abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28555265
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:48 schreef Alicey het volgende:
Dit is al vrij vaak uitgelegd. Er zijn diverse rechten gekoppeld aan een huwelijk, maar ik wil ook de vraag wel omdraaien : Waarom zouden homo's niet met elkaar mogen trouwen? Wie wordt er benadeeld als die mogelijkheid voor hen open staat?
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:07:45 #152
16715 Mylene
*schatje*
pi_28555864
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 15:43 schreef desiredbard het volgende:
Er worden hier weer heerlijk wat quotes uit hun verband getrokken
[..]

Waarom nu die nadruk op GAY-bar, waarom die verandering in een halve sex-club, terwijl voor heen hetero-bi-homo het daar gezellig hadden.
Jij haalt één voorbeeld aan en doet het voorkomen alsof iedere homobar een halve seks club is .

Wat natuurlijk je reinste kolder is. Ik kom regelmatig als hetero vrouw in de Regulier en daar zijn het gewoon cafés voor homo's, en waar hetero's ook van harte welkom zijn. Zelf mijn man, Ajax hooligan , komt er en die is nog nooit bij zijn kont ofzo gegrepen hoor.
pi_28556083
idd
Wat is het punt van een homohuwelijk dan, hebben we het dan niet over provocatie, als het voor jou alleen een boterbriefje is.
Waarom heeft geeft jouw boterbriefje je meer rechten dan mij of Monus?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:17:33 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_28556180
Een huwelijk geeft meer rechten dan een samenlevingscontract. Anders zouden wel meer hetero's een samenlevingscontract hebben, niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_28556660
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:07 schreef schatje het volgende:

[..]

Jij haalt één voorbeeld aan en doet het voorkomen alsof iedere homobar een halve seks club is .

Wat natuurlijk je reinste kolder is. Ik kom regelmatig als hetero vrouw in de Regulier en daar zijn het gewoon cafés voor homo's, en waar hetero's ook van harte welkom zijn. Zelf mijn man, Ajax hooligan , komt er en die is nog nooit bij zijn kont ofzo gegrepen hoor.
Dat bedoel ik ook niet... bovendien al wordt ie bij zijn kont gegrepen hij ken altijd nee zeggen toch.
Maar dat beantwoord de vraag niet
Voorheen was het een cafee waar iedereen welkom was, het woord alleen al gay-bar, segregeert. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik een Hetero-bar open
Waarom kun je niet gewoon naar een cafe gaan of je nou he-ho of bi bent
Ik kan hier wel meer voorbeelden aanhalen hoor. Maar ik heb het hier nu alleen even over mijn stamkroeg die "gekraakt" is door een stel relnichten. (Er zijn hier wat andere genormaliseerde homo-bars...maar nog steeds waarom het onderscheid maken)
Als je zo hard gelijkheid loopt te roepen moet je jezelf niet seperateren
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:32:05 #156
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28556749
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:48 schreef Alicey het volgende:

Waarom zouden homo's niet met elkaar mogen trouwen?
Om eerlijk te zijn mogen ze wel trouwen van mij. Ik vind het nog niet het moment dat ze kinderen kunnen adopteren omdat ik bang ben dat de kinderen (nog steeds) te veel mee geplaagt zullen worden. Ik vind het voor spanje dan ook te snel gaan dat ze gelijk kinderen kunnen adopteren.
quote:
Wie wordt er benadeeld als die mogelijkheid voor hen open staat?
Niemand Alicey,... niemand... alleen voor de mensen die het huwelijk als een heilige zaak zien en er moeite mee hebben dat het voor hun wordt opengestelt omdat het tegen hun geloof/waarden is.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat het huwelijk word opengestelt. Of ze daar wettelijk het recht toe hebben vraag ik me af. Dat homos dat zo zien begrijp ik wel omdat het ook over liefde gaat.
pi_28556987
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:17 schreef wonderer het volgende:
Een huwelijk geeft meer rechten dan een samenlevingscontract. Anders zouden wel meer hetero's een samenlevingscontract hebben, niet?
Waar haal je dat vandaan...... dat is een beetje klok en klepel...heb je cijfers
Samenlevings contract geeft zover ik weet dezelfde rechten, afgezien dat je het sneller kan ontbinden als beide partijen het eens kunnen worden....maar is inderdaad gewoon een papiertje

Ik ken genoeg heterostellen die een samelevings contract hadden.... had ik zelf ook voordat ik trouwde.

Huwelijk is een emotioneler iets het is publiekelijker en heeft een religieuze bijwaarde
Als het voor iemand dus een stukje papier is is de reden dat stukje papier te verkrijgen toch alleen provocatie?
Wat je ook mag denken van iemand religeuze mis/opvattingen...is het altijd nodig om ze op het hart te trappen?
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:40:01 #158
71919 wonderer
pi_28557055
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Alle landen die iets dergelijks in de grondwet hebben staan, moeten het huwelijk openstellen voor paren van gelijk geslacht. De enige reden dat een man niet met een man kan trouwen in bijvoorbeeld Amerika, is dat ie man is. Niks homo of hetero. Zijn geslacht is het enige dat telt. En aangezien je daar niet op mag discrimineren...

Tel uit je winst.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:42:06 #159
71919 wonderer
pi_28557118
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dus een stukje papier is is de reden dat stukje papier te verkrijgen toch alleen provocatie?
Wat je ook mag denken van iemand religeuze mis/opvattingen...is het altijd nodig om ze op het hart te trappen?
Religie is hier niet de baas, punt. Jammer dat we ze op het hart trappen, de staat is belangrijker.

Het doet voor een atheist trouwens meer pijn dat hij/zij blijkbaar volgens regels moet leven van een geloof dat hij/zij niet aanhangt, dan andersom.
  woensdag 6 juli 2005 @ 17:42:47 #160
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28557138
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:40 schreef wonderer het volgende:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Alle landen die iets dergelijks in de grondwet hebben staan, moeten het huwelijk openstellen voor paren van gelijk geslacht. De enige reden dat een man niet met een man kan trouwen in bijvoorbeeld Amerika, is dat ie man is. Niks homo of hetero. Zijn geslacht is het enige dat telt. En aangezien je daar niet op mag discrimineren...

Tel uit je winst.
'Wettelijk gezien' mag een homo ook met iemand van een ander geslacht trouwen.
pi_28557252
OK: net dit stukje gevonden...... verbasend.....
Ik heb waarschijnlijk ten onrechte geclaimd dat er geen historie is aangaande homohuwelijk
http://www.drizzle.com/~s(...)/irishtimes/opt3.htm

Nu weet ik nog niet of deze site een hoax is....
pi_28557482
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Religie is hier niet de baas, punt. Jammer dat we ze op het hart trappen, de staat is belangrijker.

Het doet voor een atheist trouwens meer pijn dat hij/zij blijkbaar volgens regels moet leven van een geloof dat hij/zij niet aanhangt, dan andersom.
Op het hart trappen met het doel dat te doen is pathetic
Er is zoiets als respect hebben voor elkaar, dat houd niet in dat je elkaar hoeft te stoppen in je vrijheden
Maar als een huwelijk maar een stukje papier is waarom dan niet voor een even rechtsgeldig partnerschap gaan en minder mensen op het hart trappen.

Je kunt wel heel hard recht lopen roepen, maar het moet ook mogenlijk zijn: kinderen is daar een voorbeeld.

Het is verdorie mijn recht om kinderen te baren, ok ik ben een man maar het is discriminatie dat alleen vrouwen dat kunnen...belachelijk gewoon
pi_28557602
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:52 schreef desiredbard het volgende:
Je kunt wel heel hard recht lopen roepen, maar het moet ook mogenlijk zijn: kinderen is daar een voorbeeld.

Het is verdorie mijn recht om kinderen te baren, ok ik ben een man maar het is discriminatie dat alleen vrouwen dat kunnen...belachelijk gewoon
Een kind baren is voor een man inderdaad niet mogelijk, maar trouwen met een andere man wel. Dat argument is echt nonsens.
pi_28557719
Nee het is discriminatie dat vrouwen wel kinderen kunnen krijgen en mannen niet
Geen onderscheid op basis van geslacht......

maar zoals ik al zei ik heb nog een interesant stukje gevonden:
http://www.drizzle.com/~s(...)/irishtimes/opt3.htm
pi_28557771
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:40 schreef wonderer het volgende:
Artikel 1

Tel uit je winst.
En dat is dus precies wat er fout is met de europese grondwet..... dat gaat landen verplichten dingen te doen waar de meerderheid van de bevolking niet achterstaat
pi_28557784
Kinderachtig...
pi_28557898
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:02 schreef Rens_Wilders het volgende:
Kinderachtig...
Wat...die link of bovenstaande stukje?
Wat is er gebeurd met lands wijs lands eer? of moet alles wijken?
pi_28558034
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:00 schreef desiredbard het volgende:
Nee het is discriminatie dat vrouwen wel kinderen kunnen krijgen en mannen niet
Geen onderscheid op basis van geslacht......
Ging over dit.
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:33:06 #169
71919 wonderer
pi_28558727
quote:

[..]

Er is zoiets als respect hebben voor elkaar, dat houd niet in dat je elkaar hoeft te stoppen in je vrijheden
Maar als een huwelijk maar een stukje papier is waarom dan niet voor een even rechtsgeldig partnerschap gaan en minder mensen op het hart trappen.

Ik betwijfel dat homo's die graag met een hun partner willen trouwen dat alleen doen om gelovigen en andere nitwits op hun ziel te trappen.

Niet alle mensen zien het huwelijk slechts als een stukje papier.

En jouw "recht" om kinderen te baren is je door de natuur afgenomen toen je als man werd geboren. Maar daar is wat aan te doen. Er zijn onderzoeken gaande en ik geloof dat er al een zwangere man bestaat (of is ie inmiddels vader geworden?). Dat recht staat trouwens NERGENS in de wet vastgelegd. Niet alleen vrouwen hebben het recht om kinderen te baren, dat heb jij ook, je bent er alleen biologisch niet geschikt voor.

Huwelijk heeft niets met de natuur te maken dus je vergelijking gaan ongelooflijk op z'n bek.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:30:27 #170
68357 pievdb
über-gay
pi_28565361
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Idd helemaal mee eens
Helaas pokkehontje past die omschrijving allen bij homo's gedurende de gay-parade

Ik hebeen hekel aan in het openbaar vosende mensen, of ze een string dragen doet niet terzake
zullen we het even hebben over bijvoorbeeld City-parade (of een Nederlandse versie ervan)?
wagens vol met meiden én hetero mannen die praktisch volledig naakt rondtoeren op dance-muziek.

Wat is het verschil?
quote:

[..]

Tot mijn grote spijt moet ik je toch even zeggen dat de tijd dat de kerk de plak zwaait toch voorbij is.
Uit je reactie's meen ik op te maken (mijn excuses als dit niet klopt) dat religie voor jou iets heel belangrijk is. Maar in deze tijd is de wet de baas en de wet wordt door meerdere mensen samengesteld, terwijl het in de kerk gewoon de paus is die bepaalt, of het de mensen nu aanstaat of niet.

Het huwelijk heeft voor mij (en voor zovele andere heterokoppels) een meerwaarde.
We hadden de vraag ook anders kunnen stellen.
Waarom kiezen de meeste heterokoppels voor een huwelijk in plaats van een samenlevingscontract?

En op de vraag die me door iemand gesteld werd of ik ooit uit een café gezet ben door mijn seksuele geaardheid...
Ja, ik ben met dreigementen verzocht de eigenaar zijn zaak te verlaten toen deze vernam dat ik homo ben.
Toen was dit een serieuze dumper op mijn humeur, maar ondertussen laat ik de mensen gewoon doen met hun bekrompen mening.

Ik heb het ook niet echt begrepen op extreem provocerende mensen (zoals bijv homo's in een gay-optocht die praktisch naakt rondlopen)

[ Bericht 30% gewijzigd door pievdb op 06-07-2005 22:45:10 (3 posts in 1 geplaatst) ]
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:38:34 #171
68357 pievdb
über-gay
pi_28568609
even wat posts samengeplaatst

[ Bericht 96% gewijzigd door pievdb op 06-07-2005 22:44:02 ]
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:42:11 #172
68357 pievdb
über-gay
pi_28568791
even wat posts samengeplaatst
  woensdag 6 juli 2005 @ 22:45:30 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28568962
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 17:32 schreef Monus het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn mogen ze wel trouwen van mij. Ik vind het nog niet het moment dat ze kinderen kunnen adopteren omdat ik bang ben dat de kinderen (nog steeds) te veel mee geplaagt zullen worden. Ik vind het voor spanje dan ook te snel gaan dat ze gelijk kinderen kunnen adopteren.
Ik denk zelf dat dat wel meevalt, maar ik zou het eens aan wat vriendinnen moeten vragen of zij er iets van merken. Spanje neemt inderdaad wel een erg grote stap in een keer, maar misschien is Spanje hiermee een voorbeeld voor de rest van de EU.
quote:
Niemand Alicey,... niemand... alleen voor de mensen die het huwelijk als een heilige zaak zien en er moeite mee hebben dat het voor hun wordt opengestelt omdat het tegen hun geloof/waarden is.
Het kerkelijk huwelijk blijft zoals het was, en daar mogen ze homo's weigeren (Hoewel zelfs niet alle kerken dat doen). Ik vraag me af of het huwelijk sowieso nog een heilige zaak is. Een op de drie huwelijken strandt, wat volgens gelovige normen toch ook overspel is..
quote:
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat het huwelijk word opengestelt. Of ze daar wettelijk het recht toe hebben vraag ik me af. Dat homos dat zo zien begrijp ik wel omdat het ook over liefde gaat.
In sommige landen hebben ze dus wettelijk het recht nu, en in de meeste andere landen wordt een homo-huwelijk helaas niet erkend, en geniet je als homoseksueel gehuwd stel in andere landen niet de rechten die je in het eigen land wel hebt.. Moreel hebben ze imo absoluut het recht. Aan de andere kant is er algemeen nog een erg lange weg te gaan, want internationaal zijn er veel meer mensen die meer rechten zouden moeten hebben.
  donderdag 7 juli 2005 @ 02:14:31 #174
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28576773
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:45 schreef Alicey het volgende:

Ik denk zelf dat dat wel meevalt, maar ik zou het eens aan wat vriendinnen moeten vragen of zij er iets van merken. Spanje neemt inderdaad wel een erg grote stap in een keer, maar misschien is Spanje hiermee een voorbeeld voor de rest van de EU.
Persoonlijk denk ik dat de problemen met de homo adoptie kinderen kunnen voorkomen in de pubertijd. En ik heb geen idee hoeveel puberende homo kinderen er zijn. Bij de kinderen van mijn zus was het zeker wel een gevoelig onderwerp.

En ik denk inderdaad dat het te snel gaat voor spanje. Het begint nu ook een steeds groter punt voor mensen in spanje te worden. Ik vind het ook niet erg slim om een paar dagen nadat ze mochten trouwen gelijk een gaypride optocht te houden. Valt voor veel mensen in spanje niet echt te rijmen, huwelijk, kinderen adopteren, en een "sex" festijn.
quote:
Het kerkelijk huwelijk blijft zoals het was, en daar mogen ze homo's weigeren (Hoewel zelfs niet alle kerken dat doen). Ik vraag me af of het huwelijk sowieso nog een heilige zaak is. Een op de drie huwelijken strandt, wat volgens gelovige normen toch ook overspel is..
Je kunt het ook anders bekijken, twee van de drie slagen.
quote:
In sommige landen hebben ze dus wettelijk het recht nu, en in de meeste andere landen wordt een homo-huwelijk helaas niet erkend, en geniet je als homoseksueel gehuwd stel in andere landen niet de rechten die je in het eigen land wel hebt.. Moreel hebben ze imo absoluut het recht. Aan de andere kant is er algemeen nog een erg lange weg te gaan, want internationaal zijn er veel meer mensen die meer rechten zouden moeten hebben.
Maar als het over (gelijke)rechten gaat wordt er in mijn ogen veel te vaak naar de homos gekeken. Het lijkt wel een soort prestige project om te laten zien hoe liberal een land is. Dit gevoel heb ik ook weer in spanje. Ondertussen wordt wel de 400+ doodgeslagen spaanse vrouwen van vorig jaar vergeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Monus op 07-07-2005 02:20:21 ]
  donderdag 7 juli 2005 @ 02:17:37 #175
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28576829
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:30 schreef pievdb het volgende:

[..]

zullen we het even hebben over bijvoorbeeld City-parade (of een Nederlandse versie ervan)?
wagens vol met meiden én hetero mannen die praktisch volledig naakt rondtoeren op dance-muziek.

Wat is het verschil?
Bijna alle evenementen die homos organiseren heeft een sexueel tintje. Dat is het verschil.
  donderdag 7 juli 2005 @ 07:18:32 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28578110
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 02:14 schreef Monus het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de problemen met de homo adoptie kinderen kunnen voorkomen in de pubertijd. En ik heb geen idee hoeveel puberende homo kinderen er zijn. Bij de kinderen van mijn zus was het zeker wel een gevoelig onderwerp.
Wanneer de ouders er zelf "normaal" mee omgaan, doen kinderen dat ook al snel. Kinderen pesten elkaar onderling vaak vooral om hun gedrag, en niet zo zeer om de ouders die ze hebben, of zelfs dat ze zelf hetero of homo zijn.
quote:
En ik denk inderdaad dat het te snel gaat voor spanje. Het begint nu ook een steeds groter punt voor mensen in spanje te worden. Ik vind het ook niet erg slim om een paar dagen nadat ze mochten trouwen gelijk een gaypride optocht te houden. Valt voor veel mensen in spanje niet echt te rijmen, huwelijk, kinderen adopteren, en een "sex" festijn.
Ik denk dat je moeilijk zoiets kunt voorkomen. Het is een manier van feesten. Ik weet niet hoe het in Spanje is, maar in Nederland bestaat een groot deel van de vleesmarkt uit hetero's met de gay pride parade.
quote:
Je kunt het ook anders bekijken, twee van de drie slagen.
Er is echter geen enkele grond meer om te stellen dat een homohuwelijk het huwelijk ontheiligt in die staat.
quote:
Maar als het over (gelijke)rechten gaat wordt er in mijn ogen veel te vaak naar de homos gekeken. Het lijkt wel een soort prestige project om te laten zien hoe liberal een land is. Dit gevoel heb ik ook weer in spanje. Ondertussen wordt wel de 400+ doodgeslagen spaanse vrouwen van vorig jaar vergeten.
Ik vraag me af hoe dit precies gaat.. Ik denk niet dat het slim is om prioriteiten te stellen, maar alles tegelijk aan te pakken. Die doodgeslagen vrouwen gebeurt naar ik aanneem (En er ligt mij ook bij dat je het er eerder over hebt gehad) door de macho-cultuur die er heerst. Iets cultureels is vaak erg moeilijk te veranderen. Strafrechtelijker er harder achter aanzitten is misschien een oplossing, maar ik ben bang dat dat ook niet werkt, omdat de vrouwen waar het hier om gaat geen aangifte doen voordat het zover komt.

Verder heeft deze kwestie niet te maken met wettelijke rechten die die vrouwen wel of niet hebben. Zij hebben het wettelijke recht op een veilige omgeving. Het probleem ligt hier bij de gewelddadige mannen die kennelijk hun gang kunnen gaan. Het probleem is hier niet een kwestie van rechten, maar een kwestie van handhaving.
pi_28583117
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 18:33 schreef wonderer het volgende:
Dat recht staat trouwens NERGENS in de wet vastgelegd. Niet alleen vrouwen hebben het recht om kinderen te baren, dat heb jij ook, je bent er alleen biologisch niet geschikt voor.

Huwelijk heeft niets met de natuur te maken dus je vergelijking gaan ongelooflijk op z'n bek.
Nee hoor ik laat je alleen jezelf even onderuithalen
Twee vrouwen en twee mannen zijn BIOLOGISCH niet geschikt.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:45:48 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28583237
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat heeft een huwelijk met neuken te maken? Neuken kan prima zonder huwelijk.
pi_28584000
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:30 schreef pievdb het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Oh ja fucking Dance Parade of Love parede hoe dat ding ook heet......
Stelletje Breezahs op een kar ...helemaal vergeten.... alhowel ik daar ook een pleurishekel aan heb
quote:
Tot mijn grote spijt moet ik je toch even zeggen dat de tijd dat de kerk de plak zwaait toch voorbij is.
Uit je reactie's meen ik op te maken (mijn excuses als dit niet klopt) dat religie voor jou iets heel belangrijk is. Maar in deze tijd is de wet de baas en de wet wordt door meerdere mensen samengesteld, terwijl het in de kerk gewoon de paus is die bepaalt, of het de mensen nu aanstaat of niet.
Daarom zei ik al ik zie mezelf niet als kerkelijk......Heb je die link over st Bachus nog gelezen die ik eerder postte. Het lijkt dat de RK kerk wel degenlijk homohuwelijken voltrokken heeft?!?!
quote:
Het huwelijk heeft voor mij (en voor zovele andere heterokoppels) een meerwaarde.
We hadden de vraag ook anders kunnen stellen.
Waarom kiezen de meeste heterokoppels voor een huwelijk in plaats van een samenlevingscontract?
Ik weet niet wat de verhoudingen daar zijn, wel weet ik dat minder mensen trouwen dan 50 jaar geleden
quote:
En op de vraag die me door iemand gesteld werd of ik ooit uit een café gezet ben door mijn seksuele geaardheid...
Ja, ik ben met dreigementen verzocht de eigenaar zijn zaak te verlaten toen deze vernam dat ik homo ben.
Toen was dit een serieuze dumper op mijn humeur, maar ondertussen laat ik de mensen gewoon doen met hun bekrompen mening.
Dat is jammer heel erg triest.... zolanf je niet staat te vozen in een pub (he-ho-bi) je geen mensen lastigvalt... niet de zaak in je dronken bui onderkotsts...is dat echt heel lullig.
Wat is de naam van de kroeg.... mocht ik er ooit langskomen... zal ik er zeker niet binnengaan.
quote:
Ik heb het ook niet echt begrepen op extreem provocerende mensen (zoals bijv homo's in een gay-optocht die praktisch naakt rondlopen)
Helemaal mee eens maar je vergeet die Breezah's in de cityparade, zoals je al eerder zij even walgelijk.

PS
Om de een of andere reden eindig ik altijd in kroegen waar iedereen heel relaxed met elkaar omgaat.
Je mag het best met elkaar oneens zijn, maar je hoeft er elkaar de kop niet over in te slaan.
En ik vindt het dus jammer als er segregatie is zoals met HOMO-bar etc.
Een bar is een bar en daar moet iedereen welkom zijn (afgezien van racisten, bekrompen idioten en ander soort agresievelingen)

Dat eerdere stukje (http://www.drizzle.com/~s(...)/irishtimes/opt3.htm)
maakt trouwens interessant leeswerk, weet nu effe niet wat ik moet denken, daar mijn mening die echt niet in 5 minuten ontstaan is blijkbaar heftig bijgesteld moet worden, aangaande huwelijk....niet aangaande kinderen....daar blijf ik bij (voorlopig)
pi_28585042
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat heeft een huwelijk met neuken te maken? Neuken kan prima zonder huwelijk.
Je belooft elkaar zowel voor het burgelijk papiertje en je kerkelijk huwelijk trouw?
Biologisch gezien kunnen twee mannen en twee vrouwen geen kinderen krijgen
Ik zei eerder al ik denk dat homosexualiteit een natuurlijke remmer is op bevolkingsgroei

Ik denk niet dat je onvruchtbaargeid (klinisch of door geaardheid) medisch ongedaan moet gaan maken. Als het een goed idee was geweest van moeder natuur dat twee stieren of twee kippen nageslacht konden verkrijgen dan was dat wel gebeurd
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:49:35 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28585454
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je belooft elkaar zowel voor het burgelijk papiertje en je kerkelijk huwelijk trouw?
Biologisch gezien kunnen twee mannen en twee vrouwen geen kinderen krijgen
Ze kunnen echter wel sex hebben.
quote:
Ik zei eerder al ik denk dat homosexualiteit een natuurlijke remmer is op bevolkingsgroei
Daar wordt het zo langzamerhand ook wel tijd voor ook.
quote:
Ik denk niet dat je onvruchtbaargeid (klinisch of door geaardheid) medisch ongedaan moet gaan maken. Als het een goed idee was geweest van moeder natuur dat twee stieren of twee kippen nageslacht konden verkrijgen dan was dat wel gebeurd
Ik snap je punt niet helemaal. Je vindt dus dat mensen die onvruchtbaar zijn niet mogen trouwen omdat ze zich niet kunnen voortplanten?
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:33:25 #182
68357 pievdb
über-gay
pi_28587047
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 02:17 schreef Monus het volgende:

[..]

Bijna alle evenementen die homos organiseren heeft een sexueel tintje. Dat is het verschil.
Dus elk feestje dat ik organiseer zal een heus orgie worden...

Wil je nu eens die lelijke rode kap van je kop halen en eindelijk eens merken dat evenveel hetero's die feestjes organiseren feestjes zullen organiseren met een sexueel tintje!
Nu heb je het niet over een seksuele voorkeur, maar over een groep mensen die zowel bij de homo's als de hetero's actief is.
pi_28587708
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn

²
Je reactie getuigt niet van veel intellect, of je wilt gewoon stoken. Tussen twee volwassen mensen kan liefde bestaan en kiezen ze beiden ervoor om te gaan trouwen. Die keuze heeft een kind of een dier uiteraard niet! Dombo
pi_28587759
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jij
Dit soort mensen heten moslims
pi_28588066
Leuk om te horen! Dit gaat de goede kant op en steeds meer landen gaan overstag.
pi_28588168
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze kunnen echter wel sex hebben.
[..]
Buiten hun "huwelijk"? Ik bedoel om kinderen te krijgen? We zitten hier geloof ik niet op dezelfde golflengte?
quote:
Daar wordt het zo langzamerhand ook wel tijd voor ook.
[..]

Ik snap je punt niet helemaal. Je vindt dus dat mensen die onvruchtbaar zijn niet mogen trouwen omdat ze zich niet kunnen voortplanten?
Nee, je begrijpt me verkeerd: ik heb het hier niet over trouwen...ik heb het over kunstmatige inseminatie (en met nieuwe technieken kan een man dan zelfs een kind baren via een bbz-tje en een keizersnede)
adoptie blijf ik een heikel punt vinden, temeer er de optie is van draagmoeders, dus een geplande zwangerschap om koppelsin een baby te voorzien....
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:33:59 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28588748
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Buiten hun "huwelijk"? Ik bedoel om kinderen te krijgen? We zitten hier geloof ik niet op dezelfde golflengte?
[..]

Nee, je begrijpt me verkeerd: ik heb het hier niet over trouwen...ik heb het over kunstmatige inseminatie (en met nieuwe technieken kan een man dan zelfs een kind baren via een bbz-tje en een keizersnede)
adoptie blijf ik een heikel punt vinden, temeer er de optie is van draagmoeders, dus een geplande zwangerschap om koppelsin een baby te voorzien....
Ah, sorry.. Ik had de indruk dat het iets met het onderwerp te maken had..
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:50:22 #188
71919 wonderer
pi_28589143
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik heb anders genoeg verhalen gehoord van twee mannen en twee vrouwen die een prima sexleven hebben...
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:21:38 #189
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28589906
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 07:18 schreef Alicey het volgende:

Wanneer de ouders er zelf "normaal" mee omgaan, doen kinderen dat ook al snel. Kinderen pesten elkaar onderling vaak vooral om hun gedrag, en niet zo zeer om de ouders die ze hebben, of zelfs dat ze zelf hetero of homo zijn.
Dat is nog maar de vraag daar er volgens mij geen echte ervaring mee is.
quote:
Ik denk dat je moeilijk zoiets kunt voorkomen. Het is een manier van feesten. Ik weet niet hoe het in Spanje is, maar in Nederland bestaat een groot deel van de vleesmarkt uit hetero's met de gay pride parade.
Ik heb het niet gezien en alleen in de krant gelezen en wie er komt kijken heeft hier natuurlijk niks mee te maken.
quote:
Er is echter geen enkele grond meer om te stellen dat een homohuwelijk het huwelijk ontheiligt in die staat.
Moet je de zaken niet om gaan draaien, een scheiding heeft niks te maken met respect voor het huwelijk.
quote:
Ik vraag me af hoe dit precies gaat.. Ik denk niet dat het slim is om prioriteiten te stellen, maar alles tegelijk aan te pakken. Die doodgeslagen vrouwen gebeurt naar ik aanneem (En er ligt mij ook bij dat je het er eerder over hebt gehad) door de macho-cultuur die er heerst. Iets cultureels is vaak erg moeilijk te veranderen. Strafrechtelijker er harder achter aanzitten is misschien een oplossing, maar ik ben bang dat dat ook niet werkt, omdat de vrouwen waar het hier om gaat geen aangifte doen voordat het zover komt.
De vrouwen doen wel aangifte maar krijgen bijna geen hulp en bescherming ook is er vrijwel geen opvang. Wat voor rel zal het worden als er 400+ homos doodgeslagen wordt en dat heb ik het nog niet eens over de vele zware mishandelingen. Stel je voor dat er in nederland elke dag meer dan 1 vrouw doodgeslagen wordt. Als dat geen prioriteit wordt dan weet ik het niet. De cijfers voor dit jaar zijn al flink aan het stijgen.
quote:
Verder heeft deze kwestie niet te maken met wettelijke rechten die die vrouwen wel of niet hebben. Zij hebben het wettelijke recht op een veilige omgeving. Het probleem ligt hier bij de gewelddadige mannen die kennelijk hun gang kunnen gaan. Het probleem is hier niet een kwestie van rechten, maar een kwestie van handhaving.
Hoe het precies zit weet ik niet maar bepaalde bepaalde wettelijke zaken moest ook veranderd worden (remember verkrachting binnen het huwelijk in nederland). Maar ik had het over prioriteiten die blijkbaar vooral bij de homos zijn. Er zijn meer mensen in deze wereld dan homos!
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:28:40 #190
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28590096
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:21 schreef Monus het volgende:

Dat is nog maar de vraag daar er volgens mij geen echte ervaring mee is.
Ik herinner me nu in ieder geval dat de kinderen van twee lesbische stelletjes die ik ken geen last hebben van pesterijen.
quote:
Moet je de zaken niet om gaan draaien, een scheiding heeft niks te maken met respect voor het huwelijk.
Ik vind dat dus juist weer van wel.. Een huwelijk is naar mijn mening geen lichtzinnige belofte, en er wordt tegenwoordig toch erg lichtzinnig mee omgesprongen. Zeker met het oogpunt op religie, waar oprecht zijn en handelen een belangrijk element inneemt, lijkt mij dit behoorlijk zwaarwegend..
quote:
De vrouwen doen wel aangifte maar krijgen bijna geen hulp en bescherming ook is er vrijwel geen opvang.
In Nederland is opvang overigens ook "particulier" geregeld. In de zin dat de overheid er zelf ook niets aan doet, maar het aan stichtingen overlaat.
quote:
Wat voor rel zal het worden als er 400+ homos doodgeslagen wordt en dat heb ik het nog niet eens over de vele zware mishandelingen.
1 mishandelde homo levert al een ophef op..
quote:
Stel je voor dat er in nederland elke dag meer dan 1 vrouw doodgeslagen wordt. Als dat geen prioriteit wordt dan weet ik het niet. De cijfers voor dit jaar zijn al flink aan het stijgen.
Maar wat is de oorzaak er van dat het stijgt?
quote:
Hoe het precies zit weet ik niet maar bepaalde bepaalde wettelijke zaken moest ook veranderd worden (remember verkrachting binnen het huwelijk in nederland). Maar ik had het over prioriteiten die blijkbaar vooral bij de homos zijn. Er zijn meer mensen in deze wereld dan homos!
Het ligt denk ik vooral aan draagvlak. Zoals ik het hoor is er in Spanje weinig draagvlak om dat probleem aan te pakken, hetgeen betreurenswaardig is. Mishandeling in een huwelijk lijkt mij overigens in Spanje net zo goed strafbaar als in Nederland?
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:46:12 #191
71919 wonderer
pi_28590495
Het pesten van kinderen die opgevoed worden door paren van gelijk geslacht kan natuurlijk voorkomen worden door bekrompen denkbeelden uit te wissen en tolerantie en acceptatie te bevorderen. Maar dat wordt juist tegengehouden omdat mensen "bang" zijn dat er gepest gaat worden (en ik heb nog steeds het idee dat "het belang van het kind" misbruikt wordt om hun eigen homofobie goed te praten, want verder zijn er geen argumenten tegen adoptatie van kinderen door homoparen).
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:47:58 #192
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28590531
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:

Ik herinner me nu in ieder geval dat de kinderen van twee lesbische stelletjes die ik ken geen last hebben van pesterijen.
Kinderen of pubers? Zelf als er een probleem is ben ik bang dat er een heel groot taboe op is om het bekent te maken.
quote:
Ik vind dat dus juist weer van wel.. Een huwelijk is naar mijn mening geen lichtzinnige belofte, en er wordt tegenwoordig toch erg lichtzinnig mee omgesprongen. Zeker met het oogpunt op religie, waar oprecht zijn en handelen een belangrijk element inneemt, lijkt mij dit behoorlijk zwaarwegend..
2/3 deel die voor hun hele leven bij elkaar blijft is wel behoorlijk veel.
quote:
In Nederland is opvang overigens ook "particulier" geregeld. In de zin dat de overheid er zelf ook niets aan doet, maar het aan stichtingen overlaat.
Daar wordt wel geld voor gegeven.
quote:
1 mishandelde homo levert al een ophef op..
400+ dode homos een opstand.
quote:
Maar wat is de oorzaak er van dat het stijgt?
Ik vermoed dat het te maken heeft met veranderende tijden. De vrouwen zijn hier beter opgeleid dan de mannen en hebben vaak een goede baan als ze geen kinderen hebben. Dat soort dingen gaat wringen bij sommige mannen. Maar dit is alleen een vermoeden van mij.
quote:
Het ligt denk ik vooral aan draagvlak. Zoals ik het hoor is er in Spanje weinig draagvlak om dat probleem aan te pakken, hetgeen betreurenswaardig is. Mishandeling in een huwelijk lijkt mij overigens in Spanje net zo goed strafbaar als in Nederland?
Strafbaar is het inderdaad, het gaat ook meer om de uitvoering. Maar het gaat ook over bepaalde rechten hoewel ik niet meegekregen heb wat het precies voor rechten was.
pi_28590616
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:46 schreef wonderer het volgende:
Het pesten van kinderen die opgevoed worden door paren van gelijk geslacht kan natuurlijk voorkomen worden door bekrompen denkbeelden uit te wissen en tolerantie en acceptatie te bevorderen. Maar dat wordt juist tegengehouden omdat mensen "bang" zijn dat er gepest gaat worden (en ik heb nog steeds het idee dat "het belang van het kind" misbruikt wordt om hun eigen homofobie goed te praten, want verder zijn er geen argumenten tegen adoptatie van kinderen door homoparen).
Als de natuur bedoeld had dat twee vrouwen samen kinderen konden krijgen/ of twee mannen
Dan was dat vast wel gebeurd
Feit wil dat twee mannen/vrouwen samen niet in staat zijn kinderen te krijgen
BIOLOGISCH FEIT
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:54:23 #194
71919 wonderer
pi_28590678
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:51 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als de natuur bedoeld had dat twee vrouwen samen kinderen konden krijgen/ of twee mannen
Dan was dat vast wel gebeurd
Feit wil dat twee mannen/vrouwen samen niet in staat zijn kinderen te krijgen
BIOLOGISCH FEIT
Lazer nou es op met dat achterhaalde idee dat het huwelijk alleen voor kinderen is! Er zijn honderd andere redenen waarom je kan trouwen, hoor, en het huwelijk is ook helemaal niet nodig voor een stel dat kinderen wil.
pi_28590775
Jij begint te lullen over kinderen
Je zei terecht dat ik als man niet zwanger kan raken
Wel homosexuele stellen kunnen dat ook niet
Kortom als homosexuele stellen bedoeld waren om kindertjes op te voeden had moedertje natuur vast wel geregeld dat vrouwen van vrouwen en mannen van mannen zwanger konden raken.

Huwelijk geeft ook het recht op adoptie (al dan niet door draagmoederschap)

Zoals je zelf al zei: Biologisch niet geschikt
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:03:43 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28590947
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:47 schreef Monus het volgende:

[..]

Kinderen of pubers? Zelf als er een probleem is ben ik bang dat er een heel groot taboe op is om het bekent te maken.
Beiden, en het is iets wat je toch niet verborgen of onbesproken houdt.
quote:
2/3 deel die voor hun hele leven bij elkaar blijft is wel behoorlijk veel.
Ik vind het zelf bedroevend laag voor het geval van een belofte. Die 1/3 had beter af geweest zonder huwelijk.
quote:
Daar wordt wel geld voor gegeven.
Niet specifiek voor zover ik weet. Op de manier zoals er aan alle stichtingen financiele steun wordt geboden.
quote:
400+ dode homos een opstand.
Als het zo zou veranderen zeker. We hebben het hier echter over iets wat al een feit is, dat is toch niet geheel vergelijkbaar.
quote:
Ik vermoed dat het te maken heeft met veranderende tijden. De vrouwen zijn hier beter opgeleid dan de mannen en hebben vaak een goede baan als ze geen kinderen hebben. Dat soort dingen gaat wringen bij sommige mannen. Maar dit is alleen een vermoeden van mij.
Spanje is volgens mij best een macho-cultuur, dus daar zit misschien iets in..
quote:
Strafbaar is het inderdaad, het gaat ook meer om de uitvoering. Maar het gaat ook over bepaalde rechten hoewel ik niet meegekregen heb wat het precies voor rechten was.
Kun je daar denk je achter komen?
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:04:47 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28590972
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:58 schreef desiredbard het volgende:

Dat is niet het geval. Voor adoptie gelden er in Nederland veel strengere eisen dan alleen een huwelijk.
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:20:01 #198
71919 wonderer
pi_28591417
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:58 schreef desiredbard het volgende:
Jij begint te lullen over kinderen
Je zei terecht dat ik als man niet zwanger kan raken
Wel homosexuele stellen kunnen dat ook niet
Kortom als homosexuele stellen bedoeld waren om kindertjes op te voeden had moedertje natuur vast wel geregeld dat vrouwen van vrouwen en mannen van mannen zwanger konden raken.

Jij haalt a) dingen door elkaar en b) verdraai je mijn woorden.

Jij kunt als man (nog) geen kinderen baren. Het recht om kinderen te baren is NIET bij de wet geregeld.

De biologie staat echter een huwelijk tussen twee mannen absoluut niet in de weg. Het recht om te trouwen met de persoon van wie je houdt/met wie je zo'n soort verbinding aan wil gaan, is WEL bij de wet geregeld.

De mens heeft de macht nog niet om mannen kinderen te laten baren, recht of niet. De mens heeft echter wel de macht om paren van het gelijk geslacht te laten trouwen, en m.i. zouden we die macht ook moeten gebruiken, omdat er geen reden is om het niet te doen.

Snap je het nou of ga je nog meer domme dingen uitkramen?

Kinderen baren en het huwelijk staan los van elkaar. Natuurlijk trouwen veel mensen omdat ze kinderen willen en dan is het nou eenmaal makkelijker als je getrouwd bent. Om maar even in jouw maffe hersenspinsels te blijven: als de natuur het huwelijk bedoeld had om kinderen binnen te krijgen, was voortplanting buiten het huwelijk wel onmogelijk gemaakt.
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:15:48 #199
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_28593476
quote:
Spanje is volgens mij best een macho-cultuur, dus daar zit misschien iets in..
Het is dat de mannen hun macht verliezen die ze vroeger wel over de vrouwen hadden. Als je geen 'echte man' bent kan je daar wel eens moeite mee hebben.
quote:
Kun je daar denk je achter komen?
Ik zal eens vragen aan mensen, ben er zelf ook wel eens benieuwd naar.

Maar homos trouwen maar als ze willen, als ik iets tegen bepaalde homos heb heeft dat met andere dingen te maken en niet of ze willen trouwen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:17:29 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28593537
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:15 schreef Monus het volgende:

[..]

Het is dat de mannen hun macht verliezen die ze vroeger wel over de vrouwen hadden. Als je geen 'echte man' bent kan je daar wel eens moeite mee hebben.
Kunnen ze beter naar Nederland komen.
quote:
Ik zal eens vragen aan mensen, ben er zelf ook wel eens benieuwd naar.
Toppie
quote:
Maar homos trouwen maar als ze willen, als ik iets tegen bepaalde homos heb heeft dat met andere dingen te maken en niet of ze willen trouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')