Heb ik toestemming gegeven om mn foto's op fok te laten showen?quote:Op maandag 5 juli 2004 10:42 schreef erodome het volgende:
Ik was eens de verzameling foto's aan het doorkijken en kwam wat leuke dierentuin foto's tegen...
Nu leek het me wel een leuk idee die te plaatsen in de hoop dat jullie ook nog leuke dierentuin foto's hebben die jullie willen plaatsen...
Eigen gemaakte dierentuin foto's dus....
Ik zal netjes beginnen zoals hoort he
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat je in de Afrikaanse Savanne de mogelijkheid er niet toe hebt.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:26 schreef Trachemys het volgende:
Waarom moeten mensen dieren altijd aanraken in dierentuinen???
Zonde dat het hoofd en de snavel er steeds niet helemaal op staanquote:
Dan nog zijn 't mooie foto's!!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:40 schreef Offy het volgende:
DankjewelIk moet er wel eerlijk bijvermelden dat ik zo'n beetje iedere maand in een dierentuin te vinden ben, dus ik heb genoeg kunnen oefenen
(deze foto's zijn misschien wel mooi, maar er zijn 500 minder mooie foto's aan vooraf gegaan)
Nou, dankjewel zeg...Ik doe mijn bestquote:Op woensdag 7 juli 2004 14:28 schreef nappel het volgende:
[..]
Dan nog zijn 't mooie foto's!!
Maar wilde ook al gaan vragen of we hier met een serieuse hobbyist te maken hadden, voordat ik deze post las..
Maar in ieder geval ben je na 500 foto's erg mooi gaan fotograferen, sommigen schieten hun hele leven overal foto's van, maar maken er niets van..
Ga even een boom knuffelenquote:Op donderdag 8 juli 2004 16:08 schreef TamLX het volgende:
zielig hoor al die dieren opgesloten.! dat vind ik dierenmishandeling. En wat hebben de mensen er toch plezier in al die opgesloten diertjes
als de dieren in een super grote ruimte zouden zitten (dus minstens 15 keer zo groot als nu) zou ik er helemaal geen problemen mee hebben met dierentuinen.quote:Op donderdag 8 juli 2004 18:49 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ga even een boom knuffelen.
Face the facts, nergens is meer 'vrije natuur'.
Schijtziek word ik van mensen zoals jou die het oh zo zielig vinden...
Eén van de eerste Nederlandse dierentuinen die de dieren meer ruimte gaf dan de bezoekers was de Apenheul. Vrijwel alle apen daar hebben de mogelijkheid om te vertrekken, en ze doen het niet. Erger nog: één soort hebben de verzorgers ter bescherming van zichzelf op een eilandje moeten zetten, omdat ze letterlijk doodgeknuffeld werden door de bezoekers (de wolhandapen). Hetzelfde zie je ook in andere dierentuinen: de dieren moeten nogal eens beschermd worden tegen zichzelf omdat zij de bezoekers opzoeken.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:01 schreef TamLX het volgende:
[..]
als de dieren in een super grote ruimte zouden zitten (dus minstens 15 keer zo groot als nu) zou ik er helemaal geen problemen mee hebben met dierentuinen.
ik word shijtziek van mensen zoals jij die denken dat ze met goede argumenten komen.
Face the facts ? er kan veel meer gedaan worden dan dit hoor
Typisch iemand die een totaal fout beeld heeft van dierentuinen (in nederland).quote:Op maandag 27 juni 2005 09:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik hou van dieren![]()
En kom dus niet in dierentuinen![]()
PreCies!! Lurf doctor heeft totaal verkeerde info over dierentuinen en een zeer verkeerde indruk!quote:Op maandag 27 juni 2005 09:57 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Typisch iemand die een totaal fout beeld heeft van dierentuinen (in nederland).
Ik denk dat in een redeljk goed beeld heb van de nederlandse dierentuinen, in het verleden ben in wel in Artis, Emmen, Blijdorp, Apenheul, Ouwehands, Burgers en zelfs het dolfinarium geweest. En ik weet dat er voor bedreigende soorten fokprogramma's zijn en er wordt samengewerkt met andere europese zoo's en af en toe wat beesten terug mogen de natuur in (goeie zaak natuurlijk).quote:Op maandag 27 juni 2005 09:57 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Typisch iemand die een totaal fout beeld heeft van dierentuinen (in nederland).
De dierentuinen doen heel veel werk om dieren te laten voortplanten en een beter habitat te geven door heel europa. Zo zijn er 100'en vogels gered van uitsterving en worden nu bijvoorbeeld bengaalse tijgers en andere bedreigde dieren gefokt. En daarnaast koopt bijvoorbeeld burgers zoo stukken grond op om die gebieden te behouden voor de natuur...
Gelukkig wel! Daar leren we van! Je hebt gelijk wat betreft de ruimte. Het voetbalveld waar de olifanten op vertoeven is niets vergeleken met de open vlaktes van Africa .......quote:Op maandag 27 juni 2005 18:52 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Maar dierentuinen zijn toch ook vooral commerciele toeristische bedrijven waar voor bijna alle beesten te weinig (zeker in vergelijk met hun natuurlijke habitat) ruimte is en veel dieren een afgestompt en depressief bestaan leiden. Ik wil daar (door het kopen van een kaartje) niet aan meewerken, that's it![]()
Of op een druilerige dag, dat de chimpansees een orgie hebben en de vingers in buuf1 en buuf2 steektquote:Op maandag 27 juni 2005 20:59 schreef tong80 het volgende:
Tegen het glas slaan en dan schrikken van de Gorilla die recht op je afkomt.
Bluezzz wat is dat voor een vreselijk leuk lief poepig beestje???quote:
Zo is het! Stomme dierentuinen ook... lekker doorfokken en dan te veel dieren hebben die ze nergens kwijt kunnen behalve goed voer voor de leeuwen. Of handig om wat extra geld mee te verdienen om te verkopen aan handelaren en particulieren. Oh.. wat zijn dierentuinen toch goed....quote:Op maandag 27 juni 2005 09:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik hou van dieren![]()
En kom dus niet in dierentuinen![]()
Niks doen heeft helemaal geen zin. Actie voeren ter verbetering van welzijn en meer regels creeeren voor dierentuinen daar moet wat voor gebeuren.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:26 schreef Pearly het volgende:
Ja, vond ik nou ook Bluezz
Huilie'n over dierentuinen heeft niet veel zin. Ze worden er niet door opgeheven!
Gewoon 'niet' gaan als je er moeite mee hebt, is inderdaad het beste!
Het geeft stof tot zelf nadenken en zelf onderzoek.quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:50 schreef Uhmmie het volgende:
maar die links van jou geven die wel 100% zekerheid dan?
dat klopt jaquote:Op woensdag 20 juli 2005 18:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Het geeft stof tot zelf nadenken en zelf onderzoek.
Als particulier kan je best veel hoor...quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:00 schreef Uhmmie het volgende:
nare is alleen dat je als particulier daar zelden erg ver mee komt
De werkelijkheid is volgens mij toch wel duidelijk? Je wordt in NL ook wel doodgegooid met series over dierentuinen.. dus ik zie elke week wel hoe het er binnen de muren uit ziet.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:01 schreef Bluezz het volgende:
Ga je echt nooit kijken in dierentuinen Tech, hoe het er in werkelijk uitziet of zo?
Is er geen club die dit al doet, de vinger aan de pols houdt eigenlijk?quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:21 schreef TechXP het volgende:
Misschien dat ik nog weleens langs dierentuinen langs ga om daarna een rapport te schrijven over wat er verbetert kan worden, wat er qua regels overtreden word en welke dieren afwijkend/stereotyp gedrag vertonen. Zoals dieren die met een pak van drinken(?) ofzo constant obsessief lopen te doen.
Emmen zal qua beleid niet veel anders zijn dan andere dierentuinen hoor. Ook daar zitten dieren nog niet op hun plek. En daar fokken ze ook door.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:57 schreef Pearly het volgende:
Emmen en Apeldoorn zijn toch echt wel goed bezig dacht ik zo!! Er wordt hier nu alleen nog maar in negatieve stukken aangegeven dat er veel niet goed is maar er gebeurd ook ontzettend 'veel' goeds in bepaalde dierentuinen, volgens mij dan!!!
Stokstaartjes... ik weet niet meer in welke dierentuin dat was, maar toen zaten een stuk of 10 stokstaartjes of meer op een stuk grond van 8 bij 8 meter... denk dat het artis was. In de natuur kan dat met een groep 15m2 zijn waar ze op leven. Dierentuinen kunnen nooit 800 soorten dieren op 14 tot 30ha de mogelijkheid geven om tot hun recht te komen. En dat is uitgaande van 1 per soort...quote:Die olifanten op dat stukje keur ik ook niet goed maar het zaaltje met naaktmollen en de hoek met stokstaarten,
Dierenparken zijn er op gericht om geld te verdienen, bezoekers te trekken etc. niet om de dieren op de wereld te redden. Het is leuk als ze geld enzo hebben om uit te breiden enzo, maar als dat er niet is, dan is dat er neit. Dieren worden geboren om bezoekers te trekken. Een nieuw girafje is publiek trekken.. het is net als met kinderboerderijen. Daar worden ook alleen dieren geboren om publiek te trekken. En meestal is het na een tijd hup naar de slacht. In dierentuinen gaan de dieren de handel in... naar een ander dierentuin, naar een nieuw dierentuin of naar een dierenhandelaar die het verkoopt aan particulieren enzo. En soms eindigen ze ook gewoon als voer voor de leeuwen.quote:de aapjes in apeldoorn en het bekende nieuwe pinquin-bassin in Emmen .... Je gaat mij niet vertellen dat dat slecht is voor die dieren. MEn doet wat ie kan en er zijn er ook die er veel te weinig aan doen of alleen maar geld ruiken. Zeer slecht natuurlijk maar mensen ...... KOM OP! Het is niet allemaal kommer en kwel vind ik.
Wie zou dat volgens jouw dan doen? De AID? De dierenbescherming?quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:02 schreef Bluezz het volgende:
Is er geen club die dit al doet, de vinger aan de pols houdt eigenlijk?
Niet dan? Ik herinner me van een bezoek aan Artis ofzo iig nog wel dat er veel dieren van dat ijsbeer gedrag vertoonde. Dat vond ik toen blijkbaar niet erg, maar nu ik er aan terugdenk...quote:En dat gedrag wat jij noemt zie ik ook wel
Goedzo... maar kom je dan wel in een dierentuin waar ze shows opvoeren met de dieren? (bv. dolfinarium?). Dat lijkt me niet veel anders dan circussen... alleen nu onder de noemer dierentuin.quote:Circussen kom ik trouwens niet, zelfs niet na smeekbedes van de kinderen toen ze nog klein waren![]()
Emmen is idd erg mooi en zeker een bezoekje waard. Burgers Bush vind ik wat minder, de hokken zijn erg klein en de focus ligt vooral op de Bush, Desert en de Safari.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:50 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind het Noorder Dierenpark echt een must see. Veel mooier dan de dierentuinen in het westen des lands![]()
Circussen, is een heel ander verhaal, met dierentuinen heb ik doorgaans geen moeite, in tegenstelling tot sommige anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Is er geen club die dit al doet, de vinger aan de pols houdt eigenlijk?
En dat gedrag wat jij noemt zie ik ook wel
Circussen kom ik trouwens niet, zelfs niet na smeekbedes van de kinderen toen ze nog klein waren
Je hebt gelijk, hoor, dat vind ik ook niksquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:15 schreef Uhmmie het volgende:
hmm als je niet houdt van kleine hokken.. begrijp ik niet zo goed waarom je de antwerpse zoo mooi vind
daar zitten bijna alle dieren klein
en je moet voor de gein eens kijken naar het aantal beesten dat neurotisch in zn hok ronddraait
Het gaat niet om wat er in het echt, dus in de natuur, allemaal gebeurd, maar over wat de mens doet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Leuk topic zo, ik snap je wel TechXP maar ik beleef dat wat minder fanatiek dan jij. Zeker in Emmen hebben de dieren echt ruimte, al is het nooit als in het eggie. Maar denk je dat het in het eggie altijd zo'n pretje is?
Beleid is toch vaak wel dat ze het de dieren eerst zelf laten doen idd... maar kunstmatige bevruchting is niet onbekend in dierentuinen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:29 schreef Uhmmie het volgende:
ach om te fokken zul je het de dieren op zn minst naar de zin moeten maken.. anders word er ook niet gefokt
Juist, daarom moeten die dieren daar ook niet zijn. En moet er helemaal niet gefokt worden daarmee.quote:maareh.. je kan de grote dieren in de dierentuin.. onmogelijk in een terrein zetten evengroot als hun normale territorium en dan hebben we het al helemaal niet over dieren die normaal vele kilometers per dag afleggen
De dieren in Borneo worden niet alleen bedreigt door ontbossing (wel het ergst daardoor momenteel), maar ook door illegale stroperij en weghalen van dieren uit het wild. Deze dieren belanden in een circuit van dierenhandelaren. Deze dieren komen juist in dierentuinen terecht. En kunnen uiteindelijk ook terecht komen in Nederlandse dierentuinen. Misschien niet bewust, maar wel onbewust. Zolang er wereldwijd een dierentuinhandel is zal daar illegale dieren tussen komen.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef Pearly het volgende:
nee... ik voel het niet als hypocriet, ik ben niet hypocriet. Ik richt mijn energie daar op waar de hulp het snelst en het meest nodig is waarschijnlijk. De gevolgen van de toestanden in Borneo zijn wel degelijk ernstiger dan een aap die in Emmen zit......
Misschien zo, maar dan mis ik wel dat men sowieso dierentuinen boycot of een verklaring heeft op de website over dat. Dat kost nl. minimale energie en kan je ook een statement van maken.quote:Er moeten keuzes gemaakt worden. 'n Hulpinstantie kan zich niet fixeren op ál het dierenleed in de wereld. Daarom is het maar goed dat er meerdere zijn natuurlijk. En elk strijd voor waar die staat!
Hoe bedoel je bovenmenselijk? Tsja ben een geval apart dat wel...quote:Maar evengoed .... wel mooi als je alles in het leven over 1 kam kan scheren. Voor mij geen streven maar zeer bovenmenselijk vind je niet?
Met vanalles jaquote:Want ik neem dan aan dat je niet alleen met dieren zó door het leven gaat?
Dat ben ik ook wel. Maar niet zo dat ik me nu van kant ga maken, omdat ik geloof in reincarnatie, dus me zelf van kant maken helpt niet om het leed te ontlopen natuurlijkquote:Het lijkt me, alles bijelkaar, toch een zwaar leven als je je van zoveel leed in de wereld aantrekt. Volgens mij zou ik er depressief van worden.
Ik pik dit stukje er even uit Tech.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:
De dieren in Borneo worden niet alleen bedreigt door ontbossing (wel het ergst daardoor momenteel), maar ook door illegale stroperij en weghalen van dieren uit het wild. Deze dieren belanden in een circuit van dierenhandelaren. Deze dieren komen juist in dierentuinen terecht. En kunnen uiteindelijk ook terecht komen in Nederlandse dierentuinen. Misschien niet bewust, maar wel onbewust. Zolang er wereldwijd een dierentuinhandel is zal daar illegale dieren tussen komen.
Elk jaar worden bijvoorbeeld ook in Japan dolfijnen in een baai geslacht. Een klein deel word niet geslacht, maar doorverkocht aan dolfinaria over de hele wereld.
Ik raad je aan om dit eens iig te bekijken:quote:Op zondag 24 juli 2005 14:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik pik dit stukje er even uit Tech.
Wéten dierentuinen dan niet altijd precies waar de dieren vandaan komen?
Ik schrik hier een beetje van als dat niet het geval is.
Oud en mooi ja, groot ook wel, alleen de dierenverblijven zijn niet echt groot te noemen helaas.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:56 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ergens volgende week gaan wij naar Antwerpen Zoo, dat is pure nostalgie. Zo oud, zo mooi en groot ook![]()
Hee .... ik hou er mee op!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:
Hoe bedoel je bovenmenselijk? Tsja ben een geval apart dat wel...
Nee, integendeel zelfs.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:33 schreef Pearly het volgende:
Ik had overigens in de Apenheul niet het idee dat daar dieren ongelukkig zaten te wezen!
Er is best het een en ander verbetert qua aantal regels erover. Echter laat het onderzoek van gaia zien dat het nog voorkomt en ook recentelijker. Jammer genoeg weet ik niet van het bestaan van zo een rapport over nederlandse dierentuinen. Dat zou nl. goed zijn. Ik hoop dat er in de nabije toekomst nog zoiets komt. Misschien moet ik zelf maar even een zetje gaan geven tot onderzoekquote:Op zondag 24 juli 2005 19:28 schreef Pearly het volgende:
En nog zeg ik : er wordt hard aangwerkt en het wordt bestudeerd. ( ik zie overigens jaartallen voorbij komen van 1986 en 1991, 1992
Het is 2005 en je maakt mij niet wijs dat er de afgelopen 14 jaar niet gwerkt is aan die zogenaamde zoochose. Men is al 'stukken' verder dan 1992 hoor!
Maar kijk je er dan als iemand naar toe die een leuk dagje uit is of als iemand die let op afwijkend gedrag?quote:Op zondag 24 juli 2005 19:33 schreef Pearly het volgende:
Ik had overigens in de Apenheul niet het idee dat daar dieren ongelukkig zaten te wezen!
* TechXP geeft zetjequote:Op zondag 24 juli 2005 19:51 schreef Pearly het volgende:
ja ... geef eens een zetje
Ik ga kijkenquote:Vanavond start een nieuwe serie van 7 afleveringen op NED.2.
Blik achter de schermen bij 2 europese dierentuinen.
Vanavond Zoo-Zürich en de Apenheul-Apeldoorn.
Ja, maar zou je misschien een ander topic hierover willen openen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:17 schreef TechXP het volgende:
Wist je dat de trainer van Flipper tegenwoordig hard actie voert tegen dolfinaria?
het grote dierentuinendierenleed topic? nee...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:09 schreef PLAE@ het volgende:
Ja, maar zou je misschien een ander topic hierover willen openen?
Als de moderator geen negatieve dingen meer erin wilt, dan moet die het zeggen...quote:Dit topic gaat over Dierentuinen en welke leuk zijn om heen te gaan en bij welke je het idee hebt dat de dieren een goed leven hebben etc.
Martin Gaus komt hier niet in voor hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:58 schreef Uhmmie het volgende:
ik vind alleen martin gaus zo'n kwal van een vent
(met technieken die net zo vervelend zijn als de man zelf)
Ik was wel een beetje bang dat die struisvogel naar mijn lens ging happen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:26 schreef LedZep het volgende:
Die struisvogel is meesterlijk!
En ik word ook kotsmisselijk van de Anti-Dierentuinfreaks. Zonder dierentuinen waren er al meerdere dieren uitgestorven.
Die beesten zijn evil.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:52 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik was wel een beetje bang dat die struisvogel naar mijn lens ging happen.
Post die foto's eens?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:16 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Die beesten zijn evil.Ik heb een serie foto's van zo'n beest dat steeds onze dierentuinplattegrond wilde afpakken.
Pinguins willen ook weleens naar de lens pikken als je hem vlak voor hun snavel houdt.
tnxquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:08 schreef inkie1010 het volgende:
Prachtige foto's Tonja! Die struisvogel is echt prachtig!
Ze zijn nogal onscherp vanwege de snelheid waarmee dat beest z'n kop bewoog, maar deze valt nog mee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:47 schreef tonja het volgende:
Post die foto's eens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |