Het is ook nooit goed hèquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef Asmodean het volgende:
is dit nou het algemene iriver vs ipod topic geworden?
dacht dat de vorige: Iriver H10 vs Ipod Mini was?
Wow Tonks, goed stukje tekst! Serieus! heel genuanceerd! Ik moet zeggen dat ik het grotendeels ook met je eens ben!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef tonks het volgende:
Ik heb helemaal geen spijt van mijn iPod nog geen moment spijt van gehad.
Heb nu 11gb vol, heb er elke dag plezier van.. Het is een mp3 speler.
Dus ik speel er mp3 mee af.. kijk er geen films op of zie geen foto's..
Tuurlijk heeft iRiver meer features ze hebben ook meer modellen (Veel meer).. Maar ik heb die extra onzin niet nodig.. voor films heb ik een dvd speler en dolby surround, en dan kan je wel zeggen jaaa maar je kan films in de bus kijken of in de trein.. Doe ik nooit dus heb ik ook niet nodig (school is 3 minuten lopen)
Text bestandjes.. kunnen handig zijn.. misschien als je snel wat nodig hebt boodschappenlijstje ofzo.. maar dat kan mijn iPod dus ook.
Foto's.. kan mijn mobiel ook dus heb ik niet nodig.. (Mobiel heb ik óók altijd bij)
Een kleurenscherm heb ik dus OOK niet nodig want ik luister er alleen naar.. dus kijk ik niet telkens naar het beeld.
Over het clickwheel, die is gewoon erg simpel.. ik zou iemand die daar rsi van krijgt nogal raar vinden want met 3 rondjes ben ik aan het eind van mijn lijst met liedjes (1250 ofzo) dus zolang draai je niet.. en dus is dat ook een raar argument als je zegt maar bij iRiver kan je gewoon je vinger vasthouden.. want zoveel moeite is het ook niet. Plus je krijgt sterkere vingers.. is je meisje ook weer blij
Het beeldscherm van de iPod is erg duidelijk.. misschien is die van de iRiver wel duidelijker.. dat weet ik zo niet, maar die van de iPod is duidelijk genoeg.
Over dat UMS, iPod heeft wel UMS maar niet voor liedjs.. dit maakt mij persoonlijk weinig uit. ik heb itunes gewoon op de pc staan.. en ik ga toch nooit ergens heen om liedjes op te zetten.
Je kan er wel foto's en textbestanden en films ofzo via UMS erop gooien.. niet kijken hoor maar gewoon als externe HDD.
Tuurlijk zijn er ook nadelen aan de iPod.. zo vind ik het kut dat hij snel krast.. de achterkant (Chroom) word ook erg snel vet.. dat is wel jammer.. het is geen gigantisch probleem maar toch.
Verder heb ik nooit problemen met mijn iPod gehad.. en dus heb ik er tot nu nooit spijt van gehad dat ik een iPod heb gekocht.
En tuurlijk heb ik andere spelers overwogen (Bij mijn mini dan.. heb nu 4g) ik twijvelde ook tussen de iRiver en de iPod mini.. alleen destijds ging ik functies afwegen en kwam ik er achter dat ik films en foto's enzo niet overal nodig heb.
Let maar niet op typfoutjes enzo![]()
sorry hoorquote:
Niet meer dan lof voor deze uitgebreide tekstquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:51 schreef tonks het volgende:
Ik heb helemaal geen spijt van mijn iPod nog geen moment spijt van gehad.
Heb nu 11gb vol, heb er elke dag plezier van.. Het is een mp3 speler.
Dus ik speel er mp3 mee af.. kijk er geen films op of zie geen foto's..
Tuurlijk heeft iRiver meer features ze hebben ook meer modellen (Veel meer).. Maar ik heb die extra onzin niet nodig.. voor films heb ik een dvd speler en dolby surround, en dan kan je wel zeggen jaaa maar je kan films in de bus kijken of in de trein.. Doe ik nooit dus heb ik ook niet nodig (school is 3 minuten lopen)
Text bestandjes.. kunnen handig zijn.. misschien als je snel wat nodig hebt boodschappenlijstje ofzo.. maar dat kan mijn iPod dus ook.
Foto's.. kan mijn mobiel ook dus heb ik niet nodig.. (Mobiel heb ik óók altijd bij)
Een kleurenscherm heb ik dus OOK niet nodig want ik luister er alleen naar.. dus kijk ik niet telkens naar het beeld.
Over het clickwheel, die is gewoon erg simpel.. ik zou iemand die daar rsi van krijgt nogal raar vinden want met 3 rondjes ben ik aan het eind van mijn lijst met liedjes (1250 ofzo) dus zolang draai je niet.. en dus is dat ook een raar argument als je zegt maar bij iRiver kan je gewoon je vinger vasthouden.. want zoveel moeite is het ook niet. Plus je krijgt sterkere vingers.. is je meisje ook weer blij
Het beeldscherm van de iPod is erg duidelijk.. misschien is die van de iRiver wel duidelijker.. dat weet ik zo niet, maar die van de iPod is duidelijk genoeg.
Over dat UMS, iPod heeft wel UMS maar niet voor liedjs.. dit maakt mij persoonlijk weinig uit. ik heb itunes gewoon op de pc staan.. en ik ga toch nooit ergens heen om liedjes op te zetten.
Je kan er wel foto's en textbestanden en films ofzo via UMS erop gooien.. niet kijken hoor maar gewoon als externe HDD.
Tuurlijk zijn er ook nadelen aan de iPod.. zo vind ik het kut dat hij snel krast.. de achterkant (Chroom) word ook erg snel vet.. dat is wel jammer.. het is geen gigantisch probleem maar toch.
Verder heb ik nooit problemen met mijn iPod gehad.. en dus heb ik er tot nu nooit spijt van gehad dat ik een iPod heb gekocht.
En tuurlijk heb ik andere spelers overwogen (Bij mijn mini dan.. heb nu 4g) ik twijvelde ook tussen de iRiver en de iPod mini.. alleen destijds ging ik functies afwegen en kwam ik er achter dat ik films en foto's enzo niet overal nodig heb.
Let maar niet op typfoutjes enzo![]()
Vertel hier eens wat meer over...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:08 schreef Tha.Gnome het volgende:
H10 hangt vast bij het afspelen van live sets.
Tenzij je de tag-informatie uitzet.
Kijk, hier hebben we nou is een duidelijk en goed onderbouwd standpunt. Daar hebben we wat aan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:41 schreef 2Mini het volgende:
river.
Ik merk het vooral bij bestanden groter dan 50MB, hele bediening werkt dan niet meer.quote:
huh? Dat zuigt wel als dat echt waar is ja. HEt grootste bestand wat ik er tot nu toe op heb gezet is er eentje van 40 mb, maar daat heb ik geen problemen mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:10 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Ik merk het vooral bij bestanden groter dan 50MB, hele bediening werkt dan niet meer.
Het enigste wat dan helpt is de accu eruit halen.
dat is wel gaaf! Engels of Nederlands? Als ie engels is mag je m mij wel sturen als je snelle upload hebtquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:43 schreef tonks het volgende:
IK heb ze alle 5 hahaha gaat de tijd wat sneller tijdens krantenwijk![]()
en hier was ik dus naar op zoek. Maar hoe is dit voor een leek op te lossen?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:10 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Ik merk het vooral bij bestanden groter dan 50MB, hele bediening werkt dan niet meer.
Het enigste wat dan helpt is de accu eruit halen.
check www.buyshit.nlquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef SlimShady het volgende:
mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar iRiver.
vooral de extra functionaliteit en iets lagere prijs spreekt mij aan.
kan iemand vertellen wat de nadelen zijn van een iRiver die een iPod niet heeft?
De iPod is al zo lang in ontwikkeling dat bijvoorbeeld iTunes verder is ontwikkeld dan iRiver plus. Daarentegen kan je bij de H10 weer gebruik maken van WMP10 om je nummers over te zetten... (of van Verkenner, maar dan kan je je muziek alleen benaderen via de Browser van de H10 en niet via het Music-menu)quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef SlimShady het volgende:
kan iemand vertellen wat de nadelen zijn van een iRiver die een iPod niet heeft?
wij als iriver en ipod gebruikers kunnen natuurlijk ook het hele boek als tekstbestand op onze mp3-speler zetten hequote:
Is een redelijk snelle download.quote:
ahh ik wordttoch nog begrepen door een Ipodjostiquote:Donald_Dick mag trouwens wel ff afkoelen en de OP eens goed doorlezen. Niet op de man en andermans argumenten niet afkraken maar tegen argumenten verzinnen.
Met het belachelijk maken van mij komt een ban toch wel heel dicht bijquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ahh ik wordttoch nog begrepen door een Ipodjosti
je luisterd hari buthole potter tijdens je krantenwijkje, ik kom niet meer bijquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:43 schreef tonks het volgende:
IK heb ze alle 5 hahaha gaat de tijd wat sneller tijdens krantenwijk![]()
Als het echt zo moet....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je luisterd hari buthole potter tijdens je krantenwijkje, ik kom niet meer bij![]()
![]()
tonks deed het om te trollen, net als ik, daar houden we vanquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:00 schreef Remzz het volgende:
[..]
Als het echt zo moet....
Heeft Tonks zijn leven verbeterd... ga jij beginnen...
Hij is laatst nog op usenet gepostquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:21 schreef Asmodean het volgende:
ik heb echt een hekel aan p2p, ben nu bezig met de derde poging hp5 te downloadenTelkens gaat zo'n fucking user weer offline. Doe mij maar nieuwsgroepen.
waar?quote:
Ik hoef me niet te schamen voor wat ik doe 1 uurtje per ochtend beetje muziek luisteren verdiend genoegquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je luisterd hari buthole potter tijdens je krantenwijkje, ik kom niet meer bij![]()
![]()
nee hoorquote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tonks deed het om te trollen, net als ik, daar houden we van
Niet om weer opnieuw te beginnen, maar eerst wordt er aan 1 stuk door geroepen dat "de iPod geen enkel voordeel boven de iRiver heeft en de iRiver beter is en je sowieso voor de iRiver moet gaan", waarom 'begrijp' je nu opeens dat er mensen tóch voor de iPod gaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Niet meer dan lof voor deze uitgebreide tekst
Kijk, zo te zien past bij jou de iPod duidelijk veel beter. Maar als iemand bijvoorbeeld iets meer zou willen, dan moet je toch echt naar alternatieven als bv. een iriver kijken
Als je bijvoorbeeld 3 uur in de trein zit, en een klein schermpje genoeg is voor je Simpsons afleveringen, dan is zo'n videofunctie wel leuk ja
Omdat er eindelijk is een normaal stukje tekst is neergezet met normale argumenten.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:42 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Niet om weer opnieuw te beginnen, maar eerst wordt er aan 1 stuk door geroepen dat "de iPod geen enkel voordeel boven de iRiver heeft en de iRiver beter is en je sowieso voor de iRiver moet gaan", waarom 'begrijp' je nu opeens dat er mensen tóch voor de iPod gaan?
Heb je met zo'n mooie touchstrip geen last vanquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:51 schreef arco_corleone het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Er blijft ook wel eens wat troep tussen die randjes van het clickweel zitten.
welke argumenten hebben jou overtuigd, dan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:47 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Omdat er eindelijk is een normaal stukje tekst is neergezet met normale argumenten.
dat Tonks eens een keer serieus iets zegt over de Ipod, en zijn keuzemotivatie, en dat hij toegeeft dat er ook nadelen zijn, dat is gewoon klasse.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:36 schreef SlimShady het volgende:
[..]
welke argumenten hebben jou overtuigd, dan.
komt er ook een aanzetten wanneer net alle hitte uit de strijd isquote:Op vrijdag 1 juli 2005 21:42 schreef itsontoday het volgende:
IPOD!
Omdat iPod simpel is, en als mensen een simpele speler willen, gaan ze voor een iPod. Dat is altijd al mijn gedachte geweestquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:42 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Niet om weer opnieuw te beginnen, maar eerst wordt er aan 1 stuk door geroepen dat "de iPod geen enkel voordeel boven de iRiver heeft en de iRiver beter is en je sowieso voor de iRiver moet gaan", waarom 'begrijp' je nu opeens dat er mensen tóch voor de iPod gaan?
Dat argument heb ik ook aangehaald, en toen werd er gereageerd dat de iRiver net zo makkelijk is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat iPod simpel is, en als mensen een simpele speler willen, gaan ze voor een iPod. Dat is altijd al mijn gedachte geweest
dat snap ik niet.....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:06 schreef Geqxon het volgende:
Met simpel bedoel ik simpel in aanschaf, niet hoeven te twijvelen enzo.
Dus niet simpel in bediening
ipods kan je op elke hoek van de straat krijgen, het is net drugsquote:
Wil je een radio e.d. ?quote:Op zondag 3 juli 2005 21:24 schreef s0d het volgende:
pff moeilijk zeg nu raad een vriend me weer de sony hd-5 aan (20gb voor hetzelfde geld)..
maarja heb heel de zomer nog dus orienteer me lekker suf![]()
Als ik je zo hoor moet je zeker voor de iriver H10 gaan. Met de SRS-WOW digital EQ kan je er echt een schitterende bas uittoverenquote:Op zondag 3 juli 2005 22:29 schreef -9eert- het volgende:
op de iPod van m'n zus klinkt de bas echt als dikke ruis. Dit is alleen als ik de bass boost aanzet, maar zonder die boost is de bass echt ruk (lees bijna niets). Bij m'n Wigo'tje met z'n 256mb kan ik het geluid vol open zetten zonder dat het ook maar stoort of ruist. Beetje jammer niet? Ben van plan een iRiver te kopen, mits het geluid niet tegenvalt.
Ligt waarschijnlijk aan de oordopjes.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:29 schreef -9eert- het volgende:
op de iPod van m'n zus klinkt de bas echt als dikke ruis. Dit is alleen als ik de bass boost aanzet, maar zonder die boost is de bass echt ruk (lees bijna niets). Bij m'n Wigo'tje met z'n 256mb kan ik het geluid vol open zetten zonder dat het ook maar stoort of ruist. Beetje jammer niet? Ben van plan een iRiver te kopen, mits het geluid niet tegenvalt.
Dit zegt wel iets over jou.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:05 schreef Jornjur het volgende:
omdat hij anders het gevoel heeft dat hij /of zij een miskoop heeft begaan bij het aanschaffen van een "gadget".
Dat geloof ik wel, alleen is 'het gevoel een miskoop te hebben gedaan' niet de reden om zijn gadget te verdedigen hier bij veel mensen denk ik.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:25 schreef Jornjur het volgende:
[..]
haha denk jij dat. ipod bevalt meesterlijk
Nope. Er is nog geen autohouder voor de iriver.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:54 schreef itsontoday het volgende:
Ik heb een Mini (auto) en daar kan ik mijn ipod mini aansluiten, dit is dankzij een samenwerking tussen Bmw en Apple, het geluid is tot maximaal volume fantastisch mooi en bestaat uit 6 speakers. Ook is het superhandig omdat ik mijn ipod met het stuur kan bedienen en hij laadt gelijk op. Bestaat er toevallig ook zo'n systeem voor een iriver?
quote:Op maandag 4 juli 2005 11:23 schreef Steve-O het volgende:
http://www.nu.nl/news/548288/132/iPod_voortaan_in_kleur.html
Voel je je dan ff genaaid met je photo
Waarom zijn die iPod-figuren dan ook zo dom om gewoon die opvallende witte oordopjes te blijven dragen terwijl overal wordt gewaarschuwd om toch vooral normale zwarte dopjes te gebruiken op straatquote:Op maandag 4 juli 2005 10:24 schreef tonks het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/55598
Als mensen er zelfs moorden voor plegen, dan moet het wel een goede mp3speler zijn!
Ik bedoel ook geen autohouder, maar een systeem waarmee je de iriver kan integreren in je bestaande muziekinstallatie in de auto.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:05 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Nope. Er is nog geen autohouder voor de iriver.
Via een line-in in je autoradio en een autolaadsnoer heb je het meeste al ondervangen (alleen het bedienen vanaf je stuur niet.)quote:Op maandag 4 juli 2005 12:36 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Ik bedoel ook geen autohouder, maar een systeem waarmee je de iriver kan integreren in je bestaande muziekinstallatie in de auto.
80% van de muziek die op m'n H10 staat zijn livesets, die zonder problemen worden afgespeeldquote:Op zondag 3 juli 2005 20:45 schreef s0d het volgende:
iemand met een iriver h10 5gb die wil testen of livesets en grote bestanden het wel goed doen ?
wil deze vakantie een ipod mini OF een h10 aanschaffen en mn keuze hangt mede daarvanaf
(luister voornamelijk livesets en grote bestanden)![]()
Maar wel een FM-transmittor (een officieele)quote:Op maandag 4 juli 2005 12:05 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Nope. Er is nog geen autohouder voor de iriver.
Sja, maar dan heb je niet alles via 1 kabel, + dat je het op de koptelefoon outlet aansluit.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:58 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Via een line-in in je autoradio en een autolaadsnoer heb je het meeste al ondervangen (alleen het bedienen vanaf je stuur niet.)
quote:Op maandag 4 juli 2005 14:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wel een FM-transmittor (een officieele)
Je hebt er een speciaal vakje voorquote:Op maandag 4 juli 2005 14:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Sja, maar dan heb je niet alles via 1 kabel, + dat je het op de koptelefoon outlet aansluit.
Het nadeel van een iPod in je Mini is nog wel dat hij er los inligt, en bij elke drempel door je dashboardkastje heenvliegt.
Volgens de website niet, hij ligt dan los in je dashboard vakjequote:Op maandag 4 juli 2005 14:57 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Je hebt er een speciaal vakje voor
Fout Geq:quote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Volgens de website niet, hij ligt dan los in je dashboard vakje
Maar je hebt een vakje in je dashboard kastje waar je iPod in past. Maar dat is helemaal niet nodig want een iPod vliegt heus niet alle kanten op hoorquote:Op maandag 4 juli 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
Sja, het is wel een stuk makkelijker dan telkens zo'n ding uit je zak te moeten halen + die dopjes eruit.
En die foto die jij post is van een SmartBij BMW's (dus ook de mini) zit hij los in je dashboard kastje, en heb je niet de titelnaam in je radio-display, maar alleen "Track 01", "Track 02" enz.
Eens even kijken wat itsontoday hiervan vindt.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:18 schreef Geqxon het volgende:
Nope, hij ligt los in je dashboard kastje. Je moet je iPod met een kabeltje verbinden dat los in je dashboardkastje ligt, en je iPod in het dashboard kastje leggen. Het ligt dus niet in een soort dock als bovenstaand van de Smart. En echt, als je een drempel pakt gaat hij echt wel vliegen hoor
Ik vind het idee van "iPod your BMW" wel leuk, maar de uitwerking niet. Dat je bv. de titel en artiest niet op je radioscherm krijgt vind ik gewoon matig.
Dus niet geintegreerd! En dat vroeg ik!quote:Via een line-in in je autoradio en een autolaadsnoer heb je het meeste al ondervangen (alleen het bedienen vanaf je stuur niet.)
net zoals de itrip, wat dus ook voor geen meter werkt door de drukbevolkte frequenties in de randstad en dan nog: NIET geintegreerd! En dat vroeg ik! En het is ook nog illegaalquote:Maar wel een FM-transmittor (een officieele)
Ik weet natuurlijk niet wat voor auto jij gewend bent, maar ik vlieg zelf ook niet door mijn mini en hij zit heel mooi stabiel in een dok in mijn dashboardkastje en nee ik heb hem nog nooit zien vliegen.quote:Het nadeel van een iPod in je Mini is nog wel dat hij er los inligt, en bij elke drempel door je dashboardkastje heenvliegt.
ja maar kan ik hem zo met het stuur bedienen. Dus niet geintegreerd en dat vroeg ikquote:hm, zo kan de Iriver toch ook gewoon in de auto?
En? Ik vroeg of het ook met de iriver kon.quote:En vergeet niet dat een dergelijke oplossing een paar honderd euro gaat kosten (monteursloon enzo), iig duurder dan je iPod zelf
Als je genoeg geld hebt kan alles...quote:Op maandag 4 juli 2005 17:21 schreef itsontoday het volgende:
[..]
En? Ik vroeg of het ook met de iriver kon.
Ja dat kan ook bij de mini, maar het dashboardkastje vond ik handiger. Je verstopt hem omdat je hem toch met het stuur kan bedienen. De installatie kostte 200 euro.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:09 schreef Geqxon het volgende:
Sja, de heren van West Coast Customs kunnen de iRiver ook in je auto inbouwen, inclusief stuurbediening
Ik vind het overigens geen vergelijking. Ik bedoel, wie vergelijkt nou een FM-transmitter van 40 euro met een inbouw-oplossing van wss rond de 800 euro? Daarnaast is die inbouwoplossing ook nog een raar ingebouwd, wie verbergt zijn iPod nou in het dashboardkastjeZoiets hoort onder de armsteun (daar is bij een BMW iig plaats voor, is dat ook niet bij de Mini? )
Fijn, dit vroeg ik dus.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:43 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Maar er is dus geen geïntegreerde oplossing voor de iriver, behalve voor de iPod.
Maar is het irri dat je instapt, de iPod uit je zak moet, dashboardkastje open, iPod connecten, kastje dicht en dan pas rijden? Doe mij dan maar een iTripquote:Op maandag 4 juli 2005 18:33 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Ja dat kan ook bij de mini, maar het dashboardkastje vond ik handiger. Je verstopt hem omdat je hem toch met het stuur kan bedienen. De installatie kostte 200 euro.
Nee hoor, want ik heb er twee, eentje voor onderweg en eentje die ik altijd in de auto laat, behalve als ik nummers erbij wil gooien. Dan zo'n itrip (die ik ook heb gehad), 1 ding erop klikken, frequentie zoeken die niet is bezet, dan instellen op de ipod, opnieuw proberen omdat het mislukt, ben je echt veel langer bezig. Een ook al heb je 1 ipod, dan nog hoor jezelf eens, je hoeft alleen het dashboardkastje te openen en dan ding erin te klikken, dat is bijna evenveel werk als hem in de 1ste versnelling zetten.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar is het irri dat je instapt, de iPod uit je zak moet, dashboardkastje open, iPod connecten, kastje dicht en dan pas rijden? Doe mij dan maar een iTrip
Nu je het zegt, dat lijkt mij ook vreselijk irritant. Je moet ook eerst nog kijken in welke zak je iPod zit, of als je een beetje veel spullen in je dashboardkastje hebt kan je het kabeltje misschien niet goed zien.quote:Op maandag 4 juli 2005 18:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar is het irri dat je instapt, de iPod uit je zak moet, dashboardkastje open, iPod connecten, kastje dicht en dan pas rijden?
Nou heb ik alles weer gemistquote:Op maandag 4 juli 2005 21:02 schreef Remzz het volgende:
Ff het een en ander opgeruimd...
Nu over of iPod of iRivers.
daar heb je natuurlijk wel een versterker tussen zitten lijkt mijquote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:06 schreef donald_dick het volgende:
het is zoiezo overkill om een 1 watt uitgangetje aan te sluiten op je 50/100/120 watt speakers![]()
quote:
Mwah...ik heb mijn ipodje op 25 juni besteld via de officiele apple internet shop, en kreeg de 28ste keurig bericht dat hij werd vervangen door de nieuwe apple ipod in kleur. De levertijd is iets langer geworden, omdat hij pas 5 juli uitkwam, maar toch, ik kreeg de firewirekabel die niet bijgeleverd werd bij de nieuwe maar wle bij de oude ipod gewoon gratisquote:iPod voortaan in kleur
Uitgegeven: 28 juni 2005 17:12
Laatst gewijzigd: 28 juni 2005 17:22
AMSTERDAM - Het is vervelend als je net vorige week een iPod hebt gekocht, maar goed nieuws voor hen die nog geen iPod hadden aangeschaft. Alle iPods komen voortaan uit met een kleurenscherm. De 'gewone' iPod en de iPod Photo zijn daarmee samengevoegd tot één model. Dat maakte Apple dinsdag bekend.
Nee, Windows PC's dan.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ipods kan je op elke hoek van de straat krijgen, het is net drugs
tja nou ja, als 82 procent van de mensen een windows-pc heeft dan zal dat wel de beste zijn hequote:
Kom jij weer. Ik zeg Windows PC's dus ik bedoel Windows PC's, en geen PC's met linux of unix of oswarp of beos.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:27 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
tja nou ja, als 82 procent van de mensen een windows-pc heeft dan zal dat wel de beste zijn he
je bedoelt trouwens een x86 pc, hier kan ook linux of unix of oswarp of beos op, alleen geen tiger en andere mac os'en, maar ook de mac gaat over op INtel processors hahaha dus wordt het een x86 platform en dus komt er een x86 mac os en dus en dus en dus
vermakelijke reactie weer walfred
mensen die een mac hebben zijn net gothics
kijk ons eens anders zijn
Waarom jat je dingen die ik zeg uberkneusquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:27 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
tja nou ja, als 82 procent van de mensen een windows-pc heeft dan zal dat wel de beste zijn he
je bedoelt trouwens een x86 pc, hier kan ook linux of unix of oswarp of beos op, alleen geen tiger en andere mac os'en, maar ook de mac gaat over op INtel processors hahaha dus wordt het een x86 platform en dus komt er een x86 mac os en dus en dus en dus
quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:49 schreef tonks het volgende:
[..]
Waarom jat je dingen die ik zeg uberkneus
de combinatie Duits-Nederlands zint jou niet?quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:45 schreef Remzz het volgende:
Het ging me gewoon ff om de woordkeuze
Jij snap hetquote:Op woensdag 6 juli 2005 18:47 schreef SlimShady het volgende:
[..]
de combinatie Duits-Nederlands zint jou niet?
Gelukkig is het de laatste dagen wat rustigerquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:50 schreef Asmodean het volgende:
Wat zullen de modjes een hekel hebben aan dit topic
Whahaha! ROFL!quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:44 schreef Steve-O het volgende:
nieuwe ipod[[url=http://forum.fok.nl/templates/fokforum_dark/i/p/11.gif]afbeelding][/url]!
in iTunes kan je een volume aanpassing doen.quote:Op zondag 3 juli 2005 21:41 schreef s0d het volgende:
nope![]()
puur mp3.. en het is belangrijk dat hij goed met hoge bitrates overweg kan, livesets zoals gezegd..
en mss nog wel het belangrijkjste: het volume! (ben slechthorend)..
ervaringen ?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:27 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
en zoiets staat ook op nytimes.comquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:44 schreef Steve-O het volgende:
nieuwe ipod[[url=http://forum.fok.nl/templates/fokforum_dark/i/p/11.gif]afbeelding][/url]!
Whahaa, ja, zo kun je het ook bekijken hequote:Op woensdag 6 juli 2005 17:27 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
moah ik denk laat ik de leegheid van de gebruikte argumenten weer eens benadrukkenquote:Op donderdag 7 juli 2005 12:17 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Whahaa, ja, zo kun je het ook bekijken he![]()
Mensen die een Mac kopen, doen dat om een hele andere reden dan de reden dat mensen een iRiver kopen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:30 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
moah ik denk laat ik de leegheid van de gebruikte argumenten weer eens benadrukken
maar nu vind tonks mij een ubernerd...........mijn leven heeft geen zin meer
Nee, leg eens uit?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:59 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Mensen die een Mac kopen, doen dat om een hele andere reden dan de reden dat mensen een iRiver kopen.
Duidelijk?
Mensen die een Mac kopen, doen dat vanwege de kwaliteit van Apple.quote:
geloof je het zelf?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:24 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Er zijn geen mensen die een Mac kopen om het alternatief zijn.
Wat een onzinquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:24 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Mensen die een Mac kopen, doen dat vanwege de kwaliteit van Apple.
Mensen die een iRiver kopen, doen dat (vaak) om het alternatief zijn. Er zijn geen mensen die een Mac kopen om het alternatief zijn.
whaahhaaa, dit slaat echt kant noch walquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:24 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Mensen die een Mac kopen, doen dat vanwege de kwaliteit van Apple.
Mensen die een iRiver kopen, doen dat (vaak) om het alternatief zijn. Er zijn geen mensen die een Mac kopen om het alternatief zijn.
Op welke bronnen baseer jij je dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:32 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Reageer dan inhoudelijk als je het zo makkelijk kan weerleggen, zakkenwasser.
Zit je nu lekker met je iriver te frikfrunnikken?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:56 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
ik wist dat het weer lachen zou worden
dank je walfred![]()
quote:
je gaat vooruitquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:32 schreef WalfredGeesink het volgende:
zakkenwasser.
Oh ok, dan weet ik dat ook weer...quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:00 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]veel beter dan:
[..]
je gaat vooruit
en nee hoor, dat doe ik alleen als ik reis, ik zit nu achter mijn laptop, om jou te lachen
als je had opgelet, dan weet je dat ik reeds al mijn argumenten genoemd heb. Wat je niet hebt gevat is dat ik de beide spelers bezit, as in, mijn vrouw heeft een ipodquote:
Zou je niet eerst is gewoon ingaan op mijn vraag?quote:
kan hij niet, hij kan alleen klagen over de argumenten van de ander, en zeggen dat de ander zo slecht beargumenteerd, terwijl er hier nu maar 1 is die zichzelf belachelijk maaktquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:13 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Zou je niet eerst is gewoon ingaan op mijn vraag?
Die over op welke bronnen jij je baseert enzo...
Je hebt een vrouw?quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:11 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
als je had opgelet, dan weet je dat ik reeds al mijn argumenten genoemd heb. Wat je niet hebt gevat is dat ik de beide spelers bezit, as in, mijn vrouw heeft een ipod
ze had eerst een phillips HDD065 maar dat was een drama, heb er nog 1 liggen hier...echte afrader
toen heeft ze een ipod gekregen van mij (ik had toen mijn thomson lyra PDP2800 2,5 inch 10 GB bakbeest mp3 speler)
pas daarna heb ik voor mezelf die iriver gekocht, juist omdat dat voor mij vanaf die lyra een echte upgrade was.
eindelijk kleurenscherm, radio, voice recording en text weergave en behoud van DRM vrije en volwaarig UMS speler (de PDP maakte wel zelf zijn database in orde als je er mp3's naar had gesleept)
de ipod was in mijn ogen alleen een verkleining van de PDP2800
ik ken beide spelers en ik heb alleen aangegeven op welke punten de ipod voor mij niet voldoende biedt, daarnaast heb ik een afdoende geluidsinstallatie om ook de geluidskwaliteit onderling te vergelijken
dat wraen mijn argument
Zo lok je geen discussie uit, nee.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:05 schreef Asmodean het volgende:
[..]
kan hij niet, hij kan alleen klagen over de argumenten van de ander, en zeggen dat de ander zo slecht beargumenteerd, terwijl er hier nu maar 1 is die zichzelf belachelijk maakt![]()
Walfred
![]()
![]()
Hij kiest een iriver omdat de iPod breezah is?quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef blrrrt het volgende:
[..]
Oud en wijs genoeg om voor een iriver te kiezen ipv voor een breezah-iPod
Ik vind de iriver H10 anders een schitterende speler.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:17 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Je moet het anders bekijken: deze mensen zijn een beetje wereldvreemd en hebben een soort afkeer gekregen voor mensen die kijken naar het uiterlijk van dingen. Dat komt omdat ze dat zelf niet doen. Daarom nemen ze expres een mp3speler die er niet uitziet en het verklaart ook waarom ze niet op vlekken op hun kleding e.d. letten.
Aanvulling hierop: als iemand een Isock of zo´n rubberen hoesje voor de Ipod over heeft, ik houd me aanbevolen. Dat is voor mij het enige pluspunt van de Ipod, coole hoezen. Het tasding van bij de Iriver zit veroorzaakt alleen maar krassen volgens mij.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:57 schreef LomarVe het volgende:
Ik heb nu zo´n 4 maanden een Iriver H320. Lang over nagedacht, veel info vergaard. Heb gekozen hier Iriver vanwege de goedkopere prijs, de radio, het schermpje, het feit dat he prima werkt met pc EN mac (heb beide nl.) De accu goed is, Sennheiser dopjes, externe microfoon, etc.. etc.
Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan ontdekken is het bepaald niet krasbestendige uiterlijk.
De achterkant van een ipod is een en al bekrast.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:57 schreef LomarVe het volgende:
Het enige nadeel wat ik tot nu toe kan ontdekken is het bepaald niet krasbestendige uiterlijk.
Van een mini niet.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:43 schreef onderjas het volgende:
[..]
De achterkant van een ipod is een en al bekrast.
Iemand een foto? Wil toch wel eens weten hoe dat eruit ziet.quote:Op zondag 10 juli 2005 20:43 schreef onderjas het volgende:
[..]
De achterkant van een ipod is een en al bekrast.
Ik heb geen ipod, ook niks op google gevonden.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:42 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Iemand een foto? Wil toch wel eens weten hoe dat eruit ziet.Dan maak ik ook een foto van mijn gehavende Iriver.
![]()
Dat betekent niet dat Fok! stoptquote:Op zondag 10 juli 2005 09:53 schreef super-muffin het volgende:
he, was jij niet op vakantie Geqxon?
quote:Nu wil ik het liefst teruggaan naar It's om dat ding weer aan hun kwijt te kunnen, en een kwaliteitsspeler te kopen, bij It's of ergens anders, ik wil dus het liefst mijn geld terug.
doe ik ook niet, ik geef alleen maar even aan dat er dus toch mensen zijn die de geweldige ipod toch niet zo geweldig vinden.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:10 schreef DeDooieVent het volgende:
En kan dus ook niet als punt voor of tegen gebruikt worden
maar welk model/type heb je dan? in dit topic kan ik het niet vinden.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:54 schreef DeDooieVent het volgende:
tuurlijk zijn die er, ik ben er 1 van
helemaal niets bijzonders aan, niet qua functie en wat mij betreft ook niet qua uiterlijk maar dat had ik al duidelijk laten blijken in dit topic
geef mij mijn iriver maar
jah oke, maar dit is dus een ipod-gebruiker die ontevreden is over de ipodquote:Op maandag 11 juli 2005 16:54 schreef DeDooieVent het volgende:
tuurlijk zijn die er, ik ben er 1 van
helemaal niets bijzonders aan, niet qua functie en wat mij betreft ook niet qua uiterlijk maar dat had ik al duidelijk laten blijken in dit topic
geef mij mijn iriver maar
mijn vrouw heeft een mini dingquote:Op maandag 11 juli 2005 17:08 schreef SlimShady het volgende:
[..]
maar welk model/type heb je dan? in dit topic kan ik het niet vinden.
als je zegt 'mijn iriver' neem ik aan dat je het type wel weet..quote:Op maandag 11 juli 2005 18:01 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
mijn vrouw heeft een mini ding
paar maaanden terug gekocht (2of 3)
wat wil je?quote:Op maandag 11 juli 2005 18:41 schreef SlimShady het volgende:
[..]
als je zegt 'mijn iriver' neem ik aan dat je het type wel weet..
mijn eerste vraag was best duidelijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 05:20 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
wat wil je?
mijn iriver? een h10
wat is nu je vraag? of opmerking?
leeftijden raden was nooit je sterktste kant, maar dat komt omdat je gewoon nog geen verdere levenservaring hebt, kan je niks aan doen, dat hebben Ipod gebruikers wel vakerquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:10 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Je hebt een vrouw?Jezus, hoe oud ben je?
kewle sokjesquote:Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef LomarVe het volgende:
[..]
. Dat is voor mij het enige pluspunt van de Ipod, coole hoezen.
goede flamequote:Op woensdag 13 juli 2005 10:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
leeftijden raden was nooit je sterktste kant, maar dat komt omdat je gewoon nog geen verdere levenservaring hebt, kan je niks aan doen, dat hebben Ipod gebruikers wel vaker![]()
Per 6 trouwens.quote:Op woensdag 13 juli 2005 10:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kewle sokjesalleen jammer sat je ze alleen per 5 kan kopen, en je dus heel snel op makrtplaats hebt aangewezen of vrienden
joepie, dan blijf je er standaard met 3 zittenquote:Op woensdag 13 juli 2005 10:30 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Per 6 trouwens.
en je kan zelf toch ook wel een doosje kopen en die dan verkopen of niet?
helemaal mee eensquote:Op woensdag 13 juli 2005 20:43 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ik heb het al gevraagd en nu blijkt dat de batterij van de H10 niet zo goed is. Het haalt (zelfs) de 10 uur niet. Terwijl iriver zelf 12 uur aangeeft. Dat vind ik wel een beetje misleidend.
ahhh misleiding, batterijen en apple, need i say morequote:Op woensdag 13 juli 2005 20:43 schreef WalfredGeesink het volgende:
Ik heb het al gevraagd en nu blijkt dat de batterij van de H10 niet zo goed is. Het haalt (zelfs) de 10 uur niet. Terwijl iriver zelf 12 uur aangeeft. Dat vind ik wel een beetje misleidend.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 07:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ahhh misleiding, batterijen en apple, need i say more![]()
Pssssst, het ging over de H10.quote:Op donderdag 14 juli 2005 07:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
no shit dude, maar meneer apple klaagt over batterijduur, maar wie herrinert zich het debakel van de ipod accu'squote:
ik heb het laatst precies nagekeken, wanneer ik mn H10 op vol volume zet, en het kleurenbeelscherm constant aan, gaat de batterij zo'n 8 uur mee. Dat valt dus opzich nog mee, aangezien dat natuurlijk energieverslindende opties zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:43 schreef WalfredGeesink het volgende:
Maar controleer het nu eens met alleen muziek afspelen? Dat is voor mij juist interessant.quote:Op donderdag 14 juli 2005 12:32 schreef Asmodean het volgende:
[..]
ik heb het laatst precies nagekeken, wanneer ik mn H10 op vol volume zet, en het kleurenbeelscherm constant aan, gaat de batterij zo'n 8 uur mee. Dat valt dus opzich nog mee, aangezien dat natuurlijk energieverslindende opties zijn.
Ik heb een hele interessante link voor jou: http://www.ipodbatteryfaq.com/quote:Op donderdag 14 juli 2005 07:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dan zal het dus ook wel langer dan 8 uur zijn, aangezien mijn kleurenscherm na 30 sec uit gaat standaard.quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:15 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Maar controleer het nu eens met alleen muziek afspelen? Dat is voor mij juist interessant.
nou moet ik moeite doen omdat apple niet verder denkt dan zijn portomonneequote:Op donderdag 14 juli 2005 13:20 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik heb een hele interessante link voor jou: http://www.ipodbatteryfaq.com/
Als je dat nou eens even doorleest.
ahh ontkenning, maar dat maakt niks uit, maar nu willen we wel graag zelf de batterij vervangen, zonder de hele case te hoeven mollenquote:Waar jij het over hebt, is iPod's Dirty Secret. Als je de officiele site even doorleest kan je zien dat dit verhaal gebaseerd is op de ervaring van één persoon.
Over misleiding gesproken.
Dat kanquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nou moet ik moeite doen omdat apple niet verder denkt dan zijn portomonneedank je lekker
[..]
ahh ontkenning, maar dat maakt niks uit, maar nu willen we wel graag zelf de batterij vervangen, zonder de hele case te hoeven mollen
Wanneer begint het eens tot je door te dringen, dat het hele iPod batterij verhaal uit de lucht is gegrepen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:14 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nou moet ik moeite doen omdat apple niet verder denkt dan zijn portomonneedank je lekker
[..]
ahh ontkenning, maar dat maakt niks uit, maar nu willen we wel graag zelf de batterij vervangen, zonder de hele case te hoeven mollen
misleidt? welke dingen vind jij misleidend?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:22 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Wanneer begint het eens tot je door te dringen, dat het hele iPod batterij verhaal uit de lucht is gegrepen?
Wanneer begint het eens tot je door te dringen, dat op dit moment alleen iriver degene is die consumenten misleidt?
iriver vermeldt een batterijduur van 12 uur maar er zijn veel bronnen te vinden waar deze 12 uur niet gehaald wordt.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:24 schreef SlimShady het volgende:
[..]
misleidt? welke dingen vind jij misleidend?
Als je zo hip en edgy wil zijn als mijzelf en Nietzman.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:28 schreef mark7bergen het volgende:
Haa, Ik heb dus ongeveer alle ipod vs. Iriver topics doorgespit. Maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik zelf neig meer naar de Iriver H10, maar de Ipod heeft dus blijkbaar ook z'n voordelen.
Ik ga binnenkort dus een mp3 speler kopen, en weet dus nog niet welke,
OVERTUIG MIJ!!!
Ik heb hetzelfde en neig op dit moment meer naar de iPodquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:28 schreef mark7bergen het volgende:
Haa, Ik heb dus ongeveer alle ipod vs. Iriver topics doorgespit. Maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik zelf neig meer naar de Iriver H10, maar de Ipod heeft dus blijkbaar ook z'n voordelen.
Ik ga binnenkort dus een mp3 speler kopen, en weet dus nog niet welke,
OVERTUIG MIJ!!!
quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
joepie, dan blijf je er standaard met 3 zitten
ik heb mijn ervaring vanmorgen vroeg reeds met je 'gedeeld'quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:30 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
iriver vermeldt een batterijduur van 12 uur maar er zijn veel bronnen te vinden waar deze 12 uur niet gehaald wordt.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Asmodean, DeDooieVent en donald_dick...
dus je koopt een ipod vanwege zijn imagoquote:Op donderdag 14 juli 2005 14:36 schreef tonks het volgende:
[..]
Als je zo hip en edgy wil zijn als mijzelf en Nietzman.
Dan koop je een iPod.
Nee dan heb je oog voor kwaliteit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dus je koopt een ipod vanwege zijn imagohippe meeloper ben je dan
![]()
Kansloos.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dus je koopt een ipod vanwege zijn imagohippe meeloper ben je dan
![]()
Dat gaat net zo makkelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:55 schreef Onsokumaru het volgende:
Heb zelf gelukkig geen Ipod ben zelf een gelukkige vader van mijn kindje CReative JUkebox Zen NX 30gb .
Erstaan veel mp3 op maar ook veel dvdimages op voormn werk en dergelijke .
Probeer dat maar te doen met zon Ipod !!
Hap hap hap.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:24 schreef DeDooieVent het volgende:
ach, jullie vermelden zelf dat het je een imago geeft
als je daar behoefte aan hebt prima toch
ik heb mijn eigen imago, en mijn mp3 speler heeft daar geen debet aan
het zijn gewoon de eigen woorden die herhaald worden
ow dus als je met de massa meeloopt, heb je ook voor kwaliteitquote:
quote:
dat is toch wat tongs zegt, als je hip en keck bent neem je een ipod? dat is toch aansporen op meeloopgedrag? of is dat kansloos?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:36 schreef tonks het volgende:
[..]
Als je zo hip en edgy wil zijn als mijzelf en Nietzman.
Dan koop je een iPod.
ik ben kewl, omdat ik een Ipod heb!quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:24 schreef DeDooieVent het volgende:
ach, jullie vermelden zelf dat het je een imago geeft
als je daar behoefte aan hebt prima toch
ik heb mijn eigen imago, en mijn mp3 speler heeft daar geen debet aan
het zijn gewoon de eigen woorden die herhaald worden
dus omdat je een ipod hebt ben je cool?quote:Op donderdag 21 juli 2005 02:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik ben kewl, omdat ik een Ipod heb!
Dat komt ook maar alleen door de veelzijdigheid van iriver, niet qua kwaliteit.quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:22 schreef onderjas het volgende:
[[url=http://x1.putfile.com/7/20106201778-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
Overal waar iriver boven apple kan staan, staat hij ook boven apple.
Inderdaad, niet iedereen hecht waarde aan een lameass FM tunertje. Heel veel mensen hebben nou eenmaal verschillende behoeftes. Dit soort beoordelingen zijn vaak een beetje crappy dus. Plus het feit dat hij uit november komt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat komt ook maar alleen door de veelzijdigheid van iriver, niet qua kwaliteit.
Je ziet nét niet genoeg om het plaatje te laten verwijderenquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:18 schreef tonks het volgende:
Voor de mensen die twijvelen
[afbeelding]
Slotje.
nee, hij is van januari dit jaar. wel nog voor de 2e generatie mini's. de iriver h10 staat er ook niet tussen. de iriver is beste koop omdat apple geen informatie vrijgeeft over de omstandigheden van de productie. gewoon blindelings zo'n testje volgen zonder de rest te lezen is niet altijd even handig bij de consumentengids.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:08 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Inderdaad, niet iedereen hecht waarde aan een lameass FM tunertje. Heel veel mensen hebben nou eenmaal verschillende behoeftes. Dit soort beoordelingen zijn vaak een beetje crappy dus. Plus het feit dat hij uit november komt.
NO-VEM-BER!
Er zijn al hele nieuwe apparaatjes uitgekomen sinds die tijd.
Oh wacht, november ging alleen over de prijzen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee, hij is van januari dit jaar. wel nog voor de 2e generatie mini's. de iriver h10 staat er ook niet tussen. de iriver is beste koop omdat apple geen informatie vrijgeeft over de omstandigheden van de productie. gewoon blindelings zo'n testje volgen zonder de rest te lezen is niet altijd even handig bij de consumentengids.
sexy kruisjequote:
tsja, als jij lekker alleen consumeert om het consumeren en de rest van de wereld mag van jou stikken, koop je dus een Ipodquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee, hij is van januari dit jaar. wel nog voor de 2e generatie mini's. de iriver h10 staat er ook niet tussen. de iriver is beste koop omdat apple geen informatie vrijgeeft over de omstandigheden van de productie. gewoon blindelings zo'n testje volgen zonder de rest te lezen is niet altijd even handig bij de consumentengids.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:30 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tsja, als jij lekker alleen consumeert om het consumeren en de rest van de wereld mag van jou stikken, koop je dus een Ipod![]()
CherryLips heeft het heel goed verwoord, vind ik. Maar wanneer kom jíj eens met argumenten?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:30 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tsja, als jij lekker alleen consumeert om het consumeren en de rest van de wereld mag van jou stikken, koop je dus een Ipod![]()
de reden waarom de consumentenbond vraagt waar de spullen vandaan komen en hoe ze gemaakt worden, is juist om te kunne zien als er kinderarbeid/mensen onderdrukt worden voor hongerloontjes, daarom ben ik blij dat ze dat terecht navragen voordat ze een product de hemel inprijzen . kennelijk wil Apple dat niet laten weten/zien/geven zei daar geen openheid aan. minpuntje voor apple dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of je reageert eens met normale argumenten enzo.
Mijn post had geen flikker met 'consumeren om het consumeren' te maken; ik somde alleen even op waarom die test niet zo zwart-wit is zoals jij het deed lijken.
ow, je vind oneliners zoals kansloos argumentenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:10 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
CherryLips heeft het heel goed verwoord, vind ik. Maar wanneer kom jíj eens met argumenten?
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ow, je vind oneliners zoals kansloos argumenten![]()
de argumenten zijn nu al 6 topics oudquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:07 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?
Ik vroeg trouwens: wanneer kom jíj met argumenten? Jij? iriver vs. iPod discussie, discussie -> argumenten. Dus wanneer kom jij met argumenten?
onze puber heeft kennelijk een lesje Nederlands nodig:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:07 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?
Ik vroeg trouwens: wanneer kom jíj met argumenten? Jij? iriver vs. iPod discussie, discussie -> argumenten. Dus wanneer kom jij met argumenten?
Wie heeft hier een lesje nederlands nodig?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:15 schreef donald_dick het volgende:
is er een
[..]
onze puber heeft kennelijk een lesje Nederlands nodig:
dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden
leg maar 1st uit wat het probleem is![]()
En nu maar optellen en aftrekken en tadaa, de iriver heeft meer argumenten > beter?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:11 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
de argumenten zijn nu al 6 topics oud
argumenten ipod bezitters:
hij heeft design
hij heeft geen schroefjes
hij heeft een accu die 18 uur meekan (1 claim)
82% van de amerikaanse mp3 hd speler bezitters heeft er 1
99$ vervangende accu
argumenten iRiver bezitters:
hij heeft design (waar is waar)
kleurenscherm
ondersteuning voor foto's en tekst
fm radio
voice recording
fm recording
volwaardig UMS
DRM vrij
meer EQ settings
srs-wow
compleet out of the box met accesoires geleverd
makkelijk te wisselen accu
17$ vervangende accu
enne oh ja hij heeft twee schroefjes
ahh het is onze vmbo postbode!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:16 schreef tonks het volgende:
[..]
Wie heeft hier een lesje nederlands nodig? dyslectische flikker
Wat zou dan de prijs moeten zijn? Moeten alle mp3 spelers die alléén mp3's kunnen afspelen dezelfde prijs hebben?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:17 schreef DeDooieVent het volgende:
je weet dat ik ze beide bezit he?
het antwoord is ja, in alle opzichten ja, die ipod voelt kaal als ik hem al meeneem (omdat mijn vrouw de mijne heeft gepikt)
een simpele mp3 speler meer niet en dus veel te duur
Ik ben echt benieuwd hoe jij er uitzietquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ahh het is onze vmbo postbode!
vertel eens ff hoe harry potter afloopt
we kennen de boos kijkende foto's van jouquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:21 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd hoe jij er uitziet
Ja en we kennen jou alto kop ook wel kneus.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:23 schreef donald_dick het volgende:
[..]
we kennen de boos kijkende foto's van jou![]()
vetjes!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:24 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja en we kennen jou alto kop ook wel kneus.
je wilde toch argumenten? dat zijn ze ik weet niet wat je meer wil. Kijk als jij blij bent met dat ding, prima in een ander topic zag ik je wel een aantal goede redenen noemen, bijvoorbeeld dat die Ipod meer makkelijk verkrijgbare accesoires bood. Daar heb je helemaal gelijk in en als dat belangrijk voor jou is dan doet de fm tuner er idd niet toequote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:20 schreef WalfredGeesink het volgende:
[..]
Wat zou dan de prijs moeten zijn? Moeten alle mp3 spelers die alléén mp3's kunnen afspelen dezelfde prijs hebben?
Men neme de betreffende consumentengids. Men kijkt verder dan den neus langh is. En daar staat:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
de reden waarom de consumentenbond vraagt waar de spullen vandaan komen en hoe ze gemaakt worden, is juist om te kunne zien als er kinderarbeid/mensen onderdrukt worden voor hongerloontjes, daarom ben ik blij dat ze dat terecht navragen voordat ze een product de hemel inprijzen . kennelijk wil Apple dat niet laten weten/zien/geven zei daar geen openheid aan. minpuntje voor apple dus.
comsumentenbond [afbeelding]
Oftewel; er zijn van zowel iRiver als Apple geen gegevens beschikbaar over de productie, alleen iRiver heeft mazzel dat ECL failliet ging.quote:"We hebben 12 bedrijven een vragenlijst gestuurd gestuurd met vragen over de vervanging van batterijen en onderdelen, het afdanken van de mp3 speler, de herkomst van het apparaat en de arbeidsomstandigheden in de fabrieken. Slechts 6 bedrijven hebben de vragenlijst op tijd ingevuld. Vijf bedrijven worden op onze lijst van zwijgzame bedrijven geplaatst en zijn daarmee uitgesloten van het predikaat beste koop. ECL, importeur van de iRiver en MPman, was tijdens het onderzoek onbereikbaar door de afwikkeling van een faillissement. Een overmachtssituatie, waardoor het bedrijf deze sanctie niet krijgt opgelegd. [...] Slechts 4 van de 12 bedrijven onderschrijven de arbeidsnormen van de ILO, de internationale arbeidsorganisatie. Dit zijn Archos, packard Bell, Philips en de leveranciers van Tu & Tu (importeur van iAudio en Mpio).
Reageer eens normaal zonder gelijk alles en iedereen kansloos te noemen als je even geen normaal antwoord weet.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ow, je vind oneliners zoals kansloos argumenten![]()
lekker subjectief, misschien konden ze het wel, maar he, ikzou er ook geen fuck om geven als ik bezig ben met een overdrachtquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Men neme de betreffende consumentengids. Men kijkt verder dan den neus langh is. En daar staat:
[..]
Oftewel; er zijn van zowel iRiver als Apple geen gegevens beschikbaar over de productie, alleen iRiver heeft mazzel dat ECL failliet ging.
sommige mensen kijken wel waar hun producten vandaan komen, daarom zijn biologische producten in trek en staat er bij fruit waar het vandaan komt.quote:Andere zwijgers zijn Creative, MyStar/MSI, Rio Audio en zelfs Sony. Damn, ik heb een SOny discman, die gooi ik maar even weg dan.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Reageer eens normaal zonder gelijk alles en iedereen kansloos te noemen als je even geen normaal antwoord weet.
ik gebruikte het woord kansloos omdat hij dat deed . ga jij maar weer verder subjectief verder lezen en drogredenen zoekenquote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[..]
ik gebruikte het woord kansloos omdat hij dat deed . ga jij maar weer verder subjectief verder lezen en drogredenen zoeken![]()
Evenlang als mensen met een iriver op jou ingaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:12 schreef Little_Meanie het volgende:
hoeveel delen moeten er nog aangemaakt worden voordat iedereen overtuigd is dat de iPod gewoon de beste is?
Vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:12 schreef Little_Meanie het volgende:
hoeveel delen moeten er nog aangemaakt worden voordat iedereen overtuigd is dat de iPod gewoon de beste is?
omdat ik van belgen niks aanneemquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:12 schreef Little_Meanie het volgende:
Klopt, maar dat "modieus zijn" is misschien wat overdreven.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 07:34 schreef Geqxon het volgende:
Het is gewoon zooo simpel dit allemaal:
Wil je simpelweg MP3's afspelen, modieus zijn en via een goede library kunnen werken: iPod / iPod mini
Wil je MP3's afspelen en nog een shitload aan functies: iriver H320 / iriver H10![]()
iPodquote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:30 schreef roobje het volgende:
Kan je met de H10 ook makkelijk playlists maken en snel/eenvoudig de juiste muziek in je collectie vinden of gaat dat beter op de iPod?
een hoesje om een iPod is altijd lelijkquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:39 schreef Geqxon het volgende:
Ik denk het niet, kijkend naar de reclames in de vrouwenbladen, de reclames van de iPod zelf en het volk dat met de iPod rondloopt, ben je toch wel modieus als je er eentje hebt
Tuurlijk, je kunt hem ook in een lelijk hoesje stoppen
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:30 schreef roobje het volgende:
Kan je met de H10 ook makkelijk playlists maken en snel/eenvoudig de juiste muziek in je collectie vinden of gaat dat beter op de iPod?
Zijn er nog pro-iRiver mensen die hier iets over kwijt willen?quote:
nee ik ben het er mee eens, opzich is het aanmaken van een quicklist mogelijk, maar de iriver h10 heeft er maar 1, wat echter wel aangelegd wordt is een lijst met recente bestanden en een lijst met favoriete bestanden ook kun je nummers een rating geven waardoor ze in de lijst met 'gerate' songs terecht komen, maar eerlijk is eerlijk, wat dat betreft is de ipod wel beter uitgerustquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:00 schreef roobje het volgende:
[..]
[..]
Zijn er nog pro-iRiver mensen die hier iets over kwijt willen?
Dat ken ik ja, dat komt dacht ik doordat de iPod niet uit kan, maar in stand-by mode gaat waardoor je accu alsnog redelijk snel leeg gaatquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:01 schreef Little_Meanie het volgende:
Als Pro iPodder moet ik toch iets negatiefs kwijt, de laatste tijd heb ik geregeld voor dat mijn batterij 's avonds halfweg staat en als ik mijn iPod de volgende dag terug aanleg, krijg ik hem niet aan en als ik hem reset staat er dat de batterij leeg is
Het gaat hier om een iPod photo 60 Gb van halfjaar oud
Ja niet dus, als je hem op lock set gaat er niks van je batterij af.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat ken ik ja, dat komt dacht ik doordat de iPod niet uit kan, maar in stand-by mode gaat waardoor je accu alsnog redelijk snel leeg gaat
Weet ik veel, toeval? ik heb dit probleem namelijk niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:19 schreef Geqxon het volgende:
Waarom heeft mijn broer dan hetzelfde probleem.... ? Dat de accu dus dood is
ja? een autolader, autohouder, auto-aansluitdinges enz enz enz? die krijg je er standaard bij?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:30 schreef Geqxon het volgende:
Bij de iriver krijg je die erbij(de microfoon enzo dus)
256mbquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:32 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind dit een nóg puiker gadget, en hier wil ik wel even op wachten, om dit te gaan kopen.
Ik heb nu gewoon een flash 1 gieg mp3-spelertje wat et heel best doet, maar dit zou, mits meer geheugen of goed uitbreidbaar, mooi kunnen zijn,.
wacht, k open er wel n topic over
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |