abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28648489
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De waarheid is hard, Jaap.
Nee hoor. Voor de rest zoek je het maar uit jongen, deze opmerkingen slaan echt alles - bijna grappig als het niet zo sneu was.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:44:11 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28648622
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 03:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Vraag aan een gemiddelde neger in Zuid-Afrika of hij het nu beter heeft dan vroeger, drie keer raden wat het antwoord is.

[...]

Mandela is vreselijk overrated en iedereen ziet hem inderdaad als 'redder'.
Je hebt het al zelf in 1 keer goed geraden, Mandela wordt door iedereen gezien als een redder. En dus heeft hij verbetering gebracht.

Daarnaast doet het me weinig om te lezen dat Mandela een terrorist was, als dat uit de mond van Pinochet-aanhanger CMT komt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28648650
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:44 schreef Sidekick het volgende:
Daarnaast doet het me weinig om te lezen dat Mandela een terrorist was, als dat uit de mond van Pinochet-aanhanger CMT komt.
Knap dat je het zo kan zien, mij raken dat soort opmerkingen toch weer. Ze zullen wel niet buiten de policy vallen maar ze zijn wel schokkend vind ik.
pi_28648707
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De waarheid is hard, Jaap.
De waarheid wel, ja, maar uit ervaring kan jij daarover in ieder geval niet meepraten
pi_28648874
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je hebt het al zelf in 1 keer goed geraden, Mandela wordt door iedereen gezien als een redder. En dus heeft hij verbetering gebracht.
Dat laatste klopt toch niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28648897
Nelson Mandela is een strijder, hij heeft gezorgt dat er binnen Zuid Afrika vrijheid tot meningsuiting kwam
toen hij geen president meer mocht zijn, en Thabo Mbeki president werd, toen is het berafwaarts gegaan met Zuid Afrika
Nelson Mandela betekent heel veel voor mij als blanke zuid afrikaan, kan je nagaan wat hij betekent voor een echte zuid afrikaan.

/edit; ik weet niet of jullie ooit op roben island zijn geweest, maar als je daar 30 jaar moet zitten om het feit dat je ZWART bent en een mening hebt, en als je daarna vrij komt, dat je geen haat en woede hebt tegen over de blanke bevolking en geen wraak wil nemen, maar het juist goed aanpakt zoals NIET ieder mens zou doen, en juist het zover schoppen tot president.
dan heb ik respect ja.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:02:35 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28648928
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 11:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat laatste klopt toch niet.
Vanuit jouw gezichtspunt. Maar jij bent dan ook geen Zuid-Afrikaanse neger.
pi_28649061
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Vanuit jouw gezichtspunt. Maar jij bent dan ook geen Zuid-Afrikaanse neger.
Ook voor Zuidafrikaanse negers is de situatie in Zuidafrika alles behalve verbeterd.

http://www.thewinds.org/1998/08/statist_revolution.html
http://quixote-quest.org/(...)arghouti_100702.html

Mandela is te vergelijken met Arafat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:12:48 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28649115
Wat wel zo is, en dat zie je nu ook in Irak, is dat bij het wegvallen van een dictoriaal regime dat met harde hand een deel van de bevolking onderdrukte zorgt voor chaos. Een echte revolutie, namelijk een verandering van het politieke systeem in tegenstelling tot een gewone verandering van machtshebbers, gaat altijd gepaard met negatieve bijwerkingen. Natuurlijk kan het beleid van Mandela ook een factor zijn geweest in de slechte economische omstandigheden, maar dergelijk eventueel slecht bestuur is totaal niet te vergelijken met he racistische bestuur van onderdrukking van weleer. Liever problemen in een vrij land, dan een schijnbaar rustige samenleving vanwege een racistisch regime.
pi_28649180
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Liever problemen in een vrij land, dan een schijnbaar rustige samenleving vanwege een racistisch regime.
Bevolkingsgroepen ieder hun eigen weg laten gaan zodat ze zich zelf kunnen ontwikkelen is niet per definitie racistisch.
pi_28649193
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bevolkingsgroepen ieder hun eigen weg laten gaan zodat ze zich zelf kunnen ontwikkelen is niet per definitie racistisch.
Over welk Zuid Afrika heb je het dan?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:18:25 #112
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28649203
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ook voor Zuidafrikaanse negers is de situatie in Zuidafrika alles behalve verbeterd.

http://www.thewinds.org/1998/08/statist_revolution.html
http://quixote-quest.org/(...)arghouti_100702.html

Mandela is te vergelijken met Arafat.
De stap van anti-semitisme naar racisme is niet zo groot, dat blijkt maar weer uit die websites met anti-Joodse propaganda.

Heb je uberhaupt wel gekeken naar wat voor websites je hebt gelinkt?
pi_28649220
quote:

Ik begrijp je niet helemaal. Als er sprake is van apartheid lijkt het me moeilijk voor die bevolkingsgroep zich te ontwikkelen.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:21:42 #114
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28649261
Wel geinige sites hoor, waar wordt gesproken over Tariq Aziz als voorbeeld hoe vrij Irak was, ten opzichte van Isreal waar er geen christenen zijn in de regering.
quote:
Israel is one of the most closed and racist societies that ever existed. Tariq Aziz, the previous Deputy Prime Minister of Iraq, a Muslim state, was a Christian, and was in the highest level of Iraqi affairs, but it will be when hell freezes over that a Christian is ever Deputy Prime Minister of Israel. America picks the strangest bedfellows. America is married to the very one who has vowed to kill her Jesus Christ, yet America thinks so much of herself, she is blinded. She is blinded by her own flag, her own self, which she worships with all her heart.
Ook de mening van dit soort sites doet me weinig.
pi_28649291
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Over welk Zuid Afrika heb je het dan?
Over het Zuidafrika waarin bevolkingsgroepen wat meer gescheiden van elkaar leven. Het land is veel onveiliger geworden, verkrachtingen zijn aan de orde van de dag, er is meer AIDS en HIV dan voedsel.... Zo uit mijn hoofd is de werkloosheid zo'n 30%.

De situatie in Zuidafrika is momenteel echt niet best. Maar dat interesseert jou niets natuurlijk.
pi_28649310
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Over het Zuidafrika waarin bevolkingsgroepen wat meer gescheiden van elkaar leven. Het land is veel onveiliger geworden, verkrachtingen zijn aan de orde van de dag, er is meer AIDS en HIV dan voedsel.... Zo uit mijn hoofd is de werkloosheid zo'n 30%.

De situatie in Zuidafrika is momenteel echt niet best. Maar dat interesseert jou niets natuurlijk.
Jongejonge, jij noemt apartheid "wat meer gescheiden van elkaar leven".
pi_28649314
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De stap van anti-semitisme naar racisme is niet zo groot, dat blijkt maar weer uit die websites met anti-Joodse propaganda.

Heb je uberhaupt wel gekeken naar wat voor websites je hebt gelinkt?
Het gaat met niet om die anti-semitische rommel, het gaat me om de link Mandela-Palestina. Een pot nat. Met de teksten over Israel op die site ben ik het verder niet eens, totaal niet eens zelfs, maar dit topic gaat dan ook niet over Israel. Een aantal linkse users kunnen zich wel vinden in die teksten vrees ik.
pi_28649334
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal. Als er sprake is van apartheid lijkt het me moeilijk voor die bevolkingsgroep zich te ontwikkelen.
Dan heeft elke bevolkingsgroep de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen, los van elkaar.
pi_28649360
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:21 schreef Sidekick het volgende:
Wel geinige sites hoor, waar wordt gesproken over Tariq Aziz als voorbeeld hoe vrij Irak was, ten opzichte van Isreal waar er geen christenen zijn in de regering.
[..]

Ook de mening van dit soort sites doet me weinig.
Zie mijn eerdere post over deze site. Weet je ook meteen in wat voor kringen Mandela geadoreerd wordt.
pi_28649361
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan heeft elke bevolkingsgroep de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen, los van elkaar.
Apartheid gaat het over. Dat biedt geen enkele kans op ontwikkeling.
pi_28649377
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Apartheid gaat het over. Dat biedt geen enkele kans op ontwikkeling.
Jawel. Elke bevolkingsgroep heeft de kans zich te ontwikkelen. Kennelijk is dat de zwarte bevolking wat minder gelukt. Dat is sowieso wel zichtbaar overal in Afrika zowat. Nu is Zuidafrika helemaal een teringbende en dat wordt alleen nog maar erger.
pi_28649415
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jawel. Elke bevolkingsgroep heeft de kans zich te ontwikkelen. Kennelijk is dat de zwarte bevolking wat minder gelukt. Dat is sowieso wel zichtbaar overal in Afrika zowat. Nu is Zuidafrika helemaal een teringbende en dat wordt alleen nog maar erger.
Je weet niet wat apartheid is, dan houdt het even op.
pi_28649433
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet niet wat apartheid is, dan houdt het even op.
Je verdraait de boel weer, Jaap. Met jou valt niet te discussieren. Inhoudelijk discussieren is iets wat aan jou totaal niet besteed is, mr Troll.
pi_28649455
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je verdraait de boel weer, Jaap. Met jou valt niet te discussieren. Inhoudelijk discussieren is iets wat aan jou totaal niet besteed is, mr Troll.
Als jij beweert dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben, hoe kan ik jou dan serieus nemen?
pi_28649477
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Als jij beweert dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben, hoe kan ik jou dan serieus nemen?
Als jij niet in staat bent inhoudelijk te discussieren, wat doe je hier dan nog en hoe kan ik jou dan serieus nemen? Niet dat ik je serieus neem overigens. Nooit gedaan ook trouwens.
pi_28649491
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als jij niet in staat bent inhoudelijk te discussieren, wat doe je hier dan nog en hoe kan ik jou dan serieus nemen? Niet dat ik je serieus neem overigens. Nooit gedaan ook trouwens.
Mijn vraag blijft staan. Jij denkt dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben?
pi_28649519
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Mijn vraag blijft staan. Jij denkt dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben?
Min of meer wel. Voor de zwarte bevolking is, ook al lijkt het wellicht een racistisch regime, dit systeem ook beter. Het lukt Afrikanen gewoon niet om er geen potje van te maken, dat geldt voor heel Afrika.
pi_28649536
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Min of meer wel. Voor de zwarte bevolking is, ook al lijkt het wellicht een racistisch regime, dit systeem ook beter. Het lukt Afrikanen gewoon niet om er geen potje van te maken, dat geldt voor heel Afrika.
En je dan beklagen dat ik er niet verder met je over wil praten
pi_28649544
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

En je dan beklagen dat ik er niet verder met je over wil praten
Je gaat er wederom niet inhoudelijk op in, de zoveelste keer al.
pi_28649577
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je gaat er wederom niet inhoudelijk op in, de zoveelste keer al.
MOet ik uitleggen dat ik tegen racisme ben?
pi_28649607
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

MOet ik uitleggen dat ik tegen racisme ben?
Je moet gewoon eens inhoudelijk posten, troll. Niet gaan liggen janken in een feedback topic of hier gaan trollen en offtopic lopen blaten. Gewoon inhoudelijk, of is dat woord je niet bekend?
pi_28649644
quote:
Zeg, de blanke Zuid-Afrikanen kunnen ook weer retour afzender hoor.
Vind je dit een stomme opmerking? Is net zo raar als jouw stelling.

Het probleem in Zuid-Afrika is gewoon de criminaliteit. Weet je hoe die komt? Omdat een kleine groep heeel rijk is. Nog rijker dan de meeste mensen in Nederland. En de rest heeft niks. Die zien die rijkdom, en willen dat ook. Desnoods met geweld. Ik kan me voorstellen dat de blanken daar hun huizen beveiligen en samen in beveiligde resorts gaan wonen, want het is gewoon een feit dat de negers daar grof geweld niet schuwen.

Dus de blanken met z'n allen in een beveiligde buurt, en de negers kunnen erbuiten allemaal verotten. Blanken krijgen hekel aan de negers (kan ik me voorstellen), negers hekel aan de blanken (kan ik me óok voorstellen) En dan heb je dus een probleem.

Ben nooit in Zuid-Afrika geweest, maar denk echt dat het probleem is dat een kleine groep zo veel geld heeft. Ben in Egypte geweest en daar is bijna iedereen arm, en er is bijna geen criminaliteit. Er valt onderling toch weinig te jatten daar.

Maar ja, hoe los je dat op. Door apartheid weer in te voeren? Zal de zware criminaliteit dan afgelopen zijn en de negers hun schouders ophalen bij de aanblik van de villa's met zwembaden van de blanken? Of zullen ze dan ineens wel de handen uit de mouwen steken en er iets aan doen? Heb m'n twijfels.
pi_28649783
De blanke Zuidafrikanen zullen ook wel nokken uit dat land. In elk geval, een gedeelte. Als je je kinderen wilt laten studeren en er op hoopt dat ze later een goede baan zullen vinden, dan moeten ze vertrekken uit Zuidafrika.

Verder klopt het niet echt wat je zegt. Die resorts zijn gewoon goed beveiligd, daar komen de mensen uit de townships niet eens. Mensen uit townships kunnen niet naar school, omdat ze lopend naar school moeten en op hun route langs vijf of zes bendekwartieren moeten en zich door de bendeleden heen moeten worstelen om naar school te kunnen. Dan ga je al vrij snel niet meer naar school, met alle gevolgen van dien.

Het is wel zo dat mensen met geld niet in een township gaan wonen, maar in een resort. Logisch, dat zouden jij en ik ook doen. In een township ben je je leven gewoon niet zeker als je geld hebt. In die townships zijn geweldig veel schietpartijen en verkrachtingen, toch heeft dat niets te maken met geld. Niemand heeft daar een knaak te makken, toch is de criminaliteit schrikbarend. Een rijke kun je niet beroven, die zitten in bunkers. Blank of zwart, iedereen met een beetje geld investeert dat geld vooral in beveiliging en scholing voor de kinderen.

Door al die verkrachtingen en waanzin die er heerst rond het genezen van AIDS en HIV is ook AIDS een probleem geworden in Zuidafrika. De gevangenissen zitten ook tjokvol en toekomst is er voor de meeste mensen niet daar.

Hoe je dat oplost? De apartheid weer invoeren is geen optie. Dat krijg je niet voor elkaar en dan breekt de pleuris uit daar, omdat de apartheid daar toch een bepaalde naam heeft gekregen. Maar is het nu zoveel beter? Nee, totaal niet. Het is een grote teringbende geworden.
pi_28649785
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat is gewoon een leugen, klaar uit.

Hier wat voorbeeldjes van jouw 'gelijke kansen':
quote:
Non-whites were excluded from national government and were unable to vote except in elections for segregated bodies.

Non-whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for whites only. Whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for blacks only. Every significant metropolis, and practically every shopping and business district was in a white area.

Blacks (except for a few who had "Section 10" rights), being in excess of 60% of the population, were excluded from the two Boer republics and two colonies, unless they had a pass. Whites required passes in black areas.

Blacks must use separate equipment and transportation facilities from whites.

A pass was only issued to someone who had approved work; spouses and children had to be left behind.

A pass was issued for one magisterial district confining the holder to that area only.

Being without a valid pass made a person subject to immediate arrest, summary trial and "deportation" to the "homeland". Police vans containing sjambok-wielding officers roamed the "white area" to round up the "illegal" blacks.

Black areas rarely had plumbing or electricity. Hospitals were segregated, the white hospitals being the match of any in the western world. Black hospitals were seriously understaffed and underfunded and far too few in number to match the white hospitals. Ambulances were segregated, forcing the race of the person to be correctly identified when the ambulance was called. A "white" ambulance would not take a black to a hospital. Black ambulances typically contained little or no medical equipment.

In the 1970s each black child's education cost the state only a tenth of each white child's. Higher education was practically impossible for most blacks.
Zeg nu maar gewoon dat je geen flauw idee hebt waar je over praat en voor jij er over begint, ik ben er iig wel geweest.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2005 12:47:37 ]
pi_28649957
Een paar jaar geleden op vakantie geweest en kennisgemaakt met mensen waarvan de kinderen in Zuid-Afrika waren gaan wonen. Die waren al een paar maal met geweld overvallen (oa uit auto gesleurd) en vertrouwden negers dan ook niet meer. Zouden nooit éen in dienst nemen, want lui zijn ze nog ook. Zo denken ze erover.

Die rijken komen ook hun bunkers uit, of niet dan?
pi_28649972
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is gewoon een leugen, klaar uit.

Hier wat voorbeeldjes van jouw 'gelijke kansen':
Nou, ik ben benieuwd.
quote:
Non-whites were excluded from national government and were unable to vote except in elections for segregated bodies.

Non-whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for whites only. Whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for blacks only. Every significant metropolis, and practically every shopping and business district was in a white area.

Blacks (except for a few who had "Section 10" rights), being in excess of 60% of the population, were excluded from the two Boer republics and two colonies, unless they had a pass. Whites required passes in black areas.

Blacks must use separate equipment and transportation facilities from whites.

A pass was only issued to someone who had approved work; spouses and children had to be left behind.

A pass was issued for one magisterial district confining the holder to that area only.

Being without a valid pass made a person subject to immediate arrest, summary trial and "deportation" to the "homeland". Police vans containing sjambok-wielding officers roamed the "white area" to round up the "illegal" blacks.
1) De regering was blank inderdaad. Je mag het niet zeggen, maar dat verklaart waarom het niet zo'n teringbende was als in andere landen. Het is gewoon een feit dat het werkelijk overal in Afrika een zootje is. Ze krijgen het niet voor elkaar om er geen potje van te maken.
2) Iedereen mag dus een eigen business runnen in bepaalde gebieden. Gelijke kansen voor beiden dus. De shopppingcentres waren dan wellicht white areas, de black areas waren veel groter, daardoor hadden mensen uit de zwarte bevolking met een eigen business een veel grotere doelgroep.
3) Ook hier geld voor beiden regels, ze moeten pasjes hebben om toegang te hebben tot bepaalde gebieden. Dit geldt zowel voor blanke mensen als voor niet-blanke mensen.
4) Beiden hebben hun eigen transportmiddelen en dienen daar ook gebruik van te maken. Dit geldt voor alle bevolkingsgroepen. Het is niet zo dat er een groep wordt uitgesloten.
5) Een pasje krijg je alleen als je werk hebt. Genoeg landen nu waar je niet binnenkomt als werkloze stakker.
6) Illegalen worden opgepakt, gebeurt nu ook in genoeg landen.
quote:
Zeg nu maar gewoon dat je geen flauw idee hebt waar je over praat.
Nee, het blijkt dat jij degene bent die niet weer waar hij/zij/het over praat. Of je begrijpt de Engelse taal niet, dat kan ook.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:53:32 #137
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28650019
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nou, ik ben benieuwd.
[..]

1) De regering was blank inderdaad. Je mag het niet zeggen, maar dat verklaart waarom het niet zo'n teringbende was als in andere landen. Het is gewoon een feit dat het werkelijk overal in Afrika een zootje is. Ze krijgen het niet voor elkaar om er geen potje van te maken.
Je bent dus tegen democratie.
pi_28650024
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar jaar geleden op vakantie geweest en kennisgemaakt met mensen waarvan de kinderen in Zuid-Afrika waren gaan wonen. Die waren al een paar maal met geweld overvallen (oa uit auto gesleurd) en vertrouwden negers dan ook niet meer. Zouden nooit éen in dienst nemen, want lui zijn ze nog ook. Zo denken ze erover.

Die rijken komen ook hun bunkers uit, of niet dan?
Soms moet je wel de bunker uit, maar het liefst zo min mogelijk natuurlijk. Carjackings komen daar ook veel voor, dus je moet je auto in principe wel prepareren als je naar bepaalde gebieden gaat. Anders kun je daar echt beter niet komen. De criminaliteit valt echt niet mee.

Geen zwarten in dienst nemen? Zo ver zou ik ook weer niet willen gaan. Er zullen daar best een hoop negers in de criminaliteit zijn, maar dat je ze per definitie niet vertrouwt. Iemand in dienst, heeft toch een baan, een inkomen en een leven in een betere omgeving dat het township. Dat is mensen ook wel wat waard.
pi_28650034
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Je bent dus tegen democratie.
Ik ben tegen regeringen die er een potje van maken.
pi_28650098
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik ben tegen regeringen die er een potje van maken.
Beetje Jan Peter bashen hier, off-topic.
pi_28650100
Ik ga even op een terras zitten, op inhoudelijke bijdragen zoals die van nummer_zoveel reageer ik later vandaag nog wel. Geblaat zoals dat van SCH kan achterwege blijven.
pi_28650165
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ga even op een terras zitten, op inhoudelijke bijdragen zoals die van nummer_zoveel reageer ik later vandaag nog wel. Geblaat zoals dat van SCH kan achterwege blijven.
De apartheid verdedigen, de moorden en martelingen verdedigen, het regime van het Robbeneiland verdedigen - jij wilt echt dat ik met iemand die de apartheid goedpraat een serieus gesprek ga voeren?
pi_28650222
Gewoon lezen SCH en inhoudelijk reageren. Als je dat niet kunt, dan kun je beter op Stormfront gaan spelen. Wellicht voel je je daar meer thuis. Ik ben er vantussen, op een inhoudelijke bijdrage reageer ik later nog. Zoals bv op een bijdrage van nummer_zoveel. Op inhoudsloos geblaat en offtopic getroll zit ik niet te wachten, SCH.
pi_28650277
Zuidafrika het is zeker wel veranderd en zeker ook wel ten goede aan de bevolking en waar dat mee temaken heeft..
Gelijke rechten, vrijheid meningsuiting.. Onderdrukking van een volk is nooit goed en schandalig en het zal zeker nog jaren duren voordat andere dingen nog beter zullen worden...

En geen domme dingen gaan lullen want je weet niet wat het is om onderdrukt teworden...
pi_28650352
Hulporganisaties proberen het al tientallen jaren op kleine schaal. Iets opbouwen, mensen scholen en alles uitleggen, ze gaan weg, komen na een jaar weer terug, en het is weer een teringzooi.

Er is in Afrika een mentaliteitsverandering nodig. Meer gericht op de lange termijn, en minder pluk-de-dag.
pi_28650486
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:01 schreef Jett het volgende:
Nelson Mandela is een strijder, hij heeft gezorgt dat er binnen Zuid Afrika vrijheid tot meningsuiting kwam
toen hij geen president meer mocht zijn, en Thabo Mbeki president werd, toen is het berafwaarts gegaan met Zuid Afrika
Nelson Mandela betekent heel veel voor mij als blanke zuid afrikaan, kan je nagaan wat hij betekent voor een echte zuid afrikaan.
/edit; ik weet niet of jullie ooit op roben island zijn geweest, maar als je daar 30 jaar moet zitten om het feit dat je ZWART bent en een mening hebt, en als je daarna vrij komt, dat je geen haat en woede hebt tegen over de blanke bevolking en geen wraak wil nemen, maar het juist goed aanpakt zoals NIET ieder mens zou doen, en juist het zover schoppen tot president.
dan heb ik respect ja.
Jij bent toch ook een echte zuid afrikaan dan? Kleur zit van buiten, niet van binnen denk ik altijd maar. Overigens is Mandela natuurlijk een prachtig symbool van verzoening en verdraagzaamheid, en verdient om die reden alle lof.
pi_28651702
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij bent toch ook een echte zuid afrikaan dan? Kleur zit van buiten, niet van binnen denk ik altijd maar. Overigens is Mandela natuurlijk een prachtig symbool van verzoening en verdraagzaamheid, en verdient om die reden alle lof.
ja maar ik hou er niet van om termen te gebruiken als ''zwarte'' en ''neger'' vandaar, en ik ben geen oorspronkelijke bewoner, alleen me passpoort en me geboorteplaats
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_28651907
Goed, ik ga ook even mijn mening zeggen.

Toen er nog apartheid was, waren er onelijke kansen. Zwarten mochten veel minder dan blanken. Hieronder staan wat van die ongelijkheden, gekopieerd van http://en.wikipedia.org/wiki/Apartheid:
quote:
* Non-whites were excluded from national government and were unable to vote except in elections for segregated bodies.
* Non-whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for whites only. Whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for blacks only. Every significant metropolis, and practically every shopping and business district was in a white area.
* Blacks (except for a few who had "Section 10" rights), being in excess of 60% of the population, were excluded from the two Boer republics and two colonies, unless they had a pass. Whites required passes in black areas.
* Blacks must use separate equipment and transportation facilities from whites.
o A pass was only issued to someone who had approved work; spouses and children had to be left behind.
o A pass was issued for one magisterial district confining the holder to that area only.
o Being without a valid pass made a person subject to immediate arrest, summary trial and "deportation" to the "homeland". Police vans containing sjambok-wielding officers roamed the "white area" to round up the "illegal" blacks.
Op zich lijkt het erop dat behalve die eerste ongelijkheid, de rest aardig verdeeld is. Blanken mochten bijvoorbeeld ook niet op zwarte gebieden komen bijvoorbeeld.Maar: De blanken kwamen eeuwen geleden opeens in Afrika aan, zwarten werden gruwelijk onderdrukt en hadden een enorme achterstand op de blanken. Ongelijke kansen dus. En misschien niet zo officieel, maar zeker wel aanwezig was de minachting voor de blanken tegenover de zwarten. Om nog maar niet te spreken over al die passen die je moest hebben. Achterlijk

Kortom: de apartheid was slecht.

Zwarten woonden al in slechte omstandigheden:
quote:
Black areas rarely had plumbing or electricity. Hospitals were segregated, the white hospitals being the match of any in the western world. Black hospitals were seriously understaffed and underfunded and far too few in number to match the white hospitals. Ambulances were segregated, forcing the race of the person to be correctly identified when the ambulance was called. A "white" ambulance would not take a black to a hospital. Black ambulances typically contained little or no medical equipment.
Als je dan de apartheid opheft, kun je niet verwachtend at patsboem alle zwarten rijk worden.

Nelson Mandela heeft die slechte apartheid omver geworpen. Hij deed het niet alleen, maar wel voor een groot deel. Dat si toch een hele grote rpestatie. Zou ik niet kunnen. Buiten dat is het ongelofelijk dat na al die jaren onrecht, hij nog steeds niet kwaad spreekt over blanken. Altijd vol goede moed en met een open blik. Die enorme vergevingsgezindheid. Dat is een enorme kracht, en daar heb ik enorm veel bewondering voor.

Dat inspireert me, en samen met mij miljoenen, zo niet miljarden mensen. En dan ben je een held.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:58:33 #149
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28653174
Mandela is een terrorist, racist en tribale extremist. Het ANC is voornamelijk een Xhosa-beweging, die probeert andere stammen te onderdrukken, de aartsvijanden van de Zulu's voorop. Dit heeft geresulteerd in een soort burgeroorlog in Kwazulu-Natal, en schietpartijen in het centrum van Johannisburg, allemaal op bevel van de ANC-top, waar Mandela toen nog deel van uit maakte. Ook is het criminele verbond met de SACP, van de Rus Slovo, een fan van Stalin, hem zwaar aan te rekenen, evenals de vriendschap met Khadafi.

Voor een activist die in theorie het gelijk aan zijn kant had heeft hij wel heel veel bloed aan zijn handen, en zijn carriere weerspiegelt de oude ANC-leus one settler (=blanke), one bullit maar al te goed, hoewel alle zwarte stammen, op de San na, ook settlers zijn in SA.

In zijn voordeel spreekt dan weer dat hij zo ongeveer de enige zwarte in het land is die de algemene HIV-theorieen aanvaardt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:03:02 #150
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28653316
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:13 schreef yootje het volgende:
Nelson Mandela heeft die slechte apartheid omver geworpen. Hij deed het niet alleen, maar wel voor een groot deel. Dat si toch een hele grote rpestatie. Zou ik niet kunnen. Buiten dat is het ongelofelijk dat na al die jaren onrecht, hij nog steeds niet kwaad spreekt over blanken. Altijd vol goede moed en met een open blik. Die enorme vergevingsgezindheid. Dat is een enorme kracht, en daar heb ik enorm veel bewondering voor.

Dat inspireert me, en samen met mij miljoenen, zo niet miljarden mensen. En dan ben je een held.
Ik denk eerder dat je slecht geinformeerd bent, maar da's in dit land, met dweepzieke pers, ook goed te verklaren.

Haast niemand in dit land weet dat ANC-politici er altijd twee speeches op na houden: een in Xhosa voor de zwarte bevolking, met veel praat over geweld, kogels en communisme; en een in het engels, voor de buitenwereld, met veel verzoenende taal. Ook Mandela maakte zich daar schuldig aan.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 9 juli 2005 @ 15:13:34 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28653582
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het gaat met niet om die anti-semitische rommel, het gaat me om de link Mandela-Palestina. Een pot nat.
Schuld van Israel? Volgens die schimmige websites die jij hier naar voren bracht om je mening te ondebouwen dan he?
pi_28656116
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Schuld van Israel? Volgens die schimmige websites die jij hier naar voren bracht om je mening te ondebouwen dan he?
Begrijpend lezen? Die link was bedoeld om te laten zien in wat voor kringen Mandela wordt geadoreerd en om de link te leggen met Arafat. Met de teksten over Israel ben ik het vanzelfsprekend niet eens.
pi_28717754
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Beetje Jan Peter bashen hier, off-topic.
hahahahaha, jij bent echt geen stoere vent!
waarom niet, toch?
  maandag 11 juli 2005 @ 21:08:35 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28717934
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:03 schreef Egidius_Giederen het volgende:

[..]

hahahahaha, jij bent echt geen stoere vent!
hou je van eten?

ken je de uitdrukking: "mosterd na de maaltijd?"
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29538611
Ik ben het er niet mee eens dat het afschaffen van de apartheid slecht was voor de mensen. Het is niet zo dat mensen binnen de Apartheid alleen maar "een beetje gescheiden leefden" zoals hier wordt geschreven: de mensen hadden ongelijke rechten. Blanken stonden boven zwarten en zwarten werden gewoon onderdrukt.
Je zegt dat Afrikaanse mensen er een zootje van maken en zichzelf niet kunnen ontwikkelen. Ik neem aan dat je dan ze gekleurde afrikaanse mensen bedoelt? Er zijn ook een lange tijd veel minder kansen aan hen gegeven om zich te ontwikkelen. Als je alleen al naar het onderwijsbeleid tijdens de Apartheid kijkt (toch een erg belangrijk deel van ontwikkeling): het onderwijsbeleid was er op ingericht dat mensen werden opgeleid voor hun toekomstige rol. De rol van de zwarten werd hierbij gezien als het uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden, als de werknemers van de blanken. Hierdoor is lange tijd veel minder aandacht aan hun onderwijs besteed, daar waar de overheid wel bakken met geld uit gaf voor het onderwijs van de blanken (die waren superieur en moesten dus beter opgeleid worden). Dit alleen al is 1 van de misstanden van de Apartheid en een reden waarom het goed is dat de Apartheid is opgeheven. Mensen hebben gewoon gelijke rechten en dat lijkt me erg belangrijk.
Ik zal zeker niet ontkennen dat het het nu een zootje is in Zuid-Afrika. En nog steeds leven blanken en zwarten redelijk langs mekaar heen, maar ze hebben nu in ieder geval wel gelijke rechten. Ik denk ook niet dat de zwarte bevolking er zoveel slechter op is geworden na de afschaffing van de Apartheid. Ik heb een aantal maanden in een paar townships gewerkt. Ik heb veel bewoners, hun lkevensgeschiedenis en de leefomstandigheden in die townships goed leren kennen. Zij waren juist allemaar fervent aanhanger van Nelson Mandela, wat niet zo geweest zou zijn als het na afschaffing van de apartheid alleen maar slechter met hun gegaan zou zijn. Om maar een klein voorbeeld te noemen dat dit ook echt niet zo is: in de townships waar ik werkte is na de Apartheid gebruik gemaakt van het Mandela fonds. Een fonds wat Mandela heeft opgericht en wat gebruikt wordt om de leefomstandigheden van de mensen te verbeteren. Dit fonds financiert de zgn "Mandela-huisjes": kleine huisjes vaan steen, waarin de mensen ook elektriciteit, water en riolering hebben. Al die mensen in de townships waren daar echt verschrikkelijk blij mee, leefden in krotjes die gewoon echt onmenselijk waren (als ze al een krotje hadden om in te leven). Dit is toch een ontwikkeling die mogelijk is gemaakt door de afschaffing van de Apartheid.
pi_29539213
Ik vind Nelson Mandela bijna net zo goed als Bush
Voor de ene een terrorist, voor mij een vrijheidsstrijder.
pi_29721729
Het enige wat Nelson Mandela heeft gedaan is een flinke tijd in de gevangenis zitten, en zorgen voor verzoening. Voor de rest vrij weinig. Die heldenstatus is volstrekt overdreven en misplaatst. Ik zie hem meer als een soort popster.

Her en der wat huisjes plaatsen is niet indrukwekkend. Hij heeft Zuid Afrika wel gestabiliseerd, en daarvoor is hij voor Zuid Afrika belangrijk, maar hoe de rest van de wereld tegen de man aankijkt is beschamend. Het gaat maar om 1 land hoor.

Verder kan ik me nog steeds druk maken over hoe de hippies het altijd vol hebben over de apartheid in Zuid Afrika , terwijl er tientallen landen op dit moment zijn waar exact hetzelfde gebeurt.

Verheerlijking
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:02:00 #158
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29745748
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:28 schreef Pool het volgende:

[..]

Nu noem je het weer een marionette. Is het nu wel of niet dankzij Mandela dat de apartheit afgeschaft is?
Nee. Dat is dankzij Frederik Willem de Klerk die de echte held van het einde van apartheid is. Zonder hem had Mandela nog steeds op Robbeneiland stenen lopen kloppen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 10:25:10 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29746301
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 04:03 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Waarom Afrikanen hun landen niet goed kunnen besturen? tja hoeveel jaar zijn de Afrikanen overheersd door Europese machten? een stuk langer dan dat ze nu weer onafhankelijk zijn. Alleen lijkt het voor ons tijden. Veel van de interne machtsstrijden die er zijn zijn voortgevloeit uit de blanke overheersing. Grenzen werden op een kaart zomaar wat getrokken zonder rekening te houden met eeuwenoude stammengrenzen. Dat is een groot onderdeel van de huidige problematiek.

Maar natuurlijk mag je je daar niet op blind staren. Het is in Afrika gewoon een zooitje. Ze hebben hulp nodig en ik vind dat we die ook moeten bieden.

Afrika is nog niet zo heel lang overheerst hoor, met het stichten van de Kaapkolonie hadden de Europeanen nog lang geen controle over het hele land.

Aziatische landen met een vergelijkbare geschiedenis doen het een stuk beter. Ook is 90% van de Afrikanen na de onafhankelijkheid geboren.

Maar in plaats van naar de echte oorzaken te zoeken geven we gewoon de slechte blanke de schuld en leunen we relaxed onze rug weer tegen de palmboom, wetend dat het niet onze schuld is..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_29746562
F.W. de Klerk had bij zijn aantreden in 1989 geen enkele andere keus dan drastische hervormingen door te voeren, want Zuid Afrika was nagenoeg reddeloos verloren (algemene internationale boycot). Het ging op alle maarschappelijke terreinen steeds slechter en hij kon niet anders dan de apartheid afschaffen en echte algemene verkiezingen uitschrijven.t
pi_29772017
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 10:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Afrika is nog niet zo heel lang overheerst hoor, met het stichten van de Kaapkolonie hadden de Europeanen nog lang geen controle over het hele land.

Aziatische landen met een vergelijkbare geschiedenis doen het een stuk beter. Ook is 90% van de Afrikanen na de onafhankelijkheid geboren.

Maar in plaats van naar de echte oorzaken te zoeken geven we gewoon de slechte blanke de schuld en leunen we relaxed onze rug weer tegen de palmboom, wetend dat het niet onze schuld is..
Inderdaad, en voor de kolonisatie bakten ze er ook al niets van. We zijn hier in Europa ook zo vaak overheerst (80 jarige oorlog bv.... Denk bijv. ook aan wat de engelsen in Frankrijk aanrichten), en toch hebben we er wat van weten te maken. Het zijn allemaal smoesjes.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:44:42 #162
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29772284
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:58 schreef PJORourke het volgende:
Mandela is een terrorist, racist en tribale extremist. Het ANC is voornamelijk een Xhosa-beweging, die probeert andere stammen te onderdrukken, de aartsvijanden van de Zulu's voorop. Dit heeft geresulteerd in een soort burgeroorlog in Kwazulu-Natal, en schietpartijen in het centrum van Johannisburg, allemaal op bevel van de ANC-top, waar Mandela toen nog deel van uit maakte. Ook is het criminele verbond met de SACP, van de Rus Slovo, een fan van Stalin, hem zwaar aan te rekenen, evenals de vriendschap met Khadafi.

Voor een activist die in theorie het gelijk aan zijn kant had heeft hij wel heel veel bloed aan zijn handen, en zijn carriere weerspiegelt de oude ANC-leus one settler (=blanke), one bullit maar al te goed, hoewel alle zwarte stammen, op de San na, ook settlers zijn in SA.

In zijn voordeel spreekt dan weer dat hij zo ongeveer de enige zwarte in het land is die de algemene HIV-theorieen aanvaardt.
Zo, dat staat genoteerd.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:56:55 #163
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29772357
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 02:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Zo, dat staat genoteerd.
da's een goede
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:59:14 #164
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29772372
Maar dat blijft niet lang staan.

Doe dan tenminste een poging om het enigzins normaal te beschrijven.
pi_29773120
PJoRourke klinkt als de buikspreekpop van oud president P.W.Botha, die in identieke bewoordingen sprak over Mandela en het ANC.
pi_32663254
quote:
In the same way, many facts about Mandela and the ANC are never reported by the media. For example, Mandela awarded South Africa's equivalent of the U.S. Presidential Medal of Freedom to Libya's Muammar al-Qaddafi. Mandela has publicly said that Cuba is a model for a free, democratic society that is, in fact, more democratic than the United States. Castro has been here for friendly visits. When U.S. officials complained about Mandela's cozy relationship with dictators, Mandela said that no other nation has the right to interfere in South African affairs—this from the man who supported sanctions against the old government. Curiously, Mandela dropped recognition of Taiwan at the demand of Communist China.
Goed verhaal eromheen over de verloedering van Zuid Afrika, ooit een prachtig land en nu het domein van de beesten.

http://www.ourcivilisation.com/die.htm
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32663276
Ik vond zijn opmerking over Bush jr. wel mooi:

"a president who has no foresight and cannot think properly"
pi_32663349
Stel je voor dat er net zoveel aandacht was voor het geweld in ZA sinds het einde van de apartheid als voor Irak sinds de val van Saddam Hussein. Inclusief tellingen, dat je elke dag kan horen dat er nu al 300.000 mensen zijn vermoord sinds het ANC aan de macht is.
pi_32663369
Ik durf te wedden dat veel mensen, en niet alleen blanken, met weemoed terugdenken aan de dagen van de apartheid.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32671616
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 06:50 schreef StefanP het volgende:
Ik durf te wedden dat veel mensen, en niet alleen blanken, met weemoed terugdenken aan de dagen van de apartheid.
apartheid ansich is niet zo slecht, maar uiteraard wel als dat van bovenaf is opgelegd. Soort zoekt soort; dat is altijd overal geweest en zal zo blijven. Opgelegde gelijkheid van bovenaf is daarom m.i. even slecht als apartheid.
Wat Mandela betreft; iemand die zolang in het gevang heeft gezeten en eruit komt zonder een spoor van wraakgevoelens en daarnaast m.i. nog hele zinnige dingen weet te zeggen is voor mij wel degelijk een held.
pi_32679100
Nou ja, waar ik meer op doelde, is dat Z.A. nu echt in een staat van anarchie verkeert. De overheid functioneert niet meer, de bekwame ambtenaren, artsen e.d. verlaten het land, het onderwijs, de landbouw en de industrie verslechteren enorm, water en stroom werken veelal niet eens meer. Het ANC bestaat uit een stelletje incompetente kneuzen, en benoemingen gebeuren nu op basis van je kleur of ANC vriendjespolitiek in plaats van op kennis. Lees de link 4 topics omhoog maar eens... dat is echt triest. En zwarten zijn daar net zo vaak of nog vaker het slachtoffer van dan blanken, maar zoals de auteur van dat stuk aangeeft kunnen die niet klagen.

In dat artikel staat ook een link naar een stukje van de weduwe van een schrijver die in de jaren 70 of 80 wereldberoemd werd met een boek tegen de apartheid. Ze heeft recent het land verlaten omdat het ANC totale chaos, anarchie en verval heeft veroorzaakt en ze de overvallen, berovingen, moorden, gebrek aan basisvoorzieningen e.d. niet meer aan kon. Ze zegt dus min of meer dat haar man het dus eigenlijk verkeerd had. Linkje: http://www.ourcivilisation.com/cry.htm

Mandela is dus zo'n "held" niet, het is een communist die van besturen geen kaas heeft gegeten en wie de problemen van "zijn" volk niet interesseren.
-Mark Steyn
pi_32679298
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:47 schreef StefanP het volgende:
Ze zegt dus min of meer dat haar man het dus eigenlijk verkeerd had. Linkje: http://www.ourcivilisation.com/cry.htm

Mandela is dus zo'n "held" niet, het is een communist die van besturen geen kaas heeft gegeten en wie de problemen van "zijn" volk niet interesseren.
Ah, nee, da's een site waar je U tegen zegt, daarop is het volgende terug te vinden:
quote:
Consider the community's general attitude to truth; a civilization rises because it pursues truth, it falls when it suppresses truth. Our stance is revealed by the existence of popular delusions, whose absurdity has not prevented them from being adopted as truth by governments. The list of popular delusions include:

AIDS is a sexually transmitted disease caused by the HIV virus.
Corpulence is the result of eating too much.
Democracy is good government
DDT, (Dichloro-diphenyl-trichloroethane ) must be banned to avoid a 'Silent Spring'
Eating beef from cattle afflicted by Mad Cow Disease will cause a brain rotting disease.
Global Warming is a threat to human existence.
Jobs for all are essential for economic prosperity
Multiculturalism
Native Title
Political Correctness
The Courts are there to make people behave.
Violence never solves anything.
Kortom, een fascitoide leugen site aanhalen om je gelijk te halen over de 'communist' Mandela komt op mij niet erg geloofwaardig over.
Zonder Mandela was Zuid-Afrika ontaard in een bloedbad en ik heb geen enkele blanke in Zuid Afrika geen kwaad woord horen zeggen over Mandela (ik ben er wel geweest) en daar waren er een aantal bij die het land wilden verlaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2005 19:56:43 ]
pi_32679415
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:47 schreef StefanP het volgende:
pi_32679433
Inhoudelijke reactie, SCH.
pi_32679498
Moet er inhoudelijk gereageerd worden op de beschuldiging dat Mandela niet geinteresseerd zou zijn in de problemen van zijn volk???
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:37:44 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32679854
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:10 schreef SCH het volgende:
Moet er inhoudelijk gereageerd worden op de beschuldiging dat Mandela niet geinteresseerd zou zijn in de problemen van zijn volk???
je ziet het wel vaker met mensen die eerst een grote mond hadden over de ongelijkheid en later dachten het wel te kunnen oplossen zonder naar beide partijen te kunnen kijken. de oplossing wordt daardoor een draak waarbij de pus pas echt langs de krater loopt. vele mantels der liefde zijn eigenlijk dekmantels der haat en verworden tot mantels der onzinnigheid, haat, verdeeldheid en verderf.
pi_32680133
Vele malen liever de liefde Mandela uitstraalt dan de haat van de apartheid.
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:56:29 #178
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680334
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:49 schreef SCH het volgende:
Vele malen liever de liefde Mandela uitstraalt dan de haat van de apartheid.
daar denkt de zuid-afrikaan op dit moment toch echt anders over... we kunnen wel net doen alsof we vanuit ons walgelijk linkse pluche denken dat apartheid de absolute boosdoener was, maar op dit moment is dat het toch echt niet meer en afrika (metname zuid-afrika) zou het maar wat graag terug willen. sommige mensen kunnen gewoon geen koekjes bakken als de ingrediënten voor hen liggen. die vermoorden liever.

ook jij hebt met je goede bedoelingen meer bloed aan je handen dan je zou willen, net als cohen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:56:31 #179
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32680335
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:48 schreef fokje het volgende:

[..]

apartheid ansich is niet zo slecht
Christus.

Is het al zover gekomen? Dat we apartheid zien als een oplossing voor de problemen die wel ervaren? Dat we het gvd acceptabel zijn gaan vinden?

Mén...
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:00:39 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680437
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:56 schreef kippenek het volgende:

[..]

Christus.

Is het al zover gekomen? Dat we apartheid zien als een oplossing voor de problemen die wel ervaren? Dat we het gvd acceptabel zijn gaan vinden?

Mén...
ja apartheid is kwa woord (als je het nederlands zou vertalen) niet goed, maar de situatie nu ( in zuid-afrika) is slechter dan met. of ga je dat ontkennen? alwetende nederlander.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:02:17 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32680479
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja apartheid is kwa woord (als je het nederlands zou vertalen) niet goed, maar de situatie nu ( in zuid-afrika) is slechter dan met. of ga je dat ontkennen? alwetende nederlander.
Vreemd. Dus in ZA mag de situatie wel terug naar een verderfelijk systeem, maar er mag over Irak niet gezegd worden dat de situatie nu slechter is dan onder Saddam?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:04:51 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680555
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vreemd. Dus in ZA mag de situatie wel terug naar een verderfelijk systeem, maar er mag over Irak niet gezegd worden dat de situatie nu slechter is dan onder Saddam?
nee dat is niet correct en absoluut niet vergelijkbaar. ik ken vooral veel zwarte zuid-afrikaner die liever de apartheid hadden dan de losgeslagen bedoening die er nu is.
hoeveel mensen ken jij uit zuid-afrika van donkere komaf? de term apartheid is volgens nederlandse begrippen absoluut niet de apartheid zoals het woord zegt. maar goed, wat weet jij er precies van?
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:06:47 #183
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32680609
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal het punt. Er zijn ook vast redenen te bedenken waarom het regime van Stalin (om de overbekende Duitser er maar even buiten te laten) helemaal toppie was in vergelijking met wat er nu de scepter zwaait. Verlangen we daarom maar terug naar die tijd?

Is het, vanuit menselijk oogpunt, niet veel simpeler om te zeggen, we gaan de problemen die er nu spelen oplossen in plaats van valse krediet te verlenen aan een systeem waarbij de ene mens minderwaardig verklaard werd aan de andere, simpelweg omdat je buitenkant een verkeerd kleurtje heeft en je aan de verkeerde kant staat? Gaan we dat uitleggen aan die mensen? Denk je dat er daadwerkelijk zwarte Zuid Afrikanen bestaan die terugverlangen naar die tijd?

Ik snap soms echt helemaal niks meer van deze wereld.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:07:27 #184
66444 Lord_Vetinari
pi_32680621
Ja, en? Ik vermoed dat als je in Irak gaat luisteren dat je ook veel mensen zult horen die liever Saddam hadden dan de losgeslagen bedoening die het er nu is.
pi_32680626
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, nee, da's een site waar je U tegen zegt, daarop is het volgende terug te vinden:
[..]

Kortom, een fascitoide leugen site aanhalen om je gelijk te halen over de 'communist' Mandela komt op mij niet erg geloofwaardig over.
Zonder Mandela was Zuid-Afrika ontaard in een bloedbad en ik heb geen enkele blanke in Zuid Afrika geen kwaad woord horen zeggen over Mandela (ik ben er wel geweest) en daar waren er een aantal bij die het land wilden verlaten.
Die site is niet te geloven

Misschien moet ik eens in stefanp's user history duiken, hij heeft blijkbaar een neus voor grappige sites
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:08:28 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680645
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:06 schreef kippenek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal het punt. Er zijn ook vast redenen te bedenken waarom het regime van Stalin (om de overbekende Duitser er maar even buiten te laten) helemaal toppie was in vergelijking met wat er nu de scepter zwaait. Verlangen we daarom maar terug naar die tijd?

Is het, vanuit menselijk oogpunt, niet veel simpeler om te zeggen, we gaan de problemen die er nu spelen oplossen in plaats van valse krediet te verlenen aan een systeem waarbij de ene mens minderwaardig verklaard werd aan de andere, simpelweg omdat je buitenkant een verkeerd kleurtje heeft en je aan de verkeerde kant staat? Gaan we dat uitleggen aan die mensen? Denk je dat er daadwerkelijk zwarte Zuid Afrikanen bestaan die terugverlangen naar die tijd?

Ik snap soms echt helemaal niks meer van deze wereld.
zoals ik al eerder schreef verlangen de meeste zwarte zuid-afrikaner terug naar de apartheid. wij doen net of dat woord een walgelijke term is. voor hen en voor wit is het de duidelijkste term ooit. nu is het een puinhoop.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:09:55 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680689
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en? Ik vermoed dat als je in Irak gaat luisteren dat je ook veel mensen zult horen die liever Saddam hadden dan de losgeslagen bedoening die het er nu is.
de meerderheid? of degene die nu hun eigen mensen vermoorden omdat ze bang zijn voor terechte represailles? het is niet te vergelijken, zoals ik al schreef. verdiep je eens in de landen an sich voordat je andere landen betrekt waarbij je deze stelling probeert te onderbouwen. ken het volk en je weet meer.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:09:59 #188
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32680694
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals ik al eerder schreef verlangen de meeste zwarte zuid-afrikaner terug naar de apartheid.
Ik vind het nogal een bewering eigenlijk. Ik heb niet zoveel op met dat bron geneuzel, maar dit mag je hard maken.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:11:38 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680749
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:09 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een bewering eigenlijk. Ik heb niet zoveel op met dat bron geneuzel, maar dit mag je hard maken.
ik ken alleen maar zwarte zuid-afrikaner die graag terug willen naar de tijd voor mandela. mijn bronnen zijn mijn vrienden. maar ik geloof vast dat je op google ook wel wat kan vinden. zie daar!
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:12:52 #190
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32680779
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ken alleen maar zwarte zuid-afriokaner die graag terug willen naar de tijd voor mandela. mijn bronnen zijn mijn vrienden. maar ik geloof vast dat je op google ook wel wat kan vinden. zie daar!
Ja, en ik heb een tante uit Marokko en die komt. Hiephoi. Sorry, this doesn't quite cut it. Alwetende Nederlander.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:13:26 #191
66444 Lord_Vetinari
pi_32680798
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de meerderheid? of degene die nu hun eigen mensen vermoorden omdat ze bang zijn voor terechte represailles? het is niet te vergelijken, zoals ik al schreef. verdiep je eens in de landen an sich voordat je andere landen betrekt waarbij je deze stelling probeert te onderbouwen. ken het volk en je weet meer.
Je draait ook alles om je gelijk te krijgen he? Nee, ik heb niet gezegd 'de meerderheid'. Ik zei 'veel mensen'. En het gaat me niet eens zozeer concreet om de landen, maar om de hypocrisie die soms uit beweringen spreekt. Bij ZA mag er gezegd worden dat de afschaffing van de Apartheid (volgens jou dan) tot een puinhoop heeft geleid, maar in alle Irak topics worden de Amerikanen de hemel in geprezen voor hun inval en o, o, o wat gaat het goed in Irak en iedereen die iets anders beweert wordt voor van alles uitgemaakt.

Ik neem wel aan dat je je bewering overigens kunt onderbouwen? het lijkt me namelijk sterk dat de zwarten terugverlangen naar een systeem waarin ze als minderwaardige schepsels werden behandeld. Het mag dan (alweer en nog steeds volgens jou) een puinhoop zijn, het is wel hun eigen puinhoop.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:13:48 #192
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680810
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:12 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ja, en ik heb een tante uit Marokko en die komt. Hiephoi. Sorry, this doesn't quite cut it. Alwetende Nederlander.
doe ff normaal joh, lees anders ff wat verslagen op google voordat je met je tante uit marokko aankomt. veel plezier!
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:16:19 #193
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32680874
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

doe ff normaal joh, lees anders ff wat verslagen op google voordat je met je tante uit marokko aankomt. veel plezier!
Je praat gewoon poep! Maar vooruit, laat ik je vermaken. Stel dat het inderdaad is zoals jij zegt dat het is. Denk je dan dat de zwarte bevolking terugverlangt naar de (relatieve) rust, stabiliteit en veiligheid die er toen heerste, of denk je dat ze echt terugverlangen naar het systeem waarbij zij beschouwd werden als minderwaardig aan de blanken?
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:19:41 #194
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32680967
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:16 schreef kippenek het volgende:

[..]

Je praat gewoon poep! Maar vooruit, laat ik je vermaken. Stel dat het inderdaad is zoals jij zegt dat het is. Denk je dan dat de zwarte bevolking terugverlangt naar de (relatieve) rust, stabiliteit en veiligheid die er toen heerste, of denk je dat ze echt terugverlangen naar het systeem waarbij zij beschouwd werden als minderwaardig aan de blanken?
ik geloof dat jij net als veel mensen hier denkt dat apart zijn ook meteen betekent dat je als minderwaardig werd beschouwd. ik ga er hier verder ook niet meer op in, omdat jij vanuit je pluche alles beter weet dan ik met mijn donkere za vrienden. veel plezier nog in dit topic en dat geldt ook voor lord nogwat.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:22:20 #195
66444 Lord_Vetinari
pi_32681054
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof dat jij net als veel mensen hier denken dat apart zijn ook meteen betekent dat je als minderwaardig werd beschouwd.
Jij wou beweren van niet? Dat zwarten in het ZA van bijv. Verwoerd alleen maar apart werden gehouden om.... ja, om wat voor reden eigenlijk? Wel eens van Townships gehoord? Wel eens van de grootschalige relocaties gehoord van zwarten uit de steden naar de townships? dat mensen uit hun huis werden gehaald en gedropt op een stuk open land met een paal met een nummertje en zoek het maar verder uit?

Heb je eigenlijk wel enig idee van de geschiedenis van Zuid Afrika?
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:22:30 #196
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32681058
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof dat jij net als veel mensen hier denkt dat apart zijn ook meteen betekent dat je als minderwaardig werd beschouwd.
Oh ja, gut, dom van me zeg.

Nee, ik kan me voorstellen dat je als zwarte Zuid Afrikaan die bordjes mist hoor! .

Groeten aan je homies.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:26:18 #197
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32681185
Lekker schijten zonder dat er zo'n nigger naast je z'n gun zit te poetsen. Heerlijk, gouwe tijden!

dinsdag 29 november 2005 @ 21:28:27 #198
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32681258
quote:
Uw zoekbewerking - "negers voor apartheid" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Dang.
pi_32681602
Als de enige maatstaaf de hoeveelheid geweld in de samenleving is zou je meteen naar de apartheid terug moeten gaan. Elke dag worden er meer mensen vermoord dan in de Sharpeville Massacre.
pi_32681773
Ik vind sommige posts in dit topic echt ver over de grens gaan. Zeker van zoalshetis en laat het dan ook maar bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')