Van mij mogen ze het, mits het geen kwaad berokkend natuurlijk...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:45 schreef SlimShady het volgende:
[..]
mogen "nieuwe Nederlanders" hun cultuur wel of niet meenemen?
wat vinden de vrouwen daarvan?
Is dat werkelijk zo???quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:56 schreef heiden6 het volgende:
Het punt van kritiek op de multiculturele samenleving is wat mij betreft het volgende. Je kunt nog zo veel respect hebben voor andere opvattingen en gewoontes, maar als die teveel verschillen krijg je botsingen. Je woont wel samen in hetzelfde land.
Van oorsprong is nederland ook niet christelijk, dat is ook iets wat ons opgelegd is, dus de kerken er ook maar uit en weer terug naar het oude barbaarse systeem, dan zijn we oorspronkelijk namelijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Kerken wel
Is nederland van oorsprong moslim dan? Neen...ziedaar. Ik gaf al aan te geloven in behoud van originele tradities, normen, geloof en waarden.
En welke cultuur zorgt ervoor dat mensen hier als uitschot moeten leven dan?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:21 schreef Jace het volgende:
[..]
Waarom vind jij het zo belangrijk dat nieuwe Nederlanders hun cultuur behouden in Nederland?
Als een cultuur inhoud dat ze hier als uitschot van de maatschappij moeten leven.
Dan zijn ze daar niet beter mee af (mentaal), en wij ook niet.
Wat is het grote voordeel?
Ik ben persoonlijk eerder van mening dat als je denkt dat er maar 2 mogelijke politieke ideologieën zijn, je het IQ van een broodrooster hebt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik mag haar stijl wel: "The swing voters -- I like to refer to them as the idiot voters because they don't have set philosophical principles. You're either a liberal or you're a conservative if you have an IQ above a toaster."
Aha, daar hebben we hem, marokkanen, was op te wachten...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:37 schreef Jace het volgende:
[..]
Leven bijvoorbeeld Marokkanen hier niet als uitschot, zolang ze hun cultuur behouden?
[..]
Dat vraag ik me dus ook af![]()
Volgens mij heb je me tekst te snel gelezen want je standpunt ligt in het verlengde van mijn posts...![]()
Als we steeds hadden vastgehouden aan de tradities van Nederland had jij nu geen playboykonijn in je avatar gehad!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:48 schreef SHE het volgende:
Liever niet..of in zeer beperkte mate. Pas je aan.
Ik vind de hollandse snackcar in spanje net zo bedroevend als de moskee hier.
Ik vind het bewaren van s' lands tradities en waarden velen malen belangrijker
Dat maakt je al 95% interessanterquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat een wereld waar we met elkaar begaan zijn en niet alleen jagen op meer en meer en meer een leukere wereld zou zijn????
Zeker niet bekend met de Amerikaanse politiek? Er gaapt een gat tussen de Democraten en de Republikeinen, en dat gat is de laatste jaren alleen maar groter geworden. Als je dan nog geen keuze kan maken, dan is er inderdaad iets mis met je bovenkamer.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk eerder van mening dat als je denkt dat er maar 2 mogelijke politieke ideologieën zijn, je het IQ van een broodrooster hebt.
Het lijkt erop dat dat in Amerika wel het geval is.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk eerder van mening dat als je denkt dat er maar 2 mogelijke politieke ideologieën zijn, je het IQ van een broodrooster hebt.
O ja, de Democraten zijn zo superlinks.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeker niet bekend met de Amerikaanse politiek? Er gaapt een gat tussen de Democraten en de Republikeinen, en dat gat is de laatste jaren alleen maar groter geworden. Als je dan nog geen keuze kan maken, dan is er inderdaad iets mis met je bovenkamer.
Een beetje wel ja. Maar wat jij nu doet (het amerikaanse systeem vergelijken met het nederlandse links-rechts) kan niet. Het zit anders. Kijk in amerika valt liberaal onder links en in NL deels onder rechts en dat heeft vooral te maken met de onderwerpen maar ook met het feit dat het systeem anders in elkaar zit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:41 schreef WAT het volgende:
[..]
O ja, de Democraten zijn zo superlinks.
In het geval van de Chinezen botst het toevallig amper, mede omdat zij zich erg afgesloten houden van de rest van de samenleving.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo???
Neem chinesen bv, wonen hier al tijden en tijden, hebben hun eigen cultuur meegenomen, die erg verschilt van de onze, toch botst het niet, kan gewoon naast elkaar bestaan.
Waar het botst op het moment zijn geen verschillen van cultuur, maar gewoon puur asociaal gedrag dat in geen enkele cultuur wordt geaccepteerd.
Ik vergelijk het amerikaanse systeem helemaal niet met het nederlandse.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:42 schreef Airelle het volgende:
[..]
Een beetje wel ja. Maar wat jij nu doet (het amerikaanse systeem vergelijken met het nederlandse links-rechts) kan niet. Het zit anders. Kijk in amerika valt liberaal onder links en in NL deels onder rechts en dat heeft vooral te maken met de onderwerpen maar ook met het feit dat het systeem anders in elkaar zit.
Ik zie mezelf op bepaalde gebieden (abortus, scheiding kerk en staat) als een Democraat en ga wat betreft euthenasie nog verder. Helaas hebben die Democraten op alle andere gebieden helemaal niets te bieden. Het zijn, net als de PvdA in Nederland, halve communisten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:59 schreef WAT het volgende:
[..]
Ik vergelijk het amerikaanse systeem helemaal niet met het nederlandse.
Ik wilde er mee zeggen dat "enorme gat" waar Lyrebird het over heeft ontzettend meevalt. Die Democraten daar durven niks, ze hebben geen ruggegraat gekweekt tegen de opmars van de Republikeinen de laatste decennia. Ze zijn schijtbang dat de christelijke kiezers en de lobbyende bedrijven ze niet meer leuk vinden, dus proberen ze hen een beetje naar de mond te praten, zodat ze veranderen in een soort GOP-Light. Types als Dean en Hillary uitgezonderd dan. Maar die gaan ook niet winnen in de primaries naar 2008!
Mensen als Ann Coulter (om ontopic te blijven), Rush Limbaugh en al die rechtse christelijke types zorgen er voor dat het in de publieke opinie net lijkt alsof de Democraten halve communisten oid zijn. De leugen regeert.![]()
Ja. Natuurlijk. Halve communisten. Net als de PvdA. Ratten zijn het.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zie mezelf op bepaalde gebieden (abortus, scheiding kerk en staat) als een Democraat en ga wat betreft euthenasie nog verder. Helaas hebben die Democraten op alle andere gebieden helemaal niets te bieden. Het zijn, net als de PvdA in Nederland, halve communisten.
Diverse rond de middellandse zee gebiedenlanden hangt een macho cultuur waarin status erg belangrijk is. Dat is weer de basis voor eerwraak, op straat hangen en "stoer" doen, en een constante geldnood om de mooiste spullen te hebben (auto's). Om dit te realiseren moet je dus ergens geld vandaan halen, en criminaliteit wordt onder allochtonen niet als erg gezien eerder als status. In mijn klas durven marokannen gewoon te zeggen dat ze een gestolen radio o.i.d. aanbieden, dat heb ik nog nooit van een autochtoon gehoord.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:52 schreef erodome het volgende:
[..]
En welke cultuur zorgt ervoor dat mensen hier als uitschot moeten leven dan?
Vind het nogal een boute uitspraak namelijk om eerlijk te zijn.
Zelfde als je opmerking dat sommige culturen mensen crimineel maken of iets dergelijks, vertel maar eens, welke culturen zijn dat en welke cultuurinvloeden doel je presies op?
Er zit maar een maand tussen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:04 schreef SlimShady het volgende:
jezus Erodome, je bent m'n oude kuttopic aan het reviewen![]()
sowieso vind ik het onnodig dat dit topic gekickt wordt.
Ik bedoel eerlijk gezegd de laatste post. Die was medio december.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:43 schreef SlimShady het volgende:
zaterdag 2 juli 2005 heb ik 'm gestart, maar dat boeit niet.
Dat verschilt nogal van tijd tot tijd afhankelijk van wie er presidentskandidaat is voor welke partij. Daarnaast is er op het niveau van de individuele staten nogal een behoorlijk verschil. Ik meen dat bovendien bij de verkiezingen de LP nog wel een klein deel van de stemmen krijg evenals een of andere linkse partij. Daarnaast gaat deze uitspraak compleet voorbij aan bepaalde issues die bij een verkiezing een erg grote rol kunnen spelen en de prestaties van een partij in een bepaalde ambstermijn. Je kunt principieel gezien wel neigen naar de democraten of republiekeinen, maar als de betreffende partij er in de vorige regeringsperiode een zootje van heeft gemaakt of bepaalde ideeën met betrekking tot bijvoorbeeld een grootschalige militaire actie als die in Irak die jou als kiezer absoluut niet aanstaan, dan kan dat resulteren in twijfel over de uit te brengen stem.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeker niet bekend met de Amerikaanse politiek? Er gaapt een gat tussen de Democraten en de Republikeinen, en dat gat is de laatste jaren alleen maar groter geworden. Als je dan nog geen keuze kan maken, dan is er inderdaad iets mis met je bovenkamer.
IK heb de complete partij programma's gelezen van zowel John Kerry als George W. Bush. En behalve het feit dat de Republikeinen de rechtse religieuzen zoet moet houden, en de Democraten de linkse pacifisten zoet moet houden, zijn ze het over de grote lijnen, de belangrijkste punten vaker eens dan niet.... alleen verwoorden ze het allebei net even anders. In de debatten wisten beide heerschappen vaak op compleet verschillende wijze precies hetzelfde te verwoorden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
Dat mag je met behulp van politieke standpunten van de Democratische partij dan eens haarfijn gaan uitleggen. In de meeste gevallen heeft de Democratische partij een rechtster standpunt dan de Nederlandse VVD in Nederland.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zie mezelf op bepaalde gebieden (abortus, scheiding kerk en staat) als een Democraat en ga wat betreft euthenasie nog verder. Helaas hebben die Democraten op alle andere gebieden helemaal niets te bieden. Het zijn, net als de PvdA in Nederland, halve communisten.
Idd, dat zeg ik. Het zijn schreeuwlelijken in de media als Rush Limbaugh en Michael Moore die er voor hebben gezorgd dat er een ontzettend groot gat lijkt, terwijl de partijen eigenlijk erg op elkaar lijken ...quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:08 schreef maartena het volgende:
[..]
IK heb de complete partij programma's gelezen van zowel John Kerry als George W. Bush. En behalve het feit dat de Republikeinen de rechtse religieuzen zoet moet houden, en de Democraten de linkse pacifisten zoet moet houden, zijn ze het over de grote lijnen, de belangrijkste punten vaker eens dan niet.... alleen verwoorden ze het allebei net even anders. In de debatten wisten beide heerschappen vaak op compleet verschillende wijze precies hetzelfde te verwoorden.
Het "gat" waar jij het over hebt is niet ontstaan omdat de Democraten en de Republikeinen echt zo vreselijk verschillend over dingen denken, dat gat is een groot politiek spel waarbij de politici in Washington het liefst elkaar overal de schuld van geven. De vuile politieke spelletjes die gespeeld worden doen het vaak lijken alsof de Democraten de Republikeinen elkaars aartsvijanden zijn, maar ze moeten nog steeds allemaal door dezelfde deur van het "House" om met elkaar samen te werken. En dat gebeurd ook gewoon. Filabusters zijn al tijden niet meer voorgekomen, en om verder schandaaltjes bij de Republikeinen te voorkomen wordt er momenteel veel meer samengewerkt dan voorheen.
Met een beetje geluk mag ik in 2006 trouwens stemmen in de VS. Mijn staatsburgerschap zit eraan te komen.
Wij zijn jagers, wij moeten er op uit. Vrouwen horen op het nest.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat een wereld waar we met elkaar begaan zijn en niet alleen jagen op meer en meer en meer een leukere wereld zou zijn????
Als jij één jagende vrouw ziet en een man die thuis blijft, of een 50%-50% systeem, dan klopt je verhaal al niet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:44 schreef Speth het volgende:
[..]
Wij zijn jagers, wij moeten er op uit. Vrouwen horen op het nest.
Je leeft nu eenmaal met vele mensen, dat betekend dat je het niet iedereen naar de zin kan maken, dat gaat ook niet als iedereen dezelfde cultuur heeft....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
In het geval van de Chinezen botst het toevallig amper, mede omdat zij zich erg afgesloten houden van de rest van de samenleving.
Maar als er bijvoorbeeld mensen zijn die willen dat de winkels op zondag verplicht dicht gaan, of op vrijdag, en ik vind dat klinkklare onzin, dan is dat een duidelijke tegenstelling. Ik vind het belachelijk als het wel gebeurt, en andersom wordt het niet gewaardeerd wanneer de winkels open zijn, wat uiteraard gebeurt zodra er geen verbod is. Dan heb je dus een conflict, wat in dit geval nog vrij simpel is, en redelijk onbelangrijk wat mij betreft, het punt is dat je soms moet kiezen in een democratie, en als de bevolking heel divers van samenstelling is, is de kans groter dat bepaalde mensen of groepen benadeeld worden.
Ik heb 'm niet gekicked, had later pas door dat het een oudere topic was...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:04 schreef SlimShady het volgende:
jezus Erodome, je bent m'n oude kuttopic aan het reviewen![]()
sowieso vind ik het onnodig dat dit topic gekickt wordt.
Niet, dat heb je nog nooit van een autochtoon gehoort?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Diverse rond de middellandse zee gebiedenlanden hangt een macho cultuur waarin status erg belangrijk is. Dat is weer de basis voor eerwraak, op straat hangen en "stoer" doen, en een constante geldnood om de mooiste spullen te hebben (auto's). Om dit te realiseren moet je dus ergens geld vandaan halen, en criminaliteit wordt onder allochtonen niet als erg gezien eerder als status. In mijn klas durven marokannen gewoon te zeggen dat ze een gestolen radio o.i.d. aanbieden, dat heb ik nog nooit van een autochtoon gehoord.![]()
Jij bent een jager, ok doe je berenvel maar aan, maak een speer van een stok en ga jagen, veel plezier!quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:44 schreef Speth het volgende:
[..]
Wij zijn jagers, wij moeten er op uit. Vrouwen horen op het nest.
Het toeval wil dat er gisteren een rapport is uitgekomen over criminele allochtonen, en de conclusie hiervan is dat het deels door de omgeving komt, en deels door de cultuur waar ze uitkomenquote:
bron: Elsevier.nlquote:Meer geld voor probleemjeugd is niet de oplossing
18 januari 2006
Mentaliteit Marokkaanse jongeren moet veranderen. Als dat niet met debat kan, dan moet het morele réveil-van-binnenuit met dwang van buiten worden opgelegd
Gertjan van Schoonhoven
Miljoenen euro's extra voor de grote steden ‘om de problemen met Marokkaanse jongeren op te lossen’. Met die voorspelbare reflex is er van overheidswege gereageerd op de verontrustende berichten over de problemen met en onder een deel van de Marokkaanse jeugd.
Zeker in Amsterdam zorgt een buitengewoon hardleerse groep Marokkaantjes voor ‘Franse toestanden’ in de dop. De werkloosheid onder hen neemt alleen maar toe, wat geen optimistisch stemmend signaal is. In deze context sprak PvdA-burgemeester Job Cohen van Amsterdam gisteren zijn verontrusting uit en riep hij de stadsdeelvoorzitters bijeen om over de problemen te overleggen.
Aan geld om er zogenaamd iets aan te doen, geen gebrek blijkbaar. Maar heldere gedachten over wat er moet gebeuren, lijken vooralsnog te ontbreken. De voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid liet niet voor niets al weten ‘vrij radeloos’ te zijn.
Duidelijk is in elk geval dat hele groepen migrantenjongeren verloren lijken voor de burgerlijke samenleving, waarin je met behulp van werk en bijbehorend arbeidsethos vooruitkomt. Het is gebruik om daar diezelfde samenleving de schuld van te geven. Die zou deze jongeren uitsluiten.
Eén ding staat vast: dat eenzijdige verhaal moet op de helling. Onderdeel van de problematiek is namelijk ook dat deze jongeren zelf een gedrag en een mentaliteit aan de dag leggen – vol rancune – die hen van die samenleving doen afdrijven.
Waar het daarbij sterk aan ontbreekt, zijn corrigerende ouders en ook ‘allochtone’ leiders die dit proces van afdrijven voor zijn en de burgerlijke moraal van jongs af aan overdragen op hun kinderen. Dat is niet makkelijk nee, maar dat is opvoeden nooit. Het is voor deze kinderen de enige mogelijkheid: buiten de burgerlijke Nederlandse samenleving zijn ze reddeloos verloren.
Die mentaliteit moet veranderen. Als dat niet met debat kan, dan moet het morele réveil-van-binnenuit maar met dwang van buiten worden opgelegd. Wie niet opvoedt, zou dat veel vaker in de portemonnee – van kinderbijslag tot uitkering - moeten voelen. Getuige het feit dat er meteen van bovenaf juist geld wordt bijgelegd, zit de Nederlandse overheid nog steeds op een dwaalspoor.
Slaat de spijker op de kop, en dan kunnen er nog honderden linkse extremisten opstaan die zeggen dat het met een kopje thee wel goedkomtquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
Wat dit nog met de TT te maken heeft is me een raadsel maar als we toch bezig zijn.
[..]
bron: Elsevier.nl
Goede column over precies datgene wat er mis is met de Marokkaanse probleemjongeren in Nederland. Dat heeft verder niet heel veel met de islam te maken maar wel degelijk met de opvoeding of eerder het gebrek eraan.
Het is een feit dat dit geïmporteerde problemen zijn en een gat bloot leggen tussen de Nederlandse cultuur en de cultuur van deze gasten en hun ouders.
Daarmee wil ik overigens niet beweren dat de Marokkaanse cultuur per definitie niet deugt er zijn immers meer dan genoeg Marokkanen die gewoon goed passen in de Nederlandse samenleving, die zouden overigens wel kunnen helpen met het oplossen van de problemen bij hun landgenoten.
Ik denk dat er een hele boel vrouwen bij christelijk rechts zit.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:22 schreef Alicey het volgende:
Er zijn denk ik aardig wat vrouwen met rechtse ideeen, al denk ik dat je er minder zult aantreffen met echt radicale ideeen. Wat wilde TS er eigenlijk mee?
Ik vraag me dat af. Een geloof is niet bepalend voor de politieke voorkeur, al kun je in het christelijk geloof wel rechtvaardiging vinden voor rechtse politiek (Maar je kunt net zo goed in het christelijk geloof rechtvaardiging vinden in linkse politiek).quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:29 schreef WAT het volgende:
[..]
Ik denk dat er een hele boel vrouwen bij christelijk rechts zit.
Ja, dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Een geloof is niet bepalend voor de politieke voorkeur, al kun je in het christelijk geloof wel rechtvaardiging vinden voor rechtse politiek (Maar je kunt net zo goed in het christelijk geloof rechtvaardiging vinden in linkse politiek).
Dit zijn dan ook de redenen dat het GAST arbeiders waren, de mensen die ze hier hebben laten blijven hebben ons met een hoop problemen opgezadeldquote:Op woensdag 18 januari 2006 19:26 schreef erodome het volgende:
In de marokkaanse cultuur zelf wordt er door iedereen op de kinderen gelet, mensen zijn veel buiten, ook de volwassenen, er is dus eigenlijk altijd wel een soort van toezicht en als een kind wat fout doet wordt hij gestrafd door iemand uit de buurt, niet per definitie door de ouders zelf, het is maar net wie ze voor hun neus krijgen.
Hier in nederland is dat anders, als je hier een kind corrigeerd die niet van jou is breekt de pleuris uit, mensen leven niet zoveel buiten als daar, is ook wat minder lekker weer hier zeg maar
De marokkaanse cultuur stimuleerd dus geen criminaliteit, maar is wel een beetje anders als die van ons, kinderen zijn meer gemeengoed, omgevingen horen echt bij elkaar, iedereen hoort bij iedereen, iedereen helpt mee, dat hebben we hier niet en als iemand die hier komt denkt dat het hier hetzelfde werkt kunnen er problemen van komen.
Het grote probleem is dat toen er gezocht werd naar gastarbeiders ze bewust de ongeletterde mensen hebben gezocht, de mensen uit de bergdorpen enzo, grofweg gezegd, ze hebben geselecteerd op niet de slimste mensen, alhoewel we dat niet weten, want wie weet wat iemand had gekund met een goede scholing.
Deze mensen hebben het natuurlijk vele malen moeilijker dan iemand die wel geletterd is, het is makkelijker een taal te leren als je kan lezen en schrijven, het is makkelijker aanpassen als je meer kennis hebt.
We hebben die mensen toen gewoon laten barsten, alles moesten ze zelf maar uitzoeken, taal leren, moesten ze zelf doen, naast banen die soms tot 12/14 uur per dag gingen, weinig tijd voor opvoeding dus, alle tijd ging naar brood op de plank krijgen.
Deze groep is soms wat verbitterd, ze hebben zich helemaal de pleuris gewerkt en krijgen stank voor dank, helaas is deze groep het ook die hier lang hebben gedacht dat dat systeem ongeveer hetzelfde zou zijn, dat de omgeving ook mee zou doen in de opvoeding...
Toen ze besliste ze hier te laten hadden ze ook wat moeten doen, die mensen hebben echt gruwelijk hard gewerkt, er was echt geen tijd om dingen te kunnen leren, ze werden apart gehouden van anderen waardoor het ook niet mixte waardoor mensen dan op die manier konden intergreren, we hebben ze laten barsten, keihard laten barsten, gebruikt en aan de kant gegooit, dat is een harde waarheid en daar komt niets goeds uit voort, daar krijg je verbitterde mensen van en dat is begrijpelijk....quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:50 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook de redenen dat het GAST arbeiders waren, de mensen die ze hier hebben laten blijven hebben ons met een hoop problemen opgezadeld![]()
Die mannen hadden hier moeten komen werken voor een jaar of 5, en daarna met hun geld weer terug, zo is het in diverse landen ook gegaan, en die hebben nu geen problemen.
Zoals ik al zei, ze hadden nadat ze hier een tijdje gewerkt hadden weer terug moeten gaan, dan was er helemaal geen probleem geweest. Het is belachelijk geweest dat ze hier permanente woonvergunningen hebben gekregen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Toen ze besliste ze hier te laten hadden ze ook wat moeten doen, die mensen hebben echt gruwelijk hard gewerkt, er was echt geen tijd om dingen te kunnen leren, ze werden apart gehouden van anderen waardoor het ook niet mixte waardoor mensen dan op die manier konden intergreren, we hebben ze laten barsten, keihard laten barsten, gebruikt en aan de kant gegooit, dat is een harde waarheid en daar komt niets goeds uit voort, daar krijg je verbitterde mensen van en dat is begrijpelijk....
Er zijn gewoon enorme blunders gemaakt en daar zijn we met z'n allen het bokkie van...
Ha, daar ben je weer. Ze hebben je topic dichtgegooid. Zonde man!quote:Op maandag 23 januari 2006 22:05 schreef dewanand het volgende:
nou, hier een leuk feit.
afgelopen week sprak ik met een leuke blonde hollandse vrouw. ik vroeg haar om een politiek incorrect antwoord te geven op de volgende vraag:
Hoeveel Nederlanders zijn er?
zij antwoordde: 12 miljoen.
en zij was lid van Nieuw Rechts hoor.
meer vertel ik niet.
Vrouwen zijn ook in de regel socialer, en veel rechtse ideeen zijn asociaal.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik knap er meteen op af, die vrouwen al zie je ze niet vaak. Vrouwen zijn ook genuanceerder dan mannen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Vrouwen zijn misschien socialer, maar sociaal en socialistisch zijn twee hele andere dingen. Daarbij zijn de meeste rechtse ideeen helemaal niet asociaal. Ik heb het hier over gematigd rechts he (liberaal dus in NL).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vrouwen zijn ook in de regel socialer, en veel rechtse ideeen zijn asociaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |