Ja, maar dat paste dus niet in de TT.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:50 schreef SCH het volgende:
Denigrerende opmerkingen over mensen met een andere huidskleur mogen van sizzler. Hans Teeuwen gebruikt die term immers ook wel eens![]()
quote:Op maandag 27 juni 2005 15:50 schreef SCH het volgende:
Denigrerende opmerkingen over mensen met een andere huidskleur mogen van sizzler. Hans Teeuwen gebruikt die term immers ook wel eens![]()
Nee joh, het is volstrekt normaal om op zo'n denigrerende toon over mensen met een andere kleur te praten. Hulde sizzler, huldequote:Op maandag 27 juni 2005 15:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als je het hebt over een "negertje" dan is dat racistisch en verdien je een erespeldje bij de KKK.![]()
![]()
Niet todat jij ooit eens volwassen wordt.quote:ben je klaar met jengelen?
Sorry, maar denigrerend doen over één persoon die wordt uitgezet is nog geen racisme. Ookal betrof het een neger. Als er nou had gestaan dat álle negers moeten worden uitgezet dan is dat wel racisme.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:57 schreef thabit het volgende:
De nieuwe politieke correctheid. Racisme is vrijheid van meningsuiting. Anti-racisme is gedachtepolitie.
Het gaat helemaal niet over 1 persoon - het is een algemeenheid over buitenlanders: "weer zo'n negertje dat (terecht) wordt uitgezet". Als je die ondertoon niet proeft, dan zegt dat vooral veel over je eigen zienswijze.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:02 schreef sizzler het volgende:
[..]
Sorry, maar denigrerend doen over één persoon die wordt uitgezet is nog geen racisme. Ookal betrof het een neger. Als er nou had gestaan dat álle negers moeten worden uitgezet dan is dat wel racisme.
Zolang sizzler weer eens niet ingrijpt tegen racisme, zal dat nog wel even duren Dagonet.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef Dagonet het volgende:
Zijn jullie nou nog bezig over eventuele minderjarige danwel kleine negers die worden uitgezet?
Hoho! Wel even de correcte quote gebruiken...quote:Op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over 1 persoon - het is een algemeenheid over buitenlanders: "weer zo'n negertje dat (terecht) wordt uitgezet". Als je die ondertoon niet proeft, dan zegt dat vooral veel over je eigen zienswijze.
En dat is heel wat anders dan wat jij hierboven zegt. Zit een wereld van verschil tussen.quote:Komt de hele Godsganse dag in het nieuws als er weer terecht een negertje weg moet uit dit land
Zal ik mezelf nogmaals herhalen dan:quote:
quote:Op maandag 27 juni 2005 15:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hoe in vredesnaam kan je in zo'n situatie neutraal zijn als twee mensen iets anders beweren? Pberends ziet het niet als racisme, jij wel. Ben je dan neutraal door te zeggen dat het een beetje racistisch is? Of als je geen mening hebt?Ik streef naar een zo objectief mogelijk beleid. Meer dan dat is onmogelijk.
Wat is het verschil. Er staat "weer een negertje" - en dat is op zijn minst zeer denigrerend en ook wel racistisch genoemd als je het postverleden van betreffende user erbij betrekt.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:08 schreef Dagonet het volgende:
En dat is heel wat anders dan wat jij hierboven zegt. Zit een wereld van verschil tussen.
De ervaring is dat je daar niet in slaagt en je totaal ongeloofwaardig bent als moderator.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zal ik mezelf nogmaals herhalen dan:
[..]
Blijkbaar.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]
De ervaring is dat je daar niet in slaagt en je totaal ongeloofwaardig bent als moderator.
Door niet je eigen politieke voorkeur mee te laten wegen. Jouw opvattingen zijn zo voorspelbaar en politiek gekleurd: als SCH iets op die manier zegt, dan is sizzler in alle staten maar rechtse users hebben vele, vele streepjes voor. Dat is al heel lang zo en dat zal jij zelf nooit (willen) zien. Je kunt zeer objectief vaststellen dat negertje in dit verband een denigrende betekenis heeft, maar alleen op Fok! wordt daar weer anders over geacht.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Blijkbaar.
Er zijn twee soorten meningen: die van jou (het is racistisch) en die van pberends (het is niet racistisch). Hoe had ik me in dit geval dan neutraal op kunnen stellen?
Je had het over racisme. En daar zijn twee meningen over. De één vind het niet racistisch, de ander wel. Hoe kan ik me dan neutraal opstellen? Als ik jou gelijk geef kies ik partij voor jouw mening. Dan ben ik toch niet meer neutraal?quote:
Het verschil is interpretatie, wat jij ervan maakte was "terecht dat een negertje wordt uitgezet". Wat Pberends schreef was "een negertje die terecht (dus na alle procedures doorlopen te hebben) wordt uitgezet".quote:Op maandag 27 juni 2005 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is het verschil. Er staat "weer een negertje"
Er worden anders verdomd weinig aziaten of blanken uitgezet. Wel kinderen terug naar Afrika, dat dan weer wel. Sommige zelfs terechtquote:- en dat is op zijn minst zeer denigrerend en ook wel racistisch genoemd als je het postverleden van betreffende user erbij betrekt.
Ja maak er maar een grapje van. Jij vindt dat soort denigrende opmerkingen ook al normaal??? LIef dat je het voor sizzler opneemt maar ik denk dat jij zo'n opmerking over negertjes ook niet echt kan waarderen.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het verschil is interpretatie, wat jij ervan maakte was "terecht dat een negertje wordt uitgezet". Wat Pberends schreef was "een negertje die terecht (dus na alle procedures doorlopen te hebben) wordt uitgezet".
[..]
Er worden anders verdomd weinig aziaten of blanken uitgezet. Wel kinderen terug naar Afrika, dat dan weer wel. Sommige zelfs terecht.
Als er op dezelfde manier over een 'allochtoontje' wordt gerept, vind ik dat ook kwalijk. Het gaat hier om mensen maar dat schijnt niet zo heel erg belangrijk meer te zijn. Waarom zouden we niet gewoon serieus en met respect over medemensen schrijven en discussieren? Moderators zijn er toch voor om daar op te letten? Ik snap niet waarom er over mijn opmerking zo'n uitgebreide discussie moet worden gehouden. Haal gewoon die zinsnede even weg omdat hij denigrerend is bedoeld en derhalve niet in de Fok-policy past en het leed is geleden. Waarom er iedere keer zo'n strijd van maken en de verdenking van Fok als plek waar racisme wordt gedoogd weer eens op je laden?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:33 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens af, SCH, als negertje vervangen wordt door allochtoon, dan ben je het er wel mee eens?
Wat is er mis met negertjes?quote:Op maandag 27 juni 2005 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja maak er maar een grapje van. Jij vindt dat soort denigrende opmerkingen ook al normaal??? LIef dat je het voor sizzler opneemt maar ik denk dat jij zo'n opmerking over negertjes ook niet echt kan waarderen.
le-zen, dat schreef ik niet.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Als er op dezelfde manier over een 'allochtoontje' wordt gerept, vind ik dat ook kwalijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |