Ik kijk ook niet. Het gaat echter niet om mij; iedereen is angstig, je ziet hoe mensen reageren op het volgende feitje. De politiek vervalt is onzin, de waan van de dag regeert. Het is een zeer kwalijke zaak dat dit gebeurt. Laten we hopen dat door het stoppen van NOVA dit een halt wordt toegeroepen.quote:
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Leon de Winter, hij vindt ook dat Nova moet blijven:
http://www.novamoetblijven.nl/index.php
quote:Clairy moet blijven!
Peter Berends uit Utrecht
http://www.novamoetblijven.nl/index.php?page=show_reactionsquote:NOVA moet van de buis, ze hebben mij gedemoniseerd en dat blijft een Godvergeten bloody shame!
Pim Fortuyn uit Hemel
of dat dit kabinet valtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:11 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Ik kijk ook niet. Het gaat echter niet om mij; iedereen is angstig, je ziet hoe mensen reageren op het volgende feitje. De politiek vervalt is onzin, de waan van de dag regeert. Het is een zeer kwalijke zaak dat dit gebeurt. Laten we hopen dat door het stoppen van NOVA dit een halt wordt toegeroepen.
Ik vind haar zo vreselijk irritant. Het lijkt wel alsof ze totaal niet luistert naar wat haar gasten zeggen, zo dom kan ze uit de hoek komen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:14 schreef pberends het volgende:
[..]
She rocks deze planeet, smatje.
Verzin hier reacties voor NOVAmoetblijven.nl
Irritanter dan Jeroen Pauw? Lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vind haar zo vreselijk irritant. Het lijkt wel alsof ze totaal niet luistert naar wat haar gasten zeggen, zo dom kan ze uit de hoek komen.
Zeker wel.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Irritanter dan Jeroen Pauw? Lijkt me sterk.
Pauw doet altijd zo denigerend over z'n gasten en stelt nonchalante vragen. Kan je van Clairy niet zeggen.quote:
Je mag toch wel klagen over iets wat met jouw belastinggeld is betaald?quote:
Inderdaad, met dat ellenlange interview met Hirsi Ali wakkeren ze alleen maar angst aan.quote:
Zij heeft de irritante gewoonte 'in haar eigen woorden te herhalen' wat haar gasten zeggen, met de woorden: "Dus eigenlijk zegt u...". Waarmee ze dan gelijk blijk geeft een enorm dom wijf te zijn, dan wel totaal niet naar het verhaal dat haar gast het laatste half uur heeft opgehangen, geluisterd te hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Pauw doet altijd zo denigerend over z'n gasten en stelt nonchalante vragen. Kan je van Clairy niet zeggen.
Ik vond nova altijd best leuk om te zien, en als zij daar niet zou zitten zou ik regelmatig kijken, maar helaas.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:36 schreef pberends het volgende:
Linkse kutkneusjes bij NOVA. Vieze fascisten.
Weer een brandje geblust.quote:Dreigend conflict landbouwsubsidies lijkt opgelost
Uitgegeven op 01 juli 2005 om 21:27 uur, bijgewerkt om 21:39
(Novum) - Het kabinet heeft het dreigend conflict over de landbouwsubsidies tussen minister van Landbouw Cees Veerman (CDA), minister van Financiën Gerrit Zalm (VVD) en premier Jan Peter Balkenende (CDA) afgewend. Veerman werkt deze week aan een brief voor de Tweede Kamer over de kwestie. De inhoud van de brief wordt volgende week vrijdag door het kabinet vastgesteld.
Veerman maakte afgelopen weken bezwaar tegen de Nederlandse wens de landbowusubsidies te verlagen, een poging van het kabinet om de Nederlandse bijdrage aan Europa te verlagen. De bewindsman dreigde zelfs met aftreden. De premier en Zalm kozen na het nee tegen de invoering van de Europese grondwet positie voor de Britse premier Tony Blair. die de Europese landbouwsubsidies sterk wil verminderen.
Veerman wilde zich echter houden aan de afspraken die in 2002 door de Europese landbouwministers zijn gemaakt. Veerman hecht hieraan, omdat landbouwers daarmee tot 2013 zekerheid hebben. De minister vreest dat de plannen van Blair, die sinds vrijdag voorzitter is van de Europese Unie, tot een verlaging van het subsidieplafond leiden.
Het kabinet besprak vrijdagmiddag een constructie waarbij het plafond van de Europese subsidies gehandhaafd blijft. Daaronder kunnen echter meerdere kostenposten worden geschoven. Zo zullen eventuele landbouwsubsidies voor nieuwe toetreders, bijvoorbeeld Roemenië en Bulgarije, worden betaald binnen het vastgestelde budget van ongeveer vijftig miljard euro. Dat maakt de spoeling voor individuele lidstaten iets dunner, ook voor Nederland.
Balkenende wees er vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie op dat het 'niet eenvoudig' is de Europese uitgaven te beperken. Over een dergelijk besluit moeten alle 25 lidstaten het eens zijn, zei de premier. Tot nu toe verzetten Frankrijk en Duitsland zich fel tegen de plannen van Blair. Daarmee is het volgens Balkenende onwaarschijnlijk dat Veerman nog deze kabinetsperiode met een verlaging van de landbouwsubsidies wordt geconfronteerd.
Nederland ontving in 2003 ongeveer 1,4 miljard euro aan Europese landbouwsubsidies, dat is zeventig procent van de totale ontvangsten van ongeveer twee miljard euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |