Ik hou hem voor je tegen. Kanje rustig slapenquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:31 schreef NiteSpeed het volgende:
Zeg, waar blijft die regen en onweer:@.
Dat zou nu moeten kloppenquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:31 schreef AMD64 het volgende:
Foutje in OP
Het vorige deeltje
De atmosfeer staat op ontploffen - deel 82
Issie al bij jou dan?quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:32 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik hou hem voor je tegen. Kanje rustig slapen
Je gaat niet missen. Camera is roling herequote:Op woensdag 29 juni 2005 02:34 schreef NiteSpeed het volgende:
Nog vijf minuutjes dan.
Met een beetje scheelkijken en fantasie is er warempel nog een hond van te maken ookquote:
Ik zou het raam lekker ophouden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:34 schreef k_i_m het volgende:
Hee, even voor de experts hier.
Ik zit in Hilversum, maar ik val ook wel om van de slaap. Is het verstandig om vast mijn raam dicht te doen, of waait het allemaal over?
Dat zei ik nou net ook alquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Met een beetje scheelkijken en fantasie is er warempel nog een hond van te maken ook
quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zie een hondje op de radarzal zo plaatje posten
quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Met een beetje scheelkijken en fantasie is er warempel nog een hond van te maken ook
Vandaar de term 'Hondenweer'quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik vertelde het toch dat alles goed zal komenquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:41 schreef NiteSpeed het volgende:
REGENDRUPPELS HIER!
Heb jij geen beveiligde stopcontactdoos?quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:44 schreef FRaGMaN het volgende:
kijk het tot 3 uur aan en dan trek ik de stekker eruit.
Nee.quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:44 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Heb jij geen beveiligde stopcontactdoos?
Dan zou ik je stekker nu al uittrekkenquote:
Nu wordt het weer wel heel erg raarquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:46 schreef Mitzu het volgende:
Ik zag die hond op dit plaatje (rechtsonderin) Zo zie je maar weer wat je met een beetje fantasie kunt bereiken
[[url=http://img163.echo.cx/img163/5467/2900306oa.th.gif]afbeelding][/URL]
Dat paarse gedeelte onderin. Neus aan de linker kantquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:48 schreef Leutje het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal roken maar ik kan dr geen hond in zien hoor
quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:48 schreef MissHobje het volgende:
Nou ik ga maar pitten enzo... geef het op![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:48 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Dat paarse gedeelte onderin. Neus aan de linker rechter kant
quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:51 schreef Haanibal het volgende:
jammer maar helaas, net de verkeerde hoek
http://img68.echo.cx/img68/3559/onweer4ie.jpg
donker
http://img68.echo.cx/img68/4716/donker0rb.jpg
en armageddon recht boven je
http://img68.echo.cx/img68/5391/licht8mo.jpg
en nou pitten
quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:48 schreef Leutje het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal roken maar ik kan dr geen hond in zien hoor
De Puma uit de veluwequote:Op woensdag 29 juni 2005 02:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien zie je het zo iets meer![]()
AMD... ik ben nooit bang voor onweer hoornouja er zijn grenzen enzo
Weerhaaiquote:Op woensdag 29 juni 2005 02:56 schreef Mitzu het volgende:
Als we toch de vlekkentest doen heb ik nog wel een leuk plaatje, kwam deze van de week tegen op een fotosite (photosig.com). Is niet in NL trouwensBeetje offtopic maarja
[[url=http://img254.echo.cx/img254/170/westboundwallcloud5xr.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het is HONDSweer......quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien zie je het zo iets meer![]()
AMD... ik ben nooit bang voor onweer hoornouja er zijn grenzen enzo
http://www.pd5hw.nl/p2000/p2000_pagina.htmquote:Op woensdag 29 juni 2005 03:02 schreef Cici het volgende:
Gaat lekker dan.
Truste!quote:Op woensdag 29 juni 2005 03:11 schreef Cici het volgende:
Ik ga maar eens naar bed toe.
Slaap lekker allemaal.
Goed plan, slaap lekkerquote:Op woensdag 29 juni 2005 03:11 schreef Cici het volgende:
Ik ga maar eens naar bed toe.
Slaap lekker allemaal.
Zo zag gisteren alle bliksem er inderdaad uit.quote:Op woensdag 29 juni 2005 02:33 schreef -CRASH- het volgende:
Me eerste echt goede bliksem foto
01:40
[afbeelding]
Ja, dat heb ik gemerkt...quote:Op woensdag 29 juni 2005 06:59 schreef Oom_Agent het volgende:
De hele zooi verpieterde ineens ...............
Ik ben nu écht heel erg verdrietig....quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
TERING. Wat een nacht. Ik heb 2.45 uur nog op de wekker gezien,. geloof ik. Dacht dat rond half 2/kwart voor 2 alles voorbij was. Maar nee hoor, kwam de volgende erachteraan. En HARD. Veel flitsen, veel gedonder (alsof de bliksem direct naast me insloeg, zeg maar). En ook veel brandweer/politie gehoord.
Zeeland ook, de eerste schademeldingen beginnen binnen te komen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:53 schreef Merkie het volgende:
Alleen in Zuid-Limburg een beetje onweer gehad geloof ik.
Nou... een beetje? Ik word nooit wakker van onweer, maar bij de eerste klap hier zat ik toch rechtop in mijn bed.quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:53 schreef Merkie het volgende:
Alleen in Zuid-Limburg een beetje onweer gehad geloof ik.
Er gebeurde wel wat natuurlijk, maar in één deel zat een bug waardoor die heel snel volgepost is, en vannacht is er ook wel erg veel slowchat geweest in het topicquote:Op woensdag 29 juni 2005 08:03 schreef flugeltje het volgende:
Huh, ik ging naar bed aan het begin van deeltje 90. Dit wil dus zeggen dat het vannacht gespookt heeft....
Het was inderdaad erg heftig hier.... na de 2e blikseminslag in de buurt heb ik maar snel mn pc uitgezet en alle stekkers uitgetrokken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 07:59 schreef man_in_love het volgende:
In Maastricht om 0.30 en 1.45 tweemaal een flinke bui met inslagen rondom binnen 100 meter gehad. Veel bliksem van wolk naar wolk maar ook herhaaldelijk inslagen binnen 1 seconde op hetzelfde punt op de grond. Volgens die scannerlink hierboven kennelijk bij AZM, heb diverse keren de brandweer voorbij horen komen, en bij de eerste bui 2x binnenkomende ambulance.
Zelf 1x inslag in of net naast ons huis gehad, alle apparatuur doet het nog, was een flits met alleen een heel kort, hoog fluitje direct op hetzelfde moment als donder. Creepy, maar we leven nog...
Tweede bui bleef trouwens erg lang hier hangen, om 1.45 eerste inslag binnen 100 meter, tussen 1.50 en 2.15 minstens 4x, en rond 2.25 en 2.35 nog twee keer terwijl de rest van de inslagen al >3 km weg waren.
Ach ja, dan zitten we weer wat sneller bij de feestelijke 100quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Er gebeurde wel wat natuurlijk, maar in één deel zat een bug waardoor die heel snel volgepost is, en vannacht is er ook wel erg veel slowchat geweest in het topic
Idd. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:10 schreef uniekje het volgende:
[..]
Nou... een beetje? Ik word nooit wakker van onweer, maar bij de eerste klap hier zat ik toch rechtop in mijn bed.
Wat nou zuiden...?????!!!!!!!quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:09 schreef Marky-Boom het volgende:
Nou, ik gun het jullie! Ik ga later ook naar het zuiden verhuizen
Gaat er vandaag nog wat gebeuren? Ik zag op de radar dat alles opgelost is ongeveer. Misschien vanmiddag?
Sorry, mijn wijziging: HET UITERSTE ZUIDEN!!!quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat nou zuiden...?????!!!!!!!
Hier wast nix hoor...
Die stomme Limbabnezen hebben altijd mazzel
Ben je vroeg naar bed gegaan??? 20 kilometer verderop naar het westen heeft het namelijk fraai geonweerd vannacht, hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:11 schreef flugeltje het volgende:
Wat nou zuiden...?????!!!!!!!
Hier wast nix hoor...
Die stomme Limbabnezen hebben altijd mazzel
I know, hoorde het van collega's...quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:37 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Ben je vroeg naar bed gegaan??? 20 kilometer verderop naar het westen heeft het namelijk fraai geonweerd vannacht, hoor.
![]()
Area 75?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
I know, hoorde het van collega's...
Op alle satelietjes/weerbeelden/bliksemsites etc is rondom Tilburg een blinde vlek te zien. Dus rondom ons heen brak wel degelijk de pleuris uit... Lijkt wel of we een soort van afweersysteem hebben hier![]()
Volgens mijn collega's heeft het in (de buurt van) Rotterdam wel geonweerd, maar voornamelijk flitsen en weinig klappen. Ver weg dus.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef E.T. het volgende:
Heb ik vannacht nou overal doorheen geslapen of hebben we in R'dam nou gewoon geen onweer gehad en alleen maar regen?
Er was wel onweer vannacht in Rotterdam, rond half 3/ 3 uur, behoorlijk felle flitsen en goeie donders, maar dichterbij dan een kilometer of 4 kwam het nietquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:41 schreef E.T. het volgende:
Heb ik vannacht nou overal doorheen geslapen of hebben we in R'dam nou gewoon geen onweer gehad en alleen maar regen?
Mooie foto's.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:01 schreef -CRASH- het volgende:
Alle onweer van vannacht is (zoals gewoonlijk)
weer aan Venlo voorbij getrokken.
Het heeft wel geregend.
Dat is me 1rste goed gelukte
bliksem foto ooit
15 sec belichting, 64 iso
[[url=http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=XCUJ373R]afbeelding][/url]
En door de weerlichten kon
je mooi zien hoe laag de wolken
zaten.
[[url=http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=QKWZKNUZ]afbeelding][/url]
En nou maar hopen dat ze de omgeving Gilze-Rijen wél halen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er onstaan opnieuw FIKSE buitjes boven belgie, met wolkbreuk erbij
Het gaat allemaal naar het oosten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:43 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
En nou maar hopen dat ze de omgeving Gilze-Rijen wél halen...
Komt het eindelijk Nederland in, besluit het gebied zich maar te splitsen, de ene helft de zee op, de andere helft naar Duitslandquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo even filmpje gemaakt van die zware noodweer in het zuiden.
Klik hier voor filmpje
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:03 schreef Sputnik het volgende:
Hier in Eindhoven ben ik enkel wakker geworden omdat er een groepje gillende studenten door de straat rende die nat werden :/
Beeldje is van net toch?... stukkie terug stond een actueel radarbeeld van WeerOnline iig met ongeveer hetzelfde erop.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
In de rest van nederland is niks aan de hand, dus erg overbodig om die erbij te gooien.
Klopt deze is actueel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
Beeldje is van net toch?... stukkie terug stond een actueel radarbeeld van WeerOnline iig met ongeveer hetzelfde erop.
En dat komt hopelijk hierheen!
Mooi... hopelijk drijft nu niet de ene helft de Noordzee op en de andere Duitsland in.quote:
Denk dat dat wel gebeurt..quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Mooi... hopelijk drijft nu niet de ene helft de Noordzee op en de andere Duitsland in.
Begint trouwens een pittige lijn te worden:
[afbeelding]
Denk niet dat je naar het windprofiel op 10 meter hoogte moet kijkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:59 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Denk dat dat wel gebeurt:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Denk niet dat je naar het windprofiel op 10 meter hoogte moet kijken
900 hPa is omgerekend naar zeeniveau een hoogte van ca. 880 m.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Denk niet dat je naar het windprofiel op 10 meter hoogte moet kijken
Weet niet welke hoogte dit is, maar 't lijkt iig op bovenstromingen:
[afbeelding]
Is het ergens op te zoeken op welke hoogte de druk 500hPa is?
Zal wel weer niet JoeKurr.... Ik denk dat de enige optie voor ons is een bosbrand vliegtuigje te huren om een aantal keer boven Tilburg en Gilze heen en weer te vliegenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:43 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
En nou maar hopen dat ze de omgeving Gilze-Rijen wél halen...
Ik weet niet hoe dat berekend wordt eigenlijk. Btw, is het niet zo dat de lucht ijler wordt (luchtdruk daalt) naarmate je hoger gaat?... dus dat 500 hpa hoger ligt dan 900 hPa?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:08 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
900 hPa is omgerekend naar zeeniveau een hoogte van ca. 880 m.
500 hPa is dan ongeveer 480m ?
Dat is zo! * Marky-Boom zit behoorlijk in de foutquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat berekend wordt eigenlijk. Btw, is het niet zo dat de lucht ijler wordt (luchtdruk daalt) naarmate je hoger gaat?... dus dat 500 hpa hoger ligt dan 900 hPa?
En die hadden het al zo slecht vannacht.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:28 schreef Againzender het volgende:
Het activeert inderdaad lekker boven België, met deze trekrichting krijgt alleen Limburg er iets van mee denk ik.
Er is nog wel een beetje noordwaartse uitbreiding.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:28 schreef Againzender het volgende:
Het activeert inderdaad lekker boven België, met deze trekrichting krijgt alleen Limburg er iets van mee denk ik.
ja, die bui is niet misselijk! even in de gaten houden of 'ie de grens over wilt trekken....quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:03 schreef Marky-Boom het volgende:
Tis trouwens een flinke zwarte pit wat daar nu boven België ligt.
Idd, ik sliep er door heen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
En die hadden het al zo slecht vannacht.
Ook hier begint het aardig benauwd te worden. Maar ik verwacht vooralsnog niets.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:20 schreef Rabieluh het volgende:
Ik zit nu in breda, en het is hier akelig benauwd, niet dat ik er veel last van heb want ik zit toch maar te zitten.
De bewolking ziet er wel veelbelovend uit, maar als ik die radar zo zie, die berg regen trekt dus nog oostwaarts ook, en daar zit ik niet
dat denk ik niet, misschien een verdwaalde bui maar geen knetterende bui zoals nu in België.quote:
Dus wij, Brabo's, krijgen wel de benauwdheid die bij dat complex hoort, maar we mogen niet genieten van het vuurwerk???quote:
En wij dan? In Flevoland...quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dus wij, Brabo's, krijgen wel de benauwdheid die bij dat complex hoort, maar we mogen niet genieten van het vuurwerk???![]()
O ja, jullie hadden gisteren en vandaag ook pech.....quote:
Die toon bevalt me niet...quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:03 schreef flugeltje het volgende:
[..]
O ja, jullie hadden gisteren en vandaag ook pech.....
Idd Precies om half 1 volgens mijquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:10 schreef uniekje het volgende:
[..]
Nou... een beetje? Ik word nooit wakker van onweer, maar bij de eerste klap hier zat ik toch rechtop in mijn bed.
Was trouwens in Kerkrade, en hield flink lang aan. Mijn hond werd er een beetje gestoord van. Het mietje is bang voor onweer, dus die wilde vanochtend nog niet eens onder het bed uit
In Waalwijk is 't nog droogquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:02 schreef SolidArt het volgende:
Regent het al in Waalwijk e.o.?
Moet zo die kant weer op
Hier in Waalre wordt et ook donkerder.
Uh-ohquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
De eerste regen valt alweer hier in Maastricht. fijn radarbeeld:
[afbeelding]
lijkt gisterenavond welquote:
Hey ik zie wat mooisquote:Op woensdag 29 juni 2005 15:49 schreef JoeKurr het volgende:
Het lijkt erop dat het zwaartepunt van die buien net onder Limburg door gaat.
[afbeelding]
Hm het laatste radarbeeld laat toch weer een andere trekrichting zienquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
En een pracht van een sataliet Foto
Klikkerdeklik
Het lijkt wel of die kappen van dat onweer uitwaaien naar het noorden, net een rookpluim!quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
En een pracht van een sataliet Foto
Klikkerdeklik
Doen we!quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:29 schreef Marky-Boom het volgende:
SpeedyGJ zullen we ooit es de auto pakken en naar het zuiden des lands gaan?
Ben er nog niet helemaal tevreden over.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:23 schreef Weerman het volgende:
[..]
Hey ik zie wat moois.
Zou je die script naar Hjalmar@webruimtehosting.nl willen sturen ? :$
Dat lijkt me nog niet eens zo'n slecht idee!quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doen we!
Foto camera mee, Xdrive mee, en een goeie verslag van maken.
Dit is werkelijk prachtig, tot 2X toe achter elkaar enorme onweerscomplexengeweldig
Kunnen jullie dan onderweg JoeKurr en mij oppikken?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:33 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog niet eens zo'n slecht idee!
Iddquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:33 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog niet eens zo'n slecht idee!
Is goedquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Kunnen jullie dan onderweg JoeKurr en mij oppikken?![]()
Waar kun je dat zien?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die buien schieten nog steeds de lucht in tot zo'n 45000 voet![]()
Dat heeft ie persoonlijk nagemetenquote:
quote:
Net paar topics door gezocht maar niks te zien helaas, ik kan em op dit moment niet echt vinden, als die hier wordt geplaast dan zal ik em wel even in de OP gooienquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:36 schreef Marky-Boom het volgende:
Weet iemand dat plaatje van oom agent, de temperaturen van die wolken.
Van weerwoord af.quote:
Hoe zijn de radarbeelden odm?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Het eerste gerommel is begonnen in Kerkrade
quote:
Waarschuwing AQUAPLANING
Toelichting De komende uren moet het verkeer in Brabant en Limburg rekening houden met regen-, hagel- en onweersbuien. Hierbij is er kans op aquaplaning. Verder zijn er zware windstoten mogelijk.
Opgesteld woensdag 29 juni 2005 15.52 uur
Waarschuwing ONWEER EN ZWARE WINDSTOTEN
Toelichting De komende uren moet men in Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Limburg rekening houden met enkele zware buien, mogelijk met hagel, onweer en zware windstoten.
Bericht nummer 18:00 lokale tijd
Opgesteld woensdag 29 juni 2005 16.38 uur
Ghehe dat wordt uitwringen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:59 schreef Impry het volgende:Bedenk me net dat m'n zusje naar Westelbeers (vlakbij Oirschot) is... brugklaskamp.
Niets bijzonders zul je zeggen; maar ze zitten in tentjes!![]()
![]()
Zeiden ze dat niet gisteren ook?quote:
Zoiets wel ja maar niet hetzelfde.quote:
Eerste gedonder in H'sluisquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:00 schreef richie29 het volgende:
Kennen jullie trouwens deze site al?
Sateliebeelden in loop
Ze tonen echt iets anders dan de daadwerkelijke neerslag: want die lijkt echt wel stil te hangen
[afbeelding]
quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:01 schreef Captain_Chaos het volgende:
Dit soort narigheid bedoel ik:
[afbeelding]
Lijkt mij fotosoepquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:01 schreef Captain_Chaos het volgende:
Dit soort narigheid bedoel ik:
[afbeelding]
Maar dat is het niet meneerquote:
quote:
Belgen hebben ook altijd gelukquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:10 schreef Weerman het volgende:
Ik merk dat de echte onweersbuien in Belgie blijven zitten, en regen alleen naar ons komt.
Ik heb ze dan nog nooit gezien.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar dat is het niet meneer
Het onweer breid zich verder uit naar het westen.
Heel even in de verte was dat. Moest je echt goed horen. Maargoed, daar bleef het dan ook bij.quote:
Is geen fotosoep!quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik heb ze dan nog nooit gezien.
Sorry voor mijn post.
Sorryquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Is geen fotosoep!
Is "mammatus", en als je dat ziet wordt het serieus spannend...
Ik heb het zelf wel eens een paar keer gezien.
Ik kan me je reactie wel voorstellen, het ziet er idd raar uitquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:13 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik heb ze dan nog nooit gezien.
Sorry voor mijn post.
Wil ik dat dan wel meemaken?? Want ik denk dan dat als je zoeits ziet, je snel weg moet wezen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:16 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik kan me je reactie wel voorstellen, het ziet er idd raar uitmaar het is wel degelijk echt
Alles is nog steeds in opbouw hoorquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:15 schreef Drugshond het volgende:
Ik zie geen enkele onweerswolk Nederland binnen trekken... alles zit nog in Belgie..
De richting is 0ost....
Mammatus:quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:15 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Sorry
Hoe ontstaan zulke wolken door? Laag en hoog luchtgebied die elkaar kruisen?
Bedankt voor de info. Kans is dus heeel klein!quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:18 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mammatus:
Gladde, min of meer bolvormige uitstulpingen onder het aambeeld van een bui. Mammatus kan voorkomen wanneer ijskristallen uit het aambeeld vallen, in de heldere lucht eronder verdampen, en zo de luchttemperatuur doen zakken. De koude lucht wordt dan zwaarder dan de omgeving, en er ontstaat een uitzakking aan het aambeeld. Mammatus kan een zeer fraai gezicht zijn, wanneer de bui juist even na zonsondergang nog op het aambeeld door de zon beschenen wordt: de mammatus kan dan vuurrood en vol met schaduwval te zien zijn.
Valt wel mee hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:16 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wil ik dat dan wel meemaken?? Want ik denk dan dat als je zoeits ziet, je snel weg moet wezen?
Wat weten jullie veelquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:20 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor.
Ze zijn hier inmiddels aardig glad gestreken.
Ze worden gevormd doordat bellen koude lucht die boven de warme lucht zitten er doorheen zakken.
De onderkant van een onweerssysteem ziet er zo dus uit.
De aardigheid was ook dat je het meteen voelde afkoelen.
Iedereen is klein begonnenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:24 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wat weten jullie veel
Ik heb stormchasing.nl gelijk in mijn favorieten geplaatst
Ben een beetje aan het lezenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Iedereen is klein begonnen
Tis een kwestie van zoeken, vragen en lezen...
Hier is het ook knudde...quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Weerman het volgende:
Ja ik dacht YESSS het gaat onweren, komt bui eindelijk aan bij mij is het niet meer dan een aantal druppels geworden.
*ZUCHT!
Hoe kan dat dan zo snel. Heb jij een radarfoto voor ons?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Damn die bui groeid als kool.
Net als vanacht
Dat ken ik, poosje geleden lag ik net in bed..hoorde ik het donderen in de verte, kwam er uit het zuidwesten een hele mooie bui opzetten, mooie wolken door de weerlicht heen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Weerman het volgende:
Ja ik dacht YESSS het gaat onweren, komt bui eindelijk aan bij mij is het niet meer dan een aantal druppels geworden.
*ZUCHT!
Hellevoetsluis hetzelfde. Flitsen gingen lekker, maar de donders waren teleurstellendquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef Weerman het volgende:
*ZUCHT!
Inderdaadquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Damn die bui groeid als kool.
Net als vanacht
Van nu.nlquote:KNMI waarschuwt voor zwaar weer in zuiden
Uitgegeven: 29 juni 2005 17:09
DE BILT - Het KNMI in De Bilt waarschuwt woensdagmiddag voor zwaar weer de komende uren in het zuiden van het land. Vanuit België trekt een front met onweersbuien en windstoten over Brabant en Limburg waar vooral het verkeer last van kan hebben.
Volgens een woordvoerder van het weersinstituut kan plaatselijk in korte tijd 10 millimeter water vallen. Het front is ontstaan door de hoge temperaturen. In Limburg werd het woensdag plaatselijk 29 graden Celsius.
stuur maar door buurmanquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:42 schreef DemonRage het volgende:
Het regent in Eindhoven... ofzich wel verfrissend.
Die 10 druppels die hier vallenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:42 schreef DemonRage het volgende:
Het regent in Eindhoven... ofzich wel verfrissend.
Lol... er wordt nogal gedrongen in het zuiden. Alsof die buien daar de boel naar boven willen drukken.quote:
Alles gewoon tijd voor nemenquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:44 schreef Captain_Chaos het volgende:
Zo te zien krijgen we de volle mep in de loop van de avond wel.
Oók goed !
Die kans zit er vanavond wel inquote:Op woensdag 29 juni 2005 17:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Het onweer blijft in Midden Belgie liggen. De regen komt wel naar ons toe...... of er moet onweer boven NL ontstaan.
Oom_Agent, jij had / hebt altijd zo'n mooi satteliet plaatje van de temperaturen van buien of iig de atmosfeer, mag ik / mogen wij ook weten waar je die van haalt?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:35 schreef Oom_Agent het volgende:
hmm...de uitwaaiers van de Belgische buien brengen straks wat regen hier. joepie.........![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |