Om met het laatste te beginnen, nee ik geloof niet in een god. Ook nooit gedaan. Mijn hele familie bestaat uit atheïsten. Gewoon "a" dus hè, niet "anti".quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:09 schreef desiredbard het volgende:
Is er voor jouw verschil tussen een samenlevingscontract en een huwelijk (is mij niet helemaal duidelijk) zo ja waarom.
geloof je in een God(in) (ik bedoel niet ben je religieus)
Ook Spaanse homo's staan voor het altaar in zwijmquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:30 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Na Nederland waar de homoseksueel
Reeds langer trouwen kan zo hij wil
En België ons dierbaar buurland alwaar
De homo ook trouwen kan zowaar
Is Canada nu tevens overstag
homoseksueel zijn is cool en het mag
Alle protest van conservatieven ten spijt
En bezwaren van Kerk hebben niet geleid
Tot het toeroepen van een halt wat betreft
De inzegening van het mannelijk nest
In Saoedie-Arabie mag je toch 6-jarige meisjes trouwen en ze neuken als ze 9 zijn?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn²
en jij steekt je kop in het zand.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja want op die manier plant je je voort
Houd je je soort in stand
Waarom stop je homo's dan wel zelf in een hokje?quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig zoals jij bedoelt, ik pas niet in een hokje
In hokjes passen is voor domme mensen.
Huwelijken zijn zover we kunnen natrekken altijd gods/godin-gebonden geweest
Waar doe ik dat dan?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:45 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Waarom stop je homo's dan wel zelf in een hokje?
Jij kent dus het verschil tussen religie en geloven in een god dus nietquote:Ook vrij raar dat je dat je zelf niet religieus noemt maar wel in een opperwezen gelooft.
Verklaar je nader?quote:Wei zit je nu voor de gek te houden?![]()
Dan heb je het dus over bi-sixueel. Zoals ik al zei Homo Hetero zijn twee extremenquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:40 schreef Prego het volgende:
[..]
en jij steekt je kop in het zand.
een homo die maar met een vrouw naar bed moet is net zo iets als een hetero man die met een man naar bed moet![]()
ik vind je argumenten meestal sterk in discussies ondanks dat ik vaak niet met je eens bent. maar deze vond ik erg dom.
Heb je inmiddels een duidelijk antwoord op je vragen? (zie hierboven ergens).quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:09 schreef desiredbard het volgende:
Is er voor jouw verschil tussen een samenlevingscontract en een huwelijk (is mij niet helemaal duidelijk) zo ja waarom.
geloof je in een God(in) (ik bedoel niet ben je religieus)
Ik neem aan dat het je geloofsovertuiging is die je deze redenering ingeeft. Anders kan ik de tegenstelling in je denken niet verklaren. Het doet me wél deugd te lezen dat je ook de liefde tussen een man en een man, of tussen een vrouw en een vrouw als iets moois kan zien. Dat doet toch prettiger aan dan je eerder geuitte mening "laat ze gewoon hun lul in een kut steken of hun kut om een lul steken".quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:52 schreef desiredbard het volgende:
Ik had hem gemist maar nu wel gevonden.....
Je slaat hem de spijker op zijn kop daar.....maar...
Laat ik het zo zeggen dan. Als twee mannen of vrouwen samen willen zijn dan heb ik daar absoluut niets op tegen. Liefde is liefde en het is een mooi iets.
Als ik echter zou moeten stemmen aangaande homo-huwelijk, zou ik nee stemmen
daar heb jij toch verder helemaal geen baat bij?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:52 schreef desiredbard het volgende:
Als ik echter zou moeten stemmen aangaande homo-huwelijk, zou ik nee stemmen
Het hele topic door. Door ze als apart en afwijkens te beoordelen en te behandelen.quote:
Deisme is net zo goed een religie.quote:[..]
Jij kent dus het verschil tussen religie en geloven in een god dus niet
[..]
Verklaar je nader?
Nee is niet mijn geloofsovertuiging....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:58 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het je geloofsovertuiging is die je deze redenering ingeeft. Anders kan ik de tegenstelling in je denken niet verklaren. Het doet me wél deugd te lezen dat je ook de liefde tussen een man en een man, of tussen een vrouw en een vrouw als iets moois kan zien. Dat doet toch prettiger aan dan je eerder geuitte mening "laat ze gewoon hun lul in een kut steken of hun kut om een lul steken".
Waar? Ik verklaar alleen dat een homo-huwelijk van mij niet hoeft. Verder heb ik alleen gezegd dat er geen specifieke gay-bars hoeven te zijn. Je hoort elkaar niet in een kroeg af te kluiven, of je nou homo of hetero bent doet niet terzake. Ik bedoel je hoedt (en mag waarschijnlijk) toch niet mee te doen met een kusje (Kusje en niet reanimatiepoging). Volgens mij heb jij een halve regel uit een van mijn posts gelezen en baseerd daar een mening op?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:41 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Het hele topic door. Door ze als apart en afwijkens te beoordelen en te behandelen.
[..]
Bevestiging door ontkenning, atheisme en deisme zijn geen religies.... pak er even een dikke van dale bij zou ik zeggen, overtuiging kun je het noemen, maar religie neigt toch naar de aan- en niet afwezigheid van een oppperwezen.quote:Deisme is net zo goed een religie.
Zo, nu ga ik me even botvieren op jouw visie:quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:16 schreef desiredbard het volgende:
Dat is in Nederland ook nog maar recentelijk hoor
Ik ben voor de kerk getrouwd niet voor de staat.....
Dat maakt me niet minder of beter dan iemand anders hoor
Ik zie huwelijk als een verbindtenis tussen man en vrouw, niet tussen twee mannen of twee vrouwen. Dan ga je maar samenwonen
Samenlevingsverbanmd geeft dezelfde rechten dus...
Als HOMO's zo graag gelijk willen zijn aan hetero's laten ze dan beginnen met hetzelfde te doen: hun lul in een kut stoppen of hun kut om een lul steken. Het afschaffen van die discriminerende gay-bars. (Nee je zal een heterobar openen, krijg je een proces aan je broek) en stoppen met die achterlijke gay parade. (Als je dat flikt als hetero wordt je opgepakt voor schending van de openbare eerbaarheid)
Een paar goede vrienden van me denken er precies zo over... er loopt letterlijk een paar hulnichten en jammerpotten te schreeuwen, terwijl de normale homosexuele mens hier geen behoefte aan heeft.
En volgens die wet mochten homos niet met elkaar trouwen. Het huwelijk is zeker een religieuze aangelegenheid. Waarom willen de homos een huwelijk hebben?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:04 schreef pievdb het volgende:
het huwelijk is geen religieuze aangelegenheid (toch niet voor ons homo's) maar een wettelijke aangelegenheid.
Volgens mij wordt het mij erg moeilijk gemaakt om met mijn vrouwtje te gaan trouwen omdat ze niet van nederland komt.quote:Als jij met je vrouwtje wilt trouwen, niemand zal je ervan tegenhouden.
Die democratische wet verbiedt/verbood het wel om homos te verbieden. Waarom zijn homos dan zoveel aan het klagen tegen die democratische wet. Het heeft namelijk niks met discriminatie te maken maar met het willen hebben wat je niet toebehoord.quote:Als ik met mijn vriend wil trouwen zal de wet (een democratische wet) het mij ook niet verbieden.
Verdraagzaamheid van homos is over het algemeen vrij laag geweest, en is tegenwoordig erger dan ooit. Ook komt met het recht op een huwelijk het recht om kinderen adopteren en dat lijkt mij niet zo handig voor de kinderen. Helemaal niet gezien het vele geweld in homo relaties.quote:Dus wie ben jij om uit te gaan maken dat het niet mag? Heb je er last mee dat ik en mijn vriend trouwen? We kennen elkaar niet, dus laat ons (zowel ik jou en jij mij) ons zin doen (dit heet verdraagzaamheid).
quote:Overigens zou je blij moeten zijn dat mensen (sexuele voorkeur maakt niet uit) elkaar graag zien.
Waarschijnlijk dat bepaalde groepen homos willen dat iedereen in de hele wereld voor hun gaat veranderen. Ik zal geen reden weten waarom ik zal moeten veranderen voor een ander.quote:Daarbij, ik denk niet dat iemand je zal tegenhouden als jij een gay-bar wilt binnenstappen (als je dit zelf al wilt. Wil je dit niet? Wat is dan in hemelsnaam je probleem?)
Het huwelijk voor ons is een stukje papier met wat tekst op, meer niet, als wij daar blij mee zijn, waarom dan niet?quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:05 schreef Monus het volgende:
[..]
En volgens die wet mochten homos niet met elkaar trouwen. Het huwelijk is zeker een religieuze aangelegenheid. Waarom willen de homos een huwelijk hebben?
[..]
Volgens mij wordt het mij erg moeilijk gemaakt om met mijn vrouwtje te gaan trouwen omdat ze niet van nederland komt.
[..]
Die democratische wet verbiedt/verbood het wel om homos te verbieden. Waarom zijn homos dan zoveel aan het klagen tegen die democratische wet. Het heeft namelijk niks met discriminatie te maken maar met het willen hebben wat je niet toebehoord.
[..]
Verdraagzaamheid van homos is over het algemeen vrij laag geweest, en is tegenwoordig erger dan ooit. Ook komt met het recht op een huwelijk het recht om kinderen adopteren en dat lijkt mij niet zo handig voor de kinderen. Helemaal niet gezien het vele geweld in homo relaties.
[..]
![]()
[..]
Waarschijnlijk dat bepaalde groepen homos willen dat iedereen in de hele wereld voor hun gaat veranderen. Ik zal geen reden weten waarom ik zal moeten veranderen voor een ander.
Ga je gang ik hoor graag een andere visie, geeft mij de kans (als ie onderbouwd is de mijne aan te passen)quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:04 schreef pievdb het volgende:
[..]
Zo, nu ga ik me even botvieren op jouw visie:
Het huwelijk is voor mijn gevoel wel een religieuze aangelegenheid, maar ik heb het niet over religie als in homofoob gevestigde kerkquote:het huwelijk is geen religieuze aangelegenheid (toch niet voor ons homo's) maar een wettelijke aangelegenheid.
Ik zeg toch niet dat het van mij niet mag, die wet is democratisch aangenomen in Nederland, ik zou er niet voor gestemd hebben maar ik ga jouw en je vriend toch echt niet tegenhouden, als jullie van elkaar houden en samen willen zijn is dat jullie goed recht.quote:Als jij met je vrouwtje wilt trouwen, niemand zal je ervan tegenhouden.
Als ik met mijn vriend wil trouwen zal de wet (een democratische wet) het mij ook niet verbieden.
Dus wie ben jij om uit te gaan maken dat het niet mag? Heb je er last mee dat ik en mijn vriend trouwen? We kennen elkaar niet, dus laat ons (zowel ik jou en jij mij) ons zin doen (dit heet verdraagzaamheid).
Helemaal mee eens, en dat heb ik ook nergens onderkend.quote:Overigens zou je blij moeten zijn dat mensen (sexuele voorkeur maakt niet uit) elkaar graag zien.
Nee natuurlijk niet (dat zou erbij moeten komen), maar jij en je vriend worden toch hopelijk niet buiten de "gewone" cafe's gehouden?!quote:Daarbij, ik denk niet dat iemand je zal tegenhouden als jij een gay-bar wilt binnenstappen (als je dit zelf al wilt. Wil je dit niet? Wat is dan in hemelsnaam je probleem?)
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:15 schreef Prego het volgende:
het probleem van die persoon is dat die vindt dat jij als homo je snikkel in een kut moet steken.
die gene denkt nog steeds dat alle homo's aan anale sex doen (toch typisch, die anale fixatie van veel hetero's)
dat mag je best vinden hoor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:23 schreef Rens_Wilders het volgende:
Wat is desiredbard eigenlijk een bekrompen persoon.
![]()
Als het voor jou alleen een stukje papier is waarom is een samenlevings contract niet genoeg?quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:47 schreef pievdb het volgende:
Het huwelijk voor ons is een stukje papier met wat tekst op, meer niet, als wij daar blij mee zijn, waarom dan niet?
Kan jij mij uitleggen waarom ik dan meer rechten zal hebben? En waarom het discriminatie zal zijn als homo's niet met elkaar mogen trouwen?quote:je spreekt over rechten, waarom zou jij meer rechten hebben dan mij?
Jij bent een mens, wel, toevallig ben ik er ook één. En wat nog beter is, ik heb nog nooit iemand iets misdaan.
Mogelijk omdat er op die wijze onderscheid wordt gemaakt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:01 schreef Monus het volgende:
[..]
Als het voor jou alleen een stukje papier is waarom is een samenlevings contract niet genoeg?
Dit is al vrij vaak uitgelegd. Er zijn diverse rechten gekoppeld aan een huwelijk, maar ik wil ook de vraag wel omdraaien : Waarom zouden homo's niet met elkaar mogen trouwen? Wie wordt er benadeeld als die mogelijkheid voor hen open staat?quote:Kan jij mij uitleggen waarom ik dan meer rechten zal hebben? En waarom het discriminatie zal zijn als homo's niet met elkaar mogen trouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |