quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:16 schreef salutem het volgende:
watskeburt ?
De troostfinale verliezen geeft natuurlijk ook weer nog meer reden om die Utrechters eens aan te pakken. Als is het alleen maar dat mensen het nodig vinden te zeggen dat de harde kern wat voorstelt tegen een horde losgeslagen marokkanenquote:Op donderdag 30 juni 2005 17:25 schreef knowall het volgende:
[..]
Mja maar dan moet je van te voren al geen troostfinale invoeren. Daar ben ik ook voor.
Maar achteraf, vanwege opstootjes, een troostfinale aflasten, daar ben ik tegen.
Marokkanen hebben eerder een obsessie, nl voor geweld en rotzooien.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wel maar ik had het meer over de obsessie van Marokkanen.
Voetbal-hooligans vs losgeslagen Marokkanen. Wat een heerlijke droom.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:38 schreef Youssef het volgende:
[..]
De troostfinale verliezen geeft natuurlijk ook weer nog meer reden om die Utrechters eens aan te pakken. Als is het alleen maar dat mensen het nodig vinden te zeggen dat de harde kern wat voorstelt tegen een horde losgeslagen marokkanen
Ik heb kaartjesquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:45 schreef Calella het volgende:
[..]
Voetbal-hooligans vs losgeslagen Marokkanen. Wat een heerlijke droom.![]()
Nee is er niet aangezien er niet ieder weekend voetbalrellen zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:51 schreef Tigertje het volgende:
Vraagje: is hier elk weekend ook een topic over voetbalrellen?
Of is het alleen nu omdat we nu weer lekker met een beschuldigend vingertje kunnen wijzen naar de Marokkanen?
Je weet niet waar je over lult, check. Maar het is een begrijpelijke vergissing, dat wel. Hangend op de bank zul je het verschil niet kunnen zien nee.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:35 schreef knowall het volgende:
[..]
Whehe.
En waar, buiten de afkomst van de daders, ligt exact het verschil?
- Voorwerpen op het veld gooien? Check, dat is een bekend fenomeen van voetbalhooliganisme.
- Vandalisme rondom en in het stadion? Check.
- Geweld jegens stewards en andere voetbalsupporters? Check.
Ergo: dit was 'gewoon' een vorm van voetbalhooliganisme, ga er nou vooral niet meer van maken.
Je eerste stelling is ten dele waar.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:44 schreef knowall het volgende:
[..]
Als Ajax kampioen wordt, om maar eens iets te noemen, dan wordt (traditiegetrouw) de gehele binnenstad afgebroken.
[..]
Dat gebeurt zeer vaak bij voetbalhooliganisme. Als het heel ver gaat dan worden zelfs spelers aangevallen (Jong Ajax - Jong Feijenoord).
Wat een klinkklare onzin.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het is gewoon een feit dat er een verschil te zien is in het handelen van veel Nederlandse en Marokkaanse boefjes. De eerste groep kent doorgaans ondanks alles de betekenis van het woord respect. De tweede groep heeft doorgaans geen flauw idee wat dit betekent.
Als er een verhaal achter zit is het minder erg?quote:Verschil bij een hoop (zeker niet alle) iets meer Hollandse voetbalrellen is dat 2 groepen elkaar proberen op te zoeken om met elkaar op de vuist te gaan. Er is tegenstand en vaak zit daar dan nog wel een verhaaltje achter ook.
Mwoah. In jouw wereldbeleving misschien.quote:Zo is het en niet anders.
In de Feyenoord-hooligankringen zeker.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Jong Ajax - Jong feyenoord was een verhaal apart dat ook in hooligankringen sterk is afgekeurd.
Het curieuze was de agressie zich relatief nauwelijks richtte op Nigerianen. De woede richtte zich voornamelijk op politie, grensrechter en stewards. Maar uiteraard konnen de moslims het niet laten om tussendoor met een paar man een zwarte vrouw of zwart kind af te rossen, dat kan uiteraard wel. Maar misschien heeft het ook wel wat te maken met het gemiddelde postuur van een Nigeriaan en een Marocje.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee is er niet aangezien er niet ieder weekend voetbalrellen zijn.
[..]
Je weet niet waar je over lult, check. Maar het is een begrijpelijke vergissing, dat wel. Hangend op de bank zul je het verschil niet kunnen zien nee.
Verschil bij een hoop (zeker niet alle) iets meer Hollandse voetbalrellen is dat 2 groepen elkaar proberen op te zoeken om met elkaar op de vuist te gaan. Er is tegenstand en vaak zit daar dan nog wel een verhaaltje achter ook. Je zult die mensen niet de eerste de beste neger voor hun porem zien rammen als we toevallig verliezen van Nigeria, want dat is niet hoe het hoort. Echte 'codes' bestaan in het voetbalrandgebeuren helaas ook niet echt meer, maar er is nog steeds sprake van een soort 'understanding' van hoe het wel of niet hoort. Daarom kun je deze voorvallen m.i. niet met elkaar vergelijken.
Het is gewoon een feit dat er een verschil te zien is in het handelen van veel Nederlandse en Marokkaanse boefjes. De eerste groep kent doorgaans ondanks alles de betekenis van het woord respect. De tweede groep heeft doorgaans geen flauw idee wat dit betekent.
Neemt allemaal niet weg dat we mekaar wel kunnen afzeiken en weet ik veel wat, we zullen hier toch samen moeten wonen. Maar laat de Marokkaanse gemeenschap maar eens beginnen met een beetje zelfkritiek want daar hebben ze nog NOOIT van gehoord. Zolang er vanuit de eigen gemeenschap niet een keer een duidelijk signaal komt kun je van de Nederlanders niet verwachten dat men fijn een dialoog aan gaat.
Zo is het en niet anders.
Tien meter voor mijn neus stond een groep minutenlang op een steward van een jaar of 16 in te hakken. 'Grappig' was niet bepaald de eerste emotie die in mij opkwam, maar waarschijnlijk ben ik een overgevoelige xenofoob.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond vooral het gedeelte dat de stewards beroofd werden erg grappig.
En jij bent niet, beladen met je ogenschijnlijk enorme moraal en principes, ertussen gesprongen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:27 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Tien meter voor mijn neus stond een groep minutenlang op een steward van een jaar of 16 in te hakken. 'Grappig' was niet bepaald de eerste emotie die in mij opkwam, maar waarschijnlijk ben ik een overgevoelige xenofoob.
Het is nogal een wereld van verschil als twee groepen die elkaar te lijf willen gaan elkaar te lijf gaan en een grote groep die vrouwen, kinderen en stewards in elkaar slaat.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:19 schreef knowall het volgende:
Wat een klinkklare onzin.
Waarin tonen deze Marokkaanse voetbalhooligans dan minder respect dan Nederlandse autochtone voetbalhooligans?
Ons orakel dat nauwelijks in een stadion is geweest heeft gesproken.quote:Als er een verhaal achter zit is het minder erg?
En daarnaast zoeken voetbalhooligans een confrontatie op ongeacht met welke groep. Of het nou hooligans zijn van een rivaliserende groep, de ME, NS-medewerkers of zomaar een voorbijganger, het schijnt deze mensen niets uit te maken.
Dat lijkt mij meer iets voor jou, dan kan je de kapot knuffelen. Aan de andere kant kan het ook wel weer goed uitpakken: Wordt je ook eens goed genomen, de jongens schijnen niet zo op uiterlijk te letten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:28 schreef knowall het volgende:
En jij bent niet, beladen met je ogenschijnlijk enorme moraal en principes, ertussen gesprongen?
Dat is inderdaad nogal een verschil. Gelukkig is er geen grote groep vrouwen en kinderen te lijf gegaan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:30 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het is nogal een wereld van verschil als twee groepen die elkaar te lijf willen gaan elkaar te lijf gaan en een grote groep die vrouwen, kinderen en stewards in elkaar slaat.
Dude, ik heb jarenlang een seizoenskaart gehad bij Roda.quote:Ons orakel dat nauwelijks in een stadion is geweest heeft gesproken.![]()
www.groenlinks.nlquote:
Opgelost. Slotje.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:31 schreef Kaalhei het volgende:
Neen, mijn dubbelzijdige principes reiken niet verder dan het internet.
Waarrom?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:31 schreef knowall het volgende:
ik heb jarenlang een seizoenskaart gehad bij Roda.
De klassieke GL-oplossing: We sluiten het topic, we praten er niet over en alles komt goed.quote:
Waarschijnlijk was ze een groupie dat nooit-succesvol is geweest. Verklaart meteen haar warme gevoelens voor den Musschelman.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |