abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32747908
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:08 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dood is dood, al meer 250,000 sinds het ANC aan de macht is.
Vind je een roofmoord hetzelfde dan een standrechtelijke executie vanwege louter je huidskleur?
pi_32747988
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je een roofmoord hetzelfde dan een standrechtelijke executie vanwege louter je huidskleur?
Dan zijn die Zuid-Afrikanen knap stom dat ze in 45 jaar maar 18,000 zwarten kunnen vinden in een land waar er miljoenen rondlopen.
pi_32748262
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:22 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dan zijn die Zuid-Afrikanen knap stom dat ze in 45 jaar maar 18,000 zwarten kunnen vinden in een land waar er miljoenen rondlopen.
Lijkt me wel een erg groot verschil. Ben je zeker dat daar alle 'thuislanden' ook bij gerekend zijn?
Trouwens, 20 jaar geleden had Z-Afrika ook al een reputatie. Herinner me een reeks 'vakantie in de hel' in een tijdschrift van toen, over de gevaarlijkste bestemmingen.

Of zijn die 18.000 enkel slachtoffers van het regime, en heb je de 'gewone' moorden er niet bij geteld?

[ Bericht 9% gewijzigd door Doderok op 02-12-2005 09:47:13 ]
pi_32748273
quote:

[..]

Dat vind je niet genoeg?
pi_32748460
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind je niet genoeg?
Het is opvallend weinig als jouw claim klopt dat ze zomaar zwarten executeren omdat ze zwart zijn.
pi_32748477
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:51 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het is opvallend weinig als jouw claim klopt dat ze zomaar zwarten executeren omdat ze zwart zijn.
Zei ik ergens alle zwarten?
pi_32748717
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Zei ik ergens alle zwarten?
Hoe moet ik anders dit lezen: een standrechtelijke executie vanwege louter je huidskleur.
Dan zou elke zwarte in Zuid-Afrika dus per definitie een doodstraf hebben.
pi_32748828
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:07 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Hoe moet ik anders dit lezen: een standrechtelijke executie vanwege louter je huidskleur.
Bestrijdt jij dan dat zwarten louter vanwege hun huidskleur werd gedood, gemarteld, vervolgd etc.?
pi_32748909
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:07 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Als er zou staan een standrechtelijke executie vanwege louter hardrijden
dan betekent dat *niet* dat iedere hardrijder standrechtelijk geëxecuteerd wordt. Niet eens elke betrapte of bestrafte hardrijder.

Het betekent dat -huidskleur / hardrijden- als motivatie volstaat voor executie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32749335
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Als er zou staan een standrechtelijke executie vanwege louter hardrijden
dan betekent dat *niet* dat iedere hardrijder standrechtelijk geëxecuteerd wordt. Niet eens elke betrapte of bestrafte hardrijder.

Het betekent dat -huidskleur / hardrijden- als motivatie volstaat voor executie.
Daar klopt alleen niks van, zoals elk totalitair regime heeft het apartheidregime politiek tegenstanders vermoord en publieke uitingen van protest de met geweld de kop ingedrukt. Zwart zijn is in tegenstelling tot hardrijden niet een keuze.
pi_32749529
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:39 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Daar klopt alleen niks van, zoals elk totalitair regime heeft het apartheidregime politiek tegenstanders vermoord en publieke uitingen van protest de met geweld de kop ingedrukt. Zwart zijn is in tegenstelling tot hardrijden niet een keuze.
Hardrijden en zwartzijn is ongelijkwaardig, mee eens. Ik gaf alleen aan dat jouw conclusie "Dan zou elke zwarte in Zuid-Afrika dus per definitie een doodstraf hebben." niet volgt uit de stelling.

Iedere zwarte *kon* op basis van huidskleur een speciale behandeling krijgen. Niet elke zwarte kreeg dat ook. Dus dat er miljoenen standrechtelijke executie bespaard bleef is rechtvaardigt niet jouw conclusie:
quote:

[..]

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32750245
En als er een blanke ANC'er vermoord is door het apardheidsregime ?
  FOK!fotograaf vrijdag 2 december 2005 @ 20:22:23 #288
73911 ultra_ivo
pi_32763918
Heb je bij jouw statistieken de hoeveelheid gestorven arbeiders in bijvoorbeeld de goudmijnen gerekend waar er amper op de veiligheid gelet werd door het aparhteidsregime?
pi_32764681
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Zoals wel vaker ligt de 'waarheid' ongeveer in het midden:

'Things were better in the bad old days'
[..]

bron:http://www.int.iol.co.za/index.php?click_id=13&art_id=qw103961430029B216&set_id=1#jump
Vergelijkbare bevindingen zijn er toch ook voor de voormalig communistische landen in Oost-Europa? Een voorzichtig terugkijken naar het verleden waarbij de gruwelijkheden steeds meer worden vergeten. In ieder geval is dit een voor het voormalig Oost-Duitsland een gedocumenteerd fenomeen en het zou me niks verbazen als dit ook voor de andere landen zou gelden (Waarbij ik ook denk aan Rusland). Zulke grote systeemveranderingen in landen veroorzaakt blijkbaar een klein beetje heimwee naar de zekerheden van het oude systeem.
IMHO is Mandela wel een held. Als je in staat bent om de overgang van een apartheidstaat naar een democratische rechtstaat vreedzaam weet te laten verlopen, heb je het leven gered van vele mensen.
half elf
pi_32766891
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:50 schreef staalltje het volgende:
IMHO is Mandela wel een held. Als je in staat bent om de overgang van een apartheidstaat naar een democratische rechtstaat vreedzaam weet te laten verlopen, heb je het leven gered van vele mensen.
Inderdaad, bij deze wil ik dit nog even volmondig bevestigen!
pi_32766902
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je bij jouw statistieken de hoeveelheid gestorven arbeiders in bijvoorbeeld de goudmijnen gerekend waar er amper op de veiligheid gelet werd door het aparhteidsregime?
Goed argument. Wat ik ervan kan vinden zijn er 42,000 doden in de Zuid-Afrikaanse mijnen gevallen sinds er mijnbouw in Zuid-Afrika is. Het eerste goud werd in 1834 ontdekt, maar laten we er van uitgaan dat er 100 jaar serieuze mijnbouw is, en dus 420 doden per jaar gemiddeld vallen. In 1996 vielen er 471 doden in de mijnbouw, in 2000 316.

Er is dus een duidelijke verbetering, maar het zal lang niet die 30,000 moorden per jaar compenseren.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 december 2005 @ 22:19:17 #292
73911 ultra_ivo
pi_32766978
't is maar een voorbeeld. Er zijn waren veel sectoren van de samenleving waar apartheid een negatieve invloed op de levensverwachting had van vooral de zwarte inwoners van Zuid-Afrika.
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:54:42 #293
99433 Tup
Tupperwaar
pi_32771265
Nelson Mandela gaf na zesentwintig jaar gevangenschap zijn visie op de mens: “Ik heb altijd geweten dat er diep in ieder mensenhart medelijden en grootmoedigheid schuilen. Niemand wordt geboren met haat jegens iemand vanwege zijn huidskleur, zijn afkomst of zijn godsdienst. Als mensen het haten kunnen leren, kunnen ze ook leren liefhebben, want liefde bereikt het hart van de mens veel vanzelfsprekender dan haat. (…) De goedheid van de mens is een vlam die wel verborgen, maar niet gedoofd kan worden.”
Mandela vind ik een held. Zoals alle helden en visionairs (Jezus, iemand?) worden die door sommigen gekruisigd. Anders komt hun gemakzuchtige Farizeeers-leventje of het eigen non-geweten in het gedrang.
Wasserwunderland
pi_32773791
quote:

[..]

Er worden dagelijks een hele hoop mensen vermoord en verkracht in dat land....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32774180
quote:

[..]

Vergelijkbare bevindingen zijn er toch ook voor de voormalig communistische landen in Oost-Europa? Een voorzichtig terugkijken naar het verleden waarbij de gruwelijkheden steeds meer worden vergeten. In ieder geval is dit een voor het voormalig Oost-Duitsland een gedocumenteerd fenomeen en het zou me niks verbazen als dit ook voor de andere landen zou gelden (Waarbij ik ook denk aan Rusland). Zulke grote systeemveranderingen in landen veroorzaakt blijkbaar een klein beetje heimwee naar de zekerheden van het oude systeem.
Hoe staat het met de criminaliteit in Oost-Europa? Bestaan er betrouwbare cijfers uit de Sovjet periode?
pi_32774194
De Sovjet Unie is direct uit elkaar gevallen in aparte staten en nog steeds willen bepaalde staten onafhankelijkheid of hebben bepaalde staten die onder Rusland vallen een zekere vorm van autonomie....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 december 2005 @ 05:42:09 #297
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32774202
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 03:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er worden dagelijks een hele hoop mensen vermoord en verkracht in dat land....
Ja in de VS ook.

Jij noemt Mandela een terrorist notabene (niet te geloven maar goed)

Wat is Bush dan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32774207
Je insinueert dat Bush een terrorist is?
  zaterdag 3 december 2005 @ 05:46:17 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32774214
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 05:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je insinueert dat Bush een terrorist is?
Dat vroeg ik dus niet, maar het is wel een heel gevaarlijke man.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32774221
Ik zeg ook niet dat je het vroeg. Ik geef aan dat je het insinueerde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')