Wat een grapjas zeg. Of er ook maar werkelijk iemand is die het nieuwe zorgstelsel beter vindt.quote:Hoogervorst is kritiek op kabinet beu![]()
Minister Hoogervorst van Volksgezondheid heeft schoon genoeg van alle kritiek op het kabinetsbeleid. In een vraaggesprek met het NOS-Journaal zegt hij dat de Nederlandse bevolking best meer moeite mag doen om het kabinetsbeleid te begrijpen en te accepteren, of het nu om het nieuwe ziektekostenstelsel gaat of om de Europese grondwet.
"Je ziet dat de samenlevingen in Europa er geen zin in hebben. Wij (als politici, red.) moeten beter overtuigen, maar we mogen van de bevolking meer aanpassingsvermogen verwachten. Je mag verwachten dat men de schouders eronder zet."
"Het moet duidelijk zijn dat er veel moet gebeuren als wij onze voorzieningen overeind willen houden, niet nu maar ook over twintig jaar. Als er een kloof is tussen regering en burger dan komt die kloof van twee kanten."
Campagne
Hoogervorst is verantwoordelijk voor een van de grootste hervormingsprojecten van het kabinet-Balkenende, het nieuwe zorgstelsel. Maandag lanceert de VVD-bewindsman een grote campagne om het nieuwe stelsel uit te leggen. "Ik ga met een grote voorlichtingscampagne de mensen duidelijk te maken wat er gaat gebeuren. Zo zullen we dat allemaal moeten doen."
Hoogervorst neemt in het vraaggesprek ook op voor premier Balkenende. Die ligt volgens Hoogervorst onterecht onder vuur. "De premier is de afgelopen twee jaar voortdurend mikpunt van kritiek geweest. Ik denk dat er heel veel premiers geweest zouden zijn die zouden hebben toegegeven aan de kritiek. Dat heeft Balkenende niet gedaan. Hij heeft echt leiderschap getoond. De ploeg is een eenheid en wij gaan gewoon door met de klus."
quote:Op zondag 3 juli 2005 22:16 schreef bruut het volgende:
Als de regering ontevreden is over het volk, waarom kiest ze dan geen nieuw volk? (Bertold Brecht)
Aldus Hoogervorst....quote:"Je ziet dat de samenlevingen in Europa er geen zin in hebben. Wij (als politici, red.) moeten beter overtuigen, maar we mogen van de bevolking meer aanpassingsvermogen verwachten. Je mag verwachten dat men de schouders eronder zet."
Precies! Weg met de pers! Opsluiten en afmaken.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:11 schreef McCarthy het volgende:
gelijk heeft H
gezeik van de pers worden we kotsmisselijk van
Nee natuurlijk gaat het niet meteen goed, het heeft zijn tijd nodig
Hoogervorst heeft het over de bevolking, niet over de pers.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:11 schreef McCarthy het volgende:
gelijk heeft H
gezeik van de pers worden we kotsmisselijk van
Nee natuurlijk gaat het niet meteen goed, het heeft zijn tijd nodig
Erm, kun je me uitleggen waar het dictatoriale element zit dan?quote:Op zondag 3 juli 2005 22:10 schreef dvdfreak het volgende:
Hij mag zoveel willen en weet je wat je dit noemt een dictatuur!!!!!
Hoe passend!quote:Op zondag 3 juli 2005 22:16 schreef bruut het volgende:
Als de regering ontevreden is over het volk, waarom kiest ze dan geen nieuw volk? (Bertold Brecht)
Als de rest van zijn kamer/fractie-genoten nou in de jaren '90 niet als een achterlijke geld over de balk hadden gesmeten, dan had hij nu inderdaad niet hoeven te zeiken nee.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja leuk dat nieuwe zorgstelsel. De nieuwe premie hangt voor iedereen rond de (dacht ik) 92 euro per maand. Ongeacht of je dus veel geld hebt of nog studeert. Studentenpakket: vergeet het maar. 92 euro en dan heb je een basisverzekering. Dat is 30 euro meer dan wat ik nu betaal en nu heb ik studentenpakket met aanvullende tandarts.
Naja, liever een smerige hond dan een domme....quote:Op maandag 4 juli 2005 07:53 schreef Peter-de-Grote het volgende:
De vuile huichelaar laat de armen en zieken betalen voor de rijken en gezonden. Het is puur moord op termijn voor chronisch zieken. Hansje is een smerige hond.![]()
Ik zit particulierquote:Op maandag 4 juli 2005 01:35 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
[/sub]studentenpakket met aanvullen tandarts voor ¤ 48,30 hier[/sub]
Leg eens uit?quote:Op maandag 4 juli 2005 07:53 schreef Peter-de-Grote het volgende:
De vuile huichelaar laat de armen en zieken betalen voor de rijken en gezonden. Het is puur moord op termijn voor chronisch zieken. Hansje is een smerige hond.![]()
Merci, het eerste stukje had je voor het gemak weg kunnen latenquote:Op maandag 4 juli 2005 09:29 schreef Quazzy het volgende:
Tja, het is nu eenmaal zo dat een groot deel van Nederland liever op de pof leeft van de komende generatie dan dat ze zelf voor de kosten opdraaien. Met dat in het achterhoofd hebben ze niets te winnen met intergenerationale solidariteit (rechtvaardige hervormingen zodat het sociale stelsel ook in de toekomst betaalbaar blijft) en is het niet gek dat een groot deel van Nederland negatief reageert. Er wordt vervolgens gezegd dat het kabinet moet opstappen en dat de PvdA zou moeten regeren, terwijl de PvdA uiteindelijk dezelfde hervormingen zou hebben opgesteld en doorgevoerd. De gemiddelde negatieve reactie is niet veel meer dan papegaaiengedrag - hoewel er natuurlijk ook terechte en gegronde kritiek op het kabinet gegeven wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |