abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2005 @ 11:05:17 #26
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_28675767
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:59 schreef vries750 het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef het zogenaamde linkse beleid maar de schuld.
Na jaren 'rechts' beleid is het wél Verdonk dat nu de linkse/paarse plannen uitvoerd.
Ja dat geef ik zeker de schuld ja. Dat slappe zak beleid is een oorzaak voor de onrust in onze huidige samenleving. Er hoeft nog maar een bomaanslag te komen hier en we krijgen etnische rellen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 10 juli 2005 @ 11:05:44 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28675777
quote:
Op zondag 10 juli 2005 09:55 schreef J_CDA het volgende:
Er moeten eens demonstraties komen van de grote groepen moslims, welke de aanslagen in Londen verafschuwen. Die het niet pikken dat er een of andere rasmongool de macht krijgt in Iran of dat vrouwen in SA ongelofelijk worden achtergesteld op de mannen aldaar. Dan ben ik er pas van overtuigd dat er ook een grote groep gematigde moslims bestaat, die durven de extremistische moslims af te keuren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 10 juli 2005 @ 11:16:36 #28
3542 Gia
User under construction
pi_28676014
Ik ken een Turkse vrouw die Moslim is, maar er niet zoveel aan doet. Haar man drinkt alcohol, ze bidden niet 5 keer per dag en doen niet mee met de ramadan, omdat ze liever willen leven als de Nederlanders. Een oom van die man is het tegenovergestelde en heel strikt in de leer. Daar liggen ze dan ook vaak mee overhoop.
Toch denk ik wel, dat deze mensen in geval van 'burgeroorlog' zich weer 'beter' zullen gaan gedragen. Dus wel het geloof belijden, hoofddoekje dragen enz.... Al is het maar uit angst.

Een andere Turkse vrouw die ik ken, ging tot voor een paar maanden vrij westers gekleed. Was ook heel open naar anderen toe. De laatste tijd draagt zij steeds meer traditionele kleding. Echt van die gewaden. Haar dochters dragen (nog) geen hoofddoekjes. Op die school heb ik nog nooit een kind met een hoofddoekje gezien. Denk dus niet dat het toegestaan is. Ben benieuwd of zij dit nu ook gaat eisen voor haar dochters of ze naar een andere school zal doen.
Oudste dochter is overigens al 13.

Dus ja, er zijn verschillende moslims. Toch heb ik liever met mensen uit het eerste voorbeeld te maken, hoewel ik wel denk dat ook die weer zullen veranderen als dat wenselijk is.
  zondag 10 juli 2005 @ 12:02:45 #29
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_28677099
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:45 schreef Jerobeam het volgende:
Ik denk dat het niet goed is om alle moslims zonder aanziens des persoons te discrimineren.
zonder aanziens des persoons discrimineren is dubbe lop
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_28678343
Even nog een keer over de Islam, het is dus het einddoel om een land te onderwerpen. Hier in Nederland is dat misschien niet haalbaar, maar kijk ff naar Darfur bijvoorbeeld?? FF een reality check hier: De Muzelmannen hebben als doel om een land te onderwerpen aan de Islam en de regels in te voeren. Dat is de Islam en zo gebeurd het al eeuwen lang, dit is de methode.

Tuurlijk is er menselijk onderscheid en voortschrijdend inzicht, maar een land onderwerpen aan de wetten van de Islam... dat is wel degelijk het einddoel van elke Moslim. Verdiep je er maar eens in, nogmaals:

http://users.skynet.be/courlisius/islam_II.html
  zondag 10 juli 2005 @ 12:58:37 #31
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_28678433
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:53 schreef Integrity het volgende:
Even nog een keer over de Islam, het is dus het einddoel om een land te onderwerpen. Hier in Nederland is dat misschien niet haalbaar, maar kijk ff naar Darfur bijvoorbeeld?? FF een reality check hier: De Muzelmannen hebben als doel om een land te onderwerpen aan de Islam en de regels in te voeren. Dat is de Islam en zo gebeurd het al eeuwen lang, dit is de methode.

Tuurlijk is er menselijk onderscheid en voortschrijdend inzicht, maar een land onderwerpen aan de wetten van de Islam... dat is wel degelijk het einddoel van elke Moslim. Verdiep je er maar eens in, nogmaals:

http://users.skynet.be/courlisius/islam_II.html
Ja, en het Christendom had ooit als missie de hele wereld te bekeren. Ik denk dat je te veel generaliseert.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_28678654
Die kans hebben ze al gehad en verpest.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28679088
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die kans hebben ze al gehad en verpest.
De woorden uit m'n mond...
pi_28679268
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:53 schreef Integrity het volgende:
Even nog een keer over de Islam, het is dus het einddoel om een land te onderwerpen. Hier in Nederland is dat misschien niet haalbaar, maar kijk ff naar Darfur bijvoorbeeld??
Weinig te onderwerpen daar, Darfoer is allang al geheel islamitisch...
pi_28683452
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou zo zeggen, bekijk het nieuwsarchief. Daar zijn zulke verschrikkelijke dingen gebeurd, dat ik met stuk kan zeggen dat jij niet weet waar je over praat. Dit met alle respect. Het speelt nu dus nog steeds, een RAMP.

Ik vind het zelf ook verschrikkelijk generaliserend van mezelf en ik heb er erg veel moeite mee. However, als ik de geschiedenis erop na hou en jij de bron doorleest die je gequote hebt... dan wil ik daarover je mening wel horen
pi_28683573
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:12 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik zou zo zeggen, bekijk het nieuwsarchief. Daar zijn zulke verschrikkelijke dingen gebeurd, dat ik met stuk kan zeggen dat jij niet weet waar je over praat. Dit met alle respect. Het speelt nu dus nog steeds, een RAMP.
Ja, maar ik zeg toch ook niet dat er niets aan de hand is?
  zondag 10 juli 2005 @ 16:17:34 #37
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28683626
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onderwerpen is natuurlijk dikwijls meer dan bekeren, etnische zuiveringen bijvoorbeeld, "horen" ook bij de onderwerping van een gebied of volk.
pi_28683854
Wat onderworpen moet worden zijn niet zozeer de moslims, maar de Islam.
pi_28684062
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, maar ik zeg toch ook niet dat er niets aan de hand is?
Je zei dat het niet speelde binnen de context, dus ja je zei eigenlijk dat er niets aan de hand was.
pi_28684088
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:25 schreef HiZ het volgende:
Wat onderworpen moet worden zijn niet zozeer de moslims, maar de Islam.
Eindelijk hier draait het ook om. Mensen volgen het.
pi_28684106
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:33 schreef Integrity het volgende:

[..]

Je zei dat het niet speelde binnen de context, dus ja je zei eigenlijk dat er niets aan de hand was.
Ik zei dat de Islam daar weinig te onderwerpen heeft, omdat het al helemaal islamitisch is...
pi_28684148
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zei dat de Islam daar weinig te onderwerpen heeft, omdat het al helemaal islamitisch is...
Je zei het als reactie op mij, ik zei: neem als voorbeeld Darfur. Waarom Darfur? Omdat daar een vrij recent voorbeeld is van een onderwerping van de Islam. Jouw reactie was waar ik op doorging. Ik ga dit ook verder niet meer toelichting, ik vind dit raar
pi_28684221
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:37 schreef Integrity het volgende:

Omdat daar een vrij recent voorbeeld is van een onderwerping van de Islam.
Hoe recent?
pi_28684270
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoe recent?
Zo recent dat je nu nog geld kunt storten, omdat ze met miljoenen het land uitmoeten.

http://www.blijfdarfurhelpen.nl/

Ik ga niet meer met jou over dit onderwerp praten, het was gister nog op het nieuws te zien.

Toegevoegd:

“Toen we moesten vluchten, moesten we lang rennen.” zegt Fatma, “Ik had mijn zoon, Hamza, op mijn rug, hij was twee jaar. Ik had geen melk meer. Hij moet op het laatst zijn gestorven van de uitputting. Ik weet niet wanneer en hoe dat gebeurd is, maar toen we in het dorp kwamen en ik hem uit de doek wikkelde, was hij dood.” Fatma is dertig jaar komt uit Korola. Haar dorp is aangevallen door arabieren. “Ze sloegen mensen en schoten mannen dood. Jonge vrouwen werden verkracht waar iedereen bij was.”

Dit vond ik erg indrukwekkend, laat ook duidelijk zijn dat dit de realiteit is waarover ik spreek. Pure dominantie over menselijk leed. Immer zo anno 2005
pi_28684390
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:42 schreef Integrity het volgende:
“Toen we moesten vluchten, moesten we lang rennen.” zegt Fatma, “Ik had mijn zoon, Hamza, op mijn rug, hij was twee jaar. Ik had geen melk meer. Hij moet op het laatst zijn gestorven van de uitputting. Ik weet niet wanneer en hoe dat gebeurd is, maar toen we in het dorp kwamen en ik hem uit de doek wikkelde, was hij dood.” Fatma is dertig jaar komt uit Korola. Haar dorp is aangevallen door arabieren. “Ze sloegen mensen en schoten mannen dood. Jonge vrouwen werden verkracht waar iedereen bij was.”
Hamza en Fatma die waarschijnlijk islamitisch zijn. Dat is dus mijn punt. Als je wilt aantonen dat het doel van de Islam onderwerping is, dan moet je het geweld in Darfoer niet als voorbeeld nemen, omdat zowel slachtoffers als daders islamitisch zijn.
pi_28684461
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hamza en Fatma die waarschijnlijk islamitisch zijn. Dat is dus mijn punt. Als je wilt aantonen dat het doel van de Islam onderwerping is, dan moet je het geweld in Darfoer niet als voorbeeld nemen, omdat zowel slachtoffers als daders islamitisch zijn.
Nu komen we tot de kern van de zaak. Wat is de achterliggende gedachten? Luister eens, je hebt echt dislexcie of niet. Er staat toch duidelijk in de quote: arabieren vielen het land binnen... welk gedeelte van mijn punt snap je nu niet? De letters A-R-B-I-E-R-N???

Ik raak snel geirriteerd, wanneer ik met mensen discussier die niet echt weten waar ze over praten. Zullen we de argumenten beter op elkaar aansluiten? Betekent dus wel dat, als jij echt niet weet waarover je praat, je weinig aan te sluiten hebt. Ik ben wel benieuwd in hoeverre jouw kreten beargumenteerd kunnen worden, let's do it!
pi_28684635
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:48 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nu komen we tot de kern van de zaak. Wat is de achterliggende gedachten? Luister eens, je hebt echt dislexcie of niet. Er staat toch duidelijk in de quote: arabieren vielen het land binnen... welk gedeelte van mijn punt snap je nu niet? De letters A-R-B-I-E-R-N???

Ik raak snel geirriteerd, wanneer ik met mensen discussier die niet echt weten waar ze over praten. Zullen we de argumenten beter op elkaar aansluiten? Betekent dus wel dat, als jij echt niet weet waarover je praat, je weinig aan te sluiten hebt. Ik ben wel benieuwd in hoeverre jouw kreten beargumenteerd kunnen worden, let's do it!
Nou ja, je zegt over de Islam dat het einddoel is om een land te onderwerpen. We moeten dan bijvoorbeeld ff naar Darfur kijken. Voor de Islam is er echter weinig te onderwerpen daar, omdat het al islamitisch ís. En dat de daders voornamelijk bestaan uit Arabisch-sprekende -maar behalve de taal net zo 'Darfoers' zijn als de slachtoffers- ruiters, dat is wel zo, maar je had het over de Islam, niet over 'Arabieren'.
pi_28684707
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, je zegt over de Islam dat het einddoel is om een land te onderwerpen. We moeten dan bijvoorbeeld ff naar Darfur kijken. Voor de Islam is er echter weinig te onderwerpen daar, omdat het al islamitisch ís. En dat de daders voornamelijk bestaan uit Arabisch-sprekende -maar behalve de taal net zo 'Darfoers' zijn als de slachtoffers- ruiters, dat is wel zo, maar je had het over de Islam, niet over 'Arabieren'.
Als een videorecorder bij een TV, als een arabier en de Islam. Laten we dat maar aannemen, maar ik begrijp nu al dat jij helemaal niets weet over de achtergrond over de situatie Darfur. Tenzij jij het me even haarfijn wil uitleggen en anders maar gewoon stopt... Ow en nog iets, lees die bron eens door als je zin hebt. Dan kun je ook nog echt reageren op me, want ik haal mijn informatie uit die bron en uit een heel uitgebreid artikel uit de Elsevier over de Koran
  zondag 10 juli 2005 @ 17:12:57 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28685059
Monidique wint dik als het om argumenten gaat in die mini-discussie, Integrity. Constant herhalen hoe een ander niets van de situatie weet is geen argument, zeker niet als je in elke post zegt dat je te beroerd bent om het uit te leggen. Monidique heeft gewoon gelijk dat Darfur allang Islamitisch is endat er dus weinig meer te onderwerpen valt, zeker als het een strijd is tussen verschillende groepen moslims.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28685086
Ik heb je wijze advies gevolgd en ben de bron gaan lezen. Erg interessant allemaal, vooral het gedeelte dat gaat over de twee rebellenbewegingen: "de SLA (het Soedanese bevrijdingsleger) en de JEM (de beweging voor Gelijkheid en Rechtvaardigheid). Beide groeperingen hangen een moslim-ideologie aan, en strijden tegen de islamitische Soedanese regering in Khartoum. " Nu, laat ik wederom jou citeren: "Even nog een keer over de Islam, het is dus het einddoel om een land te onderwerpen. Hier in Nederland is dat misschien niet haalbaar, maar kijk ff naar Darfur bijvoorbeeld??" Ik kijk eventjes naar Darfoer en ik zie dat beide partijen islamitisch zijn, waardoor dat als voorbeeld nemen van een conflict dat draait om islamitische overheersing, niet echt zinvol is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')