Right, snap alleen niet wat fietsen te maken heeft met draaiende plafonds.quote:Ik heb er nogwel eens moeite mee.
Mijn probleem is vooral dat ik meestal nog een stuk moet fietsen. En als je flink aangeschoten bent, dan voor mijn gevoel snel naar huis fietst om vervolgens stil halfdood in bed te liggen wil het plafond nogwel eens gaan draaien.
Ja het gevoel van als mijn bed nog 1 keer voorbij komt, dan spring ik er in!quote:Op woensdag 22 juni 2005 07:03 schreef Drugshond het volgende:
Grappige 0P,![]()
[..]
Right, snap alleen niet wat fietsen te maken heeft met draaiende plafonds.
Als leraar zeg ik vandaag mijn leerlingen vaarwel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 09:36 schreef Chewie het volgende:
Merk er niks van, zit gewoon op mijn werk
Ook goedemorgen
Ja dan is het een topdagquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:43 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Als leraar zeg ik vandaag mijn leerlingen vaarwel.![]()
![]()
![]()
Die zie ik noooit meer terug
Die andere mod begint veel te populair te worden met zijn eigen fan-blog. Dat kan natuurlijk niet zonder reactie blijven.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:20 schreef Herostratos het volgende:
Welk eender schande, eenen TS die zijnen eigen naam in den topictitel plaatst.
Ware het niet dat ik niet meer in POL actief was, zou ik mij hier diep voor moeten schamen...
(Een zwaai naar alle oudgedienden en het jong grut)
Dag Tvlxd.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:33 schreef Monidique het volgende:
Hallo H.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://exemplarischmodereren.web-log.nl/
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
http://exemplarischmodereren.web-log.nl
Tevens tvp.
Het zou verboden moeten worden!quote:
Hmm, werkje van Tvlxd?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
http://exemplarischmodereren.web-log.nl
Tevens tvp.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:20 schreef Herostratos het volgende:
Welk eender schande, eenen TS die zijnen eigen naam in den topictitel plaatst.
Ware het niet dat ik niet meer in POL actief was, zou ik mij hier diep voor moeten schamen...
(Een zwaai naar alle oudgedienden en het jong grut)
Du_kie! Jip-joechij vrolijke brandnetelthee drinkende geitenwollensokken bomenknuffelaar van mequote:
Als joker of clown?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zou in de Politieke Fok denktank plaats moeten nemen
Bomenquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:56 schreef Herostratos het volgende:
[..]
Du_kie! Jip-joechij vrolijke brandnetelthee drinkende geitenwollensokken bomenknuffelaar van me
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:56 schreef du_ke het volgende:
Als joker of clown?
pragmatisch idealistisch jongen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Om jouw linkse opportunistische progressie drang te temperen
pragmatisch idealistisch!! Dat is een klassieke contradictio in terminus...quote:
Ik blijf het opportunistische veranderingsdrang noemenquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:59 schreef du_ke het volgende:
pragmatisch idealistisch jongen.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:02 schreef Herostratos het volgende:
[..]
pragmatisch idealistisch!! Dat is een klassieke contradictio in terminus...![]()
Maar christenen en fundamentalistische atheïsten ook, hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, alle moslims gaan dood!
Het huis van Fortuyn is digitaal te bezoeken, dus is de OP uiteraard met de digitale rondleiding op de achtergrond getypt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is deze OP nu ook in het huis van wijlen Pim getypt ?
Maeryckequote:Op woensdag 22 juni 2005 12:18 schreef Maerycke het volgende:
Nu de usuals hier niet meer posten, is het ineens een komen en gaan van allerlei andere mensen.
Tja helaas is het eerder onze huidige regering die erg opportunistisch bezig isquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik blijf het opportunistische veranderingsdrang noemen![]()
Kan je nagaan als GL aan het roer zou staanquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:26 schreef du_ke het volgende:
Tja helaas is het eerder onze huidige regering die erg opportunistisch bezig is.
GL lijkt mij heel pragmatisch bezig. En er zal nooit sprake zijn van een regering met alleen GL. Ben er wel voor om links eindelijk eens de kans te geven...quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kan je nagaan als GL aan het roer zou staan![]()
Deze coalitie heeft mijn vertrouwen eerlijk gezegd ook niet meer.
De dag dat GL mede aan het roer staat is de dag dat mijn nachtmerrie uitkomt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:36 schreef du_ke het volgende:
GL lijkt mij heel pragmatisch bezig. En er zal nooit sprake zijn van een regering met alleen GL. Ben er wel voor om links eindelijk eens de kans te geven...
Waarom? Geef eens een beetje onderbouwing? Je bent nu slechts bezig met sentimentalisering....quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De dag dat GL mede aan het roer staat is de dag dat mijn nachtmerrie uitkomt.![]()
Dan kunnen we alleen nog spreken over Nederland in de voltooid verleden tijd.
De FOK! politiek is dan ook leuker dan de haagse politiekquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden!
Alhoewel deze wel leuk is.
Omdat ik niet geloof in een linkse coalitie. Zeker niet met een partij als GL erbij. Zo'n partij hoort in de oppositie thuis, een beetje dom blaten over van alles en nog wat. Het besturen zouden ze moeten overlaten een realisten met een duidelijke structurele visie (iets wat ik overigens ook niet echt zie in het huidige kabinet)quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:43 schreef du_ke het volgende:
Waarom? Geef eens een beetje onderbouwing? Je bent nu slechts bezig met sentimentalisering....
quote:Genesis - Congo
You say that I put chains on you
But I don't think that's really true
But if you want to be free from me
You gotta lose me in another world
Send me to the Congo I'm free to leave
There's always somewhere anybody can lead
Send me to the Congo you have to believe
You can do it if you wanna just do what you please
Like a soldier ant
I will wait for the signal to act
To take a walk right through the door
If you don't want me here any more
Into my heart you came
And gave a whole new meaning to my life
Into my world you brought a light
I thought it never would go out
I would never be the one to say you have no reason
To want me somewhere else far far away
But someday you may understand, someday you will see
That someone who would die for you is all I've ever been,
Congo the Congo, if that's how it's got to be
Congo the Congo, if that's what you want for me
De vraag is of in het huidige politieke bestel structurele oplossingen echt mogelijk zijn. Ik denk dat die mogelijkheid eerder bij rechts ligt dan bij links. Nu zijn dat natuurlijk ruime begrippen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:54 schreef du_ke het volgende:
150 rechts heeft voldoende daadkracht getoond?
Dit land heeft een coalitie nodig die daadwerkelijk eens gaat werken aan 'bestuurlijke vernieuwing' en daar bedoel ik dus niet de huidige discussie over vernieuwing.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
Dit land heeft een daadkrachtige en structurele oplossing nodig. De vraag is of je dat vindt in het huidige politieke bestel
Maar kan je werken aan daadwerkelijke bestuurlijke vernieuwingen als de hedendaagse politiek bestaat uit een coalitie. Een coalitie is altijd een concessie tussen verschillende partijen. Of dat nou linksom of rechtsom is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:10 schreef Chewie het volgende:
Dit land heeft een coalitie nodig die daadwerkelijk eens gaat werken aan 'bestuurlijke vernieuwing' en daar bedoel ik dus niet de huidige discussie over vernieuwing.![]()
Daar ben ik het mee eens. De overheid zou zich moeten richten op haar kerntaken. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij teveel inmenging van de overheid wat betreft mobiliteit. Het uitoefenen van pressie op automobilisten om vooral voor het OV te kiezen vind ik een kwalijke zaak en daarbij begeeft de overheid zich op een terrein waar ze zich niet mee bezig moet houden. Ze neemt het OV als protégé en beschermt dat tot het uiterste. Mobiliteit zou veel meer moeten worden overgelaten aan de vrije markt.quote:Bestuurlijke vernieuwing hoort niet te gaan over hoe de politiek dichter bij de burger te brengen maar hoort te gaan op welke tereinen de overheid zich dient te concentreren. Dit zijn volgens mij gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid en mobiliteit, waarbij de overheid in het geval van onderwijs en zorg alleen in de basisbehoeften moet voorzien. Wil je meer dan kan de markt daarin voorzien. Dit maakt natuurlijk de weg vrij voor een lage vlaktaks en zorgt ervoor dat de burger meer zeggenschap heeft over zijn of haar verdiende geld waardoor het vertrouwen in de politiek imo ook weer toe zal nemen.
Ja, een welgemeend "zo" is hier wel op zijn plaats, me dunkt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:21 schreef Monidique het volgende:
Zo.
Dat is waar maar ik uitte ook mijn wensquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar kan je werken aan daadwerkelijke bestuurlijke vernieuwingen als de hedendaagse politiek bestaat uit een coalitie. Een coalitie is altijd een concessie tussen verschillende partijen. Of dat nou linksom of rechtsom is.
Door die consensus worden daadwerkelijke structurele oplossingen bemoeilijkt.
Klopt maar ik bedoelde met mobiliteit als kerntaak ook dat de overheid dient te zorgen dat het mogelijk is om van A naar B en vervolgens naar C enz enz te reizen niet hoe de burger dat dient te doen.quote:Daar ben ik het mee eens. De overheid zou zich moeten richten op haar kerntaken. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij teveel inmenging van de overheid wat betreft mobiliteit. Het uitoefenen van pressie op automobilisten om vooral voor het OV te kiezen vind ik een kwalijke zaak en daarbij begeeft de overheid zich op een terrein waar ze zich niet mee bezig moet houden. Ze neemt het OV als protégé en beschermt dat tot het uiterste. Mobiliteit zou veel meer moeten worden overgelaten aan de vrije markt.
Een eerlijke keuze tussen de auto en het OV is in dit land niet mogelijk op dit moment. Kenmerkend voor de manier waarop de overheid met haar burgers omgaat. De burgers zijn dom en de overheid is alwetend. Zo zou een overheid zich niet moeten opstellen.
Terug naar de kerntaken en de rest overlaten aan de vrije markt en instituties waaruit de samenleving is opgebouwd.
Wensen staat vrijquote:
My point exactlyquote:Toch denk ik dat een coalitie wel resultaat kan boeken op dit terein maar dan wel een stuk trager en nooit echt met het beste resultaat.
Ah op die manier. Dan zou de overheid zich opstellen als objectieve partij. Een stuk wenselijker dan de huidige subjectieve opstelling van de overheid.quote:Klopt maar ik bedoelde met mobiliteit als kerntaak ook dat de overheid dient te zorgen dat het mogelijk is om van A naar B en vervolgens naar C enz enz te reizen niet hoe de burger dat dient te doen.
Als je met conservatisme de partij van Wilders bedoelt dan lijkt het me lastig om de CU er bij te betrekken. Sowieso wordt het voor Wilders lastig om met een "gelovige" partij zoals bijvoorbeeld het CDA samen te werken omdat hij tegen de uitwassen van de Islam is. Die kan je het beste aanpakken zonder overheidsbescherming van geloofsinstituten waar het CDA juist een voorstander van is.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De enige redding voor de VVD en het CDA is een omarming van het conservatisme. Wellicht aangevuld met de CU. Hoewel zij erg sterk hangen naar de traditionele waarde van de Bijbel. Wat overigens niet verkeerd is maar niet realistisch te noemen is in het huidige Nederland.
[...]
Ik geloof niet dat de partij van Wilders een conservatieve partij is. Ik hoor om enkel over de bestrijding van radicalisme binnen de islam. Voor de rest hoor ik hem niet met structurele oplossingen komen om andere problematiek op te lossen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:38 schreef sizzler het volgende:
Als je met conservatisme de partij van Wilders bedoelt dan lijkt het me lastig om de CU er bij te betrekken. Sowieso wordt het voor Wilders lastig om met een "gelovige" partij zoals bijvoorbeeld het CDA samen te werken omdat hij tegen de uitwassen van de Islam is. Die kan je het beste aanpakken zonder overheidsbescherming van geloofsinstituten waar het CDA juist een voorstander van is.
Ach, zijn onafhankelijkheidsverklaring is niet meer of minder structureel dan andere verkiezingsprogramma's. Het zal zeker om de poppetjes draaien. Als hij Bart-Jan Spruyt, Afshin Ellian, Joost Eerdmans en nog een paar van die namen op zijn lijst weet te plaatsen dan zal hij snel stijgen. Vaak gaat het toch meer daar om dan om de inhoud. Die wordt vaak bewust positief en vaag gehouden zodan kiezers het naar hun eigen mening attribueren. Net als bij horoscopen.quote:
Bart-Jan Spruyt verwacht ik sws niet op zijn lijst. Hij is immers directeur van de Burke Stichting en dat is een onafhankelijke denktank voor het conservatieve gedachtegoed.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:57 schreef sizzler het volgende:
Ach, zijn [url]http://www.geertwilders.nl/images/stories/pdf/onafhankelijkheidsverklaring.pdf]onafhankelijkheidsverklaring[/url] is niet meer of minder structureel dan andere verkiezingsprogramma's. Het zal zeker om de poppetjes draaien. Als hij Bart-Jan Spruyt, Afshin Ellian, Joost Eerdmans en nog een paar van die namen op zijn lijst weet te plaatsen dan zal hij snel stijgen. Vaak gaat het toch meer daar om dan om de inhoud. Die wordt vaak bewust positief en vaag gehouden zodan kiezers het naar hun eigen mening attribueren. Net als bij horoscopen.
Ik denk dat het hem niet gaat lukken een interessante lijst samen te stellen. Het gaat de kiezer toch vaak om bekende mensen. Kijk maar naar Peter R de Vries die bij alleen al het aankondigen van zijn deelname op 5 zetels kon rekenen.quote:
Dat is waar maar ik vond zijn verklaring ook wel een beetje weg hebben van het liberaal manifest maar dat wat extremerquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, zijn [url]http://www.geertwilders.nl/images/stories/pdf/onafhankelijkheidsverklaring.pdf]onafhankelijkheidsverklaring[/url] is niet meer of minder structureel dan andere verkiezingsprogramma's.
quote:Hoe kan ik helpen
Wat kan ik doen? Hier zijn tien voorbeelden hoe u actief kunt worden voor de campagne van hoop en optimisme.
1. Als u een website heeft, link dan naar www.groepwilders.nl.
2. Vertel vijf bekenden over Geert Wilders en deze site.
3. Onderneem zelf actie voor een massaal NEE op 1 juni tegen de Europese Grondwet.
4. Schrijf een brief naar een krant, radio of tv als onwaarheden worden gemeld over Groep Wilders.
5. Bel naar een inbel-radioprogramma en neem het op voor Groep Wilders of schrijf iets op een internet-forum.
6. Steun het Nederlandse midden- en kleinbedrijf en koop iets bij de ruggengraat van onze economie.
7. Gireer een bedrag naar giro 67.04.72.344. Al is het maar een tientje
8. Organiseer een fondsenwerf-avond.
Ik ook ja. Maar dat is ook de reden dat hij uit de VVD is gestapt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is waar maar ik vond zijn verklaring ook wel een beetje weg hebben van het liberaal manifest maar dat wat extremer
Het is sws onbegrijpelijk dat Peter R de Vries meteen al 5 zetels had in de peilingen. Zonder enig manifest, programma of standpunten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:03 schreef sizzler het volgende:
Ik denk dat het hem niet gaat lukken een interessante lijst samen te stellen. Het gaat de kiezer toch vaak om bekende mensen. Kijk maar naar Peter R de Vries die bij alleen al het aankondigen van zijn deelname op 5 zetels kon rekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |