Het gaat niet om wat er in het echt, dus in de natuur, allemaal gebeurd, maar over wat de mens doet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:22 schreef SCH het volgende:
Leuk topic zo, ik snap je wel TechXP maar ik beleef dat wat minder fanatiek dan jij. Zeker in Emmen hebben de dieren echt ruimte, al is het nooit als in het eggie. Maar denk je dat het in het eggie altijd zo'n pretje is?
Beleid is toch vaak wel dat ze het de dieren eerst zelf laten doen idd... maar kunstmatige bevruchting is niet onbekend in dierentuinen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:29 schreef Uhmmie het volgende:
ach om te fokken zul je het de dieren op zn minst naar de zin moeten maken.. anders word er ook niet gefokt
Juist, daarom moeten die dieren daar ook niet zijn. En moet er helemaal niet gefokt worden daarmee.quote:maareh.. je kan de grote dieren in de dierentuin.. onmogelijk in een terrein zetten evengroot als hun normale territorium en dan hebben we het al helemaal niet over dieren die normaal vele kilometers per dag afleggen
De dieren in Borneo worden niet alleen bedreigt door ontbossing (wel het ergst daardoor momenteel), maar ook door illegale stroperij en weghalen van dieren uit het wild. Deze dieren belanden in een circuit van dierenhandelaren. Deze dieren komen juist in dierentuinen terecht. En kunnen uiteindelijk ook terecht komen in Nederlandse dierentuinen. Misschien niet bewust, maar wel onbewust. Zolang er wereldwijd een dierentuinhandel is zal daar illegale dieren tussen komen.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:32 schreef Pearly het volgende:
nee... ik voel het niet als hypocriet, ik ben niet hypocriet. Ik richt mijn energie daar op waar de hulp het snelst en het meest nodig is waarschijnlijk. De gevolgen van de toestanden in Borneo zijn wel degelijk ernstiger dan een aap die in Emmen zit......
Misschien zo, maar dan mis ik wel dat men sowieso dierentuinen boycot of een verklaring heeft op de website over dat. Dat kost nl. minimale energie en kan je ook een statement van maken.quote:Er moeten keuzes gemaakt worden. 'n Hulpinstantie kan zich niet fixeren op ál het dierenleed in de wereld. Daarom is het maar goed dat er meerdere zijn natuurlijk. En elk strijd voor waar die staat!
Hoe bedoel je bovenmenselijk? Tsja ben een geval apart dat wel...quote:Maar evengoed .... wel mooi als je alles in het leven over 1 kam kan scheren. Voor mij geen streven maar zeer bovenmenselijk vind je niet?
Met vanalles jaquote:Want ik neem dan aan dat je niet alleen met dieren zó door het leven gaat?
Dat ben ik ook wel. Maar niet zo dat ik me nu van kant ga maken, omdat ik geloof in reincarnatie, dus me zelf van kant maken helpt niet om het leed te ontlopen natuurlijkquote:Het lijkt me, alles bijelkaar, toch een zwaar leven als je je van zoveel leed in de wereld aantrekt. Volgens mij zou ik er depressief van worden.
Ik pik dit stukje er even uit Tech.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:
De dieren in Borneo worden niet alleen bedreigt door ontbossing (wel het ergst daardoor momenteel), maar ook door illegale stroperij en weghalen van dieren uit het wild. Deze dieren belanden in een circuit van dierenhandelaren. Deze dieren komen juist in dierentuinen terecht. En kunnen uiteindelijk ook terecht komen in Nederlandse dierentuinen. Misschien niet bewust, maar wel onbewust. Zolang er wereldwijd een dierentuinhandel is zal daar illegale dieren tussen komen.
Elk jaar worden bijvoorbeeld ook in Japan dolfijnen in een baai geslacht. Een klein deel word niet geslacht, maar doorverkocht aan dolfinaria over de hele wereld.
Ik raad je aan om dit eens iig te bekijken:quote:Op zondag 24 juli 2005 14:17 schreef Bluezz het volgende:
Ik pik dit stukje er even uit Tech.
Wéten dierentuinen dan niet altijd precies waar de dieren vandaan komen?
Ik schrik hier een beetje van als dat niet het geval is.
Oud en mooi ja, groot ook wel, alleen de dierenverblijven zijn niet echt groot te noemen helaas.quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:56 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ergens volgende week gaan wij naar Antwerpen Zoo, dat is pure nostalgie. Zo oud, zo mooi en groot ook![]()
Hee .... ik hou er mee op!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:
Hoe bedoel je bovenmenselijk? Tsja ben een geval apart dat wel...
Nee, integendeel zelfs.quote:Op zondag 24 juli 2005 19:33 schreef Pearly het volgende:
Ik had overigens in de Apenheul niet het idee dat daar dieren ongelukkig zaten te wezen!
Er is best het een en ander verbetert qua aantal regels erover. Echter laat het onderzoek van gaia zien dat het nog voorkomt en ook recentelijker. Jammer genoeg weet ik niet van het bestaan van zo een rapport over nederlandse dierentuinen. Dat zou nl. goed zijn. Ik hoop dat er in de nabije toekomst nog zoiets komt. Misschien moet ik zelf maar even een zetje gaan geven tot onderzoekquote:Op zondag 24 juli 2005 19:28 schreef Pearly het volgende:
En nog zeg ik : er wordt hard aangwerkt en het wordt bestudeerd. ( ik zie overigens jaartallen voorbij komen van 1986 en 1991, 1992
Het is 2005 en je maakt mij niet wijs dat er de afgelopen 14 jaar niet gwerkt is aan die zogenaamde zoochose. Men is al 'stukken' verder dan 1992 hoor!
Maar kijk je er dan als iemand naar toe die een leuk dagje uit is of als iemand die let op afwijkend gedrag?quote:Op zondag 24 juli 2005 19:33 schreef Pearly het volgende:
Ik had overigens in de Apenheul niet het idee dat daar dieren ongelukkig zaten te wezen!
* TechXP geeft zetjequote:Op zondag 24 juli 2005 19:51 schreef Pearly het volgende:
ja ... geef eens een zetje
Ik ga kijkenquote:Vanavond start een nieuwe serie van 7 afleveringen op NED.2.
Blik achter de schermen bij 2 europese dierentuinen.
Vanavond Zoo-Zürich en de Apenheul-Apeldoorn.
Ja, maar zou je misschien een ander topic hierover willen openen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:17 schreef TechXP het volgende:
Wist je dat de trainer van Flipper tegenwoordig hard actie voert tegen dolfinaria?
het grote dierentuinendierenleed topic? nee...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:09 schreef PLAE@ het volgende:
Ja, maar zou je misschien een ander topic hierover willen openen?
Als de moderator geen negatieve dingen meer erin wilt, dan moet die het zeggen...quote:Dit topic gaat over Dierentuinen en welke leuk zijn om heen te gaan en bij welke je het idee hebt dat de dieren een goed leven hebben etc.
Martin Gaus komt hier niet in voor hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:58 schreef Uhmmie het volgende:
ik vind alleen martin gaus zo'n kwal van een vent
(met technieken die net zo vervelend zijn als de man zelf)
Ik was wel een beetje bang dat die struisvogel naar mijn lens ging happen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:26 schreef LedZep het volgende:
Die struisvogel is meesterlijk!
En ik word ook kotsmisselijk van de Anti-Dierentuinfreaks. Zonder dierentuinen waren er al meerdere dieren uitgestorven.
Die beesten zijn evil.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:52 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik was wel een beetje bang dat die struisvogel naar mijn lens ging happen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |