quote:Okay bedankt voor de info
Knor, melk hebben we al wel geprobeerd, heeft niet geholpen. Aardappels nog niet. Hij heeft ook nog lang niet alle smaken fruit en groente gehad dus wie weet zit er ergens toch iets tussen wat ie wel lekker vindtOf is ie gewoon eigenwijs en duurt het ff voordat ie doorheeft dat het wel lekker is
Vond het wel raar op zich, want de cinababy druppels vond ie altijd wel lekker...
dacht dat het dan misschien kwam door het rare gevoel van vast voedsel in de mond enzow, maar waarom wil ie die diksap dan ook niet...
Maar ja, we blijven het maar proberen, en ik moet maar leren me er niet zo druk om te maken, want net zoals in dat artikel staat, je kunt ze niet dwingen want dan maak je het alleen maar erger.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:04 schreef poemojn het volgende:
Namens Myrthe:en tot ziens in het dreumestopic!
heeft sylvana niet een broertje dat met 6 jaar nog aan de fles pap zat?quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:55 schreef Knorretje het volgende:
Tex: Ik zou dan idd gewoon aan blijven bieden, ken geen enkele puber die nog leeft op flesvoeding. Dus ooit.... Succes ermee
Dan heb je nog mazzel dat thijs geen Jayden isquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Tex Thijs moest in het begin ook wel beetje wennen aan het vaste voedsel hoor, en als ik prakte kreeg ik alles terug.
Ging ik het volledig pureren dan bleef het binnen zitten.
Soms liet ik hem ook wat spelen met zijn eten.
s6 ermee
Wij hadden vandaag een leuke zwemdag met Thijs, hij heeft het zo naar zijn zin gehad, dat wij ook een leuke dag hadden.
Om 14.30 uur hadden we een gehoortest, maar doordat Thijs nogal behoorlijk éénkennis was en last had van de warmte, lukte het absoluut niet, dus wij gaan in augustus opnieuw de eerste test doen.
Ook hadden we een lachertje vanavond, na het badderen hadden we Thijs met zijn zwembroek aan in de box gelegd en die was in slaap gevallen, we hebben hem zeker een uurtje niet gehoord, daarna heeft hij nog lief liggen spelen in de box, tot er tegen een uurtje of 19.00 uur Thijs begon met jammeren, dus ik ga zijn eten klaarmaken en kinderstoel erbij pakken, ineens roept Mar mij en zegt misschien moeten we eerst iets anders doen....
Thijs had dus heerlijk gepoept.... Boxkleed-knuffelaap en een paar speeltjes en natuurlijk de zwembroek en Thijs helemaal onder de poep...
Dus Thijs maar eerst goed verschoont, leg ik zijn volgelopen zwembroek naast me en wil ik een doekje pakken om zijn billen schoon te maken, ga ik recht met mijn blote voeten in zijn zwembroek staan .....
Toen zijn we maar samen gaan douchen
En nu ligt meneertje lekker te slapen, na een leuke en gezellige dag te hebben gehad.
Poemojn veel plezier met Myrthe bij de dreumissen
Dan beginnen ze vaak weerquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:12 schreef Leah het volgende:
Zoals Knor al zei, er is geen puber die nog flesjes drinkt
bedoel je klem vanwege de spijltjes ??quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:16 schreef Githa het volgende:
Hier een vermoeiende nacht gehad.... Jordy ldraaide steeds op zijn buikje in bed en lag dan met een been en een arm helemaal scheef, klem in bed en dus begon hij dan te huilen.
Het was harstikke warm dus hij lag zonders laapzak dus logica dat hij dan draait.
Na 4.00u vanmorgen en 20 omdraaibeurten verder was ik het toch echt beu en heb hem weer in de slaapzak gelegd, het was ietsie koeler dus vooruit!
Hmmmz jahhij is gewoon door blijven draaien MET slaapzak, dat werkt dus ook niet meer enne nu ben ik moe
![]()
![]()
Gewoon onvoorstelbaar hoe ze zich in bochten kunnen wringen en vast komen te zitten.
dat ze ff lekker bij je ligtquote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:32 schreef Githa het volgende:
Hoe bedoel je bij je in bed nemen Edje?
dat bedoel ik maar ze zijn zo bewegelijk sanne nu ook.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:45 schreef Githa het volgende:
Ik neem Jordy in de ochtend ook wel eens mee in bed maar dan is dat alleen om wat te knuffelen en te spelen. Ik durf echt niet te gaan slapen. Nu hij zo kan rollen al helemaal niet meer.
Maar dat genieten zit wel goed lees ik al.quote:Mag ik nog even Jonnetje en hubby en Wilyan feliciteren met hun dochtertje Hanne?
Hele dikkeen hoop dat jullie nu lekker thuis aan het genieten zijn.
maar niet vergeten snel een fotootje te plaatsen![]()
Goed zoquote:Op maandag 27 juni 2005 22:43 schreef Jonnetje het volgende:
Hanne heeft vandaag die nieuwe gehoortest gehad en is geslaagd.
Ze is vanmorgen ook even gewogen............
Hanne woog 3790 gram!
Ze is dus al vet over haar geboortegewicht heen!
Sanne drinkt ook geen dik sap maar ze lust wel 1e sapje van olvarit smaak appel-perzik.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik lees de laatste wel meer dat een aantal babietjes geen water/diksap lusten. Ook die van mij niet.
Maar nu ga ik volgende week voor 3 weken naar Spanje (lekker warrum dus) en vroeg me af hoe je nu kan "stimuleren" dat ze wel wat water tussendoor drinkt i.p.v. alleen maar melk. Kan daar ook niet teveel van geven natuurlijk.
Thee, roosvicee, diksap met waterquote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik lees de laatste wel meer dat een aantal babietjes geen water/diksap lusten. Ook die van mij niet.
Maar nu ga ik volgende week voor 3 weken naar Spanje (lekker warrum dus) en vroeg me af hoe je nu kan "stimuleren" dat ze wel wat water tussendoor drinkt i.p.v. alleen maar melk. Kan daar ook niet teveel van geven natuurlijk.
kun je beter zó;n fles/pak water halen en daar wat overheen gieten en die dan gevenquote:Op woensdag 29 juni 2005 08:31 schreef Stiekemurd het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. ET ik denk dat ik dat van jou maar ga toepassen
En washandje ook maar, alleen is het water in Spanje niet om te drinken, maar zou ik alvast hier kunnen doen idd.
Kan ze dan niet draaien??,nu als we haar in in bedje leggen gaat ze al draaien naar d`r zij toe.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:44 schreef texelonia het volgende:
edje, je kan Sanne in een slaapzakje laten slapen. Op die manier kan ze toch lekker trappelen, maar komt ze niet bloot te liggen
thnxsquote:Op donderdag 30 juni 2005 12:36 schreef Stiekemurd het volgende:
Edje bij www.online-babyshop.nl kun je deze bestellen.
Als sanne moe begint te worden grijpt ze naar haar oortje,maar dan nog wil niet gelijk gaan slapen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:23 schreef Bar_en_Mar het volgende:
je moet allereerst niets hoorEdje
ik ben hier al even niet geweest, dus weet ook niet goed hoe oud Sanne is?
Maar ik zou Sanne niet dwingen om te slapen dat werkt toch niet.
Hier hebben we altijd best wel makkelijk gedaan met de kleine, zodra we merkten dat hij moe werd naar zijn bedje.
\quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:23 schreef Bar_en_Mar het volgende:
je moet allereerst niets hoorEdje
ik ben hier al even niet geweest, dus weet ook niet goed hoe oud Sanne is?
Nee helemaal niet,ze heeft goed gegeten,temp was 38.5 en na de laatste voeding om 00:30 was haar temp 37.2.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:55 schreef Githa het volgende:
En edje is Sanne er ziek van geweest ? ...ben nu wel benieuwd natuurlijk.
38,5 is wel koorts hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:13 schreef edje34 het volgende:
[..]
Nee helemaal niet,ze heeft goed gegeten,temp was 38.5 en na de laatste voeding om 00:30 was haar temp 37.2.
Sanne heeft overigens van 00:00 tot 09:00 vanochtend aan één stuk doorgeslapen.
Normaal geeft ik ze om 8:00-8:30 de eerste voeding.
Vandaag werd dat dus iets later.
verder was alles goed gegaan gisteren.
Ja vandaag was ze lang wakker joh,van 11:15 tot 18:00 is ze op geweest.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:44 schreef Githa het volgende:
[..]
38,5 is wel koorts hoor... alles boven de 38.0 zo'n beetje.
maar gelukkig gaat het verder goed met Sanne![]()
quote:Op zondag 3 juli 2005 19:36 schreef Luchtbel het volgende:
Lief klein knap kind van mij! Trok zich omhoog aan broekspijp en keek omhoog.
Liet voor een kleine halve minuut de broek los en pakte met links haar moeders hand en met rechts die van hemTerwijl wij nog verbaasd stonden te kijken naar dat wezentje half onder ons, ging zij al volle vaart vooruit AAP!!!
![]()
Sanne ligt nu in de reiswieg ,we hebben een easywalker,die kunnen we ook ombouwen tot kinderwagen.dat bedoel ik.quote:Op zondag 3 juli 2005 20:12 schreef Martineke het volgende:
edje wat bedoel je? een kinderwagen in zitstand zetten? of een buggy?
idd wandelwagenquote:Op zondag 3 juli 2005 21:38 schreef poemojn het volgende:
Kinderwagen? Wandelwagen zeker Edje? Ik haal die termen ook door elkaar.![]()
Vandaag is om gegaan zonder kukelenquote:Op zondag 3 juli 2005 21:40 schreef snoopy het volgende:
Anitra, je mag Djulian wel een helmpje opzetten![]()
zwaaien is zooooooo lief
![]()
het zal de vermoeidheid zijn maar ik snap er werkelijk niks vanquote:
quote:Op zondag 3 juli 2005 22:16 schreef poemojn het volgende:
Fijn dat je zo blij met me bent
Ik meende serieus dat ik die termen ook altijd door elkaar haalde. Kinder- en wandelwagen zijn bedacht voor de komst van de combiwagen, en nu wordt meestal alleen 'kinderwagen' gebruikt voor het deel van de bak, maar er is geen goed woord voor het buggydeel-van-de-combiwagen, of ik ken 't tenminste niet.
Grappig, wist niet eens dat ie dat had gedaanquote:Op maandag 4 juli 2005 12:34 schreef Lishe het volgende:
Texelonia, vannacht gaat het hopelijk een stukje beter met Noah's slaap. (En die van jullie
Las op een ader forum in een papa-lijst ineens Micha en Noah... Mijn vriend staat daar ook op, vond het grappig om tegen te komen
Geen nieuwe kamer, maar een herinrichting en opknapbeurtje van de slaapkamerquote:Op maandag 4 juli 2005 12:30 schreef DaanBanaantje het volgende:
Noah een nieuw bed en een nieuwe kamer? wat goed! heeft mama ook foto;s gemaakt voor ons om jouw kamertje te bewonderen? Ik las dat het slapen nog niet zo heel goed gaat, maar tis ook wel wennen natuurlijk!
Wat heeft ze gedaan dan,en hoe oud is ze dan??quote:Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef Luchtbel het volgende:
Mijn kleine baby is groot en verdient straf
klopt welquote:
anders ik welquote:Op maandag 4 juli 2005 19:00 schreef Luchtbel het volgende:
Fijn dat het allemaal zo goed ging Githa. Wat een stapel cadeaus zeg! Ik zit er echt van te kijken![]()
hebben wij ook vaak,sanne geeft aan dat ze moe is en als we haar dan in bedje leggen wil ze nog niet slapen en blijft echt 15 min tot een half uur huilen.Vanavond was het weer zover nu slaapt ze lekker.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:42 schreef snoopy het volgende:
Hier ligt er nu eentje te krijsen in bed. Als we naar z'n kamertje gaan en
Jaquote:Op maandag 4 juli 2005 21:20 schreef DaanBanaantje het volgende:
huh? slaapt ze in dr kinderwagenbak?
sanne ook begint al als ik S`morgens haar kamertje binnenkomt.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:23 schreef renzell het volgende:
Julius kan hardop lachen sinds een paar dagen! Het is te lief voor woorden.![]()
![]()
Vooral als ik heeeeel wild met hem door de kamer dans, proest ie het soms uit van plezier, erg grappig!
mag ik vragen waarom ze niet gewoon in een wiegje of ledikantje ligt?quote:
wow... volgens mij is ie dan helemaal niet meer te weerstaanquote:Op maandag 4 juli 2005 21:23 schreef renzell het volgende:
Julius kan hardop lachen sinds een paar dagen! Het is te lief voor woorden.![]()
![]()
Vooral als ik heeeeel wild met hem door de kamer dans, proest ie het soms uit van plezier, erg grappig!
Als ze in haar ledikantje ligt denkt ze dat ze in haar box ligt,vorige keer ook gingen we kijken na een half uur was ze een kwartslag gedraaid.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:25 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom ze niet gewoon in een wiegje of ledikantje ligt?
Ze slaapt ook niet in een wiegje.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:31 schreef DaanBanaantje het volgende:
onder een lakentje en met twee gevulde kruiken aan beide kanten van dr lichaam? of, zoals ik een wijs iemand ergens heb horen/zien schrijven, twee oude lakens zigzaggen door de spijlen waardoor de beentjes er niet tussen kunnen komen.. ? een wiegje heeft btw geen spijlen hoor!
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:32 schreef edje34 het volgende:
En hoe zit het dan nu ze in de reiswieg slaapt?? zie foto
Zo treffen wij haar meestal aan maar dan met heel de stof over haar hoofdje heen.quote:
een wiegje is denk ik beter dan een kinderwagenbak.. vandaar.. en heeft geen spijlen of kap waar heb met het hoofdje tegenaan kan zitten..quote:
We hebben alleen een ledikantje maar ze wil nog niet slapen daarin.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:35 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
een wiegje is denk ik beter dan een kinderwagenbak.. vandaar.. en heeft geen spijlen of kap waar heb met het hoofdje tegenaan kan zitten..
en als je dr toch in dr kinderwagenbak wil laten slapen, doe dan de kap omhoog ofzo zodat ze niet in het stof kan komen met dr gezicht.. want dat lijkt me erg gevaarlijk..
Wat creatiefquote:Op maandag 4 juli 2005 21:36 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing weet: leg haar in haar bedje.
Dat vind ze te donker en te eng hebben we al geprobeerd.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:35 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
en als je dr toch in dr kinderwagenbak wil laten slapen, doe dan de kap omhoog ..
welja.. gewoon volhouden, dat wil ze echt wel! ze zal wel moeten want ik denk niet dat ze binnenkort nog in een kinderwagenbak past...quote:Op maandag 4 juli 2005 21:37 schreef edje34 het volgende:
[..]
We hebben alleen een ledikantje maar ze wil nog niet slapen daarin.
Jah precies, uitkijken met verstikking hoorquote:Op maandag 4 juli 2005 21:35 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
een wiegje is denk ik beter dan een kinderwagenbak.. vandaar.. en heeft geen spijlen of kap waar heb met het hoofdje tegenaan kan zitten..
en als je dr toch in dr kinderwagenbak wil laten slapen, doe dan de kap omhoog ofzo zodat ze niet in het stof kan komen met dr gezicht.. want dat lijkt me erg gevaarlijk..
maar het beste lijkt me gewoon om haar in een ledikantje te stoppen!
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:40 schreef Luchtbel het volgende:
Nog maar bijna 10 dagen LadyS.......
We hebben er nog wel een hoor maar kan ik geen foto van laten zien,die ligt nl in haar kast.quote:
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:48 schreef DaanBanaantje het volgende:
waar is je vrouw? die weet vast wel een oplossing!
S`nachts slaapt ze door of ze moet huilen vanwege een plas of poepluier.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:34 schreef Githa het volgende:
Wat het huilen betreft, lijkt me heel normaalJordy huilt hier ook vaak zo'n 15 min, het is ook een hele omschakeling vaak
van lekker spelen ineens in je stille bed en je weet al wat er komen gaat...die heeeeeeeeeeeeeeeele nacht
![]()
![]()
Ik laat Jordy hier altijd gewoon even huilen en kom een keer terug om hem zijn tutje te geven of om mijn hand even op zijn buik te leggen ik haal hem er niet uit en hij slaapt altijd goed in na dat huilbuitje.
Ik denk dat je wel hoort/weet wanneer er noodzaak is.
Slaapzak is maatje 70 Sanne heeft maatje 62-68quote:Op maandag 4 juli 2005 21:48 schreef Githa het volgende:
ook veeeeeeeeel te dik lijkt me Jordy zou er in wegdrijven iig welke maat staat erin edje ? .... ik denk dat Sanne lengtemaat 80 al wel mag/moet hebben hoorbelangrijkste is dat de armsgaten goed zitten , die kun je zonodig verkleinen door ze een stukje dicht te naaien.
Daar doen we ook alles aan hoor Lady Bos we proberen echt van alles ,en ben ook heel blij met jullie adviezen en tips.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:53 schreef Ladybos het volgende:
Edje wat me opvalt aan je verhaal is dat je steeds zegt: 'dit wil ze niet'.. Maar voor haar veiligheid ben jíj verantwoordelijk, .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |