Ik weet toevallig de cijfers van spanje.quote:
Een kinderwens en mishandeling binnen een gezin heeft niks met elkaar te maken. Veel geweld is natuurlijk een goede argument.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je echt wil zal het met die mishandeling ook wel meevallen, want het is toch iets dat je samen doet. En dan nog, zou dat een argument moeten zijn om adoptie voor homo's niet toe te staan?
Maar onder hetero's bestaat ook huiselijk geweld en die mogen wel adopteren. Het is dus onzin om op die grond adoptie voor homoparen af te wijzen.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:23 schreef Monus het volgende:
[..]
Een kinderwens en mishandeling binnen een gezin heeft niks met elkaar te maken. Veel geweld is natuurlijk een goede argument.
Het klopt dat het een onzin argument is, maar aan de andere kant wordt er wel altijd als reden gegeven dat homoparen stabieler zijn en beter voor kinderen kunnen zorgen. Aangezien er veel geweld is tussen homoparen en er een groot taboe er omheen hangt, vraag ik me af of ze wel betere ouders zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is dus onzin om op die grond adoptie voor homoparen af te wijzen.
Uit de door jou aangehaalde cijfers kan ik niet opmaken of geweld binnen homo-relaties relatief meer voorkomt dan in heterorelaties. Kun je daar iets over zeggen?quote:Op zondag 10 juli 2005 19:03 schreef Monus het volgende:
Aangezien er veel geweld is tussen homoparen en er een groot taboe er omheen hangt, vraag ik me af of ze wel betere ouders zijn.
Tegenwoordige tekst kun je vinden op http://wetten.overheid.nlquote:Op zaterdag 9 juli 2005 15:51 schreef Monus het volgende:
[..]
Heb je ook een link van de oorspronkelijke tekst en tegenwoordige tekst?
Mee eens, ik ken behoorlijk wat homostellen die echt vaak lopen te matten, paar weken terug heb ik me vriend ook nog neergehoekt omdat ie me dronken aanvielquote:Op zondag 10 juli 2005 12:54 schreef Monus het volgende:
Je hebt natuurlijk ook het grote probleem van mishandeling van homos onderling. Dat moet natuurlijk ook niet onderschat worden.
Domestic Violence in Gay and Lesbian Couples
Ik denk dat homoparen over het algemeen betere ouders zullen zijn als "normale" ouders, met name omdat barrieres voor homoparen groter zijn, en ze vaak bewuster met een kinderwens bezig zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:03 schreef Monus het volgende:
[..]
Het klopt dat het een onzin argument is, maar aan de andere kant wordt er wel altijd als reden gegeven dat homoparen stabieler zijn en beter voor kinderen kunnen zorgen. Aangezien er veel geweld is tussen homoparen en er een groot taboe er omheen hangt, vraag ik me af of ze wel betere ouders zijn.
Het is een onzin argument maar je kunt het niet zomaar van de tafel schuiven, dat is iets te gemakkelijk.
En toch vind ik het maar niks: man en man die met elkaar "matten" als waren zij man en vrouw, hoe meer ik er bij stil sta hoe zieker ik het eigenlijk vind, na 4 jaar fok!ken begrijp ik het nog steeds nietquote:Op maandag 11 juli 2005 22:42 schreef raptorix het volgende:
Gelukkig is hij een kickboxer en ben ik zelf ook een redelijke vechter![]()
Dus volgende morgen moesten we er wel omlachen
Dat heet liefde en lust, natuurlijk begrijp jij dat niet.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch vind ik het maar niks: man en man die met elkaar "matten" als waren zij man en vrouw, hoe meer ik er bij stil sta hoe zieker ik het eigenlijk vind, na 4 jaar fok!ken begrijp ik het nog steeds niet˛
Juist en laten we dus vooral de natuur de natuurlaten en daar verder niet mee kloten, ongeacht vruchtbaarheid of sexuele orientatie....quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jij haalt a) dingen door elkaar en b) verdraai je mijn woorden.
Jij kunt als man (nog) geen kinderen baren. Het recht om kinderen te baren is NIET bij de wet geregeld.
Biologie staat het ook niet toe.... ik weet dat eksters stelletjes voor het leven vormen: ik heb ze echter nog nooit zien trouwenquote:De biologie staat echter een huwelijk tussen twee mannen absoluut niet in de weg. Het recht om te trouwen met de persoon van wie je houdt/met wie je zo'n soort verbinding aan wil gaan, is WEL bij de wet geregeld.
De macht nog niet???? die mogelijkheid is er al wel......quote:De mens heeft de macht nog niet om mannen kinderen te laten baren, recht of niet. De mens heeft echter wel de macht om paren van het gelijk geslacht te laten trouwen, en m.i. zouden we die macht ook moeten gebruiken, omdat er geen reden is om het niet te doen.
Ik snap je best maar ik laat dat uitkramen aan jou overquote:Snap je het nou of ga je nog meer domme dingen uitkramen?
je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangtquote:Kinderen baren en het huwelijk staan los van elkaar. Natuurlijk trouwen veel mensen omdat ze kinderen willen en dan is het nou eenmaal makkelijker als je getrouwd bent. Om maar even in jouw maffe hersenspinsels te blijven: als de natuur het huwelijk bedoeld had om kinderen binnen te krijgen, was voortplanting buiten het huwelijk wel onmogelijk gemaakt.
het eneige argument is BIOLOGISCH niet geschiktquote:Op zondag 10 juli 2005 17:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je echt wil zal het met die mishandeling ook wel meevallen, want het is toch iets dat je samen doet. En dan nog, zou dat een argument moeten zijn om adoptie voor homo's niet toe te staan?
Dat is ook mijn redenatie en behalve dat van mijn zus heb ik er geen ervaring in..quote:Op maandag 11 juli 2005 22:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat homoparen over het algemeen betere ouders zullen zijn als "normale" ouders, met name omdat barrieres voor homoparen groter zijn, en ze vaak bewuster met een kinderwens bezig zijn.
Ik baseer dit overigens op redenatie en niet op een bron, dat terzijde.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:08 schreef mineo39-76 het volgende:
Morgen (13 juli) Gay Pride in Urk
Morgen wordt door Rob Riedijk, organisator van de bekende White Partys, een ingelaste Gay Pride georganiseerd in Urk. Het SBS6 programma zal er opnamen maken. Aanleiding is een eerder gefilmde enquęte van het programma 6pack. Daarin polste men in de gemeente Urk of de plaatselijke bevolking klaar is voor zijn eigen Gay Parade.
Willem Verhoef, producent van het tv-jongerenprogramma is onaangenaam verrast door de zeer conservatieve houding van de Urkers
.... blah blah meer links provocerend geO-H...
quote:WOW! HehehePrachtig initiatief
![]()
Natuurlijk. Slaan mag niet, klaar. Of er nou geprovoceerd wordt of niet. Of geloof jij ook dat vrouwen in korte rokjes erom vragen verkracht te worden?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:21 schreef Monus het volgende:
[..]
tja,... en dan janken als er een homo in elkaar geslagen wordt.
Nog een keer...... is er binnen homorelaties méér sprake van geweld dan in heterorelaties? Ik kan dat niet uit je tekst halen en het is toch wel van wezenlijk belang.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:03 schreef Monus het volgende:
Aangezien er veel geweld is tussen homoparen en er een groot taboe er omheen hangt, vraag ik me af of ze wel betere ouders zijn.
Nee je zou overstraat moeten kunnen lopen in je blote reet met ¤1000 tussen je tanden zonder beroofd of verkracht te worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Slaan mag niet, klaar. Of er nou geprovoceerd wordt of niet. Of geloof jij ook dat vrouwen in korte rokjes erom vragen verkracht te worden?
Nee maar er heerst wel een groter taboe over als bij hetero's.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:15 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Nog een keer...... is er binnen homorelaties méér sprake van geweld dan in heterorelaties? Ik kan dat niet uit je tekst halen en het is toch wel van wezenlijk belang.
Dat gebeurde ook niet, het omgekeerde gebeurde: omdat er ook geweld in homorelaties voorkomt wordt er aan getwijfeld of homo's goede ouders zijn. Als je het zo stelt zijn hetero's ook geen goede ouders. Huiselijk geweld is in de hele maatschappij nog een taboe, kijk maar naar de kindermoorden van de laatste tijd, waar de hulpverlening nota bene met de armen over elkaar zat te wachten tot het mis ging.quote:Op woensdag 13 juli 2005 10:35 schreef desiredbard het volgende:
Nee maar er heerst wel een groter taboe over als bij hetero's.
Kortom geweld onder hetero stellen aanvoeren als reden dat homparen betere ouders zijn is onzinnig
Hulpverlening maakt meer kapot dan je lief is ik heb die jongens van dichtbij meegemaakt: Mislukte psychologen die het handboekje achter de rug open hebben, maardat terzijde.quote:
Wat ben jij een onverdraagzaam stuk vreten. Waarom insinueer je dat het t homo-huwelijk gelijk is aan aan het pedofilie- en beestenhuwelijk? Is dit je persoonlijke overtuiging of die van mohammed (die zelf niet vies was van kleine meisjes btw)?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn˛
Ik vind heterosexuele mensen die SM bedrijven ook ziekelijk overkomen maar dat is wel ok want het is een mannetje en vrouwtje. Of niet soms?quote:En toch vind ik het maar niks: man en man die met elkaar "matten" als waren zij man en vrouw, hoe meer ik er bij stil sta hoe zieker ik het eigenlijk vind, na 4 jaar fok!ken begrijp ik het nog steeds niet
Ten eerste zijn ze niet geschikt voor het baren van kinderen maar binnen de opvoeding zijn ook in de natuur voorbeelden te noemen dat de jongen opgevoed worden door mannetjes. Dus dat gaat niet op.quote:het eneige argument is BIOLOGISCH niet geschikt
Als homosexuele paren geschikt waren voor opvoeding van jongen had de natuur wel gezorgd dat twee reutjes, twee stieren, twee schapen samen jongen hadden kunnen krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
In het geval van lesbische stellen, of wanneer een homostel het zaad van 1 van hen gebruikt voor de bezwangering van een draagmoeder, heb je dezelfde situatie als wanneer er bij een heterostel 1 biologische ouder afvalt en er een andere ouder (stiefouder) voor in de plaats komt. 30% van de huwelijken eindigt in een scheiding, sommige mensen worden helaas veel te vroeg weduwnaar of weduwe, veel mensen vinden een nieuwe partner. Heb je in deze gevallen ook twijfels over de geschiktheid van de overblijvende ouder en diens nieuwe partner als opvoeder?quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:39 schreef desiredbard het volgende:
Nee die twijfel heb ik omdat een homostel geen kinderen kan krijgen
Ze kunnen dus nooit OUDERS worden, pleegouders mischien maar nooit ouders als zijnde homosexueel stel.
En dat moet dus niet kunnen vindt ikquote:Op woensdag 13 juli 2005 12:52 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
In het geval van lesbische stellen, of wanneer een homostel het zaad van 1 van hen gebruikt voor de bezwangering van een draagmoeder, heb je dezelfde situatie als wanneer er bij een heterostel 1 biologische ouder afvalt en er een andere ouder (stiefouder) voor in de plaats komt.
Pleeg ouders ...stiefmoeders...... Er si bekend dat stief/pleeg kinderen second best innemen tot eigen kinderen dus nee stiefouderschap is niet altijd het meeste geschikte ouderschap.quote:30% van de huwelijken eindigt in een scheiding, sommige mensen worden helaas veel te vroeg weduwnaar of weduwe, veel mensen vinden een nieuwe partner. Heb je in deze gevallen ook twijfels over de geschiktheid van de overblijvende ouder en diens nieuwe partner als opvoeder?
[quote]
Hertrouwen bij hetero's maakt de ander nog altijd een pleegouder en een ouder... geen ouders
Hoe je het went of keert....
[quote]
Wat vindt je van het fenomeen pleegouder? Heb je daar ook je twijfels over?
Onze relnicht wonderer is een meisje die een homo broertje heeft,... heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:39 schreef desiredbard het volgende:
Als ik relnicht Wonderer mag quoten: Homo's zijn er
Inderdaad, desiredbard daarom hebben we in nederland ook zoveel mensen met grote "problemen".quote:Hulpverlening maakt meer kapot dan je lief is ik heb die jongens van dichtbij meegemaakt: Mislukte psychologen die het handboekje achter de rug open hebben, maardat terzijde.
Hoe zie je eenouder-gezinnen in dit plaatje?quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:11 schreef desiredbard het volgende:
Verder in de opvoeding van een kind heb je zowel de mannelijke als vrouweliijke bijdrage nodig.
Ik zie niet in hoe dit vervangen kan worden door twee mannen/vrouwen
Volgens bepaalde reporten is er inderdaad sprake van meer geweld in homo relaties, hoewel ik dat van spanje betwijfel. Google maar eens een keertje.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:15 schreef Pokkehontas het volgende:
Nog een keer...... is er binnen homorelaties méér sprake van geweld dan in heterorelaties? Ik kan dat niet uit je tekst halen en het is toch wel van wezenlijk belang.
raptorix is er tenminste heel eerlijk er over en hij is dan 1 van de weinige, en dat zijn ook mij persoonlijke ervaringen. Hoewel mijn ervaring met homo koppels niet zo groot is. Dat jij er niks van merkt is omdat het een groot taboe is. Of je bent blind en merkt niks van je omgeving, dat kan naturlijk ook.quote:Van het grote taboe wat er volgens jou omheen hangt merk ik overigens zelf niets en ik hoor er ook niet van andere homo-ouders in mijn omgeving van. Hoe ziet dat taboe er uit en wat voor gevolgen zou het volgens jou voor -onder andere- mijn kinderen hebben?
Zoals iedere riagg psycholoog je kan vertellen is dit ueberhapt geen probleemquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe zie je eenouder-gezinnen in dit plaatje?
Voor de ouder is het zwaar, maar mij is niet bekend dat kinderen die door een enkele ouder zijn opgevoed vaker iets tekort zijn gekomen dan kinderen die door twee ouders worden opgevoed.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zoals iedere riagg psycholoog je kan vertellen is dit ueberhapt geen probleem
---> het omgekeerde is dus waar.
Eenouderschap is niet geweldig...voor het kind, aandachts en opvoedingswijs, en voor die ene ouder...een kind opvoeden is namelijk best zwaar
Niet direct op die manier, maar de kans is aanzienlijk kleiner om verkracht te worden als het eventuele slachtoffer in kwestie niet gekleed gaat in schaarse kledij en loopt te giechelen terwijl ze onder de goedkope Hema-makeup zitquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Slaan mag niet, klaar. Of er nou geprovoceerd wordt of niet. Of geloof jij ook dat vrouwen in korte rokjes erom vragen verkracht te worden?
Jazeker zijn het wel ouders die tesamen zorg dragen voor hun kind. Net als de heterostellen die na tig IVF behandelingen een kind adopteren ouders zijn die tesamen zorg dragen voor hun kind. Net als in samengestelde gezinnen de nieuwe partners zorg dragen voor hun kroost. Hoe denk je dat wij hier thuis zorg dragen voor de kinderen? Waarin wijkt dat volgens jou af van de manier waarop er in een gezin waarin de twee biologische ouders nog present zijn zorg gedragen wordt voor de kinderen?quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:11 schreef desiredbard het volgende:
En dan nog zijn het nog steeds geen Ouders als in tesamen zorg draagt voor hun kind
[..]
Pleeg ouders ...stiefmoeders...... Er si bekend dat stief/pleeg kinderen second best innemen tot eigen kinderen dus nee stiefouderschap is niet altijd het meeste geschikte ouderschap.
ik stel voor dat we speciaal voor BansheeBoy het beestenhuwelijk goedkeuren.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En toch vind ik het maar niks: man en man die met elkaar "matten" als waren zij man en vrouw, hoe meer ik er bij stil sta hoe zieker ik het eigenlijk vind, na 4 jaar fok!ken begrijp ik het nog steeds niet˛
Ik ken jouw thuis situatie nietquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:28 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Jazeker zijn het wel ouders die tesamen zorg dragen voor hun kind. Net als de heterostellen die na tig IVF behandelingen een kind adopteren ouders zijn die tesamen zorg dragen voor hun kind. Net als in samengestelde gezinnen de nieuwe partners zorg dragen voor hun kroost. Hoe denk je dat wij hier thuis zorg dragen voor de kinderen? Waarin wijkt dat volgens jou af van de manier waarop er in een gezin waarin de twee biologische ouders nog present zijn zorg gedragen wordt voor de kinderen?
In het geval van homorelaties met kinderen heeft de niet biologische ouder over het algemeen geen `eigen` kinderen. De kinderen in het gezin zullen dus geen second best positie innemen.
2 vrouwen is slechter dan 1 vrouw?quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ken jouw thuis situatie niet
en ik denk dat een pleegouder beter is dan eenouderschap.
Maar Ouderschap is door de natuur heen mv gebonden en niet mm of vv
Dus als we het al over pleegouderschap hebben dan wel m/v
Je oordeelt anders wél over mijn thuissituatie. Je vindt mij en mijn partner niet geschikt om onze kinderen op te voeden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:45 schreef desiredbard het volgende:
Ik ken jouw thuis situatie niet
Zoals ik al de hele tijd loop te roepen, deze aardkloot is te vol en onvruchtbaarheid en homosexualiteit zijn natuurlijke bevolkingsgroei remmers, daar moet de mens niet tegen in gaan
Ik denk het ook. desiredbard denkt er anders over zo te merken..quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:10 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik denk dat twee vrouwen die een goede en gezonde relatie hebben beter is dan 1 vrouw.
Maar ik denk ook dat een gezonde relatie tussen m/v beter is voor het kind dan een gezonde v/v-m/m relatie. Het is namelijk wel zo dat een kind zijn ideeen over hoe een man en een vrouw is bij zijn ouders vandaan haalt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk het ook. desiredbard denkt er anders over zo te merken..
Ik vraag me af of dat waar is. Ik denk dat leeftijdsgenoten een veel grotere rol spelen in dit proces.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:15 schreef Monus het volgende:
[..]
Maar ik denk ook dat een gezonde relatie tussen m/v beter is voor het kind dan een gezonde v/v-m/m relatie. Het is namelijk wel zo dat een kind zijn ideeen over hoe een man en een vrouw is bij zijn ouders vandaan haalt.
Hmmm, daar twijfel ik dus ook aan. Er is niet zoiets als een specifiek mannelijke of vrouwelijke rol in de opvoeding (op borstvoeding na danquote:Op woensdag 13 juli 2005 14:15 schreef Monus het volgende:
Maar ik denk ook dat een gezonde relatie tussen m/v beter is voor het kind dan een gezonde v/v-m/m relatie. Het is namelijk wel zo dat een kind zijn ideeen over hoe een man en een vrouw is bij zijn ouders vandaan haalt.
Ik weet dat een groot deel van de normen en waarden daarvandaan komen, maar of dit er een van is?quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me af of dat waar is. Ik denk dat leeftijdsgenoten een veel grotere rol spelen in dit proces.
Ik denk het haast wel. Kinderen kunnen zich denk ik beter identificeren met leeftijdsgenoten dan met hun ouders, zeker op jonge leeftijd..quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet dat een groot deel van de normen en waarden daarvandaan komen, maar of dit er een van is?
In het geval van homo-ouders leert een kind in elk geval dat er tussen individuen van hetzelfde geslacht enorme verschillen kunnen zitten. Heel emancipatoir dus.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:15 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik denk dat een rollenpatroon van tussen 4 muren iets is wat verschilt van het groepsgebeuren.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:31 schreef Alicey het volgende:
Ik denk het haast wel. Kinderen kunnen zich denk ik beter identificeren met leeftijdsgenoten dan met hun ouders, zeker op jonge leeftijd..
Het idee hoe een man en een vrouw is haal je voornamelijk weg bij je ouders.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet dat een groot deel van de normen en waarden daarvandaan komen, maar of dit er een van is?
Ah, op die manier bedoel je.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat een rollenpatroon van tussen 4 muren iets is wat verschilt van het groepsgebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |