abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:07:01 #276
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_28385489
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:22 schreef twi het volgende:
Wat denk je nou wat er gebeurt wanneer je in de verboden vijver begint te visseen? Zolang die pogingeen niet succesvol zijn, valt de ellende nog te overzien, maar zodra een hoofd van een speler echt op hol wordt gebracht door een club en wanneer dat tot dit soort situaties leidt (of eigenlijk lijdt) is dat te triest voor woorden.

Dat je dan nog reageert op de manier "nu maar wachten totdat de situatie onhoudbaar wordt, dan kunnen we 'm lekker goedkoop overnemen" is gewoon te beschamend voor woorden
In Italie gebeurd dit zo vaak. Figo had ook al een voorcontract getekend bij Real Madrid voordat de clubs eruit waren qua transfersom. Er staat nergens beschreven dat spelers niet van de ene naar de andere nationale topclub mogen gaan. Het gebeurd niet vaak, door de rivaliteit etc, maar het is zeker niet verboden.

En als Kalou in de media zegt dat hij naar PSV wil, dan zegt dat alleen maar iets over de sfeer bij Feyenoord. PSV kan er niks aandoen dat hij weg wil bij Feyenoord en dat hij in Nederland wil blijven voor de Nederlandse nationaliteit. Dit maakt de situatie voor Feyenoord alleen maar lastiger aangezien hij zijn contract niet wil verlengen. Ze kunnen beter cashen en van dat geld een boel waardeloze spelers halen . En die resell clausule is alleen maar goed voor Feyenoord. Feyenoord heeft weinig miljoenentransfer gehad de laatste paar jaar. PSV is meestal wel goed voor de grootste transfers in NL
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:16:52 #277
83238 s0d
no fear..
pi_28385810
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:23 schreef Kaap het volgende:
Vieri is per direct weg bij inter. Is dat niets voor jullie. Kennen jullie meteen met je gore lampepotuh van kaloutje afblijven.
je doet net alsof kalou zelf bij feyenoord wil blijven
face your fears.. live your dreams..
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:17:47 #278
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28385839
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef PirE het volgende:
In Italie gebeurd dit zo vaak. Figo had ook al een voorcontract getekend bij Real Madrid voordat de clubs eruit waren qua transfersom. Er staat nergens beschreven dat spelers niet van de ene naar de andere nationale topclub mogen gaan. Het gebeurd niet vaak, door de rivaliteit etc, maar het is zeker niet verboden.
Leuk voorbeeld, Figo, de speler die als een van de grootste overlopers uit de voetbalgeschiedenis wordt beschouwd. Die kan echt niet meer over straat in Catalonie hoor. Natuurlijk is het niet verboden, maar met een beetje fatsoen onthou je je van zulke praktijken.
quote:
En als Kalou in de media zegt dat hij naar PSV wil, dan zegt dat alleen maar iets over de sfeer bij Feyenoord. PSV kan er niks aandoen dat hij weg wil bij Feyenoord en dat hij in Nederland wil blijven voor de Nederlandse nationaliteit.
En jij weet dat hij voordat PSV begon met vissen zo graag weg wilde uit Rotterdam? Volgens mij had hij het prima naar zijn zin bij Feyenoord, dus daar kan je totaal niet over oordelen. Als PSV je inmiddels een dikker contract voorhoudt, dan kun je ineens van gedachten veranderen ja, maar dat heeft helemaal niks met sfeer te maken.
quote:
Dit maakt de situatie voor Feyenoord alleen maar lastiger aangezien hij zijn contract niet wil verlengen. Ze kunnen beter cashen en van dat geld een boel waardeloze spelers halen . En die resell clausule is alleen maar goed voor Feyenoord. Feyenoord heeft weinig miljoenentransfer gehad de laatste paar jaar. PSV is meestal wel goed voor de grootste transfers in NL
Onzinargument natuurlijk, aangezien er veel aan K2 wordt getrokken. De enige reden waarom ze niet kunnen cashen is omdat Kalou een Nederlands paspoortwil. Had hij die gehad, had hij voor minstens 10 miljoen wel naar Chelsea of Valencia vertrokken, aangezien die voldoende belangstelling voor 'm toonden afgelopen seizoen.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:18:56 #279
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28385888
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:56 schreef appelsientje het volgende:
Ik vond het ook niet leuk dat Park opeens weg ging.. maar goed, het is niet anders..
Park naar Feyenoord had je dus niet erg gevonden?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:19:27 #280
66130 Erasmusch
easy easy
pi_28385912
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:07 schreef PirE het volgende:

[..]

En Real maakte zich zo ook erg geliefd en Figo wordt nog steeds als een held ontvangen in Barcelona.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:22:03 #281
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28386016
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:18 schreef twi het volgende:

[..]

Park naar Feyenoord had je dus niet erg gevonden?
Natuurlijk had ik dat erg gevonden, maar goed, als het was gebeurd het zij zo...
Als het een stapje hoger voor de speler was geweest (wat in dit geval dus niet zo is )
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:24:05 #282
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28386081
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:22 schreef appelsientje het volgende:
Natuurlijk had ik dat erg gevonden, maar goed, als het was gebeurd het zij zo...
Als het een stapje hoger voor de speler was geweest (wat in dit geval dus niet zo is )
Het is geen realistisch scenario nee, aangezien het geen sportieve vooruitgang is, vandaar is het moeilijk voor te stellen. Maar toen de "van Bommel naar Ajax" lobby werd gestart in de media, kan ik me niet voorstellen dat jij destijds hebt gedacht "het zij zo".
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:30:31 #283
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28386351
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:24 schreef twi het volgende:

[..]

Het is geen realistisch scenario nee, aangezien het geen sportieve vooruitgang is, vandaar is het moeilijk voor te stellen. Maar toen de "van Bommel naar Ajax" lobby werd gestart in de media, kan ik me niet voorstellen dat jij destijds hebt gedacht "het zij zo".
Nee natuurlijk zou ik dat niet zo denken... (bij Mark dan) omdat ik hem een 'echte' PSV-er vindt...
Leuk is altijd anders...
Maar ik zou hem niet uitfluiten of bedreigen of iets in die aard...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:35:35 #284
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28386564
Nee, we zijn geen hooligans Maar we kunnen ook gewoon zeiken in een topic op een forum om ons ongenoegen te uiten
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:36:38 #285
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_28386604
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:19 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

en Figo wordt nog steeds als een held ontvangen in Barcelona.
Pilletje vergeten in te nemen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_28386642
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Wat heeft dat hier mee te maken Als ie naar het buitenland zou vertrekken, zouden daar de meeste Feyenoorders wel mee kunnen leven. Hoewel dat ook niet echt van karakter en dankbaarheid zou getuigen.
Wat maakt dat toch uit?
Eens een (noem een club)-er altijd een ...er?

Als Kalou weg wil moet daar serieus naar gekeken worden en als een Alex besluit om naar Ajax te verkassen zou ik dat minder vinden, maar ik zou hem geen juds, danwel verrader noemen, dat is gewoon part of the game.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:44:27 #287
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28386941
Het zegt al genoeg dat Cruijff destijds om zijn ongenoegen te uiten naar Feyenoord vertrok, om alles en iedereen wat met Ajax te maken had pijn te doen en na hun foute beslissing zout in de wonden te strooien. Wanneer zoiets niet zou leven, zou hij wel naar elke willekeurige andere club zijn gegaan.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:44:31 #288
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_28386944
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:17 schreef twi het volgende:

[..]

Leuk voorbeeld, Figo, de speler die als een van de grootste overlopers uit de voetbalgeschiedenis wordt beschouwd. Die kan echt niet meer over straat in Catalonie hoor. Natuurlijk is het niet verboden, maar met een beetje fatsoen onthou je je van zulke praktijken.
[..]

En jij weet dat hij voordat PSV begon met vissen zo graag weg wilde uit Rotterdam? Volgens mij had hij het prima naar zijn zin bij Feyenoord, dus daar kan je totaal niet over oordelen. Als PSV je inmiddels een dikker contract voorhoudt, dan kun je ineens van gedachten veranderen ja, maar dat heeft helemaal niks met sfeer te maken.
[..]

Onzinargument natuurlijk, aangezien er veel aan K2 wordt getrokken. De enige reden waarom ze niet kunnen cashen is omdat Kalou een Nederlands paspoortwil. Had hij die gehad, had hij voor minstens 10 miljoen wel naar Chelsea of Valencia vertrokken, aangezien die voldoende belangstelling voor 'm toonden afgelopen seizoen.
De manier waarop Figo gegaan is, is misschien niet de meest nette manier. Maar niemand buiten Catalonie zit ermee dat hij van club gewisseld is. Ik zit er niet echt mee.

Het is niet verboden om je bij een club te melden voor een speler. PSV heeft geen enkele regel overtreden en je kan het PSV niet verwijten als de makelaar Kalou gek loopt te maken met een transfer. PSV krijgt de zwarte piet (maar hij blijft voorlopig gewoon in Rotterdam, is niet racistisch bedoeld trouwens) toegespeeld in deze zaak.

De situatie van Kalou is bijzonder omdat hij eerst de Nederlandse nationaliteit wil. Dit speelt dus ook mee en Feyenoord moet hier ook rekening mee houden. Als Kalou niet naar het buitenland wil dan kan Feyenoord hem wel aan Valencia verkopen voor ¤100 miljoen, maar als de speler niet wil dan gaat het niet door. De speler heeft in deze situatie net zoveel macht als de club. Wat als Kalou ook dit jaar geen NL paspoort krijgt, dan krijg je in 2007 een zelfde situatie als met van Bommel. Een topspeler van je club die gratis vertrekt. Alle buitenlandse interesse voor Kalou kan je dus voorlopig wegwuiven omdat het toch niet gebeurd.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:45:16 #289
66130 Erasmusch
easy easy
pi_28386979
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Pilletje vergeten in te nemen
ja toch niet dan?
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wat maakt dat toch uit?
Wil je het nou niet begrijpen?

Maar goed, ik ga dr nog steeds vanuit dat het allemaal onderdeel van Jans onderhandelingstechnieik is
pi_28387061
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:44 schreef twi het volgende:
Het zegt al genoeg dat Cruijff destijds om zijn ongenoegen te uiten naar Feyenoord vertrok, om alles en iedereen wat met Ajax te maken had pijn te doen en na hun foute beslissing zout in de wonden te strooien. Wanneer zoiets niet zou leven, zou hij wel naar elke willekeurige andere club zijn gegaan.
Natuurlijk ligt een overgang van de ene naar de ander topclub wat gevoeliger, juist ook omdat beide supportersscharen elkaars vijanden zijn, maar het blijft een zakelijke belsissing en die moet je respecteren vind ik.
Yeah baby Yeah!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2005 @ 13:48:16 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28387103
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:19 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

En Real maakte zich zo ook erg geliefd en Figo wordt nog steeds als een held ontvangen in Barcelona.
vandaar die varkenskop op het veld

wat een grote paniek ineens omdat een goede feyenoorder naar PSV had kunnen gaan vorig jaar was de leiding van feyenoord maar al te blij dat ze van Persie aan PSV konden verkopen

en de afspraken tussen de top 3 gaan naar mijn weten alleen over de jeugd van de 3 clubs.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:48:20 #292
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28387107
Als Kalou in 2007 gratis de deur uit gaat bij Feyenoord zou ik dat ook erg leuk vinden, als Ajacied zijnde. En natuurlijk is het niet verboden, maar er zijn zoveel dingen niet verboden die "not done" zijn. Iemand afsnijden in 't verkeer is ook niet verboden. Je middelvinger opsteken naar je buurman is ook niet verboden. Er zijn gewoon dingen die je NAAR MIJN MENING niet doet, en dat is de fundering van je concurrentie saboteren. Ook al is het slim, ook al haal je er je voordeel uit en heeft het een dubbel effect, er zijn dingen die gewoon niet sjiek zijn en die je dus gewoon liever niet zou willen doen.
pi_28387114
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

ja toch niet dan?
[..]

Wil je het nou niet begrijpen?

Maar goed, ik ga dr nog steeds vanuit dat het allemaal onderdeel van Jans onderhandelingstechnieik is
Ik vind het arrogant en kortzichtig om een speler als clubeigendom te zien, hij heeft een contract, neta als jij en ik, niets anders.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:51:33 #294
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28387244
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:48 schreef rubbereend het volgende:
vandaar die varkenskop op het veld
Sarcasme?
quote:
wat een grote paniek ineens omdat een goede feyenoorder naar PSV had kunnen gaan vorig jaar was de leiding van feyenoord maar al te blij dat ze van Persie aan PSV konden verkopen
Die nog bij lange na geen dragende speler was en al ruim een jaar in onmin met de club leefde. En ook toen was het echt niet zo van "we verkopen 'm wel even en de supporters kunnen ermee leven". Ook toen was er een hoop opwinding.
quote:
en de afspraken tussen de top 3 gaan naar mijn weten alleen over de jeugd van de 3 clubs.
Natuurlijk, nergens staat iets zwart op wit en Feyenoord schendt zich ook aan die jeugdovereenkomst door een Ajacied over te nemen, wat net zo "fout" is. Niet volgens de geschreven regels, maar als iedereen alleen maar volgens de geschreven regels zou leven zou de wereld een nog grotere puinhoop zijn.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:53:16 #295
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_28387303
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:48 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het arrogant en kortzichtig om een speler als clubeigendom te zien, hij heeft een contract, neta als jij en ik, niets anders.
En ik vind het jammer om zo zakelijk en gevoelloos tegen de voetbalwereld aan te kijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 juli 2005 @ 13:55:45 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28387386
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:51 schreef twi het volgende:

[..]

Sarcasme?
[..]

Die nog bij lange na geen dragende speler was en al ruim een jaar in onmin met de club leefde. En ook toen was het echt niet zo van "we verkopen 'm wel even en de supporters kunnen ermee leven". Ook toen was er een hoop opwinding.
[..]

Natuurlijk, nergens staat iets zwart op wit en Feyenoord schendt zich ook aan die jeugdovereenkomst door een Ajacied over te nemen, wat net zo "fout" is. Niet volgens de geschreven regels, maar als iedereen alleen maar volgens de geschreven regels zou leven zou de wereld een nog grotere puinhoop zijn.
ik vind in elkaar jeugdopleiding (van de top 3) plukken beschamend omdat de clubs daar nauwelijks geld voor krijgen. Een transfer van een volwassen speler is gewoon een zakelijk deal die alleen doorgaat als beide clubs tevreden zijn dus dan zal er goed betaald worden. Als Ajax van ons een speler koopt en ze betalen er goed voor zal ik balen maarja de leiding zal zn redenen van verkoop wel hebben.

PSVers hebben toch ook niet moeilijk gedaan toen Hoekstra naar ajax ging?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28387471
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:53 schreef twi het volgende:

[..]

En ik vind het jammer om zo zakelijk en gevoelloos tegen de voetbalwereld aan te kijken.
Je hebt twee kanten:
1) de sport zelf, welke je uiteraard aan het hart gaat, welke voorkeur je ook hebt
2)de bedrijfstak die de voetballerij heet en waarin net zoals in de normale wereld contracten worden gesloten en waarin ge-jobhopt wordt.

Er gaan teveel geld en belangen in om om het als vertier te blijven zien, clubs moeten overleven (aangezien hun wereld draait op speculatie) en daar worden zakelijke middelen toegepast waaronder dus transfers.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:58:18 #298
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28387480
Nieuwe staat al weer klaar
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:59:37 #299
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28387519
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:59:47 #300
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28387527
en vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')