Men is blijkbaar bang dat mensen die in het communisme zijn opgegroeid efficienter kunnen werken.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zogenaamde gelul zie je ook steeds meer bij allochtonen die hier al waren. Turken en Marokkanen die fitten tegenwoordig op Polen en Letten die hier komen werken.
Ik zou het anders zeggen. De allochtonen pakken de banen op waar de Nederlanders te hoog voor zijn opgeleidt. Je ziet ze namelijk amper in midden- en hogere functies.quote:Op maandag 27 juni 2005 19:55 schreef Zwansen het volgende:
Pikken? Nee de allochtonen rapen alleen de banen op die hier voorhanden liggen maar waarvoor de Nederlanders te lui zijn om deze op te rapen...
Lubbers is een loser. Heeft hij ondertussen al iemand's baan ingepikt?quote:Op maandag 27 juni 2005 19:49 schreef NewOrder het volgende:
Alleen het idee op zich al, dat anderen 'onze' banen in zouden pikken, geeft wel aan hoe kinderlijk men denkt. Van volwassenen zou je toch verwachten dat ze verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Het is de bevestiging van Lubbers' gelijk die zei dat hij Nederland verkrampt vindt.
Bullshit. En dan ook echt Bullshit met een grote B.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:31 schreef Fys het volgende:
Overigens pikken de allochtonen onze banen niet, onze werkgevers GEVEN die banen aan allochtonen/buitenlanders omdat ze effectiever zijn/voor minder bereid zijn te werken. En terecht.
Hoezo? Bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst hebben..quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bullshit. En dan ook echt Bullshit met een grote B.
Daarom is het dus bullshit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:45 schreef Olmo het volgende:
[..]
Hoezo? Bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst hebben..
Over discriminatie gesproken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:45 schreef Olmo het volgende:
[..]
Hoezo? Bedrijven moeten verplicht een bepaald percentage allochtonen in dienst hebben..
Inderdaad. Al die mensen die te lui zijn om te werken komen hier onze banen afpakken. (Met dank aan Herman Finkers)quote:Op maandag 27 juni 2005 16:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n autochtoon-kroeg-gelul. Doet me altijd denken aan mensen die te lui zijn om echt een baan te zoeken. Maar dit is wel kort door de bocht natuurlijk.
Vandaar onder andere ook al die Polen die onze huizen bouwen en onze asperges plukkenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 02:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bullshit. En dan ook echt Bullshit met een grote B.
Jij begrijpt het echt niet he. Bedrijven worden gewoon verplķcht om een percentage van die gasten aan te nemen! Dat heeft niks meer met een vrije markt te maken. En een Pool die hier komt werken is geen allochtoon.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:29 schreef Fys het volgende:
[..]
Vandaar onder andere ook al die Polen die onze huizen bouwen en onze asperges plukken![]()
Voordat je begint:
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is
Net zoals de Aziaten op de technische opleidingen in de V.S., bedoel je?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Allochtonen die het aandurven om een geheel nieuwleven te beginnen in een ander land met een andere cultuur (dus geen donkere mensen die Vermeer heten en bij nederland onder 20 keepen), zijn veel meer gefocust opo presteren dan veel autochtonen die het veel gemakkelijker hebben gehad in hun voorgeschiedenis.
ja dat wordt maar al te graag vergeten door de rechtse partijen... maar het is ook moeilijk om zoiets in het post-fortuyntijdperk te laten doordringen, er is bij te veel mensen iets geknaptquote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:29 schreef snabbi het volgende:
(wellicht is het niet direct duidelijk waarom het ook logisch is. Door een toename aan kapitaal zal volgens het Rybczynski theorema de productie in het land naar arbeidsintensief verschuiven en dit kan je ook verklaren met vraag en aanbod. Omdat er een groter aanbod is van werknemers, is dit minder schaars en concurreert het met kapitaalintensieve goederen.
Ook moeten we niet vergeten dat immigratie wellicht de oplossing is voor onze vergrijzing. Meer van die mensen die hier werken en premies betalen, des te minder zijn de lasten voor de jongere generaties en de enige hoop om nog enige sociale voorzieningen te laten voortbestaan.
Als je goed kijkt worden mensen die grote kans hebben op een goede baan hier wel toegelaten. Lees de topics hier over kalou bijvoorbeeld maar eens door om er achter te komen hoe je bijvoorbeeld versneld nederlander kan worden. (om even je het antwoord alvast te geven, dat is wanneer je al een baan hebt waarin je zoveel procent meer dan het minimumloon verdient)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:40 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
ja dat wordt maar al te graag vergeten door de rechtse partijen... maar het is ook moeilijk om zoiets in het post-fortuyntijdperk te laten doordringen, er is bij te veel mensen iets geknapt
Is het niet zo dat er bij jullie alleen maar mensen worden toegelaten met een baan?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:52 schreef Ulx het volgende:
Hier in TZwitserland is er vandaag het resultaat van een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat na het openen van de grenzen voor EU burgers het totale aantal met 9% omhoog ging. Niet-EU immigratie nam af met 14%
Hmm kortzichtig is het niet hoor, alleen het berust een beetje op een misverstand denk ik. Ik weet het namelijk niet zeker, maar volgens mij ligt het geboorte en sterftecijfer op dit moment dusdanig dat de bevolking kleiner wordt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:53 schreef Hobiedobie het volgende:
Ik ben allochtoon, wat verwacht je dat ik zeg?
Mijn mening:
Tis een beetje druk in NL :
Tijdje iets meer betalen vanwege ouderen is te verdragen, op termijn 10 mlj inwoners lijkt mij "m prettiger voor NL dan 25 mlj.....
Maar dat is mijn persoonlijke kortztichte mening...
Niet meer. Vroeger kreeg je alleen een verblijfsvergunning als je een baan had, en kon je alleen een baan krijgen als je een verblijfsvergunning hadquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Is het niet zo dat er bij jullie alleen maar mensen worden toegelaten met een baan?
Nog niet, maar vanaf 2020 gaan de babyboomers en masse dood, en dan zit Nederland snel weer op 13 miljoen inwoners.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Hmm kortzichtig is het niet hoor, alleen het berust een beetje op een misverstand denk ik. Ik weet het namelijk niet zeker, maar volgens mij ligt het geboorte en sterftecijfer op dit moment dusdanig dat de bevolking kleiner wordt.
Dus dat betekent dat ´de allochtoon´ niet nodig is om Nederland op het zelfde welvaartspeil te houden.quote:Pikken? Nee de allochtonen rapen alleen de banen op die hier voorhanden liggen maar waarvoor de Nederlanders te lui zijn om deze op te rapen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |