505!quote:Even dreigde de finale van het WK -20 zaterdag niet in Utrecht gespeeld te kunnen worden. De directie van stadion Galgenwaard eiste dat de FIFA opdraait voor de schade (85.000 euro) die Marokkaanse fans eerder in het stadion hadden aangericht. Tijdens de kwartfinale Marokko - Italië sneuvelden 505 stoeltjes. Bij eerdere wedstrijden van Marokko in Utrecht moesten al 124 zetels het ontgelden. Gistermiddag werd alsnog een compromis gesloten, de organiserende stichting NeXXt 2005 vergoedt de helft van de schade.
Ach als er marokkanen aanwezig zijn dan is er geeneens sprake van risico,]quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:30 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond dit ook eerlijk gezegd nou niet bepaald een risicowedstrijd. iets wat we dus voortaan bij elk marokkaans treffen gaan afvragen. zelfs als het een benefiet wedstrijd voor de aardbeving in marokko is. wij moeten nog een beetje daar aan wennen meki. sorry dat we dat niet wat sneller doen. plunderen
Over de verontwaardiging die ik proefde in het vorige topic over de wangedragingen tijdens deze wedstrijd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Elgigante het volgende:
Maar over welke verontwaardiging sprak je eigenlijk?
Het ene moment zeg je dat er wel wat rellen zijn geweest en het volgende moment heeft de NOS het bij het rechte eind door er niets over te zeggen ? Het slopen van vele tientallen stoeltjes en de ongeregeldheden voor en na de wedstrijd had op z'n minst behandeld moeten worden. Zeker als dingen als het afrossen van vrouwen, kinderen en jonge stewards ook gebeurd is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:08 schreef Youssef het volgende:
Ik denk dat de NOS het aan het juiste eind had kwa berichtgeving. Er zaten gewoon mensen tussen die voor het eerst naar het stadion geweest zijn (zie zjroentje familie) die direct door het lint gaan en denken dat het een Marokkaans probleem is.
*wacht op de reactie van Mutan01 die zei, and I quote:quote:
Marokkaanse supporters misdragen zich wederomquote:O tuurlijk zal er wel een stoel of 2/3 gesloopt zijn, maar "ontelbare". Je lijkt net Kaalhei met z'n duizenden relschoppers.
Een aantal ooggetuigenverslagen:quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zelfs in de Telegraaf lees ik daar niets over, dus ik zie het als onzin.Volgens mij verwar jij het gebeuren gisteren met wat er in boerendorpjes als Venray gebeurd.
"zwarte vrouwen slaan", ga toch weg.
![]()
Dan was er niks gebeurd. marocjes durven alleen als ze in groepsverband zijn. Als je ze alleen tegenkomt durven ze je niet eens aan te kijken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:07 schreef Bananenman het volgende:
Wat zonde dat het niet Nederland - marrokko was zeg, dan waren die marrokanen eens zwaar in de minderheid![]()
![]()
M'n scanner doet het momenteel niet, maar ik wilde nog een foto inscannen van de voorpagina van De Limburger. Op een gebied zo groot als het strafschopgebied tel ik al 14 stoeltjes. Inderdaad Mutant, 2 of 3 stoeltjes op het veld.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:18 schreef UnleashMitch het volgende:
*wacht op de reactie van Mutan01 die zei, and I quote:
[..]
Marokkaanse supporters misdragen zich wederom
Exact, het wordt weer in alle tonen ontkend of goed gepraat en dat vind ik eigenlijk nog het ergste.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hier zie je het verschil al tussen de Marokaan en de Nederlander.
Zowel Feyenoord als Ajax supporters keuren de rellen af en geven toe dat er een probleem is, Marokanen schuiven het af en zeggen dat er helemaal niks aan de hand is.
Triest erg triestquote:Negen supporters zitten nog in de cel na de ongeregeldheden die gisteravond uitbraken na de wedstrijd Marokko-Nigeria.
In totaal zijn 25 mensen aangehouden. De mensen die nog vastzitten, worden vandaag verhoord. De groep wordt verdacht van openlijke geweldpleging en vernielingen. De ongeregeldheden begonnen in het Roda-stadion in Kerkrade, na de derde treffer van Nigeria. De Marokkaanse aanhang vernielde een groot aantal stoeltjes en ging daarna op strooptocht. In de omgeving van het stadion vernielden ze veel auto's. Vertrekkende fans terroriseerden en plunderden daarna een aantal tankstations aan de N281 in Heerlen en de A2 bij Sittard. Ook daar is de schade groot. Bij het tankstation Ten Eschen in Heerlen joeg de ME een grote groep supporters op de vlucht.
quote:
De telegraaf...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zelfs in de Telegraaf lees ik daar niets over, dus ik zie het als onzin.
Nu ineens zie jij de telegraaf wel als toonaangevend?? Die stewards zijn vanzelf gewond geraakt, en het waren collectieve hallucinataties dat er supporters op het veld liepen? Nee, men gedroeg zich zeker voorbeeldig, want het is bekend dat de marokkaanse jongeren gode tegen hun verlies kunnen en opbouwende kritiek of commentaar kunnen waarderen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zelfs in de Telegraaf lees ik daar niets over, dus ik zie het als onzin.Volgens mij verwar jij het gebeuren gisteren met wat er in boerendorpjes als Venray gebeurd.
"zwarte vrouwen slaan", ga toch weg.
![]()
quote:
Ik ben nog steeds benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen, overigens heb ik ook nog steeds geen beelden gezien van het slagveld dat 'zou' aangericht zijn. Misschien dat er slechte fotosoepers tussen zitten en dat we nog even tot vanmiddag moeten wachtenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een aantal ooggetuigenverslagen:
Marokkaanse supporters misdragen zich wederom
Jongen, praat geen lulkoekquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:19 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dan was er niks gebeurd. marocjes durven alleen als ze in groepsverband zijn. Als je ze alleen tegenkomt durven ze je niet eens aan te kijken.![]()
Valt niet goed te praten wat er toen is gebeurd, maar er zijn toen grote fouten gemaakt door Dhr Cohenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef speknek het volgende:
[..]! Doet me denken aan kampioensfeestrellen bij Ajax 'hebben ze verloren?' 'nee ze zijn kampioen, zie je dat dan niet
'.
Ben ik wel benieuwd hoeveel stoelen er nog staan in Kerkrade. Vraag me af of de FIFA er wat aan gaat doen. Elk clubteam zou worden uitgesloten van deelname aan het volgende toernooi, of in ieder geval vijf wedstrijden zonder publiek.
stel je niet aan man. je voelt je toch niet eenzaam in je opvattingenin dit topic? en elgigante doet gewoon keurig mee.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef desiredbard het volgende:
En dan krijg ElGigant e/ische linkse vergoeilijkert er ook nog eens bij
quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef blessed19 het volgende:
[..]
De telegraaf...lui zijn mediageil en vet links.
Vuile racist....quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef Youssef het volgende:
[..]De gemiddelde stadionmedewerker kan niet eens verder tellen dan 20, ga me niet vertellen dat z er 505 hebben kunnen tellen
Ik denk dat jij je vergist in de gemiddelde stadionmedewerker (wat voor functie versta jij er trouwens onder?), dat zijn veelal vrijwillgers met een hart voor het voetbal en een normale baan als jij en ik.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef Youssef het volgende:
[..]De gemiddelde stadionmedewerker kan niet eens verder tellen dan 20, ga me niet vertellen dat z er 505 hebben kunnen tellen
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen, overigens heb ik ook nog steeds geen beelden gezien van het slagveld dat 'zou' aangericht zijn. Misschien dat er slechte fotosoepers tussen zitten en dat we nog even tot vanmiddag moeten wachten
[..]
Jongen, praat geen lulkoekDe verhouding Marokkaan/Nederlander moet wel ERG groot worden (in de richting van 1:100) willen de Nederlanders eindelijk hun bek opentrekken.
Goed argument jongen. Wat een mongool ben jij zegquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef Youssef het volgende:
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat er wel alle reden is om corrigerend op te treden maar dat dit te weinig gedaan wordt omdat je dan represailles kunt verwachten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef Youssef het volgende:
[..]Jongen, praat geen lulkoekDe verhouding Marokkaan/Nederlander moet wel ERG groot worden (in de richting van 1:100) willen de Nederlanders eindelijk hun bek opentrekken.
triest figuurquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar waar die verhalen vandaan komen, overigens heb ik ook nog steeds geen beelden gezien van het slagveld dat 'zou' aangericht zijn. Misschien dat er slechte fotosoepers tussen zitten en dat we nog even tot vanmiddag moeten wachten
[..]
Jongen, praat geen lulkoekDe verhouding Marokkaan/Nederlander moet wel ERG groot worden (in de richting van 1:100) willen de Nederlanders eindelijk hun bek opentrekken.
Sorry Boardman ik ben NIET links en ik vergoeilijk ook niets, het is alleen gruwelijk uit de hand gelopen door een klein percentage hufters die niet tegen hun verlies konden, zowel op als buiten het veld.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef desiredbard het volgende:
Ach het zijn hier altijd dezelfde huilmarokkies
Meki begint (waar is die lul eigenlijk heb hem na opening niet meer gezien)
Bansheeboy gaat mehuilen
En dan krijg ElGigant e/ische linkse vergoeilijkert er ook nog eens bij
Met uitzondering van de wedstrijden van Marokko (en dan vooral die van gisteren) is er ook geen enkel probleem geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het alleen bizar dat we dit soort taferelen ook al hebben bij een 'vriendschappelijk' grotendeels door vrijwillgers bestierde toernooi.
Nee, er werd meer gesuggereerd dat een groep Nederlanders de Marokkanen eens zou aanpakkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat er wel alle reden is om corrigerend op te treden maar dat dit te weinig gedaan wordt omdat je dan represailles kunt verwachten.
Mag je, omdat je er niet bij was, geen mening vormen op basis van de ooggetuigeverslagen en de berichtgeving van media?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:31 schreef Poepoog het volgende:
Jezus. Zie al die reacties van mensen die er geeneens bij waren
Daarom hoop ik dat alles bij hetzelfde blijft en dat de feestverstoorders medogenloos worden aangepakt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Met uitzondering van de wedstrijden van Marokko (en dan vooral die van gisteren) is er ook geen enkel probleem geweest.
jij hebt dat allang bij mij gedaan, ookal probeer je het nog zo goed te vertellen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:28 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je hebt weldra al je geloofwaardigheid verloren.
Zou je ook zo iets zeggen als het de Nederlandse elftal betrof met haar holigans?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
viel mij ook al zo op. ik stel voor dat marokko niet meer mee hoeft te doen met voetbal de komende jaren.
die 505 stoeltjes zijn dus van Marokko - Italie en niet van Nigeria - Marokko. Verkeerd gelezenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:41 schreef BobRooney het volgende:
Vernielde stoeltjes vormden in Utrecht de grootste schadepost. Afgelopen vrijdag, tijdens de kwartfinale tussen Marokko en Italië, sneuvelden 505 stoeltjes. Bij eerdere wedstrijden van Marokko in Utrecht moesten al 124 zetels het ontgelden. ''Op dit WK hebben we al meer schade geleden dan in een compleet seizoen van FC Utrecht,'' stelt stadiondirecteur Roelofs. ''Dat is inclusief de risicowedstrijd tegen Ajax. En dan krijgen we zaterdag nog twee wedstrijden. Met in elk geval weer Marokko.''
uit het Parool..![]()
Het begint er naar uit te zien dat het nogal een staartje gaat krijgen, erg jammer en een smet op het mooie toernooi, ik hoop dat de marokkaanse spelers in de kleine finale wel het goede voorbeeld geven, evenals de daaraanwezige supporters, er is nog hoop.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:41 schreef BobRooney het volgende:
Vernielde stoeltjes vormden in Utrecht de grootste schadepost. Afgelopen vrijdag, tijdens de kwartfinale tussen Marokko en Italië, sneuvelden 505 stoeltjes. Bij eerdere wedstrijden van Marokko in Utrecht moesten al 124 zetels het ontgelden. ''Op dit WK hebben we al meer schade geleden dan in een compleet seizoen van FC Utrecht,'' stelt stadiondirecteur Roelofs. ''Dat is inclusief de risicowedstrijd tegen Ajax. En dan krijgen we zaterdag nog twee wedstrijden. Met in elk geval weer Marokko.''
uit het Parool..![]()
op junior vriendschappelijk niveau, als het eerder tendens dan incident is? ja! droplul.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
[..]
Zou je ook zo iets zeggen als het de Nederlandse elftal betrof met haar holigans?
Als het nederlandse team en supporters zich zo misdroegen, al het hele toernooi lang, had ik ze uit schaamte ook een tijdje niet meer hoeven zien.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
Zou je ook zo iets zeggen als het de Nederlandse elftal betrof met haar holigans?
Ja.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:42 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
die 505 stoeltjes zijn dus van Marokko - Italie en niet van Nigeria - Marokko ?
Misschien zou je dat eens niet moeten doen omdat er ook zoiets bestaat als eenzijdige berichtgeving.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:37 schreef Robar het volgende:
[..]
Mag je, omdat je er niet bij was, geen mening vormen op basis van de ooggetuigeverslagen en de berichtgeving van media?
.
Oh jawel?
Dat dacht ik al!
Ik ben van menig dat je de club, danwel het land, best mag treffen als haar supporters zich misdragen, de Fifa denkt hier al langer over na ivm de ongeregeldheden in Frankrijk bij het WK '98.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:44 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Misschien zou je dat eens niet moeten doen omdat er ook zoiets bestaat als eenzijdige berichtgeving.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
Dan hoop ik dat je net zo fel in het geweer springt tegen mensen die de zaken bagateliseren, waaronder een Yoessef.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:44 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Misschien zou je dat eens niet moeten doen omdat er ook zoiets bestaat als eenzijdige berichtgeving.
Wachten is dus op een verklaring uit Kerkradequote:Op woensdag 29 juni 2005 13:43 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ja.
Na 2 wedstrijden met Marokka al meer schade als in een heel seizoen FC Utrecht.
Ik zeg toch niet dat ie dat niet doetquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
stel je niet aan man. je voelt je toch niet eenzaam in je opvattingenin dit topic? en elgigante doet gewoon keurig mee.
Van wat ik heb gezien vond ik het echt wel meevallen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je net zo fel in het geweer springt tegen mensen die de zaken bagateliseren, waaronder een Yoessef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |