abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29030849
Overigens, om nog even op het nieuwe gedeelte van de Apenheul terug te komen, wij stonden ervan te kijken dat er maar zo'n smal water/riviertje stroomde tussen waar wij stonden en de apen zaten. En op 1 stukje is het slechts een opstapje/klein sprongetje voor de apen om te komen waar ook bezoekers lopen

Wij waren blijkbaar niet de enige die dat zagen
pi_29033388
mja wij zijn naar zo'n presentatie eweest daar
en daar vroeg iemand dat ook

en wat bleek... gorilla's zijn als de dood voor water omdat ze niet kunnen zwemmen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:43:23 #103
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29035065
van de week lieten ze bij Animal Planet nog eens die beelden zien van die kleuter die over de rand naar beneden viel in het gorilla gedeelte. Een vrouwtjes gorille ontfermde zich over hem en zorgde ervoor dat de anderen niet bij het jochie konden komen. Ze legde uiteindelijk het jongetje bij de deur neer waarvan ze wist dat de verzorgers daar door kwamen. Het kind maakte het uiteindelijk goed!
Daarna beelden van een chimpansee die in het water viel, buitenwesten raakte. Een man die in het smalle riviertje sprong wat er omheen ligt legde de aap op het droge om zich daarna uit de voeten te maken. You never knoW!
Toch weer leuk om weer te zien ...... het is nogal oud namelijk.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_29072050
Leuk topic zo, ik snap je wel TechXP maar ik beleef dat wat minder fanatiek dan jij. Zeker in Emmen hebben de dieren echt ruimte, al is het nooit als in het eggie. Maar denk je dat het in het eggie altijd zo'n pretje is?
pi_29072194
ach om te fokken zul je het de dieren op zn minst naar de zin moeten maken.. anders word er ook niet gefokt

maareh.. je kan de grote dieren in de dierentuin.. onmogelijk in een terrein zetten evengroot als hun normale territorium
en dan hebben we het al helemaal niet over dieren die normaal vele kilometers per dag afleggen

tijgerverblijf in blijdorp is echt serieus ruim 2x groter dan vorige keer dat ik er was
maar even ee potje jagen zit er niet bij voor die beesten
buiten de ruimte.. krijgen ze gewoon hapklare brokken ipv bewegend wild

end at blijft toch een beetje jammer en onnatuurlijk
jobensaskia.nl
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:19:32 #106
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29073157
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Leuk topic zo, ik snap je wel TechXP maar ik beleef dat wat minder fanatiek dan jij. Zeker in Emmen hebben de dieren echt ruimte, al is het nooit als in het eggie. Maar denk je dat het in het eggie altijd zo'n pretje is?
Het gaat niet om wat er in het echt, dus in de natuur, allemaal gebeurd, maar over wat de mens doet.
Dat in de natuur de dieren misschien besprongen worden door een leeuw ofzo is echt niet een goede reden om te bepraten dat we dieren dan maar moeten opsluiten in onnatuurlijke hokken/parken. Als dat de reden was dan zouden we nu overvolle parken hebben, want dan moet je alle dieren maar gaan redden.

Het gaat erom dat dierentuinen fokplaatsen zijn en men hun zin doordrijft en bepaald alles over de dieren. Als er te veel zijn... dan dood men er gewoon wat als ze niet herplaatst kunnen worden... en dan gewoon weer verder door laten fokken.
Zo gaat het... dierentuinen is op de eerste plaatst een amusementspark. Ik zou willen dat dierentuinen nu de functie gaan bieden als opvang en langzaam afbouwt naar 0 dierentuinen. En de rest van het geld dan stopt in bescherming van de dieren in de gebieden waar ze het echt nodig hebben en waar de dieren in natuurlijke omgeving leeft.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:23:28 #107
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29073231
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:29 schreef Uhmmie het volgende:
ach om te fokken zul je het de dieren op zn minst naar de zin moeten maken.. anders word er ook niet gefokt
Beleid is toch vaak wel dat ze het de dieren eerst zelf laten doen idd... maar kunstmatige bevruchting is niet onbekend in dierentuinen.
quote:
maareh.. je kan de grote dieren in de dierentuin.. onmogelijk in een terrein zetten evengroot als hun normale territorium en dan hebben we het al helemaal niet over dieren die normaal vele kilometers per dag afleggen
Juist, daarom moeten die dieren daar ook niet zijn. En moet er helemaal niet gefokt worden daarmee.
pi_29073257
Ik heb wel respect voor je standpunt TechXP, het is erg principieel, vergelijkbaar met mijn pacifistische levenshouding.
  zondag 24 juli 2005 @ 00:17:36 #109
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29074528
ja ..... ik ook. Ook ik respecteer je standpunt hoor ..... daar niet van! En toch ....

Er zijn ergere dingen die gebeuren met dieren dan dat ze in Ned. in een dierentuin zitten. Vandaar dat men mij niet voor 100% omgeturnd krijgen om de redenen die techxp geeft, niet meer naar een dierentuin te gaan of er voor zou gaan pleiten dat ze niet mogen bestaan.
Dan heb ik 1000 x liever dat men eerst maar eens FANATIEK aan zaken gaat werken als " onzinnig testen op dieren". Ook zaken als Borneo, die zich nu afspelen zijn belangrijkere punten om aan te werken. Wat denk je van de opgesloten beren waar het galvocht van wordt afgetapt? Hanen gevechten. De honden- beren gevechten. Jacht op walvissen of knuppelen van zeehonden. Het fokken van nertsen om er handcréme van te maken ( Myléne doet dit soort belachelijke dingen ). Wat denk je van boskap? Je bereikt er nogal wat dieren mee. Of nog simpeler .... het houden van apen en ze notabene nog aankleden ook!!!!! bah....

Moet ik het rijtje langer maken of ...... ?

Wat maken wij ons zorgen om dierentuinen? Op de laatste plaats wat mij betrefd. Er zijn zelfs dierentuinen die meewerken aan het ondersteunen van goede doelen gezien al dit leed in de wereld.

Eerste de ergere dingen maar eens oplossen denk ik zo! En dierentuinen vallen daar echt niet meer onder. Het opdoeken van Emmen mag wat mij betreft absoluut gebeuren. Maar eerst AL mijn bovenstaande genoemde punten alsjeblieft !!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Pearly op 24-07-2005 00:27:57 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 24 juli 2005 @ 00:51:47 #110
72771 Lieseloesje
nooit meer moeten studeren,...
pi_29075263
Ik was deze week nog in Artis met de kleuterklas. Op zich wel leuk al die dieren, maar wat zitten ze in vreselijk kleine kooien/ verblijven!! Het staat me daarom tegen er nog eens naartoe te gaan.
....alleen maar mogen
  zondag 24 juli 2005 @ 01:13:00 #111
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29075702
Ik kan snappen dat dierentuinen voor de meeste niet erg belangrijk lijkt, maar ik wil nog wel even wat toelichten wat dat betreft. Ik vind sowieso niet dat we het een boven het ander moeten stellen omdat het ene gevoelsmatig belangrijker lijkt te zijn. Ik vind dat je dat niet kan maken naar de dieren.
Daarnaast staat voor mij vast dat al het dierenleed en vervuilingen, ontbossingen etc een uiting is van een menselijk gedrag dat door de eeuwen heen steeds zichtbaar is geweest.
Dierentuinen zijn ontstaan doordat de mensen de dieren wilde gebruiken als bezienswaardigheid. De dieren in de dierentuin zijn dus de overblijfselen van dieren die uit het wild zijn gehaald en sommige zullen vast zo oud zijn dat ze zelfs misschien nog de echte natuur hebben geproefd.

Ik ben van mening dat je niet moet staren naar 1 probleem, maar dat het probleem bestaat uit meerdere problemen en je de energie op allemaal moet richten wil je daarmee alles goed aanpakken. Ik geef om de aap in de dierentuin en ik geef om de aap in de bossen van Borneo. Alleen geven om de aap in Borneo voorlopig omdat dat probleem belangrijker word geacht is niet eerlijk tegenover de aap in de dierentuin. Zo zie ik het.

Wat wij ons zorgen maken om dierentuinen? Veel, want juist door het gedrag waardoor dierentuinen zijn ontstaan worden ook dieren uit het wild gehaald, worden ook de bossen gekapt etc. En... dierentuinen een lagere prioriteit? Is het dan niet hypocriet om vanwege die lagere prioriteit die dierentuinen te bezoeken?

Ik geef om alles even veel en probeer mijn energie te richten op alles.

En zoals ik eerder genoemd heb moet je eens kritisch staan tegenover die zogenoemde projecten van dierentuinen, want daar is ook veel mis mee. En is sowieso vooral publiciteitsgenererend.

Volgende keer als je in een dierentuin bent kijk dan eens naar:
http://www.bornfree.org.uk/zoocheck/zcbehaviour01.htm
http://www.bornfree.org.uk/zoocheck/zcbehaviour02.htm
zulk soort gedrag.
  zondag 24 juli 2005 @ 12:32:01 #112
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29081582
nee... ik voel het niet als hypocriet, ik ben niet hypocriet. Ik richt mijn energie daar op waar de hulp het snelst en het meest nodig is waarschijnlijk. De gevolgen van de toestanden in Borneo zijn wel degelijk ernstiger dan een aap die in Emmen zit......
Er moeten keuzes gemaakt worden. 'n Hulpinstantie kan zich niet fixeren op ál het dierenleed in de wereld. Daarom is het maar goed dat er meerdere zijn natuurlijk. En elk strijd voor waar die staat!
Maar evengoed .... wel mooi als je alles in het leven over 1 kam kan scheren. Voor mij geen streven maar zeer bovenmenselijk vind je niet? Want ik neem dan aan dat je niet alleen met dieren zó door het leven gaat? Het lijkt me, alles bijelkaar, toch een zwaar leven als je je van zoveel leed in de wereld aantrekt. Volgens mij zou ik er depressief van worden.
Maar ach ... strijd maar door ... Ik ga binnenkort eens even genieten van Overloon in Limburg! Bedankt voor de tip BADGIRL. Lijkt me leuk!! Hopelijk doen ze mooie dingen van mijn entree geld
pi_29081697
ik denk dat 1 van de mooie dingen van jouw entreegeld is dat de "directeur" (of heo je dat noemt bij een direentuin) een leuk groot huisje onderhoud

en tja.. ALLES willen aanpakken das leuk
maar onbegonnen werk
maar je kan natuurlijk wel beginnen waar je eigen mogelijkheden liggen
of gewoon niet meewerken aan dat soort dingen.. kost geen moeite.. levert wel wat op
bedenk eens wat er gebeurd als ineens de bezoekersaantallen dalen?
jobensaskia.nl
  zondag 24 juli 2005 @ 12:44:50 #114
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29081823
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef Pearly het volgende:
nee... ik voel het niet als hypocriet, ik ben niet hypocriet. Ik richt mijn energie daar op waar de hulp het snelst en het meest nodig is waarschijnlijk. De gevolgen van de toestanden in Borneo zijn wel degelijk ernstiger dan een aap die in Emmen zit......
De dieren in Borneo worden niet alleen bedreigt door ontbossing (wel het ergst daardoor momenteel), maar ook door illegale stroperij en weghalen van dieren uit het wild. Deze dieren belanden in een circuit van dierenhandelaren. Deze dieren komen juist in dierentuinen terecht. En kunnen uiteindelijk ook terecht komen in Nederlandse dierentuinen. Misschien niet bewust, maar wel onbewust. Zolang er wereldwijd een dierentuinhandel is zal daar illegale dieren tussen komen.
Elk jaar worden bijvoorbeeld ook in Japan dolfijnen in een baai geslacht. Een klein deel word niet geslacht, maar doorverkocht aan dolfinaria over de hele wereld.
quote:
Er moeten keuzes gemaakt worden. 'n Hulpinstantie kan zich niet fixeren op ál het dierenleed in de wereld. Daarom is het maar goed dat er meerdere zijn natuurlijk. En elk strijd voor waar die staat!
Misschien zo, maar dan mis ik wel dat men sowieso dierentuinen boycot of een verklaring heeft op de website over dat. Dat kost nl. minimale energie en kan je ook een statement van maken.
quote:
Maar evengoed .... wel mooi als je alles in het leven over 1 kam kan scheren. Voor mij geen streven maar zeer bovenmenselijk vind je niet?
Hoe bedoel je bovenmenselijk? Tsja ben een geval apart dat wel...
quote:
Want ik neem dan aan dat je niet alleen met dieren zó door het leven gaat?
Met vanalles ja Ook mensen... hoewel ik vaak als misantroop word afgeschildert vind ik ook fair trade, sweatshopfree enzo belangrijk bij mijn consumering. En ik vind het ook niks dat we niet veel anders doen dan alleen maar nieuwe 'holocausten' (sudan e.d.) toelaten en constant toekijken langs de zijlijn.
quote:
Het lijkt me, alles bijelkaar, toch een zwaar leven als je je van zoveel leed in de wereld aantrekt. Volgens mij zou ik er depressief van worden.
Dat ben ik ook wel. Maar niet zo dat ik me nu van kant ga maken, omdat ik geloof in reincarnatie, dus me zelf van kant maken helpt niet om het leed te ontlopen natuurlijk Beter is om dit leven ook te besteden in veranderen van de wereld.
pi_29084109
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:

De dieren in Borneo worden niet alleen bedreigt door ontbossing (wel het ergst daardoor momenteel), maar ook door illegale stroperij en weghalen van dieren uit het wild. Deze dieren belanden in een circuit van dierenhandelaren. Deze dieren komen juist in dierentuinen terecht. En kunnen uiteindelijk ook terecht komen in Nederlandse dierentuinen. Misschien niet bewust, maar wel onbewust. Zolang er wereldwijd een dierentuinhandel is zal daar illegale dieren tussen komen.
Elk jaar worden bijvoorbeeld ook in Japan dolfijnen in een baai geslacht. Een klein deel word niet geslacht, maar doorverkocht aan dolfinaria over de hele wereld.
Ik pik dit stukje er even uit Tech.
Wéten dierentuinen dan niet altijd precies waar de dieren vandaan komen?
Ik schrik hier een beetje van als dat niet het geval is.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:47:31 #116
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29086234
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik pik dit stukje er even uit Tech.
Wéten dierentuinen dan niet altijd precies waar de dieren vandaan komen?
Ik schrik hier een beetje van als dat niet het geval is.
Ik raad je aan om dit eens iig te bekijken:
http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=28410
En dit te lezen:
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/dierentuinen.html

En:
http://www.bornfree.org.uk/
http://www.wspa.nl/salomonseilanden.asp
http://www.wspa.nl/guatemala.asp
http://www.wspa.nl/dierentuindieren.asp

Met de CITES vergunningen zou men dat wel moeten weten. Maar nu is er ook volop handel mee door gaten in die regeling. Zie de 2vandaag documentaire.
Daarnaast gaat het alleen om waar een dier vandaan komt tot waar die naartoe gaat. In dierentuinen in azie enzo komen veel dieren eerder uit het wild rechtstreeks dan hier. Maar er kunnen ook dieren van daar naar hier komen. De regelingen zijn niet zo streng en zeker makkelijk te vervalsen. Vandaar dat die vergunningen dus geen GARANTIE bieden voor de herkomst enzo
  zondag 24 juli 2005 @ 15:54:38 #117
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_29086398
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 01:56 schreef Morwen het volgende:

[..]
Ergens volgende week gaan wij naar Antwerpen Zoo, dat is pure nostalgie. Zo oud, zo mooi en groot ook
Oud en mooi ja, groot ook wel, alleen de dierenverblijven zijn niet echt groot te noemen helaas.

Blijdorp gaat idd steeds beter worden. Vooral het Oceaneum vind ik heel mooi, moet ik toch binnenkort weer heen (ook even nieuw fototoestel uitproberen). Al zal het wel na de schoolvakanties worden.

Burgers heeft zeker wel wat, de nagebootste delen zijn redelijk mooi, en de weide waarop de grotere dieren lopen ziet er ook heel goed uit.

Emmen ken ik niet, gaat binnenkort ook gebeuren.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 24 juli 2005 @ 19:21:14 #118
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29091870
quote:
Op zondag 24 juli 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:

Hoe bedoel je bovenmenselijk? Tsja ben een geval apart dat wel...
Hee .... ik hou er mee op!

Het grote dierentuin topic is meer een 'red de dierentuin-dieren' geworden.

Als je jezelf als een geval apart gaat rekenen ....
Succes met je 'dieren en mensen redden Ik houd het bij de eerste graads hulplijnen als WWF en dergelijke.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor Tech maar je gaat mij gewoon veel te ver! Er zijn nog veel te veel dingen meer in het leven dan ; me zorgen maken over dierentuinen. Uberhaubt nog meer dan dat! We leven veel te kort.
Sterkte met het jouwe ..........
pi_29091931
http://www.biteback.be/library/detail_art.php?artid=884
In het kader der posts van TechXP.
Wordt je niet echt vrolijk van idd.
Ik vind dat er ook best kritisch naar het omgaan met dieren waar dan ook gekeken mag worden, ook in F&F.
  zondag 24 juli 2005 @ 19:28:05 #120
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29092119
In die link werd het volgende beschreven :
Hoe en waarom deze gedragingen voorkomen wordt nog niet volledig begrepen en in vele gevallen is het moeilijk om zelfs de stereotiepen te onderscheiden van andere gedragingen. Verschillende studies hebben echter aangetoond dat een individueel dier dat stereotiep gedrag vertoont mogelijk aangeeft dat het dier het moeilijk heeft met zijn situatie of toestand.

En nog zeg ik : er wordt hard aangwerkt en het wordt bestudeerd. ( ik zie overigens jaartallen voorbij komen van 1986 en 1991, 1992
Het is 2005 en je maakt mij niet wijs dat er de afgelopen 14 jaar niet gwerkt is aan die zogenaamde zoochose. Men is al 'stukken' verder dan 1992 hoor!

Het is helaas misschien, een feit dat mensen naar dierentuinen willen om de stokstaartjes en de apen te bekijken!
pi_29092195
Ja dat zeker, dat zie je ook aan de vernieuwde omgevingen waar dieren in dierentuinen op het ogenblik leven.
Een ontwikkeling die alleen maar goed is m.i.
  zondag 24 juli 2005 @ 19:33:22 #122
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29092312
Ik had overigens in de Apenheul niet het idee dat daar dieren ongelukkig zaten te wezen!
pi_29092372
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:33 schreef Pearly het volgende:
Ik had overigens in de Apenheul niet het idee dat daar dieren ongelukkig zaten te wezen!
Nee, integendeel zelfs.
Behalve 1 klein hokkie voor hele kleine aapjes.
Ze renden ook heen en weer, zag er heel stressie uit.
Vergeten hoe die mini-aapjes heetten.
  zondag 24 juli 2005 @ 19:44:40 #124
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29092729
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:28 schreef Pearly het volgende:
En nog zeg ik : er wordt hard aangwerkt en het wordt bestudeerd. ( ik zie overigens jaartallen voorbij komen van 1986 en 1991, 1992
Het is 2005 en je maakt mij niet wijs dat er de afgelopen 14 jaar niet gwerkt is aan die zogenaamde zoochose. Men is al 'stukken' verder dan 1992 hoor!
Er is best het een en ander verbetert qua aantal regels erover. Echter laat het onderzoek van gaia zien dat het nog voorkomt en ook recentelijker. Jammer genoeg weet ik niet van het bestaan van zo een rapport over nederlandse dierentuinen. Dat zou nl. goed zijn. Ik hoop dat er in de nabije toekomst nog zoiets komt. Misschien moet ik zelf maar even een zetje gaan geven tot onderzoek

Rapport is hier te vinden: http://www.gaia.be/pdf/zoo_NL.pdf (2003)
  zondag 24 juli 2005 @ 19:50:43 #125
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29092912
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:33 schreef Pearly het volgende:
Maar kijk je er dan als iemand naar toe die een leuk dagje uit is of als iemand die let op afwijkend gedrag?
  zondag 24 juli 2005 @ 19:51:15 #126
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29092930
ja ... geef eens een zetje
  zondag 24 juli 2005 @ 19:52:38 #127
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29092967
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:51 schreef Pearly het volgende:
ja ... geef eens een zetje
* TechXP geeft zetje Overigens was ik over datgene al met anderen in gesprek
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:58:40 #128
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29137293
Grappig ... ik zit 'nu' op dit moment te kijken naar een uitzending van het Dolfinarium in Harderwijk en zijn verbouwing in Februari.
De trainingen met de dieren gaan gewoon door en ze hebben me een "plezier". Men spreekt van targeting en beloning. De dieren worden goed verzorgd en elke dag gecontroleerd of ze gezond zijn. Ondanks de flinke vrieskou van februari wordt het bassin met dolfijnen continu op 11 graden gehouden.
De walrussen oefenen elke dag de verhuizing zodat die alleen maar makkelijker gaat als het zo ver is. De dieren worden bezig gehouden zodat ze zich niet gaan vervelen. Het ziet er allemaal leuk en gezellig uit en meneer Gaus becommentariseert de zaak.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 12:17:29 #129
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29137581
Wist je dat de trainer van Flipper tegenwoordig hard actie voert tegen dolfinaria?
pi_29147680
Dierenpark
quote:
Vanavond start een nieuwe serie van 7 afleveringen op NED.2.
Blik achter de schermen bij 2 europese dierentuinen.
Vanavond Zoo-Zürich en de Apenheul-Apeldoorn.
Ik ga kijken
pi_29148675
ik vind alleen martin gaus zo'n kwal van een vent
(met technieken die net zo vervelend zijn als de man zelf)
jobensaskia.nl
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:09:24 #132
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29148933
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:17 schreef TechXP het volgende:
Wist je dat de trainer van Flipper tegenwoordig hard actie voert tegen dolfinaria?
Ja, maar zou je misschien een ander topic hierover willen openen?

Dit topic gaat over Dierentuinen en welke leuk zijn om heen te gaan en bij welke je het idee hebt dat de dieren een goed leven hebben etc.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:15:44 #133
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29150894
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:09 schreef PLAE@ het volgende:
Ja, maar zou je misschien een ander topic hierover willen openen?
het grote dierentuinendierenleed topic? nee...
quote:
Dit topic gaat over Dierentuinen en welke leuk zijn om heen te gaan en bij welke je het idee hebt dat de dieren een goed leven hebben etc.
Als de moderator geen negatieve dingen meer erin wilt, dan moet die het zeggen...
pi_29151127
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:58 schreef Uhmmie het volgende:
ik vind alleen martin gaus zo'n kwal van een vent
(met technieken die net zo vervelend zijn als de man zelf)
Martin Gaus komt hier niet in voor hoor
http://www.avrodierennatu(...)n/nieuw_seizoen.aspx
Linkje over de uitzendingen.

Tech, in dit topic mag er uiteraard best kritisch naar dierentuinen etc. gekeken worden, maar ga niet voorbij aan het plezier van mensen om ook positief te blijven en luchtige informatie te willen lezen.
Open eventueel een nieuw topic als je wilt waar je kritisch bent, en dingen aan de kaak wil stellen, kan prima naast elkaar wat mij betreft.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:26:29 #135
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_29166849
Martin Gaus is inderdaad ook niet mijn favoriete persoonlijkheid. Toch heb ik er op de huishoudbeurs in mei eens naast gestaan en toch ... die man heeft een bepaalde rust over zich.
Op zich heb ik ook geen bezwaar tegen hoe hij mensen helpt die een hond hebben die alleen maar aan de meubels knaagt of alleen maar blaft als de eigenaar weg is. Het dier moet even weten wat wel mag en echt niet kan. ( zijn baas had um ook weg kunnen doen ). Overigens .... een hond zou een betere baas moeten hebben die aan meubels knaagt of blaft als hij weg is. Martin helpt de mensen zelf natuurlijk. Zij zijn het zelf die het over moeten brengen op hun huisdier.

Ik zou het ook niet kunnen zoals hij het doet maar hij heeft wel door wat voor 'n effect zijn 'technieken' hebben om een leuk huisdier van je metgezelletje te maken. ( ook al ziet het er soms bikkel hard uit ).

ontopic:
Klopt het dat het in 't dierenpark in Emmen is dat daar een koppeltje capibari's rondloopt. Dat zijn nog echt koddige dieren om te zien!!
http://home.student.uva.nl/elmer.cladder/Capibari.jpg
pi_29167290
Kan er niets over vinden Pearly.
Ik heb wel met zoeken een leuk overzicht gevonden

Bron
pi_29247990
Zo terug van Burgers zoo....
wil ik een foto schieten van de zilverrug...

Is gelukt .... maar die zilverrug nam het wel erg letterlijk op

En regent het eens een keer
willen ze allemaal onder 1 kratje
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_29248059
Leuk crash
pi_29248509
Sommige waren N I E T vooruit te branden

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_29272843
Ik had het al een beetje eerder in dit topic gevraagd, maar ik vraag het gewoon nog eens
Zijn er mensen al in Dierenrijk Europa bij Eindhoven geweest? http://www.dierenrijkeuropa.nl
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. En anders moet ik de eerste zijn om er wat over te zeggen en erheen gaan
pi_29633050
Een schopje met een linkje naar FOT, waar erg mooie dierentuintopics staan
[Algemeen] Je leukste dierentuin foto's Deel 2
pi_29687712
Ben vorige week naar Aquazoo in Leeuwarden geweest.

Is overigens van dezelfde club als Overloon.

Schitterend natuurlijk park, met veel mooie dieren, vooral veel waterdieren en vogels.
pi_31243060
Foto's van Pretoria Zoological Gardens in Pretoria.
Dit is echt een prachtige dierentuin, die flink groot is. Je kunt besluiten alles te voet te doen, een golfkarretje huren of gebruik maken van de kabelbaan.

Enkele plaatjes:

De leeuwen hebben een ontzettend groot verblijf.

Op de achtergrond de stad Pretoria, de dierentuin ligt in het centrum van deze stad.

donderdag 27 oktober 2005 @ 14:11:14 #144
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_31724269
Gisteren in Artis geweest

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_31729759
Die struisvogel is meesterlijk!

En ik word ook kotsmisselijk van de Anti-Dierentuinfreaks. Zonder dierentuinen waren er al meerdere dieren uitgestorven.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 17:52:45 #146
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_31730504
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:26 schreef LedZep het volgende:
Die struisvogel is meesterlijk!

En ik word ook kotsmisselijk van de Anti-Dierentuinfreaks. Zonder dierentuinen waren er al meerdere dieren uitgestorven.
Ik was wel een beetje bang dat die struisvogel naar mijn lens ging happen.

Artis en andere grote dierentuinen in Nederland ontlenen hun bestaansrecht tegenwoordig aan het deelnemen aan wereldwijde fokprogramma's om de diverse soorten in stand te houden. Vroeger was het voornamelijk volksvermaak.
Ik vind sommige dieren eigenlijk best wel zielig in zo'n hok. Vooral die gefrustreerd ijsberende katachtigen.

maar ja..

[ Bericht 54% gewijzigd door tonja op 27-10-2005 18:03:39 (dingen veranderd) ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_31731028
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:52 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik was wel een beetje bang dat die struisvogel naar mijn lens ging happen.
Die beesten zijn evil. Ik heb een serie foto's van zo'n beest dat steeds onze dierentuinplattegrond wilde afpakken.
Pinguins willen ook weleens naar de lens pikken als je hem vlak voor hun snavel houdt.
...
pi_31734236
Prachtige foto's Tonja! Die struisvogel is echt prachtig!
pi_31737844
2 dierentuinen topics gemergd
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:06:55 #150
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31738126
ik ben afgelopen weekend in Burgers Zoo geweest en vond het eerlijk gezegd zwaar tegenvallen.

De Bush en Ocean waren erg mooi, de desert op een paar varkens na uitgestorven (door de winter), en buiten vond ik het ronduit zielig hoe sommige apen in een kleine kooien zaten, ook het vogelgedeelte was erg ouderwets.

Burgers zou dapper moeten zijn en alles op de kop gooien, want op dit moment is het een dierentuin die modern was in de jaren 70, nu niet meer.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')