abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28282173
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zogenaamde gelul zie je ook steeds meer bij allochtonen die hier al waren. Turken en Marokkanen die fitten tegenwoordig op Polen en Letten die hier komen werken.
Men is blijkbaar bang dat mensen die in het communisme zijn opgegroeid efficienter kunnen werken.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:55:30 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28282244
Pikken? Nee de allochtonen rapen alleen de banen op die hier voorhanden liggen maar waarvoor de Nederlanders te lui zijn om deze op te rapen...
pi_28282584
Best veel Ja stemmers, terwijl ik hier vrijwel alleen maar Nee lees...
pi_28288853
Waar zijn al die ja mensen?
pi_28290495
SBS6 kijken
pi_28290512
Overigens pikken de allochtonen onze banen niet, onze werkgevers GEVEN die banen aan allochtonen/buitenlanders omdat ze effectiever zijn/voor minder bereid zijn te werken. En terecht.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:59:51 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28291157
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:55 schreef Zwansen het volgende:
Pikken? Nee de allochtonen rapen alleen de banen op die hier voorhanden liggen maar waarvoor de Nederlanders te lui zijn om deze op te rapen...
Ik zou het anders zeggen. De allochtonen pakken de banen op waar de Nederlanders te hoog voor zijn opgeleidt. Je ziet ze namelijk amper in midden- en hogere functies.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_28291987
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:49 schreef NewOrder het volgende:
Alleen het idee op zich al, dat anderen 'onze' banen in zouden pikken, geeft wel aan hoe kinderlijk men denkt. Van volwassenen zou je toch verwachten dat ze verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Het is de bevestiging van Lubbers' gelijk die zei dat hij Nederland verkrampt vindt.
Lubbers is een loser. Heeft hij ondertussen al iemand's baan ingepikt?

Verder ben ik het voor deze keer met de verbale meerderheid eens dat buitenlanders onze banen niet inpikken. Het is gewoon concurrentie en als je vroegah te lam was om naar school te gaan, dan moet je nu maar op de blaren zitten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28292004
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:31 schreef Fys het volgende:
Overigens pikken de allochtonen onze banen niet, onze werkgevers GEVEN die banen aan allochtonen/buitenlanders omdat ze effectiever zijn/voor minder bereid zijn te werken. En terecht.
Bullshit. En dan ook echt Bullshit met een grote B.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_28292108
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoezo? Bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst hebben..
pi_28292127
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:45 schreef Olmo het volgende:

[..]

Hoezo? Bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst hebben..
Daarom is het dus bullshit.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_28294830
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
Waar zijn al die ja mensen?
Hun sollicitatieplicht aan het vervullen om hun uitkering te behouden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:37:06 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28295544
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:45 schreef Olmo het volgende:

[..]

Over discriminatie gesproken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:38:47 #64
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_28295592
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n autochtoon-kroeg-gelul. Doet me altijd denken aan mensen die te lui zijn om echt een baan te zoeken. Maar dit is wel kort door de bocht natuurlijk.
Inderdaad. Al die mensen die te lui zijn om te werken komen hier onze banen afpakken. (Met dank aan Herman Finkers)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_28303125
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

Vandaar onder andere ook al die Polen die onze huizen bouwen en onze asperges plukken

Voordat je begint:

al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is
pi_28303175
ik ben allochtoon en ik ben werkloos
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:39:49 #67
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28305402
Ja stemmers zijn meestal (arbeiders) lage opleidingsniveau
pi_28305590
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:29 schreef Fys het volgende:

[..]

Vandaar onder andere ook al die Polen die onze huizen bouwen en onze asperges plukken

Voordat je begint:

al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is
Jij begrijpt het echt niet he. Bedrijven worden gewoon verplķcht om een percentage van die gasten aan te nemen! Dat heeft niks meer met een vrije markt te maken. En een Pool die hier komt werken is geen allochtoon.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:13:18 #69
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_28311960
Allochtonen die het aandurven om een geheel nieuwleven te beginnen in een ander land met een andere cultuur (dus geen donkere mensen die Vermeer heten en bij nederland onder 20 keepen), zijn veel meer gefocust opo presteren dan veel autochtonen die het veel gemakkelijker hebben gehad in hun voorgeschiedenis.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_28312148
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Allochtonen die het aandurven om een geheel nieuwleven te beginnen in een ander land met een andere cultuur (dus geen donkere mensen die Vermeer heten en bij nederland onder 20 keepen), zijn veel meer gefocust opo presteren dan veel autochtonen die het veel gemakkelijker hebben gehad in hun voorgeschiedenis.
Net zoals de Aziaten op de technische opleidingen in de V.S., bedoel je?

Ik denk niet dat dat hier zo erg opgaat..
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28312432
Ik studeer economie, en wellicht is het te theoretisch, maar op zich ook wel logisch.

In het Heckser Ohlin Samuelson model van de internationale economie worden 2 productiefactoren erkent, namelijk Kapitaal en Arbeid. Veel goederen en diensten kunnen op verschillende wijzen geproduceerd worden waardoor er verschillende vormen van arbeids of kapitaalintensiviteit.

In een van de vier theorema's (het Rybczynski theorema) zegt dat wanneer er in een land een toestroom is van arbeid (door bijvoorbeeld immigratie) de totale productie in het land arbeidsintensiever zal verlopen. Door immigratie wordt (volgens de theorie) werk geschept!
pi_28312552
(wellicht is het niet direct duidelijk waarom het ook logisch is. Door een toename aan kapitaal zal volgens het Rybczynski theorema de productie in het land naar arbeidsintensief verschuiven en dit kan je ook verklaren met vraag en aanbod. Omdat er een groter aanbod is van werknemers, is dit minder schaars en concurreert het met kapitaalintensieve goederen.

Ook moeten we niet vergeten dat immigratie wellicht de oplossing is voor onze vergrijzing. Meer van die mensen die hier werken en premies betalen, des te minder zijn de lasten voor de jongere generaties en de enige hoop om nog enige sociale voorzieningen te laten voortbestaan.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:40:10 #73
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_28312958
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:29 schreef snabbi het volgende:
(wellicht is het niet direct duidelijk waarom het ook logisch is. Door een toename aan kapitaal zal volgens het Rybczynski theorema de productie in het land naar arbeidsintensief verschuiven en dit kan je ook verklaren met vraag en aanbod. Omdat er een groter aanbod is van werknemers, is dit minder schaars en concurreert het met kapitaalintensieve goederen.

Ook moeten we niet vergeten dat immigratie wellicht de oplossing is voor onze vergrijzing. Meer van die mensen die hier werken en premies betalen, des te minder zijn de lasten voor de jongere generaties en de enige hoop om nog enige sociale voorzieningen te laten voortbestaan.
ja dat wordt maar al te graag vergeten door de rechtse partijen... maar het is ook moeilijk om zoiets in het post-fortuyntijdperk te laten doordringen, er is bij te veel mensen iets geknapt
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_28313077
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:40 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

ja dat wordt maar al te graag vergeten door de rechtse partijen... maar het is ook moeilijk om zoiets in het post-fortuyntijdperk te laten doordringen, er is bij te veel mensen iets geknapt
Als je goed kijkt worden mensen die grote kans hebben op een goede baan hier wel toegelaten. Lees de topics hier over kalou bijvoorbeeld maar eens door om er achter te komen hoe je bijvoorbeeld versneld nederlander kan worden. (om even je het antwoord alvast te geven, dat is wanneer je al een baan hebt waarin je zoveel procent meer dan het minimumloon verdient)
pi_28315472
Ik ben allochtoon, wat verwacht je dat ik zeg?

Mijn mening:
Tis een beetje druk in NL :
Tijdje iets meer betalen vanwege ouderen is te verdragen, op termijn 10 mlj inwoners lijkt mij "m prettiger voor NL dan 25 mlj.....
Maar dat is mijn persoonlijke kortztichte mening...
pi_28317785
Hier in TZwitserland is er vandaag het resultaat van een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat na het openen van de grenzen voor EU burgers het totale aantal met 9% omhoog ging. Niet-EU immigratie nam af met 14%
pi_28319657
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:52 schreef Ulx het volgende:
Hier in TZwitserland is er vandaag het resultaat van een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat na het openen van de grenzen voor EU burgers het totale aantal met 9% omhoog ging. Niet-EU immigratie nam af met 14%
Is het niet zo dat er bij jullie alleen maar mensen worden toegelaten met een baan?
pi_28323429
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:53 schreef Hobiedobie het volgende:
Ik ben allochtoon, wat verwacht je dat ik zeg?

Mijn mening:
Tis een beetje druk in NL :
Tijdje iets meer betalen vanwege ouderen is te verdragen, op termijn 10 mlj inwoners lijkt mij "m prettiger voor NL dan 25 mlj.....
Maar dat is mijn persoonlijke kortztichte mening...
Hmm kortzichtig is het niet hoor, alleen het berust een beetje op een misverstand denk ik. Ik weet het namelijk niet zeker, maar volgens mij ligt het geboorte en sterftecijfer op dit moment dusdanig dat de bevolking kleiner wordt.
pi_28325374
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:30 schreef Fys het volgende:
SBS6 kijken
Op dinsdag 28 juni 2005 22:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Is het niet zo dat er bij jullie alleen maar mensen worden toegelaten met een baan?
Niet meer. Vroeger kreeg je alleen een verblijfsvergunning als je een baan had, en kon je alleen een baan krijgen als je een verblijfsvergunning had
Tegenwoordig komen er net zoals in Nederland busladingen loodgieters uit polen aan. Vorig jaar wel 3 mensen of zo.
pi_28327070
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:23 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hmm kortzichtig is het niet hoor, alleen het berust een beetje op een misverstand denk ik. Ik weet het namelijk niet zeker, maar volgens mij ligt het geboorte en sterftecijfer op dit moment dusdanig dat de bevolking kleiner wordt.
Nog niet, maar vanaf 2020 gaan de babyboomers en masse dood, en dan zit Nederland snel weer op 13 miljoen inwoners.
pi_28327085
quote:
Dus dat betekent dat ´de allochtoon´ niet nodig is om Nederland op het zelfde welvaartspeil te houden.

En zou je alleen een uitzondering moeten maken voor ´de Allochtoon´ als hij bijzondere kwaliteiten heeft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')