Het risico dat je te traag reageert als ineens iemand uit het niets over straat rent is een heel stuk groter als je zo veel hebt gedronken, en ook op een klein stuk kan een ongeluk voorkomen. Het is dus NOT DONE.quote:Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken.
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!quote:Op maandag 27 juni 2005 15:22 schreef ACT-F het volgende:
Boven drink ik overdag bijna nooit, alleen s'avonds en s'nachts in een horecagelegenheid. Dus als ik me met 8 bier op de weg begeef dan is de weg afgestorven. Bovendien rijd ik op bekende wegen.
Niet acceptabelquote:Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef JWvW het volgende:
Hoe denken de mensen over een jointje achter het stuur?
Daar ben ik me van bewust, en mocht het, ondanks dat de kans minimaal is, het toch gebeuren, dan wil ik wel even met de rechter babbelen om aan te geven dat alcohol hier geen oorzaak is en dit ook niet in de statistieken komt met als oorzaak 'alcohol'. Waar je het bangst voor moet zijn is dat de verzekeringsmaatschappij de schade niet zal betalen. Dus daarom rijden mensen door na een ongeval of stappen uit de auto om aan de blaastest te ontkomen.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:30 schreef bluebit het volgende:
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!
daar heb ik dus helemaal geen zin in!
ligt denk ik ook aan je rijstijl. als ik nuchter bent rijd ik redelijk hard, cruise snelheid van 150-160 op de snelweg. meer op controles lettend dan op m'n snelheids meter. als ik gaar ben rijd ik ook écht niet harder dan de toegestane snelheid. maar nog steeds is m'n reactie dan uiteraard trager... moet je gewoon rekening mee houden dan hequote:Op maandag 27 juni 2005 16:47 schreef TR08 het volgende:
Joints wordt je voorzichtiger van. Ik meen me te herinneren dat het zelfs bewezen is dat je met 1 joint op veiliger rijdt dan zonder
Daarna wordt het echter weer rap minder. Dus 1 joint is wat mij betreft best oke. 2 zou ook nog mogen, maar daarna is het afgelopen.
Op die manier is het ook best oke denk ikquote:Op maandag 27 juni 2005 17:04 schreef dnzl het volgende:
Zoals gister lag ik lekker te genieten bij een recreatieplas hier in de buurt.
Ik vind dat ik dan best een halve liter achterover mag ketsen en een jointje mag roken. Wel wacht ik dan minstens 2 uur voordat ik weer ga rijden. Meer ook niet, ook omdat ik gewoonweg bang ben voor juten in dat soort situaties.
Hier maak ik mij wel schuldig aanquote:Op maandag 27 juni 2005 17:19 schreef Ridocar het volgende:
Voor de joint (moeilijker te controleren, tenzij bloedproef) geldt hetzelfde 0-limiet, temeer omdat je na één joint al de weg kwijt kunt raken.
200% mee eens!quote:Op maandag 27 juni 2005 15:14 schreef doemaardrie het volgende:
Ik ben geen moraalridder en zal ook zeker niet beweren dat ik nog nooit met alchohol op achter het stuur heb gezeten.
Echter ik ben toch van mening dat het beter is om helemaal niet te rijden als je nog moet drinken.
Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:14 schreef Caerbannog het volgende:
[..]
200% mee eens!
In principe drink ik nooit als ik rij, maar zo heel af en toe als 't gezellig is misschien 1 of 2.
Het hangt er ook maar helemaal vanaf hoe ik me voel. Als ik merk dat 'k niet overdreven veel gegeten heb doe ik 't al sowieso niet.
Moet er trouwens eerlijk bij vermelden dat ik 1 keer met 8 bier op nog achter 't stuur ben gestapt, en me dood ben geschrokken hoe verschrikkelijk beroerd het rijden dan gaat (bij mij dan toen). Daarna besloten NOOOIT weer met zoveel op te rijden.
Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef Daiha het volgende:
Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?
Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
Ja, dat is altijd achteraf. Denk je op dat moment niet aan. Het was immers 'maar' 10 kilometer.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:27 schreef TR08 het volgende:
[..]
Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.
Fiets moet toch kunnen vind ik persoonlijk, ik kan hooguit zelf een keer flink op me bek gaan en in slaap vallen. Meer niet. Als ik op de weg terug rijd is er nooit geen kip, dus veel schade kan ik niet aanrichten.quote:Op maandag 27 juni 2005 20:20 schreef Farao het volgende:
[..]
Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.
Als ik rij drink ik geen drup.
Same here.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Hier maak ik mij wel schuldig aan![]()
Maar ik merk eigenlijk niet veel verschil, ik rij nogsteeds netjes, en mn reactie vermogen is nog perfect.
Maar het ligt er ook aan HOE gaar je bent he![]()
'Nuchter' moet ik altijd 60 rijden in de bebouwde kom, altijd dat stukje harder. Met een jointje op vind ik 50 ook wel relaxed, waardoor ik dus ook heel netjes ga rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:06 schreef FordXRRS het volgende:
[..]
Same here.
Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.
idd ja... maak ik ook geregeld mee...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:52 schreef Gurb het volgende:
Wat mij persoonlijk trouwens ook opvalt, is dat veel volwassenen van 40 of ouder een stuk minder moeilijk doen over rijden met drank op.
oudere collega's, vader, ooms, tantes, buren komen op verjaardagen of feestjes allemaal apart van elkaar met de auto, drinken moeiteloos drie of meer biertjes/wijntjes en stappen gewoon in de auto, zonder dat ze volgens mij beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
En als je er wat van zegt, krijg je steevast het commentaar: ik weet heel goed wat mijn grens is, en kan nog goed rijden.
Liever niks, maar anders hoogstens 1 biertje aan het begin van de avond en verder niks.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef Daiha het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: Gepakt met alchohol.... het volgende.
Het valt mij op dat de Fok!kers zo verschillend denken over en reageren op alcoholgebruik in het verkeer. De één is zwaar tegen en begrijpt er niets van dat er mensen bestaan die het aandurven met alcohol achter het stuur te kruipen. De ander denkt dat het opzich wel kan, afhankelijk van het aantal consumpties en de te rijden afstand.
Het ligt er volgens mij ook aan of je er negatieve ervaringen mee hebt: een dierbare verloren of iets dergelijks. Dan is het logisch dat je zo fel reageert.
TS begint. Als ik lange afstanden (buitendorpelijk) moet rijden, dan drink ik er absoluut niet meer dan 2. Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken. Ik realiseer me wel dat ik alcohol op heb en rij dan erg voorzichtig, 2 handen aan het stuur etc. Dit komt niet vaak voor, want ik probeer het altijd te vermijden. Maar als het gebeurt heb ik er geen problemen mee. Terwijl het toch enorme gevolgen kan hebben: iemand aanrijden, alle schade vergoeden omdat je verzekeraar er achter komt dat je alcohol hebt gebruikt, fikse boete, zelf in de kreukels...Volgens mij realiseer ik me dit niet echt
![]()
Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?
Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
met 3 -4 zit je al aardig op het randje hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:20 schreef MouseOver het volgende:
Normaal gesproken 1 of 2 pilsjes over de hele avond. Wordt soms 3-4 afhankelijk van hoe lang de avond duurt. Daar heb ik niet zo'n moeite mee, mensen die echt serieus dronken achter het stuur stappen zijn aardig fout bezig. Wat dat betreft juich ik alcoholcontroles dan ook toe.
Een zwak punt is wel dat je zelf niet goed kunt testen of je strafbaar bent voor je in de auto stapt. Gezien de hoge minimumboetes zou dat wel erg handig zijn. Maargoed, ik ga sowieso ook niet tegen het randje opdrinken.
Wat betreft een jointje: ik doe het zelf nooit als ik moet rijden omdat ik maar heel incidenteel rook en er daardoor knettergaar van wordt. Maar ik heb sterk de indruk dat het bij regelmatige rokers weinig kwaad kan, mits ze tenminste genoeg rijervaring hebben. Hoewel het reactievermogen iets afneemt ga je wel voorzichtiger en defensiever rijden. Daarnaast gaan routinematige handelingen vaak beter dan nuchter. Die laatste twee dingen compenseren dat reactievermogen ruimschoots.
Harddrugs: erg lastig. Sommige zorgen juist voor een betere alertheid, waarmee je zondermeer voorsprong hebt tov mensen die op zaterdagavond/zondagochtend half slapend naar huis rijden. Aan de andere kant is er ook weer het risico op zelfoverschatting en dat is nu ook net wat bij alcohol voor het gevaar zorgt. De voors en tegens tegen elkaar afgewogen lijkt het me beter van niet.
Volgens mij niet. Afbraak 1,5 uur per glas (ruim genomen). Avond begint om 21.00 en gaat door tot 03.00. dat is 6 uur. ga uit van een gelijkmatige inname dan zou je zelfs op het einde van de avond weer op 0 moeten zitten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
met 3 -4 zit je al aardig op het randje hoor
Dit lees ik vaker, mensen die na 1 alcoholisch drankje zich al niet goed voelen achter het stuur.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:25 schreef Xtreem het volgende:
Niks.
Het is wat mij betreft not done. Geen ervarginsdeskundige, wel getuige van vorige generatie die er beduidend minder moeite mee heeft.... Ooit 1 x, door ' nood oorzaak' met 1 glas wijn op gereden, en dat voelde niet goed. ik heb niet zo'n moeite met mezelf in gevaar brengen, maar anderen is no way.
Dat heeft daar weinig mee uit te staan. Het is de manier waarop je de situatie analyseerd. Als je dronken bent, of flink aangeschoten, dan denk je misschien dat je helemaal niet dronken bent en wel kunt rijden. Als je nog vrij nuchter bent, ben je (ik wel tenminste) iets serieuzer en merk je heel snel dat verschil tussen geen alcohol en weinig alcohol. Hoe iemand hier tegenaan ziet verschilt ook per persoon, dat is dus persoonlijk/ een karakteristiekquote:Op woensdag 29 juni 2005 09:57 schreef Daiha het volgende:
[..]
Dit lees ik vaker, mensen die na 1 alcoholisch drankje zich al niet goed voelen achter het stuur.
Ben je dan wel geschikt om uberhaupt alcohol te drinken?? Je voelt toch helemaal niets van 1 biertje of wijntje??
![]()
Nou, ik kan mezelf toch een aardig geoefende drinker noemen, maar soms is het toch wel zo dat ik na 1 biertje al enigszins draaierig ben...quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:57 schreef Daiha het volgende:
[..]
Dit lees ik vaker, mensen die na 1 alcoholisch drankje zich al niet goed voelen achter het stuur.
Ben je dan wel geschikt om uberhaupt alcohol te drinken?? Je voelt toch helemaal niets van 1 biertje of wijntje??
![]()
Ik ben geen alcoholist, maar ik krijg m'n portie bier wel binnen...quote:Op woensdag 29 juni 2005 09:57 schreef Daiha het volgende:
[..]
![]()
He een doodsverwensing.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:13 schreef Repeat het volgende:
ik hoop dat je jezelf doodrijdt, ben je niet helemaal lekker ofzo om met 6 bier op nog te gaan rijden
Ik vind eigenlijk niet dat je er al dan geen excuus voor nodig hebt (<0.5), en evenmin dat het iets met mannelijkheid te maken heeftquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:20 schreef vdo28 het volgende:
Ik neem wel eens een biertje als ik met de auto ben maar de reken ik ook uit wanneer het biertje uitgewerkt is.....
Voor de rest is er gewoon geen excuus om te rijden met alcohol op, als je een kerel bent dan doe je het al helemaal niet, zwak tuig wat met alcohol op achter het stuur kruipt
Ik hoop niet dat ik ooit zo zwak word.....
Geldt ook voor vrouwen.....
Ik heb denk ik net zoals jij liever niet mn mooie wagentje in de prak rij door een biertje teveel....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:06 schreef FordXRRS het volgende:
[..]
Same here.
Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.
Wat alcohol betreft, tsja, ik zal niet zeggen dat ik tegen alcohol ben, zelf nuttig ik het ook. Maar voor je gaat rijden vindt ik 1 a 2 echt de max. Ik ben na een zooi pilsjes nog echt wel toerekeningsvatbaar, maar ik merk na 2 pilsjes toch altijd dat ik me anders voel wat betreft m'n reactievermogen en ook wat betreft vlug afgeleid zijn.
Daarom drink ik gewoon never wanneer ik moet rijden, wat interesseert mij het nou of ik alcohol drink of fris...
Helaas denken meer jongeren zo.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:55 schreef Tuneman het volgende:
Fiets moet toch kunnen vind ik persoonlijk, ik kan hooguit zelf een keer flink op me bek gaan en in slaap vallen. Meer niet. Als ik op de weg terug rijd is er nooit geen kip, dus veel schade kan ik niet aanrichten.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 03:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Dus ook zat op de fiets stappen is levensgevaarlijk.
Je hebt gelijk, op een afstand van 2 kilometer is het helemaal niet gevaarlijkquote:Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef Daiha het volgende:
Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken. Ik realiseer me wel dat ik alcohol op heb en rij dan erg voorzichtig, 2 handen aan het stuur etc. Dit komt niet vaak voor, want ik probeer het altijd te vermijden. Maar als het gebeurt heb ik er geen problemen mee.
dat zegt dan wat meer over je belabberde rijkwaliteiten als je niet gedronken hebtquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:
Ik durf te stellen dat je met één pisje op zelfs beter rijdt dan zonder.
Als je wat op hebt, ben je je heel erg bewust van het feit dat je reactievermogen wat achteruit is gegaan. Daarom ga je veel beter(bewuster) opletten (snelheid, afstand en idd twee handen aan het stuur) Als ik nuchter ben rij ik rustig met 50 door het centrum, als ik een pisje opheb blijf ik meestal netjes 30 rijden.
Ik heb het nu over een of twee pilsjes he, niet dat je een fles wiskey achteroverslaat om vervolgens
boomknuffelspelletjes te gaan doen met je vrienden...
Eigenlijk het zelfde verhaal met een jointje.
Dat is net zo'n bullshit redenatie, als dat je harder gaat rijden omdat je bij 120 in slaap valt, en dus harder rijden veiliger is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:
Ik durf te stellen dat je met één pisje op zelfs beter rijdt dan zonder.
Als je wat op hebt, ben je je heel erg bewust van het feit dat je reactievermogen wat achteruit is gegaan. Daarom ga je veel beter(bewuster) opletten (snelheid, afstand en idd twee handen aan het stuur) Als ik nuchter ben rij ik rustig met 50 door het centrum, als ik een pisje opheb blijf ik meestal netjes 30 rijden.
Ik heb het nu over een of twee pilsjes he, niet dat je een fles wiskey achteroverslaat om vervolgens
boomknuffelspelletjes te gaan doen met je vrienden...
Eigenlijk het zelfde verhaal met een jointje.
Dat is ook een bullshit redenatie van jaapgvk...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat is net zo'n bullshit redenatie , als dat je harder gaat rijden omdat je bij 120 in slaap valt, en dus harder rijden veiliger is.
Als jij nuchter je niet kunt concentreren of bewust kunt blijven ligt daar het probleem. Dat je alcohol oid nodig hebt om beter te gaan rijden is een tegenstrijdige en potentieel levensgevaarlijke gedachtengang.
Ik ben het met farao eens.quote:
jij zit alleen maar interessante activetopics af te schuimen man, get af life.quote:Op maandag 4 juli 2005 03:11 schreef BlueEyed het volgende:
Ik drink zelf wel eens (wettelijk gezien) te veel als ik nog moet rijden, maar stap nooit dronken/ zat in de auto.
Toch niet goed eik, ik weet het
quote:Op maandag 4 juli 2005 03:15 schreef smvs het volgende:
[..]
jij zit alleen maar interessante activetopics af te schuimen man, get af life.
moet ik ook eens doen
Alcohol tast het geheugen aan hequote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:12 schreef Oosthoek het volgende:
Oh kut, ik had al een dergelijke pramopmerking geplaatst
quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:37 schreef Steijn het volgende:
Helemaal niks. Daar zou imo ook de grens moeten liggen.
Helemaal mee eens, heb nog nooit met drank op achter het stuur gezeten. Mijn mening is dat iedereen die ze pakken met drank op achter het stuur, rijbewijs inleveren. Nog een keer met drank op dan auto inleveren....quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:37 schreef Steijn het volgende:
Helemaal niks. Daar zou imo ook de grens moeten liggen.
Moord met voorbedachte rade is een pleonasme.quote:Op zondag 10 juli 2005 03:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
...
maar moord met voorbedachten rade, weet je überhaupt wel wat dat inhoudt?
Ik kan dit bevestigen. Sterker nog, hier op de SEH zien we meer mensen met relatief ernstige ongelukken die dronken fietsen. Het aantal fietsers dat dronken op de snuit valt is velen malen groter dan dronken automobilisten die ongelukken veroorzaken. Ook kosten fietsers veel meer, omdat al die gasten een CT-scan krijgen (dronken + commotie).quote:Op donderdag 30 juni 2005 03:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Helaas denken meer jongeren zo.
Maar ik heb behoorlijk wat ellende op de weg gezien, veroorzaakt door dronken fietsers.
Zoals o.a. een situatie waarbij een moeder van 2 kleine kinderen plotseling moest uitwijken omdat er een dronken fietser opeens de straat over zwabberde, moeder knalde tegen 'n boom en overleedt ter plaatse.
Daar sta je dan bij 'n levenloze mama, met 2 doodsbange kids op de achterbank...
Of jongeren die met de zatte kop op de fiets (uiteraard zonder licht) een 80 km/h weg oprijden en daar geschept worden.
Of ze staan te wachten bij 'n rood licht (maar ook alleen maar omdat 'n een drukke kruising is waar ze gewoon niet over komen anders), 't wordt groen, even verder op komt een auto aan die gewoon 50 km/h blijft rijden en dus gewoon door' t groen wil rijden, maar over de fietser heen rijdt omdat ie toen 't groen werd wou wegfietsen maar niet rechtop kon blijven zitten op z'n fiets, en languit over de straat viel.
Of dronken fietsers die ergens tegen aan rijden, of ergens vanaf rijden, en dan zich ernstig verwonden.
Dus ook zat op de fiets stappen is levensgevaarlijk.
quote:Op zondag 10 juli 2005 11:33 schreef manny het volgende:
2 flesjes is de limit voor mij. Daar houd ik me strikt aan, is geen probleem.
Ik heb wel eens dat ik zaterdag flink doorzak en dan zondag-vroeg in de auto stap; dat ik dan vermoed dat ik eigenlijk nog teveel drank in me lijf heb. Daar moet ik dus mee kappen.
Ik geloof dat dat nalatigheid is...quote:Op zondag 10 juli 2005 11:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daaro zei ik het dus ook zo. Eerst ff diegene laten nadenken, maar jij was te snel
Je hebt eventueel ook nog "... met de dood tot gevolg", ik ben alleen ff 't woord kwijt dat op de puntjes moet, maar volgens mij is dat eventueel ook nog te gebruiken in een dergelijke situatie. Maar moord is onzin.
En wanneer een bouwvakker op een ladder geen zin heeft om zijn boormachine te zekeren met een vangtouw?quote:Op zondag 17 juli 2005 01:18 schreef NITROHOSS het volgende:
[..]
...
Rij je per ongeluk iemand dood op de weg terug dan vind ik NIET dat je nalatigheid of dood door schuld aan je broek moet krijgen...
...
quote:Op zondag 10 juli 2005 03:47 schreef Don_Tom het volgende:
2 max, houdt ik me altijd netjes aan.
En wát is er nou precies zo moeilijk aan om ook die twee consumpties te laten staan ?quote:Op zondag 10 juli 2005 11:33 schreef manny het volgende:
2 flesjes is de limit voor mij. Daar houd ik me strikt aan, is geen probleem.
ik vind bier erg lekker, vandaarquote:Op maandag 18 juli 2005 00:57 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]
En wát is er nou precies zo moeilijk aan om ook die twee consumpties te laten staan ?
Kan iemand me dat nou 's uitleggen, want ik snap dat eerlijk waar niet...
Ik ook; maar dan ga ik dus lopen.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef manny het volgende:
ik vind bier erg lekker, vandaar
Duidelijk genoeg.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:55 schreef NITROHOSS het volgende:
...
Goed... ik geloof dat mijn MENING over wat er in het wetboek zou mogen staan duidelijk is....![]()
Sommigen hebben geen discipline, zo simpel is het.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:57 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[..]
En wát is er nou precies zo moeilijk aan om ook die twee consumpties te laten staan ?
Kan iemand me dat nou 's uitleggen, want ik snap dat eerlijk waar niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |