abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28157465
CDA wil meer kerncentrales bouwen in Nederland
quote:
Het CDA wil niet alleen dat de kerncentrale in Borssele openblijft, maar ook dat er meer kerncentrales komen in Nederland. Dat staat in een manifest over duurzame energie van het CDA. Volgens de partij is kernenergie nodig om het dreigende tekort aan andere energiebronnen op te vangen.

Het CDA waarschuwt dat beperkte beschikbaarheid van fossiele brandstoffen er in de toekomst toe kan leiden dat energie onbetaalbaar wordt. Door minder gebruik te maken van fossiele brandstoffen, kan bovendien de uitstoot van CO2 drastisch worden verlaagd, zo benadrukt het rapport.
Hèhè, het gezond verstand breekt eindelijk door, het muntje begint te vallen. Nu nog de publieke opinie, die op grond van foute argumenten en valse sentimenten tegen is, om krijgen. Ik zie een belangrijke rol voor mensen die kunnen vertellen hoe de vork wel in desteel zit. Ik heb hierover trouwens ook een verhaal op mijn web-log gezet: klikkerdeklik
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28157706
Dat werd eens tijd. Al schijnt de Tweedekamerfractie van het CDA al weer tegen te zijn.

Kernenergie is de toekomst...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_28157755
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:37 schreef speedfreak1 het volgende:
CDA wil meer kerncentrales bouwen in Nederland
[..]

Hèhè, het gezond verstand breekt eindelijk door, het muntje begint te vallen. Nu nog de publieke opinie, die op grond van foute argumenten en valse sentimenten tegen is, om krijgen.
Heb je al een goed argument als oplossing voor het afval-probleem?
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:48:46 #4
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_28157820
Mja en dan zag ik vandaag net weer in de krant dat greenpeace dr weer eens tegenin gaat..

Ik weet niet hoor, mar ze zijn toch zo voor een goed milieu..
Dan zullen ze toch moeten in zien dat op dit moment kernenergie toch nog het beste is voor het milieu.
misschien niet het veiligst en als het mis gaat, dan zijn we allemaal de lul. Maar tegenwoordig is die kans zo erg klein.. Ik denk dat de kans nog groter is dat er een aardbeving komt of een vliegtuig dr op neer pleurt dan dat dat ding vanzelf mis gaat.
pi_28157963
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:47 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Heb je al een goed argument als oplossing voor het afval-probleem?
Dat is geen probleem, de hoeveelheid is beperkt, sinds het bestaan van Borssele 40 m3, dus beheersbaar. Verder kunnen trroristen er absoluut niets mee.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28158015
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:48 schreef Faceoff het volgende:
Mja en dan zag ik vandaag net weer in de krant dat greenpeace dr weer eens tegenin gaat..

Dan zullen ze toch moeten in zien dat op dit moment kernenergie toch nog het beste is voor het milieu.
misschien niet het veiligst en als het mis gaat, dan zijn we allemaal de lul. Maar tegenwoordig is die kans zo erg klein.. Ik denk dat de kans nog groter is dat er een aardbeving komt of een vliegtuig dr op neer pleurt dan dat dat ding vanzelf mis gaat.
En wat het ongevalsrisico betreft, er is becijferd dat de kans op een ongeval één keer in de 6 miljard jaar is.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28158055
Het grote nadeel van kernenergie is het afvalproduct dat 10.000 jaar stralingsgevaarlijk is. Er is niemand die over zo'n termijn kan kijken of een bepaalde opslagmethode wel veilig is. Daarom zijn politici en het volk terughoudend wat betreft toepassing van kernenergie.
Ikzelf ben redelijk voor alleen moet er dan in nederland wel gebruik gemaakt worden van de nieuwe Pebblebed reactoren die inherent (=altijd) veilig zijn bij storingen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 11:57:43 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28158074
En toekomstige generaties tot praktisch in het oneindige opschepen met een steeds groter wordende berg radioactief afval.

Gezond verstand noemt ie dat.
pi_28158101
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:53 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, de hoeveelheid is beperkt, sinds het bestaan van Borssele 40 m3, dus beheersbaar.
Dat ben ik niet helemaal met je eens (zie ook reaktie Deetch)
pi_28158109
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:53 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dat is geen probleem, de hoeveelheid is beperkt, sinds het bestaan van Borssele 40 m3, dus beheersbaar. Verder kunnen trroristen er absoluut niets mee.
Het afval kan wel gebruikt worden in een "dirty" bom. Dat is een conventionele bom volgeladen met kernafval dat op grote hoogte boven een stad tot ontploffing wordt gebracht.
Trust me daar wordt je niet blij van.
Supra Groningam Nihil
pi_28158193
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:57 schreef NorthernStar het volgende:
En toekomstige generaties tot praktisch in het oneindige opschepen met een steeds groter wordende berg radioactief afval.
Hoe groot is die 'berg'?
pi_28158231
Verder is ook uranium niet onbeperkt beschikbaar (het is nl. een delfstof). Als we nu voor onze volledige energievoorziening zouden overstappen op kernenergie dan is er nog voor 15 jaar aan uranium beschikbaar dus zo'n geweldige oplossing is het nou ook weer niet.
Die 40 m3 is het afval van een kleine centrale. De opslag daarvan neemt minimaal 400 m3 in beslag (conservatieve schatting) dus kun je nagaan wat voor opslagruimte er nodig is als we op substantiele hoeveelheden kernenergie overstappen.
Supra Groningam Nihil
pi_28158238
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:57 schreef NorthernStar het volgende:

Gezond verstand noemt ie dat.
Tegen de tijd dat we daar last van hebben projecteren we die dingen gewoon de ruimte in, dan is de techniek daarnaar.
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 12:05:36 #14
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28158342
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat we daar last van hebben projecteren we die dingen gewoon de ruimte in, dan is de techniek daarnaar.
"Tegen die tijd lost de techniek het op"

Prima hoor. Zodra er een goede manier is om het afval onschadelijk te maken ben ik voor. Tot die tijd vind ik het een slechte keuze.
pi_28158374
Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:11:59 #16
122574 Sandert
Het is mij !
pi_28158585
Het wordt tijd dat er eens flink in de buidel wordt getast voor onderzoek naar kernfusie.
Dat is namelijk pas echt de toekomst (oneindige hoeveelheid "brandstof").
Een boek zegt meer dan duizend woorden.
pi_28158613
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Tegen die tijd lost de techniek het op"

Prima hoor. Zodra er een goede manier is om het afval onschadelijk te maken ben ik voor. Tot die tijd vind ik het een slechte keuze.
Zo redeneren we nu ook al schat, met kernafval idem dito....

Men gokt op de evolutie en ontwikkeling, doen we al eeuwen.
Yeah baby Yeah!
pi_28158626
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:56 schreef Deetch het volgende:
Het grote nadeel van kernenergie is het afvalproduct dat 10.000 jaar stralingsgevaarlijk is. Er is niemand die over zo'n termijn kan kijken of een bepaalde opslagmethode wel veilig is. Daarom zijn politici en het volk terughoudend wat betreft toepassing van kernenergie.
Ikzelf ben redelijk voor alleen moet er dan in nederland wel gebruik gemaakt worden van de nieuwe Pebblebed reactoren die inherent (=altijd) veilig zijn bij storingen.
Er worden dingen door elkaar gehaald. Je hebt te maken met halfwaarde tijd, de tijd dat de activiteit halveert, en met stralingsniveau. Die laatste is afhankelijk van de hoeveelheid actieve stof. Die hoeveelheid is nou weer net niet te groot, in het afval is dat slechts een fractie. Er is becijferd dat in 50 jaar het afval vervalt van hoog naar midden actief, en dat na nog eens 50 jaar het afval laag-actief is geworden.
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:21:17 #19
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28158849
Uranium..... ik zie het niet tussen het systeem der elementen staan, moet ik naar uraan kijken? Bij die stof is, afhankelijk van de atoommassa, de halveringstijd op zijn kleinst 1.6x10^5 jaar en maximaal 4,47x10^9 jaar
Bernie en ik zijn tof.
pi_28159301
Het is kiezen of delen. Kernenergie is misschien geen ideale oplossing, maar we zullen wel moeten. Hoe willen we anders voldoen aan onze energiebehoefte?
pi_28159494
Ik zou het prettiger vinden als men eens opschoot met kernFUSIE energie commercieel toepasbaar te maken. Efficienter, schoner, veiliger, etc etc
pi_28159504
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:37 schreef nikk het volgende:
Het is kiezen of delen. Kernenergie is misschien geen ideale oplossing, maar we zullen wel moeten. Hoe willen we anders voldoen aan onze energiebehoefte?
en dáár gaat het om, de energiebehoefte...

Hoe bot het ook mag klinken, die prevaleert nog boven andere argumenten.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:45:09 #23
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28159533
overigens kunnen we ook een eind maken aan het mestprobleem want daar kun je ook prima stroom uit opwekken
Bernie en ik zijn tof.
pi_28159591
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:48 schreef Faceoff het volgende:

Het hoeft ook niet vanzelf mis te gaan...

Daar hebben we mensen voor .

De mens maakt fouten, keer op keer.

Heb alleen vandaag weinig zin in deze discussie die hier op fok al 212 keer is gevoerd.

Kernenergie is net zo min als wind energie de oplossing.
En voor we een goede oplossing hebben voor het opbergen van het afval moeten we zeer terughoudend zijn naar mijn idee.

Al heb ik begrepen dat speedfreak z'n bureau beschikbaar stelt om het onder op te slaan meer ruimte zou het toch niet innemen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28159644
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:37 schreef nikk het volgende:
Voorlopig nog prima uit fossiele brandstoffen aangevld met diverse zaken als water, zonne en windenergie.
pi_28159658
En voor freakje kernenergie kan overal ter wereld alleen maar uit met zeer grote overheidssubsidies (eng he?)...
pi_28159684
kernenergie, eindelijk 'schone' energie!!!
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_28159707
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voorlopig nog prima uit fossiele brandstoffen aangevld met diverse zaken als water, zonne en windenergie.
En wanneer zijn de fossile brandstoffen uitgeput?

Water en wind zijn energie arm, alleen met zonne-energie in woestijngebieden zou je iets kunnen bereiken...

Nog beter dan kernfusie lijkt me een doorbraak op het gebied van energie-opslag eeigenlijk.
Yeah baby Yeah!
pi_28159729
fossiele brandstoffen zijn veel schadelijker voor he milieu... Over auto's etc zitten we te zeuren terwijl die energiecentrales het veelvoudige daarvan uitstoten...
pi_28159781
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:52 schreef Underdoggy het volgende:
fossiele brandstoffen zijn veel schadelijker voor he milieu... Over auto's etc zitten we te zeuren terwijl die energiecentrales het veelvoudige daarvan uitstoten...
het is ook een hypocriete zooi natuurlijk, maar op auto's kan grof geld worden verdiend dus daar spelen andere belangen.
Yeah baby Yeah!
pi_28159885
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:51 schreef Elgigante het volgende:

30 jaar geleden zeiden ze dat ze nog voor 30 jaar fossiele brandstoffen hadden....Nu zeggen ze dat we nog voor 30 jaar fossiele brandstoffen hebben....Tsja, als jij het echte antwoord weet, mag je het zeggen
quote:
Nog beter dan kernfusie lijkt me een doorbraak op het gebied van energie-opslag eeigenlijk.
Kernfusie is onuitputtelijk (Tegen de tijd dat we alle waterstof op deze planeet tot helium omgeturnd hebben, is de zon ook door haar voorraad heen) dus die opslag? Mhoa, zo zuinig hoeft dan niet meer
pi_28159894
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ongeveer op dezelfde termijn als het uranium uitgeput zou zijn als we daar massaal op overstappen. (dikke halfe eeuw dus).
quote:
Water en wind zijn energie arm,
Doch, ze kunnen wel degelijk een aardige bijdrage leveren. Het zijn nu nog experimenten maar met getijdenenergie kan je een mooi eind komen en ook waterkrachtcentrales doen het heel aardig. Al heb je hier in NL niet gek veel aan.
quote:
alleen met zonne-energie in woestijngebieden zou je iets kunnen bereiken...

Bij voorkeur de combinatie .
pi_28159916
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:58 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het afval kan wel gebruikt worden in een "dirty" bom. Dat is een conventionele bom volgeladen met kernafval dat op grote hoogte boven een stad tot ontploffing wordt gebracht.
Trust me daar wordt je niet blij van.
Een roestvrijstalen container van 10 meter lengte, wanddikte van een meter, erin zit een in glas gegoten gruis. Daar kun je inderdaad niets mee. Hoe stel je voor dat tot ontploffing te brengen? De benodigde springstof is op zich al voldoende om een complete stad van de kaart te vagen.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28159927
quote:
Daar kan met technische aanpassingen nog een hoop winst worden behaald. CO2 is prima af te vangen b.v. en we hebben lege gasvelden genoeg om het op te slaan.
pi_28159948
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ongeveer op dezelfde termijn als het uranium uitgeput zou zijn als we daar massaal op overstappen. (dikke halfe eeuw dus).
[..]

Doch, ze kunnen wel degelijk een aardige bijdrage leveren. Het zijn nu nog experimenten maar met getijdenenergie kan je een mooi eind komen en ook waterkrachtcentrales doen het heel aardig. Al heb je hier in NL niet gek veel aan.
[..]

Bij voorkeur de combinatie .
getijdenenergie lijkt me het enige rendabele, net zoals men zich moet focussen op het omzetten van bliksem in energie en de zon wat beter benutten.

Maar zolang wind variabel is kun je er niet op rekenen en is het vrijwel onbruikbaar.
Yeah baby Yeah!
pi_28160089
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

getijdenenergie lijkt me het enige rendabele, net zoals men zich moet focussen op het omzetten van bliksem in energie en de zon wat beter benutten.

Maar zolang wind variabel is kun je er niet op rekenen en is het vrijwel onbruikbaar.
Dan kan je met wat verbeterde technologie en aandacht voor opslag best veel bereiken. Dit gecombineerd met een gascentrale die vrij snel en precies te sturen is. Dan zijn er zeker kansen!
Maar dan nog windenergie is een aanvulling niet de vervanging en er is ook niemand die dat zal beweren.
pi_28160112
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:21 schreef mordradead het volgende:
Uranium..... ik zie het niet tussen het systeem der elementen staan, moet ik naar uraan kijken? Bij die stof is, afhankelijk van de atoommassa, de halveringstijd op zijn kleinst 1.6x10^5 jaar en maximaal 4,47x10^9 jaar
In de meest ideale situatie wordt het uranium in de reactor volledig verbruikt. In de praktijk gebeurt dat niet, omdat de splijtstofelementen op zeker moment te weinig vermogen leveren. Splijtstof elementen gaan naar een opwerkingsfabriek, waar men het bruikbare uranium uit de gebruikte elementen haalt, en verwerkt tot nieuwe elementen. Al doende wordt bereikt dat van het originele uranium uiteindelijk een zeer kleine fractie overblijft. Zoals ik al zei, halfwaardetijd is niet de enige zaligmakende grootheid, het is wel het getal dat door sceptici wordt gebruikt om het publiek zand in de ogen te strooien, het doemscenario wordt ermee "onderbouwd".
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28160154
quote:
En hoeveel voudig in je gedachtengang zou de uitstoot door fossiele brandstoffen gestookte centrales zijn tov uitstoot van verkeer.

Nou aangezein ik denk dat je niet weet waar je het over hebt, heb ik al even gezocht.
quote:
Het verkeer en vervoer is voor eenderde verantwoordelijk voor de uitstoot van broeikasgassen. Het verkeer en vervoer stoten vooral stoffen uit als koolstofdioxide, koolstofmonoxide, stikstofoxiden, vluchtige organische stoffen en fijn stof.

http://www.lenntech.com/lucht-faq-luchtverontreiniging.htm
Dus enrgiecentrales kunnen volgens deze regel niet eens het dubbele halen, want ook de industrie is ook nog een groot gedeelte verantwoordelijk voor de uitstoot
pi_28160297
Zuiverder gesteld, gestookte centrales veroorzaken 10 % van alle uitstoot, verkeer iets van 3 %, en de rest komt op conto van industrie en verwarmingsinstallaties.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28160763
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:10 schreef speedfreak1 het volgende:
Zuiverder gesteld, gestookte centrales veroorzaken 10 % van alle uitstoot, verkeer iets van 3 %, en de rest komt op conto van industrie en verwarmingsinstallaties.
En welke bron raadpleeg je daarvoor?
pi_28163589
Eergens had ik gelezen dat er ook lang niet genoeg uraniom voorhanden is om het lang met kernenergie te kunnen uithouden...

kan iemand dat bevestigen danwel ontkennen?
pi_28166262
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

30 jaar geleden zeiden ze dat ze nog voor 30 jaar fossiele brandstoffen hadden....Nu zeggen ze dat we nog voor 30 jaar fossiele brandstoffen hebben....Tsja, als jij het echte antwoord weet, mag je het zeggen
[..]
Het is een feit dat er sinds de WO 2, maar 1 groot gasveld (noordzee) is gevonden en dat bijv de amerikaanse oliebronnen al zo goed als leeg zijn. Met de opkomende economien in Azie denk ik niet dat we nog 30 jaar lekker door kunnen tuffen.
pi_28166632
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:53 schreef menesis het volgende:
Eergens had ik gelezen dat er ook lang niet genoeg uraniom voorhanden is om het lang met kernenergie te kunnen uithouden...

kan iemand dat bevestigen danwel ontkennen?
Er is in principe zat uranium. Het punt waar het om draait is het gemak waarmee het gewonnen kan worden. Hetzelfde geldt overigens voor olie.
Ik stem Wilders. U ook?
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:45:31 #44
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_28166707
Er moet een alternatief gevonden worden voor de fossiele brandstoffen die op zullen raken en kernfusie is een goed alternatief maar voor de tussentijd zou kernenergie een goede tussenoplossing zijn kijk maar naar frankrijk daar zitten ze ook flink aan de kernenergie
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:13:25 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28167561
Kernenergie zou idd een goede 'tussenoplossing' zijn zoals numero_uno al stelt. Uiteindelijk zullen we toch over moeten gaan naar echte duurzame energie.

Nu de fossiele brandstoffen nog decennia voorhanden zijn, is er geen grote financiele impuls om over te stappen naar het duurdere kernenergie. Daarnaast kent kernenergie nog meer nadelen, zoals ook een beperkte hoeveelheid uranium van goede kwaliteit en de opslag van nucleair afval.

Speedfreak betoogde dat Borssele maar 40 kubieke meter nucleair afval heeft geproduceerd, en dat het dus wel meevalt. Schijn bedreigt, want Borssele is natuurlijk maar een kleine centrale met een minimale toevoeging (4% van het totaal). Het is dus zaak om kernenergie te blijven gebruiken als een (kleine) toevoeging zodat het afvalprobleem en de eindeige voorraad uranium geen probleem blijft.

numero_uno noemde ook het florerende gebruik van kernenergie in Frankrijk, maar dat betekend niet dat kernenergie nou zo goedkoop is. Frans kernenergie wordt namelijk flink gesubsidieerd, en volgens de meeste studies blijft kernenergie duurder dan fossiele brandstoffen de komende decennia. Onder andere het CPB heeft daar een rapport over geschreven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28168340
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:13 schreef Sidekick het volgende:
Nu de fossiele brandstoffen nog decennia voorhanden zijn, is er geen grote financiele impuls om over te stappen naar het duurdere kernenergie. Daarnaast kent kernenergie nog meer nadelen, zoals ook een beperkte hoeveelheid uranium van goede kwaliteit en de opslag van nucleair afval.
rapport over geschreven.
Intressant rapport
quote:
To start with the last factor, some authors expect that the danger of depletion of oil fields is
looming. Campbell (2000), Laherrere (2003) and Ivanhoe (1995) for instance, expect oil output
to peak during the first decade of the 21st century with a rapid decline thereafter. However, this
view is hotly debated. “The fact (…) that predictions for the peak of world oil production have
always been some 10 years (on average) ahead of the current year gives ground for optimism
that depletion issue is not a problem on the supply side in the near term and medium term. Oil
supply constraints are more likely to arise from lack of investments than a lack of
opportunities.” (OIES, 2003).
Over the past twenty years, proven reserves of conventional oil have increased globally. Current
world-wide conventional reserves would last for more than 34 years if production remains at
present levels. Besides these reserves, geologists believe that the earth’s crust contains large
quantities of undiscovered resources. Moreover, in particular in Canada and Venezuela, there
are large amounts of non-conventional oil: the volume of oil sands in Canada amounts to almost
310 billion barrels, the volume of heavy-oil and bitumen in Venezuela amounts to 270 billion
barrels (IEA, 2002b).
Maar wel heel kort door de bocht over de olie voorraden.
34 jaar nog conventionele olie in de aanbieding als we op hetzelfde niveau blijven doorproduceren maar met de toenemende vraag van india en china moeten we meer gaan oppompen.

Verder het vertrouwen van de geologen dat we nog grote conventionele bronnen gaan vinden neem ik nogal met een korrel zout, de laatste decenia zijn er geen grote velden meer gevonden.

De niet conventionele olie kan lang niet zo makkelijk gewonnen worden en de grote vraag is of we technieken kunnen bedenken die wel in staat zijn om deze bronnen allemaal wel te kunnen gaan winnen.

helaas....peak oil lijkt geen propaganda.
pi_28171194
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Houd het maar op minimaal 5000 jaar.
[/quote]
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28171412
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:30 schreef lurf_doctor het volgende:

Het is een feit dat er sinds de WO 2, maar 1 groot gasveld (noordzee) is gevonden en dat bijv de amerikaanse oliebronnen al zo goed als leeg zijn. Met de opkomende economien in Azie denk ik niet dat we nog 30 jaar lekker door kunnen tuffen.
helaas....peak oil lijkt geen propaganda.

[ Bericht 1% gewijzigd door DennisMoore op 23-06-2005 19:43:58 (Oh, Basp1 had 'm al gepost.) ]
pi_28171761
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:34 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Houd het maar op minimaal 5000 jaar.
Krijg je nu nooit pijn van aan je duim te zuigen, en kun je nu echt geen realistische plaatjes schetsen, en feiten weergeven?
quote:
Thus the world's present measured resources of uranium in the lower cost category (3.5 Mt) and used only in conventional reactors, are enough to last for some 50 years.
http://www.world-nuclear.org/info/inf75.htm
Ja en als we dan verder gaan lezen op die site welke erg pro uranium is komen we er ook wel achter dat er nog veel en veeel meer uranium te winnen is maar nog niet rendabel op dit moment.
pi_28172178
D'r is ook nog genoeg olie te winnen. Maar da's pas rendabel als de prijs op 50 pop het vat blijft. Dan moet je dus gaan kijken wat nou goedkoper is in de long run.

Het blijft allemaal uit de grond komen, dus gaat het een keertje op.

En een goed getraind groepje commando's met kennis van de bediening van een centrale kan zich door de beveiliging heen schieten. En dan echt teringzooi veroorzaken.

Heb je geen vliegtuig voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')