volks·aard (de ~ (m.))quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Discussie niet kan winnen? Je hebt hem zelf al verloren toen je begon over 'volksaard' (hetgeen inderdaad een debiele opmerking is).
Van Dale denkt daar trouwens anders over:quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Omdat ik een -n vergeet? Het woord niks bestaat ook niet, hoor je mij verder ook niet over.
Allesbehalve schokkende taferelen. Als ik dit zo hoor dan zou het elke willekeurige risicowedstrijd in de HCE kunnen zijn geweest. Radiofragment doet dus geen eer aan hetgeen wat ooggetuigen in dit topic hebben gemeld (op het gooien met stoeltjes e.d. na maar dat zagen we ook al op TV). Ik wacht met smart op de eerder genoemde videobeelden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:51 schreef Edenoniphobic het volgende:
http://www.l1.nl/nieuwsfiles/012KS0F7WK35HX3U3P02/audio/Enkele getuigen vertellen wat er gebeurde.WMA
Schokkende taferelen, becommentarieerd door aanwezige getuigen en supporters, opgenomen door L1-radio ter plekke.
Let vooral op de toeter-terreur van de BMW in het begin van het fragment. Ik zeg : uitzetten inclusief BMW.
Volgens mij ben je in de war metquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
volks·aard (de ~ (m.))
1 aard aan een bepaald volk eigen => volkseigen, volksgeest, volkskarakter
Tjonge hee, wat discriminerend zeg.
Zal ik de Nederlanders ook even discrimineren dan? Het zit namelijk in onze volksaard om nuchter en zuinig te zijn. Misschien moet je nu snel even een topicreport plaatsen om deze ernstig discriminerende uitlating te laten verwijderen!
Hoeveel relschoppers werden er op 17 april aangehouden rond De Kuip?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
Wel 15 aanhoudingen op de aantal duizendKvin het wel zielig voor Kaalhei, die het over hele groepen had.
Als zelfs L1 al niks kan vinden, een Limbo-zender uit op sensatie aangezien in dat dooie xenofobe stuk NL nooit iets te doen is, dan begin ik ook ernstig te twijfelen aan de relnichterige posts uit dit topic die melding maken van grote chaos en 1000'den rellende Marocs.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:00 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Allesbehalve schokkende taferelen. Als ik dit zo hoor dan zou het elke willekeurige risicowedstrijd in de HCE kunnen zijn geweest. Radiofragment doet dus geen eer aan hetgeen wat ooggetuigen in dit topic hebben gemeld (op het gooien met stoeltjes e.d. na maar dat zagen we ook al op TV). Ik wacht met smart op de eerder genoemde videobeelden.
Sinds wanneer is de mening van een willekeurige Marokkaan even belangrijk als de mening van een Burgemeesterquote:Op woensdag 29 juni 2005 01:18 schreef fransie102 het volgende:
Overigens hoor je na rellen door Feyenoorders meteen Opstelten flink kwaad zeggen dat dit niet kan.
Waarom hoor ik nou nergens nou eens een Marokkaan zeggen : "dit kan niet en dit tuig moet zeer hard aangepakt worden". Ik hoor ze eerder zeggen "het valt wel mee".
Ook leuk trouwens hoe de NOS weer het nieuws angstvallig verzwijgt.
Weet ik niet, heb jij ze getelt?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:05 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hoeveel relschoppers werden er op 17 april aangehouden rond De Kuip?
Inderdaad, maar zelfs RTL 4 en RTL5 toch een van de objectiefste zenders van Nederland, maken nergens melding vanquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:07 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Als zelfs L1 al niks kan vinden, een Limbo-zender uit op sensatie aangezien in dat dooie xenofobe stuk NL nooit iets te doen is, dan begin ik ook ernstig te twijfelen aan de relnichterige posts uit dit topic die melding maken van grote chaos en 1000'den rellende Marocs.
Ik zeg : buiten die toeterende terreur-BMW ook die leugenachtige relnichten uit dit topic oppakken en het land uit wegens ophitserig gedrag.![]()
Mijn ervaring met die ratten is dat het altijd in grote groepen gaat. Te laf om alleen iets te doen. Politie zal wel weer te bang zijn geweest om op te treden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
Wel 15 aanhoudingen op de aantal duizendKvin het wel zielig voor Kaalhei, die het over hele groepen had.
Tja, ik vind het ridicuul dat er bij een onschuldig toernooitje als het WK onder 20 blijkbaar ook al ME nodig is, omdat mensen niet tegen hun (in deze wedstrijd terechte) verlies kunnen, m.i. zit er een verschil tussen een Feyenoord-Ajax en een Marokko-Nigeria op een jeugd WK.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de mening van een willekeurige Marokkaan even belangrijk als de mening van een Burgemeester.
Maar al met al, het valt ook mee. Vooral als je het vergelijkt met andere voetbalwedstrijden in Nederland.![]()
De ME te laf om op te tredenquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met die ratten is dat het altijd in grote groepen gaat. Te laf om alleen iets te doen. Politie zal wel weer te bang zijn geweest om op te treden.
Rellen is idd overdreven, maar ontelbare gesloopte stoeltjes, een vernielde Burger King, mishandelde stewards enz is toch wel wat meer dan 'opstootjes'.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zelfs RTL 4 en RTL5 toch een van de objectiefste zenders van Nederland, maken nergens melding vanNogmaals, er waren inderdaad wel opstootjes, dat ontken ik niet...maar rellen...no way.
Natuurlijk zal er een stukje gekleurdheid bijzitten. Dat is ook nodig om niet helemaal gek te worden en de wereld te kunnen begrijpen. Maar ik weet wel dat het hier in de Randstad zo is dat er statistisch gezien veel meer Marokkanen dan Nederlanders worden aangehouden en veroordeeld. Neem daarbij dat we hier veel Marokkanen uit het Rif-gebergte hebben en die staan zelfs in Marokko niet best bekend. Dat is niet iets wat ik uit m'n duim zuig, maar zelfs onderwezen heb gekregen tijdens het vak "nieuwe talen & culturen" op de universiteit. Ik ga er vanuit dat de hoogleraren daar me geen flauwekul lopen te vertellen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:01 schreef Doc het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met
voor·oor·deel (het ~, -delen)
1 ongegronde mening
Of heb je gefundeerd cijfer matriaal dat aantoont dat Nl-ers zuiniger zijn dan andere "volken" op de wereld en dat Marokkanen over de hele wereld veel agressiever zijn dan de gemiddelde bewoner van deze aardbol?
Laten ze die maar opdraaien voor de totale kosten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Elgigante het volgende:
Worden er nog sancties opgelegd aan degenen die voorwerpen op het veld gooiden en het veld vervolgens bestormden?
Er was ook te weinig politie op de been om alle raddraaiers aan te houden, men kon zich op voorhand niet voorstellen dat zo'n lullig potje zó uit de hand zou lopen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een onzin zeg, je weet dat die-hard supporters geen onderscheid maken tussen onder of boven de 20. Dat JIJ die nu maakt is heel wat anders, want jij hebt waarschijnlijk een andere visie op voetbal dan hen. Wat jij nu aan het doen bent is dit incident vergroten en Feyenoord-Ajax bagetalliseren want, "dat was een echt toernooi". In jouw ogen misschien.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tja, ik vind het ridicuul dat er bij een onschuldig toernooitje als het WK onder 20 blijkbaar ook al ME nodig is, omdat mensen niet tegen hun (in deze wedstrijd terechte) verlies kunnen, m.i. zit er een verschil tussen een Feyenoord-Ajax en een Marokko-Nigeria op een jeugd WK.
Worden er nog sancties opgelegd aan degenen die voorwerpen op het veld gooiden en het veld vervolgens bestormden?
Jammer dat ook de onschuld weg is bij dit toernooi, ik had nog zo'n goede hoop en het was eigenlijk een groot feest, tot gisterenavond dan...
ME laat relschoppers wel eens vaker hun gang gaan en uitrazen om escalatie te voorkomen. Dat er maar een paar man zijn gearresteerd is dus niet representatief voor het aantal relschoppers. Maar ja, volgens jou zullen dat wel diezelfde 15 individuen zijn die in heel Nederland voor overlast zorgen en alle andere Marokkanen een slechte naam bezorgen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
De ME te laf om op te tredenJij wilt beweren dat jij het beter weet dan mensen die daar aanwezig waren?
Het was duidelijk te zien dat je ook als vrijwilliger in de rol van steward beter dit soort potjes kunt mijden, belachelijk gewoon.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Laten ze die maar opdraaien voor de totale kosten.
Het is de eerste keer dat het dit toernooi uit de hand loopt. Bij een verliespartij van Marokko .....quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, je weet dat die-hard supporters geen onderscheid maken tussen onder of boven de 20.
Wat een onzin, nogmaals ik heb meerdere vrienden gehad die daar liepen, die hebben daar helemaal niks van meegekregen. Er werden wel flessen op het veld gegooit, er waren opstootjes nadien, maar voor de rest was het best wel rustig. "ontelbare gesloopte stoeltjes, vernielde Burger King", hoe bedoel je overdrijven.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:14 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Rellen is idd overdreven, maar ontelbare gesloopte stoeltjes, een vernielde Burger King, mishandelde stewards enz is toch wel wat meer dan 'opstootjes'.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:14 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Rellen is idd overdreven, maar ontelbare gesloopte stoeltjes, een vernielde Burger King, mishandelde stewards enz is toch wel wat meer dan 'opstootjes'.
Dit is niet de eerste keer dat een voetbalwedstrijd uit de hand loopt. Sorry, maar dat selectief gejen is gewoon te erg. Je gaat nu allerlei dingen afbakenen om zo te stellen dat hun het "altijd zijn" .quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:17 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het is de eerste keer dat het dit toernooi uit de hand loopt. Bij een verliespartij van Marokko .....
Gezien het wangedrag van zowel de spelers als de supporters hoop ik overigens ook meteen dat het de laatste keer is dat Marokko aan zo'n tournoi meedoet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:17 schreef zjroentje het volgende:
Het is de eerste keer dat het dit toernooi uit de hand loopt. Bij een verliespartij van Marokko .....
Tuurlijk. En gaat jouw familie vaker naar wedstrijden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:18 schreef zjroentje het volgende:
Heb je de stoeltjes in de uitzending niet zien vliegen dan.Mijn familie was aanwezig en zei dat er flink wat stoeltjes het veld opgingen.
O tuurlijk zal er wel een stoel of 2/3 gesloopt zijn, maar "ontelbare". Je lijkt net Kaalhei met z'n duizenden relschoppers.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:18 schreef zjroentje het volgende:
Heb je de stoeltjes in de uitzending niet zien vliegen dan.Mijn familie was aanwezig en zei dat er flink wat stoeltjes het veld opgingen.
Gastquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gezien het wangedrag van zowel de spelers als de supporters hoop ik overigens ook meteen dat het de laatste keer is dat Marokko aan zo'n tournoi meedoet.
RTL5 maakt er wel melding van.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, maar zelfs RTL 4 en RTL5 toch een van de objectiefste zenders van Nederland, maken nergens melding vanNogmaals, er waren inderdaad wel opstootjes, dat ontken ik niet...maar rellen...no way.
Niet bij een voetbalwedstrijd, maar wel bij een interland.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat een voetbalwedstrijd uit de hand loopt. Sorry, maar dat selectief gejen is gewoon te erg. Je gaat nu allerlei dingen afbakenen om zo te stellen dat hun het "altijd zijn" .
Helemaal mee eens! Woon zelf dus ook op Rotterdam-Zuid en ik heb er zo'n grafhekel aan als mensen uit een willekeurig gehucht me gaan lopen vertellen hoe het er hier aan toe gaat. Kom hier eens een jaartje wonen, dan praten we nog eens verder.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:11 schreef scubagirl het volgende:
Dan het gevoel over Marokkanen. Ik woon in Rotterdam en ik vind het erg kort door de bocht om buitenlanders de schuld te geven van alle problemen in Nederland. Echter het is ook kort door de bocht om bepaalde groepen te beschermen. Mensen die de grote steden problematiek niet kennen, kunnen ook niet goed oordelen hierover, ik wil die mensen eens uitnodigen voor een dagje Afrikanenwijk op Zuid.
Ben best een tante die voor haarzelf kan zorgen, maar ik voel me ook ongemakkelijk bij groepen hoofdzakelijk Marokkaanse jongeren, die vaak erg vervelend zijn en vaak kan je een grote bek krijgen als je er langs wilt o.i.d. . En als je deze groep medelanders afzet tegen andere afkomst medelanders, is het vaak deze specifieke groep die voor problemen zorgt.
Het leuke was dat ik Nigerianen en Marokkanen gewoon echt naast elkaar en door elkaar zag zitten met elkaars vlaggen. Dat zie ik nou ook niet vaak gebeurenquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Gast![]()
Weet je wat voor sfeer die gasten meebrengen. Stukken meer dan een Nederlandse wedstrijd waar alleen maar van die ballen zitten. Ik heb echt gelachen en genoten. Tuurlijk zit er SCUM, maar in mijn buurt zaten Nigerianen en Marokanen gewoon gezamelijk te chillen.
2/3quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O tuurlijk zal er wel een stoel of 2/3 gesloopt zijn, maar "ontelbare". Je lijkt net Kaalhei met z'n duizenden relschoppers.
Ik zag met een vluchtige blik op de TV op een stuk gras van 20 a 30m (vanaf de middellijn richting de linkerachterlijn) al snel een stoeltje of 10 liggen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
O tuurlijk zal er wel een stoel of 2/3 gesloopt zijn, maar "ontelbare". Je lijkt net Kaalhei met z'n duizenden relschoppers.
Er zit nogal een ander publiek bij de wedstrijd die ik aanhaalde en de wedstrijd Marokko-Nigeria Mutant. Bij het Nederlands elftal is het nóóit gezeik en worden de Oranjesupporters op handen gedragen, waar ze ook komen (een groot verschil met de Duitsers, de Engelsen en de Turken).quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, je weet dat die-hard supporters geen onderscheid maken tussen onder of boven de 20. Dat JIJ die nu maakt is heel wat anders, want jij hebt waarschijnlijk een andere visie op voetbal dan hen. Wat jij nu aan het doen bent is dit incident vergroten en Feyenoord-Ajax bagetalliseren want, "dat was een echt toernooi". In jouw ogen misschien.
Was de wedstrijd in Rotterdam danquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Woon zelf dus ook op Rotterdam-Zuid en ik heb er zo'n grafhekel aan als mensen uit een willekeurig gehucht me gaan lopen vertellen hoe het er hier aan toe gaat. Kom hier eens een jaartje wonen, dan praten we nog eens verder.
Loop je nou nogsteeds selectief af te bakenenquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:21 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Niet bij een voetbalwedstrijd, maar wel bij een interland.
Ow ja dat was het publiek wat hun eigen spelers uitfluitquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Er zit nogal een ander publiek bij de wedstrijd die ik aanhaalde en de wedstrijd Marokko-Nigeria Mutant. Bij het Nederlands elftal is het nóóit gezeik en worden de Oranjesupporters op handen gedragen, waar ze ook komen (een groot verschil met de Duitsers, de Engelsen en de Turken).
Zit er dik in dat de Fifa grove maatregelen neemt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gezien het wangedrag van zowel de spelers als de supporters hoop ik overigens ook meteen dat het de laatste keer is dat Marokko aan zo'n tournoi meedoet.
Tien is geen duizendquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:22 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik zag met een vluchtige blik op de TV op een stuk gras van 20 a 30m (vanaf de middellijn richting de linkerachterlijn) al snel een stoeltje of 10 liggen.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:24 schreef Kaap het volgende:
[..]
Zit er dik in dat de Fifa grove maatregelen neemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |