In Italie gebeurd dit zo vaak. Figo had ook al een voorcontract getekend bij Real Madrid voordat de clubs eruit waren qua transfersom. Er staat nergens beschreven dat spelers niet van de ene naar de andere nationale topclub mogen gaan. Het gebeurd niet vaak, door de rivaliteit etc, maar het is zeker niet verboden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:22 schreef twi het volgende:
Wat denk je nou wat er gebeurt wanneer je in de verboden vijver begint te visseen? Zolang die pogingeen niet succesvol zijn, valt de ellende nog te overzien, maar zodra een hoofd van een speler echt op hol wordt gebracht door een club en wanneer dat tot dit soort situaties leidt (of eigenlijk lijdt) is dat te triest voor woorden.
Dat je dan nog reageert op de manier "nu maar wachten totdat de situatie onhoudbaar wordt, dan kunnen we 'm lekker goedkoop overnemen" is gewoon te beschamend voor woorden
je doet net alsof kalou zelf bij feyenoord wil blijvenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:23 schreef Kaap het volgende:
Vieri is per direct weg bij inter. Is dat niets voor jullie. Kennen jullie meteen met je gore lampepotuh van kaloutje afblijven.
Leuk voorbeeld, Figo, de speler die als een van de grootste overlopers uit de voetbalgeschiedenis wordt beschouwd. Die kan echt niet meer over straat in Catalonie hoor. Natuurlijk is het niet verboden, maar met een beetje fatsoen onthou je je van zulke praktijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef PirE het volgende:
In Italie gebeurd dit zo vaak. Figo had ook al een voorcontract getekend bij Real Madrid voordat de clubs eruit waren qua transfersom. Er staat nergens beschreven dat spelers niet van de ene naar de andere nationale topclub mogen gaan. Het gebeurd niet vaak, door de rivaliteit etc, maar het is zeker niet verboden.
En jij weet dat hij voordat PSV begon met vissen zo graag weg wilde uit Rotterdam? Volgens mij had hij het prima naar zijn zin bij Feyenoord, dus daar kan je totaal niet over oordelen. Als PSV je inmiddels een dikker contract voorhoudt, dan kun je ineens van gedachten veranderen ja, maar dat heeft helemaal niks met sfeer te maken.quote:En als Kalou in de media zegt dat hij naar PSV wil, dan zegt dat alleen maar iets over de sfeer bij Feyenoord. PSV kan er niks aandoen dat hij weg wil bij Feyenoord en dat hij in Nederland wil blijven voor de Nederlandse nationaliteit.
Onzinargument natuurlijk, aangezien er veel aan K2 wordt getrokken. De enige reden waarom ze niet kunnen cashen is omdat Kalou een Nederlands paspoortwil. Had hij die gehad, had hij voor minstens 10 miljoen wel naar Chelsea of Valencia vertrokken, aangezien die voldoende belangstelling voor 'm toonden afgelopen seizoen.quote:Dit maakt de situatie voor Feyenoord alleen maar lastiger aangezien hij zijn contract niet wil verlengen. Ze kunnen beter cashen en van dat geld een boel waardeloze spelers halen![]()
. En die resell clausule is alleen maar goed voor Feyenoord. Feyenoord heeft weinig miljoenentransfer gehad de laatste paar jaar. PSV is meestal wel goed voor de grootste transfers in NL
Park naar Feyenoord had je dus niet erg gevonden?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:56 schreef appelsientje het volgende:
Ik vond het ook niet leuk dat Park opeens weg ging.. maar goed, het is niet anders..
En Real maakte zich zo ook erg geliefd en Figo wordt nog steeds als een held ontvangen in Barcelona.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef PirE het volgende:
[..]
In Italie gebeurd dit zo vaak. Figo had ook al een voorcontract getekend bij Real Madrid voordat de clubs eruit waren qua transfersom. Er staat nergens beschreven dat spelers niet van de ene naar de andere nationale topclub mogen gaan. Het gebeurd niet vaak, door de rivaliteit etc, maar het is zeker niet verboden.
Natuurlijk had ik dat erg gevonden, maar goed, als het was gebeurd het zij zo...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef twi het volgende:
[..]
Park naar Feyenoord had je dus niet erg gevonden?
Het is geen realistisch scenario nee, aangezien het geen sportieve vooruitgang is, vandaar is het moeilijk voor te stellen. Maar toen de "van Bommel naar Ajax" lobby werd gestart in de media, kan ik me niet voorstellen dat jij destijds hebt gedacht "het zij zo".quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:22 schreef appelsientje het volgende:
Natuurlijk had ik dat erg gevonden, maar goed, als het was gebeurd het zij zo...
Als het een stapje hoger voor de speler was geweest (wat in dit geval dus niet zo is)
Nee natuurlijk zou ik dat niet zo denken... (bij Mark dan) omdat ik hem een 'echte' PSV-er vindt...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:24 schreef twi het volgende:
[..]
Het is geen realistisch scenario nee, aangezien het geen sportieve vooruitgang is, vandaar is het moeilijk voor te stellen. Maar toen de "van Bommel naar Ajax" lobby werd gestart in de media, kan ik me niet voorstellen dat jij destijds hebt gedacht "het zij zo".
Pilletje vergeten in te nemenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:19 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
en Figo wordt nog steeds als een held ontvangen in Barcelona.
Wat maakt dat toch uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Wat heeft dat hier mee te makenAls ie naar het buitenland zou vertrekken, zouden daar de meeste Feyenoorders wel mee kunnen leven. Hoewel dat ook niet echt van karakter en dankbaarheid zou getuigen.
De manier waarop Figo gegaan is, is misschien niet de meest nette manier. Maar niemand buiten Catalonie zit ermee dat hij van club gewisseld is. Ik zit er niet echt mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:17 schreef twi het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld, Figo, de speler die als een van de grootste overlopers uit de voetbalgeschiedenis wordt beschouwd. Die kan echt niet meer over straat in Catalonie hoor. Natuurlijk is het niet verboden, maar met een beetje fatsoen onthou je je van zulke praktijken.
[..]
En jij weet dat hij voordat PSV begon met vissen zo graag weg wilde uit Rotterdam? Volgens mij had hij het prima naar zijn zin bij Feyenoord, dus daar kan je totaal niet over oordelen. Als PSV je inmiddels een dikker contract voorhoudt, dan kun je ineens van gedachten veranderen ja, maar dat heeft helemaal niks met sfeer te maken.
[..]
Onzinargument natuurlijk, aangezien er veel aan K2 wordt getrokken. De enige reden waarom ze niet kunnen cashen is omdat Kalou een Nederlands paspoortwil. Had hij die gehad, had hij voor minstens 10 miljoen wel naar Chelsea of Valencia vertrokken, aangezien die voldoende belangstelling voor 'm toonden afgelopen seizoen.
quote:
Wil je het nou niet begrijpen?quote:
Natuurlijk ligt een overgang van de ene naar de ander topclub wat gevoeliger, juist ook omdat beide supportersscharen elkaars vijanden zijn, maar het blijft een zakelijke belsissing en die moet je respecteren vind ik.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:44 schreef twi het volgende:
Het zegt al genoeg dat Cruijff destijds om zijn ongenoegen te uiten naar Feyenoord vertrok, om alles en iedereen wat met Ajax te maken had pijn te doen en na hun foute beslissing zout in de wonden te strooien. Wanneer zoiets niet zou leven, zou hij wel naar elke willekeurige andere club zijn gegaan.
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:19 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En Real maakte zich zo ook erg geliefd en Figo wordt nog steeds als een held ontvangen in Barcelona.
Ik vind het arrogant en kortzichtig om een speler als clubeigendom te zien, hij heeft een contract, neta als jij en ik, niets anders.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
ja toch niet dan?
[..]
Wil je het nou niet begrijpen?
Maar goed, ik ga dr nog steeds vanuit dat het allemaal onderdeel van Jans onderhandelingstechnieik is![]()
Sarcasme?quote:
Die nog bij lange na geen dragende speler was en al ruim een jaar in onmin met de club leefde. En ook toen was het echt niet zo van "we verkopen 'm wel even en de supporters kunnen ermee leven". Ook toen was er een hoop opwinding.quote:wat een grote paniek ineens omdat een goede feyenoorder naar PSV had kunnen gaanvorig jaar was de leiding van feyenoord maar al te blij dat ze van Persie aan PSV konden verkopen
Natuurlijk, nergens staat iets zwart op wit en Feyenoord schendt zich ook aan die jeugdovereenkomst door een Ajacied over te nemen, wat net zo "fout" is. Niet volgens de geschreven regels, maar als iedereen alleen maar volgens de geschreven regels zou leven zou de wereld een nog grotere puinhoop zijn.quote:en de afspraken tussen de top 3 gaan naar mijn weten alleen over de jeugd van de 3 clubs.
En ik vind het jammer om zo zakelijk en gevoelloos tegen de voetbalwereld aan te kijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:48 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het arrogant en kortzichtig om een speler als clubeigendom te zien, hij heeft een contract, neta als jij en ik, niets anders.
ik vind in elkaar jeugdopleiding (van de top 3) plukken beschamend omdat de clubs daar nauwelijks geld voor krijgen. Een transfer van een volwassen speler is gewoon een zakelijk deal die alleen doorgaat als beide clubs tevreden zijn dus dan zal er goed betaald worden. Als Ajax van ons een speler koopt en ze betalen er goed voor zal ik balen maarja de leiding zal zn redenen van verkoop wel hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:51 schreef twi het volgende:
[..]
Sarcasme?
[..]
Die nog bij lange na geen dragende speler was en al ruim een jaar in onmin met de club leefde. En ook toen was het echt niet zo van "we verkopen 'm wel even en de supporters kunnen ermee leven". Ook toen was er een hoop opwinding.
[..]
Natuurlijk, nergens staat iets zwart op wit en Feyenoord schendt zich ook aan die jeugdovereenkomst door een Ajacied over te nemen, wat net zo "fout" is. Niet volgens de geschreven regels, maar als iedereen alleen maar volgens de geschreven regels zou leven zou de wereld een nog grotere puinhoop zijn.
Je hebt twee kanten:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:53 schreef twi het volgende:
[..]
En ik vind het jammer om zo zakelijk en gevoelloos tegen de voetbalwereld aan te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |