abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2005 @ 15:08:46 #1
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_28274098
Naar aanleiding van dit topic: Gepakt met alchohol.... het volgende.

Het valt mij op dat de Fok!kers zo verschillend denken over en reageren op alcoholgebruik in het verkeer. De één is zwaar tegen en begrijpt er niets van dat er mensen bestaan die het aandurven met alcohol achter het stuur te kruipen. De ander denkt dat het opzich wel kan, afhankelijk van het aantal consumpties en de te rijden afstand.

Het ligt er volgens mij ook aan of je er negatieve ervaringen mee hebt: een dierbare verloren of iets dergelijks. Dan is het logisch dat je zo fel reageert.

TS begint. Als ik lange afstanden (buitendorpelijk) moet rijden, dan drink ik er absoluut niet meer dan 2. Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken. Ik realiseer me wel dat ik alcohol op heb en rij dan erg voorzichtig, 2 handen aan het stuur etc. Dit komt niet vaak voor, want ik probeer het altijd te vermijden. Maar als het gebeurt heb ik er geen problemen mee. Terwijl het toch enorme gevolgen kan hebben: iemand aanrijden, alle schade vergoeden omdat je verzekeraar er achter komt dat je alcohol hebt gebruikt, fikse boete, zelf in de kreukels... Volgens mij realiseer ik me dit niet echt

Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?

Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
Tranendal
  maandag 27 juni 2005 @ 15:14:16 #2
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28274257
Ik ben geen moraalridder en zal ook zeker niet beweren dat ik nog nooit met alchohol op achter het stuur heb gezeten.
Echter ik ben toch van mening dat het beter is om helemaal niet te rijden als je nog moet drinken.
pi_28274461
quote:
Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken.
Het risico dat je te traag reageert als ineens iemand uit het niets over straat rent is een heel stuk groter als je zo veel hebt gedronken, en ook op een klein stuk kan een ongeluk voorkomen. Het is dus NOT DONE.

Meeste dat ik ooit heb gedronken was 2 glazen, waarvan het eerste meer dan een uur voor het tweede (je kent dat wel, je zit aan een wijntje en moet dan ineens weg), en dat was al eigenlijk strikt genomen onverstandig.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  maandag 27 juni 2005 @ 15:22:51 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28274480
Ervaringsdeskundige meldt.

Ik ben ooit begonnen met 1 bier op een avond de rest fris. Mijn maag vond als die fris niet zo fijn, dus het werd al snel 4 bier op een avond van 4 à 5 uur stappen. Een jaar later was dit ongeveer 5 à 6 bier en soms was het bier zo lekker dat er 8 ook wel in ging. Ik ben me er dan van bewust dat ik over de max. promillage zit, maar ik voell me alles behalve lamlendig. Je voelt wel wat, maar echt veel? Nee.

Boven drink ik overdag bijna nooit, alleen s'avonds en s'nachts in een horecagelegenheid. Dus als ik me met 8 bier op de weg begeef dan is de weg afgestorven. Bovendien rijd ik op bekende wegen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_28274529
inderdaad Sorcerer8472, ik ken de situatie.
En ben het ook met je eens : als je weet dat je moet rijden, geen drank.
een drankje is veel te lekker om dat tweede te laten staan, dus ik begin maar niet aan dat eerste drankje
  maandag 27 juni 2005 @ 15:24:34 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_28274539
Mijn "record" is 1 glas, een uur voor het rijden. Dit is wat mij betreft ook wel de limiet, ik wil graag nuchter zijn achter het stuur
Als mensen dan eerder gereden willen worden moeten ze wachten, dit heb ik verschillende keren zo gedaan
pi_28274617
Ik drink sowieso niet als ik moet rijden, ook al ís een glas ook toegestaan - ik denk maar zo: als iets drinkt, ook al is het één glas, en er gebeurt wat, dan ben je hoe dan ook chantabel. Of chantabel, je kunt ergens op worden aangesproken. Nuchter = nuchter, in mijn ogen.
pi_28274730
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:22 schreef ACT-F het volgende:

Boven drink ik overdag bijna nooit, alleen s'avonds en s'nachts in een horecagelegenheid. Dus als ik me met 8 bier op de weg begeef dan is de weg afgestorven. Bovendien rijd ik op bekende wegen.
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!
daar heb ik dus helemaal geen zin in!
pi_28274735
Gewoon helemaal niet drinken...je gaat zo makkelijk van 1 biertje naar een stuk of wat.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28274790
Ik roep altijd dat wanneer ik nog moet rijden, het aantal glaasjes alcohol niet boven de 0 uitkomt.
Het kan namelijk altijd gebeuren dat je een ongeluk krijgt, alleen vergeef je het jezelf nooit wanneer je daarvoor 1 of meer glaasjes gedronken hebt.
Gisteren avond had ik 1 biertje op, in de veronderstelling dat mijn vriendin terug zou rijden, maar die voelde zich niet lekker, dus ik (4 uurtjes later) heb naar huis gereden. En toch voelde ik me niet op mijn gemak.
Het is niet dat ik niet tegen alcohol kan, want vaak zat dat ik in de kroeg nog fit ben terwijl anderen naast me al bijna van de kruk vallen, maar het voelt gewoon niet goed wanneer je met de auto nog weg moet.
Ik stap met 15+ biertjes nog wel gewoon op de fiets naar huis, maar daar heb ik in het ergste geval alleen mij zelf mee. Met een auto kun je vrij eenvoudig iemand compleet de kreukels in rijden.
pi_28274802
Hmmm aardig verstandige reacties hier dus. Rijden met alcohol is niet verstandig. Alcohol is de meest destuctieve drug wat betreft het verkeer ( en veel meer natuurlijk).
Hoe denken de mensen over een jointje achter het stuur?

[ Bericht 2% gewijzigd door JWvW op 27-06-2005 15:33:35 (foutjes...) ]
pi_28274922
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef JWvW het volgende:
Hoe denken de mensen over een jointje achter het stuur?
Niet acceptabel
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:38:40 #13
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_28274957
ik zit altijd nuchter achter het stuur, gewoon omdat (goed) rijden nu eenmaal veeleisend is. Heb al een probleem ermee als ik vermoeid ben om te gaan rijden.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 27 juni 2005 @ 15:39:55 #14
117715 highworker
High at work
pi_28274991
4 a 5 drankjes is mijn maximum. Meestal houd ik me wel netjes aan de 2 drankjes (hoewel dat meestal wel 2 flesjes bier zijn).
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_28275123
Persoonlijk drink ik een stuk of 10 glazen als ik in de buurt ben, dwz in een straal van 3km

Moet ik lange afstanden rijden zoals 50km dan drink ik 4 tot 6 glazen. Dit is wel verspreid over 4 tot 8uur

Ik merk dat ik niet snel iemand aan zal rijden omdat ik namelijk niet blind ben en geen mongool

Een vriend van me kreeg al een keer een alcohol controle, hij had toen 5 of 6 grote glazen bier op, maar mocht toch nog doorrijden. Een andere vriend had 10 glazen op en was gepakt, maar bij de 2e blaastest een uur later was et alcohol niveau ook weer gezakt dus ook hij mocht weer doorijden...

[ Bericht 32% gewijzigd door RijstNatie op 27-06-2005 15:50:05 ]
Nothing to see here, carry on
pi_28275159
Oja Als ik knetter stoned ben rij ik slechter, dan durf ik meestal ook niet te rijden.
Nothing to see here, carry on
  maandag 27 juni 2005 @ 15:55:00 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28275397
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:30 schreef bluebit het volgende:
weet je, je hoeft het ongeluk niet eens schuld te zijn....ik geloof wel dat veel mensen met een beetje alcohol nog prima rijden...maar stel, je rijdt 's avonds naar huis, een kindje van 18 met een week het rijbewijs verleent geen voorrang en knal....politie erbij, standaard blaastest, en je bent het haasje!!!
daar heb ik dus helemaal geen zin in!
Daar ben ik me van bewust, en mocht het, ondanks dat de kans minimaal is, het toch gebeuren, dan wil ik wel even met de rechter babbelen om aan te geven dat alcohol hier geen oorzaak is en dit ook niet in de statistieken komt met als oorzaak 'alcohol'. Waar je het bangst voor moet zijn is dat de verzekeringsmaatschappij de schade niet zal betalen. Dus daarom rijden mensen door na een ongeval of stappen uit de auto om aan de blaastest te ontkomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 27 juni 2005 @ 15:55:35 #18
62217 TommyZ
Zelfkennis siert den Mensch
pi_28275415
Wat ik niet begrijp, voor degenen die alleen drinken + rijden als ze 'in de buurt' zijn, waarom dan niet fietsen, of zelfs lopen?

Besef ook dat de meeste ongevallen juist op plekken gebeuren die bekend zijn. Vooral op die plekken rij je relaxt en minder oplettend waardoor iets aparts niet verwacht wordt (een dronken tor op de fiets die de weg opslingerd).

Het is ook veel gevaarlijker rijden juist wanneer het uitgestorven is, aangezien iedereen dat denkt rijden de meeste mensen minder secuur (met een drankje op, een beetje geinen met je maten, dat soort dingen).

Persoonlijk drink ik 0 glazen als ik nog moet rijden, waarom zou ik de grens bij 1 of 2 stellen? Als ik er 2 op heb wil ik er toch meer. En anders; fietsen of iemand anders laten rijden.

En voor (soft)drugs geldt hetzelfde als alcohol.
I do not regret the things I've done but those I did not do
pi_28275712
Als ik moet rijden, drink ik maximaal één biertje, en dan wacht ik minimaal één uur voordat ik achter het stuur stap, en daarna nog wat gegeten of gedronken heb.

Waar ik me wel op betrap is het autorijden de dag na het stappen. dan ga je om drie uur 's nacht goed aangeschoten slapen, en stap je om twaalf uur 's middags weer in de auto, terwijl het nog niet allemaal verwerkt is.
Reden daarvoor is het gevoel dat je hebt. Je kater is weg, dus de alcohol is ook weg.

op de fiets heb ik geen maximumgrens.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:10:14 #20
123646 Mike-e-Mouse
Niet goed ? Thuis weggooien !!
pi_28275824
Alcohol en verkeer gaat niet samen.
Niet dat ik een heilig boontje ben, mij is het 3 keer overkomen ( 4 keer is scheepsrecht ?? ).
Maar het is wel stom om met meerdere biertjes te vlot achter het stuur te stappen.
We zijn alllemaal jong ( geweest ) en je bent ook wat makkelijker.
Maar ook degene met wie je bent, zou een beetje verantwoording moeten hebben.
Ik heb het een keer gehad dat mijn geld op was ( aan bier natuurlijk ) en dat ik toen geld moest halen, dus heb ik de auto van me maatje meegenomen, die eigenlijk op dat moment had moeten zeggen, ik rijd wel...maar dat deed ie niet, hij gaf keurig de sleutels af.....
Dus lekker even naar huis, geld halen en vrolijk weer terug naar de kroeg.
Ik ben gewoon van mening, dat je als je goed gegeten heb, je best een biertje kan drinken.
Maar ook met 1 biertje op kan je reaktievermogen verminderen
Dus als ik ga stappen, neem ik de taxi of de benenwagen........

Groetjes Mike
Als het klokje thuis tikt.......hangt ie niet bij jou aan de muur !
pi_28275827
rijden met alcohol op heb ik nog nooit gedaan (zelfs niet na 1 biertje gereden). met een jointje... komt regelmatig voor. ik ben me er wel bewust van dat ik onder invloed ben, rijd veel rustiger, houd me aan de snelheden en bewaar veel meer afstand.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:42:58 #22
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_28276897
Het maximum dat ik ooit gedronken heb was 1 liter Jack Daniels en daarna een autorit van 150 km gemaakt. Laten we zeggen dat dat zeer zeker niet voor herhaling vatbaar was.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:45:06 #23
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_28276956
Geen alcohol achter het stuur. Heb het ook nog nooit gedaan en het zal niet gebeuren ook. Nu mag ik ook niet meer dan 2 glazen per dag, dus op zich zou dat wettelijk nog mogen, maar ik ga het niet eens uitproberen.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 27 juni 2005 @ 16:47:46 #24
14320 TR08
pi_28277036
Joints wordt je voorzichtiger van. Ik meen me te herinneren dat het zelfs bewezen is dat je met 1 joint op veiliger rijdt dan zonder
Daarna wordt het echter weer rap minder. Dus 1 joint is wat mij betreft best oke. 2 zou ook nog mogen, maar daarna is het afgelopen.
pi_28277179
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:47 schreef TR08 het volgende:
Joints wordt je voorzichtiger van. Ik meen me te herinneren dat het zelfs bewezen is dat je met 1 joint op veiliger rijdt dan zonder
Daarna wordt het echter weer rap minder. Dus 1 joint is wat mij betreft best oke. 2 zou ook nog mogen, maar daarna is het afgelopen.
ligt denk ik ook aan je rijstijl. als ik nuchter bent rijd ik redelijk hard, cruise snelheid van 150-160 op de snelweg. meer op controles lettend dan op m'n snelheids meter. als ik gaar ben rijd ik ook écht niet harder dan de toegestane snelheid. maar nog steeds is m'n reactie dan uiteraard trager... moet je gewoon rekening mee houden dan he
  maandag 27 juni 2005 @ 17:04:29 #26
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28277568
Zoals gister lag ik lekker te genieten bij een recreatieplas hier in de buurt.

Ik vind dat ik dan best een halve liter achterover mag ketsen en een jointje mag roken. Wel wacht ik dan minstens 2 uur voordat ik weer ga rijden. Meer ook niet, ook omdat ik gewoonweg bang ben voor juten in dat soort situaties.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:05:21 #27
14320 TR08
pi_28277587
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:04 schreef dnzl het volgende:
Zoals gister lag ik lekker te genieten bij een recreatieplas hier in de buurt.

Ik vind dat ik dan best een halve liter achterover mag ketsen en een jointje mag roken. Wel wacht ik dan minstens 2 uur voordat ik weer ga rijden. Meer ook niet, ook omdat ik gewoonweg bang ben voor juten in dat soort situaties.
Op die manier is het ook best oke denk ik
Zowel het bier als de joint zijn dan nagenoeg uit je bloed verdwenen.
pi_28277829
Als ik nog moet rijden drink ik er hooguit 1 of 2 aan het begin van de avond. Ik wacht dan per drankje (en dat zijn er dan max. 2) minstens anderhalf uur.
Dus, stel dat ik om 8 uur ergens aankom, en ik hoef pas om 1 uur 's nachts weg, dan drink ik er best 1 of 2 voor 10 uur. Meer niet
pi_28277979
één keer ben ik met 1 biertje op gaan rijden, en je merkt het meteen. reactievermogen, gemoedstoestand (overmoedig enzo), het ging voor geen meter.
Voor mij is het sindsdien òf drinken, òf rijden, òf drinken, héél lang wachten en dan rijden.

Voor de joint (moeilijker te controleren, tenzij bloedproef) geldt hetzelfde 0-limiet, temeer omdat je na één joint al de weg kwijt kunt raken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_28279301
Drinken = Lopen

Ik zal nooit met alcohol op achter het stuur stappen, dan blijf ik desnoods in mn auto slapen (zalige lederen zetels) dan mn auto (of iemand anders) kapot rijden...
pi_28279351
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:19 schreef Ridocar het volgende:
Voor de joint (moeilijker te controleren, tenzij bloedproef) geldt hetzelfde 0-limiet, temeer omdat je na één joint al de weg kwijt kunt raken.
Hier maak ik mij wel schuldig aan

Maar ik merk eigenlijk niet veel verschil, ik rij nogsteeds netjes, en mn reactie vermogen is nog perfect.
Maar het ligt er ook aan HOE gaar je bent he
  maandag 27 juni 2005 @ 18:14:26 #32
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_28279645
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:14 schreef doemaardrie het volgende:
Ik ben geen moraalridder en zal ook zeker niet beweren dat ik nog nooit met alchohol op achter het stuur heb gezeten.
Echter ik ben toch van mening dat het beter is om helemaal niet te rijden als je nog moet drinken.
200% mee eens!

In principe drink ik nooit als ik rij, maar zo heel af en toe als 't gezellig is misschien 1 of 2.
Het hangt er ook maar helemaal vanaf hoe ik me voel. Als ik merk dat 'k niet overdreven veel gegeten heb doe ik 't al sowieso niet.

Moet er trouwens eerlijk bij vermelden dat ik 1 keer met 8 bier op nog achter 't stuur ben gestapt, en me dood ben geschrokken hoe verschrikkelijk beroerd het rijden dan gaat (bij mij dan toen). Daarna besloten NOOOIT weer met zoveel op te rijden.
Toch?
  Moderator maandag 27 juni 2005 @ 18:16:52 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_28279701
Als ik moet rijden drink ik helemaal niets, want ik ken mezelf: als ik 1 wijntje neem wil ik er nog 1 en voor je het weet heb je teveel op, dan maar meteen aan de fris.

Of ik neem gewoon de bus/tram/taxi als ik toch wat wil drinken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_28279825
Ik rijd gewoon altijd naar huis.
pi_28279889
Ik drink geen druppel als ik nog moet rijden.

Omdat ik voor mezelf bedacht heb, dat dat vroeg of laat toch wel fout gaat, type, "joh neem nog 1 biertje joh". Hoevaak ik wel niet hoor "eentje kan best" of "twee kan best". kDoe het gewoon niet.

kHou het al 9 jaar vol.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 27 juni 2005 @ 18:27:05 #36
14320 TR08
pi_28279935
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:14 schreef Caerbannog het volgende:

[..]

200% mee eens!

In principe drink ik nooit als ik rij, maar zo heel af en toe als 't gezellig is misschien 1 of 2.
Het hangt er ook maar helemaal vanaf hoe ik me voel. Als ik merk dat 'k niet overdreven veel gegeten heb doe ik 't al sowieso niet.

Moet er trouwens eerlijk bij vermelden dat ik 1 keer met 8 bier op nog achter 't stuur ben gestapt, en me dood ben geschrokken hoe verschrikkelijk beroerd het rijden dan gaat (bij mij dan toen). Daarna besloten NOOOIT weer met zoveel op te rijden.
Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.
pi_28279974
Gut o Gut, Als ik hier zo lees, durven mensen er nu wel een beetje voor uit te komen dat ze wel eens met drank op achter het stuur heb gezeten. Wat ik ook ik mijn topic aangaf was dat het stom van me was dat ik met een slok op ging rijden. Jammer is wel dat mensen zomaar moord en brand gingen schreeuwen en mij gingen stigmatiseren terwijl het 1x is gebeurd in de 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb. En ik zat ook niet stomdronken achter het stuur. Had over de avond verdeeld (6 uurtjes) 5 á 6 biertjes op. Zelfs mensen die niet tegen alchohol kunnen raken er niet bepaald dronken van.
  maandag 27 juni 2005 @ 18:30:56 #38
14320 TR08
pi_28280024
Mensen durfden daar in jouw topic ook wel voor uit te komen hoor
  maandag 27 juni 2005 @ 20:20:54 #39
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_28283039
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef Daiha het volgende:

Wat is voor jou gebruikelijk? Wat is voor jou de reden om absoluut niets te drinken of om het juist wel te doen? Hou je jezelf dan niet voor de gek zoals ik zelf doe?

Graag eerlijke antwoorden, niet van die moraalridders die het allemaal zo goed weten maar zelf nooit in de gelegenheid komen omdat ze geen alcohol lusten of geen rijbewijs hebben of nooit gaan stappen. Dus alleen ervaringsdeskundigen!
Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.

Als ik rij drink ik geen drup.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_28283191
Met alcohol neemt je waarnemingsvermogen af, en daarmee ook het vermogen om je eigen waarnemingsvermogen te kunnen beoordelen. Al die mensen die dus claimen met x bier op nog heel goed te kunnen rijden, zijn helemaal niet in staat dit voor zichzelf te bepalen. Bij Blik Op De Weg o.i.d. lieten ze eens zo iemand nuchter en onder invloed in een simulator rijden; onder invloed zat hij bovenop de eerstedebeste auto die onverwachts van rechts kwam. Says enough lijkt me.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:02:55 #41
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_28287654
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:27 schreef TR08 het volgende:

[..]

Heb je je ook onderweg bedacht dat je zou kunnen stoppen? Gewoon auto parkeren, taxi regelen en volgende dag weer halen.
Ja, dat is altijd achteraf. Denk je op dat moment niet aan. Het was immers 'maar' 10 kilometer.
10 kilometer te ver achteraf....
maarja, achteraf heeft iedereen gelijk. Ik heb er iig van geleerd, 't is goed gegaan, en gebeurt sowieso niet weer

En je lieve autootje laat je niet zomaar achter voor de taxi
Toch?
  maandag 27 juni 2005 @ 23:06:04 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28287751
heel simpel bij mij:

rijden is geen alcohol, geen slokje geen druppel, niets.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 27 juni 2005 @ 23:55:46 #43
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_28289522
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:20 schreef Farao het volgende:

[..]

Als iemand die in zijn loopbaan 'n groot aantal doden heeft gezien en 'n enorm aantal levens compleet verwoest allemaal door alcohol in het verkeer, kan ik uiteraard alleen maar zeggen dat ik heel fel tegen alcohol in het verkeer (zowel auto als op de fiets!) ben.

Fiets moet toch kunnen vind ik persoonlijk, ik kan hooguit zelf een keer flink op me bek gaan en in slaap vallen. Meer niet. Als ik op de weg terug rijd is er nooit geen kip, dus veel schade kan ik niet aanrichten.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:06:25 #44
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_28289887
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Hier maak ik mij wel schuldig aan

Maar ik merk eigenlijk niet veel verschil, ik rij nogsteeds netjes, en mn reactie vermogen is nog perfect.
Maar het ligt er ook aan HOE gaar je bent he
Same here.

Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.

Wat alcohol betreft, tsja, ik zal niet zeggen dat ik tegen alcohol ben, zelf nuttig ik het ook. Maar voor je gaat rijden vindt ik 1 a 2 echt de max. Ik ben na een zooi pilsjes nog echt wel toerekeningsvatbaar, maar ik merk na 2 pilsjes toch altijd dat ik me anders voel wat betreft m'n reactievermogen en ook wat betreft vlug afgeleid zijn.

Daarom drink ik gewoon never wanneer ik moet rijden, wat interesseert mij het nou of ik alcohol drink of fris...
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_28290275
Gewoon geen druppel alcohol als ik moet rijden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:24:18 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28290326
Geen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:26:59 #47
73209 dnzl
Minimalist.
pi_28290400
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:06 schreef FordXRRS het volgende:

[..]

Same here.

Ik ben zelf van mening dat ik na een joint stukken keuriger rijd, maar ligt er inderdaad aan hoe gaar je bent, 1 a 2 is geen probleem.
'Nuchter' moet ik altijd 60 rijden in de bebouwde kom, altijd dat stukje harder. Met een jointje op vind ik 50 ook wel relaxed, waardoor ik dus ook heel netjes ga rijden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:34:37 #48
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_28290597
weleens 8 bier op gehad in een uur ofzo en een uur later gaan rijden, dat liep maar net goed af Maar een paar biertjes op een nacht van 5 uur is geen probleem, alleen dan wel aan het begin van de avond
pi_28291711
Met 6 pillen op en dan door de coen-tunnel rijden.... dan heb je pas echt tunnel-vision ....maar drank nooit meer dan 1 flesje....Wel irritant. Je moet je altijd met de taxi of op de fiets ( of met andere meerijden) ....terwijl de auto gewoon voor de deur staat. Wel verleidelijk af en toe.

[ Bericht 39% gewijzigd door Biglebowski op 28-06-2005 01:51:59 ]
Her name was Lola, she was a showgirl..........
pi_28297829
Wat mij persoonlijk trouwens ook opvalt, is dat veel volwassenen van 40 of ouder een stuk minder moeilijk doen over rijden met drank op.

oudere collega's, vader, ooms, tantes, buren komen op verjaardagen of feestjes allemaal apart van elkaar met de auto, drinken moeiteloos drie of meer biertjes/wijntjes en stappen gewoon in de auto, zonder dat ze volgens mij beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
En als je er wat van zegt, krijg je steevast het commentaar: ik weet heel goed wat mijn grens is, en kan nog goed rijden.
pi_28297884
Aan het begin van de avond drink ik wel eens een glas bier, maar dan moet het nog even duren voordat ik achter het stuur ga. Ik ga nooit rijden met alcohol, wil mezelf en anderen niet in gevaar brengen.
pi_28300959
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:52 schreef Gurb het volgende:
Wat mij persoonlijk trouwens ook opvalt, is dat veel volwassenen van 40 of ouder een stuk minder moeilijk doen over rijden met drank op.

oudere collega's, vader, ooms, tantes, buren komen op verjaardagen of feestjes allemaal apart van elkaar met de auto, drinken moeiteloos drie of meer biertjes/wijntjes en stappen gewoon in de auto, zonder dat ze volgens mij beseffen dat ze verkeerd bezig zijn.
En als je er wat van zegt, krijg je steevast het commentaar: ik weet heel goed wat mijn grens is, en kan nog goed rijden.
idd ja... maak ik ook geregeld mee...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:55:25 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_28302101
quote:
Naar aanleiding van dit topic: Gepakt met alchohol.... het volgende.

Het valt mij op dat de Fok!kers zo verschillend denken over en reageren op alcoholgebruik in het verkeer. De één is zwaar tegen en begrijpt er niets van dat er mensen bestaan die het aandurven met alcohol achter het stuur te kruipen. De ander denkt dat het opzich wel kan, afhankelijk van het aantal consumpties en de te rijden afstand.

Het ligt er volgens mij ook aan of je er negatieve ervaringen mee hebt: een dierbare verloren of iets dergelijks. Dan is het logisch dat je zo fel reageert.

TS begint. Als ik lange afstanden (buitendorpelijk) moet rijden, dan drink ik er absoluut niet meer dan 2. Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken. Ik realiseer me wel dat ik alcohol op heb en rij dan erg voorzichtig, 2 handen aan het stuur etc. Dit komt niet vaak voor, want ik probeer het altijd te vermijden. Maar als het gebeurt heb ik er geen problemen mee. Terwijl het toch enorme gevolgen kan hebben: iemand aanrijden, alle schade vergoeden omdat je verzekeraar er achter komt dat je alcohol hebt gebruikt, fikse boete, zelf in de kreukels... Volgens mij realiseer ik me dit niet echt

Liever niks, maar anders hoogstens 1 biertje aan het begin van de avond en verder niks.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:06:33 #54
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28302459
Max 2 biertjes vlak voordat ik ga rijden... Als ik 'savonds laat moet rijden, en 'smiddags ergens ben, en dus ook nog moet eten enzo, hooguit 3, bij uitzondering...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_28302522
Max 2 biertjes...ik ga er niet meer overheen.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:20:10 #56
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28302872
Normaal gesproken 1 of 2 pilsjes over de hele avond. Wordt soms 3-4 afhankelijk van hoe lang de avond duurt. Daar heb ik niet zo'n moeite mee, mensen die echt serieus dronken achter het stuur stappen zijn aardig fout bezig. Wat dat betreft juich ik alcoholcontroles dan ook toe.

Een zwak punt is wel dat je zelf niet goed kunt testen of je strafbaar bent voor je in de auto stapt. Gezien de hoge minimumboetes zou dat wel erg handig zijn. Maargoed, ik ga sowieso ook niet tegen het randje opdrinken.

Wat betreft een jointje: ik doe het zelf nooit als ik moet rijden omdat ik maar heel incidenteel rook en er daardoor knettergaar van wordt. Maar ik heb sterk de indruk dat het bij regelmatige rokers weinig kwaad kan, mits ze tenminste genoeg rijervaring hebben. Hoewel het reactievermogen iets afneemt ga je wel voorzichtiger en defensiever rijden. Daarnaast gaan routinematige handelingen vaak beter dan nuchter. Die laatste twee dingen compenseren dat reactievermogen ruimschoots.

Harddrugs: erg lastig. Sommige zorgen juist voor een betere alertheid, waarmee je zondermeer voorsprong hebt tov mensen die op zaterdagavond/zondagochtend half slapend naar huis rijden. Aan de andere kant is er ook weer het risico op zelfoverschatting en dat is nu ook net wat bij alcohol voor het gevaar zorgt. De voors en tegens tegen elkaar afgewogen lijkt het me beter van niet.
Vampire Romance O+
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:24:57 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_28303000
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:20 schreef MouseOver het volgende:
Normaal gesproken 1 of 2 pilsjes over de hele avond. Wordt soms 3-4 afhankelijk van hoe lang de avond duurt. Daar heb ik niet zo'n moeite mee, mensen die echt serieus dronken achter het stuur stappen zijn aardig fout bezig. Wat dat betreft juich ik alcoholcontroles dan ook toe.

Een zwak punt is wel dat je zelf niet goed kunt testen of je strafbaar bent voor je in de auto stapt. Gezien de hoge minimumboetes zou dat wel erg handig zijn. Maargoed, ik ga sowieso ook niet tegen het randje opdrinken.

Wat betreft een jointje: ik doe het zelf nooit als ik moet rijden omdat ik maar heel incidenteel rook en er daardoor knettergaar van wordt. Maar ik heb sterk de indruk dat het bij regelmatige rokers weinig kwaad kan, mits ze tenminste genoeg rijervaring hebben. Hoewel het reactievermogen iets afneemt ga je wel voorzichtiger en defensiever rijden. Daarnaast gaan routinematige handelingen vaak beter dan nuchter. Die laatste twee dingen compenseren dat reactievermogen ruimschoots.

Harddrugs: erg lastig. Sommige zorgen juist voor een betere alertheid, waarmee je zondermeer voorsprong hebt tov mensen die op zaterdagavond/zondagochtend half slapend naar huis rijden. Aan de andere kant is er ook weer het risico op zelfoverschatting en dat is nu ook net wat bij alcohol voor het gevaar zorgt. De voors en tegens tegen elkaar afgewogen lijkt het me beter van niet.
met 3 -4 zit je al aardig op het randje hoor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:25:39 #58
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28303017
Niks.
Het is wat mij betreft not done. Geen ervarginsdeskundige, wel getuige van vorige generatie die er beduidend minder moeite mee heeft.... Ooit 1 x, door ' nood oorzaak' met 1 glas wijn op gereden, en dat voelde niet goed.
ik heb niet zo'n moeite met mezelf in gevaar brengen, maar anderen is no way.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:28:46 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28303104
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

met 3 -4 zit je al aardig op het randje hoor
Volgens mij niet. Afbraak 1,5 uur per glas (ruim genomen). Avond begint om 21.00 en gaat door tot 03.00. dat is 6 uur. ga uit van een gelijkmatige inname dan zou je zelfs op het einde van de avond weer op 0 moeten zitten.

Ik denk dat dit ook de oorzaak van de ikmoestmet10pilsblazenenblieseenP-verhalen is. Beetje onnauwkeurigheid, lange avond dus al aardig wat verteerd, slaap (waardoor je dus mogelijk het idee hebt dronkener te zijn dan je eigenlijk bent).
Vampire Romance O+
pi_28303761
not done.

al heb ik weleens 's middags wat gedronken, om vervolgens 's avonds te rijden. maar dan heb ik het wel ever een paar glazen (2-3) en een uur of 5 later rijden.

mensen die gewoon uitgaan en drinken en vervolgens in de auto stappen, snap ik echt niet.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:14:58 #61
123053 rijn0227
gang is alles.......
pi_28304660
Ik lust graag een biertje maar als ik moet rijden maximaal 1 biertje en de tijd die tussen consumptie en rijden zit is meestal meer dan 2 uur.

maar het liefst helemaal geen drank, vooral als ik moe ben drink ik zeker niet.
www.tamiyacup.nl rc foto's filmpjes en tips..............
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:46:05 #62
13851 overhyped
Stop the hype
pi_28328746
Als ik rij neem ik aan het begin van de avond 1 birtje voor gezeligheid, daarna spa rood.

die mensen die het geen probleem vinden om met 6 to 8 bier te rijden... "k snap het niet, levensgevaarlijk, helemaal omdat je zelf niet in kan schatten hoe ver je heen bent..

op die fiets, tja, de fiets in een ander verhaal (al is dat ook gevaarlijk!)
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:57:12 #63
102511 Daiha
pi_28329006
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:25 schreef Xtreem het volgende:
Niks.
Het is wat mij betreft not done. Geen ervarginsdeskundige, wel getuige van vorige generatie die er beduidend minder moeite mee heeft.... Ooit 1 x, door ' nood oorzaak' met 1 glas wijn op gereden, en dat voelde niet goed. ik heb niet zo'n moeite met mezelf in gevaar brengen, maar anderen is no way.
Dit lees ik vaker, mensen die na 1 alcoholisch drankje zich al niet goed voelen achter het stuur.
Ben je dan wel geschikt om uberhaupt alcohol te drinken?? Je voelt toch helemaal niets van 1 biertje of wijntje??

Tranendal
pi_28329418
Ik heb 1 keer met 2 biertjes op gereden.. ik reed toen al als een dweil, dus dat doe ik nooit weer.
Als ik moet rijden drink ik geen druppel alcohol
pi_28329486
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 09:57 schreef Daiha het volgende:

[..]

Dit lees ik vaker, mensen die na 1 alcoholisch drankje zich al niet goed voelen achter het stuur.
Ben je dan wel geschikt om uberhaupt alcohol te drinken?? Je voelt toch helemaal niets van 1 biertje of wijntje??

Dat heeft daar weinig mee uit te staan. Het is de manier waarop je de situatie analyseerd. Als je dronken bent, of flink aangeschoten, dan denk je misschien dat je helemaal niet dronken bent en wel kunt rijden. Als je nog vrij nuchter bent, ben je (ik wel tenminste) iets serieuzer en merk je heel snel dat verschil tussen geen alcohol en weinig alcohol. Hoe iemand hier tegenaan ziet verschilt ook per persoon, dat is dus persoonlijk/ een karakteristiek
  woensdag 29 juni 2005 @ 10:16:26 #66
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28329524
quote:

[..]

Nou, ik kan mezelf toch een aardig geoefende drinker noemen, maar soms is het toch wel zo dat ik na 1 biertje al enigszins draaierig ben...
Ik denk overigens dat hij doelt op het feit dat het niet goed voelde om met alcohol op achter het stuur te zitten, en niet zozeer op de alcohol zelf.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_28330848
Gewoon helemaal NIET met alcohol op achter het stuur, ik begrijp zowiezo niet waarom mensen dat doen...... Dan heb je toch wel een bepaalde mate van alcohol - verslaving als je niet eens voor een keer een glas bier of beerenburg kan laten staan.....
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:50:10 #68
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28336884
quote:

[..]

Ik ben geen alcoholist, maar ik krijg m'n portie bier wel binnen...
Het niet goed voelen van die keer rijden met 1 glas op, was niet door dat ik last van het de werking, maar puur een gevoelsmatige kwestie. Je rijdt, met haast en je hebt alcohol gedronken. Dat hangt ook op zo'n moment nogal in m'n achterhoofd. Ik zat niet lekker, voelde me wat schuldig.
Thucydides
pi_28337829
ik hoop dat je jezelf doodrijdt, ben je niet helemaal lekker ofzo om met 6 bier op nog te gaan rijden

en 2 handen aan het stuur? een pluim voor jou hoor Dat behoor je ffs ook te doen als je niet gezopen hebt. Ik hoop dat ze je rijbewijs versnipperen en je auto de gracht inrijden.
pi_28338063
Ik neem wel eens een biertje als ik met de auto ben maar de reken ik ook uit wanneer het biertje uitgewerkt is.....

Voor de rest is er gewoon geen excuus om te rijden met alcohol op, als je een kerel bent dan doe je het al helemaal niet, zwak tuig wat met alcohol op achter het stuur kruipt

Ik hoop niet dat ik ooit zo zwak word.....

Geldt ook voor vrouwen.....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:21:30 #71
102511 Daiha
pi_28338104
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:13 schreef Repeat het volgende:
ik hoop dat je jezelf doodrijdt, ben je niet helemaal lekker ofzo om met 6 bier op nog te gaan rijden
He een doodsverwensing.

Ban.

Tranendal
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:23:37 #72
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28338176
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:20 schreef vdo28 het volgende:
Ik neem wel eens een biertje als ik met de auto ben maar de reken ik ook uit wanneer het biertje uitgewerkt is.....

Voor de rest is er gewoon geen excuus om te rijden met alcohol op, als je een kerel bent dan doe je het al helemaal niet, zwak tuig wat met alcohol op achter het stuur kruipt

Ik hoop niet dat ik ooit zo zwak word.....

Geldt ook voor vrouwen.....
Ik vind eigenlijk niet dat je er al dan geen excuus voor nodig hebt (<0.5), en evenmin dat het iets met mannelijkheid te maken heeft
Vampire Romance O+
pi_28343676
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:06 schreef FordXRRS het volgende:

[..]

Same here.

Wat alcohol betreft, tsja, ik zal niet zeggen dat ik tegen alcohol ben, zelf nuttig ik het ook. Maar voor je gaat rijden vindt ik 1 a 2 echt de max. Ik ben na een zooi pilsjes nog echt wel toerekeningsvatbaar, maar ik merk na 2 pilsjes toch altijd dat ik me anders voel wat betreft m'n reactievermogen en ook wat betreft vlug afgeleid zijn.

Daarom drink ik gewoon never wanneer ik moet rijden, wat interesseert mij het nou of ik alcohol drink of fris...
Ik heb denk ik net zoals jij liever niet mn mooie wagentje in de prak rij door een biertje teveel....
pi_28343825
het is me wel eens overkomen, maar toen had ik al 2,5 uur niks meer gehad, dat ik te veel op had
maar ik probeer eigk altijd geen alcohol te drinken als ik moet rijden
  donderdag 30 juni 2005 @ 03:00:20 #75
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_28351592
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:55 schreef Tuneman het volgende:

Fiets moet toch kunnen vind ik persoonlijk, ik kan hooguit zelf een keer flink op me bek gaan en in slaap vallen. Meer niet. Als ik op de weg terug rijd is er nooit geen kip, dus veel schade kan ik niet aanrichten.
Helaas denken meer jongeren zo.

Maar ik heb behoorlijk wat ellende op de weg gezien, veroorzaakt door dronken fietsers.

Zoals o.a. een situatie waarbij een moeder van 2 kleine kinderen plotseling moest uitwijken omdat er een dronken fietser opeens de straat over zwabberde, moeder knalde tegen 'n boom en overleedt ter plaatse.
Daar sta je dan bij 'n levenloze mama, met 2 doodsbange kids op de achterbank...

Of jongeren die met de zatte kop op de fiets (uiteraard zonder licht) een 80 km/h weg oprijden en daar geschept worden.
Of ze staan te wachten bij 'n rood licht (maar ook alleen maar omdat 'n een drukke kruising is waar ze gewoon niet over komen anders), 't wordt groen, even verder op komt een auto aan die gewoon 50 km/h blijft rijden en dus gewoon door' t groen wil rijden, maar over de fietser heen rijdt omdat ie toen 't groen werd wou wegfietsen maar niet rechtop kon blijven zitten op z'n fiets, en languit over de straat viel.

Of dronken fietsers die ergens tegen aan rijden, of ergens vanaf rijden, en dan zich ernstig verwonden.

Dus ook zat op de fiets stappen is levensgevaarlijk.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:29:44 #76
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28353477
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 03:00 schreef Farao het volgende:

[..]

Damn. Dat zijn, zeker Mamma met 2 kids, geen fijne situaties

Het is niet risicovrij, mee eens, maar ik heb liever dat je iemand bezopen op de fiets stapt dan in de auto... Dat je jezelf verwondt (tegen een boom aanfietsen oid) heb ik geen problemen mee. Je brengt alleen een ander minder in gevaar...
Thucydides
pi_28356652
sinds mijn akkefietje met rijden onder invloed (was overigens de eerste keer en de laatste) drink ik 0,0. daarvoor wilde ik nog weleens 1 a 2 biertjes drinken maar dat is nu helemaal over!
pi_28357506
Ik durf te stellen dat je met één pisje op zelfs beter rijdt dan zonder.

Als je wat op hebt, ben je je heel erg bewust van het feit dat je reactievermogen wat achteruit is gegaan. Daarom ga je veel beter(bewuster) opletten (snelheid, afstand en idd twee handen aan het stuur) Als ik nuchter ben rij ik rustig met 50 door het centrum, als ik een pisje opheb blijf ik meestal netjes 30 rijden.

Ik heb het nu over een of twee pilsjes he, niet dat je een fles wiskey achteroverslaat om vervolgens
boomknuffelspelletjes te gaan doen met je vrienden...

Eigenlijk het zelfde verhaal met een jointje.
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_28357642
quote:
Als ik daarentegen binnen het dorp 2 kilometer moet rijden, midden in de nacht als er geen hond op straat is, dan vind ik het eigenlijk geen probleem om er 6 te hebben gedronken. Ik realiseer me wel dat ik alcohol op heb en rij dan erg voorzichtig, 2 handen aan het stuur etc. Dit komt niet vaak voor, want ik probeer het altijd te vermijden. Maar als het gebeurt heb ik er geen problemen mee.
Je hebt gelijk, op een afstand van 2 kilometer is het helemaal niet gevaarlijk
En natuurlijk probeer je het altijd te vermijden, maar ja, soms MOET je drinken hé! Da's overmacht, dat begrijpen die kinderen uit het bericht van Farao ook wel hoor....

Ik heb ondertussen regelmatig heldhaftige verhalen gelezen in dit topic maar het is natuurlijk allemaal onzin. Het is een bewezen feit dat je reactievermogen slechter wordt als je drank op hebt. En je hoeft geen mongool te zijn als dit bij jou ook het geval is.
Als dat drankje dan werkelijk zo belangrijk is dat je het niet kan laten staan omdat je nog moet rijden ben je zwak. Erg zwak.
pi_28359126
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:

Als je wat op hebt, ben je je heel erg bewust van het feit dat je reactievermogen wat achteruit is gegaan. Daarom ga je veel beter(bewuster) opletten (snelheid, afstand en idd twee handen aan het stuur) Als ik nuchter ben rij ik rustig met 50 door het centrum, als ik een pisje opheb blijf ik meestal netjes 30 rijden.

Ik heb het nu over een of twee pilsjes he, niet dat je een fles wiskey achteroverslaat om vervolgens

dat zegt dan wat meer over je belabberde rijkwaliteiten als je niet gedronken hebt
pi_28359161
Helemaal niks. Daar zou imo ook de grens moeten liggen.
pi_28359668
Alcoholische consumpties? Geen. Simpel.
pi_28375858
Maximaal 1 biertje. Meer drink ik niet. Meestal is het gewoon niks.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:11:21 #84
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28383737
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:

Dat is net zo'n bullshit redenatie, als dat je harder gaat rijden omdat je bij 120 in slaap valt, en dus harder rijden veiliger is.
Als jij nuchter je niet kunt concentreren of bewust kunt blijven ligt daar het probleem. Dat je alcohol oid nodig hebt om beter te gaan rijden is een tegenstrijdige en potentieel levensgevaarlijke gedachtengang.
Thucydides
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:18:45 #85
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_28383959
Voorheen best wel eens met drank achter het stuur gezeten

Ik drink tegenwoordig over het algemeen max. 1 of 2 biertjes als ik in de kroeg kom en nog moet rijden. Als het een lange avond is wil er soms nog een derde exeplaar komen. Dat zijn uitzonderingen en dan nog alleen als ik ook wat te bikken heb gehad en de consumptie gespreid is over voldoende tijd (en dat is niet een uurtje).

Als er nog een lange rit moet worden gemaakt is het maximum absoluut 0.

Mijn rijbewijs heb ik hard nodig, en een fout maken in het verkeer die toe te schrijven is aan drank vergeef je jezelf nooit. Teveel drank en rijden ellende gezien, plus m'n afhankelijkheid van het roze papiertje zorgen er wel voor dat ik 3x nadenk voor ik echt drink en rijd.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_28385214
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:11 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat is net zo'n bullshit redenatie , als dat je harder gaat rijden omdat je bij 120 in slaap valt, en dus harder rijden veiliger is.
Als jij nuchter je niet kunt concentreren of bewust kunt blijven ligt daar het probleem. Dat je alcohol oid nodig hebt om beter te gaan rijden is een tegenstrijdige en potentieel levensgevaarlijke gedachtengang.
Dat is ook een bullshit redenatie van jaapgvk...

Wat mensen ook vaak vergeten is dat er soms in het verkeer split-second dingen gebeuren, bijvoorbeeld iemand voor je die een fout maakt waardoor jij er opknalt (door de alcohol, zonder alcohol was je reactie net beter geweest), of iemand die denkt nog even over te steken vlak voor jou langs.
Dat zijn van die redelijk zeldzame dingen maar als je alcohol op hebt zijn die fataal.

Ook zoiets (Even niet alcoholafhankelijk) is het oversteken voor een vrachtwagen langs, die remt niet gemakkelijk. Vaak doen mensen dat nog ff snel en zeggen dan:"Zie je wel, dat ging goed". Ja tot je een keer verkeerd schakelt en de tijd dringt, en na zo'n ongeluk weet niemand waarom die lul nou er perse voor langs moest.
pi_28386800
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:20 schreef Farao het volgende:

[..]
Ik ben het met farao eens.

Ik drink niet als ik moet rijden
en ik rijd niet als ik moet dirnken
  zondag 3 juli 2005 @ 16:08:25 #88
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_28447137
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:33:32 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_28447671
Ik fiets gewoon heel bikkel 10km naar de kroeg, en een paar uur later weer terug.

Als ik geen zin heb in fietsen hou ik het bij 2 biertjes max. Ik ben gezegend met een ijzeren discipline wat dat betreft. Als ik er overheen ga: Taxi oid. Daarom zorg ik ook altijd dat mijn auto op een onbetaalde parkeerplek staat. Het is nogal zuur als je de volgende dag een dikke parkeerbon hebt als je je auto komt halen.

Overigens leer je het hier ook wel af als je zou zuipen met de auto, want ze controleren nogal actief. Ik neem vaak alternatieve routes, gewoon omdat ik dat leuk vind, en de politie staat dus ook vaak op de minder voordehandliggende routes. Ze zijn hier niet gek iig.

[ Bericht 16% gewijzigd door smvs op 03-07-2005 20:21:17 ]
pi_28458799
Hoeveel biertjes en achter het stuur is een beetje afhankelijk hoe de avond verloopt.
Incombinatie met uit eten drink ik niet meer dan 7 tot 8 biertjes (zeg max 1,5 liter bier)
Dat lijkt misschien veel maar al je dit verdeelt over een hele avond drink met flink wat eten erbij is er niet veel aan de hand. (Ik heb in die toestand tot nu toe 2 keer moeten blazen beide keren was het lampje netjes groen.)

Bij een bioscoop bezoekje drink ik meestal 2 a 3 glazen.

Echter op nuchtere maag staat mijn limit op max 1 biertje. Maar dat is toch prima smorgens bij het ontbijt :-)
  maandag 4 juli 2005 @ 00:21:42 #91
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_28462553
Maximaal 1 biertje, en dan bij voorkeur zo vroeg mogelijk zodat het tijd heeft uit te dunnen, verwerkt te worden etc. etc. en alleen als het echt even om het 'pilsmoment' gaat (even gezellig saampjes een biertje). Het liefst (veruit de meeste gevallen!) geen omdat ik het mezelf niet aan wil doen pa uit te leggen dat z'n auto in de kreukels lig, ik het NIET op m'n geweten wil hebben dat ik door alcoholica m'n maten aan puin rij of iemand anders die ik niet ken letsel toebreng omdat ik zonodig aan het bier moest.

Ken teveel gevallen (niet in de heel erg naaste omgeving trouwens) die het overkomen is dat ze door drank op andere mensen 2 gebroken benen en 2 gebroken armen bezorgden, mensen omver reden die op hun beurt dan het kanaal inplonsden en overleden, auto's finaal afschreven etc. etc.. Ben in geen geval van plan mij in dat rijtje te scharen.

p.s. de eikel die mij aanrijdt met drank op kan het maar beter goed doen want als ik 'm nog een dreun kan verkopen nadien krijgt ie die ook en als ik 'm nog kan uitschelden zal ik dat ook zeker niet nalaten om te doen!

Edit: ik lees net de reactie van Farao (die ambulancekerel) en ik moet bekennen dat ik in het geval van wat meer drank dan normaal dus wel op de fiets zit (met half licht). Ik neem dan wel de rustigste route en ik ben in de regel niet zo lam dat ik niet meer weet wat ik doe maar dat zou mij als kritiekpuntje aangerekend kunnen worden. Then again: dit is meestal om donderdag om 4.00 en dan zijn er meestal alleen maar dronken lui op de weg . En taxi's zijn als student niet te betalen!

zucht... ik bedenk me dat die tijd eigenlijk al achter mij ligt... ik word oud !
Life is too short don't stress every day
  maandag 4 juli 2005 @ 00:22:04 #92
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_28462569
Ik rijd het lekkerst met een halve krat in m'n mik.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_28465373
net met onze no fear ingolstadt mobiel uit de kroeg komen zeilen, ik moet zeggen ik ben lam maar de bestuurder niet en die slaagde ook de alcoholtest van de cops die hier dus aanwezig waren.
pi_28465383
Ik drink zelf wel eens (wettelijk gezien) te veel als ik nog moet rijden, maar stap nooit dronken/ zat in de auto.

Toch niet goed eik, ik weet het
Live it!
pi_28465402
quote:
Op maandag 4 juli 2005 03:11 schreef BlueEyed het volgende:
Ik drink zelf wel eens (wettelijk gezien) te veel als ik nog moet rijden, maar stap nooit dronken/ zat in de auto.

Toch niet goed eik, ik weet het
jij zit alleen maar interessante activetopics af te schuimen man, get af life.
moet ik ook eens doen
ps ik vind dat echt een hippe smiley

he's not hip, he's cool, aldus de fons
pi_28465407
quote:
Op maandag 4 juli 2005 03:15 schreef smvs het volgende:

[..]

jij zit alleen maar interessante activetopics af te schuimen man, get af life.
moet ik ook eens doen
Live it!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:11:54 #97
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_28629360
Ik zuip het beste als ik rij.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:12:50 #98
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_28629398
Oh kut, ik had al een dergelijke pramopmerking geplaatst
deed het licht uit
pi_28630013
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:12 schreef Oosthoek het volgende:
Oh kut, ik had al een dergelijke pramopmerking geplaatst
Alcohol tast het geheugen aan he
Live it!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:59:35 #100
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_28637925
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:37 schreef Steijn het volgende:
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:14:09 #101
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_28638316
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:37 schreef Steijn het volgende:
Helemaal mee eens, heb nog nooit met drank op achter het stuur gezeten. Mijn mening is dat iedereen die ze pakken met drank op achter het stuur, rijbewijs inleveren. Nog een keer met drank op dan auto inleveren....
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_28668455
Geen alcohol....

Ik heb me wel eens vergist..maar dat waren zoals gezegd vergissingen.

De stap van geen bier naar 1 bier is voor mij en anderen waarschijnlijk veel groter dan vn 1 naar 2 of 2 naar 3.

En als het hier dan naar afstand gemeten moet worden...tering zeg...2 km...pak de fiets dan gewoon....

Wat mij betreft is iedereen die met de intentie "drinken" met de auto vertrekt een crimineel en potentieel moordenaar. Als zich dan een ongeluk voordoet...ook berechten als moord met voorbedachte rade.

Wel vrij radicaal...maar jah..er wordt een mening gevraagd....
Ah...dat was het...
  zondag 10 juli 2005 @ 03:44:40 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_28672235

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:33:32 ]
Zerg schreef:
  zondag 10 juli 2005 @ 03:47:56 #104
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_28672300
2 max, houdt ik me altijd netjes aan.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_28676169
quote:
Op zondag 10 juli 2005 03:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

...
maar moord met voorbedachten rade, weet je überhaupt wel wat dat inhoudt?
Moord met voorbedachte rade is een pleonasme.
Moord is namelijk altijd met voorbedachte rade.
Doodslag is hetzelfde als moord, maar dan zonder voorbedachte rade. (opwelling ofzo)
Bij beide breng je moedwillig iemand om.

Dood door schuld past beter in het verhaaltje (en zo worden de meeste dronkelappen berecht die iemand hebben doodgereden).

Zo dat is eruit.
pi_28676218
hmm, er waren tijden dat ik met 1 fles sambuca van mn werk naar huis reed, maar toen had ik ook een getrainde lever. Ik heb ooit moeten blazen na het drinken van 14 borrels verspreid over 8 uur werken in de kroeg. Ik blies een P en mocht gewoon doorrijden.
Kortom de hoeveelheid drank zegt helemaal niets. Nu drink ik in de regel niet meer dan 3-4 whiskey's als ik nog moet rijden. Het slaat me nu teveel aan.
pi_28676322
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 03:00 schreef Farao het volgende:

[..]

Helaas denken meer jongeren zo.

Maar ik heb behoorlijk wat ellende op de weg gezien, veroorzaakt door dronken fietsers.

Zoals o.a. een situatie waarbij een moeder van 2 kleine kinderen plotseling moest uitwijken omdat er een dronken fietser opeens de straat over zwabberde, moeder knalde tegen 'n boom en overleedt ter plaatse.
Daar sta je dan bij 'n levenloze mama, met 2 doodsbange kids op de achterbank...

Of jongeren die met de zatte kop op de fiets (uiteraard zonder licht) een 80 km/h weg oprijden en daar geschept worden.
Of ze staan te wachten bij 'n rood licht (maar ook alleen maar omdat 'n een drukke kruising is waar ze gewoon niet over komen anders), 't wordt groen, even verder op komt een auto aan die gewoon 50 km/h blijft rijden en dus gewoon door' t groen wil rijden, maar over de fietser heen rijdt omdat ie toen 't groen werd wou wegfietsen maar niet rechtop kon blijven zitten op z'n fiets, en languit over de straat viel.

Of dronken fietsers die ergens tegen aan rijden, of ergens vanaf rijden, en dan zich ernstig verwonden.

Ik kan dit bevestigen. Sterker nog, hier op de SEH zien we meer mensen met relatief ernstige ongelukken die dronken fietsen. Het aantal fietsers dat dronken op de snuit valt is velen malen groter dan dronken automobilisten die ongelukken veroorzaken. Ook kosten fietsers veel meer, omdat al die gasten een CT-scan krijgen (dronken + commotie).
  zondag 10 juli 2005 @ 11:32:14 #108
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_28676351

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:33:32 ]
Zerg schreef:
  zondag 10 juli 2005 @ 11:33:40 #109
80382 manny
30 is best veel
pi_28676383
2 flesjes is de limit voor mij. Daar houd ik me strikt aan, is geen probleem.

Ik heb wel eens dat ik zaterdag flink doorzak en dan zondag-vroeg in de auto stap; dat ik dan vermoed dat ik eigenlijk nog teveel drank in me lijf heb. Daar moet ik dus mee kappen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 10 juli 2005 @ 19:21:08 #110
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_28687726
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:33 schreef manny het volgende:

Ik heb wel eens dat ik zaterdag flink doorzak en dan zondag-vroeg in de auto stap; dat ik dan vermoed dat ik eigenlijk nog teveel drank in me lijf heb. Daar moet ik dus mee kappen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:49:54 #111
80382 manny
30 is best veel
pi_28688430
het verschil is:" als je bijvoorbeeld op de voetbalclub bent en met de auto bent dan drink je dus max 2 flesjes.

Soms gebeurd het dat je na het stappen een paar uur later (zeg 4 uur snachts thuis en om 9 uur naar de verjaardag van je schoonmoeder in hunnebeddeveen) weer in de auto moet. Daar houd ik dus geen rekening mee, en dat is niet goed.
pi_28873660
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:32 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daaro zei ik het dus ook zo. Eerst ff diegene laten nadenken, maar jij was te snel

Je hebt eventueel ook nog "... met de dood tot gevolg", ik ben alleen ff 't woord kwijt dat op de puntjes moet , maar volgens mij is dat eventueel ook nog te gebruiken in een dergelijke situatie. Maar moord is onzin.
Ik geloof dat dat nalatigheid is...

Wat ik bedoel is dat je met een flinke lading alcohol in je bloed je inschattingsvermogen nadelig beinvloedt....

Als je dus met de auto naar de kroeg gaat om je te laten vollopen... dan ben ik blij als je heelhuids thuiskomt....

Rij je per ongeluk iemand dood op de weg terug dan vind ik NIET dat je nalatigheid of dood door schuld aan je broek moet krijgen...
Moord of moord met voorbedachte rade.. ik blijf erbij.. je WEET dat je rijeigenschappen verminderen als je het zoveelste glas aan de lippen zet... DAAROM met voorbedachte rade...
Ah...dat was het...
pi_28874847
quote:
Op zondag 17 juli 2005 01:18 schreef NITROHOSS het volgende:

[..]
...

Rij je per ongeluk iemand dood op de weg terug dan vind ik NIET dat je nalatigheid of dood door schuld aan je broek moet krijgen...
...
En wanneer een bouwvakker op een ladder geen zin heeft om zijn boormachine te zekeren met een vangtouw?
Eigenlijk hetzelfde verhaal. Hij weet dat een vallende boormachine levensgevaarlijk kan zijn. Toch neemt hij geen maatregelen. Is het dan ook moord wanneer zo'n ongeval zich voordoet? Lijkt mij niet. Ook dit zou een geval dood door schuld, of nalatigheid kunnen zijn. De bouwvakker is tenslotte niet van plan om iemand te vermoorden.

Dat je er zelf van overtuigd bent dat drinken en rijden niet samengaan kan ik zeker begrijpen. Dat verhaal ga ik dus niet proberen te ontkrachten, maar het staat eenduidig in het wetboek vastgelegd wat de termen zijn voor bepaalde onnatuurlijke doodsoorzaken, zoals ik eerder heb uitgelegd, en daar kan niemand iets aan veranderen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 17-07-2005 02:47:09 ]
pi_28896655
Het gaat niet over wat er in het wetboek staat, de vraag was met hoeveel alcoholische consumpties achter het stuur...

Daar is ons wetboek vrij duidelijk in, helaas is dat in promilles en dus is dat voor een ieder iets verschillend in absolute hoeveelheid alcohol.

Waar het mij om gaat is niet de vraag wat voor antwoord het wetboek heeft op mensen die lazarus achter het stuur kruipen, het gaat mij om de mening die ik daarover mag uiten. Daar ging dit topic heen.

En als er idd een voorbeeld bouwongeval bijgehaald moet worden... in de bouw komen idd een heleboel ongelukken voor door nalatigheid, al is die nalatigheid wat minder goed als moedwillig weigeren aan te tonen.

Het nuttigen van meer consumties is ook iets waar een keuze aan vooraf gaat. Als die keus genomen wordt, wetende dat er met de auto teruggereden gaat worden.....

Goed... ik geloof dat mijn MENING over wat er in het wetboek zou mogen staan duidelijk is....
Ah...dat was het...
pi_28898432
quote:
Op zondag 10 juli 2005 03:47 schreef Don_Tom het volgende:
2 max, houdt ik me altijd netjes aan.
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:33 schreef manny het volgende:
En wát is er nou precies zo moeilijk aan om ook die twee consumpties te laten staan ?
Kan iemand me dat nou 's uitleggen, want ik snap dat eerlijk waar niet...
pi_28898475
Is niet moeilijk maar soms heb je zin in 2 biertjes.... ofzo..

voor mij.. geen alcohol + rijden.... stap van 0 naar 1 is groter dan van 1 naar 2, 2 naar 3 enz....
Ah...dat was het...
  maandag 18 juli 2005 @ 10:41:43 #117
80382 manny
30 is best veel
pi_28903755
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:57 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[..]

En wát is er nou precies zo moeilijk aan om ook die twee consumpties te laten staan ?
ik vind bier erg lekker, vandaar
pi_28903843
Ik hou twee flesjes aan als maximum.
pi_28916481
quote:
Op maandag 18 juli 2005 10:41 schreef manny het volgende:
ik vind bier erg lekker, vandaar
Ik ook; maar dan ga ik dus lopen.
Als ik met de auto ben, dan maar geen bier...
pi_28918045
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:55 schreef NITROHOSS het volgende:
...
Goed... ik geloof dat mijn MENING over wat er in het wetboek zou mogen staan duidelijk is....
Duidelijk genoeg.
pi_28918385
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:57 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[..]

Sommigen hebben geen discipline, zo simpel is het.
pi_28919292
Als ik met de auto ben is het 100% nuchter, helemaal geen behoefte om dan te moeten drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')