Mijn favoriete films ;
The Godfather ;![]()
Naar mijn mening de beste maffia film die gemaakt is met Marlon Brando als de ultieme Don Corleone.
Wereldberoemd om de one-liner ;
"I made him an offer he couldn't refuse."Trainspotting ;![]()
Deze film toont aan dat je nooit en te nimmer aan drugs moet beginnen.
Bijzonder goede rollen van Ewan McGregor, Ewen Bremmer en Robert Carlyle.
En deze scene is gewoon zo gaaf
Begbie: "Picture the scene: The other fuckin' week there, doin' the fuckin' Volley with Tommy, playing pool. I'm playing like Paul-Fuckin'-Newman by the way. Givin' the boy here the tannin' of a lifetime. So it comes to there, during the last shot, the deciding ball of the whole tournament. I'm on the black and he's sittin' in the corner looking all fuckin' biscuit-arsed. When this hard cunt comes in. Obviously fuckin' fancied himself, like. Starts staring at me. Lookin' at me, right fuckin' at me, as if to say, "Come ahead, square go." You ken me, I'm not the type of cunt that goes looking for fuckin' bother, like, but at the end of the day I'm the cunt with a pool cue and he can get the fat end in his puss any time he fucking wanted like. So I squares up, casual like. What does the hard cunt do? Or the so-called hard cunt? Shites it. Puts down his drink, turns, and gets the fuck out of there. And after that, well, the game was mine." Snatch ;![]()
Leuke grappige film van Guy Ritchie (waar de quote van mijn handtekening afkomstig van is
![]()
)
En een van de leukste openingsscenes die ik ken !
Fargo ;![]()
Een film die qua plot geweldadig is, maar die door de sfeer van het landschap en de gemoedelijkheid van de plaatselijke bevolking toch een heel ander beeld van de film geeft.
Steve Buscemi is geweldig in deze film, net als het gebruik van het plaatselijk dialect dat in Fargo gebruikt wordt
Catch me if you can ;![]()
Echt een film waar je vaker dan 1 keer naar wilt kijken !
Tom Hanks, Leonardo DiCaprio en Christopher Walken zijn een waar genot om naar te kijken
Een heel vermakelijke Spielberg film !
The Green Mile ;![]()
Samen met "Shawshank Redemption" de beste verfilming van een boek van Stephen King.
Paul Edgecomb: "Your name is John Coffey ?"
John Coffey: "Yes sir boss. Like the drink, only not spelled the same. "The Name of the Rose ;![]()
Sean Connery als middeleeuwse detective monnik
![]()
. Prachtige setting van de film.
Naar een boek van Umberto Eco.
The full Monty ;![]()
Heerlijke Britse komedie met geweldige soundtracks
Robert Carlyle is heel wat vriendelijker in deze film dan in Trainspotting
Labyrinth ;![]()
Film van Jim Henson en George Lucas met David Bowie en Jennifer Connelly.
Sarah moet van haar ouders op haar kleine broertje Toby passen en omdat ze niet tegen zijn gehuil kan wenst ze hem naar een fantasie wereld...... en laat Toby daar nou net terechtkomen.....
de Goblin Koning (niemand minder dan David Bowie himself
![]()
) neem Toby mee naar zijn kasteel in zijn koninkrijk en Sarah kan hem maar op 1 manier terug krijgen ;
zij moet voor middernacht het kasteel in het midden van het labyrint zien te bereiken of anders blijft Toby van de Goblin Koning.
In deze film zie je waanzinnige goede poppencreaties van Jim Henson.
Trouwens ; Bowie zingt ook nog in deze film
Pirates of the Caribbean -Curse of the Black Pearl ;![]()
Geweldig hoe Jack Sparrow (Johnny Depp) loopt en uit zijn ogen kijkt
Vele leuke quotes, waaronder deze ;
Jack Sparrow: "You seem somewhat familiar. Have I threatened you before? "En owh ja, ook vanwege haar kijk ik graag naar deze film ;
Keira Keira Keira !!!
Reservoir Dogs ;![]()
Topfilm van Quentin Tarantino !
En supercool dat stukje met "Little Green Bag"
Verder heb ik nog wel meer films die ik goed vind, maar ik laat het maar hierbij
[ Bericht 1% gewijzigd door TLC op 10-01-2006 07:13:52 ]