abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:34:59 #251
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28362404
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:16 schreef salutem het volgende:
watskeburt ?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_28362477
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:25 schreef knowall het volgende:

[..]

Mja maar dan moet je van te voren al geen troostfinale invoeren. Daar ben ik ook voor.
Maar achteraf, vanwege opstootjes, een troostfinale aflasten, daar ben ik tegen.
De troostfinale verliezen geeft natuurlijk ook weer nog meer reden om die Utrechters eens aan te pakken. Als is het alleen maar dat mensen het nodig vinden te zeggen dat de harde kern wat voorstelt tegen een horde losgeslagen marokkanen
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:51:12 #253
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28362818
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wel maar ik had het meer over de obsessie van Marokkanen.
Marokkanen hebben eerder een obsessie, nl voor geweld en rotzooien.
Als je je dan toch moet afvragen wie er nou een normale hobby moeten zoeken, denk dan eens aan hun. Waarom gaan ze geen scrabble spelen in hun buurthuis?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28364183
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

De troostfinale verliezen geeft natuurlijk ook weer nog meer reden om die Utrechters eens aan te pakken. Als is het alleen maar dat mensen het nodig vinden te zeggen dat de harde kern wat voorstelt tegen een horde losgeslagen marokkanen
Voetbal-hooligans vs losgeslagen Marokkanen. Wat een heerlijke droom.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  donderdag 30 juni 2005 @ 18:55:43 #255
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28364477
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:45 schreef Calella het volgende:

[..]

Voetbal-hooligans vs losgeslagen Marokkanen. Wat een heerlijke droom.
Ik heb kaartjes
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:05:21 #256
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28364754
Dan maar twee citaten uit de NRC van gisteren, het hele artikel luidt: "Zelfs Ali B houdt Marokkaanse fans niet in toom

"Enkele honderden stewards en nog geen vijftig leden van de Mobiele Eenheid weerden in het nauw gedreven door honderden Marokkaanse heethoofden die de uitschakeling van hun land in de have finales niet konden verkroppen en hun woede afreageerden op het veld, vernielden auto's op de parkeerplaats en plunderden een nabijgelegen benzinestation."

"Terwijl een klein peloton ME achter het ene doel toezicht ging houden, werd de tribune achter het andere doel gesloopt. De schade van honderden kapotte stoeltjes moet uit eigen zak betaald worden bevestigde toernooidirecteur Been, die met een bescheiden begroting werkt".

Daar NRC bepaald geen sensatiebeluste krant is lijkt dit voldoende te zeggen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:07:16 #257
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28364814
In Florida had de bezitter van dat tankstation dankzij Jeb Bush en de NRA zijn M-16 mogen leegschieten op deze Moren
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:10:25 #258
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_28364907
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 17:51 schreef Tigertje het volgende:
Vraagje: is hier elk weekend ook een topic over voetbalrellen?
Of is het alleen nu omdat we nu weer lekker met een beschuldigend vingertje kunnen wijzen naar de Marokkanen?
Nee is er niet aangezien er niet ieder weekend voetbalrellen zijn.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:35 schreef knowall het volgende:

[..]

Whehe.
En waar, buiten de afkomst van de daders, ligt exact het verschil?

- Voorwerpen op het veld gooien? Check, dat is een bekend fenomeen van voetbalhooliganisme.
- Vandalisme rondom en in het stadion? Check.
- Geweld jegens stewards en andere voetbalsupporters? Check.

Ergo: dit was 'gewoon' een vorm van voetbalhooliganisme, ga er nou vooral niet meer van maken.
Je weet niet waar je over lult, check. Maar het is een begrijpelijke vergissing, dat wel. Hangend op de bank zul je het verschil niet kunnen zien nee.

Verschil bij een hoop (zeker niet alle) iets meer Hollandse voetbalrellen is dat 2 groepen elkaar proberen op te zoeken om met elkaar op de vuist te gaan. Er is tegenstand en vaak zit daar dan nog wel een verhaaltje achter ook. Je zult die mensen niet de eerste de beste neger voor hun porem zien rammen als we toevallig verliezen van Nigeria, want dat is niet hoe het hoort. Echte 'codes' bestaan in het voetbalrandgebeuren helaas ook niet echt meer, maar er is nog steeds sprake van een soort 'understanding' van hoe het wel of niet hoort. Daarom kun je deze voorvallen m.i. niet met elkaar vergelijken.

Het is gewoon een feit dat er een verschil te zien is in het handelen van veel Nederlandse en Marokkaanse boefjes. De eerste groep kent doorgaans ondanks alles de betekenis van het woord respect. De tweede groep heeft doorgaans geen flauw idee wat dit betekent.

Neemt allemaal niet weg dat we mekaar wel kunnen afzeiken en weet ik veel wat, we zullen hier toch samen moeten wonen. Maar laat de Marokkaanse gemeenschap maar eens beginnen met een beetje zelfkritiek want daar hebben ze nog NOOIT van gehoord. Zolang er vanuit de eigen gemeenschap niet een keer een duidelijk signaal komt kun je van de Nederlanders niet verwachten dat men fijn een dialoog aan gaat.

Zo is het en niet anders.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:12:52 #259
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_28364980
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:44 schreef knowall het volgende:

[..]

Als Ajax kampioen wordt, om maar eens iets te noemen, dan wordt (traditiegetrouw ) de gehele binnenstad afgebroken.
[..]

Dat gebeurt zeer vaak bij voetbalhooliganisme. Als het heel ver gaat dan worden zelfs spelers aangevallen (Jong Ajax - Jong Feijenoord).
Je eerste stelling is ten dele waar.

Je tweede is simpelweg onjuist. Jong Ajax - Jong feyenoord was een verhaal apart dat ook in hooligankringen sterk is afgekeurd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_28365145
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het is gewoon een feit dat er een verschil te zien is in het handelen van veel Nederlandse en Marokkaanse boefjes. De eerste groep kent doorgaans ondanks alles de betekenis van het woord respect. De tweede groep heeft doorgaans geen flauw idee wat dit betekent.
Wat een klinkklare onzin.
Waarin tonen deze Marokkaanse voetbalhooligans dan minder respect dan Nederlandse autochtone voetbalhooligans?
quote:
Verschil bij een hoop (zeker niet alle) iets meer Hollandse voetbalrellen is dat 2 groepen elkaar proberen op te zoeken om met elkaar op de vuist te gaan. Er is tegenstand en vaak zit daar dan nog wel een verhaaltje achter ook.
Als er een verhaal achter zit is het minder erg?
En daarnaast zoeken voetbalhooligans een confrontatie op ongeacht met welke groep. Of het nou hooligans zijn van een rivaliserende groep, de ME, NS-medewerkers of zomaar een voorbijganger, het schijnt deze mensen niets uit te maken.
quote:
Mwoah. In jouw wereldbeleving misschien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2005 19:23:23 ]
pi_28365200
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Jong Ajax - Jong feyenoord was een verhaal apart dat ook in hooligankringen sterk is afgekeurd.
In de Feyenoord-hooligankringen zeker.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:24:49 #262
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_28365301
Ik vond vooral het gedeelte dat de stewards beroofd werden erg grappig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:26:01 #263
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365326
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee is er niet aangezien er niet ieder weekend voetbalrellen zijn.
[..]

Je weet niet waar je over lult, check. Maar het is een begrijpelijke vergissing, dat wel. Hangend op de bank zul je het verschil niet kunnen zien nee.

Verschil bij een hoop (zeker niet alle) iets meer Hollandse voetbalrellen is dat 2 groepen elkaar proberen op te zoeken om met elkaar op de vuist te gaan. Er is tegenstand en vaak zit daar dan nog wel een verhaaltje achter ook. Je zult die mensen niet de eerste de beste neger voor hun porem zien rammen als we toevallig verliezen van Nigeria, want dat is niet hoe het hoort. Echte 'codes' bestaan in het voetbalrandgebeuren helaas ook niet echt meer, maar er is nog steeds sprake van een soort 'understanding' van hoe het wel of niet hoort. Daarom kun je deze voorvallen m.i. niet met elkaar vergelijken.

Neemt allemaal niet weg dat we mekaar wel kunnen afzeiken en weet ik veel wat, we zullen hier toch samen moeten wonen. Maar laat de Marokkaanse gemeenschap maar eens beginnen met een beetje zelfkritiek want daar hebben ze nog NOOIT van gehoord. Zolang er vanuit de eigen gemeenschap niet een keer een duidelijk signaal komt kun je van de Nederlanders niet verwachten dat men fijn een dialoog aan gaat.

Het curieuze was de agressie zich relatief nauwelijks richtte op Nigerianen. De woede richtte zich voornamelijk op politie, grensrechter en stewards. Maar uiteraard konnen de moslims het niet laten om tussendoor met een paar man een zwarte vrouw of zwart kind af te rossen, dat kan uiteraard wel. Maar misschien heeft het ook wel wat te maken met het gemiddelde postuur van een Nigeriaan en een Marocje.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:27:17 #264
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28365360
Waarom horen we Michel Smit nou niet? die papzak heb ik al een tijdje niet meer in de media gezien
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:27:24 #265
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365362
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond vooral het gedeelte dat de stewards beroofd werden erg grappig.
Tien meter voor mijn neus stond een groep minutenlang op een steward van een jaar of 16 in te hakken. 'Grappig' was niet bepaald de eerste emotie die in mij opkwam, maar waarschijnlijk ben ik een overgevoelige xenofoob.
pi_28365376
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:26 schreef Kaalhei het volgende:
de moslims
Bron?
pi_28365399
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:27 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Tien meter voor mijn neus stond een groep minutenlang op een steward van een jaar of 16 in te hakken. 'Grappig' was niet bepaald de eerste emotie die in mij opkwam, maar waarschijnlijk ben ik een overgevoelige xenofoob.
En jij bent niet, beladen met je ogenschijnlijk enorme moraal en principes, ertussen gesprongen?
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:30:17 #268
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365446
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:19 schreef knowall het volgende:
Wat een klinkklare onzin.
Waarin tonen deze Marokkaanse voetbalhooligans dan minder respect dan Nederlandse autochtone voetbalhooligans?
Het is nogal een wereld van verschil als twee groepen die elkaar te lijf willen gaan elkaar te lijf gaan en een grote groep die vrouwen, kinderen en stewards in elkaar slaat.
quote:
Als er een verhaal achter zit is het minder erg?
En daarnaast zoeken voetbalhooligans een confrontatie op ongeacht met welke groep. Of het nou hooligans zijn van een rivaliserende groep, de ME, NS-medewerkers of zomaar een voorbijganger, het schijnt deze mensen niets uit te maken.
Ons orakel dat nauwelijks in een stadion is geweest heeft gesproken.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:31:46 #269
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365484
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:28 schreef knowall het volgende:
En jij bent niet, beladen met je ogenschijnlijk enorme moraal en principes, ertussen gesprongen?
Dat lijkt mij meer iets voor jou, dan kan je de kapot knuffelen. Aan de andere kant kan het ook wel weer goed uitpakken: Wordt je ook eens goed genomen, de jongens schijnen niet zo op uiterlijk te letten.
pi_28365485
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:30 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het is nogal een wereld van verschil als twee groepen die elkaar te lijf willen gaan elkaar te lijf gaan en een grote groep die vrouwen, kinderen en stewards in elkaar slaat.
Dat is inderdaad nogal een verschil. Gelukkig is er geen grote groep vrouwen en kinderen te lijf gegaan.
quote:
Ons orakel dat nauwelijks in een stadion is geweest heeft gesproken.
Dude, ik heb jarenlang een seizoenskaart gehad bij Roda.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2005 19:33:31 ]
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:32:08 #271
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365495
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:27 schreef knowall het volgende:

[..]

Bron?
www.groenlinks.nl
pi_28365522
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:31 schreef Kaalhei het volgende:
Neen, mijn dubbelzijdige principes reiken niet verder dan het internet.
Opgelost. Slotje.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:33:59 #273
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28365552
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:31 schreef knowall het volgende:

ik heb jarenlang een seizoenskaart gehad bij Roda.
Waarrom?
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:34:18 #274
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365564
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:33 schreef knowall het volgende:

[..]

Opgelost. Slotje.
De klassieke GL-oplossing: We sluiten het topic, we praten er niet over en alles komt goed.
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:35:31 #275
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28365600
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:33 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Waarrom?
Waarschijnlijk was ze een groupie dat nooit-succesvol is geweest. Verklaart meteen haar warme gevoelens voor den Musschelman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')