Dat is één voorbeeld uit het hele seizoen en zelfs dat was niet geheel van dezelfde orde.quote:
Jong Feijenoord - Jong Ajax.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is één voorbeeld uit het hele seizoen en zelfs dat was niet geheel van dezelfde orde.
Was dat dit seizoen? Werden daar tientalln mensen volledig in elkaar geslagen? Werden daar tig stoeltjes vernield?quote:
ok ok. anyhow, ik ben het niet zo gewend dat bij een interlandenwedstrijd dit soort gebeurtenissen elkaar stelselmatig opvolgen. jij wel?quote:
Erger nog. Er werden jeugdspelers in elkaar geslagen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef Plato1980 het volgende:
Werden daar tientalln mensen volledig in elkaar geslagen?
quote:JONG AJAX - JONG FEYENOORD EINDIGT IN VELDSLAG
De topper in de belofteneredivisie tussen Jong Feyenoord en Jong Ajax is uitgelopen op een veldslag. Na afloop van het duel (3-1 winst voor Ajax) bestormden supporters van Ajax het veld van De Toekomst. Daarbij heeft in ieder geval Robin van Persie rake klappen opgelopen. Hoe het met hem is, is op dit moment onduidelijk. De politie van Amsterdam is op het voetbalcomplex aanwezig om de orde te herstellen. Er waren ruim achtduizend fans op deze wedstrijd afgekomen.
ik heb nu een 'aap' als vriendin, je moet eens weten wat die gastjes allemaal tegen haar zeggen. nee mocro's hebben een hekel aan de, vele malen beter geïntegreerde, 'aap'. ook aan de hond en het varken trouwens. ze houden wel vaak van kattenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:59 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik heb net het een en ander over dit incident op de forums van marroko.nl gelezen en die lui zijn ook wel zwaar nationalistisch zeg.... en dan hebben ze het over Apen rammen en zo.. poe poe...
Ik ben zelf ook wel best een groen links type en zo maar ik heb ook twee jaar in Amsterdam Noord gewoond dus ik heb wel eens mot gehad met een Marrokaan of twee, gelukkig kon ik altijd hard rennen, want sla je er een op z'n bek heb je gelijk half Noord Afrika achter ja aan.... Knowall, kom jij wel eens buiten de provincie? Ik heb niet echt het gevoel dat je veel ervaring hebt met de Marrokaanse medemens.
Ach Engelse hooligans, Turkse hooligans, Duitse Hooligans, helemaal onbekend is dit fenomeen nou ook weer niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ok. anyhow, ik ben het niet zo gewend dat bij een interlandenwedstrijd dit soort gebeurtenissen elkaar stelselmatig opvolgen. jij wel?
Grappig dat het altijd daarom draaitquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Was dat dit seizoen? Werden daar tientalln mensen volledig in elkaar geslagen? Werden daar tig stoeltjes vernield?
daar argeer ik ook tegen. walgelijke sportbedervers. de mensen die maskers op een feest van gezichten aftrekken. party poopers. ik vind de oranje aanhang zich toch redelijk vaak goed gedragen. op wat (maatschappelijk) scherp veroordeelde incidenten na.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:04 schreef knowall het volgende:
[..]
Ach Engelse hooligans, Turkse hooligans, Duitse Hooligans, helemaal onbekend is dit fenomeen nou ook weer niet.
Wat het niet minder afkeurwaardelijk maakt natuurlijk.
Nee, het zijn flagrante leugens van een meisje dat in een GroenLinks-sprookje woont en haar coginitieve dissonantie probeert kwijt te raken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zijn incidenten veroorzaakt bij risicowedstrijden.
Nee hoor. Ik keur dit ook af. En het is zeker niet in strijd met mijn eerdere beelden van voetbalsupporters. Geen last van cognitieve dissonantie (als je moeilijke woordjes wilt gebruiken, schrijf ze dan tenminste correctquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, het zijn flagrante leugens van een meisje dat in een GroenLinks-sprookje woont en haar coginitieve dissonantie probeert kwijt te raken.
weet je dat dit de allereerste keer is dat ik zie dat knowall een vrouw is (voor zover dat waar is)quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:08 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, het zijn flagrante leugens van een meisje dat in een GroenLinks-sprookje woont en haar coginitieve dissonantie probeert kwijt te raken.
Wat doet dat er toe man.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Was dat dit seizoen? Werden daar tientalln mensen volledig in elkaar geslagen? Werden daar tig stoeltjes vernield?
quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:02 schreef nietzman het volgende:
Ze waren vast pissig omdat er in de pauze geen vrouw in burka door haar hoofd werd geschoten op de middenstip.
En terecht!
Nee, het seizoen waarin zoiets gebeurt is echt heel belangrijk.quote:
Ach ja. Mensen die 2 keer in de buurt van een voetbalstadion zijn geweest weten er ineens alles vanafquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:13 schreef Posdnous het volgende:
Dat vorige topic ook. Jammer dat ik dat gemist heb.
Omdat het niet zo zeer om hooliganisme an sich gaat. Dat komt overal voor. Het is vooral de schaal. En het is gewoon frappant dat er in Utrecht dus meer schade is geweest dan in een heel seizoen bij elkaarquote:
Ach, Feyenoord-Ajax, afgelopen februari, vorig jaar Ajax-Fc-Utrecht...of is dat aan je voorbij gegaan?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kun jij dan even alle voorbeelden van voetbalweekeinden waar het net zo uit de hand liep als gisteren laten zien?
Utrecht?quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het niet zo zeer om hooliganisme an sich gaat. Dat komt overal voor. Het is vooral de schaal. En het is gewoon frappant dat er in Utrecht dus meer schade is geweest dan in een heel seizoen bij elkaar
Ja, Utrecht. De veldslag in Kerkrade is weer een tandje erger. Daar is de schade na 1 wedstrijd groter dan alle schade in de clubgeschiedenis bij elkaar opgeteld. Maar goed, in Kerkrade gebeurt dan ook niet zoveelquote:
Stadionstoeltjes slopen is Halalquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, je deed voorkomen alsof het slopen van stoeltjes (of rellen in het algemeen) iets typisch islamitisch was. Silly me.
precies. op opsporingverzocht ermee!quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:36 schreef Posdnous het volgende:
Het zal allemaal wel, snap echt niet wat er hier zo opmerkelijk aan is.
Gewoon oppakken en de cel in flikkeren zoals elke achterlijke hooligan. Klaar.
Ha-Ha.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:37 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Stadionstoeltjes slopen is Halal
Het was weer tijd voor de "Ramme dan"
idd schande moet niet kunnenquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:02 schreef nietzman het volgende:
Ze waren vast pissig omdat er in de pauze geen vrouw in burka door haar hoofd werd geschoten op de middenstip.
En terecht!
De schade van 2 wedstrijden WK onder de 20 van Marokko was groter dan de schade van de complete HCE afgelopen jaar in de Galgenwaard.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:31 schreef Posdnous het volgende:
Utrecht?
Nee zoals in het vorige topic reeds gezegdquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:06 schreef Youssef het volgende:
[..]
Grappig dat het altijd daarom draait
Maar zij deden dit en dat en dat is een tikkeltje erger.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hier zie je het verschil al tussen de Marokaan en de Nederlander.
Zowel Feyenoord als Ajax supporters keuren de rellen af en geven toe dat er een probleem is, Marokanen schuiven het af en zeggen dat er helemaal niks aan de hand is.
Dus? gewoon effectievere hooligans.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:40 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De schade van 2 wedstrijden WK onder de 20 van Marokko was groter dan de schade van de complete HCE afgelopen jaar in de Galgenwaard.
Goh, precies hetzelfde als Nederlandse hooligans altijd doen bedoel je.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee zoals in het vorige topic reeds gezegd
dat beide kampen normaal gesproken dit geweld veroordelen, de marokkanen verdedigen het, proberen het te verklaren, waren zgn geprovoceerd
Daar ging het om, het feit dat een stelletje holier than thou marokjes, die zelf ook niet bij de wedstrijd waren dit probeert goed te pratenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hier zie je het verschil al tussen de Marokaan en de Nederlander.
Zowel Feyenoord als Ajax supporters keuren de rellen af en geven toe dat er een probleem is, Marokanen schuiven het af en zeggen dat er helemaal niks aan de hand is.
Ik heb er geen islam bijgehaald ?? Het is simpelweg een constatering dat deze groep mensen een andere manier van voetbalbeleving kent, eentje die niet strookt met de onze en de rest van de wereld.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:43 schreef Posdnous het volgende:
Dus? gewoon effectievere hooligans.
Kom nou, zijn hierdoor die Marokkaanse hooligans opeens de allerergste hooligans ever en de rest niks bijzonders of zo?
Man, man, wat je al niet moet verzinnen als islambasher these days..
Waar heb je het over? Dit gebeurt toch zo vaakquote:Op woensdag 29 juni 2005 18:52 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik heb er geen islam bijgehaald ?? Het is simpelweg een constatering dat deze groep mensen een andere manier van voetbalbeleving kent, eentje die niet strookt met de onze en de rest van de wereld.
Dat gebeurt ook wel vaker hoor. En als ze niet geslagen worden, worden ze wel vertrapt of verrotgescholden.quote:De ergste hooligans ? Ach er zullen vast wel ergere zijn maar verhalen als het slaan van kinderen en vrouwen zijn dingen die 99% van de hooligans niet doen en die ene procent is blijkbaar Marokkaan
Ah, net zoals de officiele Feyenoord en Ajax-organen laatst: 'ja, zij begonnen met de trein aanvallen' 'De NS zette hen daar zomaar onbeschermd neer', 'ze konden niet anders dan de hele trein slopen'.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:45 schreef desiredbard het volgende:
Dat de "harde kern" van iedere groep dat voor zichzelf doet......maar de gemiddelde ajaxied/feyenoorder veroordeelt dit gedrag wel
Niemand die dat zegt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:43 schreef Posdnous het volgende:
Kom nou, zijn hierdoor die Marokkaanse hooligans opeens de allerergste hooligans ever en de rest niks bijzonders of zo?
Waar haalt hij of zij de Islam erbij? Het zit wel erg diep hè jongen?quote:Man, man, wat je al niet moet verzinnen als islambasher these days..
Nee, daarom worden er opeens twee topics over geopend.quote:
Integendeelquote:Waar haalt hij of zij de Islam erbij? Het zit wel erg diep hè jongen?
Niemand die stelt dat dit de ergste hooligans zijn hoor. Je verhaal slaat dus helemaal nergens op.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daarom worden er opeens twee topics over geopend..
Mwah, je komt erg gefrustreerd over.quote:Integendeel.
Het waren ook Marokkanen in het stadionquote:Marokkanen dan.
Het punt is dat dit niks met hooliganisme te maken heeft, dit zijn compleet doorgeslagen relmarokkaantjes die overal overlast veroorzaken en vervolgens gaan roepen dat ze gestigmatiseerd worden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Goh, precies hetzelfde als Nederlandse hooligans altijd doen bedoel je.
Waarom denk je dat Marokkaanse jongens bij veel uitgaansgelegenheden niet worden binnengelaten? Zou dat niet veroorzaakt worden door tig negatieve ervaringen? Ik zal niet beweren dat dit een goede zaak is, maar ik snap de discotheekleigenaren die dat doen heel goed.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:02 schreef IDkwijt het volgende:
Marokkanen voelen zich in allerlei situaties snel gediscrimineerd, bij een baan zoeken, in een winkel centrum, of uitgaan etc.
Whehe.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het punt is dat dit niks met hooliganisme te maken heeft, dit zijn compleet doorgeslagen relmarokkaantjes die overal overlast veroorzaken en vervolgens gaan roepen dat ze gestigmatiseerd worden.
Nee, dat was het niet! Het ging veel verder, maar mensen die nooit in een stadion geweest zijn zullen dat niet kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:35 schreef knowall het volgende:
[..]
Whehe.
En waar, buiten de afkomst van de daders, ligt exact het verschil?
- Voorwerpen op het veld gooien? Check, dat is een bekend fenomeen van voetbalhooliganisme.
- Vandalisme rondom en in het stadion? Check.
- Geweld jegens stewards en andere voetbalsupporters? Check.
Ergo: dit was 'gewoon' een vorm van voetbalhooliganisme, ga er nou vooral niet meer van maken.
Ik ben al vaak zat in een voetbalstadion geweest, niet dat dat er verder ook maar iets toe doet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet! Het ging veel verder, maar mensen die nooit in een stadion geweest zijn zullen dat niet kunnen begrijpen.
De schaal waarop het gebeurde, de mate van geweld en het feit dat onschuldigen er bij betrokken werden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:40 schreef knowall het volgende:
[..]
Ik ben al vaak zat in een voetbalstadion geweest, niet dat dat er verder ook maar iets toe doet.
Maar zoals ik al zei waar ligt het verschil dan met normaal voetbalhooliganisme?
Het enige verschil dat ik waarneem is dat het normaal Nederlandse, autochtonen relschoppers zijn die voor overlast zorgen rondom voetbalwedstrijden, en nu Marokkaanse relschoppers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |