quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:57 schreef Pearly het volgende:Emmen en Apeldoorn zijn toch echt wel goed bezig dacht ik zo!! Er wordt hier nu alleen nog maar in negatieve stukken aangegeven dat er veel niet goed is maar er gebeurd ook ontzettend 'veel' goeds in bepaalde dierentuinen, volgens mij dan!!!
Emmen zal qua beleid niet veel anders zijn dan andere dierentuinen hoor. Ook daar zitten dieren nog niet op hun plek. En daar fokken ze ook door.
Ik hoor net dat er in beekse bergen in anderhalve maand tijd 64 dieren geboren zijn. En ook weer bavianen. Als ze bavianen wilde konden ze vast wat krijgen van amersfoort...
Ik denk dus niet dat er iets geregeld is over het aantal dieren en over een plan tot juist vermindering van het aantal dieren. Er zijn juist weer meer dierenparken bijgekomen, zoals die nieuwe in Limburg.
En van apelheul.. daar zitten nog steeds apen die bij de mensen in de buurt mogen komen enzo. Dat is niet zoals het zou moeten. De dieren horen juist schuw te zijn voor mensen... maar goed dat lukt al niet zo erg in een dierentuin... in apenheul had zo een aapje vroeger toen ik daar was mijn pleister er af gejat... mij lijkt het dus niet goed voor de gezondheid van de dieren. Mijn broer was er laatst geweest en had zijn nieuwe videocamera uitgetest. Ik zal die beelden weleens bekijken als die terug is van vakantie. Krijg je toch weer een extra beeld van hoe het daar geregeld is.
quote:
Die olifanten op dat stukje keur ik ook niet goed maar het zaaltje met naaktmollen en de hoek met stokstaarten,
Stokstaartjes... ik weet niet meer in welke dierentuin dat was, maar toen zaten een stuk of 10 stokstaartjes of meer op een stuk grond van 8 bij 8 meter... denk dat het artis was. In de natuur kan dat met een groep 15m2 zijn waar ze op leven. Dierentuinen kunnen nooit 800 soorten dieren op 14 tot 30ha de mogelijkheid geven om tot hun recht te komen. En dat is uitgaande van 1 per soort...
quote:
de aapjes in apeldoorn en het bekende nieuwe pinquin-bassin in Emmen .... Je gaat mij niet vertellen dat dat slecht is voor die dieren. MEn doet wat ie kan en er zijn er ook die er veel te weinig aan doen of alleen maar geld ruiken. Zeer slecht natuurlijk maar mensen ...... KOM OP! Het is niet allemaal kommer en kwel vind ik.
Dierenparken zijn er op gericht om geld te verdienen, bezoekers te trekken etc. niet om de dieren op de wereld te redden. Het is leuk als ze geld enzo hebben om uit te breiden enzo, maar als dat er niet is, dan is dat er neit. Dieren worden geboren om bezoekers te trekken. Een nieuw girafje is publiek trekken.. het is net als met kinderboerderijen. Daar worden ook alleen dieren geboren om publiek te trekken. En meestal is het na een tijd hup naar de slacht. In dierentuinen gaan de dieren de handel in... naar een ander dierentuin, naar een nieuw dierentuin of naar een dierenhandelaar die het verkoopt aan particulieren enzo. En soms eindigen ze ook gewoon als voer voor de leeuwen.
Men is veels te weinig kritisch op dierentuinen vind ik. Altijd weer de reden dat het educatief is... ja hoor... dat is ook altijd de reden dat mensen er heen gaan... nee het is gewoon leuk om de dieren bezig te zien... niets educatiefs aan. Wil je iets leren over dieren dan moet je gewoon lekker gaan zoeken over de dieren en documentaires bekijken op tv. Dan zie je ze tenminste nog in het wild.
In het wild krijgen zeeleeuwen echt geen vis uit de hand van een verzorger hoor... en doen ze echt niet een toneelstukje voor hoor...