ik ken TS niet zoquote:Op zaterdag 25 juni 2005 08:16 schreef Conflict het volgende:
Misschien kan je zelf beginnen, anders staat het een beetje raar. Zo lijk je net een leraar die ons opdrachten geeft.
Ik ben op mijn werkquote:Op zaterdag 25 juni 2005 08:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
en nu mag de TS
Ik ging als basisschool jochie vaak de videotheek in om te kijken bij de horrorfilms en daar stond deze ook bij, leek me ook reuze eng en wanneer ik stond te plassen dacht ik ook altijd aan die film en dat zo'n monster mij zou horen en dan naar beneden zou sleurenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:12 schreef deGVR het volgende:
[afbeelding]
Tremors
Op de een of andere manier heeft deze film voor mij de perfecte balans tussen spanning, humor en actie gevonden.
Het is eeen doodeenvoudige monsterfilm met een simpel plot, zonder bijzonder diepe personages. Maar de balans is perfect. De dialogen zijn scherp en humorvol.
Intellectueel is het bepaald niet, maar dat hoeft ook niet altijd.
Topper.
Ik vind het personage van John Goodman in die film een van de grappigste figuren ooit. Al die opgekropte woede die erin zit...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:20 schreef Jim.Beam het volgende:
The Big Lebowski:
Na deze film gezien te hebben vraag je je af waarom je nog iets zou presteren in de maatschappij. Geweldig goede droge film, en de dialogen mogen er ook wezen. Dit is gewoon dé film die nergens op slaat. Het stuk dat John Goodman die Corvette aan gort slaat, of Uli met dat foute accent![]()
Dat viel mij ook al opquote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:47 schreef dolle_hond het volgende:
toch vreemd dat die mensen die LOTR als favoriete film hebben, vinden dat ze dat niet hoeven uitleggen
Het is een erg mooie en leuke film, maar hij is totaal niet realistisch.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:20 schreef Agiath het volgende:
The Fifth Element
Eindelijk een toekomstfilm die realistisch is.
Nou ik wou 't ook niet realistisch noemen, maar als je kijkt naar andere toekomst verhalen: duister sfeertje, corrupte overheid, machine neemt de mens over, iedereen gaat dood, alles is super super high-tect. Dat soort dingen, ik vond het juist leuk dat 't allemaal niet zo over de top is en dat het allemaal best aardig word over 300 jaar, dat sprak me aan.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:30 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het is een erg mooie en leuke film, maar hij is totaal niet realistisch.
Het is gewoon een fantasieverhaaltje dat zich in de toekomst afspeelt.
Mulholland Drive vond ik zo'n overgewaarde baggerfilm.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef Jed1Gam het volgende:
1. Donnie Darko ....sfeer, muziek
2. Vertigo ...sfeer, acteurs
3. Mulholland Drive ...muziek, verhaal, sfeer, spanning
Een liefhebberquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:28 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
1. Taxi Driver Geniale film over eenzaamheid in de grote stad
2. Cannibal Ferox Heerlijk debiele exploitation film
3. Salò o le 120 giornate di Sodoma Een prachtige film om van te walgen
4. Henry, Portrait of a serial killer Ijzingwekkend
5. Cannibal Holocaust Gruwelijk en smerig
Hoewel de Star Wars films niet tot mijn favorieten behoren, is dit uiteraard wel de beste uit het rijtje.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:52 schreef Asphyxion het volgende:
1. Star Wars: The Empire Strikes Back
Komt denk ik door jeugd sentiment. Maar het is gewoon een heerlijk donker deel van de oude SW trilogie. De confrontatie van Darth Vader en Luke Skywalker vind ik 1 van de beste scenes ooit. "The Force is with you young Skywalker, but you are not a jedi yet". Rillingen!
Mag ik daar de fenomenale soundtrack aan toevoegen?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:24 schreef kamagurka het volgende:
A Clockwork Orange, simpelweg omdat die film met die sfeer gewoon niet meer is na te maken en omdat het een statement is over geweld wat zijn tijd zover vooruit is dat het nog steeds relevant is. De vorm die meester Kubrick kiest is echt onevenaarbaar, en de dialogen maken het tot een soort shakespeariaans drama op het witte doek.
Excuus, daar vergeet ik nog één van de belangrijkste elementen inderdaadquote:Op woensdag 29 juni 2005 16:43 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Mag ik daar de fenomenale soundtrack aan toevoegen?
inderdaad. Der Untergang heeft helemaal geen Oscars gehad door die zogenaamde vriendjespolitiek, terwijl Bruno Ganz er toch echt wel 1 had verdiend voor zijn complexe vertolking van Adolf Hitler. En een Schindler's List (ook een mooie film hoor! Maar imho was der Untergang net wat beter) pakt er dan zo 5 ofzo...quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:26 schreef NRH het volgende:
Ik vind de Oscars absoluut geen indicatie van de kwaliteit van de film. Zeker aangezien films als LOTR en Star Wars genoeg Oscars krijgen voor kostuums, make-up, enz. Titanic is ook overladen met Oscars, maar ik denk niet dat veel mensen deze film als een topper beschouwen.
Ook een van mijn favorieten inderdaadquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef PDOA het volgende:
Bladerunner: Director's Cut
Geweldige film-noir vermengd met actie en science-fiction film. Cool verhaal ook. Philip K Dick is sowieso 1 van mijn favo sci-fi schrijvers en Ridley Scott 1 van mijn favo regisseurs.
De originele film had een ongeinteresseerde voice-over van Harrison Ford aan het begin en het einde en een happy end. Wat wel maf is is dat de oogdruk scene door Roy Batty met die Tyrell figuur is ingekort voor de DC versie!quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:54 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ook een van mijn favorieten inderdaad
Heb je ooit het origineel gezien? Wat zijn de toevoegingen van de DC wil ik eigenlijk weten, ben wel benieuwd
Van dezelfde regisseur: Together"quote:Op zaterdag 2 juli 2005 07:15 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Al een aantal jaar en ik denk voorlopig nog even:
[afbeelding]
Een prachtige kleine Zweedse film die plots in '98 mondiaal bekend werd. Liljeberg steelt voor mij de show.
Hilarische film (vond ik)! Heb regelmatig in een deuk gelegen om het gedoe en alle goede bedoelingen die verkeerd uitpakten. En ook weer een warme film.quote:De jaren zestig van de vorige eeuw waren zo leuk, omdat zo veel mensen tegelijkertijd met alles in de weer waren. Vooral jongeren experimenteerden massaal op politiek en persoonlijk vlak. Together, gaat over de periode erna, toen er verwoedde pogingen werden gedaan de eensgezindheid te behouden. Eén van de pogingen om de uiteenlopende types en idealen bijeen te houden, was de ‘commune’. Over zo’n commune gaat Together.
Vooral de sfeer van de eind jaren '70 in Tillsammans vind ik goed neergezet.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 07:23 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Van dezelfde regisseur: Together"
[..]
Hilarische film (vond ik)! Heb regelmatig in een deuk gelegen om het gedoe en alle goede bedoelingen die verkeerd uitpakten. En ook weer een warme film.
[afbeelding]
Mooiste dialoog uit die film: "Eh, is dat hier voor d'n televisie?"quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:13 schreef Quannum het volgende:
C'est arrivé près de chez vous
[afbeelding]
Deze film laat je zowaar sympathie krijgen voor een seriemoordenaar (prachtige rol van Benoit Poelvoorde). Het camerawerk, de dialogen, de hele sfeer is gewoonweg uniek. En Belgisch!
Wel grappig dat je bij nummer 8 schrijft dat het de beste film van de jaren 90 is en dat je nummer 1 en 3 ook uit de jaren 90 zijnquote:Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef PDOA het volgende:
01. Fear & Loathing In Las Vegas - Gewoon te fucking maf voor woorden!
02. Blade Runner: Director's Cut - De sfeer is adembenemend.
03. The Big Lebowski - Bowlen en blowen, wat wil je nog meer?
04. The Shining - Slechte boekverfilming, maar meesterlijke horrorfilm!
05. Monty Python's The Holy Grail - Meer als 100x gezien, en nog steeds geweldig!
06. Alien - Fucking creepy!!!
07. Ichi The Killer - Zo over-the-top dat ie leuk is!
08. Pulp Fiction - gewoon de beste film van de jaren '90. Punt uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |