Nee hoor. Voor de rest zoek je het maar uit jongen, deze opmerkingen slaan echt alles - bijna grappig als het niet zo sneu was.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De waarheid is hard, Jaap.
Je hebt het al zelf in 1 keer goed geraden, Mandela wordt door iedereen gezien als een redder. En dus heeft hij verbetering gebracht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 03:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vraag aan een gemiddelde neger in Zuid-Afrika of hij het nu beter heeft dan vroeger, drie keer raden wat het antwoord is.
[...]
Mandela is vreselijk overrated en iedereen ziet hem inderdaad als 'redder'.
Knap dat je het zo kan zien, mij raken dat soort opmerkingen toch weer. Ze zullen wel niet buiten de policy vallen maar ze zijn wel schokkend vind ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:44 schreef Sidekick het volgende:
Daarnaast doet het me weinig om te lezen dat Mandela een terrorist was, als dat uit de mond van Pinochet-aanhanger CMT komt.
De waarheid wel, ja, maar uit ervaring kan jij daarover in ieder geval niet meepratenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De waarheid is hard, Jaap.
Dat laatste klopt toch niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je hebt het al zelf in 1 keer goed geraden, Mandela wordt door iedereen gezien als een redder. En dus heeft hij verbetering gebracht.
Vanuit jouw gezichtspunt. Maar jij bent dan ook geen Zuid-Afrikaanse neger.quote:
Ook voor Zuidafrikaanse negers is de situatie in Zuidafrika alles behalve verbeterd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:02 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vanuit jouw gezichtspunt. Maar jij bent dan ook geen Zuid-Afrikaanse neger.
Bevolkingsgroepen ieder hun eigen weg laten gaan zodat ze zich zelf kunnen ontwikkelen is niet per definitie racistisch.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:12 schreef Sidekick het volgende:
Liever problemen in een vrij land, dan een schijnbaar rustige samenleving vanwege een racistisch regime.
Over welk Zuid Afrika heb je het dan?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bevolkingsgroepen ieder hun eigen weg laten gaan zodat ze zich zelf kunnen ontwikkelen is niet per definitie racistisch.
De stap van anti-semitisme naar racisme is niet zo groot, dat blijkt maar weer uit die websites met anti-Joodse propaganda.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ook voor Zuidafrikaanse negers is de situatie in Zuidafrika alles behalve verbeterd.
http://www.thewinds.org/1998/08/statist_revolution.html
http://quixote-quest.org/(...)arghouti_100702.html
Mandela is te vergelijken met Arafat.
quote:Bevolkingsgroepen ieder hun eigen weg laten gaan zodat ze zich zelf kunnen ontwikkelen is niet per definitie racistisch.
Ook de mening van dit soort sites doet me weinig.quote:Israel is one of the most closed and racist societies that ever existed. Tariq Aziz, the previous Deputy Prime Minister of Iraq, a Muslim state, was a Christian, and was in the highest level of Iraqi affairs, but it will be when hell freezes over that a Christian is ever Deputy Prime Minister of Israel. America picks the strangest bedfellows. America is married to the very one who has vowed to kill her Jesus Christ, yet America thinks so much of herself, she is blinded. She is blinded by her own flag, her own self, which she worships with all her heart.
Over het Zuidafrika waarin bevolkingsgroepen wat meer gescheiden van elkaar leven. Het land is veel onveiliger geworden, verkrachtingen zijn aan de orde van de dag, er is meer AIDS en HIV dan voedsel.... Zo uit mijn hoofd is de werkloosheid zo'n 30%.quote:
Jongejonge, jij noemt apartheid "wat meer gescheiden van elkaar leven".quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Over het Zuidafrika waarin bevolkingsgroepen wat meer gescheiden van elkaar leven. Het land is veel onveiliger geworden, verkrachtingen zijn aan de orde van de dag, er is meer AIDS en HIV dan voedsel.... Zo uit mijn hoofd is de werkloosheid zo'n 30%.
De situatie in Zuidafrika is momenteel echt niet best. Maar dat interesseert jou niets natuurlijk.
Het gaat met niet om die anti-semitische rommel, het gaat me om de link Mandela-Palestina. Een pot nat. Met de teksten over Israel op die site ben ik het verder niet eens, totaal niet eens zelfs, maar dit topic gaat dan ook niet over Israel. Een aantal linkse users kunnen zich wel vinden in die teksten vrees ik.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De stap van anti-semitisme naar racisme is niet zo groot, dat blijkt maar weer uit die websites met anti-Joodse propaganda.
Heb je uberhaupt wel gekeken naar wat voor websites je hebt gelinkt?
Dan heeft elke bevolkingsgroep de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen, los van elkaar.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal. Als er sprake is van apartheid lijkt het me moeilijk voor die bevolkingsgroep zich te ontwikkelen.
Zie mijn eerdere post over deze site. Weet je ook meteen in wat voor kringen Mandela geadoreerd wordt.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:21 schreef Sidekick het volgende:
Wel geinige sites hoor, waar wordt gesproken over Tariq Aziz als voorbeeld hoe vrij Irak was, ten opzichte van Isreal waar er geen christenen zijn in de regering.
[..]
Ook de mening van dit soort sites doet me weinig.
Apartheid gaat het over. Dat biedt geen enkele kans op ontwikkeling.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan heeft elke bevolkingsgroep de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen, los van elkaar.
Jawel. Elke bevolkingsgroep heeft de kans zich te ontwikkelen. Kennelijk is dat de zwarte bevolking wat minder gelukt. Dat is sowieso wel zichtbaar overal in Afrika zowat. Nu is Zuidafrika helemaal een teringbende en dat wordt alleen nog maar erger.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Apartheid gaat het over. Dat biedt geen enkele kans op ontwikkeling.![]()
Je weet niet wat apartheid is, dan houdt het even op.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jawel. Elke bevolkingsgroep heeft de kans zich te ontwikkelen. Kennelijk is dat de zwarte bevolking wat minder gelukt. Dat is sowieso wel zichtbaar overal in Afrika zowat. Nu is Zuidafrika helemaal een teringbende en dat wordt alleen nog maar erger.
Je verdraait de boel weer, Jaap. Met jou valt niet te discussieren. Inhoudelijk discussieren is iets wat aan jou totaal niet besteed is, mr Troll.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weet niet wat apartheid is, dan houdt het even op.
Als jij beweert dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben, hoe kan ik jou dan serieus nemen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je verdraait de boel weer, Jaap. Met jou valt niet te discussieren. Inhoudelijk discussieren is iets wat aan jou totaal niet besteed is, mr Troll.
Als jij niet in staat bent inhoudelijk te discussieren, wat doe je hier dan nog en hoe kan ik jou dan serieus nemen? Niet dat ik je serieus neem overigens. Nooit gedaan ook trouwens.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Als jij beweert dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben, hoe kan ik jou dan serieus nemen?
Mijn vraag blijft staan. Jij denkt dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als jij niet in staat bent inhoudelijk te discussieren, wat doe je hier dan nog en hoe kan ik jou dan serieus nemen? Niet dat ik je serieus neem overigens. Nooit gedaan ook trouwens.
Min of meer wel. Voor de zwarte bevolking is, ook al lijkt het wellicht een racistisch regime, dit systeem ook beter. Het lukt Afrikanen gewoon niet om er geen potje van te maken, dat geldt voor heel Afrika.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn vraag blijft staan. Jij denkt dat onder een apartheidsregime groepen dezelfde kansen hebben?
En je dan beklagen dat ik er niet verder met je over wil pratenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Min of meer wel. Voor de zwarte bevolking is, ook al lijkt het wellicht een racistisch regime, dit systeem ook beter. Het lukt Afrikanen gewoon niet om er geen potje van te maken, dat geldt voor heel Afrika.
Je gaat er wederom niet inhoudelijk op in, de zoveelste keer al.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
En je dan beklagen dat ik er niet verder met je over wil praten
MOet ik uitleggen dat ik tegen racisme ben?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je gaat er wederom niet inhoudelijk op in, de zoveelste keer al.
Je moet gewoon eens inhoudelijk posten, troll. Niet gaan liggen janken in een feedback topic of hier gaan trollen en offtopic lopen blaten. Gewoon inhoudelijk, of is dat woord je niet bekend?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:35 schreef SCH het volgende:
[..]
MOet ik uitleggen dat ik tegen racisme ben?
Zeg, de blanke Zuid-Afrikanen kunnen ook weer retour afzender hoor.quote:Dan heeft elke bevolkingsgroep de mogelijkheid zichzelf te ontwikkelen, los van elkaar.
Dat is gewoon een leugen, klaar uit.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Min of meer wel. Voor de zwarte bevolking is, ook al lijkt het wellicht een racistisch regime, dit systeem ook beter. Het lukt Afrikanen gewoon niet om er geen potje van te maken, dat geldt voor heel Afrika.
Zeg nu maar gewoon dat je geen flauw idee hebt waar je over praat en voor jij er over begint, ik ben er iig wel geweest.quote:Non-whites were excluded from national government and were unable to vote except in elections for segregated bodies.
Non-whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for whites only. Whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for blacks only. Every significant metropolis, and practically every shopping and business district was in a white area.
Blacks (except for a few who had "Section 10" rights), being in excess of 60% of the population, were excluded from the two Boer republics and two colonies, unless they had a pass. Whites required passes in black areas.
Blacks must use separate equipment and transportation facilities from whites.
A pass was only issued to someone who had approved work; spouses and children had to be left behind.
A pass was issued for one magisterial district confining the holder to that area only.
Being without a valid pass made a person subject to immediate arrest, summary trial and "deportation" to the "homeland". Police vans containing sjambok-wielding officers roamed the "white area" to round up the "illegal" blacks.
Black areas rarely had plumbing or electricity. Hospitals were segregated, the white hospitals being the match of any in the western world. Black hospitals were seriously understaffed and underfunded and far too few in number to match the white hospitals. Ambulances were segregated, forcing the race of the person to be correctly identified when the ambulance was called. A "white" ambulance would not take a black to a hospital. Black ambulances typically contained little or no medical equipment.
In the 1970s each black child's education cost the state only a tenth of each white child's. Higher education was practically impossible for most blacks.
Nou, ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gewoon een leugen, klaar uit.
Hier wat voorbeeldjes van jouw 'gelijke kansen':
1) De regering was blank inderdaad. Je mag het niet zeggen, maar dat verklaart waarom het niet zo'n teringbende was als in andere landen. Het is gewoon een feit dat het werkelijk overal in Afrika een zootje is. Ze krijgen het niet voor elkaar om er geen potje van te maken.quote:Non-whites were excluded from national government and were unable to vote except in elections for segregated bodies.
Non-whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for whites only. Whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for blacks only. Every significant metropolis, and practically every shopping and business district was in a white area.
Blacks (except for a few who had "Section 10" rights), being in excess of 60% of the population, were excluded from the two Boer republics and two colonies, unless they had a pass. Whites required passes in black areas.
Blacks must use separate equipment and transportation facilities from whites.
A pass was only issued to someone who had approved work; spouses and children had to be left behind.
A pass was issued for one magisterial district confining the holder to that area only.
Being without a valid pass made a person subject to immediate arrest, summary trial and "deportation" to the "homeland". Police vans containing sjambok-wielding officers roamed the "white area" to round up the "illegal" blacks.
Nee, het blijkt dat jij degene bent die niet weer waar hij/zij/het over praat. Of je begrijpt de Engelse taal niet, dat kan ook.quote:Zeg nu maar gewoon dat je geen flauw idee hebt waar je over praat.
Je bent dus tegen democratie.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd.
[..]
1) De regering was blank inderdaad. Je mag het niet zeggen, maar dat verklaart waarom het niet zo'n teringbende was als in andere landen. Het is gewoon een feit dat het werkelijk overal in Afrika een zootje is. Ze krijgen het niet voor elkaar om er geen potje van te maken.
Soms moet je wel de bunker uit, maar het liefst zo min mogelijk natuurlijk. Carjackings komen daar ook veel voor, dus je moet je auto in principe wel prepareren als je naar bepaalde gebieden gaat. Anders kun je daar echt beter niet komen. De criminaliteit valt echt niet mee.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een paar jaar geleden op vakantie geweest en kennisgemaakt met mensen waarvan de kinderen in Zuid-Afrika waren gaan wonen. Die waren al een paar maal met geweld overvallen (oa uit auto gesleurd) en vertrouwden negers dan ook niet meer. Zouden nooit éen in dienst nemen, want lui zijn ze nog ook. Zo denken ze erover.
Die rijken komen ook hun bunkers uit, of niet dan?
Ik ben tegen regeringen die er een potje van maken.quote:
Beetje Jan Peter bashen hier, off-topic.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ben tegen regeringen die er een potje van maken.
De apartheid verdedigen, de moorden en martelingen verdedigen, het regime van het Robbeneiland verdedigen - jij wilt echt dat ik met iemand die de apartheid goedpraat een serieus gesprek ga voeren?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ga even op een terras zitten, op inhoudelijke bijdragen zoals die van nummer_zoveel reageer ik later vandaag nog wel. Geblaat zoals dat van SCH kan achterwege blijven.
Jij bent toch ook een echte zuid afrikaan dan? Kleur zit van buiten, niet van binnen denk ik altijd maar. Overigens is Mandela natuurlijk een prachtig symbool van verzoening en verdraagzaamheid, en verdient om die reden alle lof.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:01 schreef Jett het volgende:
Nelson Mandela is een strijder, hij heeft gezorgt dat er binnen Zuid Afrika vrijheid tot meningsuiting kwam
toen hij geen president meer mocht zijn, en Thabo Mbeki president werd, toen is het berafwaarts gegaan met Zuid Afrika
Nelson Mandela betekent heel veel voor mij als blanke zuid afrikaan, kan je nagaan wat hij betekent voor een echte zuid afrikaan.
/edit; ik weet niet of jullie ooit op roben island zijn geweest, maar als je daar 30 jaar moet zitten om het feit dat je ZWART bent en een mening hebt, en als je daarna vrij komt, dat je geen haat en woede hebt tegen over de blanke bevolking en geen wraak wil nemen, maar het juist goed aanpakt zoals NIET ieder mens zou doen, en juist het zover schoppen tot president.
dan heb ik respect ja.
ja maar ik hou er niet van om termen te gebruiken als ''zwarte'' en ''neger'' vandaar, en ik ben geen oorspronkelijke bewoner, alleen me passpoort en me geboorteplaatsquote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij bent toch ook een echte zuid afrikaan dan? Kleur zit van buiten, niet van binnen denk ik altijd maar. Overigens is Mandela natuurlijk een prachtig symbool van verzoening en verdraagzaamheid, en verdient om die reden alle lof.
Op zich lijkt het erop dat behalve die eerste ongelijkheid, de rest aardig verdeeld is. Blanken mochten bijvoorbeeld ook niet op zwarte gebieden komen bijvoorbeeld.Maar: De blanken kwamen eeuwen geleden opeens in Afrika aan, zwarten werden gruwelijk onderdrukt en hadden een enorme achterstand op de blanken. Ongelijke kansen dus. En misschien niet zo officieel, maar zeker wel aanwezig was de minachting voor de blanken tegenover de zwarten. Om nog maar niet te spreken over al die passen die je moest hebben. Achterlijkquote:* Non-whites were excluded from national government and were unable to vote except in elections for segregated bodies.
* Non-whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for whites only. Whites were not allowed to run businesses or professional practices in any areas designated as being for blacks only. Every significant metropolis, and practically every shopping and business district was in a white area.
* Blacks (except for a few who had "Section 10" rights), being in excess of 60% of the population, were excluded from the two Boer republics and two colonies, unless they had a pass. Whites required passes in black areas.
* Blacks must use separate equipment and transportation facilities from whites.
o A pass was only issued to someone who had approved work; spouses and children had to be left behind.
o A pass was issued for one magisterial district confining the holder to that area only.
o Being without a valid pass made a person subject to immediate arrest, summary trial and "deportation" to the "homeland". Police vans containing sjambok-wielding officers roamed the "white area" to round up the "illegal" blacks.
Als je dan de apartheid opheft, kun je niet verwachtend at patsboem alle zwarten rijk worden.quote:Black areas rarely had plumbing or electricity. Hospitals were segregated, the white hospitals being the match of any in the western world. Black hospitals were seriously understaffed and underfunded and far too few in number to match the white hospitals. Ambulances were segregated, forcing the race of the person to be correctly identified when the ambulance was called. A "white" ambulance would not take a black to a hospital. Black ambulances typically contained little or no medical equipment.
Ik denk eerder dat je slecht geinformeerd bent, maar da's in dit land, met dweepzieke pers, ook goed te verklaren.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:13 schreef yootje het volgende:
Nelson Mandela heeft die slechte apartheid omver geworpen. Hij deed het niet alleen, maar wel voor een groot deel. Dat si toch een hele grote rpestatie. Zou ik niet kunnen. Buiten dat is het ongelofelijk dat na al die jaren onrecht, hij nog steeds niet kwaad spreekt over blanken. Altijd vol goede moed en met een open blik. Die enorme vergevingsgezindheid. Dat is een enorme kracht, en daar heb ik enorm veel bewondering voor.
Dat inspireert me, en samen met mij miljoenen, zo niet miljarden mensen. En dan ben je een held.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |