abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:05:08 #51
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28311684
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:52 schreef Asphyxion het volgende:
1. Star Wars: The Empire Strikes Back
Komt denk ik door jeugd sentiment. Maar het is gewoon een heerlijk donker deel van de oude SW trilogie. De confrontatie van Darth Vader en Luke Skywalker vind ik 1 van de beste scenes ooit. "The Force is with you young Skywalker, but you are not a jedi yet". Rillingen!
Hoewel de Star Wars films niet tot mijn favorieten behoren, is dit uiteraard wel de beste uit het rijtje.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_28311709
1) Reservoir Dogs (uniek en geniaal)
2)The Godfather trilogie (met name deel 1 en 2 dan, prachtig verhaal)
3)Full Metal Jacket (beste oorlogsfilm vind ik)
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:33:21 #53
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28342991
Wat lastig om dat zo op te lepelen. Ik denk dat mijn favoriete film toch wel Fight Club is. Een heerlijk destructief verhaal met goede, ietwat absurde personages en fantastische acteurs. Ook visueel gezicht een meesterwerkje.

Verder is Amelie ook een absolute favoriet. Wederom geen bijster originele keuze, maar zo mooi. Ook hier weer een perfecte mix van leuke karakters, goede acteurs en visuele pracht.

Ook Nosferatu (1979) is een absolute favoriet. Wat mij betreft de meest boeiende en sfeervolle 'dracula' verfilming gemaakt. Vooral de hypnotiserende sfeer maakt dit voor mij een van de beste horrorfilms ooit gemaakt. Kicks the shit out of the 1924 version.

Eervolle vermelding voor Moulin Rouge en eigenlijk zijn er nog wel heel wat meer films die ik hier ook had kunnen vermelden. Zo'n lijstje met films in volgorde is bij mij altijd wat veranderlijk.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_28343393
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:24 schreef kamagurka het volgende:
A Clockwork Orange, simpelweg omdat die film met die sfeer gewoon niet meer is na te maken en omdat het een statement is over geweld wat zijn tijd zover vooruit is dat het nog steeds relevant is. De vorm die meester Kubrick kiest is echt onevenaarbaar, en de dialogen maken het tot een soort shakespeariaans drama op het witte doek.
Mag ik daar de fenomenale soundtrack aan toevoegen?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_28346345
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 16:43 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Mag ik daar de fenomenale soundtrack aan toevoegen?
Excuus, daar vergeet ik nog één van de belangrijkste elementen inderdaad
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28346404
1. Lord of the Rings trilogie.

Waarom? Ik vind zelf dat je de LOTR niet per film, maar als 1 geheel moet zien. Daarnaast is de uitwerking van het boek van Tolkien zeer goed gedaan. Indrukwekkende shots, en tja mnet in totaal 17 oscars, do I need to say more?

2. Star Wars

Waarom? Net als bij de LOTR moet je de nu inmiddels 6 films als 1 geheel zien. Alhoewel niet alle delen even goed waren, is het verhaal goed uigewerkt, met hele interresante plotwendingen erin. Baanbrekende special effects, en tja 7 oscars.

Indiana Jones trilogie.

Kan je wel op zich appart van elkaar zien, maar ik kan er moeilijk tussen kiezen.
Ik vind zelf het laatste deel het beste deel, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het zijn gewoon 3 hele goeie avontuur films, met veel vaart, wat komedie erin, actie en leuke karakters, met als hoogtepunt het karakter van Indiana zijn Vader gespeeld door Sean Connerey
De wereld is wat je er zelf van maakt.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:26:06 #57
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_28353398
Ik vind de Oscars absoluut geen indicatie van de kwaliteit van de film. Zeker aangezien films als LOTR en Star Wars genoeg Oscars krijgen voor kostuums, make-up, enz. Titanic is ook overladen met Oscars, maar ik denk niet dat veel mensen deze film als een topper beschouwen.
pi_28360839
Fear and Loathing in Las Vegas

Geweldige film: bizarre over-the-top situaties, drugs, Johnny Depp met een kaal hoofd, drugs, Hunter S. Thompson, Terry Gilliam, drugs, eh... gewoon een lekkere trippy film.

Bladerunner: Director's Cut

Geweldige film-noir vermengd met actie en science-fiction film. Cool verhaal ook. Philip K Dick is sowieso 1 van mijn favo sci-fi schrijvers en Ridley Scott 1 van mijn favo regisseurs.

Alien

Gewoon 1 van de meest creepy sci-fi horror films ever. Nog steeds kippevel als de borstkas van John Hurt openspringt of als de Alien weer iemand te grazen neemt!

Reservoir Dogs

Tsja... Geweldige acteurs, simpel maar doeltreffend verhaal, een fijne martelscene... wat wil je nog meer?

Jin Roh: The Wolf Brigade

Anime. Geinspireerd door het verhaal van Roodkapje en de wolf. Geweldige animatie en een must-have voor iedere anime-fan.
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:26 schreef NRH het volgende:
Ik vind de Oscars absoluut geen indicatie van de kwaliteit van de film. Zeker aangezien films als LOTR en Star Wars genoeg Oscars krijgen voor kostuums, make-up, enz. Titanic is ook overladen met Oscars, maar ik denk niet dat veel mensen deze film als een topper beschouwen.
inderdaad. Der Untergang heeft helemaal geen Oscars gehad door die zogenaamde vriendjespolitiek, terwijl Bruno Ganz er toch echt wel 1 had verdiend voor zijn complexe vertolking van Adolf Hitler. En een Schindler's List (ook een mooie film hoor! Maar imho was der Untergang net wat beter) pakt er dan zo 5 ofzo...
pi_28361242
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef PDOA het volgende:

Bladerunner: Director's Cut

Geweldige film-noir vermengd met actie en science-fiction film. Cool verhaal ook. Philip K Dick is sowieso 1 van mijn favo sci-fi schrijvers en Ridley Scott 1 van mijn favo regisseurs.
Ook een van mijn favorieten inderdaad
Heb je ooit het origineel gezien? Wat zijn de toevoegingen van de DC wil ik eigenlijk weten, ben wel benieuwd

Volgens mij had shitlers list zelfs 10 (onverdiende) oscars trouwens Laten we het maar op een lifetime achievement voor spielberg houden...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_28361457
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:54 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ook een van mijn favorieten inderdaad
Heb je ooit het origineel gezien? Wat zijn de toevoegingen van de DC wil ik eigenlijk weten, ben wel benieuwd
De originele film had een ongeinteresseerde voice-over van Harrison Ford aan het begin en het einde en een happy end. Wat wel maf is is dat de oogdruk scene door Roy Batty met die Tyrell figuur is ingekort voor de DC versie! Daarnaast zijn er een aantal (niet echt belangrijke) scenes toegevoegd aan de DC.

Leuk weetje: op een gegeven moment 'ondervraagt' Deckard een kerel in een winkel en zie je alleen zijn schim door de ruit. Als je op zijn mondbewegingen let dan strookt dit niet met wat 'ie in de film zegt, het loopt niet synchroon.
  donderdag 30 juni 2005 @ 17:13:58 #61
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_28361815
C'est arrivé près de chez vous

Deze film laat je zowaar sympathie krijgen voor een seriemoordenaar (prachtige rol van Benoit Poelvoorde). Het camerawerk, de dialogen, de hele sfeer is gewoonweg uniek. En Belgisch!
Jusqu'ici tout va bien
  zaterdag 2 juli 2005 @ 07:15:26 #62
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28407039
Al een aantal jaar en ik denk voorlopig nog even:

Een prachtige kleine Zweedse film die plots in '98 mondiaal bekend werd. Liljeberg steelt voor mij de show.
pi_28407052
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 07:15 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Al een aantal jaar en ik denk voorlopig nog even:

[afbeelding]

Een prachtige kleine Zweedse film die plots in '98 mondiaal bekend werd. Liljeberg steelt voor mij de show.
Van dezelfde regisseur: Together"
quote:
De jaren zestig van de vorige eeuw waren zo leuk, omdat zo veel mensen tegelijkertijd met alles in de weer waren. Vooral jongeren experimenteerden massaal op politiek en persoonlijk vlak. Together, gaat over de periode erna, toen er verwoedde pogingen werden gedaan de eensgezindheid te behouden. Eén van de pogingen om de uiteenlopende types en idealen bijeen te houden, was de ‘commune’. Over zo’n commune gaat Together.
Hilarische film (vond ik)! Heb regelmatig in een deuk gelegen om het gedoe en alle goede bedoelingen die verkeerd uitpakten. En ook weer een warme film.

zaterdag 2 juli 2005 @ 07:41:11 #64
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28407085
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 07:23 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Van dezelfde regisseur: Together"
[..]

Hilarische film (vond ik)! Heb regelmatig in een deuk gelegen om het gedoe en alle goede bedoelingen die verkeerd uitpakten. En ook weer een warme film.

[afbeelding]
Vooral de sfeer van de eind jaren '70 in Tillsammans vind ik goed neergezet.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 07:50:42 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28407095
Fargo; vanwege de sneeuw

Once Upon a Time in the West; vanwege het zand

Das Boot; vanwege het water

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28415634
The Godfather-trilogieHet verhaal, de personages, de muziek, de heerlijke sfeer die van het scherm spettert. Deze film is en blijft mijn nummer 1

Festen In elke familie is wel iets aan de hand, maar zelden komt het tot een uitbarsting als in deze.... schitterende film, met goed camerawerk

Le fabuleux destin de Amelie Poulain Lief, aardig, vrolijk, romantisch, kleurrijk. Vele woorden voor deze film, maar kijk hem maar zelf om echt een goed beeld ervan te krijgen...
pi_28424513
Dit zijn de films die het eerst in me opkomen bij het lezen van de vraag in de TT:

Le fabuleux destin d'Amelie Poulain Al vaker genoemd hier, maar ook voor mij favoriet. Een film die je na het kijken met een 'verliefd' gevoel achterlaat. Ik wou dat er op deze aardbol een heleboel Amelie's rondliepen. Lang leve de naastenliefde. Het is gewoon een heel mooi sprookje over de kleine dingen in het leven. De prachtige beelden en muziek maken het helemaal af.

Snatch Lekker droog, heerlijk al die criminele stompzinnigheden. Geweldige types etc. etc.

Memento Omdat ik na de eerste keer kijken de bioscoop uitliep met heel veel vragen in mijn hoofd. Omdat hij origineel was. Omdat ik hem voor mijn studie helemaal heb moeten uitpluizen en hem daarbij nog meer ben gaan waarderen.

En als ik nog een vierde zou noemen zou dat denk ik Seven zijn vanwege de intense triestheid van de film, de sfeer van donkerheid en het bijzondere einde.

O, en stiekem ook nog een vijfde, in het kader van het jeugdsentiment: The Goonies. Ik heb alle bovenstaande films heel vaak gezien zonder ze moe te worden, maar The Goonies breekt alle records wat dat betreft. Geweldige avonturenfilm!
pi_28442658
Repo Man

En wel hierom:

Beste nonsens dialogen ooit
Coolste soundtrack ooit
Harry Dean Stanton zit erin
Het oogt anno nu baggertraag (en dus goed)
Los Angeles in de eighties
De subtiele details
Het belachelijke script
pi_28444927
Le fabuleux destin de Amelie Poulain
Lost in Translation
The godfather trilogy
pi_28448439
Chinatown

Briljante film, de sfeer waar het zich in afspeelt, de perfecte acteerprestaties van Jack en Faye en het briljante plot, gecombineerd met de prachtige muziek van Jerry Goldsmith , en als slagroom op de taart de geweldige schitterende briljante eindscene

oja top 3 is natuurlijk nutteloos, favoriete film is favoriete film

[ Bericht 9% gewijzigd door pascalheister op 03-07-2005 17:16:12 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 17:18:50 #71
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28449101
1. The Blair witch Project
Een film met een hele goede reclamecampagne erom heen

2. LOTR trilogie

3. The Texas Chainsaw Massacre (org.)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:53:28 #72
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_28503313
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 17:13 schreef Quannum het volgende:
C'est arrivé près de chez vous

[afbeelding]

Deze film laat je zowaar sympathie krijgen voor een seriemoordenaar (prachtige rol van Benoit Poelvoorde). Het camerawerk, de dialogen, de hele sfeer is gewoonweg uniek. En Belgisch!
Mooiste dialoog uit die film: "Eh, is dat hier voor d'n televisie?"
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:07:28 #73
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28504833
Mijn favoriet heb ik al gepost maar mijn eervolle vermeldingen gaan naar:

dinsdag 5 juli 2005 @ 13:46:14 #74
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_28510111
woot dit is echt te moeilijk voor mij....

The Green mile
ontroerende film goed geacteerd en tom hanks is top

Gladiator
tja echt geweldige goede film mooie stukken goede actie eigenlijk niets slechts

Boondock saints :

"Now you will receive us. We do not ask for your poor or your hungry. We do not want your tired and sick. It is your corrupt we claim. It is your evil that will be saught by us. With every breath we shall hunt them down. Each day we will spill their blood ‘til it rains down from the skies. Do not kill, do not rape, to not steal. These are principles, which every man of every faith can embrace. These are not polite suggestions, these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost. There are varying degrees of evil. We urge you lesser forms of filth not to push the bounds and cross over into true corruption, into our domain. But if you do you, one day you will look behind you and you will see we three, and on that day, you will reap it. And we will send you to whatever god you wish. And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forthfrom thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti."

geen woorden voor
Living from vacation to vacation.
pi_33813570
1 requiem for a dream:
Sublieme muziek, zwaar goeie cast. Aan het eind van die film dacht ik echt van: waar zijn we nu helemaal mee bezig zeg. Indrukwekkende film!

2 Forrest Gump:
Behoeft eigenlijk geen verdere uitleg. Een fantastische Tom Hanks, 1 van de weinige films die zolang duren (ongeveer 3 uur) en die me echt blijven boeien. Er gebeurt zoveel in die film. Verder is de muziek ook goed.

3 Donnie Darko:
Ik heb deze film echt 3 keer in 2 dagen gezien. Na afloop van de 1e keer dat ik hem zag dacht ik echt: Superfilm, maar ik snap er geen zak van. Een film waar je echt over na moet denken, omdat de achterliggende gedachtens niet op een presenteer blaadje gegeven worden, maar die moet je zelf bedenken. Briljant!

Verdere favorieten: Vanilla sky, Gladiator, memento, sixth sense en nog veel meer die ik nu vergeet.

En oja: Hete poesjes in de sneeuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')