aanziens des persoons, bijvoorbeeld boeven discrimineren.
Ik bedoel hiermee: je moet onderscheid maken tussen onwetende moslims (veel), schijnmoslims (die met Allah hun kont afvegen maar geen mes in hun lijf willen krijgen van hun geintegreerde familieleden) en gelovige moslims. De laatste club is gevaarlijk, de eerste twee niet per definitie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jerobeam op 11-07-2005 22:01:29 (scherpere formulering) ]
Meer vrijheid? Ga naar http://www.meervrijheid.nl/
pi_28721315
Dit is wel heel erg duidelijk zeg.. Ik sluit me hierbij aan en herzie mijn mening. Wanneer we blijven denken in hun-wij termen schieten we niets op en maken we het alleen maar erger.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:32:51 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28727899
Dafur aan de situatie aan Nederland koppelen is hetzelfde als een driewieler plaatsen op de startgrid van een F1 tournament.

Omgekeerd kan ik ook de situatie van Brazilie (zwaar Katholiek), met zijn zware criminaliteit / doden cijfers ook moeilijk koppelen aan de situatie aan Nederland. Of de geweldadige Amerikaanse samenleving. Blijft toch een stukje van selectieve verontwaardiging.
- Zolang onze bommen 12.000 km verderop maar doel treffen ?!...... toch ? -

Voor diegene die zo anti-moslim zijn (om welke reden dan ook), zou eens moeten nadenken over het feit dat als je geboren bent met bepaalde voorouders / ideologie je al gelijk een smet opgeworpen krijgt die een niet uitwisbare indruk maakt die heel je hele leven blijft achtervolgen.
- Goh waar ken ik dit toch van -
quote:
Vanaf 1 september 1941 moesten alle joden vanaf 6 jaar oud in het gehele Deutschen Reich de ster dragen, op grond van de Polizeiverordnung über die Kennzeichnung der Juden. De ster moest zichtbaar gedragen worden op de borst aan de linkerzijde van het kledingstuk. De nazi's grepen hiermee terug op het Europese middeleeuwse gebruik, waarbij joden verplicht werden om een "jodenhoed" en een "geel kenteken" te dragen.
Nee als het gaat over misdaden tegen de menselijkheid dan kun je vele invalshoeken betrachten om je gelijk te halen. Maar het blijft vooralsnog een maatschappelijk gegeven of de vlam in de pan slaat of niet. Religie kan een katalysator zijn, maar dat is meestal niet de bron van het kwaad.
Ik denk eerder dat je moet kijken naar de verschillen in opvattingen in de samenleving, alsook de rekbaarheid van diezelfde samenleving. En wat dit laatste betreft is er de rek in Nederland er al flink uit.

Maar een betere maatschappij begint bij jezelf.
- Ik behandel iemand zoals iemand mij behandelt. Niks meer of niks minder. -

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 12-07-2005 08:40:52 ]
pi_28731014
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 08:32 schreef Drugshond het volgende:

dinsdag 12 juli 2005 @ 14:28:27 #72
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_28737312
quote:
Steeds meer mensen doen dat. Daarom zijn mensne steeds minder vriendleijk tegen moslims.
pi_28738742
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:28 schreef Jerobeam het volgende:

[..]

Steeds meer mensen doen dat. Daarom zijn mensne steeds minder vriendleijk tegen moslims.
Drugshond stelt dat hij iedereen behandelt zoals hij behandeld wordt, daar zet jij een generalisatie tegenover.

Whatever...
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:59:00 #74
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_28740316
Een ware generalisatie ja.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 16:23:37 #75
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_28741076
IK ben dan wel geen marokaan, maar wel een buitenlander. Het stuit me enorm tegen de borst hoe veel Nederlanders op internet over marokanen spreken. Het zegt meer over jullie zelf dan over die marokanen.
pi_28741332
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:23 schreef vanthof het volgende:
IK ben dan wel geen marokaan, maar wel een buitenlander. Het stuit me enorm tegen de borst hoe veel Nederlanders op internet over marokanen spreken. Het zegt meer over jullie zelf dan over die marokanen.
De meeste marokkanen weten niet wat internet is of zijn analfabeet, dan krijg je automatisch meer reacties van nedertlanders.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_28741362
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:45 schreef Jerobeam het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om alle moslims zonsder aanziens des persoons te discrimineren.
Er bestaan namelijk drie soorten moslims: de onwetende moslims, de schijnmoslims en de gelovige moslims. De gevaarlijek categorie is alleen de laatste soort.
Schijnmoslims blijven moslim omdat ze bang zijn als ze de islam verlaten, ze als afvallige te worden vermoord, want dat heeft de profeet Mohammed bepaald.
Onwetende moslims denken dat de islam een vreedzame godsdienst is, zeg maar de volksislam of mystieke islam en weten niet wat de shari' ah werkelijk bepaalt.

Daarom denk ik dat we de moslims een duidelijke keuze moeten laten maken: voor de soenna en shari' ah of tegen de soenna en shari' ah. En wie voor de soenna en shari' ah is kan beter vertrekken, want zo een persoon zal niet gelukkig worden hier en bedreigt onze veiligheid. Het gaat hier ongeveer om een derde tot de helft van alle moslims. De andere helft tot tweederde beschikt over meer gezond verstand en mag wat mij betreft hier blijven, tenminste als ze een einde maken aan walgelijke praktijken in eigen kring zoals de onderdrukking van vrouwen, eerwraak en discriminatie van niet-moslims.Zo niet, dan kunnen ze beter ook naar een land gaan waar dit soort fascistoïde gedrag legaal is. We moeten ze immers respecteren en al dat gepraat over gedwongen integratie getuigt van weinig respect. Ze voor de keuze stellen: assimileren of vertrekken, is denk ik veel respectvoller, immers we laten ze de keus.
Ok ten eerste:
Ik weet niet van waar je deze wijsheid haalt maar het is pure bullshit.
Mijn onderbouwing:
De soenna en de shariah bevatten geen onrecht of vormen van onderdrukking. Zo zien we dat de shariah in de geschiedenis alleen tot zijn recht kwam in het ottomaanse rijk. Die gehele periode wordt gekend om zijn gerechtelijk systeem (Sultan Kanuni suleyman).

De soenna is het geen wat de profeet deed en goed vond. De profeet zei altijd:
"Heb de mensen die jou haten meer lief dan de mensen die al van jou houden."
Geloof me als ik de soenna en shariah volledig zou volgen dan zou geheel nederland samen met mij moslim worden (uit vrije wil). De shariah kan je dan ook niet met onderdrukking enz inzetten, mensen moeten het echt zelf willen.

Het is dus pure bullshit wat je allemaal verteld.
Overigens heheh daag ik je uit om onze manier van leven te assimileren...ben benieuwd hoever jij komt.
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_28741379
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:32 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

De meeste marokkanen weten niet wat internet is of zijn analfabeet, dan krijg je automatisch meer reacties van nedertlanders.
het is dat je 18 bent
pi_28741466
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:33 schreef Adnan het volgende:

[..]

Ok ten eerste:
Mijn onderbouwing:
De soenna en de shariah bevatten geen onrecht of vormen van onderdrukking. Zo zien we dat de shariah in de geschiedenis alleen tot zijn recht kwam in het ottomaanse rijk. Die gehele periode wordt gekend om zijn gerechtelijk systeem (Sultan Kanuni suleyman).

Geloof me als ik de soenna en shariah volledig zou volgen dan zou geheel nederland samen met mij moslim worden (uit vrije wil). De shariah kan je dan ook niet met onderdrukking enz inzetten, mensen moeten het echt zelf willen.

Het is dus pure bullshit wat je allemaal verteld.
Overigens heheh daag ik je uit om onze manier van leven te assimileren...ben benieuwd hoever jij komt.
Er is anders heel wat bloed vergoten om mensen te overtuigen dat ze uit vrije wil moslim moesten worden.
Ik geloof niet dat jij de geschiedenis kent, de veroveringen en de onderwerping.
Maar goed, ik word geen moslim, ik ben al voorzien.
pi_28741535
quote:

[..]

het is dat je 18 bent
19
pi_28742564
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Er is anders heel wat bloed vergoten om mensen te overtuigen dat ze uit vrije wil moslim moesten worden.
Ik geloof niet dat jij de geschiedenis kent, de veroveringen en de onderwerping.
Maar goed, ik word geen moslim, ik ben al voorzien.
O ja vertel mij is dan waar dat heeft plaats gevonden (waarbij geen sprake was van een reactie op een aanval vanuit de christenen,etc.)
pi_28742675
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:05 schreef Adnan het volgende:

[..]

O ja vertel mij is dan waar dat heeft plaats gevonden (waarbij geen sprake was van een reactie op een aanval vanuit de christenen,etc.)
Oh gaan we op die toer.
Nee daar heb ik helemaal geen zin in.
Moslim fundies die de feiten niet kennen hebben mij niets te bieden.
Zoek maar een ander slachtoffer die je sprookjes gelooft over vredelievendheid enz.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 18:01:12 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28744336
quote:
  • De verketering van de middeleeuwen (een soort van christelijke sharia).
  • Christopher Columbus die met geweld de indianen moesten bekeren.
  • Natuurlijk de kruistochten

Dat waren allemaal oorlogen gevoed door een christelijke achtergrond.
    Er zullen er nog wel meer te bedenken zijn....

• Nigeria (werkt beide kanten op)
  • Indonesie (werkt beide kanten op)
  •   dinsdag 12 juli 2005 @ 18:18:54 #84
    3647 B.R.Oekhoest
    Taalpotpourrist Berend Rinus
    pi_28744718
    Inderdaad, ze moeten een eerlijke kans krijgen. Dus laten we ze scholing, kiesrecht, sociale zekerheid en vrijheid van ontplooing geven.

Oh, wacht, dat doen we allang.
    De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    pi_28744765
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 18:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

• De verketering van de middeleeuwen (een soort van christelijke sharia).
  • Christopher Columbus die met geweld de indianen moesten bekeren.
  • Natuurlijk de kruistochten

Dat waren allemaal oorlogen gevoed door een christelijke achtergrond.
    Er zullen er nog wel meer te bedenken zijn....

• Nigeria (werkt beide kanten op)
  • Indonesie (werkt beide kanten op)
  • Ja...ok...we hadden het over moslims...maar goed dat je dit ook effe aankaart.
    pi_28798144
    quote:

[..]

Misschien de verovering van Spanje en Zuid Frankrijk door Mohammedanen tot de slag bij Portiers... als je toch de geschiedenis in wilt duiken...

Moslims zijn toch echt begonnen
    Niks mis mee!
    pi_28798348
    Hey een moslimtopic.
    underground forever baby
    pi_28809468
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
    Inderdaad, ze moeten een eerlijke kans krijgen. Dus laten we ze scholing, kiesrecht, sociale zekerheid en vrijheid van ontplooing geven.

Oh, wacht, dat doen we allang.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 00:27:51 #89
    125170 poloolop
    prada in een lada
    pi_28817985
    sorry hoor, maar ik ben het zat met al die dingen van, 'je moet niet een hele bevolkingsgroep over een kam scheren'.. Die misdaden worden voor het geloof gepleegd en daar zal de hele moslimgemeenschap voor op moeten draien.. Geef nou toe, het zijn toch altijd weer die moslims die die problemen veroorzaken! Ze zijn hier alleen om van een uitkering te leven, zoniet dan pikken ze onze banen in! Ik ben het echt zat.. Een vriend van mij die woont in een stad waar veel moslims wonen, hij zegt ook dat het onwijs irritante mensen zijn.. en niet om kinderachtig te doen, maar wij waren hier eerst!
    ..ik ben de oppervlakkigheid hemzelfe..
    ..ik stem VVD en draag dure polo's, daar hebben mijn ouders voor gewerkt dus ik heb recht daarop..
    *kerstkindje*
      vrijdag 15 juli 2005 @ 09:07:27 #90
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_28822109
    quote:

[..]

Ok ten eerste:
    Mijn onderbouwing:

De realiteit :
    De moslims zijn wel bekend/berucht om hun geweldadigheid en niemand weet veel over hun zogenaamde * goede * werken.
    Waarom niet Omdat ze niks goeds doen voor een ander ! Hooguit dat ze voor hun eigen groepje eens wat aardigs doen maar verder ...... helemaal niks ! In de rijke olie landen worden mensen uit andere landen gehaald als bediende/arbeider en die moeten dan keihard werken voor een schijntje en worden slecht behandeld. Het gerucht gaat dat slavernij daar nog de gewoonste zaak van de wereld is.
    Het voornaamste waar de islam en de volgelingen daarvan goed in zijn is schijnheiligheid, leugens vertellen om het geloof in ere te houden is schijnbaar het grootste goed in die religie.

Waarom klampen de mensen zich er dan zo aan vast ? Ik vermoed om een identiteit te hebben, ze vertrouwen er niet op om op eigen kracht * iemand * te zijn. Die religie ondermijnt het zelfvertrouwen al bij de geboorte.
    Het verhaal dat een handgeknoopt tapijt altijd een fout moet bevatten omdat alleen Allah volmaakt mag zijn zegt wat mij betreft al genoeg. Mensen mógen niet al te goed zijn want dan is Allah beledigd.
    De mens mag dus niet streven naar al te goed zijn bepaald géén aanmoediging om het dan wél te zijn. De gelovige moet streven naar het behagen van Allah de medemens is - alle schijnheilige praatjes ten spijt - niet zo belangrijk
    Nou en dat wordt dus druk in praktijk gebracht door de moslims

Al die schijnheilige praatjes zeggen me niks, ik kijk naar de praktijk en die is dat de moslims een hoop kwaad aan richten en bepaald niet vooraan staan als er wat moet gebeuren om mensen te helpen, zelfs niet als het hun eigen mensen zijn die geholpen moeten worden

In plaats van hun best te doen om hun slechte imago te veranderen gaan ze gewoon door met niks goed te doen en lekker roepen dat ze zo slecht beoordeeld worden.
    Laat ze om te beginnen eens aan de slag gaan om de situatie voor de mensen die in hun eigen land leven te verbeteren, dan houden die op om Europa te overspoelen en kan iedereen weer in vrede leven.

En héél Nederland uit vrije wil moslim worden ?
    Daar zijn we veel te nuchter en te fatsoenlijk voor, de doorsnee Nederlander denkt liever zelf !!!!
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      vrijdag 15 juli 2005 @ 09:12:22 #91
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_28822199
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 00:27 schreef poloolop het volgende:
    Die misdaden worden voor het geloof gepleegd en daar zal de hele moslimgemeenschap voor op moeten draaien..
    Precies
    Het probleem wordt door hun religie veroorzaakt, ze hebben het altijd gedoogd en goed gepraat, ze moeten er nu maar eens tegen optreden.

De moslims hebben al zat eerlijke kansen gehad wanneer gaan ze nou eindelijk eens wat doen ???
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_28822873
    Meerderheid Nederlanders kritisch over moslims

Uitgegeven: 14 juli 2005 21:54

WASHINGTON - Van de Nederlanders staat 51 procent negatief tegenover moslims. In Duitsland gaat het om 47 procent. Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center, waarvan de resultaten donderdag zijn bekendgemaakt. De peiling vond plaats is zes moslimlanden, negen Noord-Amerikaanse en Europese staten en in China en India.

Nederlanders blijken de meeste problemen met moslims te hebben van alle ondervraagde volkeren.

Publieke opinie

Ondanks de angst voor terrorisme, staat in Groot-Brittannië, Verenigde Staten, Frankrijk, Canada en Rusland een meerderheid welwillend tegenover islamieten. Voor Spanje en Polen geldt dat in iets mindere mate. In Nederland en Duitsland keerde de publieke opinie zich tegen de moslims.

Van de ondervraagde Nederlanders vindt eveneens 51 procent een verbod op hoofddoekjes een goed idee. Alleen in Frankrijk, India en de Bondsrepubliek zijn er procentueel meer voorstanders.

Joden

In het islamitische Jordanië blijkt 100 procent van de bevolking problemen te hebben met de joden, in Libanon 99 procent en in Marokko 88 procent. Ook heeft 61 procent van de Marokkanen moeite met christenen.

bron nu.nl
    pi_28825139
    quote:
    Die gehele periode wordt gekend om zijn gerechtelijk systeem (Sultan Kanuni suleyman).
    Door wie? Montesquieu noemde het zelfs een l'etat despotique.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 12:05:19 #94
    119009 EA
    Say it loud!
    pi_28826395
    quote:

Mijn onderbouwing:

Geldt dit alleen voor moslims onderling of geldt dit ook tegenover ongelovigen? Daar ben ik benieuwd naar.
    pi_28835068
    quote:
    Op zaterdag 9 juli 2005 13:45 schreef Jerobeam het volgende:
    [...]

al dat gepraat over gedwongen integratie getuigt van weinig respect. Ze voor de keuze stellen: assimileren of vertrekken, is denk ik veel respectvoller, immers we laten ze de keus.
    Is dat geen vorm van gedwongen integratie dan? Volgens mij ga je dan juist een stap verder! Nu hebben ze toch ook een "keus"? (voor zover je van een reeele keuze kan spreken).
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_28837836
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 09:07 schreef deedeetee het volgende:
    De realiteit :
    De moslims zijn wel bekend/berucht om hun geweldadigheid en niemand weet veel over hun zogenaamde * goede * werken.
    Waarom niet Omdat ze niks goeds doen voor een ander ! Hooguit dat ze voor hun eigen groepje eens wat aardigs doen maar verder ...... helemaal niks ! In de rijke olie landen worden mensen uit andere landen gehaald als bediende/arbeider en die moeten dan keihard werken voor een schijntje en worden slecht behandeld. Het gerucht gaat dat slavernij daar nog de gewoonste zaak van de wereld is.
    Het voornaamste waar de islam en de volgelingen daarvan goed in zijn is schijnheiligheid, leugens vertellen om het geloof in ere te houden is schijnbaar het grootste goed in die religie.

Waarom klampen de mensen zich er dan zo aan vast ? Ik vermoed om een identiteit te hebben, ze vertrouwen er niet op om op eigen kracht * iemand * te zijn. Die religie ondermijnt het zelfvertrouwen al bij de geboorte.
    Het verhaal dat een handgeknoopt tapijt altijd een fout moet bevatten omdat alleen Allah volmaakt mag zijn zegt wat mij betreft al genoeg. Mensen mógen niet al te goed zijn want dan is Allah beledigd.
    De mens mag dus niet streven naar al te goed zijn bepaald géén aanmoediging om het dan wél te zijn. De gelovige moet streven naar het behagen van Allah de medemens is - alle schijnheilige praatjes ten spijt - niet zo belangrijk
    Nou en dat wordt dus druk in praktijk gebracht door de moslims

Al die schijnheilige praatjes zeggen me niks, ik kijk naar de praktijk en die is dat de moslims een hoop kwaad aan richten en bepaald niet vooraan staan als er wat moet gebeuren om mensen te helpen, zelfs niet als het hun eigen mensen zijn die geholpen moeten worden

In plaats van hun best te doen om hun slechte imago te veranderen gaan ze gewoon door met niks goed te doen en lekker roepen dat ze zo slecht beoordeeld worden.
    Laat ze om te beginnen eens aan de slag gaan om de situatie voor de mensen die in hun eigen land leven te verbeteren, dan houden die op om Europa te overspoelen en kan iedereen weer in vrede leven.

En héél Nederland uit vrije wil moslim worden ?
    Daar zijn we veel te nuchter en te fatsoenlijk voor, de doorsnee Nederlander denkt liever zelf !!!!
    Juiste observatie, al hoor ik de politiek correcten alweer roepen "ja maar er zijn toch goede moslims".
    Als ik moslim zou zijn en mijn geloof serieus zou nemen, dan zou ik a la Maarten Luther de Islam hervormen en afstand nemen van de wantoestanden binnen de islam. Wat er nodig is is een hervorming van de Islam, waarbij deze aan de huidige tijd wordt aangepast.
    Exaudi orationem meam
    Requiem aeternam dona eis, Domine.
    Et lux perpetua luceat eis.
    pi_28838128
    Moslims zijn niet goed.
    Als in eigen kringen terroristische plannen worden beraamd, dan weet zelfs de naaste familie en vriendenkring van niets.
    Iedereen weet dat dit niet klopt en dat eigenlijk het hele nest uitgeroeid moet worden.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 18:53:29 #98
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_28838379
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:42 schreef lionsguy18 het volgende:
    Moslims zijn niet goed.
    Als in eigen kringen terroristische plannen worden beraamd, dan weet zelfs de naaste familie en vriendenkring van niets.
    Iedereen weet dat dit niet klopt en dat eigenlijk het hele nest uitgeroeid moet worden.
    Als je maar van Abdelilah, Achmed en Zeki afblijft, dat zijn toffe gasten die geen vlieg kwaad doen, en Zeki haalde vroeger betere cijfers voor Nederlands dan ik.

Ben je een beetje emotioneel ofzo?
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_28871353
    quote:
    Op dinsdag 12 juli 2005 14:28 schreef Jerobeam het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij rondhangt zoal, maar ik ben nog practisch geen onvriendelijke moslims tegengekomen, en zeker niet meer dan onvriendelijke niet-moslims.

quote:
    Op zondag 10 juli 2005 19:36 schreef Integrity het volgende:
    Persoonlijk lullen moet je ook niet doen tegen een borderliner, dan hak ik toch overal in. Hou het gewoon inhoudelijk .
    als je niet kan discussieren op inhoudelijke aspecten is het een beetje zwak om dat op je borderline af te schuiven, en daarbij ook nog de ander de schuld te geven van jouw 'gebrek'.

[ Bericht 21% gewijzigd door Wolkje op 16-07-2005 23:40:13 ]
      maandag 18 juli 2005 @ 11:13:00 #100
    3647 B.R.Oekhoest
    Taalpotpourrist Berend Rinus
    pi_28904476
    De scherpe geluiden van afkeuring van aanslagen zoals je die nu hoort in Groot Brittanie uit de mond van moslimorganisaties, waarom heb ik die GVD niet gehoord in Nederland na de slachting van Van Gogh?

Antwoord: omdat ze het er stilzwijgend mee eens zijn?
    De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
    Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')