Ik ga over! IK GA OVER! IK GA VERDOMME OVER!quote:Alles is mogelijk als je maar gelooft
Jij gaat NIET over. Je gaat NIET over!quote:Op zondag 26 juni 2005 16:02 schreef Black-Death het volgende:
Ik ga over! IK GA OVER! IK GA VERDOMME OVER!
of had ik de OP ff moeten lezen?
Lulquote:Op zondag 26 juni 2005 16:07 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Jij gaat NIET over. Je gaat NIET over!![]()
Nee, zou je dat uit willen leggen?quote:Op zondag 26 juni 2005 16:21 schreef Skinkie het volgende:
Fatal heb je Hemi-Sync al eens geprobeerd?
quote:Op zondag 26 juni 2005 16:17 schreef FatalException het volgende:
Je moet leren je gedachten op nul te zetten. Je moet leren NERGENS aan te denken. Meditatie kan daarbij helpen. En als je je gedachten op nul hebt, en je wil dat de tafel in je kamer opstijgt, moet je je dit inbeelden zoals je ook in een lucide droom doet. Je moet geloven, je moet er gewoon vanuitgaan dat de tafel dan ook opstijgt. Er niet eens bij nadenken.
Er horen geen andere gedachten bij. Het moet zijn, alsof het vanzelfsprekend is dat de tafel dan ook opstijgt. Net zoals het in jouw lucide dromen vanzelfsprekend is, dat jij op kan stijgen de lucht in, als je dat wil (al dan niet gepaard met zwembewegingen).
Net zoals het in jouw lucide dromen vanzelfsprekend is, dat die fles vanzelf naar je toekomt als je dat wil.
Feiten zijn eigenlijk fantasie, die passen in het huidige beeld van wat men gelooft te kunnen. En voor elk persoon is dat anders, en bij elke waarneming van elk persoon, scheidt jouw werkelijkheid zich van die ander persoons werkelijkheid.
Geloof het en doe je vrienden versteld staan van dingen die ze nog altijd onmogelijk geacht hebben. Beeld je in hoe handig het zou zijn, als je dingen naar je toe kon laten zweven. Het kan! Het is namelijk JOUW werkelijkheid, alles om je heen bestaat niet. Het is een brij van holografische lijnen die in jouw wereld slechts door jouw frequentie belicht wordt.
Jah! en ik kan nog steeds niet fatsoenlijk quoten , ik weet het - zucht-quote:Op zondag 26 juni 2005 15:40 schreef FatalException het volgende:
Ik denk soms wel eens: Is alles om mij heen er wel? Maak ik zelf de wereld om mij heen?
Want alles wat je ziet, is pas zo als je het waarneemt. Alle andere dingen kunnen alles zijn.
Ik noem dat: de bril die je opzet...dóór jouw heen wordt deze dimensie werkelijkheid....voor jou..
Zou het dan niet kunnen, dat niemand om jou heen bestaat, en jouw waarnemingen oneindige splitsingen zijn van wat een dieperliggend bewustzijn zelf bedenkt?
mmm, ik persoonlijk geloof in een liefdevol Zijn waar wij in leven... zou inderdaad een vorm van bewustzijn kunnen zijn, maar ik geloof wel dat de anderen om mij heen , buiten mijzelf bestaan.. maar niet in de vorm zoals ik ze zie...volgens mij zie ik anderen niet zoals ze in hun kern bedoeld zijn.., omdat ik de juiste bril nog niet opheb, oftwel omdat ik niet goed "kijk"....
Als ik dit type, lees jij het in een werkelijkheid die op dat moment voor mij en jou bestaat. Maar mijn werkelijkheid gaat in mijn tijdslijn door. Maar jouw werkelijkheid kan wel heel anders gaan - zou het zich splitsen? -.
Alles is tenslotte uit golven opgebouwd en subatomaire deeltjes krijgen pas een staat als ze waargenomen worden.
]Dat alles 1 waarneembare , alomvattende dimensie is geloof ik allang niet meer, dus ik kan best hierin meekomen, werkelijkheden , zoals wij die ervaren, hoeven echt niet tijdsgebonden te zijn... mooi verwoord trouwens van je!
Zou je, als je je dit beseft, geen dingen kunnen beinvloeden, die je ook in je dromen zou kunnen? Als wat je waarneemt toch een schijnwerkelijkheid is. Zou je, als je gelooft inderdaad zoals in the Matrix gezegd wordt, dingen kunnen die onmogelijk leken? Zelfs Jezus zegt: "Indien gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot deze moerbeiboom zeggen: Word ontworteld en in de zee geplant, en hij zou u gehoorzamen. ." (Lucas 17:5), of "indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u vanhier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. " (Mattheus 17:19).
JA! en hierom reageer ik op je topic... ! dit is dus mijn eye-opener, door deze tekst ben ik werkelijk na gaan denken en ik heb gevoeld in me dat het mogelijk is!... je moet willen! en dat is weer een keuze maken. Want ik geloof dat onze keuze verder reikt dan wij vermoeden. Ik denk dat wij bang zijn om die keuze te maken, of niet willen geloven dat het mogelijk is... ik denk dat je via deze weg uit deze dimensie kan breken! Waar wel via de liefde!
Zouden wij zo geindoctrineerd zijn met regels dat wij niet meer realiseren dat wat wij zien, slechts een golvenbrij is die voorkomt uit onze eigen gedachtenspinsels - weliswaar gebonden aan de geindoctrineerde natuurwetten -.
Als wij geloven dat alles schijn is, en dat alles mogelijk is, zou wat Neo in the Matrix dan waar kunnen zijn? En zouden wij in een Lucide Droom leven? Als we geloven dat natuurwetten slechts schijn zijn, wordt het dan niet duidelijk wat Jezus bedoelt met:
- ruimtebesparing, schrap schrap, mosterdzaadje etc-
Waarom zien wij die paranormale dingen dan zo weinig? Omdat JIJ degene bent die JOUW werkelijkheid creeert. Alles is ALLES TEGELIJKERTIJD totdat JIJ het waarneemt. En als jij NIET gelooft dat paranormale dingen kunnen, dan zul je ze ook niet waarnemen. Want elke waarneming is je eigen gedachtengang. Want je leeft in een lucide droom.
Laten we het voorbeeld van Petrus nemen, in het verhaal "Jezus gaande over het meer".
- en petrus niet- etc etc
Wat gebeurde hier? Petrus GELOOFDE dat hij over het water kon lopen, hij vergat alles dat het niet mogelijk kon zijn. Hij creeerde zijn eigen werkelijkheid zoals in een Lucide Droom. Tot hij zich realiseerde dat het wel heel vreemd was wat hij deed. Toen zakte hij weg in het water!
Voor de mensen die de theorie onzin vinden, zal het ook onzin zijn, en zullen zich ook afsplitsen in een tijdslijn waarin het onmogelijk is, maar voor de mensen die wel geloven dat het mogelijk is, zal zich afsplitsen in een tijdslijn waarin deze dingen wel voorkomen.
En ook al zijn er verschillende tijdslijnen voor elk persoon, jouw tijdslijn is jouw leven en je bepaalt zelf wat mogelijk is in jouw wereld, als je maar gelooft.
JA! machtig nietwaar!?... mooi hoor.. en ik wil daar dus nog graag bijvoegen dat de keuze daarin minstens zo belangrijk is.. Ik geloof dat God ons namelijk dat heeft gegeven als poort. Via de Liefde... de keuze maken om te gaan voor die Liefde.
Het klinkt enigzins zweverig ,maar ik zie die Liefde als een boei, een wegwijzer in een werkelijkheid die wél werkelijk is..
kquote:Op maandag 27 juni 2005 08:00 schreef BaajGuardian het volgende:
hey rustig aan man , je kent me, ik maatke maar een grapje , mag toch wel eens een keer , niet meteen zo op je teentjes getrapt wezen ffs.
Collectief negativisme kan een hele grote invloed hebben op de 'realiteit'. Werd ook nog eens bewezen in Nederland de afgelopen 3 a 4 jaar, het gaat even slecht maar we praten elkaar nog meer de depressie in. Andersom werkt het ook, dat kon je zien in de jaren 90 in de hoogtij-dagen van de IT-Boom.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:08 schreef BaajGuardian het volgende:
we gaan naar de klote is ook zon leuk collectief voorbeeld
Tja...hoe moet je dat uitleggen...Als jij het zou kunnen, zouden wij het niet kunnen zien..omdat onze tijdlijnen (zie OP) verschillend zijn. Jij kan het omdat je gelooft dat je kan...wij kunnen het niet, omdat wij geloven dat we het niet kunnen. Dat zijn 2 verschillende realiteiten. De 'jij' in onze realiteit zou het dus niet kunnen, maar de 'jij' in jouw realiteit wel ... ()quote:Op maandag 27 juni 2005 13:14 schreef UncleScorp het volgende:
Best interessant ... maar het komt precies over of het is allemaal zo simpel ... als je dit echt allemaal kan, wat zoek je dan nog op fok ?
Zijn er hier mensen die al tafels doen rondvliegen hebben dan ? Zoiets zou het nieuws toch halen niet ?
Het is niet mijn bedoeling deze post te ridiculiseren maar ik had er wel mijn vragen bij ...
Of gebeuren deze dingen dan enkel in je eigen realiteit, dus jij ziet de tafel vliegen maar iemand anders niet want die zit in zijn eigen realiteit ?
Maar hoe kun je dan je vrienden verbazen met vliegende tafels als zij het toch niet kunnen zien ?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:37 schreef DonGorgon het volgende:
Tja...hoe moet je dat uitleggen...Als jij het zou kunnen, zouden wij het niet kunnen zien..omdat onze tijdlijnen (zie OP) verschillend zijn. Jij kan het omdat je gelooft dat je kan...wij kunnen het niet, omdat wij geloven dat we het niet kunnen. Dat zijn 2 verschillende realiteiten. De 'jij' in onze realiteit zou het dus niet kunnen, maar de 'jij' in jouw realiteit wel ... ()
Niet dus...tenzij die er ook in gelooft...overtuig hem dat het kan en hij ziet het. zolang hij het niet ziet, weet jij dus dat hij nog enige twijvel heeft...quote:Op maandag 27 juni 2005 13:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar hoe kun je dan je vrienden verbazen met vliegende tafels als zij het toch niet kunnen zien ?
De lepelbuiger heeft de toeschouwers dus overtuigt dat het kan...simpelquote:Op maandag 27 juni 2005 13:51 schreef Manson het volgende:
Maar die "lepelbuigerij" bijv. (noem maar iets geks) kan toch wel door andere mensen gezien worden? Dus niet alleen door de persoon die dit kan maar ook door toeschouwers?
Als een illusionist het echt zou kunnen, had hij geen illusionist geweest.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
Ja maar diegene die de truc met de tafels doet, laat de anderen ook maar geloven dat hij hét doet ... dus wekt hij eigenlijk ook maar de illusie dat hij hét doet ... want als ik er niet in geloof zie ik dus ook niets gebeuren en is het dus fake voor mij ...
...kan het niet beter uitleggen...quote:Op maandag 27 juni 2005 15:23 schreef BaajGuardian het volgende:
maar hun geloven niet , hun vragen , welk is een besef van dat ze het nog niet hebben
dat het hun ontbreekt , dit kaarten ze keer op keer aan als ze naar beterschap vragen
ze creeeren dus zelf dat ze niet beter worden omdat ze ipv het te worden er om vragen
Je hebt alleszins je best gedaan hoorquote:
Beetje cirkel redenatie, is het niet? Ik wil niet heel minderwaardig doen hoor, maar dit is precies wat gelovigen ook doen. Als je maar genoeg geloofd in god dan zal hij je helpen, helpt hij je niet dan geloof je niet genoeg...quote:Op maandag 27 juni 2005 13:55 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Niet dus...tenzij die er ook in gelooft...overtuig hem dat het kan en hij ziet het. zolang hij het niet ziet, weet jij dus dat hij nog enige twijvel heeft...
Volgens wie maakt onze geest het echt? Neo, Morpheus?quote:Op maandag 27 juni 2005 07:00 schreef displission het volgende:
Waar zal ik beginnen? Hmm..laat ik beginnen bij de bijbelse teksten die je aanhaalt. Je had het over Jezus die het over het verplaatsen van een zaadje had en over Petrus die denkt dat hij over water kan lopen. Dit soort dingen zijn niet zo vreemd, maar om dit te beseffen. Als men niet ziet waartoe een mens in staat is zal er niks gebeuren, maar zo ben ik van mening dat deze sigaret' niet tot mijn dood zal leiden. Ik zal hierom ook het volgende voorbeeld. Het roken van tabak:
Ik kan me voorstellen dat door wereldwijde bewustwoording van de gevolgen hier eerder mensen aan doodgaan dan 20 jaar geleden. Ok, zou je zeggen nu roken er meer, maar vergeet niet: the mind makes it real en zodoende zullen we dus eerder geneigd zijn om te zeggen: dit is slecht voor me, ik dien hiermee te stoppen en als ik niet stop ga ik eerder dood. Wel jammer dat ik hier niet echt overtuigende statistieken bij kan vinden. Misschien ook "leuk" om ook eens te denken aan bepaalde stammen die in de jungle zitten en die er een gewoonte van hebben gemaakt om veel te roken, zouden ze echt eerder doodgaan?
Dit is is gewoon te verklaren met de manier van werken van onze hersenen. Alles wat wij denken, doen en waarnemen, slaan wij selectief op in onze hersenen. Als je een pessimist bent en denkt dat bij jou alles verkeerd gaat en daardoor pech hebt, dan zullen je hersenen alle dingen die niet goed gaan onthouden en de dingen die wel goed gingen voor het gemak maar even vergeten.quote:Dan het volgende verhaal, ik noem het het verhaal van de kat. Er was eens een man die geloofde dat hij ongeluk kreeg als een kat zijn pad doorkruisde. Telkens als hij een kat zijn pad zag doorkruisen geloofde hij dat hij de 24 uur daarop ongeluk zou hebben, op zijn werk, in zijn relatie e.d. Hij merkte ook opdat hij ongeluk had naarmate de dag vorderde en dit nam leidde meestal van kwaad tot erger. Tot een op een dag. De man had een avond ervoor een kat zijn pad zien doorkuisen en hij voelde de bui al hangen. Morgen zou een regelrechte zaaddag worden. De dag begon zoals gewoonlijk en voor die dag had hij allemaal plannen voor zijn werk. Op zijn werk zou hij namelijk met een collega winkels gaan bezoeken en jureren. Door overmacht moest de collega werken(vanwege ziektevan een ander) en hijzelf dacht ohnee..de zon schijnt buiten ik heb geen zin om te werken. Hij zat zichzelf al helemaal bang te maken dat hij moest werken en zijn plannen waren toch al in duigen gevallen en het kon eigenlijk alleen maar erger worden want stel voor dat ze hem ook zouden bellen..Ze belden niet en alle slechte dagen verdwenen. De kat was niks meer dan een dier wat eigenlijk net zo goed voor een positieve dag kon zorgen. Sinds die tijd ervaart de man geen ongeluk meer als hij een kat zijn pad ziet doorkruisen.
Leuk gezegt, maar het is een beetje te vaag. Diep je theorie eerst eens uit voordat je hem naar buiten brengt en probeer duidelijker te zijn.quote:In hoeverre zijn er grenzen? Tast eerst de zijkant van de wereld af, ga terug naar het midden, neem een aanloop en beuk dwars door de zijkant. RESULT: freedom
..quote:Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef Paales het volgende:
Leuk gezegt, maar het is een beetje te vaag. Diep je theorie eerst eens uit voordat je hem naar buiten brengt en probeer duidelijker te zijn.
Als je dat hebt gedaan ga je weer terug naar de tekentafel en probeer je het opnieuw
Ben nu bezig met een boek van hem/haar, leuk leesvoer.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:49 schreef neliz123 het volgende:
BINGO!
Je hebt het spelletje door maat! =D
Je werkelijkheid wordt opgebouwt door je overtuigingen (geloof vind ik zo'n geladen woord).
Maar het is niet een lucide droom waar we in leven hoor, tis heus echt. =) Sterker nog, je dromen zijn net zo echt en juist als je fysieke leven!
Een tip; lees wat boeken van Seth. Seth Books dus, liefst nog in het engels ook. =)
Ja wel als men gelooft dat het kanquote:Op maandag 27 juni 2005 15:41 schreef UncleScorp het volgende:
Moest het iemand écht lukken zou dat toch wereldnieuws zijn ? Om nog maar te zwijgen van eventuele misbruiken enzo ?
Je vrienden kunnen het wel zien, ongeacht of ze het geloven of niet.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar hoe kun je dan je vrienden verbazen met vliegende tafels als zij het toch niet kunnen zien ?
Use the force Luke!quote:Op zondag 26 juni 2005 16:17 schreef FatalException het volgende:
Je moet leren je gedachten op nul te zetten. Je moet leren NERGENS aan te denken. Meditatie kan daarbij helpen. En als je je gedachten op nul hebt, en je wil dat de tafel in je kamer opstijgt, moet je je dit inbeelden zoals je ook in een lucide droom doet. Je moet geloven, je moet er gewoon vanuitgaan dat de tafel dan ook opstijgt. Er niet eens bij nadenken.
Er horen geen andere gedachten bij. Het moet zijn, alsof het vanzelfsprekend is dat de tafel dan ook opstijgt. Net zoals het in jouw lucide dromen vanzelfsprekend is, dat jij op kan stijgen de lucht in, als je dat wil (al dan niet gepaard met zwembewegingen).
Net zoals het in jouw lucide dromen vanzelfsprekend is, dat die fles vanzelf naar je toekomt als je dat wil.
Feiten zijn eigenlijk fantasie, die passen in het huidige beeld van wat men gelooft te kunnen. En voor elk persoon is dat anders, en bij elke waarneming van elk persoon, scheidt jouw werkelijkheid zich van die ander persoons werkelijkheid.
Geloof het en doe je vrienden versteld staan van dingen die ze nog altijd onmogelijk geacht hebben. Beeld je in hoe handig het zou zijn, als je dingen naar je toe kon laten zweven. Het kan! Het is namelijk JOUW werkelijkheid, alles om je heen bestaat niet. Het is een brij van holografische lijnen die in jouw wereld slechts door jouw frequentie belicht wordt.
op de middelbare school heeft een geleerde met een deeltjesversneller verteld dat wat je zojuist zegt dus niet waar is (niet letterlijk van: wat FatalException om 17.33 tikt is niet waar) maar in een atoomkern zitten dus 3 quarks (misschien heb je er weleens van gehoord) en ik dacht dat dat ook onderdeel is van de kwantummechanicaquote:Op maandag 27 juni 2005 17:33 schreef FatalException het volgende:
Beschouw de volgende wetenschap:
Alles om je heen is dus alles tegelijkertijd, tot je er naar kijkt. Wist je dat materie eigenlijk niet bestaat? Als je in een atoom kijkt en dan de kern met zijn elektronen, en dan in deze kern dan blijkt er in werkelijkheid niks te zijn. Het bestaat uit informatie die in en uit de werkelijkheid springen.
Bijna, het de blauwdruk, het universum en alle mogelijkheden zijn reeds geschapen. Het is als een enorm hologram die jij met je eigen lichtfrequentie beschijnt zodat jouw beeld ontstaat. En ja, Bush bestaat dus in jouw werkelijkheid omdat jij dat hebt bepaald.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:02 schreef Manson het volgende:
Als iedereen zijn eigen werkelijkheid creeert, waarom is het wereldbeeld voor alle mensen dan gelijk? Waarom is bijv. Bush voor alle mensen nu de president van Amerika? Is dat zo omdat ik dat in mijn eigen werkelijkheid zo heb bepaald?
Maw.: ben ik baas in mijn eigen "wereldje" en beslis ik onbewust hoe alles wat mij bekend is eruit ziet? Ben ik zonder het te beseffen de schepper van alles om mij heen, van mijn complete universum? Moeilijk te geloven of tel bevatten.
Hoe kan ik mijn werkelijkheid omtrend het bestaan van die persoon dan veranderen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:34 schreef FatalException het volgende:
[..]
Bijna, het de blauwdruk, het universum en alle mogelijkheden zijn reeds geschapen. Het is als een enorm hologram die jij met je eigen lichtfrequentie beschijnt zodat jouw beeld ontstaat. En ja, Bush bestaat dus in jouw werkelijkheid omdat jij dat hebt bepaald.
Maar jij kent Bush dus ook. Ook zonder dat ik 'm noemde wel. Is dat omdat ik bepaal dat jij weet over wie ik het heb, of is er inderdaad een soort van collectief bewustzijn achtig iets?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:34 schreef FatalException het volgende:
[..]
Bijna, het de blauwdruk, het universum en alle mogelijkheden zijn reeds geschapen. Het is als een enorm hologram die jij met je eigen lichtfrequentie beschijnt zodat jouw beeld ontstaat. En ja, Bush bestaat dus in jouw werkelijkheid omdat jij dat hebt bepaald.
Mijn vraag precies. Wat is nou de kracht van het individu en wat zijn plaats in het grote geheel? Hoe beinvloeden mensen elkaar?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:22 schreef Mirage het volgende:
Is het niet zo dat wij deze werkelijkheid allen tezamen hebben "verzonnen"?
Jij stelt nu dat ieder deeltje van het collectieve bewustzijn zijn eigen realiteti creëert.
Voor mijn gevoel zit hier best waarheid in, ik denk ook dat je zaken beinvloed met je eigen denken.
Maar hoe zit dat dan met het één waar wij toe behoren ( waar ik van uit ga).
Ik denk dat wij deze realiteit met ons allen in elkaar gezet hebben.
Goeie vraag. Hoe kan je bewust je eigen wereld vervormen? Zou ik ook wel eens willen weten. Dan had ik gelijk een paar miljoen op mn bankrekeningquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:51 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hoe kan ik mijn werkelijkheid omtrend het bestaan van die persoon dan veranderen?
Dan moet je bank het nog geloven héquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:36 schreef Manson het volgende:
Dan had ik gelijk een paar miljoen op mn bankrekening![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan moet je bank het nog geloven hé
Nou nee, want als ik bepaal dat andere mensen Bush kennen (zie mn voorbeeld hehe) dan kan ik toch ook bepalen wat men bij de bank denkt? In mijn eigen wereld bepaal ik alles. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan moet je bank het nog geloven hé
Dan moet je geloven dan hij bijvoorbeeld morgen doodgaat. Dat moet je je visualiseren (indianen gebruiken hiervoor een voodoopop).quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:51 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hoe kan ik mijn werkelijkheid omtrend het bestaan van die persoon dan veranderen?
Tja, misschien doe je het vaker dan je zelf denkt. Dat moment dat je gedachten op nul staan, en je overtuigd bent, zeker weet dat hetgeen je wilt gebeurt, en dat het dan ook gebeurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:12 schreef Manson het volgende:
[..]
Maar ff serieus, ik vind het nog niet echt een aannemelijk idee. Het achterliggende idee mischien wel, maar ik wil weten wat nou de details en consequenties zijn. Als ik écht controle heb over hoe ik de wereld om mij heen inricht, dan wil ik dat ook wel eens bewust doen.
Geef iemand eens een concreet voorbeeld om mij te overtuigen!
is het juist als ik dnek te begrijpen dat er ook geen goed/ kwaad bestaat dan ?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:13 schreef FatalException het volgende:
[..]
Dan moet je geloven dan hij bijvoorbeeld morgen doodgaat. Dat moet je je visualiseren (indianen gebruiken hiervoor een voodoopop).
Je moet er niet bij nadenken, het moet als het ware vanzelfsprekend zijn dat het gebeurt.
quote:Op zondag 26 juni 2005 15:49 schreef neliz123 het volgende:
Een tip; lees wat boeken van Seth. Seth Books dus, liefst nog in het engels ook. =)
Had je je tijdens het maken van het proefwerk er al bij neergelegd "ik heb dit bij voorbaat al verknald",quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:58 schreef Mister-Me het volgende:
Toen ik de OP las moest ik terugdenken aan een paar weken geleden toen ik precies hetzelfde dacht. Ik vond het toen een deprimerende gedachte en dat vind ik nu nog steeds. Als alles om je heen dus door jezelf wordt verzonnen wie heeft JOU dan verzonnen? Alles heeft een begin dus ook jezelf.
Hieronder een voorbeeld:
Ik geloofde dat ik mijn proefwerk week erg slecht had gemaakt. Als ik dat dus geloofde dan zou het ook zo moeten zijn! Maar het tegendeel was waar ik maakte hem juist erg goed.... Is het dan de manier waarop je gelooft of de sterkte van je geloof of hoe veklaar je dat dan als je alles zelf voorstelt.
Misschien dacht je zo erg 'ik heb het verknald' dat onderbewust juist het tegenovergestelde de overhand nam.quote:Hieronder een voorbeeld:
Ik geloofde dat ik mijn proefwerk week erg slecht had gemaakt. Als ik dat dus geloofde dan zou het ook zo moeten zijn! Maar het tegendeel was waar ik maakte hem juist erg goed.... Is het dan de manier waarop je gelooft of de sterkte van je geloof of hoe veklaar je dat dan als je alles zelf voorstelt.
dat is wel waar de theorie op neer komt ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:03 schreef Xrenity het volgende:
Zou het dan ook niet zo zijn dat jullie eigenlijk allemaal niet bestaan en alleen maar in mijn werkelijkheid bestaan? Maar dan typ ik nu dus tegen niemand, eigenlijk. Heel vreemd
Of bijvoorbeeld dat jij, die dit leest, denkt dat ik besta, terwijl ik alleen maar in jouw gedachten besta. Zoiets.
En op een niet bestaande comp op een niet bestaand internet in een nietbestaand huis. Man..... dar wordt een mens depri van... Hou opquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:03 schreef Xrenity het volgende:
Zou het dan ook niet zo zijn dat jullie eigenlijk allemaal niet bestaan en alleen maar in mijn werkelijkheid bestaan? Maar dan typ ik nu dus tegen niemand, eigenlijk. Heel vreemd
Of bijvoorbeeld dat jij, die dit leest, denkt dat ik besta, terwijl ik alleen maar in jouw gedachten besta. Zoiets.
[..]
Misschien dacht je zo erg 'ik heb het verknald' dat onderbewust juist het tegenovergestelde de overhand nam.
Tja, de logica is even wennen
Ik had dit al tijdens het maken van de proefwerken en natuurlijk ook erna omdat ik dacht dat ik het had verknald.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:00 schreef Mirage het volgende:
[..]
Had je je tijdens het maken van het proefwerk er al bij neergelegd "ik heb dit bij voorbaat al verknald",
of besliste je dit achteraf pas ?
om maar even op de theorie door te gaan
Hier heb ik wel een "leuke" theorie over namelijk dat de ogen alles registreren en vastleggen in de hersenen. Zelf zou ik de theorie nog waziger worden om dan te bedenken dat er iemand op jouw hersenen "inlogged" (in de toekomst)om er wijzer van te worden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:03 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nee, niet duidelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 20:37 schreef geejeej het volgende:
vandaag las ik in de kijk een stukkie over kwantummechanica en toen ik zojuist weer dit topic tegenkwam daagde er wat bij me:
in de kijk stond dat de theorie er eerder was dan dat het bewezen was (ging over antimaterie). dat stond eigenlijk ook in die grote lap tekst hierboven.
en dan denk ik van... hoe komen wetenschappers aan hun geld? door te zeggen dat ze wat hebben bewezen terwijl ze dat niet ECHT aan kunnen tonen.
1+1=2 zou je zeggen... (en is dit wel echt waar?)
(misschien niet helemaal duidelijk, maar dan moet je dat maar even zeggen)
Of dat jij er juist teveel in gelooftquote:Op donderdag 30 juni 2005 20:13 schreef UncleScorp het volgende:
Als ik dit hier allemaal lees zou ik geneigd zijn om te zeggen dat je er gewoon teweinig in gelooft ...
Hieronder een site waarin iemand beschrijft hoe die erover denkt:quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:41 schreef UncleScorp het volgende:
Ik er sterk in geloven ? ... dat is sterk overdreven
Interessante lectuur maar ik kan het eerlijk gezegd niet allemaal vatten
Moest het echt allemaal zo eenvoudig zijn ...
Je bedenkt niet letterlijk alles wat er om je heen gebeurt. Jij hebt bijvoorbeeld niet die poes of dat konijntje gecreerd. Die waren er al. De blauwdruk is er namelijk al, deze is reeds voor je gecreeerd. Wat jij doet is met jouw frequentie een hologram beschijnen. Alle situaties doen zich tegelijkertijd voor, alles bevindt zich in een superpositie. Op het moment dat je het waarneemt neemt het een bepaalde staat aan.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:59 schreef Mister-Me het volgende:
Het is eigenlijk gewoon egoistisch om te denken dat alleen jij op deze wereld echt bent maar ik denk dat het gewoon gedeeltelijk komt omdat er zoveel dingen op de wereld zijn waar ik en andere mensen van denken: raar dat zoiets mogelijk is. Net als ik nu naar dit scherm zit te staren en ergens op tik en het vervolgens ook echt op het scherm verschijnt. Het is raar dat zoiets mogelijk is en zoiets gebeurd en juist door die dingen ga je denken dat je in een soort van droom leeft en jij de enige bent.
Ook kan ik het niet bevatten dat ik dan alles om me heen zelf bedenk maar dan ook echt alles (als ik sommige mensen hier dan moet geloven). Dan ben ik zelf ook niet menselijk want menselijke hersenen kunnen zoveel informatie volgens mij niet opslaan dus dan heb ik ook de manier van werken van het menselijk lichaam verzonnen. Maar wat als ik dan niet menselijk ben wat ben ik dan? Zit ik dan ergens ingeplugd of hoe zit dat?Dat wil en kan ik niet echt geloven.
Maar ik geloof wel dat er meer uit de mens te halen valt dan wat er nu gebeurd. Bijvoorbeeld: paranormale mensen die geloven sterk in wat ze doen en voor hun zal het ook mogelijk zijn. Voor mensen die er niet in geloven die zien er niets paranormaals aan en voor mensen die er wel in geloven die zullen ook echt iets zien.
Maar als het aan mij ligt dan zitten we hier echt wel met een aantal miljard mensen op deze aardbol en ben ik niet de enigstemaar hebben we wel ieder onze eigen manier van de kijk op deze wereld en kun je die wereld wel gedeeltelijk zelf invullen als je maar geloofd.
(volgende week kijk ik weer heel anders tegen dit soort dingen aan... dan kijk ik terug naar dit bericht en dan zal ik wel bij mezelf denken: wat een onzin kan ik toch uitkramen)
Ten eerste moet je het geloven, als je twijfelt dan wil het al niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:23 schreef Manson het volgende:
Is er een bepaalde manier om je hiervan bewust te worden, een eye-opener zeg maar, letterlijk?
Het is jouw tijdslijn, dus jouw vrouw zal de tafel ook tegen het plafond aan zien komen. Dat jouw vrouw het niet gelooft heeft er niets mee te maken, het gaat om JOUW wereld waar je vrouw in voorkomt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:14 schreef UncleScorp het volgende:
Tja , stel nu ... ik zit met mijn vrouw samen in de zetel en ik geloof er 100% in en ik laat de tafel tegen het plafond komen ... ik zie die tafel daar hangen ... maar mijn vrouw gelooft er niet in dus die ziet de tafel op de grond staan ...
wat nu ?
In de wereld van die persoon wel ja. Omdat jij het echter niet gelooft zul je nu geen personen tegenkomen die het kunnen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:54 schreef UncleScorp het volgende:
Mja, iemand die dit echt allemaal kan, die is toch 1-2-3 wereldberoemd ?
Inderdaad, alleen je kan er niet aan doodgaan (aan ervaringen in je dromen)quote:Op zondag 26 juni 2005 15:49 schreef neliz123 het volgende:
BINGO!
Je hebt het spelletje door maat! =D
Je werkelijkheid wordt opgebouwt door je overtuigingen (geloof vind ik zo'n geladen woord).
Maar het is niet een lucide droom waar we in leven hoor, tis heus echt. =) Sterker nog, je dromen zijn net zo echt en juist als je fysieke leven!
Er zijn zoveel mensen die overtuigd geloven in het paranormale, toch is er nog niemand naar voor getreden ... ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef FatalException het volgende:
In de wereld van die persoon wel ja. Omdat jij het echter niet gelooft zul je nu geen personen tegenkomen die het kunnen.
Is dit niet een beetje tegenstrijdig met je eerdere post?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef FatalException het volgende:
[..]
In de wereld van die persoon wel ja. Omdat jij het echter niet gelooft zul je nu geen personen tegenkomen die het kunnen.
Als we echt in een "wereld" "leven" zoals hier wordt beschreven is doodgaan dan nog steeds een verplichting?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:37 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen je kan er niet aan doodgaan (aan ervaringen in je dromen)
Ben laatst ook neergeschoten in mijn lucide droom, voelde het ook echt.. Maar hier ben ik nog steeds
Ok ik ben overtuigdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:07 schreef UncleScorp het volgende:
say what ?
idd, voor je 't weet zitten we hier te ouwehoeren ...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:11 schreef Mister-Me het volgende:
Damn dit alles gaat echt wat te diep voor mij, het is verstandig als ik voortaan maar uit dit topic blijf![]()
Dat sexen via zo'n apparaat komt ook in Demolition Man voor. Dat Stallone uit zijn ingevroren status terug keert een x aantal jaren later en dan komt hij er geen wijs uit hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:03 schreef UncleScorp het volgende:
Als we die kant opgaan, kan je ook de film "BrainStorm" es bekijken.
Gaat over een apparaat, een soort helm, dat jouw belevenissen en gevoelens kan opnemen. Dat wordt dan op tape gezet en iemand kan dit inpluggen in zijn helm. Zo kan je reizen, sporten, sexen enz.
Op 't einde sterft het hoofdpersonage zijn collega terwijl ze zo'n helm opheeft, en hij wil natuurlijk haar laatste tape zien.
Misschien geloven we er niet genoeg inquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:08 schreef UncleScorp het volgende:
Virtual Reality beloven ze ook al jaaaaren ...
Kan zeker, is ook zeker zoquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Misschien geloven we er niet genoeg in
* Mirage verwijst Dromenvanger door naar ouwehoerquote:
Doorgaand op het beinvloeden van de werkelijkheid:quote:Zo denk ik er maar over omdat er toch niks te verklaren is! Dus waarom dan eigenlijk moeite doen om het te proberen of voor mezelf een verklaring in te vullen...
Maar hij (of ik dus nu) geloof(t) er wel in omdat ik nu jouw post lees... zoiets?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:36 schreef FatalException het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |