Schokkend dat mensen nog steeds ontkennen dat de Irak-oorlog geen flikker heeft opgeleverd en de terreur volgens wereldwijde onderzoeken van inlichtingendiensten sindsdien floreert.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:43 schreef Tikorev het volgende:
Schokkend dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je terroristische aanslagen aan jezelf te danken hebt...
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=109355quote:Thanks Marcus,
I just got a mail from my friend who works at the Home Office:
"Just seen our Secretary of State (Darling). Full scale alert. 20 plus dead. Further attacks expected. Transport network closing in zone one and probably further out as day progresses. Overland trains still running. Armed Police inside our building. All I know so far."
Looks like I will have to walk home, loads of sirens outside...
G
Ah ja.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:38 schreef Shirley het volgende:
Even voor de aanslagen blijkt Scotland Yard ingelicht te zijn over enkele aanslagen. Waarom deden ze niks?!
Ben benieuwd of ie dan eindelijk aan gaat kondigen dat ie naar London gaat. Politiek gezien ook niet heel slim om in Schotland te blijven. Bush kreeg destijd ook nogal wat kritiek toen ie niety direct naar New York ging.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:50 schreef Isabeau het volgende:
Om 13:00 spreekt Blair in een persconferentie.
IRA bestaat niet meerquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat de IRA het ook wel zou kunnen zijn?
Neuj. Mischien waren het wel agressieve hippes die de G8 dwars wilen zitten, of idd die lui uit ierland. Voorlopig is er nog niks opgeeist. Zou me verbazen als het AQ is, als zij Londen willen pakken zouden ze het gelijk goed doen denk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
Kan de IRA dit?quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
Ik wil hegt graag geloven. Maar dit is te makkelijk. Bij elke oneffenheid in de samenleving wordt tegenwoordig Al-Qaida als dader betiteld. Zijn er al concrete aanwijzingen en bewijzen voor welke groepering dan ook? En is het al zeker dat dit uit de "islamitische" hoek komt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef Impry het volgende:
BBC zegt Al Qaida!
Misschien doet de AIVD dan toch nog iets goed.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:54 schreef Troel het volgende:
OK, jullie kunnen het gek noemen, maar waarom werd NL toen als derde op het lijstje genoemd als doelwit en zijn de anderen inmiddels al doelwit geweest?
Lijkt me niet. Het was de laatste jaren redelijk rustig rond de IRA, en ik kan me niet herinneren dat die aanslagen op meerdere doelen tegelijk hebben gepleegd, terwijl Al Qaida dat wel vaker heeft gedaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
Ira bestaat wel, en er is zeker geen akkoord tussen overheid en Ira, maar de IRA heeft tot dusver altijd waarschuwingen gegeven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
IRA lijkt uitgesloten omdat die meestal een waarschuwing geeft. Arabische bronnen die Al Qaeda monitoren noemen die organisatie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
Ook amateur-terroristen kunnen chaos veroorzaken....quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef Toeps het volgende:
Die Nederlandse amateur-terroristjes, valt dat dan ook onder Al Qaida?
Ik zou niet weten waarom de IRA nu ineens weer op zo'n schaal aanslagen zou gaan plegen, na jaren van rust. Bovendien vraag ik me af of zij nu nog de middelen en mensen hebben voor dit soort acties.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
alle Europese landen hebben er kans op....maar inderdaad, het komt nu zeker dichtbij...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef surferr het volgende:
het schijnt dat er na de aanslagen in amerika een "top 3 "is gekomen waar waarschijnlijk aanslagen zouden volgens die top 3 is
eerst madrid, dan londen, dan nederland...
wel beangstigend dit
Waarchijnlijk wel... alhoewel de IRA ook bomaanslagen pleegt, is dat altijd in eerste instantie gericht op specifiek de ondrukkers in Ierland..., als ze een aanslag plegen op verder onschuldige burgerdoelen, zorgen ze altijd van tevoren dat er een waarschuwing verstuurd wordt ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
3.600 doden
Volgens Bob Geldof zijn er de laatste 3 uur 3.600 kinderen dood gegaan in Afrika.
Even perspectief bieden.
de professionaliteit van de aivd zou wel eens kunnen zijn dat jij de ratten in nederland als amateurtjes betitelt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef Toeps het volgende:
Die Nederlandse amateur-terroristjes, valt dat dan ook onder Al Qaida?
Toch binnen enkele minuten vol...quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef NickNEC het volgende:
Drugshond had de openingspost voor deeltje 4 al netjes klaar staan, gaan we verder in deze kale thread..
Er rijden geen bussen meer in hartje Londen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben echt superbang, een van mijn collega's zit nog in een bus in centraal london als het goed is... Kunnen haar niet te pakken krijgen omdat het hele netwerk eruit ligt.
Hier in Zuid West london ook een grote chaos, iedereen bang etc.
Altijd dat Afrika gedoe bij rampen en aanslagen, rot toch op zegquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
3.600 doden
Volgens Bob Geldof zijn er de laatste 3 uur 3.600 kinderen dood gegaan in Afrika.
Even perspectief bieden.
Ja, wie anders? IRA doet zoiets niet...Het kunnen nog linkse anti G8 mensen zijn maar dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil hegt graag geloven. Maar dit is te makkelijk. Bij elke oneffenheid in de samenleving wordt tegenwoordig Al-Qaida als dader betiteld. Zijn er al concrete aanwijzingen en bewijzen voor welke groepering dan ook? En is het al zeker dat dit uit de "islamitische" hoek komt?²
Nederland toch ietsie meer hoor. Nederland heeft in Irak gezeten bijvoorbeeld. Frankrijk en Duitsland niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:57 schreef Gelderland het volgende:
[..]
alle Europese landen hebben er kans op....maar inderdaad, het komt nu zeker dichtbij...
Dat bedoel ik!quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef surferr het volgende:
het schijnt dat er na de aanslagen in amerika een "top 3 "is gekomen waar waarschijnlijk aanslagen zouden volgens die top 3 is
wel beangstigend dit
Dat lijkt mij ook. Maar los daarvan, zijn zij hier sterk genoeg voor? Ik denk het niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:57 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De IRA heeft hier geen belang bij,
Ik maak me er niet druk over. Als zoiets komt dan komt het. Ik kan moeilijk voor de komende 5 jaar niet meer op schiphol of het CS komen want "je weet maar nooit". We kunnen nu wel allemaal bang gaan zitten wezen, maar dat is precies wat terroristen proberen te bewerkstelligen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef surferr het volgende:
wel beangstigend dit
tevens zou dat wel "mooi verdeeld zijn"ik bedoel als je de landen op een landkaart bekijkt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:57 schreef Gelderland het volgende:
[..]
alle Europese landen hebben er kans op....maar inderdaad, het komt nu zeker dichtbij...
wat zou jij doen als het wel uit islamitischehoek komt? ga je dan zeggen dat het geen échte moslims zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil hegt graag geloven. Maar dit is te makkelijk. Bij elke oneffenheid in de samenleving wordt tegenwoordig Al-Qaida als dader betiteld. Zijn er al concrete aanwijzingen en bewijzen voor welke groepering dan ook? En is het al zeker dat dit uit de "islamitische" hoek komt?²
Nee hoor, het kan nog van alles zijn. Ik denk ook dat het de IRA kan zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:57 schreef -Mk- het volgende:
Crisis team bijeen geroepen in Frankrijk?
Word.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
3.600 doden
Even perspectief bieden.
Idd, die totale paniek gaat weer nergens overquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
3.600 doden
Even perspectief bieden.
Deze stond eerder in de lijst.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:56 schreef NickNEC het volgende:
Drugshond had de openingspost voor deeltje 4 al netjes klaar staan, gaan we verder in deze kale thread..
dat had ik dus ook met die aanslagen in Madrid vorrig jaar. Een vriendin van mijn zus zat daar op school en moest rond dat tijdstip de trein hebben, wij konden haar dus ook niet bereiken. later op de dag wel gelukt, bleek dat ze van school die dag vrij hadden! anders had ze ook die trein moeten hebben die opgeblazen wasquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:55 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben echt superbang, een van mijn collega's zit nog in een bus in centraal london als het goed is... Kunnen haar niet te pakken krijgen omdat het hele netwerk eruit ligt.
Hier in Zuid West london ook een grote chaos, iedereen bang etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |